Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2005, 13:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-01-2005 @ 14:39 :
@MightyDuck

Ik neem aan dat je op WW duidt. Dit is eigenlijk geen tijdelijk dieet, want als je je streefgewicht hebt bereikt moet je gaan stabiliseren. Dan mag je een bepaald aantal 'points' per dag meer eten, en moet je proberen op gewicht te blijven. Het is dus de bedoeling dat je ook na het dieet op dezelfde manier blijft eten (alleen iets meer). Als je het op de juiste wijze volgt, is het dus niet tijdelijk, maar houd je na het afvallen ook nog rekening met de 'points'.
Ik weet 't niet zeker, maar volgens mij bedoelt hij met 'tijdelijk' dat het maar een bepaalde tijd gevolgd wordt, dat 't nu een 'hype' is zeg maar, dat er over een paar jaar een ander 'revolutionair' dieet komt wat 'de massa' dan gaat volgen.
Oud 16-01-2005, 13:43
Verwijderd
Even een aantal vragen aan alle 'lijners' hier! Gewoon uit interesse en om wat meer van elkaar te weten te komen.

* Wat is je lengte?
* Wat is / was je startgewicht?
* Wat is / was je streefgewicht?
* Hoeveel ben je al afgevallen / hoeveel weeg je nu?
* Wanneer ben je begonnen met lijnen?
* Op wat voor manier(en) probeer je af te vallen? Gewoon 'een beetje op je eten letten' of volg je een bepaald dieet?
* Sport je ook? Zo ja, hoevaak/veel en wat voor sport?
* Hebben jullie een 'refeed' of 'junk' dag? Zo ja, hoevaak en wat eet je dan?

Ik zal beginnen:

Wat is je lengte?
1.72 m

Wat is / was je startgewicht?
71 kg

Wat is / was je streefgewicht?
Mijn streefgewicht was eerst 60 kg, en nu streef ik naar de 55 kg

Hoeveel ben je al afgevallen / hoeveel weeg je nu?
Ik ben 13/14 kg afgevallen en zit nu op de 57/58 kg

Wanneer ben je begonnen met lijnen?
Ergens in Mei 2004

Op wat voor manier(en) probeer je af te vallen? Gewoon 'een beetje op je eten letten' of volg je een bepaald dieet?
Geen specfiek dieet. Ik eet vrij gezond, veel fruit en groente en 'genoeg' vlees / aardappels / brood. En ik let ook op de hoeveelheid kcal die ik per dag binnen krijg. Boven de 1500 kcal/dag zit ik bijna nooit.

Sport je ook? Zo ja, hoevaak/veel en wat voor sport?
Ik sport redelijk veel. Ik sport gemiddeld zo'n 8 uur in de week, soms zelfs wat meer. Het ligt eraan hoe druk het heb met school en dergelijke. Mijn (week)schema ziet er ongeveer zo uit:
- 2 uur Body Combat (Een 'martial-arts workout', vooral conditioneel)
- 2 uur Spinning
- 2 uur Body Pump (Krachttraining in groepsverband)
- 2 uur Zwemmen
En af en toe een uurtje Cardio, en soms zwem ik een week niet. En soms doe ik een uur minder / meer van het ene of het andere.

Hebben jullie een 'refeed' of 'junk' dag? Zo ja, hoevaak en wat eet je dan?
Ik heb geen specifieke 'refeed' of 'junk' dag. Althans, ik plan ze niet van te voren. Ik heb wel eens een 'vreetbui', maar dat moet kunnen zo nu en dan. Ik denk dat ik dan rond de 2500-3000 kcal/dag zit.

Dat was het!
Oud 16-01-2005, 13:44
-(L)-
Citaat:
Een meisje uit mn team volgt dat ook, die blijft wekelijks patat eten, puur omdat het kan en dan eet ze wel iets minder van andere gezonde dingen. Zo doet en volgt zij dat dieet en het werkt. Maar dat vind ik niet gezond...
Dat patat is inderdaad niet gezond. En zeker niet als ze van andere gezonde dingen dan minder gaat eten. Patat is zoveel points waard dat je de rest van de dag bijna niks anders meer kan eten. Daarom vind ik dat ook niet goed. In de boekjes staat dat je ongeveer 2 punten per dag aan vet moet besteden. Maar als je patat eet, ben je natuurlijk veel meer punten aan vet kwijt, en dat is niet de bedoeling.
Verdere regels zijn trouwens dat je minstens 2 punten per dag aan melkproducten moet besteden (zeker als je nog in de groei bent, en uit iedere groep uit de voedingscirkel (of hoe heet dat ook weer? ) iedere dag proberen iets te eten.
Patat past er dus inderdaad niet tussen.
Oud 16-01-2005, 13:48
Mara
Mara is offline
@Sneeuwvlokje: Voor ik je vragenlijst invul even dit: Volgens mij eet jij nooit genoeg. Je zit altijd onder de 1500kcal, maar je sport wel 8u in de week. Volgens mij mag je wel wat meer gaan eten voor het gevaarlijk wordt!

Ook zeg je dat je je doelstelling veranderd hebt. Ik zie hier de mogelijkheid voor een eetstoornis. "M'n doel is 60 kilo" waarna je verdergaat "Ach, 55 kilo is nóg mooier" en wanneer je daar bent "Goh, 50 kilo staat waarschijnlijk nog een tikje mooier". Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is, maar zo gaat het wel vaak!
Oud 16-01-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-01-2005 @ 14:27 :
Geestelijk voel je je niet super, onverwachte omstandigheden (werk) dus het lag niet echt aan jou.

Dat je je zo volgepropt hebt met rotzooi komt omdat je te weinig gewoon gegeten hebt. Toen je plots moest werken, kon je daarvoor niet even snel wat eten? Wat brood + beleg uit de winkel halen en dan vragen of je íets later kon beginnen? Of zijn ze zo onredelijk waar jij werkt?

Nu, het eten zelf.
1. Hagelslag is hartstikke slecht. Schrappen
2. Boterkoek met margarine? Hallo hart- en vaatziekten! Níet doen dus! Neem dan nog een extra boterham!
3. Wat voor beleg had je vandaag op je brood?
4. Hoe laat was je eigenlijk op? Het is nu bijna half 3 en pas 2 boterhammen, is niet erg veel.
nja, met werken kon ik gewoon niet eten. en ik was heel verdrietig.

1. ik wil toch wel normaal kunnen lunchen enzo. lekker broodbeleg schrappen, dat vind ik een beetje te ver gaan. ik wil geen vreetbuien meer en meer fruit eten. maar om meteen dat ook te schrappen, nèh.
2. ehm, ik bedoelde ontbijt koek, hehe. niet boterkoek.
3. sjokopasta
4. nja, ik kwam pas om 12 uur ofzo uit bed, en dit heb ik anderhalf uur geleden ofzo gegeten, ik ga zo nog even wat fruit eten. als ik nu nog meer brood eet, eet ik bij het avondeten weinig en heb ik 's avonds weer trek.
Oud 16-01-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 16-01-2005 @ 14:43 :

Ik sport redelijk veel. Ik sport gemiddeld zo'n 8 uur in de week, soms zelfs wat meer. Het ligt eraan hoe druk het heb met school en dergelijke. Mijn (week)schema ziet er ongeveer zo uit:
- 2 uur Body Combat (Een 'martial-arts workout', vooral conditioneel)
- 2 uur Spinning
- 2 uur Body Pump (Krachttraining in groepsverband)
- 2 uur Zwemmen
En af en toe een uurtje Cardio, en soms zwem ik een week niet. En soms doe ik een uur minder / meer van het ene of het andere.
[/B]
Is Spinning leuk? Ik wil dat misschien ook één keer in de week doen, naast Pilates. En dan daarbij nog wat conditie trainen op loopband e.d.
Oud 16-01-2005, 13:51
-(L)-
@ikkeleerlinge
Citaat:
Is het zo'n bootcamp waar je de hele dag sport en alleen maar goed eten eet?
Ik heb eens gehoord dat het niet zo zeer de hele dag sporten is, en het draait er ook niet om dat je die week zoveel mogelijk afvalt. Het gaat erom dat je krijgt geleerd op welke manier je het beste kan eten, en dat je bekend raakt met je eigen lichaam.
Oud 16-01-2005, 13:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
z0pje schreef op 16-01-2005 @ 14:48 :
nja, met werken kon ik gewoon niet eten. en ik was heel verdrietig.

1. ik wil toch wel normaal kunnen lunchen enzo. lekker broodbeleg schrappen, dat vind ik een beetje te ver gaan. ik wil geen vreetbuien meer en meer fruit eten. maar om meteen dat ook te schrappen, nèh.
2. ehm, ik bedoelde ontbijt koek, hehe. niet boterkoek.
3. sjokopasta
4. nja, ik kwam pas om 12 uur ofzo uit bed, en dit heb ik anderhalf uur geleden ofzo gegeten, ik ga zo nog even wat fruit eten. als ik nu nog meer brood eet, eet ik bij het avondeten weinig en heb ik 's avonds weer trek.
Aah, ok. Nouja, kijk, dat die dag er tussenzit maakt niet uit. Het was geen normale dag, dus ook geen normaal eetritme. Gewoon achter je laten en verder gaan
1. Hmm, ja, als je het in kan passen ok. Maar er zijn ook zat lekkere dingen met minder calorieën voor op brood En de calorieën die je daarmee bespaart daar kan je weer iets extra's voor nemen.
2. Aah, ik dacht al
3. Nou, zie punt 1 Vooral in pasta zitten érg, maar dan ook érg veel calorieën. Per boterham iets van 4-5x zoveel als bijv. kipfilet of rookvlees.
4. Ok, dan verklaart het een boel. Maar toch brood eten! Daarmee versnel je je metabolisme en leert je lichaam dat het gestructureerd eten krijgt. Dan eet je bij het avondeten maar íets minder, en dan eet je 's avonds nog maar een boterham. Je moet eerst zorgen dat je goed verdeeld over de dag eet!
Oud 16-01-2005, 13:54
-(L)-
Citaat:
5 rijstwafels snack a jack

Maar één bevat 'maar' 38 calorieën, en ook geen vet of wat dan ook. Dus ik vind het niet zo heel erg erg. Al ga ik morgen gewone rijstwafels kopen.
Snack a jacks, hmmm Ik weet ff niet uit m'n hoofd welke soort 38 calorieen bevat en welke je dus gehad hebt, maar je kunt het beste bbq of kaassmaak pakken. Caramel is meer calorieen. Ik geloof ook dat er nu nog een nieuwe soort is, maar die heb ik nog niet gehad.
Oud 16-01-2005, 13:54
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-01-2005 @ 14:48 :
@Sneeuwvlokje: Voor ik je vragenlijst invul even dit: Volgens mij eet jij nooit genoeg. Je zit altijd onder de 1500kcal, maar je sport wel 8u in de week. Volgens mij mag je wel wat meer gaan eten voor het gevaarlijk wordt!

Ook zeg je dat je je doelstelling veranderd hebt. Ik zie hier de mogelijkheid voor een eetstoornis. "M'n doel is 60 kilo" waarna je verdergaat "Ach, 55 kilo is nóg mooier" en wanneer je daar bent "Goh, 50 kilo staat waarschijnlijk nog een tikje mooier". Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is, maar zo gaat het wel vaak!
Bedankt voor je 'bezorgde' reactie, maar ik denk niet dat het nodig is je zorgen te maken.

Ik eet zo rond de 1400-1500 kcal per dag, maar 1500 is wel mijn max. Daar wil ik gewoon niet boven komen. Heel af en toe kom het wel voor ja. Maar ik eet niet te weinig, ik let er altijd op dat ik gezond / gevarieerd eet en genoeg voedingstoffen binnen krijgen. Verder heb ik ook nooit echt last van een honger gevoel of iets dergelijks.

En mijn streven was eerst 60 kilo, omdat ik zoiets had van: "Kijken of ik dat kan halen." Mijn 'nieuwe' streven is 55 kg, maar dat hoef ik niet persé te halen. Met 57/58 kg ben ik ook al vrij tevreden, en ik merk dat ik nu ook vrij weinig meer afval. Onder de 55 kg wil ik niet komen (en zeker niet aan de 50 kg) want dan zou ik 'formeel' gezien ondergewicht hebben, en dat zie ik niet zo zitten.
Oud 16-01-2005, 13:57
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-01-2005 @ 14:52 :
Aah, ok. Nouja, kijk, dat die dag er tussenzit maakt niet uit. Het was geen normale dag, dus ook geen normaal eetritme. Gewoon achter je laten en verder gaan
1. Hmm, ja, als je het in kan passen ok. Maar er zijn ook zat lekkere dingen met minder calorieën voor op brood En de calorieën die je daarmee bespaart daar kan je weer iets extra's voor nemen.
2. Aah, ik dacht al
3. Nou, zie punt 1 Vooral in pasta zitten érg, maar dan ook érg veel calorieën. Per boterham iets van 4-5x zoveel als bijv. kipfilet of rookvlees.
4. Ok, dan verklaart het een boel. Maar toch brood eten! Daarmee versnel je je metabolisme en leert je lichaam dat het gestructureerd eten krijgt. Dan eet je bij het avondeten maar íets minder, en dan eet je 's avonds nog maar een boterham. Je moet eerst zorgen dat je goed verdeeld over de dag eet!
ja precies.

1. dat is wel waar, maar ik moet wel langzaam afbouwen. en het zijn er pas twee. ik wil toch wel een ritme met op schooldagen meer boterhammen in passen.
2. boterkoek met boter is wel heel dubbelop
3. ja, ik weet het, maar goed, zondag "ochtend" ontbijt... hoe zit het trouwens met kokosbrood? dat lijkt me wel verantwoord?
4. Ik weet het, ik ging pas om 2 uur slapen dus ik kwam nog niet echt mn bed uit. normaal ontbijt ik rond 730.

als ik om 730 ontbijt met een boterham en een stuk fruit
om 1100 een plak ontbijtkoek (zonder boter!)
om 1300 3 à 4 boter hammen
om 1600 een stuk fruit / droge crackertjes oid
en om 1830 avond eten

dat ist toch wel netjes?
Oud 16-01-2005, 14:00
-(L)-
@Meelfriek
Citaat:
@Happyyy: Je hebt hier gepost hoe je zelf van producten het aantal punten kan uitrekenen, met de calorieën die erin zitten en de hoeveelheid vet. Maar ik dacht dat bij de al uitgerekende producten vezels e.d. ook nog in de berekening zijn opgenomen? Dat vond ik tenminste op healthyweightforum
Bij WW is dat niet in de formule opgenomen. Waarschijnlijk heeft het er mee te maken dat je voornamelijk 'aankomt' van vet en calorieen, maar dat weet ik verder niet. Deze formule is misschien wel beter ja, maar ik ga niet m'n hele manier van eten weer omgooien.
Oud 16-01-2005, 14:01
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 16-01-2005 @ 14:50 :
Is Spinning leuk? Ik wil dat misschien ook één keer in de week doen, naast Pilates. En dan daarbij nog wat conditie trainen op loopband e.d.
Ik vind Spinning heel erg leuk ja! Bij ons op de sportschool hebben ze 4 verschillende trainingen; Endurance (65-75%), Strenght (75-85%), Interval (65-92%) en Race Day (meer dan 85%). Een les duurt 45 min. en is op motiverende muziek. Je kunt het effectiefst trainen met een een hartslagmeter, omdat iedere training een bepaalde zone heeft waar je hartslag ongeveer in zou moeten zitten. Die zones zijn in procenten van je max. hartslag en staan hierboven achter de trainingen.

Dus, in het kort: Leuke muziek, effectief training, versteviging van de beenspieren en een hoge vet/calorieën verbranding!
Oud 16-01-2005, 14:03
Mara
Mara is offline
Citaat:
z0pje schreef op 16-01-2005 @ 14:57 :
ja precies.

1. dat is wel waar, maar ik moet wel langzaam afbouwen. en het zijn er pas twee. ik wil toch wel een ritme met op schooldagen meer boterhammen in passen.
2. boterkoek met boter is wel heel dubbelop
3. ja, ik weet het, maar goed, zondag "ochtend" ontbijt... hoe zit het trouwens met kokosbrood? dat lijkt me wel verantwoord?
4. Ik weet het, ik ging pas om 2 uur slapen dus ik kwam nog niet echt mn bed uit. normaal ontbijt ik rond 730.

als ik om 730 ontbijt met een boterham en een stuk fruit
om 1100 een plak ontbijtkoek (zonder boter!)
om 1300 3 à 4 boter hammen
om 1600 een stuk fruit / droge crackertjes oid
en om 1830 avond eten

dat ist toch wel netjes?
Kokosbrood bevat vrij veel calorieën en vet. Kokosolie is goed, maar ik weet niet hoe 't zit met het vet in kokosbrood. Ik zou 't niet te vaak nemen, een keer op zondag kan geen kwaad.

Wat je normaal eet is qua hoeveelheden wel goed, een extra boterham kan geen kwaad. Ook zou ik 't wat beter verdelen als ik jou was, dus bijv. dit:
Ontbijt
1100 Boterham
1300 Boterhammen
1500 Boterham
1700 Fruit/Crackertjes
1830 Avondeten
2000 Iets lichts
Oud 16-01-2005, 14:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 16-01-2005 @ 15:00 :
@Meelfriek

Bij WW is dat niet in de formule opgenomen. Waarschijnlijk heeft het er mee te maken dat je voornamelijk 'aankomt' van vet en calorieen, maar dat weet ik verder niet. Deze formule is misschien wel beter ja, maar ik ga niet m'n hele manier van eten weer omgooien.
Ah, ik vroeg het me namelijk af. Dus dan is de Nederlandse WW anders dan de Amerikaanse?
Oud 16-01-2005, 14:05
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-01-2005 @ 14:42 :
Ik weet 't niet zeker, maar volgens mij bedoelt hij met 'tijdelijk' dat het maar een bepaalde tijd gevolgd wordt, dat 't nu een 'hype' is zeg maar, dat er over een paar jaar een ander 'revolutionair' dieet komt wat 'de massa' dan gaat volgen.
Weer goed gezien friek

Idd, ik weet ook wel dat WW niet tijdelijk is en ik doelde idd op die commerciele NU 20KG KWIJT IN 6 WEKEN!! dieeten en sapkuren etc.

Citaat:
Happyyy schreef op 16-01-2005 @ 14:39 :
Ik heb het idee dat ik hier op dit subforum ongeveer het meeste eet
Nee ik denk dat ik dat ben, sterker nog, ik weet het wel zeker

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 14:08.
Oud 16-01-2005, 14:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 16-01-2005 @ 15:05 :
Oud 16-01-2005, 14:13
Nuck
Nuck is offline
Even een kort vraagje: is het nou zo dat je voor het ontijt het snelst vet verbrandt?
Oud 16-01-2005, 14:13
-(L)-
*Wat is je lengte?
1,82
79/80 kg
was 68 of 69 kg, maar ik ben nu al tevreden en probeer op gewicht te blijven.
Ik weeg nu 70kg. ben dus ongeveer 9 a 10 kg afgevallen.
maart/april
* Op wat voor manier(en) probeer je af te vallen? Gewoon 'een beetje op je eten letten' of volg je een bepaald dieet?
WW (WeightWatchers)
(te) weinig. Rijd alleen geregeld paard, maar daar heb ik niet echt vaste tijden voor. Wel minimaal 1x per week.
Meestal 1x per maand. Wat ik dan eet? Veel te veel en ongezond. Komende vrijdag is het weer zo ver, zal zaterdag posten wat ik gehad heb, maar daar zal ik wel behoorlijk wat reacties op gaan krijgen...
Oud 16-01-2005, 14:19
Mara
Mara is offline
[B]*Wat is je lengte?
1.66 meter
71 kg
56 kg
67, 4 kilo dus. 't Gaat bij mij heel langzaam, hoe streng ik ook ben.
Sinds m'n 13e Nee, deze poging zeg maar sinds iets na de zomervakantie. Tussendoor wat dipjes gehad (problemen met familie enzo) waardoor ik moest stoppen.
Er op letten denk ik. Niet snacken, goede vetten, minder koolhydraten en vooral góede koolhydraten, meer eiwitten. En beter verdeeld over de dag.
Deed 1x per week kick-fun, soms joggen. Sporten gaat wat moeilijk voor mij omdat ik een probleem heb met m'n kuiten. Ik ben vrijdag ook voor 't eerst naar fitness gegaan, mijn doel is daar 3 a 4x in de week heen te gaan.
Alleen de zaterdagavond snackavond.
Oud 16-01-2005, 14:22
-(L)-
Citaat:
Ah, ik vroeg het me namelijk af. Dus dan is de Nederlandse WW anders dan de Amerikaanse?
Nou kijk, ik heb een boekje waar alle (althans de meest gezonde) voedingsmiddelen instaan met daarachter het aantal punten per hoeveelheid. Ik weet niet met welke van de 2 formules die zijn berekend, kzou 't eigenlijk eens moeten narekenen.
Maar een vriendin van me (die dus ook naar de cursus toegaat) vroeg zich af hoeveel andere voedingsmiddelen waard zijn, die niet in het boekje staan. Ze heeft het bij de cursus gevraagd en kreeg de formule die ik poste. Nu weet ik dus niet of dat dezelfde is als waarmee de voedingsmiddelen en punten in het boekje zijn berekend, ik zal het narekenen straks.
Oud 16-01-2005, 14:26
-(L)-
@MightyDuck
Citaat:
Idd, ik weet ook wel dat WW niet tijdelijk is en ik doelde idd op die commerciele NU 20KG KWIJT IN 6 WEKEN!! dieeten en sapkuren etc.
Oh oke, dan begreep ik het ff verkeerd.

Citaat:
Ben je 't lijnen dan? Of wil je afvallen? Of kwam je hier gewoon eens kijken?
(Misschien heb je 't al ergens gepost, maar dan heb ik daar overheen gekeken)!
Oud 16-01-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-01-2005 @ 15:03 :
Kokosbrood bevat vrij veel calorieën en vet. Kokosolie is goed, maar ik weet niet hoe 't zit met het vet in kokosbrood. Ik zou 't niet te vaak nemen, een keer op zondag kan geen kwaad.

Wat je normaal eet is qua hoeveelheden wel goed, een extra boterham kan geen kwaad. Ook zou ik 't wat beter verdelen als ik jou was, dus bijv. dit:
Ontbijt
1100 Boterham
1300 Boterhammen
1500 Boterham
1700 Fruit/Crackertjes
1830 Avondeten
2000 Iets lichts
mja het punt is dat ik boterhammen heel slecht weg krijg. blue band brood gaat af en toe nog wel, maar brood eten vind ik erg moeilijk. dus fruit of crackers vind ik vaak fijner, of een yoghurtje of kwarkje, maar dan 150ml hooguit .

mijn lijstje

*Wat is je lengte?
169cm
*Wat is / was je startgewicht?
63,5kg (vandaag gewogen)
voor nu 58kg, daarna zie ik het wel
63,5 dus
[b]* Wanneer ben je begonnen met lijnen?[b]
ik probeer het al heel lang, maar nu ga ik er echt voor. vandaag dus eigenlijk, gisteren was ik emotioneel nog niet helemaal klaar. nu wel /
Ik wil vooral leren om echt gezond te eten, geen vreetbuien e.d. meer. Ik ben ook meer gaan sporten en ik wil gewoon een goed eetritme krijgen.
Sowieso 2 uur gym in de week en 1 uur pilates. Ik wil in de sportschool behalve pilates ook Spinning en conditietraining gaan doen. Pilates is om je lichaam strakker te maken. Je krijgt er lange soepele spieren van. Ik heb al sterkere buikspieren erdoor en ook mijn armen worden sterker . Verder fiets ik sowieso 4km op een dag (vorig jaar nog 20 ) en ik wil wat meer gaan fietsen, maar dat zijn allemaal nog goede voornemens.
nee, dat wil ik niet. ik wil wel op een verjaardag een stukje taart of een kaasje op een stokje kunnen eten, maar verder wil ik gewoon een gezond eetpatroon voor altijd hebben. niet met toch "terugvallen" erbij. dan denk ik "ach zondag heb ik toch al heel veel gegeten, die reep sjokola op maandag maakt dan ook niks meer uit".
Oud 16-01-2005, 15:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag was al een heel stuk beter dan gisteren, heb het volgende gegeten:

11.00 uur (was half elf op): twee boterhammen met honing, een met niets en een glas melk

13.00 uur: twee boterhammen met gerookte kaas en twee met salami, mandarijntje en een glas vruchtensap

15.30 uur: twee grote koppen thee en een pakje naturel Sultana's

Vanavond ga ik een kaassoufle eten (uit de oven) met gebakken aardappeltjes en witlof met mandarijntjes en erna misschien nog een koekje maar verder niets meer. Wel nog veel drinken.
Oud 16-01-2005, 15:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nog twee tips:
- Als je in een zin-in-zoet-bui ben probeer dan eerst of het helpt om thee met zoete smaakjes te drinken. Bij mij verdwijnt dan heel vaak de trek in echt iets van snoep of koekjes ofzo en dat is dan alweer mooi meegenomen. Bovendien zit je na twee grote koppen thee al een heel stuk vol zodat je als je nog gaat snoepen iig minder snoept.

- Als je een keer zin hebt in snacks (loempia, kaassoufle, frikandel enz.) maak deze dan warm in de oven in plaats van in de frituurpan. Zo wordt het iig niet vetter dan het al is en het blijft toch lekker knapperig enzo.
Oud 16-01-2005, 15:30
Verwijderd
sowieso is het zo dat je lichaam "dorst-berichten" verkeerd vertaald. 9 van de 10 keer dat je trek hebt, komt dat omdat je iets moet drinken.

bestwel raar. dus altijd eerst even wat drinken.
Oud 16-01-2005, 16:20
Storm
Storm is offline
@Sneeuwvlokje: Stop je bij die 55 kg ook of stel je je streefgewicht dan weer bij...? En volgens mij is rond de 1400-1500 kcal per dag gewoon niet voldoende als je en 8 uur per week sport en nog in de groei bent.
Oud 16-01-2005, 16:28
-(L)-
Citaat:
Storm schreef op 16-01-2005 @ 17:20 :
@Sneeuwvlokje: Stop je bij die 55 kg ook of stel je je streefgewicht dan weer bij...? En volgens mij is rond de 1400-1500 kcal per dag gewoon niet voldoende als je en 8 uur per week sport en nog in de groei bent.
Ik vind 55kg inderdaad ook weinig. Je zegt dat je al 14 kg bent afgevallen, ik snap niet dat je dan nog meer wil afvallen terwijl je met 60 kg al smal bent. Als je bij 55kg stopt kan het inderdaad nog net, maar ik snap niet goed dat je je grens hebt verlegd naar 55, en 't niet gewoon bij 60kg hebt gelaten, dat is toch een prima gewicht?!
En idd, wat betreft die calorieen, als je zoveel sport, waarom eet je dan niet wat meer? Je zegt wel dat je tussendoor geen honger hebt, maar dat komt gewoon doordat je lichaam aan je manier van eten gewend is.
Oud 16-01-2005, 16:46
Delicate
Delicate is offline
* Wat is je lengte?
1.66
78 kilo
Ik wil naar de 70 kilo, als ik dat kan bereiken, terug naar 65.
Ik weeg nu 77.5, dus een halve kilo afgevallen!
Op 11 januari (een weekje terug dus..)
Zo gezond mogelijk eten en op de voedingswaardes van eten letten en genoeg sporten.
Ja, ik sport : 3 uur per week fitness (half uur cardio/ half uur kracht)
Ik eet in het weekend wel iets meer in de avond, maar niet echt een refeed dag nee..
Oud 16-01-2005, 16:52
Delicate
Delicate is offline
Ik eet volgens mij te veel (wat betreft de tijdstippen en alles)

10:00
2 bruine boterhammen pindakaas
beker halfvolle melk

12:00
2 dikke plakken maisbrood met pindakaas
dikke plak wit brood met chocoladepasta
2 bekers coolbest tropical

13:00
5 snackajack rijstwafels (smaak:kaas)

14:00
2 koppen vruchtenthee

15:00
plakje ontbijtkoek

16:00
2 beschuiten bramenjam

16:30
bruine boterham met pitjes
kopje cup-a-soup light (met minder calorieen dus!)

(verwacht)
18:30
3 aardappels
4 scheppen spinazie
kipfilet

20:00
2 manderijntjes

Teveel?
Oud 16-01-2005, 16:56
Storm
Storm is offline
@Qwuartz: Het is misschien wat aan de vele kant, maar iIk denk dat het vooral meer de verkeerde dingen zijn dan dat het echt veel te veel is. Pindakaas is vrij vet, volgens mij, je kunt (denk ik) beter wat anders op je brood doen. Hetzelfde (dat je beter iets anders op je brood kunt doen) geld voor chocoladepasta. En bruin brood is beter dan wit brood. 5 snack-a-jacks is ook niet echt goed, neem dan liever wat fruit ofzo.

Er zullen vast mensen zijn die het hier weer absoluut niet mee eens zijn, dat is dan maar zo, dit is mijn mening en die kan dus afwijken van wat een ander vindt.
Oud 16-01-2005, 16:59
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Storm schreef op 16-01-2005 @ 17:56 :
@Qwuartz: Het is misschien wat aan de vele kant, maar iIk denk dat het vooral meer de verkeerde dingen zijn dan dat het echt veel te veel is. Pindakaas is vrij vet, volgens mij, je kunt (denk ik) beter wat anders op je brood doen. Hetzelfde (dat je beter iets anders op je brood kunt doen) geld voor chocoladepasta. En bruin brood is beter dan wit brood. 5 snack-a-jacks is ook niet echt goed, neem dan liever wat fruit ofzo.

Er zullen vast mensen zijn die het hier weer absoluut niet mee eens zijn, dat is dan maar zo, dit is mijn mening en die kan dus afwijken van wat een ander vindt.
Ik kreeg van ikkeleerlinge de tip dat pindakaas meer vult. Chocopasta weet ik Maar ik kon het niet bepaald weerstaan. En die 5 snack a jacks waren ook een foutfoutfoutje, maar die zijn nu toch op
Oud 16-01-2005, 17:01
Storm
Storm is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 17:59 :
Ik kreeg van ikkeleerlinge de tip dat pindakaas meer vult.
Als dat bij jou idd zo werkt, dan kun je dat idd goed doen. Maar is het dan geen idee om tussen de middag ook pindakaas op je boterham doen? Dan heb je 's middags misschien minder trek en kun je andere verleidingen beter weerstaan?

Citaat:
Chocopasta weet ik Maar ik kon het niet bepaald weerstaan. En die 5 snack a jacks waren ook een foutfoutfoutje, maar die zijn nu toch op
Zo kun je alles goed praten. Je vroeg wat anderen er van vonden en dan zeg ik dat, wat je er mee doet mag je zelf weten.
Oud 16-01-2005, 17:03
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Storm schreef op 16-01-2005 @ 18:01 :
Als dat bij jou idd zo werkt, dan kun je dat idd goed doen. Maar is het dan geen idee om tussen de middag ook pindakaas op je boterham doen? Dan heb je 's middags misschien minder trek en kun je andere verleidingen beter weerstaan?

Zo kun je alles goed praten. Je vroeg wat anderen er van vonden en dan zeg ik dat, wat je er mee doet mag je zelf weten.
Hahah, ja ik weet dat het fout is, maar ik kan er nu niet meer aan veranderen,
Oud 16-01-2005, 17:08
Storm
Storm is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 18:03 :
Hahah, ja ik weet dat het fout is, maar ik kan er nu niet meer aan veranderen,
Maar wel voor de "toekomst". Dan zou je ook weer kunnen zeggen "maar ik kon het niet bepaald weerstaan" of "maar die zijn nu toch op" en dan blijf je dus bezig.
Oud 16-01-2005, 17:09
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Storm schreef op 16-01-2005 @ 18:08 :
Maar wel voor de "toekomst". Dan zou je ook weer kunnen zeggen "maar ik kon het niet bepaald weerstaan" of "maar die zijn nu toch op" en dan blijf je dus bezig.
als ik nou beloof m'n leven te beteren
Oud 16-01-2005, 17:12
Storm
Storm is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 18:09 :
als ik nou beloof m'n leven te beteren
Je doet het voor jezelf, niet voor mij.
Oud 16-01-2005, 17:13
-(L)-
Citaat:
Storm schreef op 16-01-2005 @ 17:56 :

Ik ben het met je eens. Je kan best veel eten, als je die dingen als chocoladepasta en pindakaas maar weg laat.
Snack-a-jacks zijn dan misschien niet zo heel gezond, maar wel lekker als tussendoortje, en qua calorieen valt 't nog wel mee. Ik vind het niet zo'n ramp, die chocoladepasta is erger.
Oud 16-01-2005, 17:16
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Storm schreef op 16-01-2005 @ 18:12 :
Je doet het voor jezelf, niet voor mij.
Wah Ik weet het, ik weet het.
Oud 16-01-2005, 17:17
Verwijderd
Wat is je lengte?
1.75
78
65
74.5 vanochtend
begin december vorig jaar
ik volg een dieet van de dietiste. ik probeer het helemaal te volgen maar meestal lukt het niet en eet ik bijvoorbeeld te weinig fruit of iets te veel eten
ik werk 1 keer per week, 4 uur vakkenvullen en dat noem ik maar even beweging omdat het toch vrij intensief is. verder loop ik elke dag een half uurtje heen en weer naar school
maandag mag ik wat meer van mezelf eten omdat ik niet kan avondeten ivm werk maar dat kan je geen refeed dag noemen, het is alleen een dag waarop ik niet hoef op te letten (maar ik let wel op dat ik niet de ongezonde dingen ga eten).
Oud 16-01-2005, 17:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Wat is je lengte?
1.60 m

Wat is / was je startgewicht?
Geen idee...sinds ik weer begonnen ben is mijn hoogste gewicht 58 kg ofzo (dat ik gewogen heb iig).

Wat is / was je streefgewicht?
Mijn streefgewicht is eerst 50...en vandaar zie ik wel (misschien nog 2 kilo eraf maar zeker niet meer)

Hoeveel ben je al afgevallen / hoeveel weeg je nu?
Ik woog anderhalf geleden 52... Dus 6 kilo. Maar een groot deel watergewicht, vermoed ik. Als je kijkt naar mijn vorige pogingen + deze dan 10 kilo ofzo...

Wanneer ben je begonnen met lijnen?
Eind vorig jaar ben ik begonnen met mijn schema dagelijks bij te houden, en alles precies uit te rekenen.

Op wat voor manier(en) probeer je af te vallen? Gewoon 'een beetje op je eten letten' of volg je een bepaald dieet?
Eerst lette ik gewoon op mijn eten, ik at gezond en niet teveel.
Nu houd ik me aan een hele schema en reken ik precies mijn calorie, vet, eiwit- en koolhydraten-innames. Verder zorg ik dat ik gezond eet. Ook geen wit brood, geen rijst, geen pasta, geen aardappelen. Wel bruin brood, groenten en fruit. Dus het is geen lage-koolhydraten-dieet. Gewoon 'goede' koolhydraten. Ook beperk ik mijn verzadigde vetten en ontwijk ik alle transvetten. Ik eet ook frequent.

Ja, eerst sportte ik 2 a 3 keer in de week.
Nu: 1x bodypump, 1x steps, 2x spinning, 2-3x crosstrainer, en ik wil nog een uurtje pilates inlassen. En soms doe ik nog ergens wat gewichten bij.

Hebben jullie een 'refeed' of 'junk' dag? Zo ja, hoevaak en wat eet je dan?
Ja, op mijn refeed-dagen zit ik op zo'n 2000 kcal. Maar gister ben ik daarover gegaan en werd het 2500. Dat mag ik echt niet meer doen...
Oud 16-01-2005, 17:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 17:52 :
Ik eet volgens mij te veel (wat betreft de tijdstippen en alles)
Hmmm... ik heb de boterhammen pindakaas wel aangeraden maar je kunt beter niet meer dan 2x pindakaas per dag eten. Anders wordt het wel iets te veel. Volgens mij zitten er ook veel calorieen in coolbest. Waarom neem je geen thee met een lekker smaakje? Neem normale rijstwafels... Verder is het wel goed. Sport je ook?
Oud 16-01-2005, 17:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 17:59 :
Ik kreeg van ikkeleerlinge de tip dat pindakaas meer vult. Chocopasta weet ik Maar ik kon het niet bepaald weerstaan. En die 5 snack a jacks waren ook een foutfoutfoutje, maar die zijn nu toch op
Ja weet ik. Maar ik eet meestal gewoon 1 boterham pindakaas 's ochtends en 1 boterham 's middags. Dan kan ik me nog makkelijk aan de 1350 (gemiddeld) calorieen houden... Niet 3. Dat is erg veel.

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 17:23.
Oud 16-01-2005, 17:21
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 18:20 :
Hmmm... ik heb de boterhammen pindakaas wel aangeraden maar je kunt beter niet meer dan 2x pindakaas per dag eten. Anders wordt het wel iets te veel. Volgens mij zitten er ook veel calorieen in coolbest. Waarom neem je geen thee met een lekker smaakje? Neem normale rijstwafels... Verder is het wel goed. Sport je ook?
Oke
Ja, ik sport ook. 3 keer per week fitness (half cardio/ half kracht)
Oud 16-01-2005, 17:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 18:21 :
Oke
Ja, ik sport ook. 3 keer per week fitness (half cardio/ half kracht)
Oh dat is netjes. Wanneer doe je dan cardio en wanneer krachttraining als ik vragen mag? Het is het beste om even op te warmen, dan krachttraining te doen, en dan cardio.
Oud 16-01-2005, 17:25
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 16-01-2005 @ 18:22 :
Oh dat is netjes. Wanneer doe je dan cardio en wanneer krachttraining als ik vragen mag? Het is het beste om even op te warmen, dan krachttraining te doen, en dan cardio.
Mijn normale schema (tips zijn welkom!) :

15 minuten loopband
kwartier krachttraining
15 minuten crosstrainer
15 minuten fietsen
Oud 16-01-2005, 17:25
Verwijderd
Deze tips zijn vast al 10.000 keer voorbij gekomen maar ik post ze nog maar een keertje.
Verantwoorde snacks en tussedoortjes (met weinig calorieen):
zoute stokjes (pepsils), japanse mix, soepstengels, zoute popcorn, 20+ kaas, rijstewafels, fruit en ongezoet vruchtensap, cherry tomaatjes radijsjes worteltjes en komkommer, sweet bite paprika (van de albert heijn), groentesnoepzak (albert heijn), crackers, toastjes, huzarensalade, wasa sandwich, heldere soep/bouillion, tomatenketchup/rode sauzen

ontbijtkoek, landoogstkoek, liga's, sultana, eierkoek, biscuitjes en lange vingers, indische cake ipv gewone cake

suikervrije kaugom, pepermunt, zuurtjes/lollies, spekkie of marshmallow, werthers echte toffee, tictac, zure matjes, dropje , waterijs

water, koffie/thee zonder suiker of met een zoetje, mineraal/bronwater, light frisdranken, light vruchtensap, halfvolle/magere melk en melkproducten, karnemelk
Oud 16-01-2005, 17:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 16-01-2005 @ 18:25 :
Mijn normale schema (tips zijn welkom!) :

15 minuten loopband
kwartier krachttraining
15 minuten crosstrainer
15 minuten fietsen
Oohhh okay. Dat is wel goed. Je zou ook dit kunnen doen: Je hebt denk ik maar 10 minuten nodig om op te warmen... Dus je kunt misschien 10 minuten wat intensiever gaan rennen zodat je echt opwarmd, dan krachttraining doen voor 20 minuten. En dan een half uur crosstrainer? (dat verbrand toch meer calorieen dan fietsen...behalve bij spinning)

Maar een suggestie misschien is het niet zo goed. Maar zo zou ik het doen iig.
Oud 16-01-2005, 17:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ja ik weet niet of jullie het lekker vinden...maar een tip, als je niet mag eten (want het is nog geen tijd, schema etc.) maar je hebt echt honger. Dan moet je gewoon veel selderij gaan eten. Negatieve calorieen.

Celery... always a good choice.

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 17:37.
Oud 16-01-2005, 18:00
-(L)-
Mijn dagoverzicht van vandaag:
Oja:
-Heb de hele dag thee gedronken.
-Kstond pas om half 1 op.

13.00: 4 sneeen brood met boter, 1 plak 30+ kaas

15.00: 2 appels en 1 banaan

16.00: 1 pakje naturel sultana en 2 snack a jacks (BBQ)

17.30: Aardappelen, sla en rode kool

19.00 (nu dus): beker magere melk en 1 banaan

Wat ik nog ga eten:

20.00: 400 gram fruityoghurt van vifit
Topic gesloten

Regels voor berichten