Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 25-03-2005 @ 18:38 :
Ja. Dat moet maar. Vandaag 3 crackers en avondeten gehad. Dus al 1 cracker meer dan normaal. Daar moet ik zeker voor juichen, of wat?
Als je wilt juichen wel, anders niet.

Maar, en dat weet je zelf vast ook wel, het is nog steeds veel te weinig. Probeer elke dag iets mee te eten tot je op een gezonde hoeveelheid zit. (Zul je vast al wel proberen...nu nog lukken en als het niet lukt, dan zou ik toch echt hulp zoeken, ook al wil je dat niet. Hoe eerder je het doet, hoe "makkelijker" het gaat.)
Oud 25-03-2005, 17:55
Mindfields
Mindfields is offline
Jeej ik heb net lekker Hertog light genomen, 400 ml, 240 kcal. Jammie.
Oud 25-03-2005, 17:58
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2005 @ 18:52 :
Als je wilt juichen wel, anders niet.

Maar, en dat weet je zelf vast ook wel, het is nog steeds veel te weinig. Probeer elke dag iets mee te eten tot je op een gezonde hoeveelheid zit. (Zul je vast al wel proberen...nu nog lukken en als het niet lukt, dan zou ik toch echt hulp zoeken, ook al wil je dat niet. Hoe eerder je het doet, hoe "makkelijker" het gaat.)
Ach, ik weet dat het goed is dat ik in ieder geval iets meer gegeten heb, maar ik voel me verschrikkelijk nu.
Oud 25-03-2005, 18:09
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 25-03-2005 @ 18:58 :
Ach, ik weet dat het goed is dat ik in ieder geval iets meer gegeten heb, maar ik voel me verschrikkelijk nu.
Hmm...en juist daarom blijf ik het verstandig vinden om hulp te zoeken... Maar dat moet je zelf ook willen natuurlijk. Ik hoop voor je dat je het zelf op kunt lossen...
Oud 25-03-2005, 18:11
Sitia
Sitia is offline
Ben nu alweer sinds nieuwjaar bezig met afvallen, of ja, niet echt serieus want er komt helemaal niks van! Had mezelf voorgenomen om ech te gaan trainen, vooral sit-ups.. maar nou lees ik hier dat dat helemaal niet helpt tegen een buikje? Want k ben niet echt te dik ofzo, ik irriteer me alleen aan mijn buikje. Wat kan ik dan het beste doen?
Bedankt alvast voor de tips.. kan wel wat hulp gebruiken!
Oud 25-03-2005, 18:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sitia schreef op 25-03-2005 @ 19:11 :
Ben nu alweer sinds nieuwjaar bezig met afvallen, of ja, niet echt serieus want er komt helemaal niks van! Had mezelf voorgenomen om ech te gaan trainen, vooral sit-ups.. maar nou lees ik hier dat dat helemaal niet helpt tegen een buikje? Want k ben niet echt te dik ofzo, ik irriteer me alleen aan mijn buikje. Wat kan ik dan het beste doen?
Bedankt alvast voor de tips.. kan wel wat hulp gebruiken!
Sporten kan nooit kwaad, maar je kunt neit plaatselijk afvallen en de vraag is maar net of juist het vet op je buik weggaat als je meer afvalt. Situps kun je doen. Om de dag is het beste. Het wordt dan misschien wat strakker, maar verder kun je het beste accepteren dat je een vrouw bent en dat daar nou eenmaal wat vet zit.
Verder als je kijkt, kijk dan 's ochtends, want zodra je eet, zwelt het wat op. Als je 's ochtends voor het eten en na de wc nog erg ontevreden bent, kun je dus proberen wat meer te sporten...

Bij mij is het zo dat ik 'so chtends best tevreden ben, maar overdag niet meer zo. Daar is weinig aan te doen. Tenzij je bakken met geld hebt en elke dag de tijd hebt om met je personal trainer te trainen...

maar hoeveel weeg je en wat is je lengte?
Oud 25-03-2005, 18:19
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2005 @ 19:09 :
Hmm...en juist daarom blijf ik het verstandig vinden om hulp te zoeken... Maar dat moet je zelf ook willen natuurlijk. Ik hoop voor je dat je het zelf op kunt lossen...
Dat vind ik verschrikkelijk moeilijk. Tuurlijk heb ik daar ook wel al aangedacht, maar ik weet niet of ik het kan.
Oud 25-03-2005, 18:26
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 25-03-2005 @ 19:19 :
Dat vind ik verschrikkelijk moeilijk. Tuurlijk heb ik daar ook wel al aangedacht, maar ik weet niet of ik het kan.
Hulp zoeken bedoel je? Dat is ook moeilijk, maar ik denk dat je het wel kunt als je het wilt.
Oud 25-03-2005, 18:31
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2005 @ 19:26 :
Hulp zoeken bedoel je? Dat is ook moeilijk, maar ik denk dat je het wel kunt als je het wilt.
Dat bedoel ik, maar ik denk niet dat ik het kan. Niet weer.
Oud 25-03-2005, 18:31
Sitia
Sitia is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-03-2005 @ 19:17 :
Sporten kan nooit kwaad, maar je kunt neit plaatselijk afvallen en de vraag is maar net of juist het vet op je buik weggaat als je meer afvalt. Situps kun je doen. Om de dag is het beste. Het wordt dan misschien wat strakker, maar verder kun je het beste accepteren dat je een vrouw bent en dat daar nou eenmaal wat vet zit.
Verder als je kijkt, kijk dan 's ochtends, want zodra je eet, zwelt het wat op. Als je 's ochtends voor het eten en na de wc nog erg ontevreden bent, kun je dus proberen wat meer te sporten...

Bij mij is het zo dat ik 'so chtends best tevreden ben, maar overdag niet meer zo. Daar is weinig aan te doen. Tenzij je bakken met geld hebt en elke dag de tijd hebt om met je personal trainer te trainen...

maar hoeveel weeg je en wat is je lengte?
Ik ben 1.70m en ik weeg nu 61.7kg.. zou er graag wel wat afwillen, het stoorde mezelf nog niet eens zo, maar k kreeg vaker opmerkingen van anderen. En nu heb ik zelf ook echt zoiets van: dit moet eraf! Maar het is dus niet veel, maar 2 of3 kg. Maar kan ik dan het beste gaan hardlopen? En hoeveel sit-ups dan ongeveer?
Oud 25-03-2005, 18:34
Bloem
Bloem is offline
Gothic (of iemand anders) weet je dan ook misschien of ik beter om de dag kan crossen op mijn crosstrainer, dan elke dag? Ik kan het nu zo'n 40/45 minuten achter elkaar, is het dan beter om mijn spieren een dag rust te geven, of kan het wel elke dag?
Oud 25-03-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 25-03-2005 @ 19:31 :
Dat bedoel ik, maar ik denk niet dat ik het kan. Niet weer.
Waarom zou je het niet kunnen?

Zelf vraag ik me meer af hoe lang je dit nog kunt. Op een gegeven moment zal je lichaam toch aangeven dat het zo niet kan. En ook psychisch zul je je er vast niet beter door gaan voelen, denk ik.
Oud 25-03-2005, 18:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sitia schreef op 25-03-2005 @ 19:31 :
Ik ben 1.70m en ik weeg nu 61.7kg.. zou er graag wel wat afwillen, het stoorde mezelf nog niet eens zo, maar k kreeg vaker opmerkingen van anderen. En nu heb ik zelf ook echt zoiets van: dit moet eraf! Maar het is dus niet veel, maar 2 of3 kg. Maar kan ik dan het beste gaan hardlopen? En hoeveel sit-ups dan ongeveer?
Je hebt een gezond gewicht . Afvallen is niet nodig en ik vrees voor je dat je buik er niet zoveel dunner van wordt dat je het ziet...

Duursporten kun je het beste doen, hardlopen is prima, zwemmen bv ook. Qua sit-ups. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar wat ik wel weet is dat het niet om de hoeveelheid gaat, maar om de kwaliteit. Dus 3x10 op een goede manier is veel beter dan bv 150 sit-ups achter elkaar...
Oud 25-03-2005, 18:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 25-03-2005 @ 19:34 :
Gothic (of iemand anders) weet je dan ook misschien of ik beter om de dag kan crossen op mijn crosstrainer, dan elke dag? Ik kan het nu zo'n 40/45 minuten achter elkaar, is het dan beter om mijn spieren een dag rust te geven, of kan het wel elke dag?
Zou ik niet weten ...
Oud 25-03-2005, 19:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sitia schreef op 25-03-2005 @ 19:31 :
Je hoeft je gewicht niet te veranderen, dat is wel goed. Je kan echter wel je vetpercentage naar beneden halen

Daarvoor moet je gewoon je dagelijkse behoefte eten, maar daar dan wel bij sporten. Je weet dan dat zeker dat de kans dat je spieren gaat verbranden klein is.

Tip: Niet alleen cardioen, ook krachttraining! Daarmee ontwikkel je je spieren waardoor je er slanker uit gaat zien.
Oud 25-03-2005, 19:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2005 @ 18:31 :
Het aantal vetten is volgens mij wel vrij laag? (Te laag als je uitgaat van het gebeuren dat MD altijd "promoot", volgens mij. ) En qua kcal kun je vanavond idd best nog wat nemen.
Ik zit met 1600kcal vaak maar op 25g vet.
Oud 25-03-2005, 19:09
Mara
Mara is offline
Oh, en vandaag heb ik rampzaaalig gegeten. Schrik maar :

Ontbijt/Lunch: 400g nasi
2 boterhammen, 1x 20+ kaas 1x schouderham 2x becel light

Tussendoor: 3 meergranenbolletjes

Avondeten 1 (op werk): 4 sukerpofkes, 500ml chocomel light

Avondeten 2 (net, thuis): 1 stuk gehaktschnitzel, 100g wokgroente 100g gebakken aardappel

Ok, vandaag dan maar refeed
Oud 25-03-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-03-2005 @ 20:07 :
En?
Oud 25-03-2005, 19:18
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-03-2005 @ 20:09 :
Oh, en vandaag heb ik rampzaaalig gegeten. Schrik maar :

Ontbijt/Lunch: 400g nasi
2 boterhammen, 1x 20+ kaas 1x schouderham 2x becel light

Tussendoor: 3 meergranenbolletjes

Avondeten 1 (op werk): 4 sukerpofkes, 500ml chocomel light

Avondeten 2 (net, thuis): 1 stuk gehaktschnitzel, 100g wokgroente 100g gebakken aardappel

Ok, vandaag dan maar refeed
Wat is er "rampzalig" aan...? Die sukerpofkes (wat is dat? ) zijn misschien niet echt goed en je mist fruit, maar verder valt het volgens mij best mee...? Het is misschien niet 100% goed, maar bij "rampzalig" heb ik toch echt andere ideeën...laat staan bij "rampzaaalig"...
Oud 25-03-2005, 19:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2005 @ 20:16 :
En?
Dat je 't zo weinig vet vond Wou aangeven dat 't nog veel lager kan, dat vet wat ik binnen krijg is vaak zelfs 'gepland' omdat ik weet dat ik anders niet genoeg binnenkrijg.
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-03-2005 @ 20:19 :
Dat je 't zo weinig vet vond Wou aangeven dat 't nog veel lager kan, dat vet wat ik binnen krijg is vaak zelfs 'gepland' omdat ik weet dat ik anders niet genoeg binnenkrijg.
Tuurlijk kan het lager, dat snap ik ook wel (is btw ook niet zo heel moeilijk). Dat maakt alleen niet dat het gezond is.
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2005 @ 20:18 :
Wat is er "rampzalig" aan...? Die sukerpofkes (wat is dat? ) zijn misschien niet echt goed en je mist fruit, maar verder valt het volgens mij best mee...? Het is misschien niet 100% goed, maar bij "rampzalig" heb ik toch echt andere ideeën...laat staan bij "rampzaaalig"...
De hoeveelheden. Wát ik heb gegeten. Een sukerpofke is zeg maar suikerbrood in een bolletje. Ik zit misschien wel aan de 3500 kcal ofzo
Oud 25-03-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-03-2005 @ 20:19 :
De hoeveelheden. Wát ik heb gegeten. Een sukerpofke is zeg maar suikerbrood in een bolletje. Ik zit misschien wel aan de 3500 kcal ofzo
Ik heb geen idee aan de hoeveel kcal je zit (kun je misschien proberen uit te rekenen, ipv te gokken, met gokken zit je er vaak naast), maar ik vind het wel meevallen met wat je hebt gegeten. Om het even de hoeveelheden ed te ordenen: die drie meergranenbolletjes zou je kunnen zien als ontbijt, avondeten 2 als lunch, die twee boterhammen als tussendoortje en de nasi zou je kunnen zien als avondeten. Dan houd je enkel en alleen die 4 sukerpofkes over die dan misschien niet echt geplaatst kunnen worden. Maar je eet wel vaker suikerbrood toch? Wat maakt het nu dan zo anders?
Oud 25-03-2005, 19:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2005 @ 20:23 :
Ik heb geen idee aan de hoeveel kcal je zit (kun je misschien proberen uit te rekenen, ipv te gokken, met gokken zit je er vaak naast), maar ik vind het wel meevallen met wat je hebt gegeten. Om het even de hoeveelheden ed te ordenen: die drie meergranenbolletjes zou je kunnen zien als ontbijt, avondeten 2 als lunch, die twee boterhammen als tussendoortje en de nasi zou je kunnen zien als avondeten. Dan houd je enkel en alleen die 4 sukerpofkes over die dan misschien niet echt geplaatst kunnen worden. Maar je eet wel vaker suikerbrood toch? Wat maakt het nu dan zo anders?
Ik weet 't niet, 't voelt zo veel

Net uitgerekend, kom op 2600kcal. Valt me an sich mee, maar dit is excl. olie van de wokgroente en 't bak en braad van 't vlees.

Toch voel ik me nu echt vies en dik
Oud 25-03-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-03-2005 @ 20:27 :

Net uitgerekend, kom op 2600kcal. Valt me an sich mee, maar dit is excl. olie van de wokgroente en 't bak en braad van 't vlees.
Toch minder dan je verwacht had dan, de olie en bak en braad zullen vast geen 900 kcal zijn.

Citaat:
Toch voel ik me nu echt vies en dik
Niet doen, het veranderd toch niets aan de situatie. Of eigenlijk wel, je maakt het erger dan het is. Zie het idd als refeeddag en ga er morgen weer "met frisse moed" tegen aan.
Oud 25-03-2005, 20:21
Bloem
Bloem is offline
MF, je hebt normaal je refeed op zaterdag toch? Dan is het ook niet erg dat die nu op vrijdag valt, dat scheelt maar een dagje
Oud 25-03-2005, 20:23
-(L)-
Citaat:
Moenbloem schreef op 25-03-2005 @ 18:29 :
Ohja, die fruitshake

Gewoon het fruit schillen wat nodig is, in een grote kom doen, staafmixer er op en dan aanvullen met kwark zodat het iets dikker wordt. Erg, érg lekker!
Ik denk dat het ook wel met een ander keukenapparaat kan maar daar heb ik geen verstand van, wij hebben hier thuis alleen een staafmixer.
Een staafmixer hebben we hier ja. Morgen eens proberen
Oud 25-03-2005, 20:25
-(L)-
Citaat:
ANGE schreef op 25-03-2005 @ 18:38 :
Ja. Dat moet maar. Vandaag 3 crackers en avondeten gehad. Dus al 1 cracker meer dan normaal. Daar moet ik zeker voor juichen, of wat?
Ik vind het eerder om te huilen eerlijk gezegd. Het is dan wel meer dan eerst, maar je snapt zelf hoop ik ook wel dat 1 cracker meer of minder niet veel uit maakt over een hele dag gezien.
Oud 25-03-2005, 21:19
Gothic
Gothic is offline
ik val dan wel niet af, maar ik doe vandaag maar refeed. Zoveel zin in lekkers enzo... Vind het alleen 'eng' om zoveel 'slechte' dingen te eten, omdat ik normaal ook al hoog zit in cal...

uitgeleefd aan stroopwafels, chocochipkoekjes, vd grote suikerschuimkransjes, sauzijsbroodje (of hoe je dat ook schrijft), paaseitjes en veel kaas...

Naja, zal wel goedkomen, morgen weer normaal eten...
Oud 25-03-2005, 21:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
hmm vandaag zo'n 1150 kcal op.. wou wel wat meer eten maar we hebben alleen nog maar koolhydraatrijk voedsel, heb ik al genoeg van gehad vandaag... ratio vet:carb:eiwit 26:49:25 nu... net een salade op dat was het enige eetbare voedsel dat ik kon vinden... was ook best laat wakker, 11uur
Oud 25-03-2005, 21:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Bloem schreef op 25-03-2005 @ 19:34 :
als je alleen maar cardio training doet kun je het 6x in de week doen... pas bij spiertraining (gewichten) moet je je spieren rust geven
Oud 25-03-2005, 21:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-03-2005 @ 20:07 :
je zou eigenlijk bij 1600 kcal 36 gram vet binnen moeten krijgen om een percentage calorieen van vet van 20% te krijgen
Oud 25-03-2005, 21:42
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-03-2005 @ 15:46 :
Voor die site moet je tegenwoordig betalen ...
Ja klopt, maar ik vind die site wel duidelijker dan bijv. overgewicht.nl ofzo.

En voor anderen: 40 punten hou ik ook niet aan, denk dat ik 60 à 70 punten probeer aan te houden 1500-1750 kcal. Zou dat ongeveer goed zijn?
Oud 26-03-2005, 02:48
Verwijderd
Hmmm vandaag gaat het met mij ook niet super

12:00 200g bulgaarse yoghurt m 2 el gedroogde cranberries, 2 el branflakes, 1 banaan
13:30 6 italiaanse vleesballetjes (169 cal)
16:45 klein bord stirfrygroentes, 3 rijstwafels
19:45 mueslireep
23:00 2 borden macaroni m rode saus, mager gehakt en parmezaanse kaas

Ik weet niet hoe ik zo op cal uitkom, heb ook nog een dik uur gesport, de yoghurt was wel vet, en die vleesballetjes waren natuurlijk avondeten had om 6 uur gemoeten, niet om 11 uur savonds, kon ik verder ook niets aan doen toch best een stomme dag, jammer

edit: zonder de macaroni zit ik tussen 900 en 1000 dus mjah...

Laatst gewijzigd op 26-03-2005 om 05:20.
Oud 26-03-2005, 06:58
Verwijderd
Ik ben de afgelopen week helemaal niks afgevallen, terwijl dat ik nog steeds wel m'n best heb gedaan. Aaaaaaaaargh, kutdieet!
Oud 26-03-2005, 07:35
Verwijderd
Ik heb nog van die afslankcapsules, stackers, in de kast staan. Weet iemand of dit echt werkt?
Oud 26-03-2005, 09:38
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-03-2005 @ 19:43 :
Waarom zou je het niet kunnen?

Zelf vraag ik me meer af hoe lang je dit nog kunt. Op een gegeven moment zal je lichaam toch aangeven dat het zo niet kan. En ook psychisch zul je je er vast niet beter door gaan voelen, denk ik.
Omdat het een enorme stap is om weer hulp te zoeken. Ik heb al eerder hulp gehad en daar ben ik weggelopen, omdat het alles alleen maar erger maakte. Daarom vind ik het heel erg moeilijk om weer hulp te zoeken.

Lichamelijk gaat het allemaal nog best. Ik kan ook met gemak een hele dag leven op een halve appel, dus al helemaal op wat ik nu eet. Psychisch, ja, als ik me psychisch zo geweldig zou voelen, zou ik niet zo weinig eten hè... Maar ik blijf m'n best doen om te eten.
Oud 26-03-2005, 09:39
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 25-03-2005 @ 21:25 :
Ik vind het eerder om te huilen eerlijk gezegd. Het is dan wel meer dan eerst, maar je snapt zelf hoop ik ook wel dat 1 cracker meer of minder niet veel uit maakt over een hele dag gezien.
Jaja, maar het was voor mij al zo'n enorme overwinning. Of nou ja, ik zou het als overwinning moeten zien, ik voelde me alleen verschrikkelijk daarna...
Oud 26-03-2005, 10:07
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 26-03-2005 @ 08:35 :
Ik heb nog van die afslankcapsules, stackers, in de kast staan. Weet iemand of dit echt werkt?
niet doen, super slecht voor je!
Oud 26-03-2005, 10:23
Bloem
Bloem is offline
Stackers is toch verboden inmiddels in Nederland? Of heb je de versie zonder ephedra (oid)? Iig zou ik er niet aan beginnen, het helpt je op zn hoogst tijdelijk, maar je kunt ze niet eeuwig blijven slikken.
Oud 26-03-2005, 10:27
Mara
Mara is offline
Van Stackers kan je zeggen dat het in 't algemeen alleen maar 't jojo-effect helpt.
Oud 26-03-2005, 11:45
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 26-03-2005 @ 08:35 :
Niet aan beginnen. Het helpt misschien wel (een beetje), maar het is heel ongezond. Bovendien kom je het erna toch weer bij. Afvallen moet je bereiken door op je eten te letten en door regelmatig te sporten, niet door dat soort kunstmatige onzin. Deze week gewoon weer je best doen, misschien is het gewoon vocht wat je vast hebt gehouden, en ben je dus toch afgevallen.
Oud 26-03-2005, 12:25
kellytje
kellytje is offline
tot nu toe :
08.00 : 2 boterhammen met effi light , 100ml magere melk en 20gram musli , 2wortelen
10.00 : 2cracotten met effi light
13.05 : een broodje martino (niet goed ikw eet het) en een een sinaasappel
Oud 26-03-2005, 12:47
D-sire
D-sire is offline
Ik schrik even heel erg

Ik nam net na het middageten (heb warm gegeten omdat ik straks moet werken) een probiotisch dessert toetje van de Aldi. Niet overdreven slecht dacht ik, totdat ik naar de voedingswijzer keek. 141kcal per 100g en er zat 200g in dat bakje.
Toets ik netjes de kalorieën in op 40 punten.nl, rekent hij iets meer dan 11 punten.
Kijk ik voor de gein even hoeveel punten een Magnum classic dan wel niet is... 12 punten
Dat had ik dus niet verwacht
Oud 26-03-2005, 12:52
kellytje
kellytje is offline
Weet iemand hoeveel calorien je ongeveer zou mogen tellen voor een martino (half wit stokbroodje , martino , groentjes)
Oud 26-03-2005, 13:18
Bloem
Bloem is offline
Ik heb geen idee wat martino is? Een wit pistoletje is iig zo'n 150 kcal, ik weet niet of dat halve stokbroodje groter is dan een normaal pistoletje. Groentes is niet zoveel, 15 kcal op z'n hoogst, als het tenminste rauwkost is.
Oud 26-03-2005, 13:25
kellytje
kellytje is offline
Martino = prepare met pikante rode saus , een half stokbrood is ongeveer zo groot als 2 pistoletjes.
Oud 26-03-2005, 13:57
Bloem
Bloem is offline
Ik heb ook geen idee wat prepare is, sorry
Oud 26-03-2005, 14:50
freakje
freakje is offline
américain, gehakt rauw vlees-achtig iets
Oud 26-03-2005, 14:53
-(L)-
Citaat:
Dreamzy schreef op 26-03-2005 @ 13:47 :
Ik schrik even heel erg

Ik nam net na het middageten (heb warm gegeten omdat ik straks moet werken) een probiotisch dessert toetje van de Aldi. Niet overdreven slecht dacht ik, totdat ik naar de voedingswijzer keek. 141kcal per 100g en er zat 200g in dat bakje.
Toets ik netjes de kalorieën in op 40 punten.nl, rekent hij iets meer dan 11 punten.
Kijk ik voor de gein even hoeveel punten een Magnum classic dan wel niet is... 12 punten
Dat had ik dus niet verwacht
En net daarom is het (vooral in 't begin) verstandig ff te plannen wat je gaat eten, en naar de voedingswaarde kijkt voor dat je gaat eten, en niet als je het al op hebt
Topic gesloten

Regels voor berichten