Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2004, 16:02
goodguy
goodguy is offline
DRINGEND!!!!!!!!

Heeft iemand een goede samenvatting van de 2 onderwerpen? of een goede site waar het op staat?

En hoe zit dat precies met TWENTE??? waar staat dat in het katern? wat moet je er nou mee kunnen?

beantwoord ajb zo snel mogelijk!
Advertentie
Oud 23-05-2004, 16:13
Dandy
Dandy is offline
Volgens mij is het beter als je zelf een goede samenvatting maakt van de onderwerpen, zo krijg je een beter beeld qua tijd en uitvindingen of bepaalde gebeurtenissen.

Bij mij zelf werkt dit altijd erg goed, ik kan je helaas niet verder helpen want mijn samenvattingen zijn met de hand geschreven.

Wij hadden bij ons op school wat Twente betreft een website gekregen waar nog eens super veel informatie op staat over Twente, volgens mijn lerares hoefde je het niet zozeer te kennen maar je moet de vergelijking met Lancashire kunnen maken.
Oud 23-05-2004, 16:25
Tuc
Tuc is offline
*Vraag*

Ik lees hier dus ook pas voor het eerst over die essay.
Hoeveel tijd moet je er ongeveer aan besteden? Want dan kan ik me daar op infocussen!

En het is dus niet supermoeilijk? Als je de onderwerpen maar heb geleerd...
Oud 23-05-2004, 16:31
Rachel
Rachel is offline
@ goodguy; als je heel het forum gelezen heb, had je je antwoord over twente gelezen
Op http://www.cherevo.nl/examen/ kan je fragment downloaden, dat een lerares GS iets erover vertelt

@Tuc; volgens mij 45 minuten, maar dat zegt dat vrouwtje ook, bij dat fragment wat ik hierboven zei in dit bericht
Oud 23-05-2004, 16:41
Tuc
Tuc is offline
Bedankt!

Succes iedereen...
Oud 23-05-2004, 16:43
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tuc schreef op 23-05-2004 @ 17:41 :
Bedankt!

Succes iedereen...
ja, jij ook he?!
Oud 23-05-2004, 16:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
Tuc schreef op 23-05-2004 @ 17:25 :
*Vraag*

Ik lees hier dus ook pas voor het eerst over die essay.
Hoeveel tijd moet je er ongeveer aan besteden? Want dan kan ik me daar op infocussen!

En het is dus niet supermoeilijk? Als je de onderwerpen maar heb geleerd...
Ik denk dat ik eerst alle vragen ga maken en dan pas het essay.
Oud 23-05-2004, 16:56
metaldready
metaldready is offline
nou ik krijgt gewoon niet geleerd , kan me niet concentreren ofso .
ben egt bang dakt mega slecht ga maken, mag een 4,4 halen..
hoe leren jullie het nou, doen jullie ook veel op inet, van die oefenexamens enso??

iedereen alvast heel veel succes dinsdag
Oud 23-05-2004, 17:07
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-05-2004 @ 17:52 :
Ik denk dat ik eerst alle vragen ga maken en dan pas het essay.
mijn lerares heeft ons aangeraden om of eerst de essay te maken (of iig in het klad) en dan de vragen of gewoon op volgorde dat het gegeven is, zodat je iig tijd genoeg hebt voor je essay. het schijnen altijd lange examens te zijn en met een essay haal je de meeste punten.
Oud 23-05-2004, 17:09
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
metaldready schreef op 23-05-2004 @ 17:56 :
nou ik krijgt gewoon niet geleerd , kan me niet concentreren ofso .
ben egt bang dakt mega slecht ga maken, mag een 4,4 halen..
hoe leren jullie het nou, doen jullie ook veel op inet, van die oefenexamens enso??

iedereen alvast heel veel succes dinsdag
heb niet echt een toets op internet gedaan, alleen een soort check ofzo (zo'n tijdbalk check ed). maar sommige had ik fout... dat kwam dus, kom ik later achter, omdat het de internet site was van een ander boekje waar ze, andere jaartallen aanhouden. Ik denk dat die 4,4 wel te halen is hoor.
Ik vind het ook erg moeilijk me erop te concentreren en dan vooral lancashire, op gegeven moment heb ik mezelf echt gedwongen. Normaal kreeg ik gesch. er vrij eenvoudig in. Als ik het doorlas wist ik bijna alles, maar met dit dus echt niet.
Oud 23-05-2004, 17:20
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
ff ee nvraagje: wat is het voordeel van de schietspoel?
Oud 23-05-2004, 17:27
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 23-05-2004 @ 18:20 :
daarmee kon sneller geweefd worden. Hoe weet ik ook niet, maargoed.
Oud 23-05-2004, 17:34
freakysatan
freakysatan is offline
voor mensen die samenvattingen willen, Je moet gewoon de Basisvragen leren. (tenminste, voor het boekje van Nijgh Versluys)

dat zijn perfecte samenvattingen en alles staat er in vraagvorm, dus je oefent al een beetje met vragen te werken. Het werkt echt heel fijn.
Ze staan op de bijgeleverde CD-rom.

voor diegene waar de cd niet werkt, kwijt is, andere methode heeft of wat dan, ik heb ze op mijn website gezet.

Klik hier voor Nederlanders en hun gezagsdragers
Klik hier voor Lancashire, katoen en samenleving.
Oud 23-05-2004, 18:17
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 23-05-2004 @ 18:27 :
dat d8 ik ook maar ik dacht ook dus dat er bredere doeken mee geweeft konden worden?
Oud 23-05-2004, 19:10
Rachel
Rachel is offline
Ik heb een ander boek maar ik ga ze zeker ff printen
Oud 23-05-2004, 19:13
justlikeme!
justlikeme! is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 23-05-2004 @ 18:27 :
er kon twee keer zo snel mee geweefd worden, waardoor de spinners het tempo van de wevers niet meer bij konden houden. daarom was een uitvinding voor een verbeterde spinmachine oowk heel makkelijk > spinning jenny

whaah mij leren heeft geholpen
Oud 23-05-2004, 19:14
johnbiezen
johnbiezen is offline
Ok ik had paar vraagjes:

Als ik het goed begrijp was in het begin van Lancasher veel huisnijverheid. Daarna kwamen er steeds meer manufacturen?

Toen de vraag naar katoen steeg (door grotere bevolkingsaantal) kwamen er een aantal uitvindingen. De 1e 2 (schietspoel en spinning Jenny) waren niet heel erg succesvol, maar dat veranderde dus met het waterframe. Die kon een hele fabriek ‘aan het werk zetten’. Door dit waterframe kwamen er veel fabrieken en verhuisde de boeren (die dus normaal op het platteland werkte) naar de steden…met gevolgen van dien

Verbeter me als ik dit kleine korte samenvattingentje (gedeeltelijk fout) heb!

Nog een vraag, wat is:

- Stukloon
- En spinnen ging toch langzamer dan weven, waardoor er voor spinnen heel veel werk was (maar door welke machine niet meer, die ze toen kapot gingen slaan)

en tot slot, wat MOET je echt kennen, wat komt er, nou, voor 95% in
Oud 23-05-2004, 19:14
justlikeme!
justlikeme! is offline
moet je eigenlijk bij bijvoorbeeld dat modeldorp Barrow Bridge, ook de namen weten door wie dat gebouwd is??? In dit geval Gardner en Bazley, maar dat hoef je toch niet allemaal te kennen?? *hoop ik??*
Oud 23-05-2004, 19:18
Donald Duck
Donald Duck is offline
Voor het geval het hier nog niet vermeld is:
volgens de examenbundel gaat de stelopdracht van dit examen over de gezagsdragers.

Als het er al wel was vermeld. SORRY SORRY SORRY

gellukkig is het niet lancashire, hier kan ik me tenminste nog enigzins iets bij voorstellen
Oud 23-05-2004, 19:22
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 23-05-2004 @ 20:14 :

Volgens mij hoef je niet echt de details te weten maar moet je meer de grote lijn met een paar belangrijke jaartallen en gebeurtenissen en namen te weten.
OK, je kan beter teveel leren dan te weinig maar ze moeten bij het cito met het samenstellen toch een keuze maken wat ze vragen en kunnen ze niet details gaan vragen van bijvoorbeeld (even gezagsdragers als voorbeeld) welke partijen met hoeveel ministers in de regering zaten. Ze kunnen bijvoorbeeld in dat geval wel vragen in welk jaar en onder welke premier de nacht van Schmelzer plaats vond enzo.
Oud 23-05-2004, 19:26
johnbiezen
johnbiezen is offline
belangrijk

op deze site kun je vanavond van 19:00 tot 21:00
en morgen van 19:00 tot 21:00
vragen stellen over Lancashire
aan geschiedenisleraren

http://www.histocasa.nl/content/onde...amenhulp.shtml
Oud 23-05-2004, 19:37
goodguy
goodguy is offline
Citaat:
Citaat:
Nog een vraag, wat is:

- Stukloon
- En spinnen ging toch langzamer dan weven, waardoor er voor spinnen heel veel werk was (maar door welke machine niet meer, die ze toen kapot gingen slaan)
Stukloon is dat je loon betaald krijg per geproduceerd product! (als ik het goed heb)
En ik heb geen idee welke machine gemold werd misschien heeft iemand anders daar een antwoord op

(ik weet niet zeker of ik zo een quote goed heb gedaan, zo niet, kan iemand me dan uitleggen hoe t wél moet??)
Oud 23-05-2004, 19:47
goodguy
goodguy is offline
nog ff over een essay......

heeft/weet iemand een site waar zo'n voorbeeld staat (MET de ''vraag'' erbij!)??? misschien heeft iemand het moeten oefenen ofzo dit jaar, ik niet , maar kan diegene dan zo'n voorbeeld (met hetzelfde onderwerp als het examen dus) hier posten???
maar geen essay van een echt examen! (want daar staan alleen maar 'beoordelingspunten' op, daar heb je neit veel aan)

thnx alvast!
en heel veel sterkte allemaal!!!
ik doe t nu al in mn broek!
Oud 23-05-2004, 19:55
mR
mR is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 23-05-2004 @ 20:26 :
belangrijk

op deze site kun je vanavond van 19:00 tot 21:00
en morgen van 19:00 tot 21:00
vragen stellen over Lancashire
aan geschiedenisleraren

http://www.histocasa.nl/content/onde...amenhulp.shtml
Handigheid!

Over de Calico act en Lancashire:

Matthijs - Omdat engeland veel kolonien had, engeland was zeg maar de pimp, en de rest van de wereld zijn bitch [64 uur] zegt:
hallo

Jan van Kerkhof (HV) zegt:
wat is de vraag?

Matthijs - Omdat engeland veel kolonien had, engeland was zeg maar de pimp, en de rest van de wereld zijn bitch [64 uur] zegt:
Waarom was in geheel engeland de calico act van kracht maar in Lancashire niet ?

In Lnacashire waren geen gilden werkzaam

En in hoeverre heeft dat dan invloed op de calico act ?

die wet regelde de productie van katoen en beschermde de gilden tegen goedkope katoen uit bv india
Oud 23-05-2004, 21:55
Liews
Liews is offline
Citaat:
freakysatan: voor mensen die samenvattingen willen, Je moet gewoon de Basisvragen leren. (tenminste, voor het boekje van Nijgh Versluys)
over al die basisvragen had ik een toets gehad... eg pokke werk om te leren..maar wel beter dat ik t heb gedaan.... had er een 6,4 voor ( allebei de boekjes)
Oud 23-05-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
goodguy schreef op 23-05-2004 @ 20:37 :

Stukloon is dat je loon betaald krijg per geproduceerd product! (als ik het goed heb)
En ik heb geen idee welke machine gemold werd misschien heeft iemand anders daar een antwoord op

(ik weet niet zeker of ik zo een quote goed heb gedaan, zo niet, kan iemand me dan uitleggen hoe t wél moet??)
dat is idd stukloon. die anderevraag snap ik niet echt wat er bedoelt word.

Citaat:
- Stukloon
de eerste machines waren toch spinmachines. waardoor het spinnen sneller ging, niet het weven. en voor de wevers meer wek was? mja ik dnek dat je het anders bedoelt. in 1826 vernielde wevers de stoomweefgetouwen in Lancashire. bedoel je die machines die kapot werden geslagen? of bedoel je de Luddieten. oke ik snap het niet mer

offtopic:
quoten kan je met dat knopje rechts boven aan het bericht dat je wil quoten, waar quote bij staat. je klikt er op en dat ga je meteen naar het reactiepagina waar ik nu dit bericht typ.
Oud 23-05-2004, 22:22
levi's
levi's is offline
Citaat:
Je moet zowieso weten wat concensus is en wat polarisatie is... en wanneer wat was.
Oud 24-05-2004, 11:01
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 23-05-2004 @ 22:55 :

de eerste machines waren toch spinmachines. waardoor het spinnen sneller ging, niet het weven. en voor de wevers meer wek was? mja ik dnek dat je het anders bedoelt. in 1826 vernielde wevers de stoomweefgetouwen in Lancashire. bedoel je die machines die kapot werden geslagen? of bedoel je de Luddieten. oke ik snap het niet mer
Ja, dit klopt over de wevers.

Maar de wevers die machines kapot sloegen wáren toch ook luddieten? Straks snap ik het ook niet meer
Oud 24-05-2004, 12:05
goodguy
goodguy is offline
Citaat:
levi's schreef op 23-05-2004 @ 23:22 :
Je moet zowieso weten wat concensus is en wat polarisatie is... en wanneer wat was.
wat waren die 2 begrippen ook al weer? en wanneer waren ze?
Oud 24-05-2004, 12:08
karinn
karinn is offline
Ik dacht dat de Schietspoel van Kay een weefmachine was, waardoor er behoefte was aan een nieuw spinmachine, omdat de wevers veel sneller waren ten opzichte van de spinners. Daardoor kwam de spinning jenny, om te zorgen dat het spinnen ook sneller kon...

Of heb ik het mis?
Oud 24-05-2004, 12:18
Amare
Amare is offline
Citaat:
goodguy schreef op 24-05-2004 @ 13:05 :
wat waren die 2 begrippen ook al weer? en wanneer waren ze?
Uhm... als je al niet weet wat die twee begrippen zijn... Heb je die boekjes eigenlijk wel eens doorgekeken dan?
Oud 24-05-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 24-05-2004 @ 12:01 :
Ja, dit klopt over de wevers.

Maar de wevers die machines kapot sloegen wáren toch ook luddieten? Straks snap ik het ook niet meer
ja de wevers die de machines kapot aloegen waren luddieten. maar dat was in 1811-1812. in 1826 werden er ook stoomweefgetouwen vernield, het lijkt me niet dat dat ook Luddieten waren
Oud 24-05-2004, 12:46
ladii_inge
ladii_inge is offline
Ik werd vanmorgen wakker... met het woord proletariaat of iets wat daar op lijkt in me hoofd... en ik weet bijna zeker dat dit iets met geschiedenis is... alleen het probleem is dat ik niet meer weet wat, en ik krijg het ook niet meer gevonden... HELP

kxsjes,
Oud 24-05-2004, 12:47
marleentje86
marleentje86 is offline
Ik wou jullie bedanken, want ik leer echt vet veel alleen al om
dit forum nog even door te lezen
haha

Maaruhm ik snap toch nog iets niet!!

Hoofdstuk 7: Gezag onder druk van het boek: Memo
En dan 7.2 en 7.4! Want ik snap economie ook niet, dus
die irritante termen krijg ik er niet in haha
Maaar ik snap het gewoon niet. Wie kan dit goed uitleggen?
Oud 24-05-2004, 12:48
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 23-05-2004 @ 18:20 :
hierdoor kon ook door 1 wever een heel breed doek geweven worden. normaal had je er daar 2 voor nodig. dit betekende dat vanaf nu 1 wever 16 spinners aankon, voorheen was dat 8.
Oud 24-05-2004, 12:57
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 23-05-2004 @ 20:14 :
Ok ik had paar vraagjes:

Citaat:
Als ik het goed begrijp was in het begin van Lancasher veel huisnijverheid. Daarna kwamen er steeds meer manufacturen?
manufactuur is eigenlijk gewoon arbeidsdeling. dit kwam volgens mij idd later.

Citaat:
Toen de vraag naar katoen steeg (door grotere bevolkingsaantal) kwamen er een aantal uitvindingen. De 1e 2 (schietspoel en spinning Jenny) waren niet heel erg succesvol, maar dat veranderde dus met het waterframe. Die kon een hele fabriek ‘aan het werk zetten’. Door dit waterframe kwamen er veel fabrieken en verhuisde de boeren (die dus normaal op het platteland werkte) naar de steden…met gevolgen van dien
ik heb nergens staan dat de schietspoel en de spinning jenny niet succesvol waren.
de schietsspoel van John Kay (toch?) zorgde ervoor dat er bredere doeken geweven konden worden. Hierdoor kon 1 wever nu wel 16 spinners aan ipv 8. Voor de wevers is dit natuurlijk niet zo'n positieve uitvinding omdat er minder werkgelegenheid ontstaat. Het huis van Jon Kay is dan ook aangevallen, waarna hij is gevlucht. financieel is hij er niet veel wijzer op geworden. De spinning Jenny was een uitvinding voor het spinnen (dus niet zoals de schietsspoel voor het weven!) er kon nu meer in 1 keer gesponnen worden. Hier waren de spinners op hun beurt niet blij mee, en volgens mij vernielde ze dan ook enkele spinning Jenny's. ook de uitvinder hiervan is er financieel niet beter opgeworden.

het waterframe was inderdaad bedoeld voor fabriekswerk. omdat het op waterkracht werkte moesten de fabriekjes naast riviertjes worden geplaatst. de beste plekjes waren dus al snel bezet. ook dit was niet heel positief voor de arbeiders. eerst deden ze namelijk huisnijverheid, en dan nog alleen swinters omdat ze zomers het land bewerkte (dit veranderde ook in de loop der jaren). nu moesten ze fulltime in een fabriek gaan werken. vooral voor de mannen was het moeilijk zich aan te passen.

Citaat:
Nog een vraag, wat is:

- Stukloon
ik weet het niet zeker, maar is dit niet gewoon het geld wat ze uitbetaald kregen per stuk wat werd afgeleverd?

Citaat:
dat klopt. door de spinning jenny.
Oud 24-05-2004, 13:02
Deej
Deej is offline
Lancashire is stom! maar goed beetje basisvragen maken werkt als een soort van samenvatting dus dat helpt en dit forum lezen ook wel.. maak me niet druk drom hoef maar 3,5 te halen (h)
Oud 24-05-2004, 13:09
Sietse Fliegen
Sietse Fliegen is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 24-05-2004 @ 13:20 :
ja de wevers die de machines kapot aloegen waren luddieten. maar dat was in 1811-1812. in 1826 werden er ook stoomweefgetouwen vernield, het lijkt me niet dat dat ook Luddieten waren
Luddieten waren er tot 1816! (En in 1813 werden er zeventien geëxecuteerd)
Oud 24-05-2004, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Sietse Fliegen schreef op 24-05-2004 @ 14:09 :
Luddieten waren er tot 1816! (En in 1813 werden er zeventien geëxecuteerd)
grrr weer zo'n onduidelijk jaartal verschil. bij mij staat dat in 1812 en bijna een revolutie was, maar dat de crisis met arrestaties werden bezworen. 8 leiders werden opgehangen en 13 naar australië gedporteerd. het luddisme ging daarna uit als een nacht kaars.

dan nog waren er in 1826 geen luddieten meer. en waren er toen wél wevers die bij een geweldsuitbarsting in Lancashire meer dan duizend stoomweefgetouwen vernielde
Oud 24-05-2004, 13:19
Sietse Fliegen
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 24-05-2004 @ 14:16 :
grrr weer zo'n onduidelijk jaartal verschil. bij mij staat dat in 1812 en bijna een revolutie was, maar dat de crisis met arrestaties werden bezworen. 8 leiders werden opgehangen en 13 naar australië gedporteerd. het luddisme ging daarna uit als een nacht kaars.
Raar hoor, in mijn boek staat echt letterlijk (bij het Chronologische overzicht op blz. 70):

"1811
Luddieten, groepjes geschoolde handarbeiders, vernielen machines uit protest tegen de mechanisatie. De acties gaan door tot 1816. "
Oud 24-05-2004, 13:19
levi's
levi's is offline
Wat is nou het echte verschil tussen manufacturen en fabrieken? In fabrieken waren toch (stoom)machines? en in Manufacturen deden ze alles nog met de hand?

Ja toch?
Oud 24-05-2004, 13:22
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Citaat:
levi's schreef op 24-05-2004 @ 14:19 :
Wat is nou het echte verschil tussen manufacturen en fabrieken? In fabrieken waren toch (stoom)machines? en in Manufacturen deden ze alles nog met de hand?

Ja toch?
Volgens mij zijn die manufacturen ook die fabrieken tenminste dat zie ik nu in de bergrippenlijst achter in dat boek.
Oud 24-05-2004, 13:24
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Citaat:
marleentje86 schreef op 24-05-2004 @ 13:47 :
Ik wou jullie bedanken, want ik leer echt vet veel alleen al om
dit forum nog even door te lezen
haha

Maaruhm ik snap toch nog iets niet!!

Hoofdstuk 7: Gezag onder druk van het boek: Memo
En dan 7.2 en 7.4! Want ik snap economie ook niet, dus
die irritante termen krijg ik er niet in haha
Maaar ik snap het gewoon niet. Wie kan dit goed uitleggen?
Bedoel je bij gs dat gedeelte over polarisatie en kabinet den uyl?
Oud 24-05-2004, 13:24
justlikeme!
justlikeme! is offline
eey ff een vraagje hoor

Ik zit net te kijken bij het examen van vorig jaar, maar dan blijkt dus dat je een essay krijgt (en wij dit jaar over gezagsdragers) maar dat je daarnaast ook nog eens een aantal vragen krijgt

* maar dat wist ik niet... *

Maar het zal ook dit jaar wel zo zijn dan???
Oud 24-05-2004, 13:26
Sietse Fliegen
en op blz. 57 staat:

"Handwerkers, Luddieten genoemd, ondernamen in de jaren 1811-1816 kortstondige gewelddadige acties. Uit angst voor loonsverlaging of werkloosheid vernielden zij machines. Dit deed de vrees voor een volksopstand bij de gevestigde orde toenemen. De regering zette 12.000 soldaten in om aan de overvallen een eind te maken. In York werden in 1813 zeventien Luddieten geexecuteerd. Desondanks waren in 1814 en 1816 nog tijdelijke oplevingen van overvallen."

Blijkbaar toch iemand met een lucifertje de nacht kaars weer aangestoken
Oud 24-05-2004, 13:27
Jokum
Jokum is offline
Je krijgt inderdaad weer een essay, maar als jou kennis breedgenoeg is dan moet dat geen problemen opleveren.Het schijnt wel belangrijk te wezen dat je het globale verloop van de ontwikkelinge wel moet weten uit te leggen.Dat ga ik nu maar even doornemen ..
Oud 24-05-2004, 13:28
Sietse Fliegen
Citaat:
justlikeme! schreef op 24-05-2004 @ 14:24 :
eey ff een vraagje hoor

Ik zit net te kijken bij het examen van vorig jaar, maar dan blijkt dus dat je een essay krijgt (en wij dit jaar over gezagsdragers) maar dat je daarnaast ook nog eens een aantal vragen krijgt

* maar dat wist ik niet... *

Maar het zal ook dit jaar wel zo zijn dan???
Jup, je moet bijv. een brief schrijven alsof je een feministe bent over een bepaald onderwerp. Als je de stof gewoon goed kent is het dus geen probleem.

Dit is trouwens al eerder in deze topic besproken..
Oud 24-05-2004, 13:29
marleentje86
marleentje86 is offline
Citaat:
Wielrenner_R schreef op 24-05-2004 @ 14:24 :
Bedoel je bij gs dat gedeelte over polarisatie en kabinet den uyl?
jah, dat bedoelde ik. Maar dat van polarisatie snap ik wel.
Daarna gaat het over de overheidsuitgaven enzo.
En dat van 1972, snap ik ook niet volg je het nog
Oud 24-05-2004, 13:31
justlikeme!
justlikeme! is offline
Citaat:
Jokum schreef op 24-05-2004 @ 14:27 :
Je krijgt inderdaad weer een essay, maar als jou kennis breedgenoeg is dan moet dat geen problemen opleveren.Het schijnt wel belangrijk te wezen dat je het globale verloop van de ontwikkelinge wel moet weten uit te leggen.Dat ga ik nu maar even doornemen ..
ajaj.... nouja.. ik ken lancashire iig stukken beter dan gezagsdragers (niet dat ik daar nou zo blij mee ben) maja... ik moet dus ook nog heel hard bezig met gezagsdragers...

*swaaajjt* kga weer leren dan maar

@ sietse vliegen (was het gloof ik haha) kwist al wel dat we een essay kregen hoor, maar wist niet dat er nog vragen bij naast gesteld zouden worden, en heb niet meegekregen dat het hier al eens gevraagd is !
Oud 24-05-2004, 13:33
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Citaat:
marleentje86 schreef op 24-05-2004 @ 14:29 :
jah, dat bedoelde ik. Maar dat van polarisatie snap ik wel.
Daarna gaat het over de overheidsuitgaven enzo.
En dat van 1972, snap ik ook niet volg je het nog
In 1972 was er toch zo verkiezingsprogramma dat heette 'keerpunt 72'. Dat voerden de pvda d66 en ppr samen om de verkiezingen in te gaan.?

Regels voor berichten