Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2004, 21:52
Cinamon
Cinamon is offline
Ik ben een beetje tegenstrijdig met mezelf. (daar ben je tenslotte 16 jaar voor) Ik heb altijd wel een beetje gerookt. In de zin van, af en toe een sigaretje van m'n moeder toen ik jong was.
En in het begin van het schooljaar '02/'03 ben ik 'intensief' gaan roken, tot ongeveer halverwege dat schooljaar. Toen was het puur stress uitlaatklep. Ik kreeg er namelijk een rustig gevoel van, dat vond ik fijn. Ik rookte ook nooit als er iemand bij was, vond ik vreselijk want dan kreeg je natuurlijk allemaal die vooroordelen naar je hoofd gesmeten: "Oh jij rookt om erbij te horen, echt triest man!"
En toen ben ik dus halverwege dat schooljaar weer gestopt, ik ben er toen ook heel negatief tegenover gaan staan en ik heb denk ik een jaar niet gerookt, ik walgde er op een gegeven moment van. Maar de laatste 2 maanden, rook ik weer. Nu weer een beetje als uitlaatklep. Ik heb zoveel aan m'n hoofd, ik ben totaal niet rustig en met een sigaretje zo 's avonds lekker onderuit in een stoel of met een vriendin buiten wat rondjes lopen en dergelijke. Even stoom afblazen zeg maar. Dat heb ik eigenlijk nergens anders nog gevonden. Want dan zul je natuurlijk zeggen, ga onder Yoga ofzo. Maar goed, this works for me. En ik heb me ook weer voorgenomen te stoppen op 1 juli.
Anders word het weer een verslaving en eigenlijk is het dat alweer een beetje.

Mijn mening over roken? Het is gevaarlijk, verslavend terwijl je het niet in de gaten hebt. Eigenlijk heel vies, het stinkt. Máár voor mij ontzettend fijn omdat ik er rustig en relaxed van word.
Oud 09-06-2004, 21:53
herz
herz is offline
pecies
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:55
Vice
Vice is offline
Dan rook ik toch echt liever een joint dan een sigaret.
Oud 09-06-2004, 21:56
herz
herz is offline
ik ook

maar roken is een relaxte vervanger plus dat het ook nog eens een sociaal gebeuren is. (ik rook bijna nooit in me uppie)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 22:00
Vice
Vice is offline
Ik ken niemand die rookt dus. Sterker nog, al mijn vrienden zijn behoorlijk tegen roken.

Bovendien als ik een groepje met alleen maar rokers sta heb ik het gevoel dat ik er niet bij hoor.
Oud 09-06-2004, 22:02
herz
herz is offline
ik heb geen emotie's als er-niet-bij-horen. En in mijn hele leven heb ik maar 2 verslavingen gehad en dat was pinnball op me 386 laptop en naruto eps.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 22:03
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Ik rook, al vanaf eind 1e klas (zit nu eind 4e) en dat vind k geen probleem, al wil ik wel ooit stoppen want k wil geen verstokte oude roker worden

en @supersanne, wat boeit dat nou als een roker tijdens een film niet kan roken, wat maakt het uit als je voor een keertje niet na t eten in een restaurant een peuk op kan steken, daar blijven rokers echt niet voor thuis hoor! en woest worden ze dr ook niet van, tis gewoon n beetje kut thats it!
Oud 09-06-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 09-06-2004 @ 22:33 :
Ik heb tenminste nog goede longen en mijn vrijheid om te gaan en te stgaan waar ik wil zonder dat ik me zorgen hoef te maken of ik wel kan roken. het enige waar ik gefrustreert van raak zijn rokende patsertjes/tutjes die vol zijn van zichzelf omdat ze roken zonder zich wat van anderen aan te trekken met zo'n "tegenwoordig word je van bijna alles wel ziek" houding. het is erg frustrerend om iemand met citroen in zijn/haar gezicht te slaan terwijl die persoon doodleuk blijft bewerek dat 'n niet geel maar paars is omdat ze het gewoon niet WILLEN zien (niet dat ze er nog omheen kunnen als ze eenmaal aan de chemo moeten, maar goed). Ik verlaat dit topic maar denk ik. Als mensen het niet willen snappen, best. Verknal je gezondheid maar lekker. verknal alleen niet de gezondheid van anderen . Ik ga wel naar de film ofzo... het liefst zo'n lekkere lange premierefilm zonder pauze die lang niet zo leuk is als je steeds zit te stressen omdat je op een gegeven moment zo'n trek hebt gekregen in nicotine dat je i.p.v. de hoofdrolspelers allemaal peuken op het scherm begint te zien. En als ik onderweg naar huis een ongeluk krijg en in het ziekenhuis (waar je niet mag roken) beland, hoef ik me gelukkig niet druk te maken om mijn verslaving die-ik-gelukkig-niet-heb. Of misschien ga ik naar een restaurant? de horeca is nu nog niet rookvrij, maar dat duurt niet lang meer. Beslissingen, beslissingen... ik weet bijna niet wat ik met al deze vrijheid aanmoet
Niet iedere roker is verslaafd en kwijlt al bij de gedachte aan het volgende sigaretje
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 22:04
herz
herz is offline
yup, recreatief gebruiken is dat.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 23:33
Verwijderd
Citaat:
herz schreef op 09-06-2004 @ 23:04 :
yup, recreatief gebruiken is dat.
Klinkt
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 09-06-2004 @ 22:27 :

Iets anders, wat vinden rokers van niet-rokers?
De meeste niet-rokers zijn best oke, en meestal vinden ze het ook niet erg als er gerookt word. Als het probleemgevallen zijn met aandoeningen wil ik ook de lulligste niet wezen, en best mijn peuk uitmaken. Dat zijn dus de coole niet-rokers

Er zitten exemplaren tussen die zonder kennis en zonder respect maar zitten te blaten en menen de wijsheid in pacht te hebben, met een arrogantie waar zelfs een niet-roker spontaan een klaplong van krijgt.
Generalisreren kunnen ze als de beste, een eigen leven leiden niet, want ze zitten zich maar constant te fixeren op de "verkeerde" gewoonten van anderen, ipv werken aan hun eigen tekortkomingen.

Tja das groep nummer 2 de niet-rokers waar een rechtgeaarde roker op kotst, en terecht, want respect moet van 2 kanten komen: ik wil rekening houden met niet rokers, als zij zich normaal opstellen tov mij, en me niet bij voorbaat al bestempelen als asociaal, en crimineel.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 01:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
want respect moet van 2 kanten komen
Tuurlijk! Maar verwacht niet dat ik in jouw rook wil zitten. Nee, ook niet in een cafe. Ook niet in een disco. NERGENS.
Rookruimtes? -> geen probleem!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 07:22
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 10-06-2004 @ 02:40 :
Tuurlijk! Maar verwacht niet dat ik in jouw rook wil zitten. Nee, ook niet in een cafe. Ook niet in een disco. NERGENS.
Rookruimtes? -> geen probleem!
dus als jij in een cafe komt, ga jij aan iedere roker vragen of hij/zij zijn sigaret zou willen uitmaken??

gezien het feit dat er nogal wat gelegenheidsrokers zijn, betwijffel of je stembanden dat uithouden

en nee dit is geen kwestie van een gebrek aan respect, want roken in cafe's is nog steeds niet verboden
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 11:46
Vice
Vice is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 10-06-2004 @ 01:31 :
De meeste niet-rokers zijn best oke, en meestal vinden ze het ook niet erg als er gerookt word. Als het probleemgevallen zijn met aandoeningen wil ik ook de lulligste niet wezen, en best mijn peuk uitmaken. Dat zijn dus de coole niet-rokers

De meeste niet-rokers hebben ook niks tegen (de meeste) rokers.
Oud 10-06-2004, 11:50
Naru
Naru is offline
Ik heb egt een grote hekel aan mensen die roken.. Het stinkt, als er een paar uit je klas net hebben gerookt stinkt het hele lokaal naar de rook en als je met een jongen zoent die net gerookt heeft ga je zowat over je nek!!

ik vind het nieuwe rookbeleid eg , laat die gore rokers maar ff ergens anders hun ronduit gore en vervelende hobbies maar uitvroeren!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:44
Verwijderd
Citaat:
KiDdO schreef op 10-06-2004 @ 12:50 :
Ik heb egt een grote hekel aan mensen die roken.. Het stinkt, als er een paar uit je klas net hebben gerookt stinkt het hele lokaal naar de rook en als je met een jongen zoent die net gerookt heeft ga je zowat over je nek!!

ik vind het nieuwe rookbeleid eg , laat die gore rokers maar ff ergens anders hun ronduit gore en vervelende hobbies maar uitvroeren!
Kijk en met jouw soort weiger ik dus rekening te houden, jij geen respect voor mij, ik niet voor jou
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 16:42
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
KiDdO schreef op 10-06-2004 @ 12:50 :

De eerstvolgende keer dat ik jou zie, blaas ik expres een heeele grote rookwalm in jouw gezicht, want daar vraag je nu om
Oud 10-06-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 10-06-2004 @ 17:42 :
De eerstvolgende keer dat ik jou zie, blaas ik expres een heeele grote rookwalm in jouw gezicht, want daar vraag je nu om
nee joh moet je niet doen, dat is zonde van die overheeeeeeerlijke smaak.......

and besides that, she's only a kiddo, so don't blame her.....

Laatst gewijzigd op 10-06-2004 om 16:48.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 16:51
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 10-06-2004 @ 17:46 :
nee joh moet je niet doen, dat is zonde van die overheeeeeeerlijke smaak.......

and besides that, she's only a kiddo, so don't blame her.....
Mja, ik heb er anders best één of twee peuken voor over om d'r over d'r nek zien gaan

Alhoewel ik denk dat één hijs wel genoeg is
Oud 10-06-2004, 16:54
Verwijderd
Zonde van de luckies, geef er dan maar liever een of twee aan mij....
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 16:59
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Roken is lekker maar ozo dom, ik kan het weten, het maakt niet alleen jezelf kapot maar je doet er ook anderen niet echt een plezier mee!!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
P33N schreef op 10-06-2004 @ 17:59 :
Roken is lekker maar ozo dom, ik kan het weten, het maakt niet alleen jezelf kapot maar je doet er ook anderen niet echt een plezier mee!!
kijk en dat is nu eens een goede opmerking
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 20:57
Geomancer
Geomancer is offline
Roken maakt meer kapot dan je lief is,niet waar?

Ik ben het niet van plan en zal het ook nooit gaan doen. Ik ben een sportman dus dat kan ik er helemaal niet bij gebruiken Voor de rest heb ik geen interesse in een dosis teer/nicotine in mijn lichaam.
Oud 10-06-2004, 21:12
Vice
Vice is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 10-06-2004 @ 17:51 :
Mja, ik heb er anders best één of twee peuken voor over om d'r over d'r nek zien gaan

Alhoewel ik denk dat één hijs wel genoeg is
Lijkt me niet slim, meisje. Krijg je al die kots over je heen.
Oud 10-06-2004, 21:40
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Vice schreef op 10-06-2004 @ 22:12 :
Lijkt me niet slim, meisje. Krijg je al die kots over je heen.
Uiteraard blijf ik op veilige afstand.
Oud 10-06-2004, 23:06
boer
boer is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 10-06-2004 @ 20:12 :
en dan vinden ze het nog raar dat gek worden van die rook
Oud 11-06-2004, 00:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
dus als jij in een cafe komt, ga jij aan iedere roker vragen of hij/zij zijn sigaret zou willen uitmaken??
Nee, andersom: een roker moet vragen of hij/zij een peuk kan opsteken of niet...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 06:46
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-06-2004 @ 01:58 :
Nee, andersom: een roker moet vragen of hij/zij een peuk kan opsteken of niet...
ach op he moment dat roken verboden wordt in de horeca maak ik het met flink wat rokers elders wel gezellig, en hoeven we helemaal niks te vragen, maar zover is het nog niet.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 07:15
Verwijderd
Wat ik altijd zo jammer vind, is dat veel mensen die roken echt zo'n groepje vormen en dan gaan doen alsof het "stoer" is (klinkt stom, maar ik kan ff geen beter woord bedenken). Dat zie je ook in dit topic: steeds van die opmerkingen als "steekt peuk aan* enzo.. en dat ze het dan over "coole niet-rokers" hebben. Ohja, alle rokers zijn "cool" en tussen die niet rokers zitten sommige mensen die "cool" zijn, dat zijn de mensen die er niet over zeuren. Dat vind ik echt zo belachelijk.. ik ga toch ook niet stoer doen met m'n zakje snoep of chocoladereep.

Nee, niet iedereen is zo.. maar er zijn er genoeg die wel zo zijn. Ik herken ze dan ook meteen weer in dit topic.

In feite verpest je met roken de leefomgeving van een ander, wanneer je op visite gaat met een aantal mensen die roken en je blijft daar een avondje zitten, nou dan stinkt de hele kamer ernaar. Het maakt mij niet zoveel uit, maar zit het dan niet zo te promoten.. zo geweldig is het allemaal ook weer niet als je een pakje sigaretten durft te kopen en het nog durft te gebruiken ook. Iedereen kan het, niks bijzonders aan.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 07:31
Matthijs1986
Matthijs1986 is offline
Ik heb nog nooit gerookt en daar ben'k blij toe, roken lijkt me vies en't stinkt en't is slecht voor je gezondheid! Rook gewoon niet, het is schadelijk voor je en het kost een boel geld!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-06-2004 @ 08:15 :
Wat ik altijd zo jammer vind, is dat veel mensen die roken echt zo'n groepje vormen en dan gaan doen alsof het "stoer" is (klinkt stom, maar ik kan ff geen beter woord bedenken). Dat zie je ook in dit topic: steeds van die opmerkingen als "steekt peuk aan* enzo.. en dat ze het dan over "coole niet-rokers" hebben. Ohja, alle rokers zijn "cool" en tussen die niet rokers zitten sommige mensen die "cool" zijn, dat zijn de mensen die er niet over zeuren. Dat vind ik echt zo belachelijk.. ik ga toch ook niet stoer doen met m'n zakje snoep of chocoladereep.

Nee, niet iedereen is zo.. maar er zijn er genoeg die wel zo zijn. Ik herken ze dan ook meteen weer in dit topic.

In feite verpest je met roken de leefomgeving van een ander, wanneer je op visite gaat met een aantal mensen die roken en je blijft daar een avondje zitten, nou dan stinkt de hele kamer ernaar. Het maakt mij niet zoveel uit, maar zit het dan niet zo te promoten.. zo geweldig is het allemaal ook weer niet als je een pakje sigaretten durft te kopen en het nog durft te gebruiken ook. Iedereen kan het, niks bijzonders aan.
Helemaal met je eens Alicia, maar: zolang als er vanuit de niet rokers hoek ongefundeerde en generaliserende opmerkingen komen als van meisje KIDdo, voelen veel rokers zich terdege beledigd, en ik denk met recht, wij schelden haar ook niet uit voor gore domme doos.
Wij zijn niet degenen die er een groepjesvorming van willen maken, maar als rokers als groep gegeneraliseerd en gecriminaliseerd worden, moet je het ook niet gek vinden dat rokers als een groep zich gaan verdedigen en verzetten hiertegen.

Ik denk dat met een beetje respect over en weer zouden dit soort gesprekken veel nuttiger en aangenamer zijn. Maar als bij voorbaat al vaststaat dat een roker een aso is een smeerlap, zonder dat de betreffende niet-roker de roker als persoon kent, houdt het een keer op om vriendelijk te blijven replyen.

Maar ja blijkbaar vind meisje KIDdO zichzelf te goed voor respect, tja dan krijgt ze er ook niet veel voor terug.
Overigens is zij de enige niet

Laatst gewijzigd op 11-06-2004 om 07:46.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 08:13
Verwijderd
Ja, daar ben ik het ook mee eens. Je moet idd niet allerlei vooroordelen over een persoon hebben omdat ie rookt. Maar het is niet gek dat mensen het een vieze gewoonte vinden. Het is ook niet gek dat mensen er last van hebben, dat vind ik iig geen gezeur.

Ik kan me ook voorstellen dat het vervelend is als mensen steeds beginnen over hoe slecht het wel niet is voor je gezondheid, want dat weten mensen die roken zelf ook wel. Ik kan er ook niet tegen als mensen tegen mij zeuren over m'n eetgewoonten ofzo.

Ook is het niet gek dat "rokers" zich als groep verdedigen. Maar soms komt er een bepaalde houding bij, alsof het zo speciaal en zo boeiend is om te roken en daar erger ik me aan.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 09:46
Warsocket
Warsocket is offline
Persoonlijk vind ik roken wel fijn om te doen (daarom doe ik het ook)

Verder vind ik het iets van geven en nemen

Kijk als je met 10 man bij een stortbui in een bushokje gepropt staat dan steek je geen peuk op

maar als je rookt en je gaat naar een cafe waar 60% zit te roken dan steek je er toch gewoon 1 op

en dan vind uik het hyporiet dat juist niet rokers dar cafe instappen (waar de rook al uit de deur komt als je hem open doet) en dan gaan zeuren dat de mensen daar roken.

Kijk je moet rekeining houden met elkaar, niet roken is ook gezoner helemaal mee eens.

maar als niet roker perse ergens willen staan waar al 5 mensen staan te paffen en dan gaan zeueren vind ik gewoon ronduit dom.
Oud 11-06-2004, 13:52
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
ach op he moment dat roken verboden wordt in de horeca maak ik het met flink wat rokers elders wel gezellig, en hoeven we helemaal niks te vragen, maar zover is het nog niet.
Nog niet... Maar komt hoor. Noorwegen, Ierland..... NEDERLAND!
Ik denk binnen 5 jaar...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Andere discussie over roken:

http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=roken
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-06-2004 @ 14:52 :
Nog niet... Maar komt hoor. Noorwegen, Ierland..... NEDERLAND!
Ik denk binnen 5 jaar...
dan begin ik een privehuis, waar wel gerookt mag worden en ook alleen maar rokers mogen werken
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 17:04
Vice
Vice is offline
Of niet-rokers die het niet erg vinden om in de rook te werken neem ik aan.
Oud 11-06-2004, 17:09
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
dan begin ik een privehuis, waar wel gerookt mag worden en ook alleen maar rokers mogen werken
Hahahhahah. Maar dan heb je natuurlijk nog geen drankvergunning...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 11-06-2004 @ 18:04 :
Of niet-rokers die het niet erg vinden om in de rook te werken neem ik aan.
nee die ook niet, want daarmee voorkom ik gezeur in de toekomst....
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 23:40
Vice
Vice is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-06-2004 @ 18:09 :
Hahahhahah. Maar dan heb je natuurlijk nog geen drankvergunning...
Zolang ze hun sigaretjes mogen roken zijn ze al blij.
Oud 12-06-2004, 01:04
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Zolang ze hun sigaretjes mogen roken zijn ze al blij.
Ik heb al eerder voorgesteld:

- gewone cafe's
- rookcafe's (geen drank!!!!!)
- coffeeshops
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 07:02
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-06-2004 @ 02:04 :
Ik heb al eerder voorgesteld:

- gewone cafe's
- rookcafe's (geen drank!!!!!)
- coffeeshops
waarom een rookcafe, zonder drank??? economisch geloof ik niet handig...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 00:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
waarom een rookcafe, zonder drank??? economisch geloof ik niet handig...
Nou, omdat de rookcafe's dan op meta-niveau functioneren als soort van rookruimte. En het idee van rookruimte is nou net dat dat ruimte is die NIET de functionaliteit heeft van de ruimte ten op zichte waarvan het als rookruimte functioneert.

Het idee is: je bent in rookvrije ruimte, en gaat dan *tijdelijk* voor sigaret de rookruimte in.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 08:48
Verwijderd
Hahahhaha LOL

Dacht je nu werkelijk dat er dan nog mensen naartoe komen???
Dream on......
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Dacht je nu werkelijk dat er dan nog mensen naartoe komen???
Dat weet ik niet. Maar ze HOEVEN niet te komen. Alleen roken in regulier cafe/disco, dat is straks voorbij. Grote gelegenheden kunnen rookruimte maken. Kleine niet. Wil je dan toch peuk doen.... dan kan je of buiten gaan staan. Of naar 'rooksalon'.

Maar als je zegt: in rookcafe mag je ook gewoon alcohol schenken... tja, dan zijn dat gewoon de 'cafe's van nu'. En we willen juist naar rookvrije horeca.

Kijk, het maakt mij niet uit. Maar kleine cafe's kun je niet in tweeen splitsen. Dan is rooksalon toch mooie oplossing. Nogmaals: HOEFT NIET.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:39
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
maar maak er dan een rookruimte van, geen rook CAFÉ...
gewoon een ruimte op een drukke straat ergens op een hoek in de stad ofzo, waar je peuken kunt kopen of een sigaretje of blowtje kunt komen roken ofzo. gewoon n modern in gericht ruimtetje met enkel banken en tafels en asbakken ofzo.
waar mensen in hun pauze ff kunnen komen roken als ze in de stad werken ofzo...

verder vind ik roken vies...
ik heb nog NOOIT een hijs genomen van een peuk en dat ga ik ook nooit doen ook... geef mij nou maar n jointje
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 14:46
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
gewoon een ruimte op een drukke straat ergens op een hoek in de stad ofzo, waar je peuken kunt kopen of een sigaretje of blowtje kunt komen roken ofzo. gewoon n modern in gericht ruimtetje met enkel banken en tafels en asbakken ofzo.
Ja, zoiets had ik in mijn hoofd. Misschien toch iets luxer: dat je drankje kan kopen...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 15:59
Millroy
Millroy is offline
Roken is zeer traag zelfmoord plegen. Het is allang bekend dat roken je levensduur drastisch verkort. De meeste rokers komen dan met het zeer sterke ( ) argument dat je ergens dood van moet gaan. Dat is zo. Maar willen alle rokers graag sterven aan longkanker? Zo lekker fijn je zwartgerookte longen, die langzaam aan het rotten zijn, uitkotsen dat laat je toch niet liggen?
Ik stoor me niet aan rokers, ik stoor me nooit aan mensen met suicidale trekjes, alles doen om erbij te horen of gewoon aan mensen in het algemeen.
Mijn ouders en mijn zus roken. Als we op restaurant gaan, roken ze aan mijn tafel. Ik vraag hun enkel niet hun rook over de tafel uit te blazen. Ik zal nooit een roker vragen te stoppen met roken. Ik ga gewoon ergens anders heen. Behalve bij mijn vrienden of mijn ouders maar de meeste van mijn vrienden roken niet en de anderen roken niet in ons bijzijn.
Roken in openbare gebouwen is hier afgeschaft, dat vind ik zeer terecht. Als je wilt roken doe het dan niet waar andere mensen moeten zijn, zoals stations of overheidsgebouwen. In restaurants en pubs is er meestal een rokers gedeelte dus daar heb ik geen last van.
Kort gezegd: Ik rook niet, zal nooit roken. Ik vind het gewoon een idiote gewoonte, die me voor de rest koud laat.
Oud 13-06-2004, 17:28
Verwijderd

Ik pleit trouwens voor een alcohol vrije horeca, al die agressieve mensen die teveel geronken hebben en al dat gemors met bier over de kleren van de niet drinkers moet maar eens afgelopen zijn. Drinken doe je maar thuis of in een alcoholshop, maar niet in de horeca
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:44
Millroy
Millroy is offline
Horeca verkoopt drank, geen sigaretten.
Ik heb ook helemaal niet gezegd dat roken in restaurants afgeschaft moet worden, want die zijn meestal toch verdeeld.
Rook waar je wil, behalve in openbare gebouwen ( niet horeca etc, maar overheids gebouwen enz).

Regels voor berichten