![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik naar punten ga kijken schuif ik bepaalde partijen per definitie aan de kant zoals VVD en SGP. Los van of de standpunten bij mij passen moet ik me ook kunnen identificeren met een bepaalde partij. Ik ga niet Wilders stemmen omdat ie de meeste punten heeft die bij mij kloppen bijvoorbeeld. Dan kies ik een linkse partij die het meest met mijn standpunten overeenkomt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Is blij dat het nu wat duidelijker is ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En niet van plan iets links te doen? Dan zou de PvdA zijn halve electoraat verloochenen, zoals Blair dat al eerder deed. De linkse punten heb ik al of in dit topic genoemd, anders in Bos-Balkenende. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar je hebt tegen alle partijen wel een punt van kritiek geuit. CDA zul je wel niet stemmen want die kwam er helemaal niet goed vanaf uit je tekst te lezen. Dan ben ik wel benieuwd wat jij wel gaat stemmen ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Opkomend: Rusland, China, Brazillië, India, Zuid-Afrika, Mexico. En zo gaat de lijst voort. |
![]() |
||
Citaat:
Kapitalisme en de vrije markt is in principe een goed concept, maar zodra je het gaat toepassen op levensbehoeftes als zorg, zal je toch krijgen dat uiteindelijk de winst het belangrijkste is, en niet hoe die winst wordt verkregen. En dan zijn er inderdaad veel welvarende mensen, maar de minder welvarende groep wordt ook nog steeds groter.
||
![]() |
Citaat:
Daarom heb ik in 3vwo al te leren gekregen dat de ideale vorm een mengvorm betreft van vrijemarkt en overheidsingrijpen.
||
Citaat:
![]() Maar als het aan partijen zoals de VVD ligt, is ingrijpen door de overheid in principe ongewenst, behalve als het om de veiligheid gaat. Dan krijg je dus een stelsel zoals in de VS, waar de welvaart wel hoog is, maar alleen bij de bovenste lagen, en waar de armen maar moeten zien hoe ze het redden. edit:typo
Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 22:50. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar wat je zegt is niet waar, de VVD wil wel méér vrijemarktwerking toelaten in het systeem van regeren.
||
Citaat:
Het probleem van D'66 ligt niet bij de standpunten, maar de manier waarop ze politiek voeren. De enige die haar belofte waarmaakte was Lousewies, en die wordt nu toch tweede op de lijst.
||
Citaat:
![]() ![]() De VVD wil (zoals ik volgensmij ook heb gezegd) vrijemarktswerking toelaten in de publieke sector. Dat kun je niet doen zonder overheidsinvloed te verminderen (een van de basisbeginselen van de VVD overigens). Anders heb je geen vrije markt. En ja, de VVD wil wel enige overheidscontrole, maar in zeer beperkte mate. Dat zorgt er voor dat de grip op belangrijke behoeftes voor de burger (zoals zorg, maar ook openbaar vervoer en onderwijs) uiteindelijk verdwijnt of minimaal zijn, en de burgers volledig overgeleverd zijn aan de maffe sprongen van de vrije markt. Winst maken is mooi, maar bij zaken als zorg moeten de belangen van de burgers voorop staan. Natuurlijk mogen kosten niet uit de hand lopen, maar juist daarom is overheidsbemoeienis belangrijk. De zorg is er namelijk om de mensen gezond te houden, en niet om de economie op te krikken.
||
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 22:57. |
![]() |
||
Citaat:
En Woutertje Bos van de Partij van de Handenarbeid kan er geen moeite hebben met toelaten van derdewereldlanden tot de EU. Dat Turkije een geweldig land is dat moet worden toegelaten, is m.i. het grootste misverstand van de eeuw. Snelst stijgende economie in procenten (een toename van 100 naar 101 is maar 1% en van 1 naar 2 100% en dat laatste geldt voor Turkije), ja zo kan ik het ook. Straatarm zijn ze en daar moeten we met z'n allen voor gaan zorgen? Dacht het nog even niet. Maargoed, ik trek mij voor de periode van 2,5 week terug uit de discussie. Niet wegens gebrek aan argumenten, maar omdat ik over 1,5 uur op vakantie ga en ik moet nog veel doen. Groet! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Oorlogen kondigen zich vrijwel nooit aan. Van de ene op de andere dag zit je erin verzeilt. Vrijwel altijd zie je dan ook dat de bevolking van een aangevallen land de eerste paar dagen in shock is, en het gebeuren niet kan bevangen. Gisteren zag ik 'de pianist', een docu op NL1, gemaakt door de BBC, dat gaat over de situatie in Irak, vanuit het oogpunt van een Irakese pianist en zijn familie. Zelfs deze erudiete, ontwikkelde man zei dat hij totaal geshoqueerd was toen daadwerkelijk de bommen wielen. Nederland hoeft trouwens niet perse door een buurland aangevallen te worden. Irak is bijvoorbeeld ook niet door zijn buurman aangevallen, maar door landen die aan de andere kant van hun wereld liggen. Misschien gaat China wel over een paar jaar shoppen in Europa, wie weet? |
![]() |
||
Citaat:
Stel je het nadeel eens voor: een land valt Nederland binnen, en het enige dat ze hoeven te doen is enkele transportwegen niet-passeerbaar te maken. Zonder ook maar 1 kogel te hebben geschoten, krijg je zo een heel volk op zijn knieën. Zo is het moedige en strijdvaardige bevolking van Haarlem een aantal eeuwen terug ook gevallen. (als ik het monument tegenover de stadsbibliotheek van haarlem mag geloven) |
![]() |
||
Citaat:
ik denk trouwens dat oorlogsvoering wat minder mode-grillig is. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
door een alliantie van polen en turken en marokkanen die t land in komen pikken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Over de economische inrichting van Nederland lopen de meningen binnen de VVD trouwens uiteen. De conservatieven zijn grootdeels van het oude stempel dat de rijken (denk niet eerst aan miljonairs, maar aan 'jan dubbelmodaal') financieel meer wil ontzien dan nu het geval is. De meer gematigden vinden het allemaal best zoals het nu gaat, ook zijn er genoeg mensen die voorstander zijn van het verder ontzien van minima, vaak op voorwaarde dat er niet tussen minima en miljonairs in de hardste klappen vallen, zoals wel vaak het geval is. Maar, ontopic: VVD, over de keuze van persoon twijfel ik nog.
Laatst gewijzigd op 26-07-2006 om 21:38. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Botsing Georgische en Ossetische troepen hhendrikxx | 500 | 02-10-2008 22:01 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #42 deel 2 Yoshimare | 500 | 15-12-2007 15:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Tara Maeglin | 3 | 05-07-2003 10:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederland:broeinest voor moslimterroristen. Fellaci | 85 | 02-02-2002 10:15 |