Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 11:46
Verwijderd
Ik heb dus gewoon weer heel andere redenen voor vanalles, die niet vermeld staan in het antwoordmodel, en die wel goed zijn, althans in mn boek stonden.
Kunnen ze afwijken van het antwoordmodel?
Advertentie
Oud 25-05-2004, 11:47
Konstantine
Konstantine is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-05-2004 @ 12:46 :
Ik heb dus gewoon weer heel andere redenen voor vanalles, die niet vermeld staan in het antwoordmodel, en die wel goed zijn, althans in mn boek stonden.
BIj dat opstel iig wel want daar staat dat het voorbeelden zijn, bij de rest weet ik niet.
Oud 25-05-2004, 11:48
*RooSs*
*RooSs* is offline
Ik heb het wel heel erg goed gemaakt geloof ik (al is het moeilijk om je eigen stelopdracht te beoordelen vind ik en daar kun je 16(!) punten mee verdienen).

Ik vond het wel te lang (zoveel schrijfwerk!) en sommige vragen waren wel btje onduidelijk.
Oud 25-05-2004, 11:48
Pierreke
Pierreke is offline
zeer zeker goed te doen, wat mij betreft dan! Alleen begon t me een beetje te vervelen na vraag 20. Veder een onjuiste verwijzing naar een bron. (vraag 10 B)
Oud 25-05-2004, 11:49
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-05-2004 @ 12:46 :
Ik denk (hoop) het wel... er staat bij alles "Voorbeeld van een juist antwoord is:", dus als jij iets hebt opgeschreven wat ook goed is krijg je ook vast wel punten

Ik zie trouwens dat ik onderdeel D van de schrijfopdracht ben vergeten. Oeps
Oud 25-05-2004, 11:49
Verwijderd
het ligt er helemaal aan of jouw leraar het er mee eens is. Ik zou het tegen diegene zeggen, zodat die er rekening mee kan houden.

Die stel opdracht was echt heel lang, maar ik kwam niet in tijdnood ofzo. Ik vond het lastig en ik ben al niet goed erin.

Ik weiger dan ook de antwoorden te bekijken, dat is niet goed voor mijn zelfvertrouwen
Oud 25-05-2004, 11:51
Fles
Fles is offline
best lastig Exame maar ja tis moeilijk na te kijke nwant letterlijk heb ik het natuurlijk nooit hetzelfde als het antwoordenblad dus is het maar net wat de nakijkers vinden van wat ik heb geschreven en hoe streng ze de punten na kijken maja heb hoop iig (wan lang gezwam)
Oud 25-05-2004, 11:55
~Rubberducky~
~Rubberducky~ is offline
Mmmm... heb ongeveer 51 punten (had maar de helft van de punten voor die stelopdracht )

Heb dus iets tussen 6 en 7.5 ---> ook geslaagd
Oud 25-05-2004, 11:55
Verwijderd
Nakijken is echt lastig, maar ik heb em zo te zien wel redelijk gemaakt
Oud 25-05-2004, 11:56
Verwijderd
Ik vond het echt een lang examen, maar had het wel af gelukkig. Alleen was ik zo ongeveer de enige...
Ik ga 'm maar eens een beetje nakijken denk ik. Heb er geen heel slecht gevoel over, maar vond sommige dingen wel moeilijk
Oud 25-05-2004, 11:58
Mercurial
Mercurial is offline
Was zeker goed te doen, heb wel rond de 50/60 punten gehaald . Hoewel ik die essay schrijven wel lastig vond.
Oud 25-05-2004, 11:58
Zazoo
Zazoo is offline
ik moest een 4.9 hebben en heb streng gerekend een cijfer tussen de 4.6 en 6.1
gelukt dus denk ik
Oud 25-05-2004, 12:03
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Ik kom rond de 25 punten, had niet anders verwacht. Snapte er de ballen van, zoals altijd
Oud 25-05-2004, 12:04
angelo
angelo is offline
weet iemand toevallig hoe de normering meestal is. de site zegt tussen 0.5 en 2.0 betekent dat dat ie standaard 1.2 ofzo is.
Oud 25-05-2004, 12:04
Jarahh
Jarahh is offline
Ik heb gewoon vraag 20 fout dom, dom

Vraag 12 was toch wel supersimpel... plaatje met enorm veel water... goh, goh... wat zou de voorwaarde zijn.
Oud 25-05-2004, 12:05
Verwijderd
Ik heb ongeveer 56 punten, tussen de 6.5 en 8. Geslaagd!!!
Briseïs
Briseïs is offline
39 punten

Nouja, wel geslaagd, hoefde maar een 2,6 te halen.
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 25-05-2004 @ 13:04 :

Vraag 12 was toch wel supersimpel... plaatje met enorm veel water... goh, goh... wat zou de voorwaarde zijn.
Nou ik heb die tweede dus mooi fout.
Oud 25-05-2004, 12:06
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Vond het zwaar, maar niet moeilijk. De stelopdracht was vervelend en niet echt zo duidelijk.

Was na een kleine twee uur klaar, vond het wel lang genoeg.

Wel lastig om het nu na te kijken, je hebt nooit een helemaal perfect antwoord.
Oud 25-05-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Moonshine schreef op 25-05-2004 @ 12:56 :
Ik vond het echt een lang examen, maar had het wel af gelukkig. Alleen was ik zo ongeveer de enige...
Ik ga 'm maar eens een beetje nakijken denk ik. Heb er geen heel slecht gevoel over, maar vond sommige dingen wel moeilijk
[edit] Heb 57 punten als ik heel streng reken en mezelf gewoon de helft van de punten voor de stelopdracht geef (is vast wel iets meer), en heb dan tussen de 6,6 en 8,1
angelo
angelo is offline
bij vraag 22 kreeg je een punt als je steeds de regel 'waaruit blijkt... negatiefe/positieve gevolgen heeft', er bij had gezet.

als je nou het woord negatief of positieg genoemd had en daarbij de juiste rede zou dat ook goeg genoeg zijn voor alle punten.
Fles
Fles is offline
weet iemand hoe het zit met de normering van GS? want bij de berekening heb ik bij normering 0 een 4,8 maar er staat boven dat ik tussen een 5,3 en 6,8 zal hebben voor GS??? IK NIET SNAPPEN
Oud 25-05-2004, 12:12
Verwijderd
ik leef in onzekerheid
Oud 25-05-2004, 12:12
C@ctusje
C@ctusje is offline
Ik denk dat ik m wel redelijk gemaakt heb. Ik kon eigenlijk alles zo invullen. En ook de stel-opdracht vond ik goed te doen. Alleen de lengte.. Ik heb de laatste vraag niet kunnen maken en vraag 24 heb ik voor de helft niet. En bij mij op school was ik niet de enige.. ik geloof dat er 4 mensen voor 12:00 uur klaar waren..
Heb m net ff nagekeken, maar weet niet echt waar ik wel en niet punten voor moet geven. Dat mogen de leraren doen
Oud 25-05-2004, 12:13
C@ctusje
C@ctusje is offline
Citaat:
Fles schreef op 25-05-2004 @ 13:08 :
weet iemand hoe het zit met de normering van GS? want bij de berekening heb ik bij normering 0 een 4,8 maar er staat boven dat ik tussen een 5,3 en 6,8 zal hebben voor GS??? IK NIET SNAPPEN
De normering van GS is tussen de 0,5 en de 2. Je kan dus niet een normering van 0 hebben, waardoor het laagste cijfer wat je kan halen een 5,3 is..
Oud 25-05-2004, 12:14
Nebula
Nebula is offline
Ik vond hem absoluut niet moeilijk, maar wel verrekte lang. Ik had de stelopdracht eerst overgeslagen, omdat ik Lancashire wat beter had geleerd dan gezagsdragers. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want Lancashire heb ik in ieder geval helemaal afgekregen. Aan de stelopdracht ben ik uiteindelijk niet eens begonnen.

Maar alles wat ik wél heb gemaakt heb ik in ieder geval wel vrij goed gemaakt.
Oud 25-05-2004, 12:15
BCR
BCR is offline
Lengte
Gezagsdragers (neutraal: was wel aardig te doen)
Stelopdracht
Lancashire
Oud 25-05-2004, 12:15
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Het probleem met geschiedenis is dat veel mensen de neiging hebben om heel veel extra op te schrijven. Daarom krijg je mensen met 16 kantjes. Ik vond het best te doen, heb overal wel een min of meer zinnig antwoord en 20 minuten over.
Oud 25-05-2004, 12:16
Fles
Fles is offline
Citaat:
C@ctusje schreef op 25-05-2004 @ 13:13 :
De normering van GS is tussen de 0,5 en de 2. Je kan dus niet een normering van 0 hebben, waardoor het laagste cijfer wat je kan halen een 5,3 is..
Oke dan zit ik goed want de norm zal nog wel wat worden opgehoogd meestal en ik moest een 4,9 halen.....

maja wa was Lancashire toch een droog onderwerp, ik moest me erdoor slepen als het ware bah bah en zooooo ONinteressant... wat vinde jullie?
Oud 25-05-2004, 12:17
siegjeuh
siegjeuh is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 25-05-2004 @ 12:55 :
Nakijken is echt lastig, maar ik heb em zo te zien wel redelijk gemaakt
Oud 25-05-2004, 12:19
*RooSs*
*RooSs* is offline
Citaat:
Nebula schreef op 25-05-2004 @ 13:14 :
Ik vond hem absoluut niet moeilijk, maar wel verrekte lang. Ik had de stelopdracht eerst overgeslagen, omdat ik Lancashire wat beter had geleerd dan gezagsdragers. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want Lancashire heb ik in ieder geval helemaal afgekregen. Aan de stelopdracht ben ik uiteindelijk niet eens begonnen.

Maar alles wat ik wél heb gemaakt heb ik in ieder geval wel vrij goed gemaakt.
Die stelopdracht was wel 16 punten
Oud 25-05-2004, 12:21
Balance
Balance is offline
Pffff, 9 kantjes verder...

Vragen Gezagsdragers: heel goed te doen
Betoog: helemaal niks . Moest je daarvoor al voorkennis hebben ofzo?
Lancashire: Mwah, ging.

Al met al: zo'n 36 punten als ik het zelf kritisch bekijk en dat is goed voor tussen de 4.4 en de 5.6 ofzo. Ik moest een 4.2 halen, dus wel geslaagd
Maar jeetje, wat was ie lang, veel en wat een moeilijk betoog.
Ik heb de laatste vraag ook niet afgekregen trouwens.

En ik heb het gedeelte over de industrie in Twente gemist
Oud 25-05-2004, 12:22
Konijn
Konijn is offline
Nakijken is inderdaad lastig, soms heb ik andere voorbeelden genoemd die mijn leraar misschien wel goed rekent..
En dat hoop ik dan maar, want ik heb nu tussen de 3.9 en 5.4, en ik heb een 4.7 nodig..
Oud 25-05-2004, 12:23
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
Jarahh schreef op 25-05-2004 @ 13:04 :

Die had ik ook goed.. K had gezegd dat de bergjes het probleem waren bij het vervoer.. en dat stopte de ontwikkeling. K moet een 4.2 hebben.. Beetje twijfelachtig is dat.. Opzich ging het niet slecht.. maar k heb ook weinig vragen waar ik er zeker van ben dat ik ze goed heb..

Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 12:25.
Oud 25-05-2004, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 25-05-2004 @ 13:21 :
Pffff, 9 kantjes verder...

Vragen Gezagsdragers: heel goed te doen
Betoog: helemaal niks . Moest je daarvoor al voorkennis hebben ofzo?
Lancashire: Mwah, ging.

Al met al: zo'n 36 punten als ik het zelf kritisch bekijk en dat is goed voor tussen de 4.4 en de 5.6 ofzo. Ik moest een 4.2 halen, dus wel geslaagd
Maar jeetje, wat was ie lang, veel en wat een moeilijk betoog.
Ik heb de laatste vraag ook niet afgekregen trouwens.

En ik heb het gedeelte over de industrie in Twente gemist
Industrie in Twente
Oud 25-05-2004, 12:24
Balance
Balance is offline
Oh ja, d'r stond ook een fout in het examen:

bij vraag 10 (het betoog) onder het kopje Piraten en politiek, moet je de houding van de VVD opzoeken in bron 6. Maar ze bedoelen bron 5, want het gaat over de houding van de VVD bij het vallen van het kabinet. Want in bron 6 wordt daar echt met geen woord over gesproken.

En aangezien men gister bij iedereen de vraag goed heeft gekeurd toen er een foutje in het ak-examen van het vmbo stond, ga ik toch mooi aan de lijn hangen bij het LAKS.
Oud 25-05-2004, 12:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 25-05-2004 @ 13:23 :
Industrie in Twente
dat zou er in komen werd van te voren gezegd. Maar het stond er uiteindelijk dus niet in.
Oud 25-05-2004, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 25-05-2004 @ 13:24 :
dat zou er in komen werd van te voren gezegd. Maar het stond er uiteindelijk dus niet in.
Ik had daar niks over gehoord in ieder geval

En ik ga ook maar even flink klagen
Oud 25-05-2004, 12:26
heppygirl
heppygirl is offline
Hm ik vond het wel meevallen, in verhouding met de tentamens die wij zltijd kregen... dus hopen maar da tik het goed gemaakt heb, alleen dat opstel ofzo over veronica was echt zoiets van : Hmmmmm VEEL onzin...
Oud 25-05-2004, 12:26
*RooSs*
*RooSs* is offline
Waar kun je de normering van voorgaande jaren vinden?
Oud 25-05-2004, 12:27
~Rubberducky~
~Rubberducky~ is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-05-2004 @ 13:24 :
Dat was toch alleen maar extra info? Extra stof ter aanvulling van het boekje, omdat je zo een vergelijking kon maken.
Oud 25-05-2004, 12:29
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Whaaaa Allemaal naar de klachtenlijn bellen jongens! Gaat de normering misschien wat omlaag, haha..

Ik vond het niet echt heel moeilijk maar wazig dat je voor ALLES een verklaring moest geven...Voor sommige antwoorden zijn nou eenmaal geen verklaring, dat is gewoon zo!

Maar ik denk wel dat ik voldoende heb..Als ik zo die antwoorden zie dan moet dat lukke!
Oud 25-05-2004, 12:29
marg
marg is offline
ik vond hem wel meevallen!
wel erg veel schrijven zeg!
Oud 25-05-2004, 12:30
Goalie
Goalie is offline
Hmmz ik snap echt niet hoe ze de vragen van Gezagsdragers zo makkelijk kunnen maken en dan opeens kunnen omswitchen naar uber moeilijk bij Lancashire
Die stelopdracht was ook redelijk verwarrend, vooral ook door die verkeerde bron (ik allemaal bij bron 6 zoeken of er echt geen mini verwijzing stond waar je overheen kon lezen ofzo.. ) Ik vond het sowieso wel een klote opdracht!
Kheb ook maar meteen ff geklaagd bij het LAKS
En bij vraag 21: WTF is filantropie
Oud 25-05-2004, 12:30
siegjeuh
siegjeuh is offline
ik had 4 kantjes stelopdracht
volgens iedereen hier is 2 kantjes al veel..
Oud 25-05-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
siegjeuh schreef op 25-05-2004 @ 13:30 :
Ik had 3,5
In totaal 12 kantjes, en ik schrijf niet groot ofzo
Oud 25-05-2004, 12:34
marg
marg is offline
Citaat:
Goalie schreef op 25-05-2004 @ 13:30 :
En bij vraag 21: WTF is filantropie [/B]

liefdadigheid, dus dat ze het echt voor de arbeiders doen, niet uit eigenbelang
Oud 25-05-2004, 12:34
marg
marg is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 25-05-2004 @ 13:33 :
Ik had 3,5
In totaal 12 kantjes, en ik schrijf niet groot ofzo
mijn stelopdracht was 1,5 kantje dat vond ik al lang!
maar ja ik was ook snel klaar
Oud 25-05-2004, 12:35
Goalie
Goalie is offline
Citaat:
siegjeuh schreef op 25-05-2004 @ 13:30 :
2 kantjes veel?! Nou nee hoor Ik had in totaal 11 kantje en daar zal de stelopdracht ook wel een stuk of 3/4 kantjes aan hebben meegeholpen
Oud 25-05-2004, 12:35
madam
madam is offline
Pfff bij dit examen had je echt je tijd nodig! M'n hand is nu nog aan het bijkomen van het schrijven

Ik vond vraag 2 heeel erg vaag, met die zetelverschuiving...meer die dat hadden of ben ik de enige?
Advertentie

Regels voor berichten