Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2004, 21:51
lievelieze
lievelieze is offline
hmm bij mij dus wel deuken, daarom zenner elastieken vraag
Advertentie
Oud 05-07-2004, 22:38
AngelLena
AngelLena is offline
En waar kan je Knottyboy gedoe krijgen omgeving groningen?
Oud 06-07-2004, 09:28
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 05-07-2004 @ 23:38 :
www.dreadlocks.nl

kijk daar
Oud 06-07-2004, 17:39
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 05-07-2004 @ 23:38 :
niet
Oud 06-07-2004, 18:29
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 06-07-2004 @ 18:39 :
niet
voor de zoveelste keer: dreadlocks.nl ....

je doet ongeveer een jaar met dat spul, dus wat maken die verzendkosten nou uit? bestel het gewoon met meerdere mensen , of meerdere producten tegelijk, dan is die 5,50 niks.

Oud 06-07-2004, 18:30
the exploding boy
Citaat:
********** schreef op 05-07-2004 @ 21:22 :
Ja, maar dat bedoel ik ook

Mijn dreads zijn iig gezet toen ze 10cm waren,
maar volgens mij doet kinky ze pas vanaf 25cm oid dacht ik..
Ja kinky is gewoon lui, want het punt met korter haar is dat het gewoon lastiger is. Vandaar dat ik onder de 15 niet zet, heb het wel een paar keer gedaan, maar dan ben ik er zelf niet echt tevreden over, omdat ik weer dat het mooier kan als het wat langer zou zijn. Bijvoorbeeld bij haar onder de 15 cm, kun je eigenlijk geen dikke dreads zetten, het moeten gewone of dunne worden anders blijven ze gewoon niet zitten. etc.
Oud 06-07-2004, 19:49
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 06-07-2004 @ 19:29 :
voor de zoveelste keer: dreadlocks.nl ....

je doet ongeveer een jaar met dat spul, dus wat maken die verzendkosten nou uit? bestel het gewoon met meerdere mensen , of meerdere producten tegelijk, dan is die 5,50 niks.

ja, ik weet het. alleen jammer dat t dus niet "los" te koop is, dat was alles.
Oud 06-07-2004, 19:57
Evidence
Evidence is offline
pfff
Het meisje die eiegnlijk dreads bij mij zou zetten doet alleen nog mar neppe, want als je in je eigen haar dreads zet dan moet je ze helemaal afknippen als je ze beu bent. Maar je kan je dreads toch ook uitkammen? Ja goed is het er niet voor maar je hoeft toch niet heel je haar af te knippen
Tsja nu maar ff kijken of ik in de buurt iemand kan vinden die het wel wil
Oud 06-07-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Evidence schreef op 06-07-2004 @ 20:57 :
pfff
Het meisje die eiegnlijk dreads bij mij zou zetten doet alleen nog mar neppe, want als je in je eigen haar dreads zet dan moet je ze helemaal afknippen als je ze beu bent. Maar je kan je dreads toch ook uitkammen? Ja goed is het er niet voor maar je hoeft toch niet heel je haar af te knippen
Het is toch je eigen keuze..

En ik had hier gelzen dat je tot max 15cm kan uitkammen met pijn en moeite (letterlijk).
Oud 06-07-2004, 20:46
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
********** schreef op 06-07-2004 @ 21:39 :
Het is toch je eigen keuze..

En ik had hier gelzen dat je tot max 15cm kan uitkammen met pijn en moeite (letterlijk).
langer kan ook wel hoor.
en het valt allemaal best mee. oke, het is een rotwerk, maarja, je moet er iets voor over hebben
ik had dreadies tot over mn schouders... 9 maanden, heb ze er (met moeite ja) uitgekregen...
Oud 06-07-2004, 21:27
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Foto's???
Oud 06-07-2004, 21:41
Drez
Drez is offline
Citaat:
Evidence schreef op 06-07-2004 @ 20:57 :
pfff
ja je kan ze gewoon uitkammen ja

en Angellena is NU PAS klaar! vanaf 9uur vanmorgen, aaarghhh!
Oud 06-07-2004, 22:07
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
dReZ schreef op 06-07-2004 @ 22:41 :
ja je kan ze gewoon uitkammen ja

en Angellena is NU PAS klaar! vanaf 9uur vanmorgen, aaarghhh!
Haha net als wat ik tegen Lieze zei: warning: long, thick and much hair! Maar is wel errug mooi geworden, heb pot knottyboy besteld (wat nou 5,50, maak er maar 16,- van!)
Gaat helemaal goedkomen

Hoe is't afgelopen met Pebbles? Al klaar?
Oud 06-07-2004, 22:23
Drez
Drez is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 06-07-2004 @ 23:07 :
Haha net als wat ik tegen Lieze zei: warning: long, thick and much hair! Maar is wel errug mooi geworden, heb pot knottyboy besteld (wat nou 5,50, maak er maar 16,- van!)
Gaat helemaal goedkomen

ja die is klaar heb ik van betrouwbare bron vernomen..

en je hebt je 4 pakjes elastiekjes laten liggen !
Oud 06-07-2004, 22:38
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
dReZ schreef op 06-07-2004 @ 23:23 :
ja die is klaar heb ik van betrouwbare bron vernomen..

en je hebt je 4 pakjes elastiekjes laten liggen !
Haha wist dat ik iets vergeten was. Hou maar, wie weet heb je er nog eens wat aan, ik haal morgen wel wat nieuwe op just in case
Oud 06-07-2004, 22:41
Luna
Luna is offline
wieee, ik heb mn dreads donkerbruin geverfd(t lijkt meer zwart eigk) en felrode nepdreads erbij gedaan, ben er heeeel blij mee en tot nu toe vind iedereen het mooi!
Oud 06-07-2004, 22:51
Vice
Vice is offline
Citaat:
Luna schreef op 06-07-2004 @ 23:41 :
wieee, ik heb mn dreads donkerbruin geverfd(t lijkt meer zwart eigk) en felrode nepdreads erbij gedaan, ben er heeeel blij mee en tot nu toe vind iedereen het mooi!
Heb je er misschien foto's van.
Oud 06-07-2004, 23:10
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 05-07-2004 @ 22:51 :
hmm bij mij dus wel deuken, daarom zenner elastieken vraag
zitten je elastiekjes te strak ofzo, je hoeft niet gelijk in de aanval te schieten
en ter uwer informatie; ik had het ook over de zenner elastiekjes
Oud 06-07-2004, 23:15
All of Me
All of Me is offline
hey ik heb een vraagje voor jullie allen

ik zag laatst iemand met dreads en die had hele breede elastiekjes en dat leek best wel cool
ik zou et diegen graag gevraagd hebben waar ze vandaan kwamen maar ja tegen een pagina in een kappersblad praten leek me op dat moment niet echt zo'n fantastisch plan

dus ehm ik zoek hele breede elastiekjes
iemand een idee ??
Oud 07-07-2004, 11:09
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
bedoel je niet gewoon die paardenelastiekjes? die zijn best breed..
Oud 07-07-2004, 11:29
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 07-07-2004 @ 12:09 :
bedoel je niet gewoon die paardenelastiekjes? die zijn best breed..
Die zijn niet breder dan zenner elastiekjes... Dus dat denk ik niet... (drogen ook heel snel uit trouwens)
Oud 07-07-2004, 12:03
Jules
Jules is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 06-07-2004 @ 23:07 :
Die ging op hetzelfde moment de deur uit als jij geloof ik Zij heeft pas ECHT dik haar zeg, stukken haar waarvan ik dacht dat het dunne dreads zouden worden, werden echt heel dik! Maar ik vind dat het haar goed staat, hoop dat het wat ingezakt is ondertussen
Oud 07-07-2004, 12:05
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Jules schreef op 07-07-2004 @ 13:03 :
Die ging op hetzelfde moment de deur uit als jij geloof ik Zij heeft pas ECHT dik haar zeg, stukken haar waarvan ik dacht dat het dunne dreads zouden worden, werden echt heel dik! Maar ik vind dat het haar goed staat, hoop dat het wat ingezakt is ondertussen
foto?
Oud 07-07-2004, 12:08
Jules
Jules is offline
Heb ik niet, stom want ik had mijn digicam wel bij me maar misschien dat ze vanavond zelf iets kan posten
Oud 07-07-2004, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 07-07-2004 @ 13:08 :
Heb ik niet, stom want ik had mijn digicam wel bij me maar misschien dat ze vanavond zelf iets kan posten
Jaaaaaaa ik ben ook heel benieuwd naar alle nieuwe dread-hoofden
Oud 07-07-2004, 14:05
AngelLena
AngelLena is offline
Heb foto inmiddels binnen, moet em nog ff verkleinen, anders magik em nie eens uploaden... (flauw he?) Komt zsm of DreZ is me voor (mag wel hoor!)
Oud 07-07-2004, 14:28
Luna
Luna is offline
Citaat:
Vice schreef op 06-07-2004 @ 23:51 :
Heb je er misschien foto's van.
nog niet. als ik fotos heb post ik er wel een.
Oud 07-07-2004, 15:34
Verwijderd
Zo, ik ben thuis.

Ik was gisteravond en vanmorgen ineens wel weer aan het twijfelen of ik ze wel wilde houden Het was echt zoooo dik en opgezwollen. Ik kon er niet eens zelf een haarband om. Maar inmiddels is het alweer wat ingezakt
En het is nog ontzettend pluizig, hoop dat dat ook snel weg gaat. Dan zie je tenminste dat het echt aparte dreads zijn

Hoe lang duurt het voordat het helemaal ingezakt is, zodat je dreads op hun allerdunst zijn zeg maar?

Ik ben er nu wel al wat aan gewend, alleen zijn ze nog wel erg kort. Vastbinden in een staart zal nog wel niet lukken

Foto's komen nog wel Misschien vanavond, en anders wacht ik nog even tot ze helemaal ingezakt zijn
Oud 07-07-2004, 17:20
Verwijderd
Wil ik foto's gaan neerzetten, is picserver down.. nja, dan straks maar
Oud 07-07-2004, 18:30
the exploding boy
Citaat:
Pebbles schreef op 07-07-2004 @ 16:34 :
Zo, ik ben thuis.

Ik was gisteravond en vanmorgen ineens wel weer aan het twijfelen of ik ze wel wilde houden Het was echt zoooo dik en opgezwollen. Ik kon er niet eens zelf een haarband om. Maar inmiddels is het alweer wat ingezakt
En het is nog ontzettend pluizig, hoop dat dat ook snel weg gaat. Dan zie je tenminste dat het echt aparte dreads zijn

Hoe lang duurt het voordat het helemaal ingezakt is, zodat je dreads op hun allerdunst zijn zeg maar?

Ik ben er nu wel al wat aan gewend, alleen zijn ze nog wel erg kort. Vastbinden in een staart zal nog wel niet lukken

Foto's komen nog wel Misschien vanavond, en anders wacht ik nog even tot ze helemaal ingezakt zijn
's avonds iedere dread goed draaien en dan in een ( voor zover mogelijke) staart doen. dat werkt het snelst om ze minder pluizig en vooral minder "opgezwollen" te maken. Na 2 weken is het eigenlijk wel weg, dan begint het vervilten, wat je het best merkt de 1e 3 maanden. Daarna gaat het langzaam aan tot na ongeveer 1 of 2 jaar dan zijn ze goed vervilt, dus gewoon even geduld hebben en niet meteen de 1e dag uitkammen, want over een maand zien ze er al heeeel anders uit
Oud 07-07-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 07-07-2004 @ 19:30 :
's avonds iedere dread goed draaien en dan in een ( voor zover mogelijke) staart doen. dat werkt het snelst om ze minder pluizig en vooral minder "opgezwollen" te maken. Na 2 weken is het eigenlijk wel weg, dan begint het vervilten, wat je het best merkt de 1e 3 maanden. Daarna gaat het langzaam aan tot na ongeveer 1 of 2 jaar dan zijn ze goed vervilt, dus gewoon even geduld hebben en niet meteen de 1e dag uitkammen, want over een maand zien ze er al heeeel anders uit
een staart gaat echt nét
En 2 weken valt wel mee gelukkig

Ik heb nu ook net elastiekjes erom gedaan en gewaxt. Na de wax zie je wel verschil, veel meer aparte dreads zeg maar.

En de foto's die ik vanmiddag gemaakt heb:

En nu jouw foto's AngelLena

Laatst gewijzigd op 08-07-2004 om 15:11.
Oud 07-07-2004, 19:04
Verwijderd
Wow Pebbles, wat een bos! (tof, maar dat wist je al )
Oud 07-07-2004, 19:42
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
kaleidoscope schreef op 07-07-2004 @ 00:10 :
zitten je elastiekjes te strak ofzo, je hoeft niet gelijk in de aanval te schieten
en ter uwer informatie; ik had het ook over de zenner elastiekjes

ha, nou mijn elastieken zitten niet te strak hoor
ok, dacht dat je me mee deelde dat je geen problemen had met paardenelastieken.
ik probeer het gewoon eens met zenner elastieken, scheelt nogal wat in de "breedte" (qua dikte van elastiek gedelete)
Oud 08-07-2004, 13:05
Verwijderd
Ik wil me dreads blond maken maar ze zijn al best doodig en breken snel haren enzo..
Moet ik dan tog dat verzorgende spul erbij doen? Of niet...
Wan ik wil niet dat ik wakker word en dat dan al me dreads op me kussen liggen
Oud 08-07-2004, 15:16
Verwijderd
Nouja... ik heb het er maar gewoon in gepleurd...
Maark vind het heel lelijk geworden
Bij me hoofdhuid.. dus de uitgroei is veel lichter geworden als de rest
Maja met een haarband zie je het niet...
Hier foto ervan...:
Oud 08-07-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
madelon-duh schreef op 08-07-2004 @ 16:16 :
Nouja... ik heb het er maar gewoon in gepleurd...
Maark vind het heel lelijk geworden
Bij me hoofdhuid.. dus de uitgroei is veel lichter geworden als de rest
Maja met een haarband zie je het niet...
Het is eigenlijk nogal logisch dat je uitgroei lichter wordt, als je het eerst donkerder dan je eigen kleur had geverfd.
Als je een foto maakt waarop we niet kunnen zien hoe het er uit ziet kunnen we daar natuurlijk ook niks over zeggen he
Oud 08-07-2004, 15:30
Verwijderd
Zonder band:

en los:

Ik denk dat ik t volgende week tog maar zwart ga doen ofzo.. kweet egt niet...
Sorry voor kutcamfotos maar digi is een beetje leeg...
Oud 08-07-2004, 15:35
Verwijderd
Hmm ik vind het wel grappig geloof ik.
Net als de puntjes van Aisa, maar dan de andere kant op (ok ik geef toe, rooie punten is mooier...)
Ik heb een nieuwe hobby: zwemmen, en dan vooral onder water. Nu worden mn dreads dus elke dag uren blootgesteld aan chloorwater. Is dit goed/onschadelijk, of moet ik een mooie roze strakke speedo badmuts gaan aanschaffen?
Oud 08-07-2004, 15:41
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 08-07-2004 @ 16:35 :
Net als de puntjes van Aisa, maar dan de andere kant op (ok ik geef toe, rooie punten is mooier...)
Ik heb een nieuwe hobby: zwemmen, en dan vooral onder water. Nu worden mn dreads dus elke dag uren blootgesteld aan chloorwater. Is dit goed/onschadelijk, of moet ik een mooie roze strakke speedo badmuts gaan aanschaffen?
Thnx
Hahaa ja zown stoere badmuts...
MAar volgens mij is het niet goed voor je dreads...
Kweet alleen niet waarom...
Maar ik heb ook van mensen gehoord dat er niks gebeurde met hun dreads.. dus
Aan mij heb je ook weer niks...
Oud 08-07-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 08-07-2004 @ 16:35 :
volgens mij las ik in deel 8 dat er mensen waren die helemaal niks merkten aan hun dreads, maar er waren er ook (Mortischa geloof ik) die haken ofzo in hun dreads gekregen, of waarbij chloor op een andere manier hun dreads verpestte.

Als ik jou was zou ik voor de zekerheid een badmuts kopen. Of heel goed je dreads in de gaten houden, en dan als het mis lijkt te gaan toch snel zo'n badmuts opdoen
Oud 08-07-2004, 17:57
Drez
Drez is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 07-07-2004 @ 15:05 :
Heb foto inmiddels binnen, moet em nog ff verkleinen, anders magik em nie eens uploaden... (flauw he?) Komt zsm of DreZ is me voor (mag wel hoor!)
hmm ik ben nu bij mn ouders, dus ik kan ze nu niet online zetten... maar als jij het niet voor die tijd doet, doe ik het zaterdag

edit: trouwens die van jou, AngelLena waren toch helemaal niet zo pluizig? of nu wel?

Laatst gewijzigd op 08-07-2004 om 18:00.
Oud 08-07-2004, 19:52
Maija
Maija is offline
ik heb nu zo'n vlechtmaak apparaat gekocht, ( 7,95 kijkshop, (zown goedkoper model), maar hij doet het niet, wat ik ook probeer, binnen een halve seconden is mijn haar een dikke klit.. ..*huilt stiekem beetje*)..

want nu weet ik nog steeds niet of het mooi bij me staat.. (zowiets, ), en ik wil dat eerst weten voordat ik dreads laat zetten..
Oud 08-07-2004, 20:02
Verwijderd
Mn moeder heeft net geteld, en ik heb 64 dreads

Ik merk wel steeds als ik wakker word of als ik gedraaid heb verbetering
En ze pluizen ook al wat minder

Bijwerken vind ik nu al veel werk, vooral de dreads achterop mn hoofd..
Oud 09-07-2004, 06:26
acoustic3
acoustic3 is offline
Citaat:
BizZz schreef op 08-07-2004 @ 20:52 :
ik heb nu zo'n vlechtmaak apparaat gekocht, ( 7,95 kijkshop, (zown goedkoper model), maar hij doet het niet, wat ik ook probeer, binnen een halve seconden is mijn haar een dikke klit.. ..*huilt stiekem beetje*)..

want nu weet ik nog steeds niet of het mooi bij me staat.. (zowiets, ), en ik wil dat eerst weten voordat ik dreads laat zetten..
HOI HOI

je kan ook gewoon slierten maken met wax, zonder het terugkammen
dan zie je een beetje hoe ze staan, deze zijn wel dunner, maar makkelijk uit te kammen, als je hier niet te lang mee wacht

succes

ps ik zet ook echte dreads, niet duur in rotterdam

groetjes Renske
Oud 09-07-2004, 08:39
Maija
Maija is offline
Citaat:
acoustic3 schreef op 09-07-2004 @ 07:26 :
HOI HOI

je kan ook gewoon slierten maken met wax, zonder het terugkammen
dan zie je een beetje hoe ze staan, deze zijn wel dunner, maar makkelijk uit te kammen, als je hier niet te lang mee wacht

succes

ps ik zet ook echte dreads, niet duur in rotterdam

groetjes Renske
jah, ik ben gisteren bezig geweest. om (bij de voorkant elkastiektjes erin de zetten, en mn haar een beetje touperen, draaien en rotzooi, maar toen zag ik meteen dat mn haar zeker nog 5 cm langer moet zijn, (ik heb veel lagen en anders komt het niet mooi in de staart), en het staat wel mooi, denk ik.. (ik heb maar wat aangeklooit)
maar het doet wel pijn!!!
Oud 09-07-2004, 08:54
acoustic3
acoustic3 is offline
of t pijn doet weet ik niet
heb ze zelf niet
vind ze heel mooi
maar mis t kammen te veel
Oud 09-07-2004, 10:43
Verwijderd
Pijn valt wel mee Alleen soms met elastiekjes erin zetten als er net een verkeerd haartje bij zit, dat kan wel pijn doen. Bij touperen valt het ook wel mee, behalve bij de haren die je haargrens maken zeg maar. Bij je oor enzo.
Pijnlijkste is als je dreads op rollers moeten.. dat is echt niet fijn.. maar gelukkig duurt dat maar even

Ik heb bij sommige dreads nog een klein plukje haar, dat niet vanzelf bij de dread gaat omdat het te kort is. Kan ik dan het beste gewoon nog een elastiekje om die dread doen, op de plaats van dat plukje haar? Of zijn er betere methoden?

En als ik mijn dreads aan de kant schuif, dan zitten op mn hoofdhuid ook nog wat kleine plukjes. Die zie je dus niet als ik mn dreads gewoon heb. Kan ik die ook het beste proberen bij een dread te krijgen?

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 14:04.
Oud 09-07-2004, 15:08
acoustic3
acoustic3 is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 09-07-2004 @ 11:43 :
Pijn valt wel mee Alleen soms met elastiekjes erin zetten als er net een verkeerd haartje bij zit, dat kan wel pijn doen. Bij touperen valt het ook wel mee, behalve bij de haren die je haargrens maken zeg maar. Bij je oor enzo.
Pijnlijkste is als je dreads op rollers moeten.. dat is echt niet fijn.. maar gelukkig duurt dat maar even

Ik heb bij sommige dreads nog een klein plukje haar, dat niet vanzelf bij de dread gaat omdat het te kort is. Kan ik dan het beste gewoon nog een elastiekje om die dread doen, op de plaats van dat plukje haar? Of zijn er betere methoden?

En als ik mijn dreads aan de kant schuif, dan zitten op mn hoofdhuid ook nog wat kleine plukjes. Die zie je dus niet als ik mn dreads gewoon heb. Kan ik die ook het beste proberen bij een dread te krijgen?
ik doe de bovenkan niet met elastiekjes zetten, maar met naald en draad, dat zie je veel minder
ben nu net klaar met zetten, en aardig pijn in mijn voetjes

xx
Oud 09-07-2004, 15:11
Verwijderd
naald en draad? dus gewoon een draadje boven om je dreads?

Ik heb bijna zwart haar, en zwarte elastiekjes, dus ze vallen ook totaal niet op gelukkig
Oud 09-07-2004, 15:43
the exploding boy
[edit]

Dit zijn de mijne nu...

en dees van de week gezet:

[/edit]

( zo wel te zien? )

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 16:11.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten