Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 16:07
Envy
Envy is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 11-05-2004 @ 19:15 :
Moet ik mijn denken en doen dan onderdrukken in een gezelschap van leeghoofden?
Nee hoor, je kan ook gewoon weggaan.
Oud 12-05-2004, 16:45
passport
passport is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-05-2004 @ 22:18 :
nouja, boeie. Hij wordt er niet doder of levender op met het verstrijken van de tijd.
inderdaad
Oud 12-05-2004, 16:47
passport
passport is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 10-05-2004 @ 19:39 :
K denk dat ik maar eens een uit pure frustratie linkse rukker ga omleggen als k nog meer van zulke reacties lees.. Kijken of er dan mensen zijn die het wel ineens erg vinden
wat probeer je nou voor reacties los te maken?
Oud 12-05-2004, 18:14
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-05-2004 @ 12:06 :
Je naam, Je avatar en je posts.
Naam... Jij denkt alle Fortuynisten excact hetzelfde zijn?

Avatar... Die reden lijkt me nog zwakker.

Posts... Ik ben met jou nog nooit in discussie geweest.
Oud 12-05-2004, 18:16
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
pinoow schreef op 12-05-2004 @ 17:07 :
Wil jij soms beweren dat het hele forum vergeven is van leeghoofden?
Oud 12-05-2004, 18:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
pinoow schreef op 12-05-2004 @ 17:07 :
Jij ook.
Oud 12-05-2004, 19:12
Envy
Envy is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 12-05-2004 @ 19:16 :
Insinueer ik dat?
Oud 12-05-2004, 19:13
Envy
Envy is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 12-05-2004 @ 19:44 :
Jij ook.
Zou kunnen ja. Maar ik heb geen problemen met de sfeer op DK.
Oud 12-05-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
pinoow schreef op 12-05-2004 @ 20:12 :
Insinueer ik dat?
<3
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 19:28
Zaina
Zaina is offline
Love in a woman's heart. I wanna have the whole and not a part.
Oud 12-05-2004, 20:13
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 12-05-2004 @ 19:14 :
Naam... Jij denkt alle Fortuynisten excact hetzelfde zijn?

Avatar... Die reden lijkt me nog zwakker.

Posts... Ik ben met jou nog nooit in discussie geweest.
Naam: Nee dat denk ik niet maar ik vind alleen al het Fortuynist zijn genoeg reden om je een leeghoofd te vinden.

Avatar: Ava's van Fortuin vind ik een teken van het bewondering voor Fortuin hebben wat weer reden is om je een leeghoofd te vinden.

Posts: Dat betekent nog niet dat ik geen posts van je gelezen heb.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 22:01
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
pinoow schreef op 12-05-2004 @ 20:12 :
Insinueer ik dat?
Je doelt enkel op De Kantine...
Oud 12-05-2004, 22:06
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-05-2004 @ 21:13 :
Naam: Nee dat denk ik niet maar ik vind alleen al het Fortuynist zijn genoeg reden om je een leeghoofd te vinden.

Avatar: Ava's van Fortuin vind ik een teken van het bewondering voor Fortuin hebben wat weer reden is om je een leeghoofd te vinden.

Posts: Dat betekent nog niet dat ik geen posts van je gelezen heb.
Is dat zo? Hoe denkt, voelt en handelt een Fortuynist dan?

En omdat jij Fortuyn niet bewondert, ben ik hersenloos?

Berichten lezen is nog heel wat anders dan zelf met iemand communiceren.
Oud 12-05-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 12-05-2004 @ 19:16 :
Op sommige fora zitten er meer dan op andere, maar het algemene niveau is wel bedroevend ja. Enkele uitzonderigen daargelaten.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 00:32
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik vind, gezien het gezanik van sommigen hier, het niveau van deze topic nogal bedroevend. Het kan beter..
Oud 13-05-2004, 09:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 12-05-2004 @ 23:06 :

Kortzichtig.

Ja.

Dat klopt maar daarom weet ik wel wat voor een posts jij plaatst.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 09:55
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Dat hangt ervanaf of je het over het stereotyp Fortuynist heb of over mensen die verder in het partijprogramma durven te kijken dan het alloctonenbeleid. Maar daarnaast ben ik daar geen expert over omdat ik er zelf geen ben (al heb ik er ervaringen mee) en heb ik ook geen beoefte om daar verandering in te gaan brengen.

Citaat:
Helaas is zo de algemene mening van de massa: Lekker in hokjes douwen.

Ik vind dat het ervanafhangt hoe iemand met die bewondering omgaat. Die massahysterie met die stille tocht. 'gedachtengoed', en ga zo maar door vind ik zelf nogal kansloos.. Maar daarintegen heb ik wel een milde bewondering voor bepaalde aspecten rondom de man.
Ben ik nu ook gedegradeerd tot hersenloos?

Citaat:
Volgens mij had machiavelli het over je posts, niet over de communicatie met jou. Of lees ik dat nou verkeerd?
Oud 13-05-2004, 09:59
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 13-05-2004 @ 10:55 :

Volgens mij had machiavelli het over je posts, niet over de communicatie met jou. Of lees ik dat nou verkeerd?
Nee, dat lees je goed.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 10:42
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik las afgelopen vrijdag, de dag na 6 mei dus, in de krant wat voor volk er dit jaar had meegedaan aan de dodenherdenking. Het blijkt dus dat de 'gewone' mensen grotendeels weer zijn afgehaakt, en dat er nu voornamelijk rechts-extremisten meelopen, die in de moord op Fortuyn de zoveelste samenzwering zien van 'slinks'.

Een van hun spandoeken: 'Pim gedood door de haat van rood'
Oud 13-05-2004, 10:42
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-05-2004 @ 11:42 :
Ik las afgelopen vrijdag, de dag na 6 mei dus, in de krant wat voor volk er dit jaar had meegedaan aan de dodenherdenking. Het blijkt dus dat de 'gewone' mensen grotendeels weer zijn afgehaakt, en dat er nu voornamelijk rechts-extremisten meelopen, die in de moord op Fortuyn de zoveelste samenzwering zien van 'slinks'.

Dat rechtse volk spoort gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 10:44
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 13-05-2004 @ 11:42 :
Dat rechtse volk spoort gewoon niet.
Blij dat je het met me eens bent, maarreh....eerst Che Guevara en nu Stalin als avatar, en dan die sig.....is je nick gekaapt, of is het een grap?
Oud 13-05-2004, 10:57
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-05-2004 @ 11:44 :
Blij dat je het met me eens bent, maarreh....eerst Che Guevara en nu Stalin als avatar, en dan die sig.....is je nick gekaapt, of is het een grap?
Ik ben bekeerd tot de linkse kerk
Ik ben dus niet gekaapt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:10
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 13-05-2004 @ 10:55 :
Dat hangt ervanaf of je het over het stereotyp Fortuynist heb of over mensen die verder in het partijprogramma durven te kijken dan het alloctonenbeleid. Maar daarnaast ben ik daar geen expert over omdat ik er zelf geen ben (al heb ik er ervaringen mee) en heb ik ook geen beoefte om daar verandering in te gaan brengen.

Helaas is zo de algemene mening van de massa: Lekker in hokjes douwen.

Ik vind dat het ervanafhangt hoe iemand met die bewondering omgaat. Die massahysterie met die stille tocht. 'gedachtengoed', en ga zo maar door vind ik zelf nogal kansloos.. Maar daarintegen heb ik wel een milde bewondering voor bepaalde aspecten rondom de man.
Ben ik nu ook gedegradeerd tot hersenloos?

Laat ik allereerst maar meedelen dat hokjesgedrag vrijwel niemand vreemd is, dus mij ook niet, maar ik betrap me er zelden op. (en meestal heb ik daar nog gelijk in ook, dus dat zit wel goed )

Die massabewondering... Daar moet je toch echt wat genuanceerder over denken. Er zullen mensen tussen zitten die oprecht intens verdrietig zijn. Wellicht door kortzichtigheid, maar zolang het geen verplicht kunstje is mogen ze 't van mij doen.

Ja, maar ik ben meestal in gesprek met 1 of een paar personen, dan formuleer je je gedachten toch anders dan je doet wanneer je een boek zou schrijven.
Oud 13-05-2004, 11:14
Ghost
Ghost is offline
pim fortuyn was wel heel knap etc maar die aanhangers van hem... die passen in het rijtje vinkenslag-tokkies-flodder "hij zegt wat wij denken!" "den haag, moordenaars" ...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:16
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-05-2004 @ 11:42 :

Nederland vergaat van de naïviteit!

Feit is dat van der G. radicaal links is. Het moge ook duidelijk zijn dat de linkse partijen Fortuyn niet konden uitstaan en andersom. Ik geloof niet dat het over het algemeen de intentie is geweest van linkse partijen om Fortuyn fysiek te bedreigen, maar ze hebben de stemming wel erg grimmig gemaakt.
Oud 13-05-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 13-05-2004 @ 12:16 :
Nederland vergaat van de naïviteit!

Feit is dat van der G. radicaal links is. Het moge ook duidelijk zijn dat de linkse partijen Fortuyn niet konden uitstaan en andersom. Ik geloof niet dat het over het algemeen de intentie is geweest van linkse partijen om Fortuyn fysiek te bedreigen, maar ze hebben de stemming wel erg grimmig gemaakt.
Je kunt niet beweren dat Fortuin op zijn beurt de stemming ook drastisch deed omslaan, en wel in de richting van grimmig voor moslims en immigranten. Hij deed dus precies hetzelfde als de linkse media en politici. Dat er vervolgens een linkse gek opstond om hem om te leggen, kun je niet aan de linkse partijen verwijten en dat ligt ook niet in hun risicosfeer.

Dat deze discussie nu eens bezworen moge worden met het adagium: 'gekken hou je altijd'.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:37
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2004 @ 12:31 :
Je kunt niet beweren dat Fortuin op zijn beurt de stemming ook drastisch deed omslaan, en wel in de richting van grimmig voor moslims en immigranten. Hij deed dus precies hetzelfde als de linkse media en politici. Dat er vervolgens een linkse gek opstond om hem om te leggen, kun je niet aan de linkse partijen verwijten en dat ligt ook niet in hun risicosfeer.

Dat deze discussie nu eens bezworen moge worden met het adagium: 'gekken hou je altijd'.
Het was niet zijn bedoeling om iedereen lijnrecht tegenover elkaar te krijgen, maar om gewoon de dingen te benoemen die niet benoemd mochten worden. Dat komt harder aan na jaren van zwijgen en onderdrukken. Als er altijd vrij en openlijk over gepraat had mogen worden, was de sfeer naar mijn idee veel minder grimmig geweest tegenover buitenlandse binnenlanders.

Gekken zullen er altijd zijn, maar voor mij is de belangrijkste vraag: wie of wat is daar de oorzaak van.
Oud 13-05-2004, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 13-05-2004 @ 12:37 :
Het was niet zijn bedoeling om iedereen lijnrecht tegenover elkaar te krijgen, maar om gewoon de dingen te benoemen die niet benoemd mochten worden. Dat komt harder aan na jaren van zwijgen en onderdrukken. Als er altijd vrij en openlijk over gepraat had mogen worden, was de sfeer naar mijn idee veel minder grimmig geweest tegenover buitenlandse binnenlanders.
Het was ook niet de bedoeling van de gevestigde politieke orde om hem onschadelijk te maken in het debat door hem monddood te maken. Volgens mij was er geen cordon sanitaire rond Fortuin opgetrokken zoals bij Dewinter wel het geval is. Men ging gewoon met Pim in debat.

En inderdaad, de sfeer werd ineens grimmig omdat er jarenlang niet over gepraat mocht worden van 'de polletiek' terwijl bij de gewone burger allang het besef leefde dat er iets rammelde aan het asiel-, immigratie- en minderhedenbeleid. Maar ook in een grimmige sfeer kun je debatteren, en ik vind niet dat je de linkse partijen kunt verwijten dat zij Fortuin bewust in een compromitterende positie hebben gebracht.

Citaat:
Gekken zullen er altijd zijn, maar voor mij is de belangrijkste vraag: wie of wat is daar de oorzaak van.
Hm, ik dacht dat die uitspraak de mogelijkheid van een aan te wijzen oorzaak juist al grotendeels uitsloot. Iemand als Van der G. had een persoonlijkheidsstoornis, was dwangmatisch en neurotisch en had een vertekend wereldbeeld. Mensen kunnen aangeboren geestelijke stoornissen hebben, waar niemand schuld aan heeft. Er is dan vervolgens maar heel weinig nodig om zo iemand te 'triggeren'. Misschien stond Fortuins kop hem wel niet aan, wie zal het zeggen. In elk geval kun je niet zomaar stellen dat het gedrag van de linkse partijen Volkert heeft aangezet tot de moord. Wie dat zegt, zoekt krampachtig naar verklaringen voor feiten die niet te verklaren zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:26
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2004 @ 12:42 :
Het was ook niet de bedoeling van de gevestigde politieke orde om hem onschadelijk te maken in het debat door hem monddood te maken. Volgens mij was er geen cordon sanitaire rond Fortuin opgetrokken zoals bij Dewinter wel het geval is. Men ging gewoon met Pim in debat.

En inderdaad, de sfeer werd ineens grimmig omdat er jarenlang niet over gepraat mocht worden van 'de polletiek' terwijl bij de gewone burger allang het besef leefde dat er iets rammelde aan het asiel-, immigratie- en minderhedenbeleid. Maar ook in een grimmige sfeer kun je debatteren, en ik vind niet dat je de linkse partijen kunt verwijten dat zij Fortuin bewust in een compromitterende positie hebben gebracht.

Hm, ik dacht dat die uitspraak de mogelijkheid van een aan te wijzen oorzaak juist al grotendeels uitsloot. Iemand als Van der G. had een persoonlijkheidsstoornis, was dwangmatisch en neurotisch en had een vertekend wereldbeeld. Mensen kunnen aangeboren geestelijke stoornissen hebben, waar niemand schuld aan heeft. Er is dan vervolgens maar heel weinig nodig om zo iemand te 'triggeren'. Misschien stond Fortuins kop hem wel niet aan, wie zal het zeggen. In elk geval kun je niet zomaar stellen dat het gedrag van de linkse partijen Volkert heeft aangezet tot de moord. Wie dat zegt, zoekt krampachtig naar verklaringen voor feiten die niet te verklaren zijn.
Nee, misschien niet eens bewust, misschien in hun naïviteit. Maar wanneer er op 10 mei 2002 een protestactie wordt georganiseerd (is natuurlijk niet doorgegaan), met medewerking en als ik me niet vergis zelfs deelname van de PVDA, onder het motto: 'Stop racisme, stop de Hollandse Haider,' dan hebben ze of Fortuyn nooit goed begrepen, of ze vonden het niet zo'n ramp dat er valse informatie werd uitgedragen.

Nu ken ik van der G. natuurlijk niet persoonlijk en zijn diepste beweegreden(en) ook niet, maar ik vind het gevaarlijk om te zeggen dat er altijd gekken zijn , er worden er ook genoeg gemaakt .
Oud 13-05-2004, 15:52
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-05-2004 @ 01:01 :
Oh, nou komen die zielige vrijheid-van-meninguiting praatjes weer!

Boo. Fucking. Hoo.
, precies, en ik had niet anders verwacht ook. als ze nou eens ophouden ermee,

Ik mis hem absoluut niet 't was maar een enge man, en ik ga er absoluut niet om rouwen. eerder het tegenover gestelde
Oud 13-05-2004, 16:00
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 13-05-2004 @ 13:26 :
*dit interesseerde me niet**
, maar ik vind het gevaarlijk om te zeggen dat er altijd gekken zijn , er worden er ook genoeg gemaakt .
Wtf is dit nou weer, echt een semi-wijsneus uitspraak die nergens op gebaseerd is en uit een hersenspinsel is ontstaan. maargoed anyway. hoezo was die gast gek dan? eerder geniaal
Oud 13-05-2004, 16:15
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
[BlisteX] schreef op 13-05-2004 @ 17:00 :
Wtf is dit nou weer, echt een semi-wijsneus uitspraak die nergens op gebaseerd is en uit een hersenspinsel is ontstaan. maargoed anyway. hoezo was die gast gek dan? eerder geniaal
Wat voor de een gek is, is voor de ander geniaal. Waar ligt de grens tussen een gek en een genie? Sommige mensen zijn het, sommige worden het. Snap je het nu?
Oud 13-05-2004, 16:28
deadpassenger
deadpassenger is offline
bleeh
discussies met lpf-ers/fortuyn-aanhangers zijn altijd zo vervelend ..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:35
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
joosdt schreef op 13-05-2004 @ 17:28 :
bleeh
discussies met lpf-ers/fortuyn-aanhangers zijn altijd zo vervelend ..
Gaan ze je verstand te boven?
Oud 13-05-2004, 17:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
[BlisteX] schreef op [pl=11168550]13-05-2004 @ 16:52 Ik mis hem absoluut niet 't was maar een enge man, en ik ga er absoluut niet om rouwen. eerder het tegenover gestelde [/B]
En als anderen eens zouden stoppen met DIT soort lulkoek, dan is het helemaal perfect. Geen gezeik van leipe LPF-ers en ook niet van verknipte mongolen van de andere tak.
Oud 13-05-2004, 17:14
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 13-05-2004 @ 17:35 :
Gaan ze je verstand te boven?
Oud 13-05-2004, 17:16
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-05-2004 @ 18:12 :
En als anderen eens zouden stoppen met DIT soort lulkoek, dan is het helemaal perfect. Geen gezeik van leipe LPF-ers en ook niet van verknipte mongolen van de andere tak.
Precies.

En die uitspraak van dat volkert geniaal is, vind ik echt kansloos.
Oud 13-05-2004, 17:17
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 13-05-2004 @ 18:14 :
Humor hebben ze in ieder geval wel, die Fortuynisten...
Oud 13-05-2004, 19:26
Poor Leno
Poor Leno is offline
Hiep, hiep hoera, lang leven van der Graaf
Oud 13-05-2004, 19:29
Verwijderd

En wat een nickname ook.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 21:58
deadpassenger
deadpassenger is offline
Citaat: