Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2005, 21:50
-eszy-
-eszy- is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 07-02-2005 @ 14:01 :
Nee je verbrand er geen calorieen mee, maar ik denk dat dit na het sporten vooral goed voor je spieren is. Die kunnen even relaxen en herstellen en alles. Gewoon goed tegen spierpijn en alles denk ik.

Ook goed voor je huid (maar dan kun je beter in een stoombad gaan).
In de sauna verbrand je geen calorieen mee, maar het is heel goed voor je lichaam, vooral stoomcabine is heel goed voor je gezicht

p.s voor mensen die willen afvallen ten eerste drie maaltijden per dag is heel belangrijk en als tussendoortjes heb je tegenwoordig heel veel lighte ontbijtkoeke e.d. zoals die van Pijenburg of gewone mueslireep.. uiteraard ook water drinken of thee (groene thee bijvoorbeeld) Daarnaast is sowieso 3 keer in de week sporten erg belangrijk..Je kunt een instructeur raadplegen of je kunt meedoen aan bijv. APM (wat ik zelf ook doe) of body combat Volg geen zogenaamde dieten waarmee je in één week 5 pond af kunt vallen, want meestal is de resultaat na 2 a 3 weken dat je het dubbele weegt oorzaak is dat je dan één week heel weinig eet en daarna weer normaal eet...
Oud 13-02-2005, 23:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
-eszy- schreef op 13-02-2005 @ 22:50 :
In de sauna verbrand je geen calorieen mee, maar het is heel goed voor je lichaam, vooral stoomcabine is heel goed voor je gezicht

p.s voor mensen die willen afvallen ten eerste drie maaltijden per dag is heel belangrijk en als tussendoortjes heb je tegenwoordig heel veel lighte ontbijtkoeke e.d. zoals die van Pijenburg of gewone mueslireep.. uiteraard ook water drinken of thee (groene thee bijvoorbeeld) Daarnaast is sowieso 3 keer in de week sporten erg belangrijk..Je kunt een instructeur raadplegen of je kunt meedoen aan bijv. APM (wat ik zelf ook doe) of body combat Volg geen zogenaamde dieten waarmee je in één week 5 pond af kunt vallen, want meestal is de resultaat na 2 a 3 weken dat je het dubbele weegt oorzaak is dat je dan één week heel weinig eet en daarna weer normaal eet...
Wij 'prediken' hier meer het meerdere kleine maaltijden op een dag eten. Minder honger, verhoogd metabolisme.

En sporten, dat snapt iedereen wel denk ik dat dat nodig is over 't algemeen.

Light ontbijtkoeken enzo zijn over 't algemeen niet héél geweldig. Neem dan een extra boterham.
Oud 14-02-2005, 00:10
Bloem
Bloem is offline
Idd. 1 Plakje (voorgesneden) volkoren ontbijkoek heeft 75 calorieën, net zoveel als een droge boterham dus. Dat laatste vult bij mij wel meer

Maar als je zin hebt in zoet is het wel lekker tussendoor
Oud 14-02-2005, 03:22
Verwijderd
Okey, mijn dag ff

laat opgestaan
12:00 3 witbroodjes niks, glas grapefruitsap (bakkersbrood, erg lekker en khad geen zin in jam, voor de rest is er niks in huis dus dan maar niks op brood)
14:00 stukje verse ananas
16:30 Fruitshake (200 g magere yoghurt, bosbessen, aardbeien, 1/4 cup oats, halve beker halvolle melk, scheutje grapefruitsap)
18:00 Bord tomatensoep, 2 wb m tonijn (blik, in water)
21:00 Thee, Capuccino, 1/2 tomaat, appel
23:00 Thee, 100g appelmoes, 11 kaascrackers

Kwam in totaal net op 1200 cal, d'r zit geloof ik geen middenweg in, tis of te veel of te weinig ...Tis dat ik vandaag laat opgestaan ben en eigenlijk niet veeluitgevoerd heb... mjah.
Morgen is het valentijns, ik neem mn vriend uit eten, en daarna ijsjes halen... en ik hoop dan rond de 1900 cal te blijven... (ik g avoor het ontbijt nog een half uur op de hometrainer fietsen)
Oud 14-02-2005, 08:41
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-02-2005 @ 15:58 :
Ik kan met gezond eten mákkelijk aan 2000kcal komen als ik wil.
Dat is idd niet zo heel erg moeilijk.
Oud 14-02-2005, 09:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-02-2005 @ 09:41 :
Dat is idd niet zo heel erg moeilijk.
dan ben ik toch wel heel benieuwd naar jullie lijstjes... hoe jullie zonder snoep, chips, patat ed en met alleen gezonde dingen aan 2000 cal komen.
Oud 14-02-2005, 09:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-02-2005 @ 10:21 :
dan ben ik toch wel heel benieuwd naar jullie lijstjes... hoe jullie zonder snoep, chips, patat ed en met alleen gezonde dingen aan 2000 cal komen.
Zal ik vandaag of morgen dan even posten, zit nu beneden, maar het kan wel hoor
Oud 14-02-2005, 09:23
Mara
Mara is offline
Vorig weekend trouwens niet helemaal goed gegaan. Zowel zaterdag als zondag doppinda's gegeten, véél en véél te veel. In noten, dus ook pinda's, zitten nog al wat calorieen door het vet wat er in zit dus ik heb veel te veel kcal binnengekregen

Vandaag begin ik weer met volle moed
Oud 14-02-2005, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Ik kom er niet aan, omdat ik niet zoveel eet dat ik geen honger heb. Doe ik dat wel, dan kom ik er wel aan.
Oud 14-02-2005, 09:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 10:23 :
Vorig weekend trouwens niet helemaal goed gegaan. Zowel zaterdag als zondag doppinda's gegeten, véél en véél te veel. In noten, dus ook pinda's, zitten nog al wat calorieen door het vet wat er in zit dus ik heb veel te veel kcal binnengekregen

vergeet niet dat dat 'goede' vetten zijn...
Oud 14-02-2005, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-02-2005 @ 10:40 :
vergeet niet dat dat 'goede' vetten zijn...
Ook daar kun je teveel van binnen krijgen. En het telt wel ook door de kcal. Maar de vetten zijn idd niet super slecht, zolang je ze met mate binnen krijgt.
Oud 14-02-2005, 10:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-02-2005 @ 10:42 :
Ook daar kun je teveel van binnen krijgen. En het telt wel ook door de kcal. Maar de vetten zijn idd niet super slecht, zolang je ze met mate binnen krijgt.
Weet ik wel, een handje ofzo had ik ook niet erg gevonden, maar laten we 't er maar op houden dat dit niet 1 handje was
Oud 14-02-2005, 10:58
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hoi allemaal! Ik ben nu ook een tijdje bezig, gezond eten, lekker veel sporten, enz. Maar nu heb ik een beetje een probleempje: door het lijnen (denk ik) heb ik een beetje last van obstipatie Oftewel: ik kan niet zo goed naar de wc... Ik geloof dat ik voldoende vezels eet (sowieso 3 bruine boterhammen + 2 vezelrijke crackers per dag) dus ik denk niet dat het daar aan ligt...

Heeft iemand enig idee hoe ik er aan kom? En: hoe ik er vanaf kom?
Wanneer ik vet eet (zoals gisteravond, patat en kroket, oeps..) komt het er juist weer veeeeels te hard uit...

Sorry voor dit onsmakelijke onderwerp maar het is best vervelend.
Oud 14-02-2005, 11:01
Verwijderd
@Kronkeltje Volgens mij heb je ook wel iets vet daarvoor nodig. Dus niet per sé veel vet (zoals patat en kroket ), maar wel iets, proberen dus de goede verhouding te vinden. Ik denk dat dat al goed is. En misschien toch nog iets meer vezels eten of anders iets van Roosvicee (Laxo oid, heet die? iig die met pruimen) drinken of gewoon verse pruimen eten ofzo.
Oud 14-02-2005, 11:07
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Tnx Leonoor Die Roosvicee Laxo (haha, klinkt echt verschrikkelijk) lijkt me wel een idee. Dat stilt misschien ook een beetje de zoet-behoefte die ik af en toe heb.

Ik ga het vanmiddag meteen zoeken.
Oud 14-02-2005, 11:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 14-02-2005 @ 12:07 :
Tnx Leonoor Die Roosvicee Laxo (haha, klinkt echt verschrikkelijk) lijkt me wel een idee. Dat stilt misschien ook een beetje de zoet-behoefte die ik af en toe heb.

Ik ga het vanmiddag meteen zoeken.
Eet idd wat vet
Neem bijv. soms 's een handje noten ofzo.
Oud 14-02-2005, 12:33
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Volgens mij eet ik wel voldoende vet: kaas (20+/30+), vlees, olijfolie, boter, noten idd, melk, etcetera.

Ik denk dat ik eerst een week of 2 die Roosvicee probeer, en als dat niet werkt schroef ik mn vetconsumptie wel wat op.
Oud 14-02-2005, 12:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 14-02-2005 @ 13:33 :
Volgens mij eet ik wel voldoende vet: kaas (20+/30+), vlees, olijfolie, boter, noten idd, melk, etcetera.

Ik denk dat ik eerst een week of 2 die Roosvicee probeer, en als dat niet werkt schroef ik mn vetconsumptie wel wat op.
Maar je hoeft niet je best te doen verzadigde vetten binnen te krijgen hoor. Die krijg je sowieso wel genoeg binnen die kun je echt het beste limiteren. Dus becelboter of bertolli..., noten, olijfolie, mager vlees, mager kaas, magere melk, etc...
Oud 14-02-2005, 13:42
-(L)-
Citaat:
Balance schreef op 13-02-2005 @ 20:44 :
Maar als ik het goed begrijp zit jij al op je streefgewicht en wil je het nu gewoon vasthouden? Hoeveel ben je afgevallen om dat streefgewicht te bereiken?
Ja, inderdaad. Ik ben 10 kg afgevallen in totaal. Over een lange termijn (meer dan een half jaar). Ik raad iedereen die echt wil afvallen dan ook aan om 't over een lange termijn te doen, dan kom je ook minder snel weer aan, als je erna meer gaat eten.
Oud 14-02-2005, 13:46
-(L)-
Citaat:
5803 schreef op 13-02-2005 @ 20:54 :
Ik wil niet echt afvallen, met een kilootje of drie minder zou ik wel blij zijn, maar ik wil vooral niet zwaarder worden. Ongeveer een jaar geleden was ik al even lang, maar woog 64 kilo. Natuurlijk is het logisch dat ik zwaarder wordt op deze leeftijd ed, maar toch.
Met een jaar geleden moet je je inderdaad niet gaan vergelijken, in de puberteit krijg je nou eenmaal bredere heupen etc. Wat betreft die 3 kg afvallen; als je momenteel tevreden bent raad ik 't je af om af te vallen. Je hebt een gezond gewicht. Het kan natuurlijk wel, maar houd er dan wel rekening mee dat als je nu je eetpatroon aanpast (en minder/gezonder gaat eten), je er ook niet meer snel uitkomt. En als je na die 40 dagen weer normaal/meer gaat eten, dan weet ik zeker dat je nog meer aankomt dan wat je bent afgevallen, dus denk daar goed over na.
Oud 14-02-2005, 13:50
-(L)-
Citaat:
Bloem schreef op 13-02-2005 @ 21:44 :
Nee hehe, maar je weet wel wat een gemiddelde boterham is, en dan kan je er ook wel van uit gaan dat die 35 gram weegt en 75 calorieën heeft. (Uit mijn hoofd, ik dacht dat dit klopt, maar weet het niet helemáál zeker.) Als je je eten invult op www.overgewicht.nl staat er naast de calorieën bij hoeveel 1 boterham weegt, hoeveel gram 1 gemiddelde portie boter is, enz enz. Van de dingen die ik eet weet ik dat uit mijn hoofd, als ik een grote boterham eet reken ik wat meer, eet ik zo'n klein waldkornboterhammetje reken ik wat minder.

Als je calorieën telt komt het op een gegeven moment toch een beetje op schatten aan, of je moet álles wat je eet precies gaan wegen en dan omrekenen naar calorieën. Lijkt me dat je dan echt obsessief bezig bent.

(En ja, dingen als pasta weeg ik wel eerst voor ik het kook, dat kan ik niet schatten, maar verder komen die opgegeven grammen wel behoorlijk overeen met de werkelijkheid. Ik heb het wel eens nagewogen, en mijn boterham woog idd 35 gram.)
Klopt allemaal wat je zegt. Maar degene die over dat calorieen tellen begon, had 't er niet over dat ze meer/minder telde voor een grotere/kleinere boterham. En op die manier kan ze er toch behoorlijk naast zitten, zeker als je bij alle voedingsmiddelen te hoog/laag schat.
Oud 14-02-2005, 13:52
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 00:31 :
Light ontbijtkoeken enzo zijn over 't algemeen niet héél geweldig. Neem dan een extra boterham.
Precies, en bovendien betekent 't niet per definitie dat iets gezond is als er 'light' opstaat. Er bestaat bv chocomel light, maar als je wil afvallen heb je daar precies niks aan.
Oud 14-02-2005, 13:59
-(L)-
Citaat:
Ik kan sowieso al makkelijk een heel brood per dag opeten (zo'n 25 sneeen). Een pak yoghurt, een flinke berg avondeten en nog fruit etc. Die producten zijn niet ongezond. Als ik 't over de hele dag verdeel kan ik ontzettend veel eten. Als ik dat brood dan ook nog beleg, zit ik zeker over die 2000 ckal heen.

(K tel zelf geen calorieen, maar ik kan me niet voorstellen dat ik er op deze manier nog onder zit, en bovendien zou ik nog wel meer opkrijgen dan wat ik hierboven beschreef. Ik heb gewoon geen grens en kan eten aan de lopende band. Maar goed, dat doe ik natuurlijk niet).
Oud 14-02-2005, 14:00
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 10:23 :

Maar wat ik me afvroeg (je post hier al een hele tijd, volgens mij nog wel langer dan ik), hoeveel ben je inmiddels afgevallen?
Oud 14-02-2005, 14:02
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 14-02-2005 @ 10:35 :
Ik kom er niet aan, omdat ik niet zoveel eet dat ik geen honger heb. Doe ik dat wel, dan kom ik er wel aan.
Ik doe 't ook niet, maar ik dacht dat 't erom ging of je 't op zou krijgen, en hoe je dat dan zou indelen.
Oud 14-02-2005, 14:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-02-2005 @ 15:00 :

Maar wat ik me afvroeg (je post hier al een hele tijd, volgens mij nog wel langer dan ik), hoeveel ben je inmiddels afgevallen?
Pas zo'n 4kg. Dit komt omdat ik vaak stop met m'n dieet omdat ik nog wel 's wat problemen thuis heb enzo waardoor ik het even niet 'aankan' om verder te gaan. Ook heb ik een tijd niet kunnen sporten zoals ik wou (probleem met m'n benen).

Ben sinds kort begonnen met fitness, dus 't zal nu wat sneller moeten gaan

Ik had trouwens een vraagje. Ik heb hele dikke benen (zeker vergeleken bij de rest van m'n lichaam) doordat ik ten eerste heel veel vet daar heb zitten maar er zitten ook vrij veel spieren onder.

Het is de bedoeling dat dat vet weggaat, die spieren zullen altijd wel blijven denk ik (altijd al gehad). Maar hoe ziet dat er dan uit? Hou ik dan nog steeds van die dikke benen?
Oud 14-02-2005, 14:11
Nolita
Nolita is offline
Citaat:
Noten zijn gezond, en dat zijn veel kcal, maar goed dat eet je niet iedere dag.

nou bijvoorbeeld
ontbijt:
3 boterhammen (255)
1 glas halfvolle melk (100)
1 x mager vleesbeleg (25)
2 x 30+ kaas (100)
3 x becel (42)
1 x sinaasappelsap (83)
totaal: 605

lunch
4 x boterhammen (340)
1 x glas halfvolle melk (100)
2 x 30+ kaas (100)
2 x sandwichspread (70)
4 x becel (56)
totaal: 666

diner
bevat gemiddeld zo'n 500-700 kcal, ook als het gezond is, mensen vergeten namelijk vaak olie ed mee te rekenen

Tussendoor
1x appel (60)
1x banaan (100)
250 gram magere kwark (130)
2 x mandarijn (50)
totaal 340

Ontbijt + lunch + diner (600) + tussendoortjes = 2211 kcal
Niet zo moeilijk dus, of is dit heel ongezond voedsel?
Oud 14-02-2005, 14:22
Mara
Mara is offline
Die 2000kcal.. Stel, dat ik niet op mijn dieet en kcal hoefde te letten maar gewoon de hoeveelheden mag eten die ik wil, maar wel gezonde dingen. Dan zou het er zo uit kunnen zien (en dan zit ik nog niet vol)

Ontbijt:
3 bruine boterhammen: 262,5 kcal
3x mager beleg: 75 kcal
1 sinaasappel: 48
200ml grapefruitsap: 60

Tussendoor:
1 bruine boterham: 87,5 kcal
1x mager beleg: 25kal
1 appel: 60

Lunch:
3 Bruine boterhammen: 262,5 kcal
3x Mager beleg: 75 kcal
1 mandarijn: 16

Tussendoor:
2 Bruine boterhammen: 175 kcal
2x 20+ kaas: 102

Avondeten:
250g aardappelen: 212,25
350g kool (groen): 129,5
150g varkensfilet: 267

Avond:
150g wortelen: 64,5
300ml magere melk: 99

Dan gebruik ik geen boter, drink maar 1x sap en ik heb het vet om in te bakken e.d.d nog niet eens meegerekend. En ja, dit krijg ik mákkelijk op. Bij elkaar? Ongeveer 2300kcal.
Oud 14-02-2005, 14:29
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 15:07
Ik had trouwens een vraagje. Ik heb hele dikke benen (zeker vergeleken bij de rest van m'n lichaam) doordat ik ten eerste heel veel vet daar heb zitten maar er zitten ook vrij veel spieren onder.

Het is de bedoeling dat dat vet weggaat, die spieren zullen altijd wel blijven denk ik (altijd al gehad). Maar hoe ziet dat er dan uit? Hou ik dan nog steeds van die dikke benen?
Hoe dat er precies uitziet weet ik niet, en ik weet ook niet of je dat van te voren kan zeggen. In ieder geval strakker lijkt me, en minder dik. Of je 't smal kan noemen hangt denk ik ook een beetje van je bouw af, maar 't zal er in ieder geval op vooruit gaan!
Oud 14-02-2005, 14:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-02-2005 @ 15:29 :
Hoe dat er precies uitziet weet ik niet, en ik weet ook niet of je dat van te voren kan zeggen. In ieder geval strakker lijkt me, en minder dik. Of je 't smal kan noemen hangt denk ik ook een beetje van je bouw af, maar 't zal er in ieder geval op vooruit gaan!
Dat 't er op vooruit gaat weet ik, maar ik heb vooral aan de voorkant vrij dikke spieren.. *zoekt plaatje om 't duidelijk te maken*
Oud 14-02-2005, 14:38
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 15:33 :
Dat 't er op vooruit gaat weet ik, maar ik heb vooral aan de voorkant vrij dikke spieren.. *zoekt plaatje om 't duidelijk te maken*
Ik vind gespierde benen niet eens zo slecht uitzien. Maar ik weet niet hoe 't eruit ziet als je benen er ook echt dik van zijn. Bovendien vraag ik me af; heb je ook echt extreem dikke benen? Ik denk namelijk dat 't allemaal wel meevalt als je op je streefgewicht zit.
Oud 14-02-2005, 14:39
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-02-2005 @ 15:38 :
Ik vind gespierde benen niet eens zo slecht uitzien. Maar ik weet niet hoe 't eruit ziet als je benen er ook echt dik van zijn. Bovendien vraag ik me af; heb je ook echt extreem dikke benen? Ik denk namelijk dat 't allemaal wel meevalt als je op je streefgewicht zit.
Ik heb écht dikke benen. Beyonce gezien in die nieuwe clip, Soldier? Dat, maar dan nóg een tikkie erger.

Daar komt bij dat ik ook gigantisch dikke kuiten heb, dat vind ik helemaal verschrikkelijk
Oud 14-02-2005, 14:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-02-2005 @ 14:42 :
Ja, inderdaad. Ik ben 10 kg afgevallen in totaal. Over een lange termijn (meer dan een half jaar). Ik raad iedereen die echt wil afvallen dan ook aan om 't over een lange termijn te doen, dan kom je ook minder snel weer aan, als je erna meer gaat eten.
Wat goed. 10 kg afvallen is wel veel. Ook knap dat je het over zo'n lange tijd hebt gedaan, want een dieet beginnen is één ding; een dieet volhouden is het tweede.

Citaat:
Happyyy schreef op 14-02-2005 @ 14:52 :
Precies, en bovendien betekent 't niet per definitie dat iets gezond is als er 'light' opstaat. Er bestaat bv chocomel light, maar als je wil afvallen heb je daar precies niks aan.
Dat vroeg ik me nog af: hoe zit dat met frisdrank light?
Cola light bevat bijvoorbeeld geen kcal en geen vet, maar ik kan me toch niet voorstellen dat het goed voor je is... (het blijft cola). Hoe zit dat dan?

Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 15:07 :

Ik heb redelijk dikke bovenbenen. Al het vet dat er bij mij aankomt gaat naar m'n benen/heupen en billen en in vergelijking met m'n buik en m'n taille ziet dat er dan ook stom uit. Ik heb een tijdje uit noodzaak m'n benen heel veel moeten trainen en toen was het toch wel een erg groot verschil. Je benen blijven misschien wel even dik, maar ze zien er veel strakker uit. Bovendien zie je duidelijk dat het spieren zijn: je benen 'lubberen' niet (ik weet er geen goed woord voor). Je ziet duidelijk de contouren van de spieren en het is een stuk mooier dan gewoon dikke benen van te veel vet.
Oud 14-02-2005, 14:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-02-2005 @ 15:43 :
Cola light bevat bijvoorbeeld geen kcal en geen vet, maar ik kan me toch niet voorstellen dat het goed voor je is... (het blijft cola). Hoe zit dat dan?

Ik heb redelijk dikke bovenbenen. Al het vet dat er bij mij aankomt gaat naar m'n benen/heupen en billen en in vergelijking met m'n buik en m'n taille ziet dat er dan ook stom uit. Ik heb een tijdje uit noodzaak m'n benen heel veel moeten trainen en toen was het toch wel een erg groot verschil. Je benen blijven misschien wel even dik, maar ze zien er veel strakker uit. Bovendien zie je duidelijk dat het spieren zijn: je benen 'lubberen' niet (ik weet er geen goed woord voor). Je ziet duidelijk de contouren van de spieren en het is een stuk mooier dan gewoon dikke benen van te veel vet.
Frisdrank kan verder weinig kwaad, light, qua calorieen. Of 't verder goed voor je is weet ik niet, maar zoals met alles, met mate. Een glas per dag lijkt mij meer dan voldoende

Dat is wel mooi dan, dat 't er dan beter uit komt te zien. D'r zit nu aardig wat vet op, dus 't ziet er al niet uit, maar echt slanke benen zal ik nooit krijgen. Kan me verder ook weinig schelen, als dat vet er maar af is
Oud 14-02-2005, 14:46
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 15:39 :
Ik heb écht dikke benen. Beyonce gezien in die nieuwe clip, Soldier? Dat, maar dan nóg een tikkie erger.

Daar komt bij dat ik ook gigantisch dikke kuiten heb, dat vind ik helemaal verschrikkelijk
Dat heeft waarschijnlijk ook met je bouw te maken dan. Daar kan je niks aan veranderen, alleen zorgen dat je het vet rond je benen kwijtraakt.
Heb je dan nooit problemen met schoenen (die hoog sluiten) om ze dicht te krijgen? Een vriendin van me heeft dat namelijk wel heel erg, en die heeft ook nogal dikke benen, best lastig.
Oud 14-02-2005, 14:49
-(L)-
Citaat:
Wat goed. 10 kg afvallen is wel veel. Ook knap dat je het over zo'n lange tijd hebt gedaan, want een dieet beginnen is één ding; een dieet volhouden is het tweede.
En op gewicht blijven een 3e. En dat is (helaas) 't moeilijkste. Je hebt de neiging om te denken; ik zit nu op mn streefgewicht dus ik ga eens lekker eten. Maar voor je 't weet kom je dan aan.
Oud 14-02-2005, 14:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-02-2005 @ 15:46 :
Dat heeft waarschijnlijk ook met je bouw te maken dan. Daar kan je niks aan veranderen, alleen zorgen dat je het vet rond je benen kwijtraakt.
Heb je dan nooit problemen met schoenen (die hoog sluiten) om ze dicht te krijgen? Een vriendin van me heeft dat namelijk wel heel erg, en die heeft ook nogal dikke benen, best lastig.
Ja, altijd problemen mee. Nou draag ik vooral laarzen, vind ik lekker zitten, maar het is zó'n probleem passende te vinden

En het heeft wel met mijn bouw te maken ja dat ik dikke benen heb. Zit in de familie ben ik bang.
Oud 14-02-2005, 14:52
-(L)-
Citaat:
Als je kijkt naar gezonde frisdrank in de zin van 'weinig calorieen', dan is cola light gewoon de beste. Het bevat minder dan 18 ckal per liter, zo weinig dat 't aantal calorieen in principe te verwaarlozen is. Bij andere frisdranken light zit je erboven, waarmee ik niet wil zeggen dat je 't niet kan drinken. Geen 1 frisdrank is uiteindelijk ECHT gezond en goed, maar als je er 1 moet kiezen is cola light de beste (vind ik, voornamelijk als je wil afvallen).
Oud 14-02-2005, 14:55
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 15:52 :
Ja, altijd problemen mee. Nou draag ik vooral laarzen, vind ik lekker zitten, maar het is zó'n probleem passende te vinden
Ik weet niet of iemand in je familie handig is met naaien, maar die vriendin waar ik 't over had kocht ook wel eens laarzen die ze door haar moeder dan iets ruimer liet maken. Gewoon bij de rits een stukje stof of leer ertussen (afhankelijk van 't materiaal van de laars), en ze kon ze probleemloos dragen. Je ziet er ook niks van trouwens.
Oud 14-02-2005, 15:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-02-2005 @ 15:55 :
Ik weet niet of iemand in je familie handig is met naaien, maar die vriendin waar ik 't over had kocht ook wel eens laarzen die ze door haar moeder dan iets ruimer liet maken. Gewoon bij de rits een stukje stof of leer ertussen (afhankelijk van 't materiaal van de laars), en ze kon ze probleemloos dragen. Je ziet er ook niks van trouwens.
Ach, heb altijd nog wel weten slagen uiteindelijk

Ben vandaag bij de podotherapeut geweest, moet steunzolen. Heb platvoeten + ongelijke benen Ziet er niet uit, maargoed. Moet dus steunzolen, is maar bekijken of ze wel in m'n huidige schoenen kunnen. Hoop van wel, deze krengen waren 100 euro.
Oud 14-02-2005, 15:44
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 16:02 :
Ach, heb altijd nog wel weten slagen uiteindelijk
Das 't belangrijkste! Die vrinedin van mij had er echt problemen mee, wat betreft laarzen was er gewoon geen andere oplossing bij sommige merken.
Oud 14-02-2005, 15:45
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-02-2005 @ 16:02 :
Ben vandaag bij de podotherapeut geweest, moet steunzolen. Heb platvoeten + ongelijke benen Ziet er niet uit, maargoed. Moet dus steunzolen, is maar bekijken of ze wel in m'n huidige schoenen kunnen. Hoop van wel, deze krengen waren 100 euro.
Ik weet niet of je laarzen hakken hebben, maar is 't niet zo dat je alleen op platte schoenen mag lopen met steunzolen?

We dwalen 'n beetje van 't lijntopic af, maar goed dat vroeg ik me toch nog af...
Oud 14-02-2005, 16:43
Verwijderd
@meelfriek:

Ik zat toevallig net vanochtend over mijn benen na te denken, ik heb van mezelf noggal stevige benen, maar ook sterke benen.
Ik heb nog nooit hoge laarzen kunnen vinden die ik paste doordat ik dikke kuiten heb, ik denk niet dat dat ooit veranderd, dat ben ik gewoon, wat ik wel merk is dat ze nu strakker zijn.
Je ziet het verschil echt wel hoor, tussen gewoon vet en dikkere spieren..
Ik heb overigens ook voor eeuwig steunzolen gedragen, kan soms rot zijn met schoenen enzo, maar als je bereidt bent iets meer geld aan schoenen uit te geven merk je d'r eigenlijk vrij weinig van, en hoge(re) hakken zijn idd niet geweldig met platte voeten *spreekt uit ervaring*

(Heb me vanochtend gewogen, ben sinds vorige keer net iets over een halve kilo kwijt, in net iets meer dan een week, dus in totaal 4 kilo! )
Oud 14-02-2005, 16:48
Gothic
Gothic is offline
Ik zal dan toch maar eens posten wat ik gegeten heb...

ontbijt:
2x bboterhammen
2x hagelslag

middag:
2x bboterham
2x hagelslag

tussendoor:
2x bboterham
2x choco pasta
2x dextro energie snoepje

avond:
1x hamburger (in roomboter gebakken)
200 gr doperwten
16 ovenaardappelballetjes

drinken:
water (heb hier geen melk nog en ook geen fruit)

Becel zegt: 1413 + 24 (dextro) = 1437

Veel te weinig dus. Normaal eet ik thuis dus wel fruit en vette kaas op m'n brood, dat scheelt een hoop en 3 bekers melk erbij ook.
Als ik dat erbij optel kom ik op 1694 uit... iets beter, maar nog niet voldoende...

Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 16:56.
Oud 14-02-2005, 17:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-02-2005 @ 16:45 :
Ik weet niet of je laarzen hakken hebben, maar is 't niet zo dat je alleen op platte schoenen mag lopen met steunzolen?

We dwalen 'n beetje van 't lijntopic af, maar goed dat vroeg ik me toch nog af...
Offtopic: Je mag steunzolen in alle soorten schoenen dragen, maar of het goed voor je voeten en knieën is, is een tweede. Schoenen met hakken (dus ook laarzen) zijn bijna altijd slecht voor je voeten en je knieën. Dat blijft dus zo; ook als je steunzolen in doet. En aangezien je doorgaans last hebt van je voeten of knieën wanneer je steunzolen krijgt, is het dan niet aan te raden om door te gaan met schoenen dragen die slecht voor je zijn.
Oud 14-02-2005, 17:14
Verwijderd
Ik baal van mijn fitness... ik wil eigenlijk twee keer in de week gaan, maar ik vind er niks aan dus ik wil eigenlijk wat anders... en nu heb ik aquajoggen gevonden, maar dat is maar één keer in de week... is het niet zo dat je twee keer in de week moet sporten ofzo? Zucht... fitness vind ik echt niet leuk, ga er heel erg met tegenzin heen...

Maar gelukkig gaat het met eten wél goed: ik begin steeds minder behoefte aan chocolade en zo te krijgen! Hoera!
Oud 14-02-2005, 17:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 14-02-2005 @ 15:52 :
Als je kijkt naar gezonde frisdrank in de zin van 'weinig calorieen', dan is cola light gewoon de beste. Het bevat minder dan 18 ckal per liter, zo weinig dat 't aantal calorieen in principe te verwaarlozen is. Bij andere frisdranken light zit je erboven, waarmee ik niet wil zeggen dat je 't niet kan drinken. Geen 1 frisdrank is uiteindelijk ECHT gezond en goed, maar als je er 1 moet kiezen is cola light de beste (vind ik, voornamelijk als je wil afvallen).
light 7up of light sprite heeft misschien 2 meer calorieen per 100 ml ofzo... maar ja. Een boel minder chemicalien.
Oud 14-02-2005, 17:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-02-2005 @ 18:14 :
Ik baal van mijn fitness... ik wil eigenlijk twee keer in de week gaan, maar ik vind er niks aan dus ik wil eigenlijk wat anders... en nu heb ik aquajoggen gevonden, maar dat is maar één keer in de week... is het niet zo dat je twee keer in de week moet sporten ofzo? Zucht... fitness vind ik echt niet leuk, ga er heel erg met tegenzin heen...

Maar gelukkig gaat het met eten wél goed: ik begin steeds minder behoefte aan chocolade en zo te krijgen! Hoera!
sport je in hilversum?
Oud 14-02-2005, 18:04
Verwijderd
ik wil graag iets afvallen. Met de reden dat mijn gewicht te word, al zeg ik het zelf. Ik ben ong. 175 cm lang en weeg 67 kilo. Mijn BMI is 21.9.

Sinds ik ben gestopt met sporten, zo'n anderhalve maand geleden ben ik al 4/5 kilo aangekomen. Ook is mijn eetpatroon niet echt goed doordat ik niet in de aula wil eten

Ik heb vandaag even bijgehouden wat ik eet.

ontbijt
8.00 : 1 kopje thee met suiker en 1 volkoren boterham met kaas.

tussendoor
10.35 : 2 yoghurtkoekjes

lunchpauze
12.35 : 2 boterhammen met kipfilee en 1 boterham met kaas.

tussendoor
16.00 : 1 boterham met kaas en beker met vruchtensap
16.30 : bakje pistaches nootjes
17.00 : chocolade koekje

avondeten
18.00 1 worst met mosterdsaus 4 aardappelen en 3 scheppen appelmoes.

en op school drink ik ook nog flesje vruchtensap van de aldi leeg.

Ik heb vaak als ik thuiskom nog een hongergevoel. Wat zou ik nog meer als goed tussendoortje kunnen doen? En wat zou ik eventueel kunnen veranderen aan mijn eetpatroon?
Oud 14-02-2005, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 14-02-2005 @ 15:02 :
Ik doe 't ook niet, maar ik dacht dat 't erom ging of je 't op zou krijgen, en hoe je dat dan zou indelen.
Dat bedoelde ik dus ook min of meer. Als ik zoveel eet dat ik geen honger heb, dan kom ik er met gemak aan.

En/of idd bv. wat Nolita en MeelFriek postten.
Topic gesloten

Regels voor berichten