Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2006, 18:05
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 17-07-2006 @ 17:35 :
ja daar waren wij ook fan van (Y0

Merkte je op het festivalterrein dat dour in populariteit gestegen is?
Ja. Druk! Aan iedereen die ik opzij heb geduwd of vuil heb aangekeken, sorry, maar jullie stonden in de weg. En als fotograaf is het niet tof om door die massa van podium naar podium te rennen, tijdlimiet you know...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2006, 18:12
Metal
Metal is offline
Citaat:
Fake schreef op 17-07-2006 @ 17:23 :
dat was naast het feit dat het me niet goed uitkwam een van de redenen voor mij om niet te gaan. vorig jaar ook ellende meegemaakt op de camping, het programma heeft niet genoeg interessante continuiteit en het is inderdaad best wel een zootje. begrijp me niet verkeerd, er stonden genoeg leuke bands die ik wel graag wilde zien en het was vorig jaar best cool, maar dan liever lowlands idd.
idd, echt een van de gaafste festivals, maar dit jaar even niet. ik vond alleen de zaterdag écht interessant (maar die was dan ook heel erg vet, wtf) hopen dat het programma volgend jaar weer beter is en het weer lekker weer is en ik ben weer van de partey. (de laatste dag was de sfeer gewoon bedrukkend, vorig jaar.)

ik had smutger nog een smsje gestuurd dat ie naar panacea en hellfish moest gaan kijken, ben benieuwd of hij het gekregen heeft.

iemand anders toevallig gaan kijken naar een van deze 2 acts?
Oud 17-07-2006, 19:27
dext0r
dext0r is offline
ja ik, the panacea was echt )@#*$)(*$0343focking vet. maar daarna was ik echt helemaal dood omdat ik voor ed rush al in die tent stond te stampen (rechtsvooraan waar het qua warmte nog wat uit te houden was ) , hellfish daarna nog zou ik echt niet meer trekken dus toen maar terug richting camping gegaan.

ik heb me prima vermaakt, ook al heb ik uiteindelijk niet zo heel veel acts gezien, het was echt té warm vaak of vaak net niet op tijd door omstandigheden

het meertje was een frisse aangelegenheid, erg jammer van die jongen die is overleden, ik heb het helaas moeten zien hoe hij nog een lange tijd op de wal heeft gelegen (wtf! waarom halen ze die jongen niet zo snel mogelijk weg daar voor het oog van het publiek? als boodschap ofzo? van zie wat er kan gebeuren als je dom bent? fuckin ongestructureerde politie daar, wat waarschijnlijk dat verhaal van kut walen wel bevestigt... ) hoewel ik me voornamelijk heb lopen ergeren aan de fransen, vooral de eerste dag.

de berg beklimmen hoorde er natuurlijk ook bij, dat gaf wel een mooi plaatje!

verder heb ik niets ergs van diefstal gemerkt, en hadden we echt supertoffe vlaamse buren.

de zondag vond ik qua programmering een beetje jammer, daar zat voor mij eigenlijk (op nada surf na) niet echt veel voor mij bij. de donderdag en zaterdag daarentegen, w00t.

nou dit is mijn review

edit: de bussen waren weer kut :< en het OV in nederland staat ook op zijn kop blijkbaar.

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 20:01
Back Door Man
Back Door Man is offline
laat ik beginnen met dat ik me perfect heb vermaakt dit jaar op dour.
minpuntje; de laatste nacht lag ik met mijn vriendin te slapen en ze werd wakker van iemand die de tent open ritste en heeft me toen wakker gemaakt en we deden de tent weer dicht, er stonden meerdere fransen om onze tent heen die hem probeerde open te doen om geld te stelen. gelukkig kwamen buren ons helpen en is mijn vriendin naar de politie gegaan toen ik een woordenwisseling had met 1 van die jongens en later zijn er dus 3 van opgepakt, ze hadden bij een tent van een vriend van ons ook zijn tas meegenomen ( die later is terug gevonden, maar zonder fototoestel ) Van die jongen die gesprongen is is ook treurig maar ook wel wat stom natuurlijk.

ik heb veel goede bands gezien en gelachen met vlaamingen, hoogtepunten die me nu te binnen schieten zijn The whitest boy alive, battles, hello kosmo, a brand, les georges leningrad, jimmy edgar en hellfish. oh wacht ik vergat animal collective

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 10:01.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 20:36
grandaddy
grandaddy is offline
ik had vorig jaar ook zoiets meegemaakt, de laatste dag toen we gingen pitten hoorde ik ook allemaal geluiden buiten de tent, en de volgende dag bleek de broek van een vriend van me gestolen te zijn met een portomonnee erin. geld, id kaart, meuk, alles kwijt, en zoiets hoorde ik ook van de belgische buren. klinkt als een jaarlijkse traditie
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 20:46
Verwijderd
Yep dat heb ik ook gehad. Tas uit m'n tent in 2004 terwijl ik lag te slapen en toen de helft van inhoud tas terugvinden in de modderpoel langs de kant van de campingweg.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 21:09
Metal
Metal is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 17-07-2006 @ 21:01 :
minpuntje; de laatste nacht lag ik met mijn vriendin te slapen en ze werd wakker van iemand die de tent open ritste en heeft me toen wakker gemaakt en we deden de tent weer dicht, er stonden meerdere fransen om onze tent heen die hem probeerde open te doen om geld te stelen. gelukkig kwamen buren ons helpen en is mijn vriendin naar de politie gegaan toen ik een woordenwisseling had met 1 van die jongens en later zijn er dus 3 van opgepakt, ze hadden bij een tent van een vriend van ons ook zijn tas meegenomen ( die later is terug gevonden, maar zonder fototoestel ) Van die jongen die gesprongen is is ook treurig maar ook wel wat stom natuurlijk.

ik heb veel goede bands gezien en gelachen met vlaamingen, hoogtepunten die me nu te binnen schieten zijn The whitest boy alive, battles, hello kosmo, a brand, les georges leningrad, jimmy edgar en hellfish.
klinkt tof, alleen dat ene dan, dat is minder. dat hebben wij vorig jaar ook gehad, dat een paar fransen tenten 5 meter van ons af zaten te thrashen. Gasten zijn later ook opgepakt geloof ik. Toch frappant dat zowat iedereen wel eens vervelende dingen heeft meegemaakt op dour, klote walen.

oja vorig jaar was de sfeer de voorlaatste nacht echt grimmig, overdag ook van die franse marokkanen die je bandje wilden hebben als je buiten het terrein liep, omdat ze dachten dat ej naar huis ging. ik heb ook 1 keer gezien dat ze het vrij geweldadig afpakten, maargoed.
Oud 17-07-2006, 21:13
Carn
Carn is offline
Citaat:

ik heb veel goede bands gezien en gelachen met vlaamingen, hoogtepunten die me nu te binnen schieten zijn The whitest boy alive, battles, hello kosmo, a brand, les georges leningrad, jimmy edgar en hellfish.
woordenwisseling?
Oud 17-07-2006, 21:52
innogen
innogen is offline
Citaat:
Carn schreef op 17-07-2006 @ 22:13 :
woordenwisseling?
woor·den·wis·se·ling (de ~ (v.))
1 onaangenaam twistgesprek => meningsverschil

Oud 17-07-2006, 23:53
Verwijderd
Citaat:
hellfish.
vond je dat serieus gaaf ja?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 01:07
Verwijderd
Ik vond Les Georges Leningrad irritant trouwens. Lelijk gilwijf.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 07:59
Verwijderd
Wat een aanslag op je lichaam dit festival . Maar ik leef weer.

Heb foto's, volgen later.

Alleen deze alvat

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 08:10.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 08:48
matt trakker
matt trakker is offline
was je beroofd van je tent?
Oud 18-07-2006, 08:51
Verwijderd
Citaat:
matt trakker schreef op 18-07-2006 @ 09:48 :
was je beroofd van je tent?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 09:18
dext0r
dext0r is offline
bardamu is de enige die ik heb zien rondlopen en heb herkend (zonder doos op hoofd ) , verder niemand :+
Oud 18-07-2006, 10:02
Back Door Man
Back Door Man is offline
Citaat:
Fake schreef op 18-07-2006 @ 00:53 :
vond je dat serieus gaaf ja?
waarom zou ik dat niet gaaf kunnen vinden ?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 10:03
Back Door Man
Back Door Man is offline
Ik vond Ignite trouwens ook een vette show geven, ik ken veel oud werk van ze en ze speelde daar best wel wat van
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 10:04
Back Door Man
Back Door Man is offline
Citaat:
Carn schreef op 17-07-2006 @ 22:13 :
woordenwisseling?
ja, is dat zo gek ? als ik geweldadig was geworden was ik degene die mee mocht naar de politie
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 10:27
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 18-07-2006 @ 11:17 :
hahahaha

LOL valt me nu ook pas op.

sorry voor 30 mb aan pics trouwens
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 10:30
Escapism
Escapism is offline
christus he, die foto's had je ook wel ff wat kleiner kunnen maken
Oud 18-07-2006, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 18-07-2006 @ 11:30 :
christus he, die foto's had je ook wel ff wat kleiner kunnen maken
gewoon even wachten op de auto resize
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 10:43
antigone
antigone is offline
hoogtepunten;
65 days of static,
a brand,
battles,
animal collective,
les georges leningrad,
das pop,
heavy trash,
mono,
special size 4 friends, 's nachts met je dronken kop de berg beklimmen, pain brochette en pizza bij het tentje voor de dance hall.

dieptepunten;
jackson viel nogal tegen, brakheid op de derde dag, fuckin stof, in slaap vallen bij fennesz en wakker worden met mn veters aan elkaar gebonden, bands missen, tas kwijtraken, trage bankautomaten en lange rijen.

ook nog gezien;
bell orchestre, trail of dead, constantines, absynthe minded, brakes, opgezwolle, puppetmastaz, ms. john soda, islands, punish yourself, two star hotel, le nombre, mercury rev, fischerspooner, bauchklang, the hickey underworld, the sedan vault, art brut, infadels, the tellers, ellen allien, hallo kosmo, andy c, roni size, erlend oye, bardamu, het meertje, veel knappe meisjes.

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 10:45.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 10:55
Verwijderd
Citaat:
antigone schreef op 18-07-2006 @ 11:43 :
in slaap vallen bij fennesz en wakker worden met mn veters aan elkaar gebonden,
hahah...
Was ook slaapverwekkend op dat moment, hoewel hij wel goede shit maakt!

Hoogtepunten: Amen Ra, Whitest boy, 65 days, Trail of dead, The Haunted, Animal Collective, de Bami, Battles, final fantasy (kutnaam), 31 Knots

Goed: High On Fire, Mono, Opgezwolle, Jimmy Edgar, Hellfish (stukje gezien), Fennesz

Viel Tegen: STOFLONGEN, STOFSNOT, veel te veel (sub)bass (bijv. bij opgezwolle), jackson and his computer vond ik ook wel saai, kankerbands zoals the dandy warhols (maar daar ben ik dan ook niet naar gaan kijken). En te druk bij DNB acts. Bell orchestre met arcade fire leden was ook niet echt te trekken. Onnoemelijk brak geworden de 3de of 4de dag ook ja. Wcs waren niet zo proper. En al die homocore als caliban en maroon CHUGGA.

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 12:11.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 11:06
Escapism
Escapism is offline
waarom doet trail of dead geen fucking nl clubshow
Oud 18-07-2006, 11:18
Verwijderd
Ik resize de pics wel even.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 12:23
Lies
Lies is offline
ik ben alleen de zondag geweest. ik stond op de gastenlijst, en toen bleek dat je dan pas 2 uur voordat die band begon (dus pas om 17uur ofzo) naar binnen mocht. toen toch maar een kaartje gekocht
maar het was leuk! eerste keer dour, jammer van het stof en politieagenten die alleen frans praten als de accu leeg is.

leuk: alias, final fantasy, two gallants, and you will know us by the trail of dead.
mono vond ik een beetje saai worden na 4 nummers en adam green was wel lachen.
Oud 18-07-2006, 13:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 18-07-2006 @ 11:04 :
ja, is dat zo gek ? als ik geweldadig was geworden was ik degene die mee mocht naar de politie
mjah. is ook maar woordenwisselen met fransen lijkt me bij voorbaat al een hopeloze zaak. Of houdgreep + setje handboeien icm burgerarrest ;D

@ smutger: vette fotos.
Oud 18-07-2006, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Back Door Man schreef op 18-07-2006 @ 11:02 :
ja weet ik niet, het leek me niet echt jouw ding maar cool
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 14:16
Verwijderd
Ik dacht dat niemand hellfish zou trekken maar het was er veel te druk, ben dus gauw afgetaaid.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 14:25
Verwijderd
hoe tering gaaf is amen ra trouwens, damn. zeker present als ze op zxzw in tilburg staan
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 14:28
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Fake schreef op 18-07-2006 @ 15:25 :
hoe tering gaaf is amen ra trouwens, damn. zeker present als ze op zxzw in tilburg staan
die band heb ik vorig jaar nog op Ieper gezien. En toen was het te warm in die partytent om het langer dan 2 nummers vol te houden, dus gingen we maar een voetbalwedstrijd van de plaatselijke helden bekijken.
Oud 18-07-2006, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Fake schreef op 18-07-2006 @ 15:25 :
damn man, was boven mijn verwachting
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 14:36
Verwijderd
@86dagreed

heiden!

heb ze laatst nog in het voorprogramma van Cult of Luna gezien en het was misschien nog wel beter dan CoL zelf. Dit topic heeft trouwens snel een nieuwe pagina nodig, firefox en ik worden een beetje vervelend van al die foto's
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 14:49
dext0r
dext0r is offline
dikke humor trouwens op de terugweg op station Brussel Zuid.

'een persoonlijk bericht voor de heer Ali B, om zich zo snel mogelijk bij de informatiebalie te melden ' o.i.d

nou mij kon je opvegen.
Oud 18-07-2006, 14:51
Verwijderd
Citaat:
dext0r schreef op 18-07-2006 @ 15:49 :

'een persoonlijk bericht voor de heer Ali B, om zich zo snel mogelijk bij de informatiebalie te melden ' o.i.d

nou mij kon je opvegen.
hahahahaha
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 16:15
Verwijderd
Citaat:
dext0r schreef op 18-07-2006 @ 15:49 :

nou mij kon je opvegen.

Mijn hoogtepunten waren: I am X in de dancehall, heel hard gedanst daar, Fischerspooner, Peeping Tom (we hebben achteraf nog staan ouwehoeren met Mike Patton, wat een fantastische briljante geniale man!), Punish Yourself (fantastische muziek, geweldige podiumact, die hele eastpaktent ging los), Matthew Herbert dat was zoooo funky, en White Cowbell Oklahoma natuurlijk, duh.

Oh en die chick van de Messerchups, daar heb ik een paar woorden voor: NEUKEN DAT WIJF! Ik zag haar de volgende dag nog in de lobby van ons hotel, en ik zei nog iets van "hey great show last night!" en ze ging me toch blozen, niet normaal... En toen vond ik mezelf stom dat ik dat gezegd had.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 16:37
dext0r
dext0r is offline
i am x was echt vet idd! en peeping tom, whoei.
was de turntablist bij peeping tom nou ook kid koala? ik stond wat ver en kon het niet goed zien. Hoe hij met zijn decks omging zou het mij niet verbazen, wat smerig goed turntable werk daar.
Oud 18-07-2006, 17:01
Metal
Metal is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 18-07-2006 @ 11:02 :
het leek me ook niet echt iets voor jou hehe

turntablist was idd kid koala
Oud 18-07-2006, 18:06
dext0r
dext0r is offline
gaaf , zijn 45min. of fame in de melkweg tijdens de zen tv tour staan me nog altijd goed bij. maar dit was ook wederom puik werk. rahzel natuurlijk ook, welke grote namen stonden daar nog meer op t podium samen met mike?
Oud 18-07-2006, 18:08
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Dour was mn eerste festival. ik ga dus echt NOOIT MEER kamperen, echt niet, haha, niet mijn ding. maar afgezien van de wc's en andere onprettige dingen was het de shizzle!

en het meertje was een pretty surprise, by the way.
Oud 18-07-2006, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Bardamu schreef op 18-07-2006 @ 15:16 :
Ik dacht dat niemand hellfish zou trekken maar het was er veel te druk, ben dus gauw afgetaaid.
mja het valt daar allemaal onder de noemer hardtek, en dat is in belgie nogal op aan het komen bij bepaalde kringen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 19:16
Metal
Metal is offline
frenchcore
voor de rest staat hellfish al voor de 4de of 5de keer op dour en is hellfish vrij populair in frankrijk en belgië
Oud 19-07-2006, 00:57
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 18-07-2006 @ 20:16 :
frenchcore
denk niet dat hellfish frenchcore is martijn de namedropper

Ik heb maar 15 min gezien maar het klonk mij als een combinatie van gabber met idm en breaks(core/dnb/breakbeats)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 11:21
Metal
Metal is offline
manu le malin en micropoint zijn daar mee begonnen, hellfish heeft het gevolgd. op plaat is hellfish is hellfish natuurlijk anders dan live, hij doet niets meer dan een dj-set.
Oud 19-07-2006, 11:55
Verwijderd
Oh trouwens, mijn foto's @ oor.nl
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 16:43
Verwijderd
nieuwe pagina!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Fake schreef op 19-07-2006 @ 17:43 :
nieuwe pagina!
echt niet

Citaat:
Metal schreef op 19-07-2006 @ 12:21 :
manu le malin en micropoint zijn daar mee begonnen, hellfish heeft het gevolgd. op plaat is hellfish is hellfish natuurlijk anders dan live, hij doet niets meer dan een dj-set.
frenchcore uit groot brittanië?
Deathchant heeft toch wel zijn eigen stijltje hoor.
Ik zou wel willen weten waar jij vandaan haalt dat manu le malin en micropoint de zogenaamde pioniers zijn.

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 16:59.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 16:57
Outlaw
Outlaw is offline
beste bands die ik heb gezien:

art brut, whitest boy alive ft. erlend oye, erlend oye mc and dj, ignite, battles, das pop, t.raumschmiere, opgezwolle, mono, animal collective, ...and you will know us by the trail of dead, absynthe minded, brakes, adam green, two gallants

+
relaxte buren
hoegaarden en stella
pasta van de supermarkt
ongelooflijk veel chicks
het meertje
chicks in bikini
programma van zondag
two gallants
bier gedronken en gepraat met two gallants.

-
laatste avond dieven op hederdaad betrapt in de tent van vrienden, toen iets van 2 uur bezig geweest met de security. uiteindelijk zijn die bandjes van die gasten doorgeknipt, maar later stonden ze gewoon weer op de camping ruzie te zoeken.

stof
hitte
te lame om naar de supermarkt te lopen de laatste dagen
bijna elke dag tot een uur of 3 te lui geweest om naar het festival te gaan
slecht geslapen
idioten die heel de nacht in de dranktent vlakbij ons op flessen stonden te rammen in een poging muziek te maken.
veel bands gemist die ik graag wilde zien.

zo lijken het wel veel minpunten, maar het was geweldig
Oud 20-07-2006, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Outlaw schreef op 19-07-2006 @ 17:57 :

idioten die heel de nacht in de dranktent vlakbij ons op flessen stonden te rammen in een poging muziek te maken.
veel bands gemist die ik graag wilde zien.
's morgens bij het halen van het onbijt heb ik ze wel gehoord, hoe a-ritmisch
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 11:17
matt trakker
matt trakker is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 19-07-2006 @ 17:53 :
echt niet

frenchcore uit groot brittanië?
Deathchant heeft toch wel zijn eigen stijltje hoor.
Ik zou wel willen weten waar jij vandaan haalt dat manu le malin en micropoint de zogenaamde pioniers zijn.
geef 'm maar een plank dan kan ie wat oefenen met slaan
Reageren

Regels voor berichten