Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2005, 11:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vind het heel gemakkelijk om tot luchtijd niks te eten en te drinken
dat doe ik dan ook vaak, want ik heb toch al altijd haast
en als ik pas om een uur of 2 ga eten, krijg ik ook daarna pas trek
dus zo voorkom ik tussendoortjes eten tussen 8.00 en 14.00

maar is dat nou heel slecht? val je daardoor minder af doordat je lichama pas later op gang komt? of put je lichaam dan juist uit de vetreserves?

overigens in de afgelopen 3 dagen 1 kg afgevallen
maar volgende week ga ik het geoznder doen, gewoon meer boterhammen eten. En af een toe een koekje ofzo. Want het moet tenslotte wel iets worden om altijd vol te houden.
Oud 20-05-2005, 11:46
kliwie
kliwie is offline
bij mij gaat het wel goed.

gister gegeten:

250 gram yofu met 2 eetlepels lijnzaad, 1 kiwi en 2 eetlepels zemelen

een appel

brinta

macaroni met rode saus en vleesvervanger erdoor
heel veel ijsbergsla met mango, tomaat, banaan, radijs, komkommer

1 pakje buitengewoontje van verkade (biscuitjes) en een grote mok met warme sojamelk

(begon pas om 12 uur met eten dus het is niet zo veel inderdaad maar heb ook niets bijzonders gedaan, niet bewogen ofzo, geen sport ben alleen eventjes buiten geweest om de hond uit te laten, is in totaal een half uurtje gewandelt.)

vandaag heb ik alleen nog ontbijt op:
1 volkoren boterham met tomaat
1 volkoren boterham met tahin
1 kiwi
5 aardbijen (grote)
Oud 20-05-2005, 11:46
D-sire
D-sire is offline
Gisteravond ongesteld geworden. Bijkomend voordeel is dat wanneer ik eenmaal ongesteld ben, ik niet zo'n trek heb ik al die slechte tussendoortjes. Ervoor echter wel, daarom ook gisteravond een halve zak japanse mix gegeten

Vandaag weer een gezonde start. Even een lijstje:

9.30
50g cruesli met 200 ml magere melk

11.30
appel

13.00
bb met 10g 30+ kaas
bb met halva jam
bb met beleg nog onbekend

15.00
peer, boterham, of rijstwafel

16.00
Ravioli met bolognese saus
verse eigengemaakte salade
toetje

21.30
2 bb met beleg

Ik heb nog geen cal geteld maar ik denk dat het wel ong goed is. Tussen 16.00 en 21.30 kan ik niet eten, omdat ik van 17.00-21.15 moet werken.

Over die salade, wat gooien jullie daar allemaal in? Ben van plan om zo even naar de supermarkt te gaan om daar ingredienten voor te kopen, dus tips zijn welkom!
Oud 20-05-2005, 11:48
cerys
cerys is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 20-05-2005 @ 12:46 :

Over die salade, wat gooien jullie daar allemaal in? Ben van plan om zo even naar de supermarkt te gaan om daar ingredienten voor te kopen, dus tips zijn welkom!
ehm gemengde sla, tomaatjes, komkommer, feta, geraspte worteltjes, dat soort dingen?
Oud 20-05-2005, 11:49
moontje16
moontje16 is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 20-05-2005 @ 12:46 :

Allereerst natuurlijk sla, tomaat, stukjes komkommer. Stukjes gerookte kip is ook erg lekker, of anders iets van tonijn erbij. Bosuitjes, een ei, augurkjes, je kan dr echt vanalles in doen! Olijven.. en dan alles aanmaken met een klein beetje olie, heerlijk!
Oud 20-05-2005, 11:50
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
cerys schreef op 20-05-2005 @ 12:48 :
ehm gemengde sla, tomaatjes, komkommer, feta, geraspte worteltjes, dat soort dingen?
Ja dat bedoel ik, alleen denk ik dat feta nogal veel cal bevat? Moet wel mager blijven, misschien dat ik er een gekookt eitje doorheen kan doen. De rest zal ik onthouden
Oud 20-05-2005, 12:02
Verwijderd
@Freestyler*: Je ontbijt is zo ongeveer het belangrijkste van de hele dag...volgens mij is het niet echt gezond om je ontbijt over te slaan. En als je wel ontbijt om 8.00u oid, volgens mij is het ook niet echt goed om van 8.00u tot 14.00u niets te eten... (Zelf houd ik dat ook onmogelijk vol. )
Oud 20-05-2005, 12:25
cerys
cerys is offline
kan iemand mij vertellen hoeveel calorieën er in een eierkoek zitten?
ik weet dat in die "kleine" eierkoekjes van de albert heijn (zijn 30 gram per stuk) 90 kcal zitten.
maar op valtaf.nl staat voor een eierkoek 105 en 155 kcal. is dat dan 105 voor zo'n kleintje, en 155 voor een grotere? want bij bakkers hebben ze meestal grotere. en ik weet niet precies hoeveel zo een weegt.. en dus hoeveel kcal die bevatten.. weet iemand het?

Laatst gewijzigd op 20-05-2005 om 12:28.
Oud 20-05-2005, 12:36
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 13:02 :
@Freestyler*: Je ontbijt is zo ongeveer het belangrijkste van de hele dag...volgens mij is het niet echt gezond om je ontbijt over te slaan. En als je wel ontbijt om 8.00u oid, volgens mij is het ook niet echt goed om van 8.00u tot 14.00u niets te eten... (Zelf houd ik dat ook onmogelijk vol. )
maar waarom?
vroeger viel ik ook lflauw als ik twee uur niks at, maar gewenning Ik heb het weleens getest. Kan gewoon de hele dag normale ding doen en sporten zonder eten. Tot een uur of 5. Maar dat merk je wel als je een sprintje trekt.
Oud 20-05-2005, 12:39
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-05-2005 @ 13:36 :
maar waarom?
vroeger viel ik ook lflauw als ik twee uur niks at, maar gewenning Ik heb het weleens getest. Kan gewoon de hele dag normale ding doen en sporten zonder eten. Tot een uur of 5. Maar dat merk je wel als je een sprintje trekt.
Als je niet ontbijt, komt je metabolisme niet op gang.
Oud 20-05-2005, 12:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
maar waarom?
zoek ff in vorige lijntopics, daar is het een aantal keer heel duidelijk uitgelegd dat als je wilt afvallen, het juist zo belangrijk is om te ontbijten, het is juist heel dom en een groot misverstand dat je zonder ontbijt dan sneller afvalt ofzo...

gewenning is erg slecht... ik vind echt dat jij heel slecht omgaat met eten... ik weet niet of je ooit een eetprobleem hebt gehad? Ik meen me te herinneren dat je helemaal niet moest afvallen, maar ik kan je in de war hebben met iemand anders... hoeveel weeg je en hoe lang ben je?
Oud 20-05-2005, 12:59
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-05-2005 @ 13:42 :
zoek ff in vorige lijntopics, daar is het een aantal keer heel duidelijk uitgelegd dat als je wilt afvallen, het juist zo belangrijk is om te ontbijten, het is juist heel dom en een groot misverstand dat je zonder ontbijt dan sneller afvalt ofzo...

gewenning is erg slecht... ik vind echt dat jij heel slecht omgaat met eten... ik weet niet of je ooit een eetprobleem hebt gehad? Ik meen me te herinneren dat je helemaal niet moest afvallen, maar ik kan je in de war hebben met iemand anders... hoeveel weeg je en hoe lang ben je?
maar er wordt bijvoorbeeld wel aangeraden om voor het ontbijt te gaan hardlopen, want dan spreekt je lichaam gelijk je reserves aan. En dat wordt ook door professionals beweerd.
Dus dat vind ik een beetje tegenstrijdig

Ik lees altijd als nadeel dat mensen die heto tnbijt overslaan, geneigd zijn dit later te compenseren met vette snacks.
maar als ik dit nou niet doe?
verlaagt het dan echt de stofwisseling voor de hele dag?

eetprobleem? nee joh. heb ik geen discipline voor. Maar ik heb wel atijd veel en ongezond gegeten. Afgewisseld met zeer korte periodes weinig eten. Maar ik durf ook niet te eten in de buurt van onbekende mensen, dat remt ook af
ik ben nu rond de 1.71 en 57 kg. Maar echt nauwkeurig meten is natuurlijk lastig. Wie zegt dat mijn weegschaal niet 2 kg afwijkt?
Oud 20-05-2005, 13:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-05-2005 @ 13:59 :
maar er wordt bijvoorbeeld wel aangeraden om voor het ontbijt te gaan hardlopen, want dan spreekt je lichaam gelijk je reserves aan. En dat wordt ook door professionals beweerd.
Dus dat vind ik een beetje tegenstrijdig

Ik lees altijd als nadeel dat mensen die heto tnbijt overslaan, geneigd zijn dit later te compenseren met vette snacks.
maar als ik dit nou niet doe?
verlaagt het dan echt de stofwisseling voor de hele dag?

eetprobleem? nee joh. heb ik geen discipline voor. Maar ik heb wel atijd veel en ongezond gegeten. Afgewisseld met zeer korte periodes weinig eten. Maar ik durf ook niet te eten in de buurt van onbekende mensen, dat remt ook af
ik ben nu rond de 1.71 en 57 kg. Maar echt nauwkeurig meten is natuurlijk lastig. Wie zegt dat mijn weegschaal niet 2 kg afwijkt?
dat dacht ik dus al, je eet echt heel verkeerd voor je gewicht. Je eet nu alsof je serieus overgewicht heeft wat elk moment ontzettend schadelijk is voor je lichaam...
Ik vind dat je uberhaupt niet moet afvallen, maar ja, daar denk je kennelijk anders over. Eet dan ongeveer 1800 cal, dan val je geleidelijk af en dan zit je in de buurt van een eetpatroon wat je je hele leven kunt volhouden...

Niet eten bij onbekende mensen is niet normaal en dus zit er iets niet goed. Periodes met weinig eten geldt hetzelfde voor.

Ik heb altijd gehoord dat het ontzettend slecht is als je voor het ontbijt gaat hardlopen. Omdat je lichaam idd geen reserves meer heeft, omdat je net een nacht achter de rug hebt. Je gaat heel snel over op eiwitverbranden wat overgeven tot gevolg heeft...
Oud 20-05-2005, 14:07
Mara
Mara is offline
@Gothic: Een beetje cardio voor 't ontbijt kan wel. Moet je 't wel reeël houden, als je pas om 11 uur opstaat dan kan dat natuurlijk niet. Ook moet je niet te extreem doen. 20 minuten joggen kan bijv. wel, maar je moet niet een uur rond gaan rennen.

Vandaag kom ik trouwens idioot hoog, vergeleken bij wat ik eet :
Ontbijt
1 bb rookvlees

Tussendoor
2 bb rookvlees

Lunch 1
1 bb rookvlees

Lunch 2
2 bb, 2 eieren

Tussendoor
1 sinaasappel

Avondeten
120g ongekookte macaroni
30g ham, 20g boterhamworst

Avond
250g kwark
2 rijstwafels

Ham en boterhamworst gaan door de macaroni. Dit is 1450kcal, maar er zit nog meer zooi in die macaroni en daar weet ik 't aantal kcal niet van. Ok, 1500 is niet veel, maar kijkend naar wat ik eet..
Oud 20-05-2005, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 20-05-2005 @ 14:36 :
dat dacht ik dus al, je eet echt heel verkeerd voor je gewicht. Je eet nu alsof je serieus overgewicht heeft wat elk moment ontzettend schadelijk is voor je lichaam...
Ik vind dat je uberhaupt niet moet afvallen, maar ja, daar denk je kennelijk anders over. Eet dan ongeveer 1800 cal, dan val je geleidelijk af en dan zit je in de buurt van een eetpatroon wat je je hele leven kunt volhouden...

Niet eten bij onbekende mensen is niet normaal en dus zit er iets niet goed. Periodes met weinig eten geldt hetzelfde voor.

Ik heb altijd gehoord dat het ontzettend slecht is als je voor het ontbijt gaat hardlopen. Omdat je lichaam idd geen reserves meer heeft, omdat je net een nacht achter de rug hebt. Je gaat heel snel over op eiwitverbranden wat overgeven tot gevolg heeft...
Als je voor het ontbijt gaat hardlopen zijn je glycogeendepots leeg en schakelt je lichaam gelijk over op vetverbranding in plaats van dat het koolhydraten verbrandt. Daarom is het ook beter voor je vetverbranding om cardio na je krachttraining te doen, omdat je je koolhydraten als het ware al tijdens je kt hebt verbrandt en je lichaam bij de cardio overschakelt op de vetreserves.

Freestyler: Je spreekt jezelf een beetje tegen, maar het zal wel weer ' gewenning ' zijn . Enerzijds wil je een dieet wat je je hele leven vol kunt houden, anderzijds wil je niet ontbijten. Ik weet niet hoe het met de rest hier zit, maar IK zou een dieet zonder ontbijt niet levenslang kunnen volhouden.
Je ontbijt zorgt ervoor dat je metabolisme op gang komt zodat je meer verbrandt, daarom is het ook beter om 5-6 kleinere maaltijden per dag te eten i.p.v 3 grote. Als ik jou was zou ik maar als de wiedeweerga wat basiskennis tot je nemen want je bent slecht bezig. Sorry als het een beetje hard overkomt maar wat je nu doet (en je redeneringen) zijn zacht gezegd...niet zo slim.
Oud 20-05-2005, 14:32
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
maar waarom?
Ik ontbeet vroeger ook nooit, best wel slecht... Maar ik was wel wat minder actief dan nu

Had laatst slechts 2 boterhammen gegeten voordat ik naar mijn werk ging en was thuis brood vergeten mee te nemen , vervolgens moest ik e.e.a. gaan rondbezorgen op de fiets... heb 3 uur rondgeraced, en op een gegeven moment viel ik echt bijna flauw (duizelig, hoofdpijn, weinig energie)... zelden zo duidelijk gemerkt hoe slecht het is om niet voldoende te eten
Oud 20-05-2005, 14:50
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-05-2005 @ 15:11 :
Als je voor het ontbijt gaat hardlopen zijn je glycogeendepots leeg en schakelt je lichaam gelijk over op vetverbranding in plaats van dat het koolhydraten verbrandt. Daarom is het ook beter voor je vetverbranding om cardio na je krachttraining te doen, omdat je je koolhydraten als het ware al tijdens je kt hebt verbrandt en je lichaam bij de cardio overschakelt op de vetreserves.
Dit heb ik idd ook gehoord. Ik stelde me bij hardlopen wat anders voor dan jullie, joggen kan idd prima en idd met fitness kan dit op die manier die jij beschrijft ook. Maar echt hardlopen is ontzettend slecht, dat vraagt teveel van je lichaam op dat moment, waardoor het dus overschakeld op eiwit verbranden, omdat vetverbranding langzaam op gang kwam ofzo? Of dat vetverbranding langzamer energie opbracht ofzo. Ik weet niet meer precies hoe dat zat...
Oud 20-05-2005, 15:08
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-05-2005 @ 15:11 :

Freestyler: Je spreekt jezelf een beetje tegen, maar het zal wel weer ' gewenning ' zijn . Enerzijds wil je een dieet wat je je hele leven vol kunt houden, anderzijds wil je niet ontbijten. Ik weet niet hoe het met de rest hier zit, maar IK zou een dieet zonder ontbijt niet levenslang kunnen volhouden.
Je ontbijt zorgt ervoor dat je metabolisme op gang komt zodat je meer verbrandt, daarom is het ook beter om 5-6 kleinere maaltijden per dag te eten i.p.v 3 grote. Als ik jou was zou ik maar als de wiedeweerga wat basiskennis tot je nemen want je bent slecht bezig. Sorry als het een beetje hard overkomt maar wat je nu doet (en je redeneringen) zijn zacht gezegd...niet zo slim.
nee kijk ik wil gezond afvallen
maar deze week had ik een ander doel, namelijk zo veel mogelijk in een week. En jah dat mag je slecht vinden.

Dat niet ontbijten vroeg ik me dus af. Die gewoonte is er bij mij ingeslopen. Daar wil ik ook wel weer mee stoppen als het echt zo slecht is. Dus daarom vreog ik hier waarom het slecht was.

Kijk ik weet ook wel een beetje wat je moet eten enzo. Maar dat ik weinig fruit groente en zuivel eet is omdat ik het echt niet lekker vind.
Waarom zijn mijn redeneringen zo dom?
Oud 20-05-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-05-2005 @ 16:08 :
Kijk ik weet ook wel een beetje wat je moet eten enzo. Maar dat ik weinig fruit groente en zuivel eet is omdat ik het echt niet lekker vind.
Als je gezond af wilt vallen dan zul je denk ik toch moeten proberen om iig fruit en groenten te vinden die je wel lekker vindt of iig lust, anders wordt het al vrijwel onmogelijk om gezond te eten. En zonder gezond te eten, lijkt gezond afvallen me ook erg lastig.
Oud 20-05-2005, 15:29
kellytje
kellytje is offline
Vandaag iets anders dan gepland
ontbijt : een appel , 2 vitalinea toastjes met philladlfia, een gekookt ei, een yoghurt
lunch : een salade met dressing en 100gram gerookte zalm
tussendoor : een droge worst (ik weet niet hoe dat eigleijk heet)
avondeten : een tas soep (groenten+ aarappelen + vlees) met 2 bb

Iemand een idee hoeveel dit nu al is ?
Oud 20-05-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 20-05-2005 @ 16:29 :
Geen idee in getallen, maar iig (veel te) weinig.
Vul het in op bv. valtaf.nl en je weet hoeveel het is.
Oud 20-05-2005, 15:32
kellytje
kellytje is offline
Te weinig weet ik ook wel er komt nog bij. Ik weet gewoon niet goed hoeveel ik voor die (dikke) soep kan tellen
Oud 20-05-2005, 15:35
GetchaGood
GetchaGood is offline
Wat is dat lijnzaad wat sommige gebruiken?
Oud 20-05-2005, 15:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 20-05-2005 @ 16:32 :
Te weinig weet ik ook wel er komt nog bij. Ik weet gewoon niet goed hoeveel ik voor die (dikke) soep kan tellen
ik denk dat het max 700 cal is, met wat geluk... al kan ik natuurlijk niet inschatten wat voor vlees je neemt.

Vul het anders zelf in bij valtaf of overgewicht of voedingswijzer van becel.
Oud 20-05-2005, 15:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 20-05-2005 @ 16:29 :
Vandaag iets anders dan gepland
ontbijt : een appel , 2 vitalinea toastjes met philladlfia, een gekookt ei, een yoghurt
lunch : een salade met dressing en 100gram gerookte zalm
tussendoor : een droge worst (ik weet niet hoe dat eigleijk heet)
avondeten : een tas soep (groenten+ aarappelen + vlees) met 2 bb

Soep kan je 80kcal per 100mL ongeveer pakken denk ik. Een tas is zo'n 250ml denk ik, dus 200kcal.
Oud 20-05-2005, 16:00
ANGE
ANGE is offline
Ik bouw op. Weliswaar langzaam, maar ik bouw op. Vandaag al 4 crackers gehad. Dat staat toch gelijk aan 2 boterhammen, niet?
Oud 20-05-2005, 16:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 20-05-2005 @ 17:00 :
Ik bouw op. Weliswaar langzaam, maar ik bouw op. Vandaag al 4 crackers gehad. Dat staat toch gelijk aan 2 boterhammen, niet?
ligt eraan of het light/lichtgewicht crackers waren...
Oud 20-05-2005, 16:04
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-05-2005 @ 17:03 :
ligt eraan of het light/lichtgewicht crackers waren...
Nee, gewoon. Crackers.
Oud 20-05-2005, 16:06
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 16:25 :
Als je gezond af wilt vallen dan zul je denk ik toch moeten proberen om iig fruit en groenten te vinden die je wel lekker vindt of iig lust, anders wordt het al vrijwel onmogelijk om gezond te eten. En zonder gezond te eten, lijkt gezond afvallen me ook erg lastig.
daaorm neme ik vaak half schaaltje yoghurt
vitamine c krijg ik nog een beetje binnen met 2 glazen vruchtensap per dag (meestal). Maar niet puur. Gewoon van die pakken enzo. Het is niet optimaal, maar is iets.

@Ange
alleen twee crackers
niks erop?
Oud 20-05-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-05-2005 @ 17:06 :
daaorm neme ik vaak half schaaltje yoghurt
vitamine c krijg ik nog een beetje binnen met 2 glazen vruchtensap per dag (meestal). Maar niet puur. Gewoon van die pakken enzo. Het is niet optimaal, maar is iets.
Het is idd niet optimaal, dat is sap sowieso niet echt, geloof ik. Bovendien zijn de meeste vitaminen er al uit, volgens mij. En je mist dan ook nog een heleboel andere vitaminen. En groenten, hoe doe je dat?

Er zijn zo verschrikkelijk veel soorten fruit en groenten, je gaat mij niet vertellen dat je werkelijk niets van dat alles lust, dat geloof ik nl niet.
Oud 20-05-2005, 16:19
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-05-2005 @ 21:29 :
1) Waarom crackers ipv (rogge)brood o.i.d.? En dan ook nog lightcrackers?
2) Je avondeten is enorm klein. Alles wat je hebt zit haast niks in.
3) Je totaal is gewoon weinig.
1) Omdat ik normaal gesproken (als ik niet wil afvallen, nou ja als het me niet lukt zeg maar) ook nooit zoveel brood eet. Dan eet ik 3 boterhammen en helemaal niet iets van crackers. Voelt gewoon heel onnatuurlijk om er dan nu ineens 5 of 6 te eten. Roggebrood vind ik heel vies, en we hadden alleen maar lightcrackers, geen gewone.
2) Is normaal gesproken wel meer hoor, moest nu alleen werken en dr was niks anders wat ik zo snel op kon warmen.
3) Weet ik. Vandaag heb ik al meer (qua avondeten, de rest is ong hetzelfde) dus dat scheelt al. Ga misschien zelfs pizza met salami eten, gaan mn kcal een heeeel eind de hoogte in.
Oud 20-05-2005, 16:20
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-05-2005 @ 17:06 :

@Ange
alleen twee crackers
niks erop?
Met kaas. En het waren er 4 hè....
Oud 20-05-2005, 16:27
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 17:18 :
Het is idd niet optimaal, dat is sap sowieso niet echt, geloof ik. Bovendien zijn de meeste vitaminen er al uit, volgens mij. En je mist dan ook nog een heleboel andere vitaminen. En groenten, hoe doe je dat?

Er zijn zo verschrikkelijk veel soorten fruit en groenten, je gaat mij niet vertellen dat je werkelijk niets van dat alles lust, dat geloof ik nl niet.
groenten eet ik wel hoor, maar weinig. En zoveel groenten stopt mijn moeder ook niet in het eten. Ik eet vooral sla, paprika, sperziebonen en roerbakgroenten
Fruit. Aardbeien, meloen, bessen, druiven, grapefruit vind ik wel lekker. Maar appel peer banaan sinaasappel mandarijn ananas ed eigenlijk niet. Appel is soms wel lekker. Maar dat verschilt zo per stuk.

@ ange
sorry, 4! maar voor jou doen klinkt het wel goed
als je nou in ieder geval fatsoenlijk avond gaat eten?
Oud 20-05-2005, 16:28
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
ANGE schreef op 20-05-2005 @ 17:20 :
Met kaas. En het waren er 4 hè....
Volvette kaas?
En vanavond dan nog wat avondeten he..
Oud 20-05-2005, 16:32
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 20-05-2005 @ 17:28 :
Volvette kaas?
En vanavond dan nog wat avondeten he..
Ik geloof van wel. En ik ga vanavond ook nog wel wat eten. Gewoon, net zoveel als ik normaal eet. Misschien na het eten vanavond nog wel een cracker... (ik zal 's gek doen... ) misschien...
Oud 20-05-2005, 16:33
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-05-2005 @ 17:27 :

@ ange
sorry, 4! maar voor jou doen klinkt het wel goed
als je nou in ieder geval fatsoenlijk avond gaat eten?
Dankjewel. En ik eet sowieso avondeten, niet zo heel veel denk ik, maar ik eet wel wat.
Oud 20-05-2005, 16:37
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
ANGE schreef op 20-05-2005 @ 17:32 :
Ik geloof van wel. En ik ga vanavond ook nog wel wat eten. Gewoon, net zoveel als ik normaal eet. Misschien na het eten vanavond nog wel een cracker... (ik zal 's gek doen... ) misschien...
Enne, doe maar die cracker..
Oud 20-05-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-05-2005 @ 17:27 :
groenten eet ik wel hoor, maar weinig. En zoveel groenten stopt mijn moeder ook niet in het eten. Ik eet vooral sla, paprika, sperziebonen en roerbakgroenten
Misschien je moeder vragen meer groenten in het eten te stoppen? Of anders zelf bv. tussendoor nog wat sla of paprika ofzo te eten?
Citaat:
Fruit. Aardbeien, meloen, bessen, druiven, grapefruit vind ik wel lekker. Maar appel peer banaan sinaasappel mandarijn ananas ed eigenlijk niet. Appel is soms wel lekker. Maar dat verschilt zo per stuk.
Misschien is dat Fruit2day wat voor jou? Zitten wel stukjes in, daar moet je van houden (sommige mensen vinden het daardoor ranzig), maar ik vind het zelf wel lekker. Vers fruit is natuurlijk beter, maar goed, als dat niet mogelijk is oid...hoewel ze tegenwoordig bijna het hele jaar door wel aardbeien, druiven, grapfruits en meloen verkopen, 't is alleen duur.
Oud 20-05-2005, 16:39
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 20-05-2005 @ 17:37 :
Enne, doe maar die cracker..
Ik zal het proberen.
Oud 20-05-2005, 16:42
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
ANGE schreef op 20-05-2005 @ 17:39 :
Ik zal het proberen.
Goed zo
Oud 20-05-2005, 16:42
Mara
Mara is offline
Vandaag gaat veel slechter.

Vanmiddag nog pakje sultana, kokoskoek én 300g magere kwark genomen terwijl dat totáál niet op de planning stond.
Oud 20-05-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 20-05-2005 @ 17:42 :
Vandaag gaat veel slechter.

Vanmiddag nog pakje sultana, kokoskoek én 300g magere kwark genomen terwijl dat totáál niet op de planning stond.
Volgens mij eet je ook gewoon te weinig...
Oud 20-05-2005, 17:12
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 20-05-2005 @ 17:42 :
Goed zo
Ik weet niet of die cracker er nog in zit, avondeten was best wel veel. (is ook goed, toch? )
Oud 20-05-2005, 17:53
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
ANGE schreef op 20-05-2005 @ 18:12 :
Ik weet niet of die cracker er nog in zit, avondeten was best wel veel. (is ook goed, toch? )
Als het écht veel was.. Maar een cracker extra kan sowieso geen kwaad, je hebt verder ook nog niet genoeg (voor jou doen miss veel, maar niet genoeg) gegeten..
Oud 20-05-2005, 18:05
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 17:37 :
Misschien je moeder vragen meer groenten in het eten te stoppen? Of anders zelf bv. tussendoor nog wat sla of paprika ofzo te eten?

Misschien is dat Fruit2day wat voor jou? Zitten wel stukjes in, daar moet je van houden (sommige mensen vinden het daardoor ranzig), maar ik vind het zelf wel lekker. Vers fruit is natuurlijk beter, maar goed, als dat niet mogelijk is oid...hoewel ze tegenwoordig bijna het hele jaar door wel aardbeien, druiven, grapfruits en meloen verkopen, 't is alleen duur.
bedankt voor de tips
ik zal om meer groente/fruit vragen
vooral grapefruits, of zijn die er nu niet?
ze vindt het zelf ook wel verstandig, laatst had ze speciaal voor mij mango gekocht. maar ze weigert me voedingssupplementen te geven uit principe. Mijzelf lijkt dat een prima oplossing, maar dat terzijde.

stukjes vind ik vies jah
ik ben hopeloos
Oud 20-05-2005, 18:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-05-2005 @ 19:05 :
bedankt voor de tips
ik zal om meer groente/fruit vragen
vooral grapefruits, of zijn die er nu niet?
ze vindt het zelf ook wel verstandig, laatst had ze speciaal voor mij mango gekocht. maar ze weigert me voedingssupplementen te geven uit principe. Mijzelf lijkt dat een prima oplossing, maar dat terzijde.

stukjes vind ik vies jah
ik ben hopeloos
je bent 19, je kunt zelfstandig naar de kruitvat en dan koop je gewoon een potje voedingssupplementen.
Oud 20-05-2005, 18:23
blurred
blurred is offline
Mijn vader was deze week naar Duitsland, en hij heeft, heel lief, iets voor me meegenomen. Een doosje milka chocola. Met pralinevulling ook nog...
Oud 20-05-2005, 18:26
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-05-2005 @ 19:10 :
je bent 19, je kunt zelfstandig naar de kruitvat en dan koop je gewoon een potje voedingssupplementen.
tuurlijk kan dat, maar de vraag is of ik dat wil als mijn ouders daar niet achter staan.
nee dus.
Oud 20-05-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 20-05-2005 @ 19:05 :
Mijzelf lijkt dat een prima oplossing, maar dat terzijde.
Die dingen zijn bedoeld als aanvulling, net als vervaning. En als ze mee wil werken aan ander fruit ed, dan is dat toch ook een oplossing?
Oud 20-05-2005, 19:31
Verwijderd
willen je ouders ook geen multivitaminesap kopen? Dat is ook gewoon lekker

ik heb echt véél vet binnen gekregen vandaag en gister... en niet veel eiwit. Nouja, daar is mee te leven voor een paar dagen
Topic gesloten

Regels voor berichten