Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2005, 19:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 03-12-2005 @ 15:54 :
Ja, ik heb het als ik gewoon de pil slik (zonder doorslikken) namelijk niet Waarschijnlijk een iets te grote hormonenboost gehad ofzo
Dan heb ik het ook wel zo af en toen, want zo ben ik gewoon. Ik ben gewoon iemand die leeft in extremen maar ik had het nu wel vaker en heftiger had ik het idee. Vaak is er toch wel een aanleiding maar nu echt niet.
Oud 03-12-2005, 19:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
shining schreef op 03-12-2005 @ 19:50 :
IK heb een vraagje.
het is eigenlijk niet zo belangrijk maar ik ben er wel benieuwd naar .
Toen ik met de pil ben begonnen heb ik de micorgynon 30 van de huisarts gekregen. Ik had nergens last van, ging allemaal heel erg goed. Minder last van buikpijn/rugpijn, regelmatige menstruatie en ook korter. Het rare was alleen dat ik als ik na een stop-week (ik slik de pil 's avonds) de eerste pil weer had geslikt ik de volgende ochtend misselijk was (af en toe overgeven), heel erg duizelig was en flauw viel.
Ik heb het eerst een paar maanden aangezien maar omdat telkens weer het zelfde gebeurde ben ik toch maar naar de huisarts gegaan. Ze zei dat ik precies dezelfde dingen had als bij een zwangerschap, gewoon zwangerschapsverschijnselen dus.
Ik had hier echt nog nooit van gehoord (dat je dat van de pil kan krijgen) en ik vroeg me af of iemand anders daar ook last van heeft gehad. Ik vind het ook wel vreemd omdat er in een pil toch hele andere hormonen zitten dan bij een zwangerschap vrij komen..? (ow ja, is dit misschien ook een voorteken dat het bij mij als ik ooit zwanger wordt, net zo is? Dat hoef van mij dus echt niet.. )
Ik had dat ook altijd, de eerste paar pillen van mijn strip bij microgynon dat ik heel erg misselijk was en het heel erg warm had, echt zo'n heel gloeiend hoofd had ik dan. Ik moest dan soms ook overgeven en had vaak ook heel erg pijn in mijn buik enzo 's nachts. Na een paar pillen was het dan weer over. Hoe het komt weet ik verder niet. Ik slik nu Yasmin en nu heb ik er geen last meer van. Het is bij mij trouwens wel minder geworden/overgegaan naarmate ik langer microgynon slikte dus ik zou het gewoon nog even afwachten.
Oud 03-12-2005, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-12-2005 @ 20:40 :
Ik had dat ook altijd, de eerste paar pillen van mijn strip bij microgynon dat ik heel erg misselijk was en het heel erg warm had, echt zo'n heel gloeiend hoofd had ik dan. Ik moest dan soms ook overgeven en had vaak ook heel erg pijn in mijn buik enzo 's nachts. Na een paar pillen was het dan weer over. Hoe het komt weet ik verder niet. Ik slik nu Yasmin en nu heb ik er geen last meer van. Het is bij mij trouwens wel minder geworden/overgegaan naarmate ik langer microgynon slikte dus ik zou het gewoon nog even afwachten.
Sorry, was ik vergeten erbij te zetten. Ik ben al overgestapt op een andere pil want het was echt extreem, wilde bijna niet meer opstaan omdat ik er bang voor was...
Vroeg me daarom ook alleen maar af of andere mensen dit ook hebben gehad
Oud 04-12-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-12-2005 @ 13:48 :
Ik heb een keer ook medicijnen gekregen waardoor de betrouwbaarheid van de pil afnam. De huisarts vroeg toen in welke week van mijn strip ik zat. Dat was de eerste week en toch was ik die hele strip niet veilig dus ik zou er vanuit gaan dat je pas je volgende strip weer veilig bent. Ik hoefde maar een pil te slikken en het werkte toch een hele maand door.
hmm dat zou betekenen dat het 3 maanden niet betrouwbaar is. stom maar bedankt
Oud 04-12-2005, 22:16
Dark Red
Dark Red is offline
Namens mijn kant ook even een vraagje van een vriendin(zit niet op scholieren)

Ze heeft vandaag seks gehad zonder condoom,ze slikt nu al de 2e strip zonder stopweek,nu dinsdag zou ze moeten stoppen en een stopweek inlassen,dat wilt ze doen,MAAR is dat wel verstandig?
Of is het toch beter doorslikken voor de extra veiligheid of ben je beschermd tijdens de stopweek?
Oud 05-12-2005, 09:12
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Dark Red schreef op 04-12-2005 @ 23:16 :
Namens mijn kant ook even een vraagje van een vriendin(zit niet op scholieren)

Ze heeft vandaag seks gehad zonder condoom,ze slikt nu al de 2e strip zonder stopweek,nu dinsdag zou ze moeten stoppen en een stopweek inlassen,dat wilt ze doen,MAAR is dat wel verstandig?
Of is het toch beter doorslikken voor de extra veiligheid of ben je beschermd tijdens de stopweek?
Ze heeft de pil dus doorgeslikt? Alle pillen die je na je 1e strip slikt vallen in week 3. Zolang ze de pil niet is vergeten, is er niks aan de hand, ze is gewoon veilig. Doorslikken zorgt niet voor extra veiligheid.
Als je geen pil vergeet, is het niet nodig (behalve om je te beschermen tegen soa's) om sex met een condoom te hebben.
Oud 05-12-2005, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 03-12-2005 @ 15:47 :
Ben ik de enige die last heeft van extreme stemmingswisselingen als ie de pil doorslikt? Het valt me opeens op Ik had geen zin in al die troep en al die pijn, maar ben nu al anderhalve week afwisselend aan het janken of juist extreem gefrustreerd
daar heb ik geen last van, maar ik heb bij het doorslikken wel last van libidoverlies (vanaf week 4 ongeveer) en hoofdpijn (vanaf week 5). Ik denk dat de pil op de een of andere manier cumulatief werkt in je lichaam (moet ook haast wel eigenlijk, anders zou de stopweek niet veilig zijn, toch? kan iemand met meer verstand van farmarcie hier uitsluitsel over geven?) en dat het daardoor kan dat bij sommigen de bijwerkingen zich pas 'uiten' als je een stopweek overslaat.
Oud 05-12-2005, 11:07
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Dark Red schreef op 04-12-2005 @ 23:16 :
Uiteraard ben je beschermd tijdens de stopweek.
Als ze dit niet eens weet, zou ze toch gewoon even een keer de tijd moeten nemen en rustig de bijsluiter doorlezen.
Oud 05-12-2005, 12:13
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Konijn schreef op 05-12-2005 @ 12:07 :
Uiteraard ben je beschermd tijdens de stopweek.
Als ze dit niet eens weet, zou ze toch gewoon even een keer de tijd moeten nemen en rustig de bijsluiter doorlezen.
Mits ze op tijd weer aan je nieuwe strip begint. En dat tweede zou iedereen eens moeten doen.
Oud 05-12-2005, 13:08
hola
hola is offline
Ik ben aan het einde gekomen van mijn voorraad pillen. Ik weet dat je niet meer naar de dokter hoeft voor een vervolg recept, dus ik moet binnen nu en een week even naar de apotheek.
Nu is mijn vraag: wat kost het eigelijk? ik slik die 'standaard'pil.. die mycroblabla 30 ofzo. ( even de naam kwijt)

alvast bedankt!
Oud 05-12-2005, 13:29
Verwijderd
Je bent jonger dan 21, dus in elk geval verzekerd voor de anticonceptiepil. Microgynon30 is geen dure pil, dus die wordt volledig gedekt .

Als je ziekenfondsverzekerd bent, hoef je niets te betalen. Ben je particulier verzekerd, dan betaal je in de apotheek een euro of 15, en dan kun je dat bedrag terugvragen aan je verzekering.
Oud 05-12-2005, 13:40
hola
hola is offline
dus ik moet even mijn pasje mee nemen?

toch nog ingewikkelder dan ik dacht
Oud 05-12-2005, 17:16
Dark Red
Dark Red is offline
Dat weet ze wel
Maar ze dacht altijd al dat als je stopt met de pil er dan de eiersprong kom en als je net ervoor seks heb gehad,dan kan je toch bevrucht worden door de zaden die er nog leven?
Oud 05-12-2005, 18:39
Verwijderd
Als de stopweek langer duurt dan 7 dagen (of als je helemaal stopt, dan ook pas na 7 of meer dagen) krijg je inderdaad een eisprong en dan kun je zwanger raken van zaadcellen die nog in de baarmoeder waren achtergebleven. Maar als je stopweek gewoon 7 dagen duurt (of eventueel soms korter) heb je geen eisprong.
Oud 05-12-2005, 19:51
Saarah
Saarah is offline
Hey,
Ik heb nog eens een vraagje . Eergisteren (zaterdag dus), heb ik door omstandigheden mijn pil pas kunnen nemen rond 20h30, terwijl ik ze normaal neem rond 17h. Het was dus zo'n 3,5u te laat.
Gisteren op tijd geslikt, maar vandaag heb ik ze nu net ingenomen (vergeten ). Nu dus ongeveer 4u te laat.
Ik weet dat dit normaal geen kwaad kan, maar kan het ook geen kwaad als het zo snel achter elkaar gebeurt?

(Ik ben nogal paranoïde als het op de pil op aankomt geloof ik , maar ik wil het toch ff vragen )

Thanx alvast!
Oud 05-12-2005, 21:03
Dark Red
Dark Red is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-12-2005 @ 19:39 :
Als de stopweek langer duurt dan 7 dagen (of als je helemaal stopt, dan ook pas na 7 of meer dagen) krijg je inderdaad een eisprong en dan kun je zwanger raken van zaadcellen die nog in de baarmoeder waren achtergebleven. Maar als je stopweek gewoon 7 dagen duurt (of eventueel soms korter) heb je geen eisprong.
Dan ben ik eigenlijk benieuwd wat er in je lichaam gebeurd als je een 'normale' stopweek heb?
Oud 05-12-2005, 21:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dark Red schreef op 05-12-2005 @ 22:03 :
Dan ben ik eigenlijk benieuwd wat er in je lichaam gebeurd als je een 'normale' stopweek heb?
Hoe bedoel je? Als je normaal ongesteld wordt?

Als je een 'normale' cyclus hebt krijg je een eisprong. Ook word er een zachte 'bedekking' gemaakt in je baarmoeder waarin het eitje zich kan nestelen als het bevrucht is. Na verloop van tijd is 't eitje nog niet bevrucht, dus die bedekking is ook niet meer nodig. Je wordt ongesteld want dat wordt afgebroken en gaat eruit.

Er is een ander woord voor bedekking maar ik kan d'r niet op komen
Oud 05-12-2005, 21:26
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-12-2005 @ 22:24 :
Hoe bedoel je? Als je normaal ongesteld wordt?

Als je een 'normale' cyclus hebt krijg je een eisprong. Ook word er een zachte 'bedekking' gemaakt in je baarmoeder waarin het eitje zich kan nestelen als het bevrucht is. Na verloop van tijd is 't eitje nog niet bevrucht, dus die bedekking is ook niet meer nodig. Je wordt ongesteld want dat wordt afgebroken en gaat eruit.

Er is een ander woord voor bedekking maar ik kan d'r niet op komen
Het is je slijmvlies dat dikker word toch?
Oud 05-12-2005, 21:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 05-12-2005 @ 22:26 :
Het is je slijmvlies dat dikker word toch?
Slijmvlies, dat was 't
Baarmoederslijmvlies, om precies te zijn zelfs.
Oud 05-12-2005, 22:45
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-12-2005 @ 22:32 :
Slijmvlies, dat was 't
Baarmoederslijmvlies, om precies te zijn zelfs.
Nu voel ik me slim. Heeft het hoofdstuk Voortplanting & Ontwikkeling bij Biologie toch nog zin gehad.
Oud 05-12-2005, 23:20
Verwijderd
ff nog een pilvraagje..

Ik ben nu aan mn 3e week begonnen, ben van deze strip 2x een pil vergeten maar dat was allemaal niet zo erg omdat ik het veilig had gedaan enzo, ook vanwege mijn antibioticakuur.. moest blijkbaar 2 weken veilig doen voordat het allemaal weer okee was. Nou, goed.. mijn probleem is nog steeds het tijdstip van die pil

Ik wil dus graag de pil doorslikken deze keer, maar ik wil ook overstappen op een ander tijdstip. Ik vraag me af hoe ik dat zou moeten aanpakken. Misschien één dag savonds laat innemen en dan de dag erop smorgens heel vroeg, zodat je niet over die 24+12 uur heengaat? Normaal zou je na de stopweek gewoon smorgens kunnen gaan beginnen, maar als ik door ga slikken kan dat dus niet.

En ik wil eigenlijk heel graag dat mijn strip niet op een vrijdag begint, maar omdat ik de eerste keer op vrijdag ongesteld werd moest ik dus die dag beginnen met slikken. Kan ik iets verzinnen waardoor mijn strip op maandag begint, zodat ik de weekenden niet ongesteld ben?
Oud 06-12-2005, 11:12
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Xia schreef op 06-12-2005 @ 00:20 :
ff nog een pilvraagje..

Ik ben nu aan mn 3e week begonnen, ben van deze strip 2x een pil vergeten maar dat was allemaal niet zo erg omdat ik het veilig had gedaan enzo, ook vanwege mijn antibioticakuur.. moest blijkbaar 2 weken veilig doen voordat het allemaal weer okee was. Nou, goed.. mijn probleem is nog steeds het tijdstip van die pil

Ik wil dus graag de pil doorslikken deze keer, maar ik wil ook overstappen op een ander tijdstip. Ik vraag me af hoe ik dat zou moeten aanpakken. Misschien één dag savonds laat innemen en dan de dag erop smorgens heel vroeg, zodat je niet over die 24+12 uur heengaat? Normaal zou je na de stopweek gewoon smorgens kunnen gaan beginnen, maar als ik door ga slikken kan dat dus niet.

En ik wil eigenlijk heel graag dat mijn strip niet op een vrijdag begint, maar omdat ik de eerste keer op vrijdag ongesteld werd moest ik dus die dag beginnen met slikken. Kan ik iets verzinnen waardoor mijn strip op maandag begint, zodat ik de weekenden niet ongesteld ben?
Ik ben ook nooit ongesteld in de weekenden, want ik begin op vrijdag, dan slik ik mn laatste pil op donderdag en wordt ik maandag ongesteld. op vrijdag begin ik weer met de pil en zaterdag ben ik bijna niet meer ongesteld.
normaal slik je je laatste pil op donderdag he? misschien dat je m dan kan doorslikken tot en met zondag. je slikt da op zondag je laatste pil, je slikt ma di woe do vrij za en zo geen pil en dan begin je weer op maandag.
Oud 06-12-2005, 11:57
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Ik slik micrgynon 30 en ben vorige maand niet in mijn stopweek ongesteld geweest, want een week daarvoor had ik een doorbraakbloeding. Heb nu donerdagavond mijn laatste pil gehad, maar nog steeds geen enkel teken van een ongesteldheid te bekennen, ik begin me ernstig zorgen te maken.. wat is het gemiddeld aantal dagen dat je ongesteld moet worden na het innemen van je laatste pil?

(En ja ik heb een pil vergeten en seks gehad, ook al getest 2 week geleden maar die was negatief)
Oud 06-12-2005, 12:58
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-12-2005 @ 14:29 :
Je bent jonger dan 21, dus in elk geval verzekerd voor de anticonceptiepil. Microgynon30 is geen dure pil, dus die wordt volledig gedekt .
Mijn verzekering vergoedt het niet, want ik ben tussen de 18 en 21. Onder de 18 (basisverzekering) hoef ik niks te betalen en boven de 21 (ivm aanvullende verzekering) ook niet.
Oud 06-12-2005, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb deze maand een hele strip geslikt en toen nog twee weken erachteraan. Nou ben ik pas ongesteld geweest maar ik was echt maar heel licht ongesteld, veel lichter en ook korter dan normaal. Moet ik me nu zorgen gaan maken of komt dat waarschijnlijk door het doorslikken of is er toch kans dat ik zwanger ben? Ik ben verder geen pil vergeten ofzo.
Oud 07-12-2005, 11:13
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-12-2005 @ 22:05 :
Ik heb deze maand een hele strip geslikt en toen nog twee weken erachteraan. Nou ben ik pas ongesteld geweest maar ik was echt maar heel licht ongesteld, veel lichter en ook korter dan normaal. Moet ik me nu zorgen gaan maken of komt dat waarschijnlijk door het doorslikken of is er toch kans dat ik zwanger ben? Ik ben verder geen pil vergeten ofzo.
Waarschijnlijk komt het door het doorslikken. Als je geen pil bent vergeten, is de kans dat je zwanger bent heeeeel erg klein.
Maak je niet te veel zorgen .
Oud 07-12-2005, 11:52
MieX
MieX is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-12-2005 @ 11:04 :
daar heb ik geen last van, maar ik heb bij het doorslikken wel last van libidoverlies (vanaf week 4 ongeveer) en hoofdpijn (vanaf week 5). Ik denk dat de pil op de een of andere manier cumulatief werkt in je lichaam (moet ook haast wel eigenlijk, anders zou de stopweek niet veilig zijn, toch? kan iemand met meer verstand van farmarcie hier uitsluitsel over geven?) en dat het daardoor kan dat bij sommigen de bijwerkingen zich pas 'uiten' als je een stopweek overslaat.
*geeft uitsluitsel* klopt inderdaad
Oud 07-12-2005, 15:03
Saarah
Saarah is offline
Hoi,
Ik heb een vraagje... Ik hoop dat iemand kan antwoorden!!
Ik neem de pil net, dit is mijn eerste strip. Het laatste pilletje van deze strip moet ik vrijdag nemen. Dus dan zal ik wrs volgende week ongesteld zijn.
Maareh, nu komt het zo uit dat ik eigenlijk volgende week helemaal niet ongesteld wil zijn wegens persoonlijke redenen . Maar de dokter heeft me gezegd dat ik de eerste drie maanden (dus de eerste drie strips) niet mag doorslikken, omdat mijn lichaam en mijn hormonen dan helemaal in de war gaan raken ofzoiets.

Ik wil natuurlijk niet dat mijn lichaam ineens helemaal tilt slaagt ofzo , maar ik wil volgende week niet ongesteld zijn! Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Kan ik het toch riskeren om gewoon door te slikken, maar kunnen daar dan negatieve gevolgen van komen? Of kan het geen kwaad? Of gaat het gewoon geen effect hebben, ga ik toch ongesteld worden?

Help! Ik slik trouwens de Meliane pil .

Hij zei ook dat ik tussentijdse bloedingen zou kunnen krijgen, en die heb ik niet gehad. Wil dit mss zeggen dat mijn lichaam toch supergoed reageert op de pil en ik gewoon kan doorslikken ofzo?
Pfff
Oud 07-12-2005, 15:50
Konijn
Konijn is offline
@Saarah:

Ik zou het risico niet nemen als ik jou was.
Dat je nu nog geen doorbraakbloeding hebt gehad, wil niet zeggen dat je die niet krijgt als je doorslikt. dan is de kans daarop namelijk sowieso groter.
Ook heeft je dokter natuurlijk gelijk wat betreft het 'in de war' raken van je lichaam. Dit is nu al helemaal anders en nieuw, als je gelijk begint met het zelf ook nog eens beinvloeden van de hormonen in je lichaam, weet je lichaam helemaal niet meer hoe het nu moet werken. (Wat dus ook weer kan leiden tot bv. doorbraakbloedingen).
Ik weet niet wat er zo vreselijk belangrijk is, maar ik zou zeggen: doe het niet.
Oud 07-12-2005, 16:43
Verwijderd
Ehm..

Dan heb ik precies hetzelfde De dokter heeft tegen mij niet gezegd dat het een probleem zou zijn om meteen door te slikken en dat was ik dus deze keer wel van plan (ook eerste pilstrip), dus..
Oud 07-12-2005, 17:55
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Saarah schreef op 07-12-2005 @ 16:03 :
Kan ik het toch riskeren om gewoon door te slikken, maar kunnen daar dan negatieve gevolgen van komen? Of kan het geen kwaad? Of gaat het gewoon geen effect hebben, ga ik toch ongesteld worden?

Help! Ik slik trouwens de Meliane pil .

Hij zei ook dat ik tussentijdse bloedingen zou kunnen krijgen, en die heb ik niet gehad. Wil dit mss zeggen dat mijn lichaam toch supergoed reageert op de pil en ik gewoon kan doorslikken ofzo?
Pfff
De dokter raadt, normaal gesproken, aan om de allereerste 3 maand op de gewone manier te slikken (21 dagen achter elkaar pillen slikken en 7 dagen stopweek). Dit om je lichaam te laten wennen aan de toevoeging van hormonen.
Ik weet dat ongesteld zijn niet de prettigste tijd is van de maand, maar met tampons/maandverband en evt. pijnstillers kom je best ver.
Als jij gewoon de pil door gaat slikken, kun je een doorbraakbloeding krijgen op een misschien nog ongunstiger tijdstip? Maar het verschilt per persoon.
Oud 07-12-2005, 17:58
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 07-12-2005 @ 18:55 :
De dokter raadt, normaal gesproken, aan om de allereerste 3 maand op de gewone manier te slikken (21 dagen achter elkaar pillen slikken en 7 dagen stopweek). Dit om je lichaam te laten wennen aan de toevoeging van hormonen.
Ik weet dat ongesteld zijn niet de prettigste tijd is van de maand, maar met tampons/maandverband en evt. pijnstillers kom je best ver.
Als jij gewoon de pil door gaat slikken, kun je een doorbraakbloeding krijgen op een misschien nog ongunstiger tijdstip? Maar het verschilt per persoon.
Ja, maar het is nét deze keer dat ik persé wil doorslikken eigenlijk. Maareh, is het enige ongunstige effect dan die doorbraakbloedingen? Of zijn er nog wat risico's aan verbonden? Dat het dan bv. veel langer duurt voor je lichaam gewend zal raken aan de pil ofzo?
Oud 07-12-2005, 18:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Saarah schreef op 07-12-2005 @ 18:58 :
Ja, maar het is nét deze keer dat ik persé wil doorslikken eigenlijk. Maareh, is het enige ongunstige effect dan die doorbraakbloedingen? Of zijn er nog wat risico's aan verbonden? Dat het dan bv. veel langer duurt voor je lichaam gewend zal raken aan de pil ofzo?
Het meest ongunstige effect is dat je je lichaam nu werkelijk helemaal in de war schopt en een enorme hormoonboost geeft. Ik zou echt drie maanden afwachten hoe het gaat en dan eventueel pas een keer doorslikken.
Oud 07-12-2005, 18:50
Verwijderd
ja maar..zoveel kwaad kan het toch niet? Als het echt zo'n kwaad kan, dan had mijn dokter het me ook wel verteld..neem ik aan.
Oud 07-12-2005, 18:51
Verwijderd
Oh trouwens, je kan zeker niet je stopweek een week verleggen? Zeg maar..doorslikken en dan een week later stoppen?
Oud 07-12-2005, 18:51
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-12-2005 @ 19:46 :
Het meest ongunstige effect is dat je je lichaam nu werkelijk helemaal in de war schopt en een enorme hormoonboost geeft. Ik zou echt drie maanden afwachten hoe het gaat en dan eventueel pas een keer doorslikken.
Mja.. Maar hoe komt dan dat de dokter bij andere meiden helemaal niks zegt? Dan kan het toch niet ZO'N kwaad kunnen, wel?
Oud 07-12-2005, 19:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Saarah schreef op 07-12-2005 @ 19:51 :
Mja.. Maar hoe komt dan dat de dokter bij andere meiden helemaal niks zegt? Dan kan het toch niet ZO'N kwaad kunnen, wel?
Het verschilt van persoon tot persoon hoe je erop reageert. Daarom moet je ook naar de huisarts als je de pil wilt slikken. De huisarts zal dan kijken wat ik jouw geval het meest geschikt is. De ene persoon kan ook beter tegen doorslikken dan de ander. Lijkt me dat de ene huisarts ook meer voorlichting en meer adviezen geeft dan de ander maar deze ook van persoon tot persoon aanpast.

Ik weet niet of het kwaad kan, maar echt gezond lijkt het me in elk geval niet.
Oud 07-12-2005, 19:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Xia schreef op 07-12-2005 @ 19:51 :
Oh trouwens, je kan zeker niet je stopweek een week verleggen? Zeg maar..doorslikken en dan een week later stoppen?
Ik snap niet goed wat je bedoeld. Je stopweek mag niet langer zijn dan zeven dagen, dus je kunt je stopweek niet verlengen. Je mag wel een week doorslikken. Zolang je minimaal 21 pillen slikt maakt het niet uit of je erna nog een hele strip slikt of maar een pil, of maar een week ofzo.
Oud 07-12-2005, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-12-2005 @ 20:11 :
Ik snap niet goed wat je bedoeld. Je stopweek mag niet langer zijn dan zeven dagen, dus je kunt je stopweek niet verlengen. Je mag wel een week doorslikken. Zolang je minimaal 21 pillen slikt maakt het niet uit of je erna nog een hele strip slikt of maar een pil, of maar een week ofzo.
Verleggen is dan ook niet hetzelfde als verlengen he

Ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af. Of nou ja, ik weet wel dat het kan, maar ik vraag me af wat fijner is, meteen een hele strip doorslikken of alleen maar een extra week.
Oud 07-12-2005, 19:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 07-12-2005 @ 20:18 :
Verleggen is dan ook niet hetzelfde als verlengen he

Ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af. Of nou ja, ik weet wel dat het kan, maar ik vraag me af wat fijner is, meteen een hele strip doorslikken of alleen maar een extra week.
Nee, het is niet hetzelfde maar anders snapte ik het niet, dus vandaar dat ik maar vast wou zeggen dat verlengen niet mag

Als ik doorslik dan slik ik altijd twee weken door, gewoon omdat ik dan in hetzelfde ritme blijf. Ik ben om de twee weken een weekend bij mijn vriend en ik vind het vervelend om dan ongesteld te zijn en als ik een week doorslik of drie weken dan kom ik in zo'n weekend uit, terwijl als ik twee weken doorslik ik in het ritme blijf.
Oud 08-12-2005, 09:50
JJ13
JJ13 is offline
ik ben altijd zo bang dat ik mn pil vergeet. ik ben m in die 2 jaar nog nooit vergeten en ook al is ie uit de strip, dan denk ik nog dat ik m niet heb ingenomen ofzo, terwijl dat wel zo is. ik ben een beetje paranoia denk ik
hebben meer mensen daar last van?
Oud 08-12-2005, 10:28
Nebel
Nebel is offline
Hoi,
Ik heb net de pil voorgeschreven gekregen. De huisarts heeft alleen niet echt duidelijk gezegd wanneer ik ermee kan beginnen, maakt dat veel uit? Ik bedoel, ik ga het niet gebruiken als voorbehoedsmiddel (nu niet iig).
Oud 08-12-2005, 11:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 08-12-2005 @ 10:50 :
ik ben altijd zo bang dat ik mn pil vergeet. ik ben m in die 2 jaar nog nooit vergeten en ook al is ie uit de strip, dan denk ik nog dat ik m niet heb ingenomen ofzo, terwijl dat wel zo is. ik ben een beetje paranoia denk ik
hebben meer mensen daar last van?
Ik ook ja, behalve als ie uit mijn strip is. Mijn vriend is al zo vaak terug uit bed moeten gaan om te gaan kijken of ik hem echt had ingenomen terwijl hij erop stond te kijken als ik hem innam ofzo
Oud 08-12-2005, 11:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-12-2005 @ 11:28 :
Hoi,
Ik heb net de pil voorgeschreven gekregen. De huisarts heeft alleen niet echt duidelijk gezegd wanneer ik ermee kan beginnen, maakt dat veel uit? Ik bedoel, ik ga het niet gebruiken als voorbehoedsmiddel (nu niet iig).
Als je hem niet wilt gebruiken als voorbehoedsmiddel dan maakt het niet veel uit wanneer je begint. Als je dat wel wil is het het beste om te beginnen op de eerste dag van je menstruatie, mijn huisarts raadde me ook aan om toen te beginnen, om mijn lichaam een beetje in regelmaat te houden ook al gebruikte ik de pil toen ook niet als anticonceptie.
Oud 08-12-2005, 12:07
Konijn
Konijn is offline
Vraagje:
Ik ben de 7e pil uit mn strip vergeten. Heb hem tegelijk met de 8e ingenomen, ruim 24 uur later.
Is dit nu heel onveilig of niet (heb de eerste week van de strip seks gehad, ook op de dag van de 7e pil zelf).
Want als je kijkt op bv. sites als pilvergeten.nl, dan geeft hij bij de eerste week aan (waar de 7e pil dus net onder valt) maak een afspraak met de dokter/morning after pil. Bij de 8e is er ineens niks aan de hand, want dat is de tweede week.
Is het nu echt gevaarlijk en moet ik nog zo snel mogelijk een map gaan halen, of valt het mee?
Oud 08-12-2005, 12:51
Rachel
Rachel is offline
Het antwoord zal best ergens staan, maar voordat ik dat gevonden heb

Ik had gister mijn pil ingenomen en 2/3uur later heb ik overgegeven (en nogal flink ook). Is het nu verstandig om een nieuwe pil in te nemen of vanavond een "dubbele"?
Oud 08-12-2005, 12:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 08-12-2005 @ 13:07 :
Vraagje:
Ik ben de 7e pil uit mn strip vergeten. Heb hem tegelijk met de 8e ingenomen, ruim 24 uur later.
Is dit nu heel onveilig of niet (heb de eerste week van de strip seks gehad, ook op de dag van de 7e pil zelf).
Want als je kijkt op bv. sites als pilvergeten.nl, dan geeft hij bij de eerste week aan (waar de 7e pil dus net onder valt) maak een afspraak met de dokter/morning after pil. Bij de 8e is er ineens niks aan de hand, want dat is de tweede week.
Is het nu echt gevaarlijk en moet ik nog zo snel mogelijk een map gaan halen, of valt het mee?
Ik zou, al is het maar voor mijn eigen gevoel, een morningafterpil halen omdat ik zelf geen enkel risico zou willen lopen. Het lijkt me dat ze die grens niet voor niets bij een week leggen en dat een pil meer of minder dus best wel eens wat uit zou kunnen maken.
Oud 08-12-2005, 12:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Rachel schreef op 08-12-2005 @ 13:51 :
Het antwoord zal best ergens staan, maar voordat ik dat gevonden heb

Ik had gister mijn pil ingenomen en 2/3uur later heb ik overgegeven (en nogal flink ook). Is het nu verstandig om een nieuwe pil in te nemen of vanavond een "dubbele"?
Als je hebt overgegeven kan je het best zo snel mogelijk (binnen 12 uur na het innemen van je vorige) een nieuwe pil innemen, anders geldt het als een vergeten pil.
Oud 08-12-2005, 13:12
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-12-2005 @ 13:55 :
Als je hebt overgegeven kan je het best zo snel mogelijk (binnen 12 uur na het innemen van je vorige) een nieuwe pil innemen, anders geldt het als een vergeten pil.
Oo oke..
Daar heb ik dus niet aangedacht..
naja "laat dan maar" ben nu toch al te laat, haha
maar zal het voortaan onthouden
Oud 08-12-2005, 17:30
Saarah
Saarah is offline
Hmm, geen goed idee dus, maar een paar mensen raadden mij aan om geen hele strip door te slikken, maar bv. 4 pilletjes. Dus dat ik m'n menstruatie uitstel door een pil of 4-5 extra te nemen, en dàn een stopweek in te lassen (met de hoop dat ik geen doorbraakbloeding krijg).
Zou dit kwaad kunnen?
Topic gesloten

Regels voor berichten