Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
eXzentrick schreef op 16-05-2005 @ 13:26 :
hee. ja ik zou graag willen weten hoe het touwtjesysteem werkt, ik heb het wel eens geprobeerd maar ze gaan er steeds vanaf en blijven niet strak zitten. het meest vervelende aan dit alles is dat ik het allemaa zelf moet doen. en bedankt voor het compliment

bij mij gaan ze soms ook los maarja ze zitten dan iig niet te strak
ff kijken hoe ik dit ga uitleggen
het beste kun je met extra sterk siersteekborduurgaren ( kun je halen invan die naaiwinkeltjes) is verkrijgbaar in allerlei kleuren.

je hebt een stuk garen. Dan doe je een stukje vrijlaten en de rest draai je dan strak om je dread heen en die 2 uiteinden knoop je dan aan elkaar. ( sorry voor de vage uitleg maar)

de andere manier is dat je met een weave naald ( bij zo'n naald loopt de punt in een boog zoat je jezelf niet in je kop prikt )een stukje garen door je dread haalt. De rest wikkel je er dan omheen en knoop je ook de uiteindes aan elkaar vast.

om te voorkomen dat je touwtjes snel uit zakken kun je je dreads het beste knopen nadat je ze gewassen hebt en ze net droog zijn, dan is je dread wat zachter.

De touwtjes kan je eruit halen met een scherp nagelschaartje of een tornmesje.
Advertentie
Oud 17-05-2005, 11:57
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 16-05-2005 @ 13:43 :

de andere manier is dat je met een weave naald ( bij zo'n naald loopt de punt in een boog zoat je jezelf niet in je kop prikt )een stukje garen door je dread haalt. De rest wikkel je er dan omheen en knoop je ook de uiteindes aan elkaar vast.

om te voorkomen dat je touwtjes snel uit zakken kun je je dreads het beste knopen nadat je ze gewassen hebt en ze net droog zijn, dan is je dread wat zachter.

De touwtjes kan je eruit halen met een scherp nagelschaartje of een tornmesje.
je kan ook gewoon het touwtje weghalenen je losse haren vasthaken, veel mooier en beter want je hoeft er geen touwtjes meer uit te vissen en je ziet er niks van.
Oud 17-05-2005, 12:05
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 12-05-2005 @ 17:04 :
mooi !

mijn dreads gaan er volgende week af, ben wel heel bang voor kale plekken/lelijk kapot haar/uitgedund/ veel te kort haar
moet je er ook niet afhalen doos zonde....

mijne blijven er mooi aan
( anders gaat mijn vriend het uitmaken )
Oud 17-05-2005, 14:27
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 17-05-2005 @ 12:57 :
je kan ook gewoon het touwtje weghalenen je losse haren vasthaken, veel mooier en beter want je hoeft er geen touwtjes meer uit te vissen en je ziet er niks van.

nou ik krijg altijd dat mijn dreads dan heel raar gaan staan drom doe ik er iets in.
Oud 17-05-2005, 18:10
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
Qamra schreef op 16-05-2005 @ 13:41 :
Echt waar?

http://www.goddardkansas.us/troop776/whipping.html <-- is dit geen goeie manier voor touwtjes? Zo niet, dat weet je iig hoe je zeiltouw af moet binden
en om kleurtjes in je dreads te maken met bijvoorbeeld van dat borduurgaren (dat ene wat je kunt splitsen in kleinere strengetjes) moet je het stuk alleen wat langer maken
Oud 17-05-2005, 23:07
Verwijderd
Hoe kun je het beste je dreads bleken?
Volgens de (kapper) groothandels raden ze het me streng af het te bleken met peroxide..

Terwijl ik al een keer eerder mijn (normale) haar gebleekt heb met zulk spul, toen zei niemand er iets van
Oud 17-05-2005, 23:27
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
********** schreef op 18-05-2005 @ 00:07 :
Volgens de (kapper) groothandels raden ze het me streng af het te bleken met peroxide..

Terwijl ik al een keer eerder mijn (normale) haar gebleekt heb met zulk spul, toen zei niemand er iets van
Je kunt je dreads er gewoon mee bleken, als zal ik het wel doen met een wat lagere concentratie waterstofperoxide, want je haar wordt er wel heel droog van en dan kunnen je dreads afbreken (meestal halverwege overigens).
Oud 18-05-2005, 06:03
Caroo
Caroo is offline
Citaat:
*oma* schreef op 18-05-2005 @ 00:27 :
Je kunt je dreads er gewoon mee bleken, als zal ik het wel doen met een wat lagere concentratie waterstofperoxide, want je haar wordt er wel heel droog van en dan kunnen je dreads afbreken (meestal halverwege overigens).
Ik wilde dus mijn dreads bleken,
2 kappers, en 2 medewerkers van kappersgroothandels zeiden precies hetzelfde..

Ik kon het niet bleken omdat poreuse delen beter pakken, en het dus nooit helemaal bleekt..
En idd, het kan afbreken omdat het te sterk is voor dreads.. Terwijl ik juist het idee heb dat mijn haar meer aankan als normaal haar..
Oud 18-05-2005, 19:27
pyres
pyres is offline
Citaat:
********** schreef op 18-05-2005 @ 00:07 :

ehmm

maar wil je je haar anders bleken dan?
kan toch alleen met peroxide ?
of zeg ik nu iets doms

edit: en kun je niet gewoon veel blondspray gebruiken en dan in de zon liggen ?
Oud 18-05-2005, 22:07
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Caroo schreef op 18-05-2005 @ 07:03 :
Ik wilde dus mijn dreads bleken,
2 kappers, en 2 medewerkers van kappersgroothandels zeiden precies hetzelfde..

Ik kon het niet bleken omdat poreuse delen beter pakken, en het dus nooit helemaal bleekt..
En idd, het kan afbreken omdat het te sterk is voor dreads.. Terwijl ik juist het idee heb dat mijn haar meer aankan als normaal haar..
Ik heb ze dus wel meerdere keren gebleekt, ook omdat mijn haar dan extra droog werd, zodat het beter ging dreaden. Alleen één keer waren ze groen uitgeslagen, dat was niet zo sexy En er zijn idd een paar halverwege afgebroken.
Oud 19-05-2005, 15:00
Verwijderd
ik heb me dreads eraf moeten scheren omdat ik me haar te erg verkracht had door verven en bleken
Oud 19-05-2005, 15:00
Verwijderd
maar op zich is één keer bleken nie erg, worden je dreads zelfs mooier van, echt waar. t pakt alleen niet zo mooi binnen in je dreads, maar dat kan je wel fixen nar het uitkammen, later, ooit...

ik kreeg beetje fruitjoy-ijsje-effect
Oud 19-05-2005, 20:44
noukiester
noukiester is offline
Mijn dreads zijn vandaag één jaar oud
Mijn puntjes zijn alleen nog steeds enorm los Ik ga ze waarschijnlijk binnenkort ontkleuren en daarna een leuk kleurtje verven in de hoop dat ze daar wat beter van worden.

Oud 19-05-2005, 21:59
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Ik vind die puntjes juist wel leuk zo!
Mooie dreads ook (JALOERS!)
Oud 20-05-2005, 12:18
Verwijderd
Ik vind je puntjes ook leuk. En je dreads ook! Mooi!
Oud 20-05-2005, 13:08
Jules
Jules is offline
Citaat:
noukiester schreef op 19-05-2005 @ 21:44 :
[B]Ik ga ze waarschijnlijk binnenkort ontkleuren en daarna een leuk kleurtje verven in de hoop dat ze daar wat beter van worden.
Ik zou het niet doen.
Oud 20-05-2005, 13:45
JJ13
JJ13 is offline
t lijkt alsof mn dreads na het wassen harder worden.
Oud 20-05-2005, 13:50
Verwijderd
@noukiester:
mooie dreads, maar nog nie erg stevig, of wel> niks mis met de puntjes trouwens, absoluut niet zelfs
Oud 20-05-2005, 15:22
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 20-05-2005 @ 14:45 :
t lijkt alsof mn dreads na het wassen harder worden.
bij mij juist niet, dan zijn ze heel zacht
Oud 20-05-2005, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 20-05-2005 @ 16:22 :
bij mij juist niet, dan zijn ze heel zacht
bij mij ook. en ontzettend pluizig
Oud 20-05-2005, 16:52
noukiester
noukiester is offline
Citaat:
Jules schreef op 20-05-2005 @ 14:08 :
Ik zou het niet doen.
Waarom niet? Ze zeggen toch altijd dat je haar er droger van wordt, dus dat het beter dread?
Ik weet het ook nog niet zeker...ik ben een twijfelaar. Net zoals dat ik heel vaak denk dat ik ze eruit haal...maar dan doe ik het toch maar niet
Oud 20-05-2005, 16:59
Verwijderd
Citaat:
noukiester schreef op 20-05-2005 @ 17:52 :
Waarom niet? Ze zeggen toch altijd dat je haar er droger van wordt, dus dat het beter dread?
Ik weet het ook nog niet zeker...ik ben een twijfelaar. Net zoals dat ik heel vaak denk dat ik ze eruit haal...maar dan doe ik het toch maar niet
ik denk omdat als je je haar bleekt en dan weer verft zal het altijd weer opbleken en ik denk dat je heel veel spijt krijgt als je straks je mooie haarkleur kwijt bent en een fletse doffe kleur hebt.. en je moet jouw haarkleur (Zelfde als demijne) 2 keer bleken omdat het zo donker is want anders wordt het oranje. I know want ik heb mn punten ooit gebleekt om ze een kleurtje te geven en ik heb het een uur laten intrekken en het is gewoon oranje (gelukkig wou ik het toch rood verfen)
Oud 20-05-2005, 19:54
Jules
Jules is offline
Citaat:
noukiester schreef op 20-05-2005 @ 17:52 :
Ja, het gaat beter dreaden, maar als je er weer een gewone kleur overheen gooit wordt het net zo snel weer zacht. Plus dat je grote kans hebt op haken, plus je krijgt uitgroei die je weer bij moet werken etc
Oud 20-05-2005, 20:05
Verwijderd
Die uitgroei is echt irritant! Elke keer wil ik het in mijn 'originele' kleur verven, maar ik krijg toch altijd uitgroei die donkerder is dan mn dreads. Misschien komt dat door die waterstofperoxide (die zit ook in donkere kleuren) en licht het daarna op in de zon ofzo
Als ik mn haar heb gewassen met gewone shampoo gaat het wel pluizen en worden ze heel zacht, maar met knottyboy wordt de boel juist lekker stug. Zojuist gewassen, als het droog is eens die locksteady proberen die ik vandaag heb gekregen. Tering wat ruikt dat ..... 'fris'.
Oud 20-05-2005, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Maryk schreef op 20-05-2005 @ 21:05 :
Die uitgroei is echt irritant! Elke keer wil ik het in mijn 'originele' kleur verven, maar ik krijg toch altijd uitgroei die donkerder is dan mn dreads. Misschien komt dat door die waterstofperoxide (die zit ook in donkere kleuren) en licht het daarna op in de zon ofzo
dat kan best door de zon komen ja.. de onderkant van mn dreads en de bovenkant zijn ook een enorm verschil als je ze naast elkaar houdt, komt ook door de zon Maar het valt zo niet zo heel erg op, en hoe het nu is vind ik het wel leuk
en misschien is er geen verf in precies jouw kleur en komt het daardoor?
Oud 20-05-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 20-05-2005 @ 21:20 :
en misschien is er geen verf in precies jouw kleur en komt het daardoor?
en daarbij ben ik misschien een beetje vergeten wat mn eigenlijke kleur is
Oud 20-05-2005, 20:43
noukiester
noukiester is offline
Citaat:
Jules schreef op 20-05-2005 @ 20:54 :
Ja, het gaat beter dreaden, maar als je er weer een gewone kleur overheen gooit wordt het net zo snel weer zacht. Plus dat je grote kans hebt op haken, plus je krijgt uitgroei die je weer bij moet werken etc
áls ik het doe, doe ik alleen mijn puntjes. Want ik heb idd geen zin in uitgroei. Maar ik denk dat ik er maar vanaf zie. Ik vind mijn haar er nu nog te kort voor. Dan vind ik dat niet mooi, omdat je dan echt zo half om half krijgt Naja misschien ooit...

Mijn dreads zijn trouwens enorm veel lichter geworden door de permanent vloeistof icm zon. Ik kan nu precies zien hoe veel mijn haar al gegroeid is sinds ik dreads heb.
Oud 21-05-2005, 07:25
Qamra
Qamra is offline
Gister maar mijn voorste stiekje eruit gevist en wat gerubbed, maar damn, dat zit me toch een heel stuk beter. Meteen wat zooi op z'n plek gehaakt (kan op sommige plekken die naal er niet doorheen krijgen, erg irritant )

Zit veel beter nu

Nog maar 51 te gaan
Oud 21-05-2005, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 21-05-2005 @ 08:25 :
Nog maar 51 te gaan
Succes!
Ik vind dreads zonder elastiekjes veel mooier, anders zijn het net staartjes ofzo. Alleen bij de echt wanhopige gevallen doe ik wel hier en daar een elastiekje om de boel even bij elkaar te houden of te voorkomen dat ze aan elkaar groeien (mijn achterhoofd heeft bij bijwerken de laagste prioriteit en komt daarom noooit aan de beurt..)
Oud 21-05-2005, 10:04
Verwijderd
hmm ja ik haal ook zo maar de touwtjes eruit
Oud 21-05-2005, 12:08
nickey
nickey is offline
touwtjes vind ik juist niet erg, zijn vaak in de kleur vn je haar en vallen daardoor dan ook bijna niet op.
Oud 21-05-2005, 12:28
Verwijderd
dreads zonder elastiekjes lijken zo'n zooitje bij mij.. en zwarte elastiekjes vallen niet zo op in zwart haar, dat scheelt
Oud 21-05-2005, 15:27
lievelieze
lievelieze is offline
mijn dreads vandaag:
Oud 21-05-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
lievelieze schreef op 21-05-2005 @ 16:27 :
mijn dreads vandaag:
[afbeelding]
mooi!!
en een gave kleur
Oud 21-05-2005, 15:55
pyres
pyres is offline
muckymouse reageert niet op m'n pm
Oud 21-05-2005, 16:04
nickey
nickey is offline
lievelieze, mooie dreads, had ze net ook gezien op dutchdreads!
Oud 21-05-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 21-05-2005 @ 16:55 :
misschien heeft ze hem niet gelezen of is ze het vergeten.. stuur haar een mailtje?
Oud 21-05-2005, 16:53
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
pyres schreef op 21-05-2005 @ 16:55 :
heheh muts kben niet elke dag online heur
kun je me even mailen over die afspraak

prinses_prullaria@hotmail.com

ik ben niet zon grote fan van die pm's soms krijg ik namelijk geen melding enz enz
Oud 21-05-2005, 21:54
pyres
pyres is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 21-05-2005 @ 17:53 :
heheh muts kben niet elke dag online heur
kun je me even mailen over die afspraak

prinses_prullaria@hotmail.com

ik ben niet zon grote fan van die pm's soms krijg ik namelijk geen melding enz enz

ja dat kan ik niet ruiken
maar ik mail je wel ff
Oud 22-05-2005, 09:06
Ramble On
Ramble On is offline
iiieee

Gisteravond was er een jongen met dreads aan m'n kassa en die zei opeens:"Staat je goed, maar ik zou die elastiekjes eruit halen anders breekt je haar af." Hij heeft me eigenlijk een beetje bang gemaakt. Ik heb die elastiekjes er al 1,5 jaar in en dat zei ik ook tegen hem maar hij was ervan overtuigd dat m'n haar ging afbreken. Weet iemand hier meer van? Want zonder ziet het er echt raar uit bij mij.
Oud 22-05-2005, 12:54
Verwijderd
@lievelieze
hoe lang heb je die dreads al? want ze zijn ook echt wel mooi! ook stevig ofnie?
Oud 22-05-2005, 14:56
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
*pixie* schreef op 22-05-2005 @ 13:54 :
@lievelieze
hoe lang heb je die dreads al? want ze zijn ook echt wel mooi! ook stevig ofnie?
dankje! ik heb ze nu 1 jaar en 9 maanden. ze zijn een beetje stevig, het wordt steeds beter zeg maar (uuuhmm hééél logisch ). en ze groeien al aardig wat dikker.
de uiteinden zijn wel wat los, ik ben aan het overwegen om mijn puntjes om te haken, sommige heb ik al gedaan, maar kan niet kiezen.
laats het ik mijn haar weer eens gewaxt (laten doen ), was voor de laatste keer in december ofzo gedaan maar heb toch het idee dat het wel helpt, toch maar wat meer regelmaat inbouwen in het bijhouden.
Oud 23-05-2005, 14:43
JJ13
JJ13 is offline
elke keer als mn dreads nat worden onder de douche zien ze er niet uit en wil ik ze kwijt, maar ja, als ik ze weer mooi heb gemaakt ben ik er weer blij mee
Oud 23-05-2005, 17:24
Qamra
Qamra is offline
Mijn tantes gingen gister in mijn haar wroeten. Die zijn echt gek, want ik heb ze al eens gehad

Nou ja, was wel grappig hoor

En mijn nichtje zat later in een hoekje d'r haar helemaal te draaien, die zat me na te doen
Oud 23-05-2005, 19:55
Qamra
Qamra is offline
Eén week en één dag. En een beetje.

Beetje gare foto's, sorry
Oud 24-05-2005, 01:50
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 22-05-2005 @ 15:56 :
dankje! ik heb ze nu 1 jaar en 9 maanden. ze zijn een beetje stevig, het wordt steeds beter zeg maar (uuuhmm hééél logisch ). en ze groeien al aardig wat dikker.
de uiteinden zijn wel wat los, ik ben aan het overwegen om mijn puntjes om te haken, sommige heb ik al gedaan, maar kan niet kiezen.
laats het ik mijn haar weer eens gewaxt (laten doen ), was voor de laatste keer in december ofzo gedaan maar heb toch het idee dat het wel helpt, toch maar wat meer regelmaat inbouwen in het bijhouden.

Ik dacht dat die van jou al veel ouder waren joh He, kunnen wij trouwens niet een dealtje maken ofzow, ik 1 keer in de zoveel tijd jouw dreads waxen enzow en jij de mijne? Ik heb er ook totaal geen regelmaat meer in zitten en het is op zich best weer een keer nodig, maar als ik het zelf (goed) doe ben ik zomaar 4 uur bezig met prutsen en die tijd heb ik vaak niet, dus gaat het even snel snel snel en pak ik de helft niet mee
Oud 24-05-2005, 14:06
Drez
Drez is offline
Angel kun jij niet een keer weer een foto posten, ik ben wel benieuwd.
Oud 24-05-2005, 15:31
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
dReZ schreef op 24-05-2005 @ 15:06 :
Angel kun jij niet een keer weer een foto posten, ik ben wel benieuwd.
Haha op 1 of andere manier is mijn camerafobie weer eens toegeslagen en ik heb echt geen recente duidelijke foto's van mijn dreadjes. Zodra ik er 1 heb zal ik em zeer zeker posten
Oud 24-05-2005, 18:45
Caroo
Caroo is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 21-05-2005 @ 16:27 :
mijn dreads vandaag:
[afbeelding]
*flieft*

Vooral op je lengte, mijn zijn nog zo kort (achter over me schouders, voor willen ze niet zo hard groeien..)

Over een maand zijn me dreadjes jarig, dan worden ze 2 jaar!
Oud 24-05-2005, 18:48
Caroo
Caroo is offline
Nog een wazig verhaal.

Mijn puntjes, die vallen vaak uit elkaar, iig het worden van die flosjes doordat ik kroeshaar heb.

Nou was ik tegenwoordig me haar, met een staartje.. want, je hoofdhuid wordt goed schoon, en je dreadjes ook best ver, alleen omdat me puntjes vastgebonden zitten, worden dat geen flosjes..

Het was wazig.

Regels voor berichten