![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Ooit gedacht dat mensen kiezen om te roken? Citaat:
|
![]() |
|
Meneer Hendrik, ik ben gestopt met roken en heb een hekel aan sigaretten en de rook die ervan afkomt. Maar om me nou direct uit te geven als PR man van Stivoro zoals jij aan het doen bent, gaat me net iets te ver.
![]() ![]()
||
Citaat:
1 neigend naar fascisme fas·cis·me (het ~) 1 ideologie, berustende op nationalistische, autoritaire en corporatieve beginselen, zoals Mussolini in Italië aanhing Nu ben ik me welbewust dat deze omschrijving niet geheel klopt voor jouw persoontje, maar een woord springt eruit: autoritaire. Afijn, na dit kleine intermezzo. Ook ik ben gestopt met roken, maar leg rokers geen strobreed in de weg te genieten van dit goedje. Ook ik ben voor regels, zeker, maar zoals ik al zei: je manier van discussieren (als je dat al kunt noemen) is ongepast. |
![]() |
||
Citaat:
You're a pain in the arse. |
![]() |
||
Citaat:
Je staat in je recht als je zegt dat diegene niet mag roken als het niet mag, maar het gaat op de manier waarop. En ik heb zo het idee dat je niet mals bent tegen vuile wetsovertreders. Bel M voor misdaad? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Man, veel van mijn vrienden roken. Ongeveer allemaal drinken ze. Sommigen nemen wel eens speed. Of een pil. Sommigen eten vlees. Moet toch iedereen zelf weten. OPMERKING: Ja, je kan beargumenteren dat volgens de wet die pil en die speed of coke of pep niet mag.... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar aan de andere kant (over consequent gesproken): loop je dan niet achter je vrienden aan met "dat mag niet! dat mag niet! hou nou eens op, dat mag toch helemaal niet?!!" |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kijk, ik zeg mijn vrienden wat ik er van vind. And that's it. Want ik heb geen last van hun speedgebruik. Maar.... ze kennen mijn mening en weten dat ik klaar sta om ze te helpen als dat nodig is. Maar ik vind eigenlijk dat de overheid niet meer zo schijnheilig moet zijn en alle soorten drugs gelijk moet trekken. Igg alcohol en blowen! |
![]() |
|
Weet je, waar lullen we ook over. Een autoritair figuur met een krom wereldbeeld als jou heeft het gelukkig niet voor het zeggen. Je hebt helemaal gelijk als je niet in de rook wilt zitten. Prima, ga dan lekker niet uit, je zit er niet mee heb ik het idee. Maar ga niet alles omdraaien en de rest van de wereld vertellen dat nergens meer gerookt kan worden waar jij er maar last van zou kunnen hebben.
Ik hou niet zo van dronken mensen. Toch zeg ik niet dat de hele wereld maar moet stoppen met drinken. Ben je toevallig enigst kind? Dat idee, dat je met niemand rekening kunt houden, komt heel erg sterk naar voren in deze thread. Conclusie is voor mij, dat er inderdaad meer mogelijkheden zullen komen voor niet-rokers in de horeca, maar ook rokers zullen de mogelijkheid blijven houden buitenshuis te roken. Tenminste, dat hoop ik maar.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar je begrijpt toch hoop ik ook wel dat zeggen dat niet-rokers niet moeten zeuren omdat uitlaatgassen ook schadelijk zijn geen argument is? Ik kan hier namelijk makkelijk mijn eigen draai aan geven door jou, gelegitimeerd door het feit dat je ook pijn voelt als je je hoofd stoot, een klap voor je kanis te geven . ![]()
||
Citaat:
Ik heb trouwens nooit gerookt, maar ik kon het niet laten hendrixx in zijn kruistocht even wat tegengas te geven. Rokers en niet-rokers kunnen best met elkaar leven, ook in de horeca. In restaurants en hotels aparte rook-gedeelten is helemaal prima. Tijdens het eten wens ik ook niet in de rook te zitten. In de kroeg kan ik daarentegen een beetje rook best verdragen. Misschien is het wel niet goed voor mijn gezondheid, maar relatief gezien is de schade te verwaarlozen tegen hetgeen je in een gemiddelde dag tegenkomt. Vind je het dan ook niet hypocriet om te zeggen dat de rokers je schaden, terwijl je wel alcohol drinkt? Tenslotte heb ik ook niets tegen rook-vrije cafés hoor. Start er een paar op zou ik zeggen, misschien kom ik wel even langs. Het geheel verbieden van roken is een maatregel die niet bij de Nederlandse maatschappij past vind ik.
Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 01:51. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En tja, of het hypocriet is om te zeggen dat rokers je schaden terwijl je zelf alchohol drinkt, weet ik niet. Is het hypocriet van een SM-meesteres om het niet prettig te vinden dat ze op straat in elkaar getrapt wordt door een stel rotjongens? ![]() Ikzelf kom nooit in kroegen en discotheken, dus voor mij is het in de directe zin allemaal niet zo'n ramp, maar ik vind het geen leuk idee dat als ik wel een uitgaanstype was geweest, ik waarschijnlijk regelmatig ziek naar huis zou moeten gaan. Want ik kan dus niet zo goed tegen de rook. En aangezien ik niet zo assertief ben om dan maar een, twee, drie naar iemand toe te stappen(zeker niet als diegene zich in een groepje bevindt) en hem te verzoeken ergens anders te roken of iets dergelijks, zou dat dus een probleem zijn. Een probleem dat veel andere niet-rokers die wél van uitgaan houden ook hebben, alleen heeft men heeft zo onderhand iets van "laat maar weer". En wat dat laatste betreft kan ik het natuurlijk alleen maar volmondig met je eens zijn.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Net op het nieuws: café-eigenaren en restauranthouders kondigen massaal aan de rookverboden te boycotten in Italië. Kennelijk slikken ze het nog niet overal.
Argument is overigens dat mensen een drankje en een sigaretje samen nuttigen. Als een café de mensen naar buiten schopt voor een sigaretje, betekent dat omzetverlies. Dit resulteert ten eerste in hogere prijzen, vervolgens faillissementen en een hoop mensen die hun baan kwijtraken.
||
Citaat:
Daar heb ik traumatische herinneringen aan over gehouden. Of als diezelfde persoon mij met z'n dronken kop omver rijd nadat we de kroeg uitgaan. Zo kan ik wel meer leuke voorbeeldjes noemen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
PS: Ik drink zelf helemaal niet. Maar anderen moeten het zelf weten. Bij het roken is het anders. Daar heb ik zelf geen keuze of ik wel of niet (mee)rook. Die ander moet mij daar niet toe dwingen alleen maar omdat ik toevallig in zijn buurt sta. Iedereen mag komen en gaan waar die wil. Anderen tot (mee)roken toezetten/dwingen is echter niet acceptabel. Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 16:17. |
![]() |
||
Citaat:
Als ik niet tegen alcoholadem kan, moet ik maar in therapie. Als ik niet tegen roken kan, dan moet de roker maar stoppen? Riiiiiiight. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom denk je dat ik tegen roken ben? En niet tegen alcohol. Duhhh omdat het ene mij niet schaadt (eigen keuze om te drinken, vrije wil, blablabla) en het andere wel (dwang om mee te roken waar je zelf geen controle over hebt tenzij je je adem heel lang in kunt houden...maar dan val je flauw). Ik vind dat ik het heel goed toegelicht heb. Als jij dit niet begrijpt (het verschil tussen 'stank' en carcinogeen spul inademen) ben je gewoon dom of verblind door je verslaving aan sigaretten. Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 16:26. |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Mijn buurman is Surinamer, ik heb last van hem, want hij draait hele harde reggae-muziek. De andere autochtone bewoners van de buurt hebben ook last van hem. Zullen we Surinamers met ghettoblasters en reggae gaan verbieden? ![]() Citaat:
2) Je kunt wel hinder van alcohol (of Surinamers, in bovenstaand voorbeeld) hebben, dus zou dat ook verboden moeten worden. Bovendien is alcohol ook slecht van de individuele gezondheid. (Dat was namelijk een van de speerpunten van al die anti-rokers campagnes, de schadelijkheid voor jezelf) Citaat:
(Disclaimer: Ik houd van Surinamers, ik heb geen last van reggae-muziek en ik vind niet dat ze verboden moeten worden.) |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Komt allemaal vanzelf goed! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het komt goed?? ja tuurlijk komt het goed, prive clubs zullen de pan uitrijzen dus ik zit er niet mee ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Maar gelukkig...
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |