Advertentie | |
|
![]() |
|
@ goodguy; als je heel het forum gelezen heb, had je je antwoord over twente gelezen
![]() Op http://www.cherevo.nl/examen/ kan je fragment downloaden, dat een lerares GS iets erover vertelt ![]() @Tuc; volgens mij 45 minuten, maar dat zegt dat vrouwtje ook, bij dat fragment wat ik hierboven zei in dit bericht ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind het ook erg moeilijk me erop te concentreren en dan vooral lancashire, op gegeven moment heb ik mezelf echt gedwongen. Normaal kreeg ik gesch. er vrij eenvoudig in. Als ik het doorlas wist ik bijna alles, maar met dit dus echt niet. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
voor mensen die samenvattingen willen, Je moet gewoon de Basisvragen leren. (tenminste, voor het boekje van Nijgh Versluys)
dat zijn perfecte samenvattingen en alles staat er in vraagvorm, dus je oefent al een beetje met vragen te werken. Het werkt echt heel fijn. Ze staan op de bijgeleverde CD-rom. voor diegene waar de cd niet werkt, kwijt is, andere methode heeft of wat dan, ik heb ze op mijn website gezet. Klik hier voor Nederlanders en hun gezagsdragers Klik hier voor Lancashire, katoen en samenleving.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
whaah mij leren heeft geholpen ![]()
||
Citaat:
OK, je kan beter teveel leren dan te weinig maar ze moeten bij het cito met het samenstellen toch een keuze maken wat ze vragen en kunnen ze niet details gaan vragen van bijvoorbeeld (even gezagsdragers als voorbeeld) welke partijen met hoeveel ministers in de regering zaten. Ze kunnen bijvoorbeeld in dat geval wel vragen in welk jaar en onder welke premier de nacht van Schmelzer plaats vond enzo.
|
![]() |
belangrijk
op deze site kun je vanavond van 19:00 tot 21:00 en morgen van 19:00 tot 21:00 vragen stellen over Lancashire aan geschiedenisleraren http://www.histocasa.nl/content/onde...amenhulp.shtml |
![]() |
|
![]() |
nog ff over een essay......
heeft/weet iemand een site waar zo'n voorbeeld staat (MET de ''vraag'' erbij!)??? misschien heeft iemand het moeten oefenen ofzo dit jaar, ik niet ![]() maar geen essay van een echt examen! (want daar staan alleen maar 'beoordelingspunten' op, daar heb je neit veel aan) thnx alvast! en heel veel sterkte allemaal!!! ik doe t nu al in mn broek! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Over de Calico act en Lancashire: Matthijs - Omdat engeland veel kolonien had, engeland was zeg maar de pimp, en de rest van de wereld zijn bitch [64 uur] zegt: hallo Jan van Kerkhof (HV) zegt: wat is de vraag? Matthijs - Omdat engeland veel kolonien had, engeland was zeg maar de pimp, en de rest van de wereld zijn bitch [64 uur] zegt: Waarom was in geheel engeland de calico act van kracht maar in Lancashire niet ? Jan van Kerkhof (HV) zegt: In Lnacashire waren geen gilden werkzaam Matthijs - Omdat engeland veel kolonien had, engeland was zeg maar de pimp, en de rest van de wereld zijn bitch [64 uur] zegt: En in hoeverre heeft dat dan invloed op de calico act ? Jan van Kerkhof (HV) zegt: die wet regelde de productie van katoen en beschermde de gilden tegen goedkope katoen uit bv india |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() offtopic: quoten kan je met dat knopje rechts boven aan het bericht dat je wil quoten, waar quote bij staat. je klikt er op en dat ga je meteen naar het reactiepagina waar ik nu dit bericht typ. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar de wevers die machines kapot sloegen wáren toch ook luddieten? Straks snap ik het ook niet meer ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik dacht dat de Schietspoel van Kay een weefmachine was, waardoor er behoefte was aan een nieuw spinmachine, omdat de wevers veel sneller waren ten opzichte van de spinners. Daardoor kwam de spinning jenny, om te zorgen dat het spinnen ook sneller kon...
Of heb ik het mis? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik wou jullie bedanken, want ik leer echt vet veel alleen al om
dit forum nog even door te lezen ![]() haha Maaruhm ik snap toch nog iets niet!! Hoofdstuk 7: Gezag onder druk van het boek: Memo En dan 7.2 en 7.4! Want ik snap economie ook niet, dus die irritante termen krijg ik er niet in ![]() Maaar ik snap het gewoon niet. Wie kan dit goed uitleggen?
||
Citaat:
||||||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() dan nog waren er in 1826 geen luddieten meer. en waren er toen wél wevers die bij een geweldsuitbarsting in Lancashire meer dan duizend stoomweefgetouwen vernielde |
![]() |
||
Citaat:
"1811 Luddieten, groepjes geschoolde handarbeiders, vernielen machines uit protest tegen de mechanisatie. De acties gaan door tot 1816. "
|
Wat is nou het echte verschil tussen manufacturen en fabrieken? In fabrieken waren toch (stoom)machines? en in Manufacturen deden ze alles nog met de hand?
Ja toch?
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
eey ff een vraagje hoor
![]() Ik zit net te kijken bij het examen van vorig jaar, maar dan blijkt dus dat je een essay krijgt (en wij dit jaar over gezagsdragers) maar dat je daarnaast ook nog eens een aantal vragen krijgt ![]() * maar dat wist ik niet... ![]() Maar het zal ook dit jaar wel zo zijn dan???
|
en op blz. 57 staat:
"Handwerkers, Luddieten genoemd, ondernamen in de jaren 1811-1816 kortstondige gewelddadige acties. Uit angst voor loonsverlaging of werkloosheid vernielden zij machines. Dit deed de vrees voor een volksopstand bij de gevestigde orde toenemen. De regering zette 12.000 soldaten in om aan de overvallen een eind te maken. In York werden in 1813 zeventien Luddieten geexecuteerd. Desondanks waren in 1814 en 1816 nog tijdelijke oplevingen van overvallen." Blijkbaar toch iemand met een lucifertje de nacht kaars weer aangestoken ![]()
||
Citaat:
Dit is trouwens al eerder in deze topic besproken..
||
![]() |
Citaat:
Daarna gaat het over de overheidsuitgaven enzo. En dat van 1972, snap ik ook niet ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() *swaaajjt* kga weer leren dan maar ![]() ![]() @ sietse vliegen (was het gloof ik haha) kwist al wel dat we een essay kregen hoor, maar wist niet dat er nog vragen bij naast gesteld zouden worden, en heb niet meegekregen dat het hier al eens gevraagd is ![]()
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Waar geschiedenis studeren? miramichi | 16 | 06-11-2011 13:26 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Geschiedenis 1 turtlez | 2 | 16-04-2008 14:09 | |
Studeren |
Geschiedenis UVA/VU Verwijderd | 2 | 06-07-2007 11:39 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete over vakken Duits en Geschiedenis Nishu | 24 | 05-05-2007 20:07 | |
Studeren |
geschiedenis (alweer) universitair of hbo? Verwijderd | 5 | 02-12-2004 23:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |