Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2006, 11:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 21-07-2006 @ 11:27 :
Is het alleen aan Israel om eisen te stellen? Alleen omdat dat land sterker is?
Natuurlijk niet. En dat geven ze ook aan.
Advertentie
Oud 21-07-2006, 11:24
Gatara
Gatara is offline
Over Belgie gesproken,.. de winkels zijn dicht ivm onafhankelijkheidsdag (21 juli 1830) Onafhankelijkheid van Nederland wordt herdacht. Ik werd toch - als Nederlandse - geholpen door een Belg maar hij gaf aan dat hij eigenlijk gesloten was.

misschien kan dit ooit zo gebeuren in het Midden-Oosten
wishful thinking maybe
Oud 21-07-2006, 11:26
hookee
hookee is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 12:19 :
Je vindt het normaal als er in Belgie een miltiaire macht gecreeert wordt waar de Belgische regering geen macht over heeft en die tot doel heeft om Nederland te bestrijden - indien het de middelen en de mogelijkheden heeft?
Het begon met stenen gooien, toen met geweren schieten, toen kregen ze beschikking over Katusha's, inmiddels Katusha's (?) met een groter bereik (Haifa), hoelang moet je nog wachten?
Oud 21-07-2006, 11:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hookee schreef op 21-07-2006 @ 12:26 :
Het begon met stenen gooien, toen met geweren schieten, toen kregen ze beschikking over Katusha's, inmiddels Katusha's (?) met een groter bereik (Haifa), hoelang moet je nog wachten?
en 1 "zalzal" hebben ze (IDF) kunnen onderscheppen. Dit wapen zou iig Tel Aviv kunnen bereiken.

Oud 21-07-2006, 11:44
Gatara
Gatara is offline
Dat plaatje komt van Stratfor, die hebben overigens een interessante analyse:

Special Report: Situation Review
July 18, 2006 21 56 GMT

By George Friedman

We have been following developments in the Israeli-Hezbollah conflict closely for several days. At this writing, the air-rocket war continues to rage, but the Israeli ground offensive that we would have expected by now has not yet been launched. There is some speculation that it will not be launched -- that a combination of air operations and a diplomatic process will be sufficient, from Israel's point of view, to negate the need for a ground attack.

While the various processes grind their way along, it is time to review the situation.

The first point to bear in mind is that the crisis did not truly begin with the capture of two Israeli soldiers by Hezbollah. The kidnappings presented a serious problem for Israel, but could not, by themselves, define the geopolitical issue. That definition came when Hezbollah rockets struck Haifa, Israel's third-largest city, on July 13. There were also claims coming from Hezbollah, and confirmed by Israeli officials, that Hezbollah had rockets available that could reach Tel Aviv. Israel's population is concentrated in the Tel Aviv-Jerusalem corridor and in the Tel Aviv-Haifa corridor. In effect, Hezbollah had attained the ability to strike at the Israeli heartland. Hezbollah has been hitting the northern part of this heartland, as well as pounding Israel's northern frontier.

The capture of two soldiers posed a symbolic challenge to Israel, but the rocket attacks posed a direct geopolitical threat. Israel had substantial room for maneuver regarding the captured troops. The threat to the heartland, however, could not be evaded. To the extent possible, Israel had to stop the rocket attacks. As important, it also had to eliminate Hezbollah's ability to resume such attacks. The Israelis can tolerate these strikes for a certain period of time, so long as the outcome is a final cessation. What was not an option for Israel was to engage in temporary solutions that would allow Hezbollah to attack the heartland regularly, at its discretion. Hezbollah has posed a problem that Israel cannot choose to ignore.

Hezbollah's reasons for doing so at this time are not altogether clear. It certainly has to do with the crisis in Palestinian politics: Hezbollah wants to stake a place for itself as Palestine redefines itself. It also has to do with the vacuum created by the withdrawal of Syrian forces from Lebanon and freedom of action for Hezbollah that previously has been denied it by the Syrians. Finally, it is clear that Iranian and Shiite politics within the wider Islamic world have made Hezbollah action at this time attractive for the group's Iranian patrons.

However complex Hezbollah's motives might be, the consequences of its actions are crystal-clear: From the Israeli perspective, it is imperative that the rocket attacks must be shut down.

Israel's Imperfect Options

Israel has three tools at its disposal.

One is diplomacy. There is a general consensus, even among many in Lebanon and Arab countries such as Saudi Arabia, that Hezbollah's actions have been unreasonable and undesirable. It would not be too difficult, we would think, to create a circumstance in which the two Israeli soldiers are released, a cease-fire is declared and an international monitoring team inserted into the region. That is what the French, for example, have proposed, and what is being discussed now.

The problem with this option, from the Israeli point of view, is that it puts off a solution to the deeper problem posed by Hezbollah to a later day -- one that might not be so advantageous for Israel. Israel has a built-in distrust of international peacekeeping operations -- dating back to May 1967, when the United Nations, without consulting Israel, withdrew peacekeepers from the Sinai at the behest of the Egyptians. This cultural bias against peacekeepers is reinforced by the fact that Hezbollah could rearm itself behind the peacekeeping shield. Whether the peacekeepers would conduct operations to prevent this -- in effect, carrying out counterinsurgency operations in Lebanon in support of Israel's goals -- is doubtful in the extreme. Instead, the presence of a peacekeeping force might facilitate a more substantial Hezbollah capability down the road. This is, at least, how the Israelis think of it, and their position therefore has been consistent: The outcome of this conflict must be the destruction of Hezbollah, or at least its offensive capability, for an extended period of time.

That leads to Israel's other two options, both of which would be carried out with military force.

The first step has been the Israeli air campaign. All modern military operations by advanced powers begin with air campaigns. Their purpose is to prepare the battlefield for land attack and, in some cases, to force a political settlement. In Kosovo, for example, air attacks alone were sufficient to convince the Yugoslav government to concede its control over Kosovo. In the case of Desert Storm, the air campaign came in preparation for a ground attack.

Air forces around the world like to make extravagant claims as to what air power can do; the Israeli air force is no exception. However, while an air campaign can severely hamper Hezbollah -- particularly by attacking launch sites and storage facilities, and generally making launches difficult -- the likelihood that air power can, by itself, eliminate the threat is unlikely.

To reiterate a key point, the nature of the threat is continual attacks on Israel's geopolitical heartland. Now, it is possible that Israeli air operations could force some sort of political settlement, but again, as with the diplomatic option, it is difficult to conceive of a political settlement that guarantees what Israel wants. Even a Hezbollah withdrawal from southern Lebanon, coupled with occupation of the area by the Lebanese army, does not solve the problem. This solution assumes that the Lebanese army has the will and ability to prevent Hezbollah's return. For this to work, the Lebanese army would have to agree to dismantle Hezbollah's infrastructure, and Hezbollah would have to agree to let them do so -- and Israel would have to place its faith in both Hezbollah and the Lebanese army and government. It is difficult to imagine a situation in which the Israelis can reach a satisfactory political settlement. The air campaign as a political tool suffers from the same defect as the diplomatic track: It is of value only if Israel is prepared to accept a solution that does not guarantee a complete end to the threat posed by Hezbollah -- and potentially might leave the Israelis in a worse position, militarily, down the road.

There is an additional political fact and problem. Obviously, any threat to a heartland generates a unique political response. In Israel, the Olmert government is heir to Ariel Sharon's quest for an imposed political settlement on the Palestinians. This is a strategy opposed from the right, by Benjamin Netanyahu of Likud, who argues that any settlement that leaves military options in the hands of the Palestinians is unsustainable. The Hezbollah issue is the Palestinian issue on steroids. If Olmert were to agree to any settlement that does not include dismantling Hezbollah's capabilities or that relies on a third party to police that dismantling, Netanyahu would attack hard -- and we suspect that enough of Olmert's coalition would defect to force a political crisis in Israel.

There has been no attack from Netanyahu, however. This can be partly explained by the Israeli tradition that politics stops when war begins. But we suspect this goes deeper than that. Olmert is keeping Netanyahu informed as to his intentions and Netanyahu is content with the course being pursued, making it clear in public that his support depends on the government faithfully pursuing that course -- meaning the destruction of Hezbollah as an organized entity. Olmert does not have much room for maneuver on this, nor is it apparent that he wants any. The goal is the destruction of Hezbollah; anything less would not work, on any level, for Israel.

The Logic for a Ground Offensive

From this, we must conclude that the air campaign comes in preparation for what is Israel's third option: a ground offensive. If Israel's goal is the destruction of Hezbollah's ability to strike the Israeli heartland for an extended period of time, the only way to hope to achieve this is from the ground. Those conducting air operations can see only what can be seen from the air. And even if they can hit whatever they see, eliminating the threat requires a ground presence. Therefore, we continue to believe that logic and evidence argue for an Israeli invasion of southern Lebanon -- and that any possible diplomatic or political resolution, however tempting, ultimately could not satisfy Israel's security requirements.

When we say invasion, we do not mean occupation. Israel has had its fill of counterinsurgency operations in Lebanon. This would be a raid in force. A large force would push into Lebanon, with two missions: the destruction of Hezbollah as an army and the location and destruction of all heavy weaponry. This solution would not be permanent, but it would achieve two ends. First, it would mean that for Hezbollah or a successor organization to regroup would take years. Second, it would leave no third party shielding Hezbollah while it regrouped. This strategy gives Israel what it wants now and options in the future.

Three more Israeli battalions were mobilized today. The United States, which certainly knows Israel's intentions, is now extracting U.S. citizens from Beirut. Israeli aircraft are working over Hezbollah positions in the Bekaa Valley. The United States, Israel's patron, is clearly in favor of the destruction of Hezbollah and there is no broad-based opposition to an Israeli offensive internationally. It is a window of opportunity that Israel will not pass up. The very thing that makes diplomatic solutions possible also makes invasion, for the Israelis, attractive.

Our analysis therefore runs as follows:

1. Only an invasion on the ground can provide Israel with the solution it wants to the threat Hezbollah has posed.

2. A diplomatic or political settlement not only cannot guarantee this outcome, but it would make later Israeli responses to Hezbollah even more difficult. Israel has more room for maneuver internationally now than it will have later.

3. The internal politics of Israel will make it very difficult for Olmert to come out of this with a less-than-definitive outcome.

4. Israel will seek to deal with Hezbollah without undertaking counterinsurgency operations in the long term. This means attack, sterilization of the threat, and withdrawal.

There has been much speculation about diplomatic solutions, the possibility that there will not be an invasion, and so on. But when we ignore the rhetoric and look at the chessboard, it is difficult to see how this conflict ends without some action on the ground. When we examine the behavior of the Israelis, they are taking the steps that would be needed for an invasion. Obviously we could be wrong, and clearly the invasion has not come at the earliest possible moment, as we had predicted. Nevertheless, when we step through the logic, we keep coming out with the same answer: invasion.
http://www.stratfor.com/products/pre...ected=Analyses
Oud 21-07-2006, 12:17
Charles Hill
Charles Hill is offline
[QUOTE]hookee schreef op 21-07-2006 @ 12:09 :
[B][QUOTE]Charles Hill schreef op 21-07-2006 @ 11:22 :
Duidelijk, dat mogen we dan ook van Iran en Syrië zeggen, indirect weer naar Rusland, óók maar vlaggen verbranden dan..

Die paar raketten wil je toch niet vergelijken met de miljardensteun van de VS ?? En volgens mij liggen Libanon en Paletsina onder vuur en schieten terug met dat beetje dat ze hebben. Als Rusland zich er echt mee gaat bemoeien zouden die landen misschien nog kans maken door een fatsoenlijk leger op te bouwen.

Die staan erin, de koran geeft nog een kanttekening dat moord gepleegd onder jihad wèl toegestaan is (nu de interpretatie van jihad nog even vastleggen) en nog wordt beloond met 70 maagden. Martelaarschap (je eigen leven geven voor het grotere "doel") stuurt je regelrecht naar Allah's armen en zijn koffiejuffrouw Mohammed.

Ik wijs jouw op jouw denkwijze. Ben je moslim dan ?? Ik kan ook teksten gaan noemen uit een boek van hindoe's maar heeft dat iets te maken met jouw geloof en waar jij je over moet verantwoorden aan de hemelpoorten ?? Dat je moord en diefstal normaal vind. Staat er ergens in de bijbel dat vergeldingen goed zijn ?? Volgens mij het tegenover gestelde over het vergeven van schuld, maar ik kan het fout hebben als atheist of moet ik nu iemand die gelovig is de bijbel gaan uitleggen ?? Als je met dat ideaal van vergeving en naaste liefde zou praten zou je oorlog afkeuren en mensen hiero wijzen op hun fouten ipv mee te gaan met het zionistisch gebrabbel van moord, diefstal, genoside, discriminatie en apartheid !! Jij lult alles klein en goed wat het geloof verbied.

Hoeveel slachtoffers er vallen aan elke kant doet er niet zo toe, het blijft nèt zo pijnlijk voor de families. Inderdaad heeft een Katusha minder precisie dan een Maverick. Wat denk je wat zou gebeuren als ze hierover beschikten? Denk je dat ze militaire doelen aan zouden vallen of is hartje Tel Aviv dan aan de beurt?

En dit is weer gelul natuurlijk. nog geen 30 doden waarvan de helft soldaten tegenover honderden doden waarvan een paar soldaten is niet met elkaar te vergelijken. Nu is ineens het aantal doden niet belangrijk maar dat er doden zijn.

En wat er zou gebeuren als zij ook die raketten hadden en worden aangevallen en platgebombardeerd zoals Israel nu doet in Libanon. Dan zouden ze waarschijnlijk elke stad aan puin schieten die ze konden raken en het liefst met zoveel mogelijk raketten en oh, wat vreemd als dat jouw als land wordt aangedaan en je het terug doet.

Wat denk je dat er met Rusland was gebeurt als er een atoombom op New York was gevallen of anders om, als er atoombom op Moskou was gevallen ?? Natuurlijk schiet je terug als iemand je land aanvalt en al helemaal als ze de grens voor de zoveelste keer overtrekken.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen; Hezbollah begeeft zich JUIST tussen de bevolking, in de drukke straten, garageboxen en party tenten, pamfletten uit Israëlische vliegtuigen hebben de mensen al gewaarschuwd weg te gaan uit die gebieden. Zou jij blijven zitten, het Israëlische leger kennende? Abu Jahjah zoekt 't zelfs op (zegt 'ie)

Jij was je zeker in je handen aan het wrijven toen bommen op Irakese huizen vielen met kinderen daarin ?? Jaaaah moeten ze maar niet in oorlogsgebied zijn. En wat vreemd, oorlog in straten, dat is nu iets dat nog nooit eerder is voorgekomen .. een heel nieuw concept voor mij. Dacht dat ze een open veld opzochten en daar net zo lang vochten tot iemand uitgeroeid is

Welke onzin rechtvaardigd dat je daarom elk huis mag platbombarderen van afstand zonder te weten wie of wat er in dat huis zit ?? Omdat er soldaten zich in die straten bevind ?? Wat moeten ze dan doen ?? richting het leger van Israel lopen en vragen om een kogel ?? Neh dat is logisch ..

En ik zou niet blijven zitten. Ik zou meevechten alleen dan niet op de manier zoals die Hezbollah doet want dat verlies je als je met bommetjes en stenen zou opnemen tegen tanks en apaches ..

Maar zoals ik al schreef .. je bent echt een goed gelovig mens die rechtvaardig, eerlijk en vredelievend is en te doen heeft met de medemens als slachtoffer. Erg goed, je bent vast heel trots op jezelf. En ik hoop dat degene die je hebben opgevoed meelezen en zien wat je allemaal zegt. Ze zullen zich werkelijk afvragen waar het toch fout is gegaan. Dat een zionist deze onzin uitkraamt snap ik, die worden met dit beeld opgevoed maar elk ander weldenkend mens toch niet zou je zeggen ..
Oud 21-07-2006, 12:31
Verwijderd
De ware oorzaken van het Midden-Oosten conflict, en waarom het terecht is hezbollah te vergelijken met de nazi's. Het zijn namelijk nazi's.

Dit gebeurde er vervolgens met de commandant van de islamitische ss divisie.

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 12:35.
Oud 21-07-2006, 12:33
Verwijderd
Ik vind dat die hookee moet dimmen met zn dom geblaat en zijn verschillende aanvallen naar de Islam en moslims toe. Ik heb me vaak genoeg in gehouden. Hij heeft er duidelijk een probleem mee, en als ik inga op zijn leugens en zijn kortzichtige ideeen (wat ik graag doe), krijg ik waarschuwingspm's dat ik offtopic reageer etc. Dus aub wijst iemand (het liefst een fb) hookee op zijn bekrompen visies of iig op zijn taalgebruik.

Dank!
Oud 21-07-2006, 12:35
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 12:44 :
Dat plaatje komt van Stratfor, die hebben overigens een interessante analyse:

Special Report: Situation Review
July 18, 2006 21 56 GMT

By George Friedman

*knip*
Weer een jood ... niet objectief of neutraal !! Dus bij voorbaad onzin en eenzijdig.

Wanneer kom je eens met normale nieuwsberichten die je niet van jodensites hebt gehaald of zijn geschreven door een jood ??

Wanneer kom je eens met nieuws van neutrale journalisten ipv dit jodengezeik ??
Oud 21-07-2006, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 21-07-2006 @ 13:33 :
Ik vind dat die hookee moet dimmen met zn dom geblaat en zijn verschillende aanvallen naar de Islam en moslims toe. Ik heb me vaak genoeg in gehouden. Hij heeft er duidelijk een probleem mee, en als ik inga op zijn leugens en zijn kortzichtige ideeen (wat ik graag doe), krijg ik waarschuwingspm's dat ik offtopic reageer etc. Dus aub wijst iemand (het liefst een fb) hookee op zijn bekrompen visies of iig op zijn taalgebruik.

Dank!
Hookie heeft gelijk

Mohammed vermoorde met graagte joden, mensen die leven naar de leer van mo vinden dat dan ook prima
Oud 21-07-2006, 12:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 21-07-2006 @ 13:36 :
Hookie heeft gelijk

Mohammed vermoorde met graagte joden, mensen die leven naar de leer van mo vinden dat dan ook prima
Jongens, als dit allemaal al waar is, is het van belang?

En nog iets: Israeli's hebben ook bom laten ontploffen in kantoor van de Engelse geheime dienst. Israelische guerllia's vochten tegen de Engelsen...

Is de een zijn terrorist niet de ander zijn vrijheidsstrijder?

En voor honderdste keer, waarom haalt Israel niet NU alle nederzettingen weg? Gewoon. NU...
Oud 21-07-2006, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Hookie heeft gelijk

Heb ik jou wat gevraagd? Beter verdoe je je tijd in het inwinnen van informatie over het leven van de profeet Mohammed in plaats van met dergelijke leugenachtige sites te komen. EN verder ga ik niet eens in op je leugens daar we een apart subforum hebben genaamd RELIGIE.

Aighhtt.
Oud 21-07-2006, 12:41
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 13:39 :

En voor honderdste keer, waarom haalt Israel niet NU alle nederzettingen weg? Gewoon. NU...
Ze vinden het veel leuker om onschuldigen te doden en hebberig worden ze met de dag.
Oud 21-07-2006, 12:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 21-07-2006 @ 13:41 :
Ze vinden het veel leuker om onschuldigen te doden en hebberig worden ze met de dag.
Dat weet ik niet. Maar ik denk wel dat veel politic helemaal niet af willen van de bezette gebieden. Maar veel gelukkig ook wel!!
Oud 21-07-2006, 12:47
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 12:41 :
en 1 "zalzal" hebben ze (IDF) kunnen onderscheppen. Dit wapen zou iig Tel Aviv kunnen bereiken.

[afbeelding]
Zo zo ... 1 hele raket !! Toe maar ... Hoe zouden ze durven 1 raket af te vuren als ze al dagen lang honderen raketten en bommen op hun land krijgen. Het is een schande dat ze 1 zo'n dingen hebben.

Hoe durven ze tegen een land met massavernietigingswapens.

The Dimona nuclear reactor is the source of plutonium for Israeli nuclear weapons, and the number of nuclear weapons that could have been produced by Israel can be estimated on the basis of the power level of this reactor.

www.fas.org/nuke/guide/israel/nuke/
Oud 21-07-2006, 12:52
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Als Amerika echt lef heeft, dan pakken zo ook kernwapenprogramma van Israel aan!!!

(en lieve mensen, zo vaak zet ik niet iets in vet of groot)
Oud 21-07-2006, 12:54
hookee
hookee is offline
[QUOTE]Charles Hill schreef op 21-07-2006 @ 13:17 :
Die paar raketten wil je toch niet vergelijken met de miljardensteun van de VS ?? En volgens mij liggen Libanon en Paletsina onder vuur en schieten terug met dat beetje dat ze hebben.

Vergeet ook niet de miljardensteun die Europa en USA óók aan de Palestijnse overheid overmaakt.. Waaruit Palestijnse ambtenaren hun salaris betaald kregen.

Het is overigens niet Libanon die raketten afvuurt, het is de Hezbolah, een klein maar niet onbelangrijk detail.

Op mijn reactie over je 10 geboden; ik ben niet gelovig, tòch vind ik die basisregels voor altijd gelden. Ook die van "heb uw naaste lief, zoals u uzelf liefheeft".

Jij was je zeker in je handen aan het wrijven toen bommen op Irakese huizen vielen met kinderen daarin ?? .....

Het Irakese leger verschuilde zich NIET in druk bevolkte gebieden, dat deden de rebellen later. Gaat ondertussen het kinderen vermoorden onverminderd door nu het leger uiteengevallen is? Was dit echt de taak die de US Army kreeg?
Volgens mij vallen er nu in Irak meer doden door soennieten en de reacties van de shi-iten. Maar ja, dat komt natuurlijk door de aanwezigheid van Amerika daar...
Als die weg zijn is het weer pais en vree..

platbombarderen van afstand zonder te weten wie of wat er in dat huis zit ??
Je onderschat de capaciteiten van een Apache, die weet precies waar het op vuurt, dat weten dan de mensen IN het gebouw ook donders goed.
Oud 21-07-2006, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 21-07-2006 @ 13:40 :
Heb ik jou wat gevraagd? Beter verdoe je je tijd in het inwinnen van informatie over het leven van de profeet Mohammed in plaats van met dergelijke leugenachtige sites te komen. EN verder ga ik niet eens in op je leugens daar we een apart subforum hebben genaamd RELIGIE.

Aighhtt.

Hezbollah 2003

Oud 21-07-2006, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 21-07-2006 @ 13:56 :
Hezbollah 2003

[afbeelding]
oh hihi, het boedhisme kent een hakenkruis, volgens mij zijn die ook nazis
Oud 21-07-2006, 12:59
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 21-07-2006 @ 13:56 :
Hezbollah 2003

[afbeelding]
Lieve Benfatto, wil je alsjeblieft (!) ophouden met het posten van dit soort dingen!!!
Oud 21-07-2006, 13:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hookie heeft gelijk

Er is weliswaar een verschil tussen de Medina en Mekka periode.
Oud 21-07-2006, 13:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 21-07-2006 @ 13:58 :
oh hihi, het boedhisme kent een hakenkruis, volgens mij zijn die ook nazis
Foei je maakt een vergelijking met nazis, zie je niet dat ze Romeinen na doen?

owja, die trachten ook joden uit te roeien.

heh
Oud 21-07-2006, 13:02
Verwijderd
Hajj Amin al-Husseini tijdens de tweede wereldoorlog:
(oprichter van de moslim hanzar ss divisie)

De begrafenis van deze pipo:

Yasser Arafat (uiterst rechts) bij Amin Al Husseini's begrafenis (met de Mufti van Lebanon).

1974
Oud 21-07-2006, 13:07
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
wat voegt dit toe?
Oud 21-07-2006, 13:09
Verwijderd
Ook in Pakistan zijn ze nogal adolf-idolaat

Oud 21-07-2006, 13:11
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 14:07 :
wat voegt dit toe?
Duidelijk maken dat israel nooit vrede zal krijgen aangezien de arabische landen ze geheel willen uitroeien.

Wanneer israel niet had beschikt over hun militaire slagvaardigheid was dit allang gebeurd

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 13:21.
Oud 21-07-2006, 13:15
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 21-07-2006 @ 14:11 :
Duidelijk maken dat israel nooit vrede zal krijgen aangezien de arabische landen ze geheel willen uitroeien.

Wanneer israel niet had beschikt over hun militaire slagvaardigheid was dit allang gebeurd
Dus je haalt dingen uit verleden.... en een enkeling in Pakistan, en dan kom je tot je visie....
Oud 21-07-2006, 13:17
hookee
hookee is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 21-07-2006 @ 14:11 :

Dat was kort maar krachtig, en waarheid als een koe.
Dat blijkt als je ziet dat Libanon zèlf Israël niet aanvalt. Oh ja, dat heeft dan ook hoofdzakelijk een Christelijk bestuur...

Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 14:15 :
Dus je haalt dingen uit verleden.... en een enkeling in Pakistan, en dan kom je tot je visie....
Pardon? Ahmedinejad niet gehoord vorige week ?

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 13:20.
Oud 21-07-2006, 13:36
Gatara
Gatara is offline
Over Ahmedinedhad gesproken, ik kwam dit tegen:

Open Letter to President Ahmadinejad

As a devout Muslim, you should recognize the State of Israel as a blessing expressing Allah’s will. Your aim to wipe Israel off the map defies the values of Islam expressed in the Holy Koran and through Islamic art.

In Islamic art, a uniform geometric pattern is purposely disrupted by he introduction of a counter-pattern to demonstrate that human creation is less than perfect. Based upon the belief that only Allah creates perfection, rug weavers from Islamic lands intentionally weave a small patch of dissimilar pattern to break the symmetry of their rugs. The Islamic artisan does not want to be perceived as competing with the perfection of Allah.

Perhaps you see a continuous pattern like a beautiful Islamic rug running from Morocco on the Atlantic Ocean to the eastern borders of Iran. Shift your perception to see Israel, not as a blemish on the great Islamic rug, but as a small counter-pattern needed to realize Islamic values.

The ingathering of the Jewish People into its historic homeland in the midst of the Islamic world is the fulfillment of Mohammed’s prophecy in the Koran (Sura 17:104): “And we said to the Children of Israel, ‘scatter and live all over the world…and when the end of the world is near we will gather you again into the Promised Land.”

Switch your viewpoint to recognize the sovereign right of the Jews over the Land of Israel as the will of Allah as expressed in the Koran (Sura 5:20-21): “Remember when Moses said to his people: ‘O my people, call in remembrance the favor of God unto you, when he produced prophets among you, made you kings, and gave to you what He had not given to any other among the people. O my people, enter the Holy Land which God has assigned unto you, and then turn not back ignominiously, for then will ye be overthrown, to your own ruin.’”

This paradigm shift should transform your perception of Israel from an alien presence to a tiny golden seed from which a lush green Islamic tree has germinated and spread its roots and branches across North Africa and the Middle East.

Salam Aleikum,
Abu Musa
Oud 21-07-2006, 13:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Al die dictaturen in Midden-Oosten... geen lieverdjes. Keihard aanpakken dus. Maar als Israel slim is, investeren ze in goed nabuurschap met onafhankelijke Palestijnse staat.

En dan wordt het Israel EN PALESTINA tegen die dictaturen!!
Oud 21-07-2006, 13:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 14:37 :
Al die dictaturen in Midden-Oosten... geen lieverdjes. Keihard aanpakken dus. Maar als Israel slim is, investeren ze in goed nabuurschap met onafhankelijke Palestijnse staat.

En dan wordt het Israel EN PALESTINA tegen die dictaturen!!
Met de Hamas, zeker...
Oud 21-07-2006, 14:17
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 14:44 :
Met de Hamas, zeker...
Nee dan die joodse nazi's die in hun drang naar lebensraum een heel land platleggen en ondertussen nog even de palestijnen verder vertrappen.
Oud 21-07-2006, 14:49
hookee
hookee is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 21-07-2006 @ 15:17 :
Nee dan die joodse nazi's die in hun drang naar lebensraum een heel land platleggen en ondertussen nog even de palestijnen verder vertrappen.
Even alles op een rijtje wat je nu zei:
"joodse nazi's" (refererend naar de holocuast terwijl joden toch niet systematisch miljoenen arabieren vergassen)
"lebensraum" (Israël heeft de Gaza teruggegeven , niet geannexeerd en was bezig met de West bank)
"heel land platleggen" (de krrrracht van de Postbank, don't mess with the neighbour's lion)
"Palestijnen verder vertrappen" (ze waren nog niet genoeg vertrapt, ze waren nog steeds in staat burgerdoelen te bestoken)
Oud 21-07-2006, 15:12
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hookee schreef op 21-07-2006 @ 07:37 :
Goh, geldt dat ook voor de Hezbollah? Die wonen zo'n beetje in 't paradijs, was Beirut niet het "Parijs van het Midden Oosten"?

Hezbollah strijd voor de krijgsgevangenen die illegaal vastgehouden worden door Israel.

Moet je eens zien wat er gebeurt als je 2 Israeli's gevangen neemt, dan gooien ze je hele land plat. Vind ik dat Hezbollah zich nog inhoudt, als je bedenkt dat duizenden van hun gevangen zitten.

Citaat:
hookee schreef op 21-07-2006 @ 07:37 :
Dat is inderdaad een heen en weer schieten, met dit verschil, dat Israël gericht op zoek is naar die 12.000 raketten die het Libanese leger/politie/overheid NOOIT had mogen toelaten.
En die 2 soldaten, en die 8 die vóór de gijzeling vermoord zijn? Wie houdt de oorlog nou gaande?
Ik geef je op een briefje, als Hezbollah stopt, èn Libanon belooft (conform de UN resolutie) voor ontwapening van Hezbollah (wat overigens nooit zal gebeuren) èn ze geven de 2 soldaten terug is de aanval over.
Dat zijn nogal veel "èn"-netjes maar daar is het wèl allemaal mee begonnen. Israël zal niet stoppen voordat de laatste Katuscha gevonden is.

Wat is dit nou weer voor hypocriet geleuter?

Israel houdt duizenden libanezen vast tegen de conventie van geneve in. Ik geef je op een briefje, als Israel die krijgsgevangenen vrijlaat, dan is er mgeen reden tot bestaan meer voor de Hezbollah.

Kom je weer met je Israel zal niet stoppen voor de laatste katuscha gevonden is. at een dom gezwets zeg, 1) Israel zal never nooit neit alles kunnen vinden en uitschakelen, en 2) de hezbollah is te groot om uberhaupt verslagen te kunnen worden door Israel.

Israel heeft 1 kans; en dat is conform de regels die krijgsgevangenen vrijlaten. Dat weigeren ze pertinent, en dus zal er nooit vrede komen.

Maargoed, Israel denkt dat het verstandiger is om een compleet land plat te gooien, en dat ze daarmee wel vriendjes maken.
Haat zal groeien, en dat is niks dan logisch.
Oud 21-07-2006, 15:20
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 09:55 :
Maar waarom wordt Hezbollah gebombardeerd?
<knip bullshit verhaal ovewr waarom de Hezbollah dit zou doen>
Lieve lieve Gatara. Wederom negeer je het feit dat er door Israel in strijd emt de conventie van geneve duizenden krijgsgevangnen van de oorlog nog steeds vastzitten.

Daarvoor strijd de Hezbollah, dat is de enige eis die ze keer op keer stellen als ze weer een gevangenen ruil willen.

Ik heb serieus nog nooit iemand gezien op dit forum die stelselmatig zo de boel verdraaide en leugens de wereld inhielp.

Je hebt wat weg van Bill O'Reilly.

@ Benfatto: Dom. Uitermate dom.

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 15:24.
Oud 21-07-2006, 15:28
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hookee schreef op 21-07-2006 @ 13:54 :

Je onderschat de capaciteiten van een Apache, die weet precies waar het op vuurt, dat weten dan de mensen IN het gebouw ook donders goed. [/B]
De cijfers beweren het tegendeel.

Overigens gaat Israel met Apache's achter vluchtende busjes aan, en droppen ze bommen op Beirut.
Oud 21-07-2006, 16:27
Verwijderd
Het is maargoed dat men mensen op het internet niet kan onderbreken tijdens een discussie. Ik ben bang dat het irl toch wel anders er aan toe was gegaan.

Verder mja, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Oud 21-07-2006, 18:13
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Israëlische raket treft VN-post

Uitgegeven: 21 juli 2006 11:51
Laatst gewijzigd: 21 juli 2006 13:43
TYRUS - Een VN-post in het zuiden van Libanon is vrijdag getroffen door een Israëlische raket. Niemand raakte daarbij gewond, deelde een woordvoerder van de VN-vredesmacht Unifil mee. Wel is er sprake van enige materiële schade.

De havenstad Haifa is vrijdagmiddag opnieuw getroffen door raketten die vanuit Zuid-Libanon zijn afgevuurd. Getuigen meldden dat er zeker drie inslagen zijn geweest. Over eventuele slachtoffers is nog niets bekend.

Reservisten

Israël heeft inmiddels een aantal bataljons reservisten opgeroepen. Dat meldde de site van de krant Haaretz vrijdag aan het begin van de middag. Een bataljon kan bestaan uit duizend man. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat Israël zich opmaakt voor een omvangrijk grondoffensief in het zuiden van Libanon.
En alsnog beweren dat Israel met grote precisie doelen bestookt.
Oud 21-07-2006, 19:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mentu schreef op 21-07-2006 @ 17:27 :

lol
passender kun je het niet verwoorden
Oud 21-07-2006, 19:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 21-07-2006 @ 19:13 :
En alsnog beweren dat Israel met grote precisie doelen bestookt.
Is dat zo?

Hezbollah Rockets Hit UN Observation Post

By SAM F. GHATTAS
The Associated Press
Friday, July 21, 2006; 6:05 AM

JERUSALEM -- A U.N.-run observation post just inside Israel was struck during fighting between Israel and Hezbollah militants on Friday. The Israeli army blamed Hezbollah rockets but a U.N. officer said it was an artillery shell fired by the Israeli Defense Force.

A U.N. officer, speaking on condition of anonymity because of the sensitivity of the situation, said an artillery shell fired by Israel made "a direct hit on the U.N. position overlooking Zarit." The post is part of the United Nations Interim Force in Lebanon.

But an IDF spokesman said the position was hit by rockets fired by Hezbollah that fell short of their targets in northern Israel.

The U.N. official said the facility was severely damaged but none of the Ghanian troops inside the bomb shelters inside were injured.[/b]

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...072100157.html

en:

Intense bouts of rocket fire, crashing missiles and shelling rendered the roads in Lebanon's borderlands impassable, a spokesman for the U.N. peacekeeping forces in Lebanon's south said.

Hezbollah guerrillas were setting up rocket launchers near U.N. positions, spokesman Milos Strugar said.

Three of the U.N. stations along the border had been hit by Israeli artillery, and the organization was unable to move desperately needed aid convoys onto roads that were coming under heavy bombardment, he said.
http://www.latimes.com/news/nationwo...925,full.story
Oud 21-07-2006, 19:22
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Toch mooi dat die Israelisch er openlijk voor uitkomen dat ze leugenaars zijn.
Oud 21-07-2006, 19:27
Cartosa
Cartosa is offline
Lol ik krijg hier bijna het idee dat iedereen hier in Israel woont, de Palestijnen goed kent en sinds jongsaf met een Apache heeft leren vliegen.

Australisch koppel beschoten tijdens evacuatie btw...en de Oost-Europese migratie lijkt NU pas op gang te komen! En mja het is duidelijk dat mensen moeten afgeschrikt worden om ooit nog terug te keren. De arme Libanezen worden hier in Syrie ontvangen door een schreeuwerige Hezbollah vlaggen, moet vreselijk frustrerend zijn... wie geld heeft gaat richting Golf/Europa.

Ps: Hookie vertelt leugens! Libanon heeft geen christelijk bestuur!

Zijn hier nog mensen die dit een vuile oorlog vinden langs beide kanten, of is het hier enkel pro en contra?
Oud 21-07-2006, 19:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
She ruled out a quick cease-fire as a "false promise" and defended her decision not to talk to officials from Hezbollah or Syria.
Miss Rice op CNN...

Wat een LAFBEKKEN zijn die Amerikanen toch. Altijd Israel in bescherming nemen. Een woord: BAH!
Oud 21-07-2006, 19:28
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 13:52 :
Als Amerika echt lef heeft, dan pakken zo ook kernwapenprogramma van Israel aan!!!

(en lieve mensen, zo vaak zet ik niet iets in vet of groot)
Wel waar en het is irritant.

Bovendien zijn die kernwapens eigendom van de VS. Ze hebben ze voor het geval dat.

Net zoals Nederland Britse en Amerikaanse kernkoppen in opslag heeft.

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 19:31.
Oud 21-07-2006, 19:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-07-2006 @ 20:28 :
Miss Rice op CNN...

Wat een LAFBEKKEN zijn die Amerikanen toch. Altijd Israel in bescherming nemen. Een woord: BAH!
Als Israel niet in bescherming genomen wordt, dan bestaat het gewoon niet meer.
Oud 21-07-2006, 19:30
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 21-07-2006 @ 15:17 :
Oud 21-07-2006, 19:30
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mentu schreef op 21-07-2006 @ 17:27 :
Precies! Als je een volk bijna 40 jaar lang bezet, vernedert en rechten ontzegt, dan kan je idd wat terugverwachten.

Israel, dit is voor flink deel eigen schuld. Had nooit die nederzettingen gebouwd. En had gewoon Palestijnse staat gesticht ergens in de jaren 70.

En de Hezbollah, die komen hun maatjes te hulp. Precies! Zoals Amerika ook zijn maatjes te hulp komt!!
Oud 21-07-2006, 19:31
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 20:08 :
lol
passender kun je het niet verwoorden
Het grote respect wat ik voor je had is toch wel flink aan het slinken
Oud 21-07-2006, 19:31
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-07-2006 @ 20:29 :
Als Israel niet in bescherming genomen wordt, dan bestaat het gewoon niet meer.
Zeker. Maar ontruim dan NU alle nederzettingen en ga weg uit bezette gebieden.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten