Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 09:48
Gatara
Gatara is offline
Filmmaker Moore interviewde Nick Berg

Uitgegeven: 29 mei 2004 08:17
Laatst gewijzigd: 29 mei 2004 08:19

PHILADELPHIA - De Amerikaanse documentairefilmer Michael Moore heeft Nick Berg geïnterviewd, de man die in Irak is onthoofd. Moore heeft de familie van Berg aangeboden het materiaal te laten zien, voordat hij het eventueel gaat uitzenden. Dat heeft een woordvoerder van de familie Berg vrijdag gezegd.

Moore filmde en interviewde Berg twintig minuten lang voor zijn film Fahrenheit 9/11, maar gebruikte de beelden uiteindelijk niet. Het kantoor van Michael Moore heeft bevestigd dat de beelden bestaan, maar ontkent plannen om het interview uit te zenden.

"We geven de beelden niet aan de media. We regelen dit met de familie", aldus een verklaring. Moore zelf was niet beschikbaar voor commentaar.

Cannes

Fahrenheit 9/11 won deze maand de Gouden Palm op het filmfestival van Cannes. De documentaire handelt over president Bush en de oorlog tegen Irak.

Woordvoerder Bruce Hauser zei namens de familie Berg dat Moore hem persoonlijk had opgebeld om over de opnamen te praten. Moore zou hebben aangeboden ze aan de familie te laten zien. "Ik was erg verrast", aldus Hauser.

Beelden van de onthoofding van Nick Berg, die als burger in Irak werkte, schokten op 11 mei de wereld. Zijn gemaskerde ontvoerders zeiden met de moord wraak te nemen op de Amerikanen die Iraakse gevangenen hebben mishandeld.
http://nu.nl/news.jsp?n=331094&c=22
Oud 29-05-2004, 16:16
Mujahideen
Mujahideen is offline
Waar gaat het interview over?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 17:23
JantjePietje
JantjePietje is offline
Hoe vaker ik dat onthoofdingsfilmpje bekijk, hoe stelliger ik ervan overtuigd raak, dat dit het werk is van de Amerikanen in samenwerking met de Joden. Het is allemaal zo doorzichtig. De maker van het filmpje gebruikte een slechte videocamera om het een Arabisch tintje te geven, maar het beeldkwaliteit is dan ook weer zo slecht dat het weer niet geloofwaardig is. Als Al-qaida werkelijk zo rijk was, had ze toch makkelijk een camera kunnen kopen met een betere beeldkwaliteit? Het is allemaal te schokkerig ( lijkt net of de cameraman aan het dansen is).
Waarom is die al-zarakiwi eigenlijk gemaskerd, terwijl er in de titel "Al-zaraqawi onthoofdt Amerikaan" zijn naam wordt genoemd? Bovendien kon die man vrij aardig staan en lopen, hoewel hij een kunstbeen heeft.
En hoe komt het dat die mannen zo dik zijn? Je zou toch echt verwachten dat die terroristen niet zo vadsig, maar eerder atletisch gebouwd zijn, omdat ze volgens Bush de hele tijd achtervolgd en uitgerookt worden. Als je deze mannen vergelijkt met die gasten uit het trainingsfilmpje van Alqaida, die aan het springen, zwemmen, machinegeweren en raketwerpers aan het hanteren zijn, dan denk je eerder aan een paar vetgemeste Joden met een aangeleerd Arabisch accent. Ik sluit echter niet uit dat dit het werk kan zijn van Arabische terroristen.

Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 17:25.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 19:18
Gatara
Gatara is offline
goed, ik heb nu echt genoeg van je antisemitisch gebral, jantjepietje.
Oud 30-05-2004, 11:01
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-05-2004 @ 20:18 :
goed, ik heb nu echt genoeg van je antisemitisch gebral, jantjepietje.
Oud 30-05-2004, 11:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 29-05-2004 @ 18:23 :
Hoe vaker ik dat onthoofdingsfilmpje bekijk, hoe stelliger ik ervan overtuigd raak, dat dit het werk is van de Amerikanen in samenwerking met de Joden.
Oud 30-05-2004, 13:01
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-05-2004 @ 12:09 :
Your point being...?
Oud 30-05-2004, 13:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-05-2004 @ 14:01 :
Your point being...?
Suzanne zegt:
doh
Oud 30-05-2004, 13:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-05-2004 @ 14:26 :
Suzanne zegt:
doh
En zegt daarnaast:

Charles Glock and Rodney Stark:
[Anti-semitism is:]
"The hatred and persecution of Jews as a group; not the hatred of persons who happen to be Jews, but rather the hatred of persons because they are Jews." [Christian Beliefs & Anti-Semitism]

David Berger:
[Anti-semitism is:]
"Essentially, anti-Semitism means either of the following: (1) hostility to Jews as a group which results from no legitimate cause or greatly exceeds any reasonable, ethical response to genuine provocation; or (2) a pejorative perception of Jewish physical or moral traits which is either utterly groundless or a result of irrational generalization and exaggeration"

Als ik ga noteren hoeveel christenen er eigenlijk in de wereld de leiding hebben, is er dan ook sprake van het grote christelijke complot? Waarom spreekt niemand daar over, terwijl er wel wordt gesproken over het grote joodse complot? Dat kan maar 1 ding betekenen: het in een kwaad daglicht stellen van joden.

En voor meer informatie verwijs ik je graag door naar een oud topic op Beleidszaken:
http://forum.scholieren.com/showthre...=antisemitisme
Oud 02-06-2004, 18:54
JantjePietje
JantjePietje is offline
Gatara, juridisch gezien heb je geen poot om op te staan als je naar mijn bovenstaande posting kijkt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 23:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 02-06-2004 @ 19:54 :
Gatara, juridisch gezien heb je geen poot om op te staan als je naar mijn bovenstaande posting kijkt.
Je vermoed dat ik naar de rechter stap?
Reageren

Regels voor berichten