Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2006, 03:25
Verwijderd
Citaat:
Luminon schreef op 25-07-2006 @ 20:50 :
Dat is geloof ik het enige boek waar ik echt niet doorheen kon komen, al die namen van personen die er niet toe doen, ugh, bij pagina 400 mee gestopt of zo.

Marion Bradley - The Mists of Avalon
De hoeveelheid namen is inderdaad schrikbarend, en dat geldt ook voor de schrijfstijl, maar het is wel een heel mooi boek. Echt een meesterwerk in alle opzichten.
Advertentie
Oud 02-08-2006, 20:47
Verwijderd
Oh, ik ben ook begonnen aan Harry Mülisch - De ontdekking van de hemel.
Oud 03-08-2006, 10:48
Verwijderd
Gemis, Manon Uphoff
Oud 03-08-2006, 14:00
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Therese Raquin, Emile Zola.

Blijft een schitterend boek.
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Oud 03-08-2006, 15:12
Verwijderd
de bijbel, maar ik kom er niet doorheen.
En heb zojuist bij de bieb wide sargasso sea gehaald.... ben benieuwd (is voor mijn minor literatuurwetenschap.)
Oud 03-08-2006, 15:51
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
wild sargasso sea...

Ik zal maar niet zeggen wat ik ervan vond Maar Jane Eyre is leuk

Ik lees Lisa's adem van Karel Glastra van Loon
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-08-2006, 15:52
Verwijderd
Achja het moet he. Het lijkt me eerlijk gezegd niet zo verschrikkelijk. Is Jane Eyre verplicht?
Oud 03-08-2006, 15:54
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Op het moment lees ik Geweten van René Appel. Ik had al eerder boeken van hem gelezen, dus ik was bekend met zijn schrijfstijl welke mij trouwens erg bevalt. Hij heeft altijd een bepaalde mate van mineur in zijn boeken. Ook de niet ter zake doende details weten mij altijd weer een fijn gevoel te geven.

Citaat:
Krummeltje schreef op 03-08-2006 @ 16:12 :
de bijbel, maar ik kom er niet doorheen.
En heb zojuist bij de bieb wide sargasso sea gehaald.... ben benieuwd (is voor mijn minor literatuurwetenschap.)
Ben je aan het begin van het Oude Testament begonnen? Dat is inderdaad niet lang boeiend. Ik raad je aan de vier evangeliëen te lezen. Met name Johannes is goed leesbaar en boeiend genoeg.
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Oud 03-08-2006, 15:57
Verwijderd
De vier evangelieën, Handelingen, de korte brieven van o.m. Johannes en Openbaringen vind ik wel een goede volgorde, om er een beetje in te komen. Daarna zou ik denken aan de Psalmen en Spreuken.

Genesis, Exodus, Leviticus, Numeri en Deuteronium - de vijf toraboeken dus, moet je maar tot aan het einde bewaren, die zijn zoooooo saai.
Oud 03-08-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Antoni schreef op 03-08-2006 @ 16:54 :
Ben je aan het begin van het Oude Testament begonnen? Dat is inderdaad niet lang boeiend. Ik raad je aan de vier evangeliëen te lezen. Met name Johannes is goed leesbaar en boeiend genoeg.
Ja, ik ben gewoon aan het begin begonnen. Het is ook nog eens een bijbel uit 1971 ofzo (kringloopwinkel). Eigenlijk moet ik gewoon een kinderbijbel
maar ik zal eens kijken hoe dat zit met die evangelieën, al ben ik bang dat ik daar als bijbel-leek weinig meer van snap.
Oud 03-08-2006, 16:00
Antoni
Avatar van Antoni
Antoni is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-08-2006 @ 16:57 :
Ja, ik ben gewoon aan het begin begonnen. Het is ook nog eens een bijbel uit 1971 ofzo (kringloopwinkel). Eigenlijk moet ik gewoon een kinderbijbel
maar ik zal eens kijken hoe dat zit met die evangelieën, al ben ik bang dat ik daar als bijbel-leek weinig meer van snap.
Ja, die oude vertalingen zijn ook erg lastig. Daar kom ik ook moeilijk doorheen. Overschat de Bijbel trouwens niet al te veel, hoor. Voor een leek is juist Johannes het beste begin. Ikzelf ben ook geen christen en ben pas een paar maanden geleden begonnen met het lezen in de Bijbel en ik dacht er in het begin hetzelfde over als jij, dus er is nog hoop!
__________________
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, verblijf ik. | http://garibaldi.web-log.nl/
Oud 04-08-2006, 13:08
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-08-2006 @ 16:52 :
Achja het moet he. Het lijkt me eerlijk gezegd niet zo verschrikkelijk. Is Jane Eyre verplicht?
Nou ja, het was Engels, dan ga ik steigeren Ik begreep er de helft niet van En Jane Eyre was niet verplicht, maar ik had het nog nooit gelezen en het heeft er wel met WSS te maken

En o, ik was eerst ook begonnen aan de Bijbel, ook gewoon aan het begin maar dat werkt dus niet echt. Nu heb ik de kinderbijbel gelezen en er is nu al zoveel meer duidelijk voor me, echt wel een goed begin voor als je er meer over wilt weten
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 04-08-2006, 13:22
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
The day after tomorrow- Allan Folsom

Vet boek , ik heb 'm bijna uit.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Oud 04-08-2006, 13:23
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Dan Brown - Het Juvenalis Dilemma.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 04-08-2006, 13:34
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Bruce Campbell - If Chins Could Kill
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-08-2006, 15:01
Verwijderd
Het gouden ei - Tim Krabbé - dodelijk saai
Oud 04-08-2006, 15:25
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Dean Koontz - Huiveringen
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 04-08-2006, 18:58
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Herman Brusselmans - De droogte.

Maar het is ongelóóflijk saai&kut en ik ben er anderhalve week terug in begonnen en in de tussentijd heb ik drie of vier andere boeken gelezen en die waren wèl leuk.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 04-08-2006, 18:58
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
WolterB schreef op 04-08-2006 @ 19:57 :
Herman Brusselmans - De droogte.

Maar het is ongelóóflijk saai&kut en ik ben er anderhalve week terug in begonnen en in de tussentijd heb ik drie of vier andere boeken gelezen en die waren wèl leuk.
Foei Roosje, zomaar onder mijn naam posten

Ik lees momenteel deel 3 van de verboden en verbannen-serie van James Clemens (Het Boek van Wraak).
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 04-08-2006, 18:59
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
WolterB schreef op 04-08-2006 @ 19:58 :
Foei Roosje, zomaar onder mijn naam posten

Ik lees momenteel deel 3 van de verboden en verbannen-serie van James Clemens (Het Boek van Wraak).
*bijt*
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 04-08-2006, 19:02
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Roosje schreef op 04-08-2006 @ 19:59 :
*bijt*
Lekker (a)
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 05-08-2006, 17:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 04-08-2006 @ 14:23 :
Dan Brown - Het Juvenalis Dilemma.
Wat vind je ervan? Ik heb hem in de vakantie gelezen en mijn moeder en zusje hadden me al gewaarschuwd dat het een flutboek was en dat was ik wel met ze eens. (maar omdat je standaard te weinig boeken meeneemt op vakantie, las ik hem toch maar)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-08-2006, 09:21
niña
Avatar van niña
niña is offline
Ik ben net begonnen in Gardens of the Moon - Steven Erikson.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Oud 06-08-2006, 09:47
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Feist & Wurtz - Vrouwe van het Keizerrijk.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 06-08-2006, 10:27
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Roodkapje - Unni Lindell (tenminste, als ik de naam van die schrijfster goed lees terwijl het boek twee meter verderop op de kop ligt).
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 06-08-2006, 12:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Roosje schreef op 06-08-2006 @ 11:27 :
Roodkapje - Unni Lindell (tenminste, als ik de naam van die schrijfster goed lees terwijl het boek twee meter verderop op de kop ligt).
Goed ja Ik heb net Nachtzuster gelezen en die was gaaf

Ik heb Lisa's adem uit en ik weet niet goed wat ik ervan vond. Minder goed dan de Passievrucht in elk geval.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-08-2006, 13:22
Koetjeboo
Avatar van Koetjeboo
Koetjeboo is offline
carlos ruiz zafón - schaduw van de wind
__________________
"You can think and you can fight, but the world's always movin', and if you wanna stay ahead, you gotta dance."
Oud 06-08-2006, 13:25
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Koetjeboo schreef op 06-08-2006 @ 14:22 :
carlos ruiz zafón - schaduw van de wind
Gaat dat boek over die vrouw die als boom geboren wordt?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 06-08-2006, 13:27
Koetjeboo
Avatar van Koetjeboo
Koetjeboo is offline
Citaat:
Roosje schreef op 06-08-2006 @ 14:25 :
Gaat dat boek over die vrouw die als boom geboren wordt?
nee. 't gaat over een jongen die een boek heeft gelezen (de schaduw van de wind) en in zijn dagelijksleven komt hij opeens allemaal mensen tegen die ook in dat boek lijken voor te komen

een bestseller
__________________
"You can think and you can fight, but the world's always movin', and if you wanna stay ahead, you gotta dance."
Oud 06-08-2006, 13:59
*Rupsje*
Heb net "komt een vrouw bij de dokter" van Kluun gelezen, vond er niet veel aan. Maar het is zo'n hype en dan word ik wel benieuwd en wil ik zelf zien of het iets is... niet dus.
Ga nu beginnen in "het leven van Pi", weet alleen even niet van welke schrijver.
Oud 06-08-2006, 14:57
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Koetjeboo schreef op 06-08-2006 @ 14:27 :
nee. 't gaat over een jongen die een boek heeft gelezen (de schaduw van de wind) en in zijn dagelijksleven komt hij opeens allemaal mensen tegen die ook in dat boek lijken voor te komen

een bestseller
Oh, oké. Dan was het een ander boek.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 06-08-2006, 15:13
Verwijderd
charles bukowski - betting on the muse
Oud 07-08-2006, 18:34
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 05-08-2006 @ 18:09 :
Wat vind je ervan? Ik heb hem in de vakantie gelezen en mijn moeder en zusje hadden me al gewaarschuwd dat het een flutboek was en dat was ik wel met ze eens. (maar omdat je standaard te weinig boeken meeneemt op vakantie, las ik hem toch maar)
Het evenaart het niveau van de twee andere boeken die ik van deze auteur heb gelezen bij lange na niet. Jammer. De Delta Deceptie heb ik (nog) niet gelezen, dus daar kan ik niet over oordelen.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 07-08-2006, 18:38
Verwijderd
Nog maar weer eens begonnen in Zorro van Isabel Allende.
Oud 07-08-2006, 19:09
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
John Twelve Hawks - De Reiziger.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 07-08-2006, 19:28
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Zo, ik heb vakantie, en dan lees ik iets makkelijks...Dus:
3x Shopaholic..
En als ik die uitheb, ga ik beginnen in: De Tovenaar op het witte paard.
__________________
Tsja...nou zeg...
Oud 08-08-2006, 10:42
Verwijderd
Citaat:
*Rupsje* schreef op 06-08-2006 @ 14:59 :
Ga nu beginnen in "het leven van Pi", weet alleen even niet van welke schrijver.
Yann Martel. Laat even weten of het een leuk boek is?
Citaat:
Darkiekurd schreef op 07-08-2006 @ 19:34 :
Het evenaart het niveau van de twee andere boeken die ik van deze auteur heb gelezen bij lange na niet. Jammer. De Delta Deceptie heb ik (nog) niet gelezen, dus daar kan ik niet over oordelen.
Delta Deceptie is wel oké, ook weer met een vrouwelijke hoofdpersoon. Het zijn lekkere vakantieboeken. Vond DD wel wat meeslepender dan het Juvenalis Dilemma.

Trouwens, welke debiel verzint die Nederlandse titels? Digital Fortress wordt Juvenalis Dilemma, Angels and demons wordt het Bernini Mysterie - ik denk steeds dat hij weer een nieuw boek heeft geschreven! Grr.

Laatst gewijzigd op 08-08-2006 om 10:44.
Oud 08-08-2006, 11:20
Verwijderd
Tis gewoon het 'De Da Vinci Code' thema uitmelken (het gebruik van die Nederlandse titels heb ik het dus over).
Oud 08-08-2006, 11:24
Verwijderd
"Kinderen houden niet van krokodillen" of iets in die richting, studie over pedoseksuelen. En de biografie van Freddy Mercury.
Oud 08-08-2006, 11:32
Verwijderd
The Integral Trees van Larry Niven.

Tot nu toe gaat het over een groep mensen die een paar generaties geleden muiterij op een ruimteschip pleegden en zodoende terecht zijn gekomen in een soort van vrije val om een zon heen, waar ze leven in een soort rondslingeren bomen, zuurstof halen uit de atmosfeer die ook om de zon draait en voor de rest ongeveer doodgaan van de honger.

Ik vind het altijd wel tof hoe Niven een wetenschappelijk concept neemt met betrekking tot hoe planeten, beschavingen of andere verschijnselen in het universum zich kunnen gedragen en daar dan een tof verhaal omheen draait.

The Road To Dune, die ik hiervoor las, was half goed, half slecht. De stukken van Frank Herbert, bestaande uit verwijderde scenes, wat brieven en een artikel dat een vroege aanzet was voor Dune was tof en interessant. Alle tekst eromheen van Brain Herbert en Kevin J. Anderson leek enerzijds te dienen als een "BUY OUR BOOKS BECAUSE IT'S DUNE!"-advertentie en anderzijds als contrast om aan te tonen hoe schrijverschap niet erfelijk is.

LUH-3417
Oud 08-08-2006, 12:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 07-08-2006 @ 19:34 :
Het evenaart het niveau van de twee andere boeken die ik van deze auteur heb gelezen bij lange na niet. Jammer. De Delta Deceptie heb ik (nog) niet gelezen, dus daar kan ik niet over oordelen.
Helemaal mee eens Ik heb De Delta Deceptie ook nog niet gelezen, die is nog te nieuw. (en mag mijn moeder dus niet meenemen uit de bieb omdat ze daar werkt blablabla)

Faye Kellerman- De doodzonde
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 08-08-2006, 13:36
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
John Grisham - Advocaat van de duivel
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Oud 08-08-2006, 15:14
Verwijderd
Een geschiedenis van Belgie van Marc Reynebeau


pas De tovenaar op het witte paard gelezen, van Shannah Svenson ofzo: goed verhaal, slecht geschreven, toch vlot leesbaar en eigenlijk best leuk voor tussendoor (maar 't is geen HP-niveau...)
Oud 09-08-2006, 12:21
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Jane Eyre, van Charlotte Bronte
Oud 09-08-2006, 13:31
Larry Flint
Larry Flint is offline
pride & prejudice en fantoompijn, beide pas in begonnen
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 09-08-2006, 13:32
santje17
Avatar van santje17
santje17 is offline
everything is illuminated - Jonathan Safran Foer
Oud 09-08-2006, 21:25
Verwijderd
Net Karakter van Bordewijk uitgelezen, best wel goed eigenlijk
Ben officieel bezig in de Avonden, maar dat vind ik dus echt drie keer niks. Het kan me na twee hoofdstukken nóg niks boeien... Gerard Reve is niet aan mij besteed, dood of niet, groot schrijver of niet (want dat is ie voor mij dus niet.)

Laatst gewijzigd op 09-08-2006 om 21:30.
Oud 10-08-2006, 10:15
Verwijderd
Ik heb vannacht "Vermist en Vermoord: Tinka de Rooij. Het verhaal van haar vader." uitgelezen. Geen literair hoogstandje, wel heel aangrijpend.

En ik denk dat ik nu "Komt een vrouw bij de dokter" & "De Weduwnaar" achter elkaar ga lezen. (Dan lees ik KEVBD wel voor de derde keer al, maarja)

Ik was begonnen in "De Schaduw van de wind" van Carlos Ruiz Zafón en het is een prachtig boek, maar ik wil het bewaren voor als ik weer naar school moet en veel moet reizen, zodat mijn busritjes wat draaglijker worden.
Oud 10-08-2006, 14:29
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-08-2006 @ 22:25 :
Ben officieel bezig in de Avonden, maar dat vind ik dus echt drie keer niks. Het kan me na twee hoofdstukken nóg niks boeien... Gerard Reve is niet aan mij besteed, dood of niet, groot schrijver of niet (want dat is ie voor mij dus niet.)
Ik ben ook in dat boek bezig. Ik vind het juist leuk dat het 'nergens' over gaat. Frits die steeds zijn vrienden bang maakt met verzonnen verhalen of zeurt over kaal worden, ik vind het wel vermakelijk.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 10-08-2006, 15:04
doornroosje15
Avatar van doornroosje15
doornroosje15 is offline
ik lees nu Joe speedboot, en daarvoor de historicus, 2 aanraders
__________________
pomtiedomtiedom!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.