![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
@Sneeuwvlokje: Voor ik je vragenlijst invul even dit: Volgens mij eet jij nooit genoeg. Je zit altijd onder de 1500kcal, maar je sport wel 8u in de week. Volgens mij mag je wel wat meer gaan eten voor het gevaarlijk wordt!
Ook zeg je dat je je doelstelling veranderd hebt. Ik zie hier de mogelijkheid voor een eetstoornis. "M'n doel is 60 kilo" waarna je verdergaat "Ach, 55 kilo is nóg mooier" en wanneer je daar bent "Goh, 50 kilo staat waarschijnlijk nog een tikje mooier". Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is, maar zo gaat het wel vaak! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. ik wil toch wel normaal kunnen lunchen enzo. lekker broodbeleg schrappen, dat vind ik een beetje te ver gaan. ik wil geen vreetbuien meer en meer fruit eten. maar om meteen dat ook te schrappen, nèh. 2. ehm, ik bedoelde ontbijt koek, hehe. niet boterkoek. 3. sjokopasta ![]() 4. nja, ik kwam pas om 12 uur ofzo uit bed, en dit heb ik anderhalf uur geleden ofzo gegeten, ik ga zo nog even wat fruit eten. als ik nu nog meer brood eet, eet ik bij het avondeten weinig en heb ik 's avonds weer trek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
@ikkeleerlinge
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 1. Hmm, ja, als je het in kan passen ok. Maar er zijn ook zat lekkere dingen met minder calorieën voor op brood ![]() 2. Aah, ik dacht al ![]() 3. Nou, zie punt 1 ![]() 4. Ok, dan verklaart het een boel. Maar toch brood eten! Daarmee versnel je je metabolisme en leert je lichaam dat het gestructureerd eten krijgt. Dan eet je bij het avondeten maar íets minder, en dan eet je 's avonds nog maar een boterham. Je moet eerst zorgen dat je goed verdeeld over de dag eet! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik eet zo rond de 1400-1500 kcal per dag, maar 1500 is wel mijn max. Daar wil ik gewoon niet boven komen. Heel af en toe kom het wel voor ja. Maar ik eet niet te weinig, ik let er altijd op dat ik gezond / gevarieerd eet en genoeg voedingstoffen binnen krijgen. Verder heb ik ook nooit echt last van een honger gevoel of iets dergelijks. En mijn streven was eerst 60 kilo, omdat ik zoiets had van: "Kijken of ik dat kan halen." Mijn 'nieuwe' streven is 55 kg, maar dat hoef ik niet persé te halen. Met 57/58 kg ben ik ook al vrij tevreden, en ik merk dat ik nu ook vrij weinig meer afval. Onder de 55 kg wil ik niet komen (en zeker niet aan de 50 kg) want dan zou ik 'formeel' gezien ondergewicht hebben, en dat zie ik niet zo zitten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 1. dat is wel waar, maar ik moet wel langzaam afbouwen. en het zijn er pas twee. ik wil toch wel een ritme met op schooldagen meer boterhammen in passen. 2. ![]() ![]() 3. ja, ik weet het, maar goed, zondag "ochtend" ontbijt... hoe zit het trouwens met kokosbrood? dat lijkt me wel verantwoord? 4. Ik weet het, ik ging pas om 2 uur slapen dus ik kwam nog niet echt mn bed uit. normaal ontbijt ik rond 730. als ik om 730 ontbijt met een boterham en een stuk fruit om 1100 een plak ontbijtkoek (zonder boter!) om 1300 3 à 4 boter hammen om 1600 een stuk fruit / droge crackertjes oid en om 1830 avond eten dat ist toch wel netjes? ![]() |
![]() |
||
@Meelfriek
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dus, in het kort: Leuke muziek, effectief training, versteviging van de beenspieren en een hoge vet/calorieën verbranding! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat je normaal eet is qua hoeveelheden wel goed, een extra boterham kan geen kwaad. Ook zou ik 't wat beter verdelen als ik jou was, dus bijv. dit: Ontbijt 1100 Boterham 1300 Boterhammen 1500 Boterham 1700 Fruit/Crackertjes 1830 Avondeten 2000 Iets lichts |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Idd, ik weet ook wel dat WW niet tijdelijk is en ik doelde idd op die commerciele NU 20KG KWIJT IN 6 WEKEN!! dieeten en sapkuren etc. Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 14:08. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
*Wat is je lengte?
1,82 * Wat is / was je startgewicht? 79/80 kg * Wat is / was je streefgewicht? was 68 of 69 kg, maar ik ben nu al tevreden en probeer op gewicht te blijven. * Hoeveel ben je al afgevallen / hoeveel weeg je nu? Ik weeg nu 70kg. ben dus ongeveer 9 a 10 kg afgevallen. * Wanneer ben je begonnen met lijnen? maart/april * Op wat voor manier(en) probeer je af te vallen? Gewoon 'een beetje op je eten letten' of volg je een bepaald dieet? WW (WeightWatchers) * Sport je ook? Zo ja, hoevaak/veel en wat voor sport? (te) weinig. Rijd alleen geregeld paard, maar daar heb ik niet echt vaste tijden voor. Wel minimaal 1x per week. * Hebben jullie een 'refeed' of 'junk' dag? Zo ja, hoevaak en wat eet je dan? Meestal 1x per maand. Wat ik dan eet? Veel te veel en ongezond. Komende vrijdag is het weer zo ver, zal zaterdag posten wat ik gehad heb, maar daar zal ik wel behoorlijk wat reacties op gaan krijgen... |
![]() |
|
![]() |
[B]*Wat is je lengte?
1.66 meter * Wat is / was je startgewicht? 71 kg * Wat is / was je streefgewicht? 56 kg * Hoeveel ben je al afgevallen / hoeveel weeg je nu? 67, 4 kilo dus. 't Gaat bij mij heel langzaam, hoe streng ik ook ben. * Wanneer ben je begonnen met lijnen? Sinds m'n 13e ![]() * Op wat voor manier(en) probeer je af te vallen? Gewoon 'een beetje op je eten letten' of volg je een bepaald dieet? Er op letten denk ik. Niet snacken, goede vetten, minder koolhydraten en vooral góede koolhydraten, meer eiwitten. En beter verdeeld over de dag. * Sport je ook? Zo ja, hoevaak/veel en wat voor sport? Deed 1x per week kick-fun, soms joggen. Sporten gaat wat moeilijk voor mij omdat ik een probleem heb met m'n kuiten. Ik ben vrijdag ook voor 't eerst naar fitness gegaan, mijn doel is daar 3 a 4x in de week heen te gaan. * Hebben jullie een 'refeed' of 'junk' dag? Zo ja, hoevaak en wat eet je dan? Alleen de zaterdagavond snackavond. |
![]() |
||
Citaat:
Maar een vriendin van me (die dus ook naar de cursus toegaat) vroeg zich af hoeveel andere voedingsmiddelen waard zijn, die niet in het boekje staan. Ze heeft het bij de cursus gevraagd en kreeg de formule die ik poste. Nu weet ik dus niet of dat dezelfde is als waarmee de voedingsmiddelen en punten in het boekje zijn berekend, ik zal het narekenen straks. |
![]() |
|||
@MightyDuck
Citaat:
Citaat:
![]() (Misschien heb je 't al ergens gepost, maar dan heb ik daar overheen gekeken)! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() mijn lijstje *Wat is je lengte? 169cm *Wat is / was je startgewicht? 63,5kg (vandaag gewogen) * Wat is / was je streefgewicht? voor nu 58kg, daarna zie ik het wel ![]() * Hoeveel ben je al afgevallen / hoeveel weeg je nu? 63,5 dus ![]() [b]* Wanneer ben je begonnen met lijnen?[b] ik probeer het al heel lang, maar nu ga ik er echt voor. vandaag dus eigenlijk, gisteren was ik emotioneel nog niet helemaal klaar. nu wel ![]() * Op wat voor manier(en) probeer je af te vallen? Gewoon 'een beetje op je eten letten' of volg je een bepaald dieet? Ik wil vooral leren om echt gezond te eten, geen vreetbuien e.d. meer. Ik ben ook meer gaan sporten en ik wil gewoon een goed eetritme krijgen. * Sport je ook? Zo ja, hoevaak/veel en wat voor sport? Sowieso 2 uur gym in de week en 1 uur pilates. Ik wil in de sportschool behalve pilates ook Spinning en conditietraining gaan doen. Pilates is om je lichaam strakker te maken. Je krijgt er lange soepele spieren van. Ik heb al sterkere buikspieren erdoor en ook mijn armen worden sterker ![]() ![]() * Hebben jullie een 'refeed' of 'junk' dag? Zo ja, hoevaak en wat eet je dan? nee, dat wil ik niet. ik wil wel op een verjaardag een stukje taart of een kaasje op een stokje kunnen eten, maar verder wil ik gewoon een gezond eetpatroon voor altijd hebben. niet met toch "terugvallen" erbij. dan denk ik "ach zondag heb ik toch al heel veel gegeten, die reep sjokola op maandag maakt dan ook niks meer uit". |
![]() |
|
Vandaag was al een heel stuk beter dan gisteren, heb het volgende gegeten:
11.00 uur (was half elf op): twee boterhammen met honing, een met niets en een glas melk 13.00 uur: twee boterhammen met gerookte kaas en twee met salami, mandarijntje en een glas vruchtensap 15.30 uur: twee grote koppen thee en een pakje naturel Sultana's Vanavond ga ik een kaassoufle eten (uit de oven) met gebakken aardappeltjes en witlof met mandarijntjes en erna misschien nog een koekje maar verder niets meer. Wel nog veel drinken. ![]()
|
Nog twee tips:
- Als je in een zin-in-zoet-bui ben probeer dan eerst of het helpt om thee met zoete smaakjes te drinken. Bij mij verdwijnt dan heel vaak de trek in echt iets van snoep of koekjes ofzo en dat is dan alweer mooi meegenomen. Bovendien zit je na twee grote koppen thee al een heel stuk vol zodat je als je nog gaat snoepen iig minder snoept. - Als je een keer zin hebt in snacks (loempia, kaassoufle, frikandel enz.) maak deze dan warm in de oven in plaats van in de frituurpan. Zo wordt het iig niet vetter dan het al is en het blijft toch lekker knapperig enzo. ![]()
||
Citaat:
En idd, wat betreft die calorieen, als je zoveel sport, waarom eet je dan niet wat meer? Je zegt wel dat je tussendoor geen honger hebt, maar dat komt gewoon doordat je lichaam aan je manier van eten gewend is. |
![]() |
|
* Wat is je lengte?
1.66 * Wat is / was je startgewicht? 78 kilo * Wat is / was je streefgewicht? Ik wil naar de 70 kilo, als ik dat kan bereiken, terug naar 65. * Hoeveel ben je al afgevallen / hoeveel weeg je nu? Ik weeg nu 77.5, dus een halve kilo afgevallen! * Wanneer ben je begonnen met lijnen? Op 11 januari (een weekje terug dus..) * Op wat voor manier(en) probeer je af te vallen? Gewoon 'een beetje op je eten letten' of volg je een bepaald dieet? Zo gezond mogelijk eten en op de voedingswaardes van eten letten en genoeg sporten. * Sport je ook? Zo ja, hoevaak/veel en wat voor sport? Ja, ik sport : 3 uur per week fitness (half uur cardio/ half uur kracht) * Hebben jullie een 'refeed' of 'junk' dag? Zo ja, hoevaak en wat eet je dan? Ik eet in het weekend wel iets meer in de avond, maar niet echt een refeed dag nee.. |
![]() |
|
Ik eet volgens mij te veel (wat betreft de tijdstippen en alles)
10:00 2 bruine boterhammen pindakaas beker halfvolle melk 12:00 2 dikke plakken maisbrood met pindakaas dikke plak wit brood met chocoladepasta 2 bekers coolbest tropical 13:00 5 snackajack rijstwafels (smaak:kaas) 14:00 2 koppen vruchtenthee 15:00 plakje ontbijtkoek 16:00 2 beschuiten bramenjam 16:30 bruine boterham met pitjes kopje cup-a-soup light (met minder calorieen dus!) (verwacht) 18:30 3 aardappels 4 scheppen spinazie kipfilet 20:00 2 manderijntjes Teveel? |
![]() |
|
![]() |
@Qwuartz: Het is misschien wat aan de vele kant, maar iIk denk dat het vooral meer de verkeerde dingen zijn dan dat het echt veel te veel is. Pindakaas is vrij vet, volgens mij, je kunt (denk ik) beter wat anders op je brood doen. Hetzelfde (dat je beter iets anders op je brood kunt doen) geld voor chocoladepasta. En bruin brood is beter dan wit brood. 5 snack-a-jacks is ook niet echt goed, neem dan liever wat fruit ofzo.
Er zullen vast mensen zijn die het hier weer absoluut niet mee eens zijn, dat is dan maar zo, dit is mijn mening en die kan dus afwijken van wat een ander vindt.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Snack-a-jacks zijn dan misschien niet zo heel gezond, maar wel lekker als tussendoortje, en qua calorieen valt 't nog wel mee. Ik vind het niet zo'n ramp, die chocoladepasta is erger. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat is je lengte?
1.75 * Wat is / was je startgewicht? 78 * Wat is / was je streefgewicht? 65 * Hoeveel ben je al afgevallen / hoeveel weeg je nu? 74.5 vanochtend * Wanneer ben je begonnen met lijnen? begin december vorig jaar * Op wat voor manier(en) probeer je af te vallen? Gewoon 'een beetje op je eten letten' of volg je een bepaald dieet? ik volg een dieet van de dietiste. ik probeer het helemaal te volgen maar meestal lukt het niet en eet ik bijvoorbeeld te weinig fruit of iets te veel eten * Sport je ook? Zo ja, hoevaak/veel en wat voor sport? ik werk 1 keer per week, 4 uur vakkenvullen en dat noem ik maar even beweging omdat het toch vrij intensief is. verder loop ik elke dag een half uurtje heen en weer naar school * Hebben jullie een 'refeed' of 'junk' dag? Zo ja, hoevaak en wat eet je dan? maandag mag ik wat meer van mezelf eten omdat ik niet kan avondeten ivm werk maar dat kan je geen refeed dag noemen, het is alleen een dag waarop ik niet hoef op te letten (maar ik let wel op dat ik niet de ongezonde dingen ga eten). |
![]() |
|
![]() |
Wat is je lengte?
1.60 m Wat is / was je startgewicht? Geen idee...sinds ik weer begonnen ben is mijn hoogste gewicht 58 kg ofzo (dat ik gewogen heb iig). Wat is / was je streefgewicht? Mijn streefgewicht is eerst 50...en vandaar zie ik wel (misschien nog 2 kilo eraf maar zeker niet meer) Hoeveel ben je al afgevallen / hoeveel weeg je nu? Ik woog anderhalf geleden 52... Dus 6 kilo. Maar een groot deel watergewicht, vermoed ik. Als je kijkt naar mijn vorige pogingen + deze dan 10 kilo ofzo... Wanneer ben je begonnen met lijnen? Eind vorig jaar ben ik begonnen met mijn schema dagelijks bij te houden, en alles precies uit te rekenen. Op wat voor manier(en) probeer je af te vallen? Gewoon 'een beetje op je eten letten' of volg je een bepaald dieet? Eerst lette ik gewoon op mijn eten, ik at gezond en niet teveel. Nu houd ik me aan een hele schema en reken ik precies mijn calorie, vet, eiwit- en koolhydraten-innames. Verder zorg ik dat ik gezond eet. Ook geen wit brood, geen rijst, geen pasta, geen aardappelen. Wel bruin brood, groenten en fruit. Dus het is geen lage-koolhydraten-dieet. Gewoon 'goede' koolhydraten. Ook beperk ik mijn verzadigde vetten en ontwijk ik alle transvetten. Ik eet ook frequent. Sport je ook? Zo ja, hoevaak/veel en wat voor sport? Ja, eerst sportte ik 2 a 3 keer in de week. Nu: 1x bodypump, 1x steps, 2x spinning, 2-3x crosstrainer, en ik wil nog een uurtje pilates inlassen. En soms doe ik nog ergens wat gewichten bij. Hebben jullie een 'refeed' of 'junk' dag? Zo ja, hoevaak en wat eet je dan? Ja, op mijn refeed-dagen zit ik op zo'n 2000 kcal. Maar gister ben ik daarover gegaan en werd het 2500. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 17:23. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, ik sport ook. 3 keer per week fitness (half cardio/ half kracht) ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
15 minuten loopband kwartier krachttraining 15 minuten crosstrainer 15 minuten fietsen |
![]() |
|
Verwijderd
|
Deze tips zijn vast al 10.000 keer voorbij gekomen maar ik post ze nog maar een keertje.
Verantwoorde snacks en tussedoortjes (met weinig calorieen): zoute stokjes (pepsils), japanse mix, soepstengels, zoute popcorn, 20+ kaas, rijstewafels, fruit en ongezoet vruchtensap, cherry tomaatjes radijsjes worteltjes en komkommer, sweet bite paprika (van de albert heijn), groentesnoepzak (albert heijn), crackers, toastjes, huzarensalade, wasa sandwich, heldere soep/bouillion, tomatenketchup/rode sauzen ontbijtkoek, landoogstkoek, liga's, sultana, eierkoek, biscuitjes en lange vingers, indische cake ipv gewone cake suikervrije kaugom, pepermunt, zuurtjes/lollies, spekkie of marshmallow, werthers echte toffee, tictac, zure matjes, dropje , waterijs water, koffie/thee zonder suiker of met een zoetje, mineraal/bronwater, light frisdranken, light vruchtensap, halfvolle/magere melk en melkproducten, karnemelk |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar een suggestie misschien is het niet zo goed. Maar zo zou ik het doen iig. |
![]() |
|
![]() |
Ja ik weet niet of jullie het lekker vinden...maar een tip, als je niet mag eten (want het is nog geen tijd, schema etc.) maar je hebt echt honger. Dan moet je gewoon veel selderij gaan eten. Negatieve calorieen.
Celery... always a good choice. ![]() Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 17:37. |
![]() |
|
Mijn dagoverzicht van vandaag:
Oja: -Heb de hele dag thee gedronken. -Kstond pas om half 1 op. 13.00: 4 sneeen brood met boter, 1 plak 30+ kaas 15.00: 2 appels en 1 banaan 16.00: 1 pakje naturel sultana en 2 snack a jacks (BBQ) 17.30: Aardappelen, sla en rode kool 19.00 (nu dus): beker magere melk en 1 banaan Wat ik nog ga eten: 20.00: 400 gram fruityoghurt van vifit |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48 Mara | 500 | 30-04-2005 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41 Verwijderd | 500 | 01-04-2005 08:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gezond (snel) aankomen, mogelijk ? Zottuh | 51 | 30-08-2004 13:05 | |
Lichaam & Gezondheid |
afvallen lingua | 3 | 29-06-2003 19:45 |