![]() |
||
Citaat:
En DAAR gaat het dus om. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sorry maar valt et je niet op dat iedereen geschokt is dat dit in Nederland kan gebeuren ? Iedereen roeopt maar van owowow wat erg bla bla maar ze zien niet in dat dit vrij logisch dat als die zoveel kritiek heeft en maar blijft beledigen dat dit kan gebeuren. Of ben ik de enige die zo denkt? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
of ik het ermee eens ben, laat ik in het midden |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ben het er ook helemaal mee eens dat dit wel degelijk met de islam te maken heeft en het niet zo maar een incident was en dat dit individu zeker niet los staat van de moslim gemeenschap. Zoals Ellian zei: "Deze man had een moeder, ging naar de moskee kreeg een islamitische opvoeding en aanbad de perverse god."
||
Citaat:
Het gaat erom dat hij vermoord is om z'n mening, en dat hoort niet. Klaar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
is het nou een keer afgelopen, stelletje kleine kinderen?!
||
Citaat:
Maargoed, het is ook niet echt de dood van theo wat mijn interesse wekt, het gaat meer om het feit dat er weer een of andere godsdienstextremist zomaar een moord heeft gepleegd, omdat dat van zijn god moest. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Trouwens was Theo van Gogh naar mijn mening één van Nederlands grootste godsdienstextremisten....
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Correct. Citaat:
Anti-extremist is misschien een betere beschrijving. Of was hij stiekem een sadistische christen? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
maar mensen, hoe vaak moet elke agressieve, ongenuanceerde speculatie nu nog naar voren komen? we hebben ze allemaal al tien keer gehad. wie zit er nog op meer anti-moslim gezeur te wachten? of op andere meningen die niet ter zake doen? kunnen we er misschien eindelijk eens een keertje over OPHOUDEN?
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-11-2004 om 12:38. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
blijf dan maar keihard in je eigen mening steken en doe vooral geen moeite om er meer over te weten te komen, of om zelf na te denken. maar doe me één lol en verval niet constant in herhaling. zeg eens voor één keer iets wat hier nog níet zesentachtig keer naar voren is gekomen. of zeg niks. wat nog een veel beter idee is, trouwens.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
En hoewel hij het vrij plat naar voren brengt, heeft hij welzeker een punt. Wat trouwens niet wil zeggen dat ik het compleet met hem eens ben. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik vraag me alleen af waarom hij in godsnaam zo oud is geworden. kijk, als hij mohammed een verkrachter noemt, hoe kan het dat hij dan nog gewoon over straat loopt? zijn die moslims nou echt zo sociaal dan en was nu pas de maat vol? hoe komt hij er sowieso bij om te denken dat hij toch wel niet vermoord zal worden? wat is dat nou voor onzin? volgens mij had je dat toch een beeeeeeeetje kunnen verwachten. met die dagen enzo - leuk toeval maar toch - hirsi ali heeft nog een tijdje te gaan ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat is dus de wettelijke regeling. Zelf vind ik het onzinnig om kwetsende uitlatingen te verbieden. Dat artikel moet geschrapt worden. Vrijheid van meningsuiting is wel iets belangrijker dan dat mensen zich niet gekwetst voelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als het gaat om strafzaken daarentegen hoef je als 'beledigde' alleen maar een klacht in te dienen. Soms kan het OM zelfs zonder klacht tot vervolging overgaan, bijvoorbeeld als het gaat om uitlatingen op televisie. Dan kun je er donder op zeggen dat (waarschijnlijk na klachten van het CIDI ofzo) het OM wel gaat vervolgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk alleen niet dat je dat probleem oplost door je als overheid maar weer helemaal niet met de vrijheid van meningsuiting te bemoeien. Dan krijg je namelijk dit soort uitwassen. Als mensen in vrijheid tegen elkaar kunnen schelden dan komt er vroeg of laat iemand die het zat is en het niet meer met woorden afkan. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van Hirsi Ali kun je dus evt. nog wel zeggen dat het een politieke moord zou zijn als ze doodgeschoten zou worden. Hoewel ze het onhandig aanpakt is ze wel idealistisch. Ze zet zichzelf ook niet neer als voorvechtster van het vrije woord, of van artistieke vrijheid (deed Theo als columnist wel). Ik vind dan ook dat je bij Theo niet van een politieke moord kunt spreken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |