Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2006, 16:21
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:20 :
Ik heb opzich niets tegen SUV's, maar als je ze wilt verbieden, begin je eigen politieke partij ofzo he
Ik vind het onzin om SUV's te verbieden. Maar je gaat niet in op mijn punt.
Advertentie
Oud 22-01-2006, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2006 @ 17:20 :
Hoeveel talen denk je dat je in Nederland mag spreken volgens nationale en internationale regelgeving?
2, nederlands en fries..

lmd
Oud 22-01-2006, 16:22
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 22-01-2006 @ 17:18 :
Integratie komt helemaal niet van 2 kanten. Ik zie neit in waarom ik mij meot aanpassen aan turkse of marokaanse normen en waarden om maar even een voorbeeld te geven, ik zie niet in waarom we moeten toestaan dat iemand die de nederlandse identiteit heeft zich gedraagt alsof ie hier niet leeft.

Dit is nederland. Nederland betekent nederlands. Wat je thuis doet maakt me geen drol uit, maar ik wil niet dat nog verder naar de knoppen geholpen word door linkse lui die alles maar best vind. De nederlandse taal hoort onlosmakelijk bij Nederland. Daar kan niet omheen gekeken worden, het is een fokking schande dat het nog steeds toegestaan word dat allochtonen zich keer op keer blijven distantieren van het land waar ze wonen en blijkbaar willen wonen. Ik vind het een nog grotere schande dat er lui zijn die het blijven ontkennen.

Maargoed, ik hoop dat de samenleven een flink stuk gaat ver-rechtsen in de komende jaren, iets wat denk ik niet tegengehouden kan worden. Oorzaak-gevolg situatie. Nederland is geen focking turkije en ik ga me niet aanpassen aan anderen die hierheen zijn gekomen. Zij horen zich aan te passen aan de nederlandse cultuur. Niet andersom.
Aanpassen aan en respect hebben voor zijn 2 verschillende dingen.
Dat je je niet aan wilt passen best, maar je kan wel respect hebben voor/interesse tonen aan de cultuur van anderen.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Integratie komt helemaal niet van 2 kanten. Ik zie neit in waarom ik mij meot aanpassen aan turkse of marokaanse normen en waarden om maar even een voorbeeld te geven, ik zie niet in waarom we moeten toestaan dat iemand die de nederlandse identiteit heeft zich gedraagt alsof ie hier niet leeft.
Dat wordt ook helemaal niet bedoeld met integratie komt van twee kanten.

Wat er mee bedoeld wordt is dat op het moment je bepaalde groeperingen gaat uitsluiten, benadelen of minder rechten gaat geven, je niet kunt verwachten dat die groep welwillend is om jouw cultuur (whatever that is,.. Verdonk moet hier eerst nog over in discussie gaan met een adviserend orgaan ) deels of totaal over te nemen.
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 17:21 :
lmao!

daar verdien je 250 euro per maand en kan niemand fatsoenlijk auto rijden. tuurlijk is het daar chill relaxed man
En daar betaal je ook 600 euro huur per maand he?
Oud 22-01-2006, 16:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
2, nederlands en fries..

lmd
Hm....

"Naast het Nederlands zijn er drie erkende talen die van oudsher in Nederland worden gesproken: Fries (minderheidstaal), Limburgs (regionale taal) en Nedersaksisch (regionale taal). Geen van deze talen is een dialect van het Nederlands. Daarnaast zijn er verschillende dialecten van het Nederlands en allochtone talen die niet zijn erkend onder het Europees handvest voor regionale en minderheidstalen."
http://www.leren.nl/rubriek/talen/nederlands/dialect/

"Nederland heeft zich in 1996 bij de aanvaarding van het Handvest verplicht tot de toepassing van de bepalingen van Deel II van het Handvest op de volgende regionale talen of minderheidstalen die binnen haar grondgebied worden gesproken:
- het Fries,
- de Nedersaksische talen,
- het Jiddisch,
- de talen van de Romani.

Voor het Koninkrijk der Nederlanden zijn de bepalingen van het Handvest op 1 maart 1998 in werking getreden.Wat het Koninkrijk der Nederlanden betreft, zal het Handvest alleen voor Nederland gelden (vgl.Trb. 1998, 20).

Op 19 maart 1997 heeft de Regering van het Koninkrijk der Nederlanden bij de Raad van Europa een aanvullende verklaring afgelegd inzake de officiële erkenning van het Limburgs als regionale taal in de zin van artikel 2, eerste lid, van het Handvest."

http://www.minbzk.nl/search/contents...alen_02-99.pdf

Ik tel er 7
Oud 22-01-2006, 16:25
Kryptonite
Kryptonite is offline
Citaat:

Dit is nederland. Nederland betekent nederlands. Wat je thuis doet maakt me geen drol uit, maar ik wil niet dat nog verder naar de knoppen geholpen word door linkse lui die alles maar best vind. De nederlandse taal hoort onlosmakelijk bij Nederland. Daar kan niet omheen gekeken worden, het is een fokking schande dat het nog steeds toegestaan word dat allochtonen zich keer op keer blijven distantieren van het land waar ze wonen en blijkbaar willen wonen. Ik vind het een nog grotere schande dat er lui zijn die het blijven ontkennen.

Maargoed, ik hoop dat de samenleven een flink stuk gaat ver-rechtsen in de komende jaren, iets wat denk ik niet tegengehouden kan worden. Oorzaak-gevolg situatie. Nederland is geen focking turkije en ik ga me niet aanpassen aan anderen die hierheen zijn gekomen. Zij horen zich aan te passen aan de nederlandse cultuur. Niet andersom.
Ik heb ons geliefde erfgoed er even op nageslagen *de dikke van Dale*, en deze gaf de volgende definitie van integratie:

in·te´gra·tie
de integratie (vrouwelijk)

1 het integreren, het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel
voorbeeld
+ bijvoeglijk naamwoord
de Europese integratie
het ontstaan van een verenigd Europa
+ voorzetsel
de integratie van de negerbevolking in de Verenigde Staten
2 <economie> het samenbrengen in één bedrijf van alle productiestadia

Ik zie hier nergens aanpassing staan. Integratie lijkt dus echt van 2 kanten te komen. Ik denk dat jij het toch maar op assimilatie moet houden
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:22 :
Aanpassen aan en respect hebben voor zijn 2 verschillende dingen.
Dat je je niet aan wilt passen best, maar je kan wel respect hebben voor/interesse tonen aan de cultuur van anderen.
Nederland heeft nooit één cultuur en één identiteit gehad.
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:22 :
En daar betaal je ook 600 euro huur per maand he?
hangt van je huis af
Gatara
Gatara is offline
owja, en het Koninkrijk der Nederlanden kent ook als officiele talen: Engels en Papiamento.
Oud 22-01-2006, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2006 @ 17:24 :
Hm....

"Naast het Nederlands zijn er drie erkende talen die van oudsher in Nederland worden gesproken: Fries (minderheidstaal), Limburgs (regionale taal) en Nedersaksisch (regionale taal). Geen van deze talen is een dialect van het Nederlands. Daarnaast zijn er verschillende dialecten van het Nederlands en allochtone talen die niet zijn erkend onder het Europees handvest voor regionale en minderheidstalen."
http://www.leren.nl/rubriek/talen/nederlands/dialect/

"Nederland heeft zich in 1996 bij de aanvaarding van het Handvest verplicht tot de toepassing van de bepalingen van Deel II van het Handvest op de volgende regionale talen of minderheidstalen die binnen haar grondgebied worden gesproken:
- het Fries,
- de Nedersaksische talen,
- het Jiddisch,
- de talen van de Romani.

Voor het Koninkrijk der Nederlanden zijn de bepalingen van het Handvest op 1 maart 1998 in werking getreden.Wat het Koninkrijk der Nederlanden betreft, zal het Handvest alleen voor Nederland gelden (vgl.Trb. 1998, 20).

Op 19 maart 1997 heeft de Regering van het Koninkrijk der Nederlanden bij de Raad van Europa een aanvullende verklaring afgelegd inzake de officiële erkenning van het Limburgs als regionale taal in de zin van artikel 2, eerste lid, van het Handvest."

http://www.minbzk.nl/search/contents...alen_02-99.pdf

Ik tel er 7
WTF is limburgs een taal
Oud 22-01-2006, 16:27
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 17:25 :
hangt van je huis af
Als je daar 600 euro per maand betaald aan je huis zal je geen inkomen hebben van 250
Oud 22-01-2006, 16:28
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 21-01-2006 @ 17:25 :
Ik zie absoluut niet in waarom dat zou moeten.
Ik heb er geen problemen mee als mensen een andere taal spreken, als ze dat willen. Als ze ook maar Nederlands kunnen.
Precies, en zolang mensen MIJ maar in het Nederlands aanspreken. Wat mensen onderling doen, moeten ze zelf weten. Zolang ik er maar geen last van heb.

(Afgezien van toeristen e.d.)
Oud 22-01-2006, 16:28
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2006 @ 17:22 :
Dat wordt ook helemaal niet bedoeld met integratie komt van twee kanten.

Wat er mee bedoeld wordt is dat op het moment je bepaalde groeperingen gaat uitsluiten, benadelen of minder rechten gaat geven, je niet kunt verwachten dat die groep welwillend is om jouw cultuur (whatever that is,.. Verdonk moet hier eerst nog over in discussie gaan met een adviserend orgaan ) deels of totaal over te nemen.
Geven wij een groep minder rechten dan? Nee. Wat verwachten we dan wel? Dat een groep zich ook daadwerkelijk inzet om in eht land waar ze willen wonen te kunnen wonen. Dat houdt in, nederlands spreken, werken, een opleiding volgen, de nederlandse maatschappij tot dienst zijn. Vind ik. Ook op straat. Zowiezo blijft het belachelijk dat "ze" wel zitten te zeiken dat ze zo slecht behandelt worden hier en niet voor nederlander worden aangezien. nee, vind je het gek.
Door constant zichzelf van nederland te distancieren doro vooral maar neit de taal te spreken, vooral maar om te gaan met de eigen kliek zal je nooit een goed functionerende samenleving bereiken.

Op straat nederlands spreken is stap 1 in de goede richting.
Maargoed, we zullen zien, op een dag komt de spreekwoordelijke oorlog nog wel, ikw eet mn kant al
Oud 22-01-2006, 16:30
Gatara
Gatara is offline
erm.. je ontneemt ze het recht om hun moedertaal te spreken wanneer ze dat willen onderilng?
Oud 22-01-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 22-01-2006 @ 17:28 :
Geven wij een groep minder rechten dan? Nee. Wat verwachten we dan wel? Dat een groep zich ook daadwerkelijk inzet om in eht land waar ze willen wonen te kunnen wonen. Dat houdt in, nederlands spreken, werken, een opleiding volgen, de nederlandse maatschappij tot dienst zijn. Vind ik.
Een behoorlijk grote groep autochtonen voldoet hier niet aan.
Oud 22-01-2006, 16:31
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 17:27 :
Als je daar 600 euro per maand betaald aan je huis zal je geen inkomen hebben van 250
blaat... maar t leven daar is echt niet zo chill als men denkt hier, daar had ik t over
Oud 22-01-2006, 16:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2006 @ 17:30 :
Of ze spreken een andere taal dan het Nederlands, zoals Fries, Twents, Limburgs, Jiddisj, etcetera (zie hierboven in een berichtje van mij).
Oud 22-01-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 17:31 :
blaat... maar t leven daar is echt niet zo chill als men denkt hier, daar had ik t over
Jawel, alles is relaxed, daarom zijn ze massaal naar Nederland gekomen.
Oud 22-01-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2006 @ 17:30 :
het gaat toch alleen over die slechte allochtonen en niet over de slechte autochtonen
Oud 22-01-2006, 16:36
Gatara
Gatara is offline
Je Maintiendrai ook maar afschaffen dan.

en dat gezeik over die Spaanse koning en van Duitse bloed zijn van die malloot van een Wilhelmus ook.

Alle buitenlandse smet met de bezem eruit,.. hupsakee. Alleen klompendansen, Nederlands lullen en aardappels eten. Ohnee, die laatste komen uit Brazilie.

Voorstanders van deze gedragscode,.. zien jullie echt niet in wat dit betekent? Ik snap best dat je wilt dat alle uithangborden niet alleen in het Arabisch ofzo te lezen zijn. Dat je daar ophef over maakt, is zeer begrijpelijk. Maar kom op... we hebben het hier over taalgebruik van mensen onderling op straat. Jij, ik, mijn buurman, mijn achterbuurvrouw willen gewoon kunnen spreken in de taal die we willen.

Moeten we kinderen in elkaar gaan meppen als ze weer eens een code taal hebben ontwikkeld?
Oud 22-01-2006, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2006 @ 17:36 :

en dat gezeik over die Spaanse koning en van Duitse bloed zijn van die malloot van een Wilhelmus ook.

Alle buitenlandse smet met de bezem eruit,.. hupsakee. Alleen klompendansen, Nederlands lullen en aardappels eten. Ohnee, die laatste komen uit Brazilie.

Voorstanders van deze gedragscode,.. zien jullie echt niet in wat dit betekent? Ik snap best dat je wilt dat alle uithangborden niet alleen in het Arabisch ofzo te lezen zijn. Dat je daar ophef over maakt, is zeer begrijpelijk. Maar kom op... we hebben het hier over taalgebruik van mensen onderling op straat. Jij, ik, mijn buurman, mijn achterbuurvrouw willen gewoon kunnen spreken in de taal die we willen.

Moeten we kinderen in elkaar gaan meppen als ze weer eens een code taal hebben ontwikkeld?
je hebt gelijk
Oud 22-01-2006, 16:39
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 17:35 :
het gaat toch alleen over die slechte allochtonen en niet over de slechte autochtonen
Als er een prijs zou zijn voor keer op keer onzinnige argumenten aan te voeren zou jij hem winnen.

Nederlanders die geen flikker uitvoeren moeten ook aangepakt worden en dat worden ze ook. Hetgene wat de allochtoonse gemeenschap alleen doet is het constant afschuiven op de autochtonen, we behandelen ze anders, zien ze neit als nederlanders ed. INDERFOCKINGDAAD. Als ik de straat oploop en hoor overal om me heen turks of marokaans of weet ik veel wat voor taal, dan zie ik hun niet als nederlanders. ALs ik op mn werk iemand tegenkom die wat wilt hebben en in hakkerig nederlands iets probeert duidelijk te maken zie ik diegene niet als nederlands.

1) of zeik niet dat je niet voor nederlander word aangezien en hou op met de eeuwige slachtoffer rol spelen waar je het toch echt zelf naar maakt.
2) of wees een nederlander en je zult hetzelfde respect krijgen als elke andere nederlander. En de nederlandse taal hoor daar onlosmakelijk bij.
Oud 22-01-2006, 16:40
Gatara
Gatara is offline
Je hoeft iemand die hakkerig Nederlands spreekt ook niet te zien als Nederlands. Gaat het je daar soms om? Ben blij dat ie het in ieder geval probeert om Nederlands te spreken!

En je nam een werkvoorbeeld. We hebben het hier over op straat lopen.

(en het gaat hier niet over slachtofferrollen of wat dan ook)
Oud 22-01-2006, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 22-01-2006 @ 17:39 :
Als er een prijs zou zijn voor keer op keer onzinnige argumenten aan te voeren zou jij hem winnen.

Nederlanders die geen flikker uitvoeren moeten ook aangepakt worden en dat worden ze ook. Hetgene wat de allochtoonse gemeenschap alleen doet is het constant afschuiven op de autochtonen, we behandelen ze anders, zien ze neit als nederlanders ed. INDERFOCKINGDAAD. Als ik de straat oploop en hoor overal om me heen turks of marokaans of weet ik veel wat voor taal, dan zie ik hun niet als nederlanders. ALs ik op mn werk iemand tegenkom die wat wilt hebben en in hakkerig nederlands iets probeert duidelijk te maken zie ik diegene niet als nederlands.
'De allochtoonse gemeenschap'? De hoogopgeleide derde-generatie Marokkaan identificeert zich echt niet met de criminele jongere Antiliaan. En wat dan nog als je ze niet als Nederlanders ziet? Ze hebben een Nederlands paspoort, dus zijn ze Nederlander.
Citaat:
1) of zeik niet dat je niet voor nederlander word aangezien en hou op met de eeuwige slachtoffer rol spelen waar je het toch echt zelf naar maakt.
2) of wees een nederlander en je zult hetzelfde respect krijgen als elke andere nederlander. En de nederlandse taal hoor daar onlosmakelijk bij.
Ja, dat zie je wel aan de gelijke kansen van allochtonen op de arbeidsmarkt.
Oud 22-01-2006, 16:43
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Snees schreef op 21-01-2006 @ 20:23 :
Misschien dat we die mannen niet meer als Marokkanen maar als Nederlanders zien. In landen als Frankrijk of de VS, waar immigranten geacht worden zich meer naar de maatstaven van het land te gedragen, worden groepen allochtonen veel beter door autochtonen geaccepteerd. Niet dat ik het specifiek met dit voorstel eens ben, maar je snapt mijn gedachtegang.
Nou, zeker in Frankrijk worden allochtonen helemaal niet zo geaccepteerd door de autochtone bevolking, hoor.
Citaat:
Pruttelpot schreef op 22-01-2006 @ 17:06 :

Wat je thuis doet maakt me geen flikker uit, maar op straat, in het openbare leven, hoor je nederlands te spreken als je als nederlander gezien wilt worden. Wil je dat niet, rot dan alsjeblieft op naar het land waar je blijkbaar wel burger van wilt zijn.
Wat een panische onzin, niemand 'hoort' Nederlands te spreken in privégesprekken, laat staan dat zoiets betekent dat mensen geen burger willen zijn. Misschien moet jij maar ergens in een dorp met slechts autochtonen gaan wonen als het horen van een andere taal je zoveel stress bezorgt.
Oud 22-01-2006, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 22-01-2006 @ 17:39 :
sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot

en jouw argumenten zijn niet onzinnig wil je zeggen...

Citaat:
dus als ik t goed begrijp vind je het stom dat ze zeggen dat ze anders worden behandeld maar je doet t zelf ook?

Citaat:
ik praat uitstekend nederlands en ik ben hier geboren maar ik word, net als vele goed sprekende allochtonen, ook met de nek aangekeken dus je lult...

Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 16:47.
Oud 22-01-2006, 17:38
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
lmao!

daar verdien je 250 euro per maand en kan niemand fatsoenlijk auto rijden. tuurlijk is het daar chill relaxed man
suriname is helemaal niet zo'n vervelend land. het heeft zn zwakke plekken, da's waar, maar het is niet zo'n kutland als jij kennelijk denkt.

ik snap alleen niet helemaal waarom - van alle landen die je kan noemen - suriname aangehaald wordt. Surinamers praten over het algemeen immers Nederlands.
Oud 22-01-2006, 17:40
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-01-2006 @ 18:38 :
suriname is helemaal niet zo'n vervelend land. het heeft zn zwakke plekken, da's waar, maar het is niet zo'n kutland als jij kennelijk denkt.

ik snap alleen niet helemaal waarom - van alle landen die je kan noemen - suriname aangehaald wordt. Surinamers praten over het algemeen immers Nederlands.
schat ik was er afgelopen zomer en mn ouders komen er vandaan dus ik kan je volgens mij iets beter vertellen of het een kutland is of niet, maar dat kan aan mij liggen.

ik had het over suriname omdat er daar zoveel gelovigen zijn en die allemaal in vrede met elkaar leven en dat is hier en over de rest van de wereld niet altijd zo
Oud 22-01-2006, 17:40
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:

Oud 22-01-2006, 17:53
Verwijderd
De Nederlanders die zich gesetteld hebben in Zuid Afrika hebben zich ook niet aangepast daar. Ze hebben de plaatselijke bevolking daar hun taal en cultuur met geweld opgedrongen.
Oud 22-01-2006, 17:55
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 22-01-2006 @ 18:53 :
De Nederlanders die zich gesetteld hebben in Zuid Afrika hebben zich ook niet aangepast daar. Ze hebben de plaatselijke bevolking daar hun taal en cultuur met geweld opgedrongen.
Oja, nu is het wachten op degene die met de slavernij aan komt zetten...
Oud 22-01-2006, 17:56
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:

Je vergeet tulpen, die hebben immers hun oorsprong uit Turkije.
Oud 22-01-2006, 18:05
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Geweldig topic.
Oud 22-01-2006, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 22-01-2006 @ 18:56 :
Je vergeet tulpen, die hebben immers hun oorsprong uit Turkije.
omg, gastarbeiders die tulpen

terug naar hun land!!!!
Oud 22-01-2006, 18:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 22-01-2006 @ 15:19 :
Dude jij bent toch niet blind
Nee, maar ze steken opeens die stok voor mij voeten zonder dat ik er erg in heb en dan... tja..
Oud 22-01-2006, 18:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 16:17 :
Waarom willen zij niet dat ik ze versta, wat hebben ze te verbergen?
Ze bespreken dat de ene de dag daarvoor zijn vriendin keihard anaal heeft gepaald en ze willen niet dat jij dat hoort, nou goed?

Waarom ben jij zo paranoïa dat je denkt dat ze iets te 'verbergen' hebben? Is het niet bij je opgekomen dat het makkelijker communiceren is in je eigen taal?
Oud 22-01-2006, 18:42
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 18:40 :
schat ik was er afgelopen zomer en mn ouders komen er vandaan dus ik kan je volgens mij iets beter vertellen of het een kutland is of niet, maar dat kan aan mij liggen.

ik had het over suriname omdat er daar zoveel gelovigen zijn en die allemaal in vrede met elkaar leven en dat is hier en over de rest van de wereld niet altijd zo
oh, je ouders komen er vandaan. natuurlijk is het dan een kutland, schat.

het topic gaat over de taal hier op straat, en dan haal je Suriname aan. Beetje onlogish, popje.
Oud 22-01-2006, 18:45
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 19:33 :
Ze bespreken dat de ene de dag daarvoor zijn vriendin keihard anaal heeft gepaald en ze willen niet dat jij dat hoort, nou goed?

Waarom ben jij zo paranoïa dat je denkt dat ze iets te 'verbergen' hebben? Is het niet bij je opgekomen dat het makkelijker communiceren is in je eigen taal?
In het engels communiceer ik ook prima, terwijl dat toch echt mijn moedertaal niet is.
Oud 22-01-2006, 18:47
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 19:45 :
In het engels communiceer ik ook prima, terwijl dat toch echt mijn moedertaal niet is.
Dus jij bent een van die tjappies die dagelijks in de tram op goed verstaanbare wijze alles bespreekt met degene met wie je in de tram oid zit? We moeten je immers wel kunnen verstaan, als we niet verstaan wat je zegt zou je ook een potentiele terrorist kunnen zijn.
Oud 22-01-2006, 18:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
maar ik wil niet dat nog verder naar de knoppen geholpen word door linkse lui die alles maar best vind.

Maargoed, ik hoop dat de samenleven een flink stuk gaat ver-rechtsen in de komende jaren, iets wat denk ik niet tegengehouden kan worden.
SP-GroenLinks-PvdA coalitie in de peilingen van NOva op meerderheid van 79 zetels!

By the way: belachelijk dat jij en MTPower zo krampachtig proberen te voorkomen dat andere culturen ons land en onze cultuur beïnvloeden, terwijl dat juist al eeuwen aan de gang is. Vreemde culturen hebben die van ons al eeuwenlang beïnvloedt en verandert. Cultuur is bewegend en veranderlijk.
Oud 22-01-2006, 18:48
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 22-01-2006 @ 19:47 :
Dus jij bent een van die tjappies die dagelijks in de tram op goed verstaanbare wijze alles bespreekt met degene met wie je in de tram oid zit? We moeten je immers wel kunnen verstaan, als we niet verstaan wat je zegt zou je ook een potentiele terrorist kunnen zijn.
Als ik niet wil dat iemand mijn gesprek gaat lopen volgen zorg ik ervoor dat dat niet mogelijk is door dat gesprek thuis, in prive, te voeren.
Oud 22-01-2006, 18:49
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 19:48 :
Als ik niet wil dat iemand mijn gesprek gaat lopen volgen zorg ik ervoor dat dat niet mogelijk is door dat gesprek thuis, in prive, te voeren.
Dus we mogen ook geen prive dingen van jou in het openbaar bespreken? Want we moeten wel verstaanbaar praten zodat jij het kan horen.
Oud 22-01-2006, 18:52
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 22-01-2006 @ 19:49 :
Dus we mogen ook geen prive dingen van jou in het openbaar bespreken? Want we moeten wel verstaanbaar praten zodat jij het kan horen.
Prive hou je prive.
Als je niet wilt dat mensen je verhaal volgen heb je het er gewoon niet over in het openbaar... simpel...
Maar ga niet in een of ander maf taaltje lopen praten waar mensen zich aan gaan ergeren
Oud 22-01-2006, 18:53
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 19:47 :
SP-GroenLinks-PvdA coalitie in de peilingen van NOva op meerderheid van 79 zetels!

By the way: belachelijk dat jij en MTPower zo krampachtig proberen te voorkomen dat andere culturen ons land en onze cultuur beïnvloeden, terwijl dat juist al eeuwen aan de gang is. Vreemde culturen hebben die van ons al eeuwenlang beïnvloedt en verandert. Cultuur is bewegend en veranderlijk.
Belachelijk ja, die eigen wil.
Weg ermee!
Net als die eigen meningen, troep is het!
Oud 22-01-2006, 18:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 19:45 :
Ja, leuk voor je, maar wat is je punt en wat heeft dat met mijn post te maken?
Oud 22-01-2006, 18:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 19:53 :
Belachelijk ja, die eigen wil.
Weg ermee!
Net als die eigen meningen, troep is het!
Hey, JIJ bent degene die een vrijheid wil afschaffen: de vrijheid om de taal te spreken die je wilt.

Ik heb enrgens gezegd dat jij geen eigen mening mag hebben. Ik zeg alleen dat die gebaseerd is op quatsch. Dus ga nou niet lopen huilen. Ga liever eens inhoudelijk in op m'n punten.
Oud 22-01-2006, 18:57
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 19:54 :
Ja, leuk voor je, maar wat is je punt en wat heeft dat met mijn post te maken?
Denk dat ik de verkeerde heb gequote ofzo
Oud 22-01-2006, 18:59
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 19:56 :
Hey, JIJ bent degene die een vrijheid wil afschaffen: de vrijheid om de taal te spreken die je wilt.

Ik heb enrgens gezegd dat jij geen eigen mening mag hebben. Ik zeg alleen dat die gebaseerd is op quatsch. Dus ga nou niet lopen huilen. Ga liever eens inhoudelijk in op m'n punten.
Ja, want inhoudelijkheid weet jij alles van!

Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 14:43 :
Oh please...
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-01-2006 @ 15:04 :
[afbeelding]
Om maar even 2 voorbeelden te geven
Oud 22-01-2006, 19:02
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 22-01-2006 @ 19:52 :
Prive hou je prive.
Als je niet wilt dat mensen je verhaal volgen heb je het er gewoon niet over in het openbaar... simpel...
Maar ga niet in een of ander maf taaltje lopen praten waar mensen zich aan gaan ergeren
correctie: jij ergert je. Spreek voor jezelf alsjeblieft. Ik zie niet in waarom die mensen hun spraakgebruik moeten gaan aanpassen omdat een minderheid (die naar alle waarschijnlijkheid nog kleiner is dan dan de minderheid waartoe deze mensen behoren) zich er aan ergert.

Regels voor berichten