Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2004, 11:38
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 10-01-2004 @ 11:43:
Arg ik was brood vergeten. Maar daar komt niet veel bij omdat ik graag droog brood eet. Als ontbijt brinta, op school 1e pauze een appel, 2e pauze brood, als ik uit school kom sinaasappel en dan gewoon avondeten. Dat is toch normaal? Ik houd niet zo van snoep en cola enzo. En ja ik ben gezond en ga gewoon naar school
Ach, dat gaat wel, brintha vult ook behoorlijk. Veel is het zeker niet, maar eet je 's middags geen koekje bij de thee? Of iets dergelijks?
Oud 10-01-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 09-01-2004 @ 18:21:
Quorn dingen vind ik ook lekker, eten wij thuis ook best vaak.

Heb berekend dat ik nu, met avondeten, op 30-32 punten zit. Wil nog fruit eten, maar als het goed is kom ik niet boven de 35 punten uit.

Hoe reageert bij jullie de omgeving als je zegt dat je op dieet bent/gaat?
Positief/negatief/geen mening?

Wat is je bedoeling, jezelf doodhongeren? Maag- en darmklachten krijgen? Twintig kilo aankomen zodra je ophoudt met dieeten?

Zoals ik al een paar keer gezegd heb:

Als je serieus echt overgewicht hebt (bmi meer dan 27), dan mag je een dieet volgen waarbij je 1000 kc per dag eet. Niet eens een dieet waarbij je 750-850 kc per dag eet, zoals jij doet. Als je gewoon een paar kilo lichter wil worden omdat je dat mooier vindt, mag je nóóóit onder de 1500 kc gemiddeld per dag, tenzij je ernstig ziek bent en de hele dag op bed ligt!

Om enigszins gezond te eten zou jij dus 2 keer zo veel moeten eten als je nu doet!
Oud 10-01-2004, 14:16
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-01-2004 @ 13:22:

Wat is je bedoeling, jezelf doodhongeren? Maag- en darmklachten krijgen? Twintig kilo aankomen zodra je ophoudt met dieeten?

Zoals ik al een paar keer gezegd heb:

Als je serieus echt overgewicht hebt (bmi meer dan 27), dan mag je een dieet volgen waarbij je 1000 kc per dag eet. Niet eens een dieet waarbij je 750-850 kc per dag eet, zoals jij doet. Als je gewoon een paar kilo lichter wil worden omdat je dat mooier vindt, mag je nóóóit onder de 1500 kc gemiddeld per dag, tenzij je ernstig ziek bent en de hele dag op bed ligt!

Om enigszins gezond te eten zou jij dus 2 keer zo veel moeten eten als je nu doet!
Nee, ik wil mezelf niet doodhongeren.. Ik wil gewoon een paar kilo afvallen en heb inderdaad geen serieus overgewicht. Ik heb gisteren 5 boterhammen gegeten, 2 stukken fruit, normaal avondeten en nog een stuk komkommer (uiteindelijk kwam ik geloof ik op 38 punten uit, maar dat is ook nog vrij weinig). Ik heb verder geen echte honger (wel trek in lekkere dingen, maarja dat heb ik altijd), maar let er gewoon op wat ik eet en dat ik wel gezond eet.
Misschien is het wat radicaal, daar kan ik je geen ongelijk in geven, maarja..
Oud 10-01-2004, 15:03
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 10-01-2004 @ 12:38:
Ach, dat gaat wel, brintha vult ook behoorlijk. Veel is het zeker niet, maar eet je 's middags geen koekje bij de thee? Of iets dergelijks?
Vandaag had ik chips op ja Maar niet elke dag. Vandaag:

1 x
appel 2.5
1 x
mandarijn 1 st. 60g 1
1 x
chips 1 zakje 25g 5.5
7 x
water 0
1 x
rijstwafel 1
6 x
bami goreng 1 opschepl. 60g 21
3 x
brood volkoren 1 snee 30g 9

Totaal 40

Nja ik snap het ook niet, zelfs met chips kom ik niet hoog En ik ben niet aan het lijnen, zo eet ik normaal. Maar als ik naar school ga eet ik iets meer omdat ik dan meer honger heb (ivm fietsen en gym)
Oud 10-01-2004, 15:35
Hooligirl
Hooligirl is offline
Mja ik heb vandaag gezondigd. Was mijn eerste werkdag bij een bakkerij en heb naast mijn loon een grote doos gebakjes verdiend (k zit nu al op 55 )
Oud 10-01-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Hooligirl schreef op 10-01-2004 @ 16:35:
Mja ik heb vandaag gezondigd. Was mijn eerste werkdag bij een bakkerij en heb naast mijn loon een grote doos gebakjes verdiend (k zit nu al op 55 )
Goedzo, nog maar 5 tot 45 punten meer en je hebt vandaag gezond gegeten.
Oud 10-01-2004, 16:31
small sea
small sea is offline
hey ,ja k snoep al zowat nooit,alleen wanneer ik dan dus een vreetbui heb die echt heel irritant zijn en ook niet echt goed voor mijn humeur en sporten doe ik ook al 3x per week soms meer,maar ja veel val ik niet af
Oud 10-01-2004, 16:41
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Voor al die mensen die nu aan dat 40 punten dieet gaan beginnen: Ik denk sowieso dat je niet met eten moet minderen (snoepen wel) maar echt moet gaan sporten, dat heb ik vanaf het begin af aan gezegd en daar blijf ik bij, want de kans op een flinke terugval is veeel minder.

Trouwens, nog voor de mensen die aan mijn profielwerkstuk hebben meegewerkt: Ik heb het onderzoeksgedeelte ingeleverd en dat is goedgekeurd . Dus allemaal superbedankt nogmaals
Oud 10-01-2004, 16:41
WishfulDreaming
Citaat:
small sea schreef op 10-01-2004 @ 17:31:
hey ,ja k snoep al zowat nooit,alleen wanneer ik dan dus een vreetbui heb die echt heel irritant zijn en ook niet echt goed voor mijn humeur en sporten doe ik ook al 3x per week soms meer,maar ja veel val ik niet af
Drink je veel water?
Oud 10-01-2004, 16:55
small sea
small sea is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 10-01-2004 @ 17:41:
Drink je veel water?
valt wel mee,maar k drink volgens mij wel redelijk veel,
vult dat dan zodat k geen vreetbui achtig iets krijg?
Oud 10-01-2004, 16:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 10-01-2004 @ 17:41:
Trouwens, nog voor de mensen die aan mijn profielwerkstuk hebben meegewerkt: Ik heb het onderzoeksgedeelte ingeleverd en dat is goedgekeurd . Dus allemaal superbedankt nogmaals
Heej, das natuurlijk altijd leuk om te horen Gelukkig maar dan ben je daar nu iig van af.

Veel succes nog verder en graag gedaan
Oud 10-01-2004, 17:17
Mindfields
Mindfields is offline
Okay, ik ga mee doen ben vandaag begonnen
Eigenlijk wilde ik het houden op niet snoepen, iets minder avond eten, geen ijsthee/cola maar water. Werkt dat?
Oud 10-01-2004, 17:21
WishfulDreaming
Citaat:
small sea schreef op 10-01-2004 @ 17:55:
valt wel mee,maar k drink volgens mij wel redelijk veel,
vult dat dan zodat k geen vreetbui achtig iets krijg?
Waarschijnlijk een beetje.
Maar het helpt gewoon goed je lichaam 'schoon te houden' zeg maar en bij mij helpt het af te vallen.
Oud 10-01-2004, 17:24
small sea
small sea is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 10-01-2004 @ 18:21:
Waarschijnlijk een beetje.
Maar het helpt gewoon goed je lichaam 'schoon te houden' zeg maar en bij mij helpt het af te vallen.
owh oke, nou dan zal ik ook maar proberen meer te drinken,in cola light zit toch ook niet veel?
tnx voor je advies
Oud 10-01-2004, 18:17
WishfulDreaming
Nouja, ik zou ook oppassen met light-frisdranken, ik hoor welles dat daar in plaats van suiker andere stoffen inzitten die dikmakend kunnen zijn ofzo?

Leonoor, weet jij daar wat van?

Niet dat je helemaal geen cola of cola light meer mag drinken hoor, maar als je gewoon een aantal glazen vervangt door water
Oud 10-01-2004, 18:21
small sea
small sea is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 10-01-2004 @ 19:17:
Nouja, ik zou ook oppassen met light-frisdranken, ik hoor welles dat daar in plaats van suiker andere stoffen inzitten die dikmakend kunnen zijn ofzo?

Niet dat je helemaal geen cola of cola light meer mag drinken hoor, maar als je gewoon een aantal glazen vervangt door water
owh dta wist ik niet, k heb er ook nooit wat van gehoord ,ja k drink ook wel vaak thee, en nouja dat is toch ongeveer het zelfde als water alleen dan warm en emt een smaakje,
maar ik heb ook wel eens gehoord dat je van heel koud water juist afvalt omdat je lichaam het dan ook nog moet verwarmen,k weet niet zeker of dat zo is
Oud 10-01-2004, 18:25
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Parallel schreef op 10-01-2004 @ 18:17:
Okay, ik ga mee doen ben vandaag begonnen
Eigenlijk wilde ik het houden op niet snoepen, iets minder avond eten, geen ijsthee/cola maar water. Werkt dat?
Natuurlijk werkt dat.
En water is ook erg goed voor je (geen thee), zoals WishfulDreaming ook al zei.
Oud 10-01-2004, 18:26
small sea
small sea is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 10-01-2004 @ 19:25:
Natuurlijk werkt dat.
En water is ook erg goed voor je (geen thee), zoals WishfulDreaming ook al zei.
is thee niet goed?waarom niet?
Oud 10-01-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 10-01-2004 @ 19:17:

Zoetstoffen schijnen in je lichaam hetzelfde effect als suiker op te kunnen wekken heb ik wel eens gehoord. In hoeverre het waar is, weet ik ook niet precies. Zoetstoffen zijn alleen niet goed voor je, zeker aspartaam. Je kunt best wat drinken, maar niet te veel (geen 2 liter per dag oid). Water is en blijft gewoon het beste. Groene thee en kruiden thee (iig thee zonder theïne) is voor zo ver ik weet ook niet slecht.
Oud 10-01-2004, 18:53
small sea
small sea is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-01-2004 @ 19:51:
Zoetstoffen schijnen in je lichaam hetzelfde effect als suiker op te kunnen wekken heb ik wel eens gehoord. In hoeverre het waar is, weet ik ook niet precies. Zoetstoffen zijn alleen niet goed voor je, zeker aspartaam. Je kunt best wat drinken, maar niet te veel (geen 2 liter per dag oid). Water is en blijft gewoon het beste. Groene thee en kruiden thee (iig thee zonder theïne) is voor zo ver ik weet ook niet slecht.
owh oke, goed dat je het zegt,zal k dna ook mee rop letten, tnx
Oud 10-01-2004, 19:21
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
Wat denken jullie als jullie een ontzettend tempting Mars o.i.d zien liggen? Kunnen jullie jezelf in gedachten overtuigen dat het beter is die niet te eten? Zo ja, hoe dan?

Dat is namelijk altijd mijn zwakke moment, en ik denk dat ik iets moet bedenken om dan te kunnen weglopen, zeg maar..
Oud 10-01-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
liesbethlykke schreef op 10-01-2004 @ 20:21:
Wat denken jullie als jullie een ontzettend tempting Mars o.i.d zien liggen? Kunnen jullie jezelf in gedachten overtuigen dat het beter is die niet te eten? Zo ja, hoe dan?

Dat is namelijk altijd mijn zwakke moment, en ik denk dat ik iets moet bedenken om dan te kunnen weglopen, zeg maar..
Er aan denken dat ik af wil vallen en dat die Mars of die chips daar echt niet bij zullen helpen is over het algemeen genoeg. Meestal zorg ik er ook voor dat ik voldoende 'normaal eten' eet en/of dat ik iets bij me heb. Of ik koop/neem iets anders dat gezonder is.
Oud 10-01-2004, 19:34
WishfulDreaming
Citaat:
Leonoor schreef op 10-01-2004 @ 20:25:
Er aan denken dat ik af wil vallen en dat die Mars of die chips daar echt niet bij zullen helpen is over het algemeen genoeg. Meestal zorg ik er ook voor dat ik voldoende 'normaal eten' eet en/of dat ik iets bij me heb. Of ik koop/neem iets anders dat gezonder is.
Dat vind ik dus heel erg knap.

Want als ik zelf niets voor me heb liggen, dan is het van: Ik ga niet snoepen, want ik moet afvallen.

Zie ik iets liggen, dan is het: Afvallen? Lekker boeiend, dit is lekker en dit ga ik nu eten
Oud 10-01-2004, 19:36
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 10-01-2004 @ 20:34:
Dat vind ik dus heel erg knap.

Want als ik zelf niets voor me heb liggen, dan is het van: Ik ga niet snoepen, want ik moet afvallen.

Zie ik iets liggen, dan is het: Afvallen? Lekker boeiend, dit is lekker en dit ga ik nu eten
Dat heb ik ook wel eens...maar ik probeer het niet te doen of ik neem een klein beetje. De afgelopen tijd gaat het bij mij behoorlijk goed, ik ben op dit moment genoeg gemotiveerd om door te zetten, denk ik.
Oud 11-01-2004, 09:49
Verwijderd
'k weet niet of jullie het kennen, maar je hebt nou van Blue Band Finesse om op te kloppen...das een soort slagroom, maar minder vet (als het goed is ). 'k heb het vandaag uitgeprobeerd.
Oud 11-01-2004, 10:11
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-01-2004 @ 10:49:
'k weet niet of jullie het kennen, maar je hebt nou van Blue Band Finesse om op te kloppen...das een soort slagroom, maar minder vet (als het goed is ). 'k heb het vandaag uitgeprobeerd.
en? is het te eten
Oud 11-01-2004, 10:11
Miracle
Miracle is offline
na al dat aankomen ben ik eindelijk 2 kilo afgevallen
Oud 11-01-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 11-01-2004 @ 11:11:
en? is het te eten
't smaakt bijna hetzelfde als slagroom.
Oud 11-01-2004, 10:17
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
small sea schreef op 10-01-2004 @ 19:26:
is thee niet goed?waarom niet?
er zit theine in, heeft ongeveer dezelfde werking als cafeine (maar dan minder sterk), het werkt eh vochtafdrijvend (is dat het woord?), naja, in praktijk zit het zo; je drinkt 2 kopjes thee/koffie, dan plas je er 3 uit (weet niet of het precies klopt, maar zoiets)
dat is er dus niet goed aan thee, maar theine vrije thee (wat leonoor al zei) is dus beter
Oud 11-01-2004, 10:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 10-01-2004 @ 16:03:
Vandaag had ik chips op ja Maar niet elke dag. Vandaag:

1 x
appel 2.5
1 x
mandarijn 1 st. 60g 1
1 x
chips 1 zakje 25g 5.5
7 x
water 0
1 x
rijstwafel 1
6 x
bami goreng 1 opschepl. 60g 21
3 x
brood volkoren 1 snee 30g 9

Totaal 40

Nja ik snap het ook niet, zelfs met chips kom ik niet hoog En ik ben niet aan het lijnen, zo eet ik normaal. Maar als ik naar school ga eet ik iets meer omdat ik dan meer honger heb (ivm fietsen en gym)
Misschien omdat je droog brood eet? Beleg ed moet je ook aangeven...
Oud 11-01-2004, 10:24
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-01-2004 @ 11:14:
't smaakt bijna hetzelfde als slagroom.
ah, dat wel goed ja.. ik zal eraan denken als ik eens boodschappen doe met m'n moeder
Oud 11-01-2004, 15:17
*){immetje*
*){immetje* is offline
ik heb net de voedingswijzer gedaan op becel.nl en ben eigenlijk best wel geschrokken!! ik had altijd wel het idee dat ik normaal eet en heb ook echt geen hongergevoel ofzo..en dan heb ik nog tussen de 760-950 calorieen ongeveer!!! volgens mij is dat te weinig... maar ik eet gewoon heel veel fruit en daardoor ook minder brood... hoeveel calorien moet je eigenlijk eten op een dag??
Oud 11-01-2004, 15:20
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
*){immetje* schreef op 11-01-2004 @ 16:17:
hoeveel calorien moet je eigenlijk eten op een dag??
Rond de 2200. 760-950 is iig veel te weinig, goed dat je dat zelf ziet.
Oud 11-01-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
*){immetje* schreef op 11-01-2004 @ 16:17:
ik heb net de voedingswijzer gedaan op becel.nl en ben eigenlijk best wel geschrokken!! ik had altijd wel het idee dat ik normaal eet en heb ook echt geen hongergevoel ofzo..en dan heb ik nog tussen de 760-950 calorieen ongeveer!!! volgens mij is dat te weinig... maar ik eet gewoon heel veel fruit en daardoor ook minder brood... hoeveel calorien moet je eigenlijk eten op een dag??
Ongeveer 2100-2200 kcal. Je moet je ook niet gaan overeten, als jij echt niet meer honger hebt ed, dan is dat zo. (Maar 760-950 is idd wel erg weinig.) Zorg er wel voor dat je alle voedingsstoffen (ook vetten) binnen krijgt. Op de vijfde pagina in deze topic heb ik een tabel gepost, kijk daar eens naar.

ff zelf gezocht:
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 13:08:

Deze komt van http://www.vivera.com , op veel andere sites, in boeken, enz. staan soortgelijke tabellen, ze komen allemaal ongeveer op hetzelfde neer.
Oud 11-01-2004, 15:30
*){immetje*
*){immetje* is offline
veel dingen uit de tabel eet ik genoeg ik eet bijvoorbeel heel veel fruit maar ook heel veel dingen eet helemaal niet zoals melk en boter ik lust dat niet..ook neem ik geen sju want daar word ik misselijk van..ik eet geen vlees want ik ben vegatarisch..eet wel vegaburgers hoor!! maar ja..zou eigenlijk niet weten hoe ik dan eggt mijn melkproducten enzo binnenkrijg..ook eet ik 2 knackerbrood en een bruine boterham en 2 plakken onbijtkoek is dat ook niet genoeg dan???
Oud 11-01-2004, 15:36
Verwijderd
Citaat:
*){immetje* schreef op 11-01-2004 @ 16:30:
veel dingen uit de tabel eet ik genoeg ik eet bijvoorbeel heel veel fruit maar ook heel veel dingen eet helemaal niet zoals melk en boter ik lust dat niet..ook neem ik geen sju want daar word ik misselijk van..ik eet geen vlees want ik ben vegatarisch..eet wel vegaburgers hoor!! maar ja..zou eigenlijk niet weten hoe ik dan eggt mijn melkproducten enzo binnenkrijg..ook eet ik 2 knackerbrood en een bruine boterham en 2 plakken onbijtkoek is dat ook niet genoeg dan???
Lust je ook geen (vruchten)yoghurt? Of kaas?

Vleesvervangers gelden als vlees. (Tahoe en tempé staan er ook tussen.)

Qua broodproducten zou je op zich wel iets meer kunnen eten...maar als jij daarmee vol zit...je kunt jezelf moeilijk volstouwen.
Oud 11-01-2004, 15:45
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
*){immetje* schreef op 11-01-2004 @ 16:30:
Je bent vegetarisch..? - sorry -
Vleesvervangers gelden gewoon als vlees, hou je ook niet van chocolademelk (of fristi of iets dergelijks (ken namelijk mensen die niet van melk houden, maar wel van dat soort producten))?

Weet iemand of de melk die in aardappelpuree zit ook als melkproduct telt?
Oud 11-01-2004, 16:18
WishfulDreaming
Hee ik zou niet teveel letten op die calorieenteller van becel.nl want ik heb voor de grap even ingevuld alsof ik alles had gegeten dat in dat tabel hierboven staat en dan ook in adh en dan het hoogste wat kon.. (dus 4-6 aardappelen --> 6 ingevuld), 8 boterhammen ook ingevuld en ik kwam nu totaal op 1809 kcal uit.

Oud 11-01-2004, 16:46
Mindfields
Mindfields is offline
VRAAGJE:

Een vriend van me had het over Dextro Energy poeder, waar je volgens hem een minder hongergevoel van krijgt. Gewoon kopen bij de drogist. 2 scheppen in een flesje water, en je komt je schooldag wel door. Hij was er flink mee afgevallen.

Weet iemand hoe dat zit? En of het werkt? Etc.
alvast bedankt
Oud 11-01-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 11-01-2004 @ 17:46:
VRAAGJE:

Een vriend van me had het over Dextro Energy poeder, waar je volgens hem een minder hongergevoel van krijgt. Gewoon kopen bij de drogist. 2 scheppen in een flesje water, en je komt je schooldag wel door. Hij was er flink mee afgevallen.

Weet iemand hoe dat zit? En of het werkt? Etc.
alvast bedankt
Alleen een flesje water met wat poeder op een schooldag lijkt me niet gezond. Of het nou werkt of niet. Je hebt misschien geen of minder honger, maar dat betekend niet meteen dat je lichaam niks meer nodig heeft. Je moet toch ergens op leven. Eten is niet voor niks.
Oud 11-01-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-01-2004 @ 17:18:
Hee ik zou niet teveel letten op die calorieenteller van becel.nl want ik heb voor de grap even ingevuld alsof ik alles had gegeten dat in dat tabel hierboven staat en dan ook in adh en dan het hoogste wat kon.. (dus 4-6 aardappelen --> 6 ingevuld), 8 boterhammen ook ingevuld en ik kwam nu totaal op 1809 kcal uit.

Ik had ook al het gevoel dat die calorieenteller niet helemaal correct was...maar wie zegt er dat je met het eten uit die tabel (wat ook niet echt heel gespecificeerd is (6 aardappelen kun je koken of bakken, je hebt vette en magere vleeswaren, vette en magere kaas, water en frisdrank, enz.)) op 2200 uit komt? 2200 is een gemiddelde...ik denk ook dat het er erg aan ligt wat en hoe je eet...zie dat stukje tussen haakjes in mijn post.

Becel.nl is denk ik meer een richtlijn dan een bijbel. Voor mij iig wel.
Oud 11-01-2004, 17:18
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-01-2004 @ 17:55:
Bijbel?
Oud 11-01-2004, 18:00
Mindfields
Mindfields is offline
Iemand ervaring met het broodwissel dieet?
Houdt in dat je op dag 1 alleen maar bruin brood eet, dag 2 normaal, dag 3 weer brood, etc.
Oud 11-01-2004, 18:11
WishfulDreaming
Citaat:
Leonoor schreef op 11-01-2004 @ 17:55:
Ik had ook al het gevoel dat die calorieenteller niet helemaal correct was...maar wie zegt er dat je met het eten uit die tabel (wat ook niet echt heel gespecificeerd is (6 aardappelen kun je koken of bakken, je hebt vette en magere vleeswaren, vette en magere kaas, water en frisdrank, enz.)) op 2200 uit komt? 2200 is een gemiddelde...ik denk ook dat het er erg aan ligt wat en hoe je eet...zie dat stukje tussen haakjes in mijn post.

Ja maar ik had ook bijv. vette kaas gekozen, ik vind dat programmaatje van becel nog best goed hoor qua keuze tussen de voedinsmiddelen. Nouja, niet dat ze alle diepvriesmaaltijden een aantal kcal geven maar dat zijn van die kleine puntjes.
Maar het gaat erom dat ze zeggen dat je 2200 kcal moet hebben op een dag en je dan in zo'n tabel op veel minder uitkomt, dat klopt gewoon niet.

Die mensen die daar hun eten mee hebben uitgerekend hebben dan ook een vertekend beeld van hoeveel ze daadwerkelijk hebben gegeten.
Oud 11-01-2004, 18:12
WishfulDreaming
Citaat:
Parallel schreef op 11-01-2004 @ 19:00:
Iemand ervaring met het broodwissel dieet?
Houdt in dat je op dag 1 alleen maar bruin brood eet, dag 2 normaal, dag 3 weer brood, etc.
Geen ervaring, maar ik denk dat je echt gek wordt.

(drink nou maar gewoon veel water, sport wat meer en minder het snoepen
Oud 11-01-2004, 18:14
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-01-2004 @ 19:12:
Geen ervaring, maar ik denk dat je echt gek wordt.

(drink nou maar gewoon veel water, sport wat meer en minder het snoepen
(al die rare plannen van mij... )
Ik denk ook dat het vreselijk is eigenlijk..
Oud 11-01-2004, 19:02
sublime
sublime is offline
bah ik ben echt chagerijnig

vandaag had ik sowieso al gezondigt, dus had ik zoiets van ach, dan kan ik vanavond wel lekker chinees gaan eten ofzo. dus ik mn moeder bellen om te overleggen, zegt ze ja we kijken wel even als je thuis komt. dus ik kom thuis, heeft ze al een gore aardappel-mozarella taart in de oven staan die voor geen meter vult, dus nu ben ik chagerijnig. want ik heb én te veel punten gehaald vandaag en dan ook nog aan mozarella. als er iets goor is is het mozarella. en aangezien het niet vult zal ik vanavond nog wel brood gaan eten want ik ben nu net klaar met eten en heb alweer honger..

wel goed punt is dat ik - ondanks de regen - zo'n 12km gelopen heb. maar ja, dat is door die klote mozarella ook alweer te niet gedaan....

*vervloekt*
Oud 11-01-2004, 19:17
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik zou zeggen wacht in ieder geval een half uurtje voordat je weer iets eet, dan is het eten wat gezakt en heb je vaak een voller gevoel.
En eh ga een komkommer eten, ik weet niet of dat echt vult, maar ik zag dat 1 komkommer maar 1 punt was.
Oud 11-01-2004, 19:23
Verwijderd
Ik merk ook dat mensen vrolijker worden van dat puntendieet...al die frustraties om dat ene puntje meer of minder... Volgens mij kan je dan beter wat meer eten en iig gelukkig en minder gefrustreerd zijn...
Oud 11-01-2004, 19:40
sublime
sublime is offline
hm.. iig is mn humeur al weer iets minder erg, helpt ook

en ik doe trouwens niet het 40punten dieet, maar weight watchers.. en dan is een komkommer zelfs helemaal nix, dus dat is wel een goed plan en sinaasappels mogen ook 'gratis', dus er zijn alternatieven..

en meestal word ik er niet echt gefrustreerd van, ww is ook wel goed te doen, als je gewoon oplet dat je niet te veel tussendoortjes eet enzo, maar nu was het gewoon irritant

ach ik ben ook moe, dan zie je alles in een heel ander perspectief dan normaal
Topic gesloten

Regels voor berichten