![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
lmd |
![]() |
||
Citaat:
Dat je je niet aan wilt passen best, maar je kan wel respect hebben voor/interesse tonen aan de cultuur van anderen.
||
Citaat:
Wat er mee bedoeld wordt is dat op het moment je bepaalde groeperingen gaat uitsluiten, benadelen of minder rechten gaat geven, je niet kunt verwachten dat die groep welwillend is om jouw cultuur (whatever that is,.. Verdonk moet hier eerst nog over in discussie gaan met een adviserend orgaan ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
"Naast het Nederlands zijn er drie erkende talen die van oudsher in Nederland worden gesproken: Fries (minderheidstaal), Limburgs (regionale taal) en Nedersaksisch (regionale taal). Geen van deze talen is een dialect van het Nederlands. Daarnaast zijn er verschillende dialecten van het Nederlands en allochtone talen die niet zijn erkend onder het Europees handvest voor regionale en minderheidstalen." http://www.leren.nl/rubriek/talen/nederlands/dialect/ "Nederland heeft zich in 1996 bij de aanvaarding van het Handvest verplicht tot de toepassing van de bepalingen van Deel II van het Handvest op de volgende regionale talen of minderheidstalen die binnen haar grondgebied worden gesproken: - het Fries, - de Nedersaksische talen, - het Jiddisch, - de talen van de Romani. Voor het Koninkrijk der Nederlanden zijn de bepalingen van het Handvest op 1 maart 1998 in werking getreden.Wat het Koninkrijk der Nederlanden betreft, zal het Handvest alleen voor Nederland gelden (vgl.Trb. 1998, 20). Op 19 maart 1997 heeft de Regering van het Koninkrijk der Nederlanden bij de Raad van Europa een aanvullende verklaring afgelegd inzake de officiële erkenning van het Limburgs als regionale taal in de zin van artikel 2, eerste lid, van het Handvest." http://www.minbzk.nl/search/contents...alen_02-99.pdf Ik tel er 7
||
Citaat:
in·te´gra·tie de integratie (vrouwelijk) 1 het integreren, het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel voorbeeld + bijvoeglijk naamwoord de Europese integratie het ontstaan van een verenigd Europa + voorzetsel de integratie van de negerbevolking in de Verenigde Staten 2 <economie> het samenbrengen in één bedrijf van alle productiestadia Ik zie hier nergens aanpassing staan. Integratie lijkt dus echt van 2 kanten te komen. Ik denk dat jij het toch maar op assimilatie moet houden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
(Afgezien van toeristen e.d.)
||
Citaat:
Door constant zichzelf van nederland te distancieren doro vooral maar neit de taal te spreken, vooral maar om te gaan met de eigen kliek zal je nooit een goed functionerende samenleving bereiken. Op straat nederlands spreken is stap 1 in de goede richting. Maargoed, we zullen zien, op een dag komt de spreekwoordelijke oorlog nog wel, ikw eet mn kant al ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nederlanders die geen flikker uitvoeren moeten ook aangepakt worden en dat worden ze ook. Hetgene wat de allochtoonse gemeenschap alleen doet is het constant afschuiven op de autochtonen, we behandelen ze anders, zien ze neit als nederlanders ed. INDERFOCKINGDAAD. Als ik de straat oploop en hoor overal om me heen turks of marokaans of weet ik veel wat voor taal, dan zie ik hun niet als nederlanders. ALs ik op mn werk iemand tegenkom die wat wilt hebben en in hakkerig nederlands iets probeert duidelijk te maken zie ik diegene niet als nederlands. 1) of zeik niet dat je niet voor nederlander word aangezien en hou op met de eeuwige slachtoffer rol spelen waar je het toch echt zelf naar maakt. 2) of wees een nederlander en je zult hetzelfde respect krijgen als elke andere nederlander. En de nederlandse taal hoor daar onlosmakelijk bij. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
1 bittere, bijtende spot en jouw argumenten zijn niet onzinnig wil je zeggen... Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 16:47. |
![]() |
||
Citaat:
ik snap alleen niet helemaal waarom - van alle landen die je kan noemen - suriname aangehaald wordt. Surinamers praten over het algemeen immers Nederlands.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik had het over suriname omdat er daar zoveel gelovigen zijn en die allemaal in vrede met elkaar leven en dat is hier en over de rest van de wereld niet altijd zo |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() terug naar hun land!!!! |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Waarom ben jij zo paranoïa dat je denkt dat ze iets te 'verbergen' hebben? Is het niet bij je opgekomen dat het makkelijker communiceren is in je eigen taal? |
![]() |
||
Citaat:
het topic gaat over de taal hier op straat, en dan haal je Suriname aan. Beetje onlogish, popje.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() By the way: belachelijk dat jij en MTPower zo krampachtig proberen te voorkomen dat andere culturen ons land en onze cultuur beïnvloeden, terwijl dat juist al eeuwen aan de gang is. Vreemde culturen hebben die van ons al eeuwenlang beïnvloedt en verandert. Cultuur is bewegend en veranderlijk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als je niet wilt dat mensen je verhaal volgen heb je het er gewoon niet over in het openbaar... simpel... Maar ga niet in een of ander maf taaltje lopen praten waar mensen zich aan gaan ergeren ![]()
||
Citaat:
Weg ermee! Net als die eigen meningen, troep is het!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb enrgens gezegd dat jij geen eigen mening mag hebben. Ik zeg alleen dat die gebaseerd is op quatsch. Dus ga nou niet lopen huilen. Ga liever eens inhoudelijk in op m'n punten. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Tsunami, opdracht Nederlands Miekje* | 8 | 05-08-2008 08:57 | |
Lifestyle |
Stem strategisch, stem christenunie christenunie | 3 | 20-11-2006 14:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
op straat nederlands spreken II Levitating Nun | 175 | 27-01-2006 21:44 | |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Onderduikers in Nederland - in 2004! - Deel II Gatara | 91 | 31-01-2004 13:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 |