Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Die dag in mei vergeet ik niet.
Die dag toen alles nog volmaakt kon zijn. Toen ik onbezorgd mijn haren losgooide, door de straten rende, met mijn verstand op nul, en ik mezelf kon zijn. Zoiets vergeet ik niet. Ik vergeet niet hoe jouw hand over de mijne streek, de zon mij omarmde. Toen ik niet meer dacht aan al mijn zorgen, als een gelukkig mens, met stralende ogen, en jij mijn hart verwarmde. Een dag waarop ik echt gelukkig leek. Ik voelde je aanraking, teder, oprecht en fijn. Ik genoot van de ondergaande zon. Ik zal die dag in mei nooit kunnen vergeten, omdat hij volmaakt was, en ik van alles houden kon. Die dag in mei, toen je voor het laatst bij me mocht zijn. |
![]() |
|
Everything ends
And in the end, It will all be, Like nothing happened At all.. ------- ging over een zeer hechte ''vriendschap'' tussen een vriend en mij, die inmiddels uitgelopen is op, geen contact en depri gevoelens..=(' en tóg doet het me elke keer weer dekken aan 'all good things come to an end' van nelly furtado..=S
|
weet niet of ik deze nou wel of niet gepost had..
![]() ---------------------- Een schaduw zwart en snel, Wist je uit en haalt je in. Je weet dat je het redden kan, En zoekt alleen nog het begin Totdat de schaduw die je wenkt, Jou het teken geeft, Dat je hem mag laten gaan En weer je eigen leven leeft ---------------------- Een vriend, een toeverlaat, Een licht in donkere tijd. Om mee te lachen en te huilen En die je door en door begrijpt. Om op te steunen als je bijna valt, Omvalt van verdriet of pijn. Die je helpt bij tegenslagen, Zo’n vriend wil ik zijn! -------------------- en hoe vaker ik ze lees, hoe minder ze worden..=(
|
de ziel weerspiegelt
in prachtblauwe ogen, vertellend, een verhaal van het leven van toen. vergeten verleden, verborgen, verstopt. ontdekt in het heden, dat de ziel heeft gemaakt in die pracht blauwe ogen vind je alles wat je raakt --------------- vind het jammer dat er de laatste tijd zo weinig wordt gepost ![]()
|
Verwijderd
|
het is niet ver meer nog
maar vijf keer rond de aarde, of rond jezelf: net hoe je het bekijken wil het duurt niet lang meer nog maar even eeuwig als altijd nog maar een beetje langer dan voorheen en teruggeteld nog korter het is niet moeilijk echt niet, zo veel simpeler dan het lijkt en leek het al eenvoudig dan lukt het zonder moeite, zonder meer het is niet ver meer nog maar even en tevens tot je stoppen wil |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Even serieus, de metafoor is op zijn minst cliché te noemen.
|
Verkenning
De honden rennen langs het raam, tot waar ze niemand kennen. Ze hoeven niet ver. Ik zelfonderzoek en ik vind doorzichtige belletjes en klokjes, ook wel littekens genoemd. Ik vind dat en ik vind van niet. De honden blaffen uitroeptekens tegen vreemden. Ze schreeuwen nooit naar mij. Ik word herkend als ploeteraar en speurneus. De pijn is een herinnering van wat misschien weer komt.
|
Verwijderd
|
Ik krijg meestal last van plaatsvervangende schaamte als ik hier van die cliché liefdes(verdriet)gedichten lees, maar nu doe ik het verdorie zelf, in het kader van een up.
![]() Liefjesverdrietig Niet om De liefde - zo'n groot woord - of om de ware ware. Niet om het verliezen van (iets, iemand, een wedstrijd?) of de verloren tijd(delijkheid). ook niet om wat-als en had-ik-maar. Maar snikken doe ik, om het lieve, om het liefjesgevoel. Vandaar. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als het stormt
dan bijt ik want als het stormt dan stormt het hard en wikkel ik mezelf niet in slaapversjes satijnen doeken kroonjuwelen van de Hema Nee, als het stormt kus ik de kikkers ze vallen met zijn allen te pletter op het plein ook een manke prins is moedig en tenminste één prins moet er tussen al die kikkers zijn Als het waait dan grijp ik dan grijp ik mooi die ene stevig vast als het waait dan bijt ik niet te zachtjes in zijn nek zodat iedereen de volgende dag zien zal dat hij me heeft gered |
![]() |
|
Graag zou ik vervormen
Tot wie ik graag wil zijn Graag zou ik vervormen Dat klinkt zo donders fijn Graag zou ik smelten In je warme armen Graag zou ik smelten Wil je me verwarmen? Graag zou ik verbranden De chaos uit mijn huid Graag zou ik verbranden Dan schreeuw ik luid Graag zou ik verdampen Tot stofjes in de lucht Graag zou ik verdampen Niet langer op de vlucht
||
Citaat:
ik moest hem even twee keer lezen, simpel, maar toch wel mooi ![]() ik moet ook maar weer eens wat posten.. zal even kijken!
|
Ik ben de grootste muzikant op de wereld
Ik speel op de daken, ik speel in de huizen Ik speel over meren en verlaten lanen Ik speel bij het liefdespel, en slagen van bloed Ik zal blijven spelen, zolang ik besta Ik heb het eeuwige leven Zelfs als mijn muziek alle zorgen heeft weggespoeld Ik ben de regen p.s. Fail op de rijm ![]()
|
Tis misschien fout, weetje
ik voel de pijn, de woede het leven is een spel maar hoe kon ik vermoeden dat liefde zoveel zeer doet, in mijn hart tis misschien fout, weetje er is geen weg terug meer maar wie heeft de schuld die vraag leg ik bij jou neer die vraag die zoveel zeer doet in mijn hart... tis misschien fout, weetje maar ik voel me zo verloren ja, ik weet het wel ik wil het niet meer horen dat liefde zoveel zeer doet in mijn hart.. tis misschien fout, weetje het is nu echt voorbij ja, ik weet het wel tis ook een schok voor mij dat liefde zoveel zeer doet in mijn hart... ja het is nu écht voorbij... geschreven toen ik liefdesverdriet had van mn eerste vriendje, nu een jaar geleden. officieel is het een liedje. de eerst 2 coupletten zijn uit een tvserie, de andere heb ik zelf gemaakt. de melodie grotendeels ook. ik heb nog steeds pijn in mn hart als ik aan hem denk. hij is nu heel arrogant geworden, sinds het uit is tussen ons. maar soms kijk ik naar hem en dan voel ik spijt, ik weet ook niet waarom. Dan denk ik: 'Ik weet nog goed hoe leuk en lief je was...' en dat doet echt pijn om hem zo te zien, ik weet en ik voel gewoon dat hij zichzelf niet is,of niet durft te zijn...
Laatst gewijzigd op 12-06-2008 om 13:24. Reden: spelfout |
![]() |
||
Citaat:
ik vind hem wel leuk, moest hem 2x lezen Want eerst dacht ik echt van: ''wat?'' ![]() maar hij heeft wel iets =)
||
![]() |
Citaat:
En rijmde ik ook niet om het rijmen, waar ik mij overigens wel eens aan schuldig maak. Wat is een Alf trouwens? Zoiets als dit: "Op een alf" Een alf uit Alfen heeft beslist De denkprijs van het jaar gemist. Want op de vraag: ‘Geachte heer, Wat denkt u van het winterweer?’ Verklaarde deze alf uit A.: ‘Ik denk niet, daar ik niet besta.” |
![]() |
|
een aanraking
als de kille wind die je zorgen vervaagt door onvermoeide kracht als door wolken die met bewegingen speels, je vangen als je valt, zo zacht als de zon die op je gezicht een streep van licht ontwijkt zo voel ik me diep vanbinnen soms, als je in mijn ogen kijkt..
|
dr wordt veel te weinig gepost
![]() wel jammer hoor! Als jouw vingers, mijn handen vinden en hartstochtelijke warmte wordt overgespeeld verdwijnen plots mijn zorgen als je zacht, mijn handen streelt Gedachten verdwenen in je grote ogen zo schitterend en prachtig blauw En als ik zoek naar woorden vind ik alleen: 'ik hou van jou..' ------ beetje inspiratieloos, sorry!
|
Omdat het geen eigen topic waard is.
Op een mooie zomerdag En je zakenlunches en ’s avonds die louche afspraken in het steegje achter de lokale Chinees, wanneer denk je aan de zilveren oorbellen die je me zou geven, of de zwarte sokken die ik in plaats daarvan kreeg? (Faja sitong no brong mi so, no brong mi so) Wanneer kijk je naar mijn krullen? De kapper heeft ze gisteren gezet. Hij vroeg nog hoe het met je ging, ik zei dat ik je niet meer had gezien sinds je vorige week je woede koelde op de kat en weg was gerend, had ik moeten liegen misschien? (A djama soema sa kiri soema pitjien) Waarom loop je steeds naar de buurvrouw, ze stinkt en hijgt en is bezet. Neurie niet zo en ruim die tijdschriften op - zonder zuchten, alsjeblieft. Ik zeur toch ook niet dat ik geen cadeaus meer krijg? (A djama soema sa kiri soema pitjien)
||
Citaat:
(citaat, deel van 'vriend' van Toon Hermans) je hebt iemand nodig stil en oprecht die als het erop aan komt voor je bid en voor je vecht pas als je iemand hebt die met je lacht en grient dan pas mag je zeggen: ik heb een vriend |
![]() |
||
Citaat:
wist ik helemaal niet khad hem zelf bedacht..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Kortegedichtentopic #5 Bright Blue | 171 | 09-07-2013 21:50 | |
Verhalen & Gedichten |
^.- Nederlands gedicht, maybe better? PrincessKairi | 13 | 01-11-2009 16:48 |