Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2004, 22:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 27-09-2004 @ 23:52 :
Is dat wel te zuipen die sojamelk?
je hebt ze met smaakjes en die zijn wel lekker.
Oud 27-09-2004, 23:01
54321Z
54321Z is offline
sweet , maar welke vleesvervangers eet je nog meer en zijn ze een beetje te eten? ( als je het vergelijkt met echt vlees bijv. )
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:39
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 28-09-2004 @ 00:01 :
sweet , maar welke vleesvervangers eet je nog meer en zijn ze een beetje te eten? ( als je het vergelijkt met echt vlees bijv. )
Hmmmmmm, suspect.
Oud 28-09-2004, 14:05
11568
11568 is offline
Citaat:
fucking hero schreef op 27-09-2004 @ 18:53 :
Zo ongezond als maar kan.. Maar denk je dan totaal niet aan je ijzer/B12 etc?
Neuh, soms weleens periodes dat ik weer heel bewust ga eten en leven maar op dit moment totaal niet.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 15:42
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-09-2004 @ 13:39 :
Hmmmmmm, suspect.
??
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 22:57
Verwijderd
Zo opgevoed?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 23:01
Verwijderd
uit gewoonte. vond het vies toen ik een jaar of 8 was. ben toen zo'n beetje gestopt met vlees eten (gaf het stiekem onder de tafel aan de hond ) nu is het dus gewoon een gewoonte geworden.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 11:18
Vice
Vice is offline
Is het eigenlijk zo dat je vlees moet leren eten? Ik vond het vroeger ook niet lekker en veel te taai.
Oud 29-09-2004, 15:12
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Vice schreef op 29-09-2004 @ 12:18 :
Is het eigenlijk zo dat je vlees moet leren eten? Ik vond het vroeger ook niet lekker en veel te taai.
Ik vond vlees altijd ontzettend lekker.

Dus ik denk dat je een uitzondering bent
Oud 01-10-2004, 15:06
Drez
Drez is offline
Ik vind vlees ook vies.
Oud 02-10-2004, 08:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 27-09-2004 @ 11:49 :
Nee, kijk jullie rebelse veggy hippiez willen toch altijd hun eigen gelijk hebben no matter met welk argument ik ook kom.

Nee, maar je hebt nog geen goed argument gegeven. En je vooroordeelt een beetje. Dat vind ik wat minder.

Citaat:
Maargoed jij bent volgensmij wel minder agressief dan die Briseïs
Ik ben niet agressief ja. Ik bijt niet

Citaat:
ok komtie:

De '' echte '' vegetariers zijn gedreven door een bepaalde wil, een bepaalde angst en een bepaalde woede ( zie bijv. jouw voorbeeld van die vids waar je naar kijkt om kracht uit te putten).
wil = principes
angst = ?
woede = als je bedoeld frustratie doordat de wereld anders is? Ja dat kan. Is menselijk als dingen niet gaan zoals je zou dat ze willen.

Citaat:
Door deze wilskracht zijn ze in staat het begrip '' vegetarier '' perfect waar te maken. Er bestaat hier dus geen zwakke of sterke vegetarier, een ''nep - vegetarier'' die half / half doet is gewoon een lamer met weinig wilskracht oftewel het is een onzeker persoon en het kan hem/ haar niet 100% schelen wat er met '' The Animal '' gebeurt.
Ik ben enorm onzeker (echt enorm). En ben veganist. Dat onzekere heeft niet veel te maken met mijn keuzes.

Ik zie nog niet echt een argument om jou verhaal over geen zwakke en sterke enzo te ondersteunen. Het is vooral jouw mening over mensen die bepaalde keuzes maken. Meer niet.
En dat mag je best vinden hoor.

Ik weet alleen beter over vegetariers dan andere, omdat ik natuurlijk vele vegetariers ken. En daar zit echt verschil in.
Het zijn ten eerste allemaal mensen en mensen zijn verschillend in hun kracht om te durven, te willen en te doen.
Ik hoor verhalen dat men niet vegetarier word omdat ze nog bij hun ouders wonen en dus door hun omgeving bedrukt voelen om het nog niet te worden. En dat is zeker niet gek. Jij zou denk ook als kind je bedacht hebben voor je iets ging doen waarvan je wist dat je ouders het misschien niet leuk zouden vinden. Er zijn dan sommige die de kracht wel hebben. Ik had die kracht gevonden. Ik zei tegen mijn ouders dat ik gewoon geen vlees meer wilde. Gelukkig waren ze makkelijk erin. Immers at ik toch al amper vlees. Maar andere hebben ouders die hen dwingen om het niet te zijn. Of in religieuze gezinnen misschien dat het neit van god mag ofzo. Druk kan een aardig middel zijn om mensen op andere gedachten te brengen. De maatschappij is ook een omgeving die vol druk zit.

Als je ziet dat je vrienden naar McDonalds gaan, McBurgers eten enzo. En dat je ziet dat iedereen dat doet en dus het lijkt alsof het hoort, dan kan dat psychisch enorm werken op je beslissingen. Tuurlijk wil je dan wel dat de dieren het beter hebben, maar als men constant vertelt dat dieren er voor gemaakt zijn, dat het hoort, en dat het enorm lekker is en iedereen om je heen het doet, dan is het niet zo een makkelijke beslissing om te maken. En zeker niet om een stap te zetten.

Elke persoon reageert anders op die druk. Ik kwam uit een omgeving waar geen vegetarier was. Ik ben het op eigen initiatief geworden. Omdat ik gewoon zielig vond. De omgeving reageerde redelijk en soms wat raar. Doordat ik vroeger gepest was en dus een gevoel had dat ik zelf anders moest doen, ben ik eigenlijk vegetarier geworden (op mijn 10de ofzo). De dieren maakten hetzelfde mee en eigenlijk tig keer zo erger. Ik voelde dat ik niet meer vlees moest eten. Door mijn onwetendheid wist ik nog niet over e-nummers enzo. Gelatine ook later. Hoe meer ik wist hoe meer ik mijdde. 2/3 jaar geleden (toen was ik 17/18) kwam ik op internet een website over vegetarisch eten tegen. Daar leerde ik de eerste andere vegetariers kennen en ook veganisten. Die wisten mij meer te vertellen over wat er echt gebeurde en ik ging toen zelf op internet verder zoeken. Ik wist toen genoeg. Ik ging minderen. Melk dronk ik nog wel een tijd. Ik durfde niet om die grotere stap te zetten. Het was twijfelen en ik ging denken of ik daarmee kon helpen of niet. En of ik het aankon? En of het wel goed voor gezondheid was. En wat ik allemaal zou missen enzo. Er kwam een grote druk op mij.
Toch ben ik uiteindelijk wel veganist geworden. Maar ik zie ook andere die het niet lukt, doordat er enorm word getrokken door de drang van smaak (kaas bijvoorbeeld wat verslavend werkt of door gezondheidsredenen (door slechte opname uit plantaardige bronnen) of doordat men maatschappelijk/sociaal enorme druk kreeg). Het laatste is de sociale druk. Denk aan eten bij feestjes enzo. Het werd men te veel dat men niet rekening hield of wilde houden voor vegetariers of veganisten. Zo zijn er sommige die een soort flexitarier of flexanist zijn. Bij feestjes dus makkelijker zijn.

Het gaat niet zozeer om zwak of niet. (dat is vooral maar meningsgebaseerd), maar het gaat er gewoon om dat deze personen wel bewuster bezig zijn dan gemiddeld en toch eventueel in de toekomst een tijdstip vinden waarin ze de volgende stap nemen.
Oud 02-10-2004, 08:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 27-09-2004 @ 17:32 :
Met alle respect, jullie vegetariers zien er vaak echt belabberd en ongezond eruit.
Dat is wel een enorm vooroordeel zeg

Ik ben zeker ook enorm mager, witte huid en lang haar?
Oud 02-10-2004, 08:44
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vice schreef op 27-09-2004 @ 23:55 :
je hebt ze met smaakjes en die zijn wel lekker.
gewoon ook wel. Maar soja-chocomelk is lekker. Of banaan
Oud 03-10-2004, 09:58
54321Z
54321Z is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-10-2004 @ 09:40 :
[lap tekst]
Die sociale druk weet ik alles van af. Ik zelf ben een moslim als ik met vrienden naar de mcdonalds ga en ze eten hamburgers etc. kan ik ook niet mee-eten, want het is geen ritueel geslacht vlees. Zelfde geldt op veel feestjes daar kan ik ook geen vlees eten, want het is ook niet ritueel geslacht. Maar eerlijk gezegd zie ik het niet als sociale druk als je sterk genoeg bent laat je je niet onder druk zetten door je omgeving, je zegt gewoon waar je voor staat en je bepaald zelf wat je wel of niet wil eten ongeacht wat je vrienden doen.

Kijk natuurlijk heb je personen die de druk niet aankunnen, maar dan moet je gewoon geen vegetarier worden. Neem desnoods psychologische training ga wat doen aan je onzekerheid maak jezelf mentaal sterker en wordt vegetarier als je er 100% klaar voor bent. Waar een wil is, is een weg.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 03-10-2004 @ 10:58 :
Die sociale druk weet ik alles van af. Ik zelf ben een moslim als ik met vrienden naar de mcdonalds ga en ze eten hamburgers etc. kan ik ook niet mee-eten, want het is geen ritueel geslacht vlees. Zelfde geldt op veel feestjes daar kan ik ook geen vlees eten, want het is ook niet ritueel geslacht. Maar eerlijk gezegd zie ik het niet als sociale druk als je sterk genoeg bent laat je je niet onder druk zetten door je omgeving, je zegt gewoon waar je voor staat en je bepaald zelf wat je wel of niet wil eten ongeacht wat je vrienden doen.

Maar je zal denk de islam niet helemaal naleven? Of doe je dat wel? Ik neem aan dat jij niet de e-nummers uit je hoofd weet?
Of eet je alleen producten zonder enummers? Want in voedsel zitten zoveel stoffen die van varkens (kunnen) komen en ook niet ritueel geslacht kunnen zijn. Zelfs het water dat je drinkt kan 'aangetast' zijn door filters gemaakt van gemalen varkensbotten. Of heeft men het wat gemakkelijker gemaakt voor de moslims?

Maar niet iedereen is sterk genoeg. Dat is juist waarom de ene niet op het moment veganist kunnen worden, maar wel vegetarier kunnen zijn.

Citaat:
Kijk natuurlijk heb je personen die de druk niet aankunnen, maar dan moet je gewoon geen vegetarier worden.
Beter iets dan niets toch?

Citaat:
Neem desnoods psychologische training ga wat doen aan je onzekerheid maak jezelf mentaal sterker en wordt vegetarier als je er 100% klaar voor bent. Waar een wil is, is een weg.
Onzekerheid is niet wat er mee te maken heeft, want zoals ik zeg ben ik een voorbeeld van iemand die enorm onzeker is. En ik ben veganist.

Het heeft te maken met druk, omgeving en kracht die men put. Daarnaast zijn ze ook nog mensen die niet alles weten. Men snapt vaak niet dat melk indirect zorgt voor enorm veel leed. Beter gezegd is melkindustrie een 'witte motor' voor de bioindustrie. Dat is onwetendheid.

Je denkt te gemakkelijk over zomaar veranderen. Voor sommige kost het tijd. Dat zou het ook kosten met pscychologische training.

Over druk van de omgeving... ben je moslim omdat je het uit je zelf bent geworden? Denk dat het ligt omdat je familie het ook is.
Zou jij kunnen stellen dat het een eigen keuze is? Mag je van je 'familie' ook weleens een gebed overslaan of iets doen wat niet zo past bij jullie geloof? Of doe je het maar niet vanwege reactie van familie? Zelf ben ik dan in een christelijk gezin opgegroeid, maar gelukkig niet zo een erge. Ik heb lekker de keuze gemaakt op niet met die onzin te maken te hebben. Maar vroeger heb ik wel communie enzo gedaan (met tegenzin). De druk van je ouders die willen dat je het doet en van school enzo. Toen was ik nog een simpele ziel.

wellicht interessant voor je:
www.islamveg.com
http://www.veganisme.non-profit.nl/gi/g51/g51_p12.htm
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert1.htm (dierenrechten en de islam)
Oud 03-10-2004, 10:39
54321Z
54321Z is offline
Ik ben niet als moslim geboren, maar zelf moslim geworden.

Overigens je speculatie over '' wie weet kan het water wel aangetast zijn door gemalen varkensbotten'' is een totaal onrelevant voorbeeld in deze discussie in deze situatie weet je namelijk niet zeker of iets aangetast is ja of nee ( lijkt me zoiezo sterk dat er pork in zit, want water wordt perfect gefilterd )

Kijk vegetariers weten vaak wél dat ze iets eten wat tegen hun idealen ingaat.

Ik denk niet te gemakkelijk over veranderen, natuurlijk kost het tijd, neem lekker de tijd ervoor maar noem je zelf geen vegetarier/ veganist als je je niet aan je idealen houdt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:49
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 03-10-2004 @ 11:39 :
[B]Ik ben niet als moslim geboren, maar zelf moslim geworden.
Ok

Citaat:
Overigens je speculatie over '' wie weet kan het water wel aangetast zijn door gemalen varkensbotten'' is een totaal onrelevant voorbeeld in deze discussie in deze situatie weet je namelijk niet zeker of iets aangetast is ja of nee ( lijkt me sterk want water wordt perfect gefilterd )
Het is zeker een relevant voorbeeld. Immers is het geloof ook voor een moslim belangrijk denk ik als deze weet als iets niet volgens geschreven wetten mag. Over het water. Ik weet dat het kan (maar daar is niet echt duidelijkheid over. Schijnt wel dat men nu vooral normale filters heeft). Water kan je ook vervangen door suiker. Ik ben benieuwd of je als moslim ook kijkt naar iets verder dan alleen vlees, dus naar e-nummers/ingredienten die dus gemaakt zijn door niet-ritueel geslacht vlees te gebruiken.

Citaat:
Kijk vegetariers weten vaak wél dat ze iets eten wat tegen hun idealen ingaat.
Niet zozeer. Er is veel onwetendheid. Zeker bij de wat jongere 'vegetariers'. En ok ik kan het eens zijn dat iemand die gelatine eet en vegetarier zegt te zijn, dat deze niet echt geloofwaardig is. Vind dat in mijn ogen ook geen echte vegetarier. Maar meer een practisch vegetarier. Maar soms weet je niet wat er in producten verstopt zit en dan denk je er niet echt over na. Zo zijn er ook wat. Ik neem pas iets bij zekerheid eigenlijk (maar zelfs dan voel ik me onzeker erover ).

Maar over wanneer iemand zich een vegetarier mag noemen of niet kan je nog eindeloos discussieren. Op een vega-forum is de discussie nog ook altijd aan de gang
Oud 03-10-2004, 14:54
54321Z
54321Z is offline
Ik als moslim kijk zeker weten verder dan vlees alleen, bij elk product dat ik koop check ik de ingredienten etc.

Maar je hebt gelijk we kunnen hier oneindig over discussieren, maar heeft toch geen zin. In wens je in ieder geval alle kracht en energie toe voor het naleven van '' de regels '' van het veganisme.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 27-09-2004 @ 17:30 :
Ik eet vlees, maar dan 9 van de 10 keer thuis. Als je ziet hoe smerig het vlees uit de winkel is, dan geen vlees voor mij. Men neemt het over het algemeen niet zo nauw met de hygienische voorschriften. ( bron smaakpolitie, oorlog in keuken, Beverwijk-> daar werd zelfs faeces(uitwerpselen), een hoop bacterien en pis waargenomen)
Dus thuis een vleeseter, buiten een vegetarier.
en vlees uit de supermarkt is wel gezond zeker?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 05:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
The_Shakmeister schreef op 03-10-2004 @ 15:54 :
Ik als moslim kijk zeker weten verder dan vlees alleen, bij elk product dat ik koop check ik de ingredienten etc.

Dan ben je denk een van de weinige (die ik ken die dat doen). Maar ook de moslims zijn onwetendheid.

Citaat:
Maar je hebt gelijk we kunnen hier oneindig over discussieren, maar heeft toch geen zin. In wens je in ieder geval alle kracht en energie toe voor het naleven van '' de regels '' van het veganisme.
Nou dank je dan maar Jij ook alle kracht en energie voor het naleven van de 'regels' van de islam.
Oud 05-10-2004, 16:15
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
hihii eindelijk eens iemand die het met me eens is dat vegetariers agressieve wezens zijn
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:34
Verwijderd
even een vraagje voor de veganisten

capsules (die als huls voor medicijnen) worden gemaakt van gelatine. maken jullie voor dit geval dan een uitzondering of weiger je dan je medicijnen in te nemen?

dan voornamelijk voor de mensen die normaal geen gelatine gebruiken omdat het van dieren (bot toch?) is gemaakt

Laatst gewijzigd op 07-10-2004 om 22:52.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:39
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 07-10-2004 @ 23:34 :

capsules (die als huls voor medicijnen) worden gemaakt van gelatine. maken jullie voor dit geval dan een uitzondering of weiger je dan je medicijnen in te nemen?
Dat geldt niet alleen voor veganisten, ook voor vegetariërs.
Oud 07-10-2004, 22:41
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Beantwoordt de vraag nou maar
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:44
Briseïs
Briseïs is offline
Houdt jij je mond nou maar.
Oud 07-10-2004, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 07-10-2004 @ 23:39 :
Dat geldt niet alleen voor veganisten, ook voor vegetariërs.
ja daar heb je opzich wel een punt
maar ik dacht degene die zich aangesproken voelen repleyen wel
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:49
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ben sowieso niet al te streng in dat soort dingen, dus ik zou het wel doen. Al neem ik gene medicijnen.
Oud 08-10-2004, 09:11
Verwijderd
omdat ik vlees vies vind
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 14:09
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 07-10-2004 @ 23:49 :
Ik ben sowieso niet al te streng in dat soort dingen, dus ik zou het wel doen. Al neem ik gene medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 15:16
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Chameleon2000 schreef op 08-10-2004 @ 15:09 :
Oud 08-10-2004, 15:26
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 08-10-2004 @ 16:16 :
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 15:29
Briseïs
Briseïs is offline
Oh, jij bent ook zo'n arrogante sukkel die als enige niet doorheeft dat ie volkomen onzin spuit.
Oud 08-10-2004, 15:31
RonnMoss
RonnMoss is offline
Waarom iemand vegetariër zou worden? Dat lijkt me duidelijk. Over het algemeen vinden vegetariërs het zielig voor de dieren. Ik ben zelf géén vegetariër, en ik zou het ook niet kunnen worden. Ik wil het zelfs niet! Het is wel knap dat die mensen het kunnen volhouden zonder vlees en dierlijke producten! Petje af hor! Verdiep je er eens in! Msschien helpt dat.. word jij ook vegetariër!
Oud 08-10-2004, 15:33
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
RonnMoss schreef op 08-10-2004 @ 16:31 :
Waarom iemand vegetariër zou worden? Dat lijkt me duidelijk. Over het algemeen vinden vegetariërs het zielig voor de dieren. Ik ben zelf géén vegetariër, en ik zou het ook niet kunnen worden. Ik wil het zelfs niet! Het is wel knap dat die mensen het kunnen volhouden zonder vlees en dierlijke producten! Petje af hor! Verdiep je er eens in! Msschien helpt dat.. word jij ook vegetariër!
Jongen, je moet niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt. Maar het komt nog wel goed met je, als je van de smileys afblijft.
Oud 08-10-2004, 15:41
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 08-10-2004 @ 16:29 :
Oh, jij bent ook zo'n arrogante sukkel die als enige niet doorheeft dat ie volkomen onzin spuit.
Het is al eerder gezegd, vegetariers zijn agressieve hippiez
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 13:32
Uice
Uice is offline
Ik ben geen vegetariër omdat je het gezondst leeft als je zo nu en dan wat vlees en vis naar binnen stopt.

Maar ik eet om ethische redenen geen bioindustriespul, wat mij als ik buiten de deur eet al bijna vegetariër maakt.

dat
Oud 11-10-2004, 15:45
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 07-10-2004 @ 23:34 :

dan voornamelijk voor de mensen die normaal geen gelatine gebruiken omdat het van dieren (bot toch?) is gemaakt
Ik neem geen gelatine capsules. Je kan non-gelatine capsules kopen en daarin de inhoud van de gelatine capsules ingooien. Of voor sommige medicaties hebben ze dat al. Of in andere vormen.

De vraag is denk op het moment dat je medicatie nodig hebt of je het neemt of niet. Als je het niet neemt, dan kan je dood gaan wellicht. Dan kan je weinig voor de dieren meer doen. De keus is lastig. En voor elke persoon anders.

Ik vertrouw medicatie eigenlijk ook niet.
Oud 11-10-2004, 15:50
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-10-2004 @ 14:32 :
Ik ben geen vegetariër omdat je het gezondst leeft als je zo nu en dan wat vlees en vis naar binnen stopt.
Niet erg waar. Maar ook niet erg onwaar.
Oud 12-10-2004, 11:54
saartjeh
saartjeh is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...25#post9270725
Oud 12-10-2004, 16:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
TechXP schreef op 11-10-2004 @ 16:50 :
Niet erg waar. Maar ook niet erg onwaar.
Tamelijk waar. Dierlijke eiwitten zitten niet in vleesvervangers, en heb je wel 'nodig'.
Oud 12-10-2004, 17:03
herz
herz is offline
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:00
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Juice schreef op 12-10-2004 @ 17:29 :
Tamelijk waar. Dierlijke eiwitten zitten niet in vleesvervangers, en heb je wel 'nodig'.
Nee, daar heb je het fout. Het gaat om voedingsstoffen en niet om bronnen. Een bron kan alleen bepalen of het goed of slecht opgenomen word.

De dierlijke eiwitten heb je niet nodig. Je hebt eiwitten nodig, vitamines etc. Of je het in de juiste hoeveelheid binnenkrijgt bepaald of je gezond leeft.

De stoffen in vlees dat is zo goed uit andere bronnen te halen dat je vlees niet 'nodig' hebt. Het is in principe ook via plantaardige weg te halen. Behalve de b12 doordat we groente enzo enorm bewerken.

Vis word vooral toegeschreven om omega3-vetzuren binnen te halen. Maar doordat vis tegenwoordig enorm vervuild is, is het beter om dat niet te doen. Geloof dat de stoffen die je dan binnen krijgt weer zorgen dat je lichaam niet goed andere stoffen opneemt. Kweekvis dan beter. Maar omega3 kan je ook halen uit lijnzaad(olie) en andere zaden/olien. En nog wel meer bronnen.
Het gaat dus niet om de bronnen maar om de voedingsstoffen. Jij noemt 2 bronnen voor stoffen, welke in principe een goede bron kan zijn, maar je hebt ook andere bronnen. Dus je kan op een omnivorisch dieet net zo gezond leven als met een vegetarisch/veganistisch leven.
Oud 13-10-2004, 12:51
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
herz schreef op 12-10-2004 @ 18:03 :
[afbeelding]
0wned
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 21:14
thatssarah
thatssarah is offline
voor het produceren van vleesvervangers zijn ook superveel dieren omgekomen, dus ik zie het ook helemaal niet in waarom je dat zou moeten doen.
verder vind ik vlees veel te lekker om vegetarier te worden
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 21:14
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
thatssarah schreef op 13-10-2004 @ 22:14 :
voor het produceren van vleesvervangers zijn ook superveel dieren omgekomen, dus ik zie het ook helemaal niet in waarom je dat zou moeten doen.
Oud 13-10-2004, 21:34
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
er zijn tig redenen om vegetarier te worden. En er komen niet meer dieren om voor vleesvervangers. Wel minder.
Vleesvervangers met ei en melkbestandsdelen zijn ook indirect schuldig aan bioindustrie en dood van vele dieren.
Zonder ei en melk e.d. is men wel schuldig aan dood van diertjes/insekten die op planten/groenten/fruit enzo zaten. Dit probeert men wel te verminderen door dat niet aantrekkelijk te maken voor de dieren.
Maar als een koe eet, dan eet die ook planten/groenten/fruit en dan is dat die dieren die dood gaan + de koe zelf enzo. Eigenlijk dubbelop.

Vlees is lekker is een zeer slechte reden. Dat mag nimmer iets rechtvaardigenen waarvan het een feit is dat het ethisch slecht is.
Oud 13-10-2004, 22:03
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Dat dacht ik ook van mezelf. Toch doe ik nu alweer ruim twee en een half jaar zonder. Uitzonderingen daargelaten.
Oud 14-10-2004, 11:13
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Chameleon2000 schreef op 13-10-2004 @ 13:51 :
0wned
Slechts de waan is allen gegeven! Maar bij jou is er bepaald kwistig mee omgesprongen. Gelukkig raakt de voorraad nooit op!
Oud 14-10-2004, 11:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-10-2004 @ 22:34 :
Vlees is lekker is een zeer slechte reden. Dat mag nimmer iets rechtvaardigenen waarvan het een feit is dat het ethisch slecht is.
Het is nooit een feit dat iets ethisch slecht is.

Maar je hebt wel gelijk, 'vlees is lekker' is een argument van niks.
Oud 14-10-2004, 14:39
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 13-10-2004 @ 22:14 :
Dat je dát al niet snapt, getuigt er al van dat je een wannabe bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten