Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hint: het duurt ongeveer 10.000 jaar voor de huidskleur als gevolg van evolutie zich aanpast aan het klimaat. |
![]() |
||
Citaat:
![]() dus wellicht dat er zaterdagavond wat gezegd wordt over de resolutie - en anders zondag. schat ik zo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zie het maar een beetje alsof alle blanken vroeger boedhistisch zouden zijn geweest en ze dat het boedhistisch ras hadden genoemd. Strikt biologisch gezien klopt het niet, maar boeiend..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Israël bestookt Libanees konvooi
In Libanon zijn zeker 7 doden en 20 gewonden gevallen toen de Israëlische luchtmacht een konvooi van vluchtende mensen beschoot. De honderden auto's waren vertrokken uit een Zuid-Libanese stad en reden door de Bekaa-valei toen ze werden bestookt. De VN vervoerde in het konvooi Libanese militairen die uit de grensstreek met Israël waren geëvacueerd omdat Israël hun bases heeft ingenomen. Veel burgers maakten gebruik van het VN-konvooi om de grensstreek te ontvluchten. In die grensstreek zijn zo'n 100.000 afgesneden van hulp. Zij zitten klem tussen de strijdende partijen. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...87470B6DA.html Ouch, maar het is dan ook wel vrij dom om te gaan rijden, achter een VN konvooi aan, terwijl is aangekondigd dat er op auto's geschoten zal worden en dat bekend is dat de Hezbollah zich overal tussen probeert te verschuilen. Waarom de VN Libaneze militairen vervoert is me ook een raadsel.
||
Citaat:
http://www.un.org/Depts/dpko/missions/unifil/pr026.pdf derde paragraaf. Reuters schrijft overigens: "The Israeli army said it was not aware of any attack on a convoy and was checking the report." Eerder die dag was trouwens een konvooi van UNIFIL door de Hezbollah aangevallen met "small arms" (aldus het persbericht van UNIFIL, vierde paragraaf).
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Israël moet door kunnen gaan zich te verdedigen tegen het islamofascisme. Geen enkel weldenkend mens kan de aanwezigheid van een organisatie zoals Hezbollah tolereren. De VN verkeert duidelijk nog steeds in de wan dat ze met fluwelen handschoenen Hezbollah kunnen opruimen. Heel zwak. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Zolang Hezbollah blijft, blijft Israel en zolang Israel blijft, meent Hezbollah dat ze het recht hebben ze lastig te blijven vallen. M.a.w.: het schiet niks op.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Allemaal werkloos en niet 100%.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens: Israël blijft Libanon beschieten SIDON/TYRUS/JERUZALEM - De Israëlische luchtmacht heeft zaterdagmorgen weer verscheidene doelen gebombardeerd in Libanon. ![]() Israelische soldaten nemen hun posities in op een weg in Zuid_libanon, dichtbij de grens met Israel. FOTO(SHOP) REUTERS Zo werd de elektriciteitscentrale van de stad Sidon volkomen verwoest door de aanvallers, zo meldde de Libanese politie. Het was slechts een van de bombardementen in de nacht van vrijdag op zaterdag waarin de VN-Veiligheidsraad unaniem een einde aan de vijandelijkheden eiste in een resolutie. De Israëlische premier Olmert legt de resolutie waarschijnlijk zondag ter goedkeuring voor aan zijn kabinet. Op zijn minst tot die tijd blijven de Israëli's onverminderd aanvallen uitvoeren. Het Israëlische leger heeft zaterdag laten weten geen opdracht te hebben om de aangekondigde uitbreiding van de vijandelijheden in Zuid-Libanon te staken. De troepen trekken zaterdag verder in noordelijke richting naar de rivier de Litani. Ten oosten van de stad Tyrus werd een huis in een dorp, Rachaf, door de Israëli's gebombardeerd. Toen dorpelingen bij het verwoeste pand poolshoogte kwamen nemen, volgde een tweede bombardement. De Libanese politie weet niet hoeveel slachtoffers er zijn gevallen maar sprak vooralsnog van zeker vijftien burgerslachtoffers. In de omgeving van het dorp was er een hevig vuurgevecht geweest tussen Hezbollah-strijders en Israëlische militairen. De Israëli's bombardeerden ook wegen in het noorden die naar Syrië leiden, dorpen in het uiterste zuidoosten van Libanon en voorts een plaats in de zuidelijke Bekaavallei waar Hezbollah raketten afvuurde. (ANP/AFP/RTR) http://www.ad.nl/buitenland/article537649.ece
||
Citaat:
||
Citaat:
De soldaten mogen shabbat - religieus gezien - overslaan; maar politici en hun kantoren lijken me niet open. ![]() Het was snuggerder geweest om het op donderdagavond te bespreken of op zaterdagavond cq zondag. Maar goed. (ik sluit niet uit dat er alsnog wat info vanuit politieke kant komt) edit: "On Sunday, Prime Minister Ehud Olmert will bring the resolution before the government for its approval. " Tsja. ![]()
Laatst gewijzigd op 12-08-2006 om 12:07. |
![]() |
||
Citaat:
[edit: wat mij opviel gisteren bij CNN was 1 van de headlines die het samenvatte hoeveel mensen ontheemd waren en hoeveel dood en hoeveel gewond. De Israelische ontheemden werden echter niet genoemd (ongeveer equivalent qua aantal aan de Libaneze ontheemden)]
Laatst gewijzigd op 12-08-2006 om 13:35. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
ze hebben al een bestand aangekondigd itt Hezbollah.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En Hezbollah iets naleven? Wat denk je zelf? ![]()
||
Nasrallah:
"Zo lang er Israelische soldaten zich op ons grondgebied bevinden, zullen we doorgaan ze te bevechten" Goh,.. het ziet er naar uit dat ik gelijk ga krijgen met: Citaat:
Trouwens,... wat Hezbollah onder "ons grondgebied" verstaat, kan vanalles betekenen; ze zijn echt niet libanees-nationalistisch.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat meteen ook impliceert dat de VN ze nooit correct zal kunnen ontwapenen, als ze daar ook al effectief moeite voor doen. Wat er ook komt, het lijkt nu al een kat in een zak voor de Libanezen. Ik weet niet zoveel van de VN en ik gok er maar op los, maar ik acht ze niet in staat te voorkomen dat heel deze kermis weer opnieuw begint binnen 5 jaar.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israël vs. Palestina Italiano0570 | 39 | 19-12-2011 12:48 | |
Tijd om de biezen te pakken! [afghanistan, andere moslimlanden, .dk & .nl topic] Verwijderd | 134 | 19-03-2008 11:37 | |
Israel vs Hezbollah; Libanon wordt aangevallen Gatara | 500 | 21-07-2006 21:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bericht van Ben Laden, jaa echt deen | 41 | 08-08-2004 01:56 | |
Israël/PA met poll Sweet_Hadar | 91 | 08-02-2004 20:37 | |
Kleine Mohammed kwam niet om door Israëlische kogels Vincent Vega | 72 | 16-05-2002 18:44 |