Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Tijden zijn nu eenmaal lastig, zodra je het heel anders gaat doen dan het Nederlands, raak je in de knoop. Ikzelf heb dus dat de persoonsvorm het eerste zinsdeel is, je kan ook bepaalde uitgangen maken, bijv. voor of iets kan of moet enz. Zoiets had Sylph toch ook?
||
Citaat:
Mijn voltooide tijd wordt alleen door een achtervoegsel gemaakt (dus zonder zijn of hebben als hulpwerkwoord), dat is wel even wennen, ik doe het telkens fout ![]() Waar ik ook altijd mee in de knoei raak: aanwijzend voornaamwoorden. Ik heb er vier, wat me toch wel een overzichtelijk aantal lijkt, maar ik blijf het lastig vinden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik blijf mooi = Zho puding po De uitspraak is vrij makkelijk; pa spreek je uit met een korte a. Dus als in 'pap' maar dan zonder de laatste p. Niet als in het Nederlandse 'pa'. Met het dakje; pâ, spreek je het eigenlijk uit als 'pa-a'. De eerste a daalt, de tweede stijgt. 't Lijkt dan meer op het Nederlandse 'pa', met nog een hoger 'a' er achter ![]() Je kan dus vrij goed verschil horen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() nee, de ñ kan ik maken ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() watvoor "vak"? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ik ben nog niet eens aan znw toe gekomemn ![]() ![]() ![]() alfabet post ik later, over de dertig letters ![]() @FreeZzze, ik vind het ook ene gave letter ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() *trapt zichzelf* Ik ga een klein grammaticaboekje doorwerken ![]() Laatst gewijzigd op 17-06-2006 om 18:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar ik hou mn Lutj hoor ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ben nog steeds niet toegekomen aan znw, en ik ga eerst nog wat dingen langswerken bij lidwoorden en telwoorden. Werkwoorden heb ik nog geen zin om allemaal vormen te gaan bedenken, dus voorlopig deze drie met deze drie uitgangen. ![]() Al had ik wel rare ww ideeën zoals een verleden onvoltooid deelwoord: liepend. De liepende man = de man die liep. De liepende = degene die liep. Mss ga ik dit invoeren. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|