Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2006, 21:13
Alizée!
Alizée! is offline
hehehe
Oud 19-09-2006, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 19-09-2006 @ 21:59 :
Omg, hoe erg: Nederlanders die hagelslag en pindakaas meenemen op vakantie.
...want op vakantie mag je geen beleg op je brood doen?
ik ga meestal binnen nederland op vakantie, en meestal op de fiets

Laatst gewijzigd op 19-09-2006 om 22:18.
Oud 19-09-2006, 22:15
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Crimson schreef op 19-09-2006 @ 21:59 :
Omg, hoe erg: Nederlanders die hagelslag en pindakaas meenemen op vakantie.
Mijn neefje nam 21 kuipjes leverpastei mee toen we naar Thailand gingen, één voor elke dag.
Oud 19-09-2006, 22:52
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik weet niet wat er nu aan de hand is, maar ik heb de laatste paar dagen echt het probleem dat ik niets meer binnen kan houden. Ik weet niet of het door het vele reizen komt (iedere dag met de bus) of door iets anders, maar ik ben er niet blij mee. Ik had maandag een heel simpel ontbijt van een beker sojamelk met brinta en 2 crackers met lightjam (heel licht eten zou je zeggen), maar in bus kwam het er al uit .
Als ik 's middags veel meer eet, heb ik dat probleem meestal niet, maar 's avonds soms ook... Ik weet niet wat ik hier tegen kan doen, want hoe kan ik nou opbouwen, als ik de kleine hoeveelheden al niet binnen kan houden?
Oud 19-09-2006, 23:09
George
George is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-09-2006 @ 17:30 :
Ow, dan begreep ik het verkeerd. Nee dat is niet erg natuurlijk. Maar kies dan voor beleg als kaas, pindakaas of vlees-achtige dingen op brood. Komkommer kan natuurlijk gewoon door midden of in stukjes in een bakje . Fruit is ook gemakkelijk meenemen... dus maak er dan gewoon het beste van ...
Bakjes passen op maandag ook niet in m'n tas, dat is het vervelende. ;D Misschien gewoon een fatsoenlijke rugtas aanschaffen. Beleg deed ik al precies zo, dus dat zit wel snor.
Oud 20-09-2006, 08:06
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 19-09-2006 @ 23:52 :
Ik weet niet wat er nu aan de hand is, maar ik heb de laatste paar dagen echt het probleem dat ik niets meer binnen kan houden. Ik weet niet of het door het vele reizen komt (iedere dag met de bus) of door iets anders, maar ik ben er niet blij mee. Ik had maandag een heel simpel ontbijt van een beker sojamelk met brinta en 2 crackers met lightjam (heel licht eten zou je zeggen), maar in bus kwam het er al uit .
Als ik 's middags veel meer eet, heb ik dat probleem meestal niet, maar 's avonds soms ook... Ik weet niet wat ik hier tegen kan doen, want hoe kan ik nou opbouwen, als ik de kleine hoeveelheden al niet binnen kan houden?
is het niet gewoon een buikgriepje? voel je je verder wel helemaal fit?

heb je er alleen in de bus last van? Misschien helpt het om voorin de bus te gaan zitten en uit het voor-raam van de bus te kijken en dan niet lezen.
Oud 20-09-2006, 08:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
George schreef op 20-09-2006 @ 00:09 :
Bakjes passen op maandag ook niet in m'n tas, dat is het vervelende. ;D Misschien gewoon een fatsoenlijke rugtas aanschaffen. Beleg deed ik al precies zo, dus dat zit wel snor.
dan doe je alles in een plastic tasje die je in je hand draagt , je moet het wel willen natuurlijk...
Oud 20-09-2006, 09:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
luiezak schreef op 19-09-2006 @ 22:37 :
Net had ik 2 verkeerde topic geplaats, dus plaats ik ze hier even..

" 'k heb geen idee of iemand anders dit al eens gevraagd heeft, maar ik heb al een jaar of 2 een probleem..

telkens als ik merk dat ik iets dikker ben geworden, eet ik heel weinig en als ik emotioneel het even niet lekker heb liggen, doe ik dit ook.

Ik eet iedere dag zowieso al weining, maar dan bijna niks. Ik heb ook wel door dat het slecht voor je is, en dat ik het niet moet doen. Maar ik moet net zo afvallen, totdat dat gevoel weg is.

Ter verduidelijking, ik heb geen overgewicht of ondergewicht, ben ongeveer een typische 16-jarige.. (aub, geen vragen wat ik een typische 16-jarige vind, beetje nadenken)

Als het te maken heeft ermee, ik train 3x p.w. en ik ren 1x p.w. en de vaste gymlessen (2uur) dus sport voldoende lijkt me..

Iemand een idee, in wat voor hokje ik dat kan duwen of wat ik eraan kan doen? "

en

" Iemand anders had ongeveer hetzelfde al gepost, maar toch...

Ik krijg een aantal keer per dag een soort golf over me heen waardoor ik me heel zwak voel en moe en heel klote. dit duurt dan paar seconden, maar het effect erna (beetje down) duurt nog zeker een uur. Ik voel me dan ook heel futloos. Het heeft eigg niks met het weer te maken, want dit ik heb al jaar...

Iemand idee welk hokje ik dat kan duwen?, of iemand anders zelfde?"

waarschijnlijk heeft dit wat met elkaar te maken, maar ter verduidelijking, ook als ik normaal eet heb ik last daarvan...
Ga naar de dokter en laat je doorverwijzen naar een psycholoog.
Oud 20-09-2006, 14:47
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-09-2006 @ 16:08 :
Idd, de ruyter heeft pakjes met 4 soorten jam in bakjes, pakjes met bakjes appelstroop, chocopasta en pindakaas en pakjes met kleine pakjes hagelslag, vlokken en vruchtenhagel, maar ik heb nog nooit een supermarkt gezien die alledrie tegelijk verkocht . Wel handig op vakantie .
heb ze vandaag eindelijk gevonden (die van de ruyter met 2x een portiebakje honing, appelstroop, pindakaas en chocopasta) meteen maar 4 doosjes ingeslagen ga een weekendje weg dus wel ideaal om dan mee te nemen (hoef je niet van die lompe potten mee te nemen ) enzo als jij ook al zei ook voor op vakantie natuurlijk.

Maargoed dat ff terzijde... even een vraagje over voeding/lichaam:
Ik zit nu bijna op hetgeen wat de dietiste me aanraadde qua calorieen (minimum van 1600) het gaat redelijk goed met eten en toch dingen leren eten die ik eerst voor geen goud durfde (appelstroop op brood, liga evergreen, normale portie aardappelen/pasta dat soort dingetjes) maar ik ben door het meer eten niks aangekomen, terwijl het sporten juist (op aanraden van de huisarts) iets minder is geworden. Hoe kan dat in hemelsnaam? niet dat ik het erg vind ofzo
Oud 20-09-2006, 15:22
Bloem
Bloem is offline
Je eet nog steeds te weinig om aan te komen. Om aan te komen heeft je lijf meer dan 2000 kcal nodig, bij normale inspanning, en bij sport dus nóg weer meer.
Oud 20-09-2006, 15:22
Bloem
Bloem is offline
Je eet nog steeds te weinig om aan te komen. Om aan te komen heeft je lijf meer dan 2000 kcal nodig, bij normale inspanning, en bij sport dus nóg weer meer.

Wel goed dat je weer meer eet
Oud 20-09-2006, 16:50
George
George is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-09-2006 @ 09:47 :
dan doe je alles in een plastic tasje die je in je hand draagt , je moet het wel willen natuurlijk...
Ik wil het wel, alleen dat tasje moet ik dan natuurlijk ook weer de hele dag meenemen. ;D Eh flauw, maakt verder ook niet uit want het lukt zo wel prima. Bedankt!
Oud 21-09-2006, 00:07
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-09-2006 @ 09:06 :
is het niet gewoon een buikgriepje? voel je je verder wel helemaal fit?

heb je er alleen in de bus last van? Misschien helpt het om voorin de bus te gaan zitten en uit het voor-raam van de bus te kijken en dan niet lezen.
Ik weet niet, zou kunnen. Ik vind het alleen te lang duren dan... Het is namelijk niet alleen tijdens de busreis, maar ook daarna of daarvoor... Als ik me zo misselijk voel, voel ik me juist alles behalve fit en zou ik het liefste gaan slapen (maar dat kan niet op de uni). Alsof je in een soort slow motion zit, alles lijkt vertraagd te gaan...
Als ik moet overgeven, ben ik daarnaast ook nog duizelig (maar dat komt denk ik wel vaker voor)...

In de bus zit ik ook het liefste voorin (als dat even kan, doe ik dat), maar vaak zit die zo vol dat je niets te kiezen hebt (soms moet je zelfs de hele weg staan). Dan is alles klam en is het ook meteen hartstikke benauwd.

Vandaag wel een pluspuntje: Ondanks dat ik me nog steeds zwak en misselijk gevoeld heb, heb ik vandaag niet moeten overgeven. Wel was het zo erg, dat ik bijna niks meer gedaan kreeg aan huiswerk. Ik kon me helemaal niet concentreren en viel regelmatig even 'weg'... Aspirines helpen blijkbaar niet tegen de hoofdpijn en misselijkheid die ik heb...

Echt heel vervelend is dit.
Oud 21-09-2006, 10:52
Black Soul
Black Soul is offline
ik zou als ik jou was echt zsm naar de dokter gaan
Oud 21-09-2006, 16:24
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Vraagje: mijn moeder heeft een bakje met allerlei verschillende pitjes gekocht: pompoenpitten, zonnebloempitten, pijnboompitten en nog een paar. Ik vind ze echt super lekker, zitten er nu veel of weinig calorieen in? Omdat ik vaak hoor, dat er in de echte noten zeg maar, veel calorieen ziiten (maar ook goede vetten ja ). Ik blijf ze toch wel eten hoor trouwens
Oud 21-09-2006, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 21-09-2006 @ 17:24 :
Vraagje: mijn moeder heeft een bakje met allerlei verschillende pitjes gekocht: pompoenpitten, zonnebloempitten, pijnboompitten en nog een paar. Ik vind ze echt super lekker, zitten er nu veel of weinig calorieen in? Omdat ik vaak hoor, dat er in de echte noten zeg maar, veel calorieen ziiten (maar ook goede vetten ja ). Ik blijf ze toch wel eten hoor trouwens
ongeveer net zo veel als in nootjes, idd. Maar wel gezond
Oud 21-09-2006, 16:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En je eet er denk ik minder grammen van dan van nootjes want nootjes zijn veel zwaarder dus het gaat veel langzamer met die calorieen
Oud 22-09-2006, 15:29
Drez
Drez is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 21-09-2006 @ 01:07 :
Ik weet niet, zou kunnen. Ik vind het alleen te lang duren dan... Het is namelijk niet alleen tijdens de busreis, maar ook daarna of daarvoor... Als ik me zo misselijk voel, voel ik me juist alles behalve fit en zou ik het liefste gaan slapen (maar dat kan niet op de uni). Alsof je in een soort slow motion zit, alles lijkt vertraagd te gaan...
Als ik moet overgeven, ben ik daarnaast ook nog duizelig (maar dat komt denk ik wel vaker voor)...

In de bus zit ik ook het liefste voorin (als dat even kan, doe ik dat), maar vaak zit die zo vol dat je niets te kiezen hebt (soms moet je zelfs de hele weg staan). Dan is alles klam en is het ook meteen hartstikke benauwd.

Vandaag wel een pluspuntje: Ondanks dat ik me nog steeds zwak en misselijk gevoeld heb, heb ik vandaag niet moeten overgeven. Wel was het zo erg, dat ik bijna niks meer gedaan kreeg aan huiswerk. Ik kon me helemaal niet concentreren en viel regelmatig even 'weg'... Aspirines helpen blijkbaar niet tegen de hoofdpijn en misselijkheid die ik heb...

Echt heel vervelend is dit.
Je zegt eerder, dat je het smiddags niet hebt als je meer eet.
Als ik te weinig eet word ik ook duizelig en misselijk en ga ik kokhalzen.
Eet meer.
Oud 22-09-2006, 18:13
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ben eigenlijk wel benieuwd...hoeveel eten jullie, niet-eetgestoorden- eigenlijk s'avonds?
De meeste zullen het wel niet afwegen maar ongeveer in aantal opscheplepels ofzo...
Want volgens de ene lijst is het 4 lepels aardappel/pasta en 4 lepels groente en vlees en saus en volgens de ander 3 lepels groente en 3 lepels aardappel/pasta en vlees....dus wat zien jullie nou eigenlijk als "normaal" ?

En wat vinden jullie het meest normaal? Een stuk fruit tellen als tussendoortje, of fruit extra eten naast een tussendoortje?

Laatste vraagje
Welke lijst vinden jullie het meest lijken op hoe jullie eten?
O: glas melk en 2 boterhammen
T: tussendoortje
M: glas melk en 3 boterhammen
T: fruit en tussendoortje
A: 3 L aardappel, 3L groente, vlees, saus en een toetje
T: Tussendoortje en glas sap
(tussendoortjes, bijvoorbeeld: boterham, 2 crackers, 2 ontbijtkoek, 2 biscuitjes, grote koek, sultana's enz)

Of deze:
O: glas melk en 2 boterhammen
T: fruit
M: glas melk en 3 boterhammen en fruit
A: 4 L aardappel, 4 L groente, vlees en saus
schaaltje zuivelnagerecht
(tussendoortje kan vanalles zijn, een waterijsje, stuk taart, boterham, grote koek, 2 kleine koekjes enz...)

Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 18:15.
Oud 22-09-2006, 18:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben niet eetgestoord (voor zover ik weet ) en ik eet 's avonds meestal anderhalf bord avondeten. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitdrukken in aantal lepels ofzo maar gewoon een keer een bord goed vol en de tweede keer nog een half bord ofzo. Ik weet niet of dit duidelijk genoeg voor je is? Anders wil ik wel eens opletten hoeveel opscheplepels dat zijn.

Ik vind fruit als tussendoortje prima maar voor mij vult het niet genoeg als tussendoortje. Ik eet fruit daarom ook meestal als toetje De tweede lijst lijkt het meest op mij. Zelf eet ik ongeveer als volgt:

Ontbijt: Twee boterhammen met zoet beleg en een flesje actimel
Tussendoor: Koffie en een pakje sultana, Liga, boterham oid
Lunch: Vier boterhammen, twee met vleeswaar, twee met kaas en een flesje water of als ik thuis ben drie koppen thee
Tussendoor: Pakje sultana, Liga, koekje, grotere koek, boterham, paar crackers, soms fruit en een glas (light) frisdrank
's Avonds: Anderhalf bord eten (pasta, aardappels, rijst, met vlees en groente, gewoon gevarieerd)
Toetje: yoghurt, vla, kwark, pudding of fruit
'Tussendoor': Glas (light)frisdrank met een koekje en in het weekend soms nog wat chips, nootjes oid.

Ik eet niet zoveel fruit omdat ik daar niet goed tegen kan. Als ik meer dan een stuk fruit per dag eet ga ik gigantisch aan de diarree dus voor mij is dat niet gezond. Voor mij is dit een goed schema en volgens mij is het ook niet te weinig ofzo.

Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 18:24.
Oud 22-09-2006, 18:23
Verwijderd
bij mij ligt het eraan hoeveel trek ik heb, soms eet ik driekwart bord vol en soms tweeënhalf gemiddeld één en een kwart, denk ik. En ik heb alleen sauslepels die ik gebruik als opscheplepels, dus dat geeft niet zo'n goed beeld.

en ik eet fruit soms als tussendoortje en soms als deel van een tussendoortje en soms als deel van een maaltijd en soms als toetje. Meestal als deel van een tussendoortje.
Oud 22-09-2006, 19:06
Gothic
Gothic is offline
Ik zal vandaag eens noteren:

Ontbijt: 2 bb honing
tussendoor: appelflap en dove reep chocolade
Lunch: 4 bb kip/jam
Tussendoor: bb en fruit
Avondeten: grote big american pizza <3
Tussendoor: toetje met crueli denk ik

Normaal eet ik meer verspreid over de dag en meer brood (maar nu appelflap). Meestal ongeveer tussen de 8-10, maar dan eet ik dus ook brood als tussendoor. Verder minstens 1 iets lekkers op een dag. Chocobar of koekjes oid. Nu minder honger omdat die pizza groot is, normaal eet ik na het avondeten nog 2 boterhammen en wat yoghurt met cruesli. Je moet als gezonde normale vrouw 2000 cal eten op een dag zonder sport en dan zul je meer moeten eten dan het standaardlijstje van voedingscentrum (wat het echte minimum is qua hoeveelheden, niet qua cal!!). Op dagen dat ik sport eet ik dus nog meer...
Oud 22-09-2006, 19:36
liek88
liek88 is offline
ik ben wel eetgestoord maar alleen fruit als tussendoortje vind ik te weinig dan eet ik er een boterham bij of als ik naar school moet een liga evergreen of van die volkorenbreekcrackertjes iets in die trant
Oud 22-09-2006, 20:53
Verwijderd
Ik eet fruit soms als tussendoortje (maar dan heb ik daarna snel weer trek) en soms in combinatie met nog iets of als toetje.

Vandaag bijvoorbeeld:

Ontbijt: 2 bb pindakaas, glas ongezoete troebele appelsap
Tussendoor: bak frambozen
Tussendoor: 2 plakken oude wijven koek
Late lunch (vandaar 2 tussendoortjes): Bruine triangel met Huttenkäse en tomaatjes
Tussendoor: appel
Avondeten: aardappelpuree met linzen en een halve winterwortel (er doorheen weer wat huttenkäse) en daarbij sla met feta, zonder dressing (alleen wat azijn)
Toetje: bakje meloen (ongeveer een kwart meloen)
Tussendoortje: Koekje bij de thee

[Edit] Ik ben trouwens niet (meer) eetgestoord .

Ik merk wel dat ik met dit warme weer opeens ook weer minder eetlust heb, vandaar dat ik vandaag ook niet echt veel heb gegeten.

Ohja. Ik heb tussendoor ook nog wat glazen lightlimonade gedronken, en één glas zelfgemaakte gemberlimonade die wel met suiker was.
Oud 22-09-2006, 21:58
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Gothic schreef op 22-09-2006 @ 20:06 :
Ik zal vandaag eens noteren:

Ontbijt: 2 bb honing
tussendoor: appelflap en dove reep chocolade
Lunch: 4 bb kip/jam
Tussendoor: bb en fruit
Avondeten: grote big american pizza <3
Tussendoor: toetje met crueli denk ik
Jouw lijstje is toch meer dan 2000 of is dat de bedoeling?
Oud 23-09-2006, 08:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Schranktür schreef op 22-09-2006 @ 22:58 :
Jouw lijstje is toch meer dan 2000 of is dat de bedoeling?
Dat lijkt wel zo he, maar het valt ontzettend mee. Het is rond de 2200. Aangeraden wordt 2000-2200. Heeel veel mensen denken als ze iets 'slechts' gegeten hebben meteen dat ze heel veel cal binnen hebben gekregen. Terwijl ik dus gewoon op het aantal zit waarmee ik op gewicht blijf...

Natuurlijk kan ik voor die appelflap 4 bb eten, normaal doe ik dat ook zo...
Oud 23-09-2006, 09:46
Verwijderd
bovendien, als het elke dag mínder dan 2000 is, dan val je dus af, en dat is toch niet altijd de bedoeling. En elke dag precies hetzelfde eten als wat je verbruikt vind ik geen normaal eetgedrag. De ene dag zit je er wat boven, de andere wat onder.

Laatst gewijzigd op 23-09-2006 om 15:35.
Oud 23-09-2006, 15:06
jemappelebas
jemappelebas is offline
Dit is mijn voedingsschema maar ik wil naar 6000 kcal want ik kom niet echt veel aan. Heeft iemand tips voor dat nieuwe 6000 kcal schema?

6:30 onbijt

whey shake ca 20 min voor ontbijt
havermout
halfvolle melk
sinaasappelsap
twee visoliecapsules

kcal : 795, e 61, kh 101, v 16 gr

9:30

brood (7 granen)
kipfilet
pindakaas

kcal : 960, e 44, kh 102, v 44 gr

11:00

hier eet ik meestal een banaantje

kcal : 124, e 1, kh 30, v 0 gr

12:30

zilvervliesrijst
biefstuk
groenten (knapperige)

kcal : 748, e 45, kh 119, v 10 gr

15:00

brood
kipfilet
pindakaas

kcal : 563, e 25, kh 66, v 23 gr

17:00 pre workout

whey shake
dextrose

kcal : 336, e 34, kh 48, v 1 gr

18:30 post workout

whey shake
dextrose

kcal : 249, e 17, kh 45, v 0 gr

19:00 avondmaal (even uitgegaan van een standaard maaltijd, ca 3 x per week vergelijkbaar)

aardappelen
groente
bak en braadvet
vlees

kcal : 861, e 66, kh 97, v 31 gr

22:00

walnoten
hazelnoten
amandelen

kcal : 282, e 7, kh 3, v 27 gr

22:30 voor het slapen gaan

kwark
havermout
visoliecapsule

kcal : 338, e 31, kh 39, v 6 gr

Verdeeld nog over de hele dag 1 l melk (niet meegerekend)

TOTALEN

kcal : 5255, e 331, kh 633, v 158 gr

PERCENTAGES:

25 % EIWIT
48 % KOOLHYDRATEN
27 % VET

lengte 1.95
Oud 23-09-2006, 16:15
Yana
Yana is offline
Ligt het aan mij of...

6000 kcal?!?! Dat is het 3 dubbele van wat een normaal mens, die niet wil afvallen, op een normale dag eet! Waarom zou iemand dat überhaupt ooit willen?!
Oud 23-09-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 23-09-2006 @ 17:15 :
Ligt het aan mij of...

6000 kcal?!?! Dat is het 3 dubbele van wat een normaal mens, die niet wil afvallen, op een normale dag eet! Waarom zou iemand dat überhaupt ooit willen?!
bodybuilding als je zo veel sport en dan ook nog spieren op wil bouwen, dan heb je dat wel nodig. En hij is man natuurlijk, dus het is eerder het 2 à 2,5 dubbele.

Maargoed, ik zou verder ook niet weten hoe je nog meer eten in je schema kunt krijgen, behalve dan simpelweg hoeveelheden vergroten van wat je nu al eet.
Oud 23-09-2006, 17:38
ikkuh15
ikkuh15 is offline
dingen als notenrijst, couscous, volkorenpasta hebben zowiezo meer calorieen dan gewoon aardappelen....
En verder, van die drinkvoeding oid? En drinken met veel kcal erin...(fruitmelk, vifit enz..)
en je kan je natuurlijk ook af en toe eens lekker te buiten gaan aan lekkere dingen
Oud 23-09-2006, 18:19
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 23-09-2006 @ 18:38 :
dingen als notenrijst, couscous, volkorenpasta hebben zowiezo meer calorieen dan gewoon aardappelen....
En verder, van die drinkvoeding oid? En drinken met veel kcal erin...(fruitmelk, vifit enz..)
en je kan je natuurlijk ook af en toe eens lekker te buiten gaan aan lekkere dingen
TJa dat kan maar ik heb liever wat gezonde voeding, want ik wil wel zorgen dat ik ongeveer 25 % eiwit, 25% vet en 50% koolhydraten binnenkrijg. Dat fruitmelk en vifit zitten te veel suiker en vet in tenopzichte van eiwit heb ik het idee.
Weet iemand nog gezonde voeding waarmee ik die extra 700 kcal kan bereiken?
Oud 23-09-2006, 18:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 23-09-2006 @ 19:19 :
TJa dat kan maar ik heb liever wat gezonde voeding, want ik wil wel zorgen dat ik ongeveer 25 % eiwit, 25% vet en 50% koolhydraten binnenkrijg. Dat fruitmelk en vifit zitten te veel suiker en vet in tenopzichte van eiwit heb ik het idee.
Volgens mij zit er in Vifit en Optimel enzo geen extra suiker hoor. Is brinta geen optie anders?
Oud 23-09-2006, 18:45
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 23-09-2006 @ 19:19 :
in optimel 0% (limoen bijv) zit geen vet in en geen suiker toegevoegd dus dat lijkt me wel oke? maar dat is niet echt een aanvulling voor je eetpatroon want er zit minder calorieen in dan in halfvolle melk
Oud 23-09-2006, 18:56
Yana
Yana is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-09-2006 @ 18:07 :
bodybuilding als je zo veel sport en dan ook nog spieren op wil bouwen, dan heb je dat wel nodig. En hij is man natuurlijk, dus het is eerder het 2 à 2,5 dubbele.

Maargoed, ik zou verder ook niet weten hoe je nog meer eten in je schema kunt krijgen, behalve dan simpelweg hoeveelheden vergroten van wat je nu al eet.
Nou ja, dan nog snap ik het niet en vind ik het niet normaal veel .

Maar vooruit.. om gezond aan te komen.. de hele dag door gezonde dingen eten? Als je dat echt vaak doet, kom je ook vanzelf wel aan...
Oud 23-09-2006, 19:06
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 23-09-2006 @ 19:45 :
in optimel 0% (limoen bijv) zit geen vet in en geen suiker toegevoegd dus dat lijkt me wel oke? maar dat is niet echt een aanvulling voor je eetpatroon want er zit minder calorieen in dan in halfvolle melk

bedoel ook niet die optimel 0% vet...maar van die vifit of fruitmelk, da's 70 kcal per 100 ml ofzo...

gewoon veel eten...bonen ofzo zijn ook meer calorieen dan groente...
Oud 23-09-2006, 19:12
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Yana schreef op 23-09-2006 @ 19:56 :
Nou ja, dan nog snap ik het niet en vind ik het niet normaal veel .

Maar vooruit.. om gezond aan te komen.. de hele dag door gezonde dingen eten? Als je dat echt vaak doet, kom je ook vanzelf wel aan...
Wil je zeggen dat ik abnormaal ben ofzo?
Dit is gewoon een bulk schema, om gewicht te gainen.
Natuurlijk houd ik mn vetpercentage wel in de gaten want vetgewicht kan ik missen als kiespijn. Ik zit nu op 11% dus het valt nog wel mee.
Oud 23-09-2006, 20:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 23-09-2006 @ 20:12 :
Ze heeft een eetstoornis, dus echt een objectief beeld heeft zij zelf ook niet. Dit is een goede manier om spierweefsel aan te maken, dus ik zou zeker zo doorgaan. Dingen als kwark zijn natuurlijk altijd goed...
Oud 23-09-2006, 20:50
Bloem
Bloem is offline
Je hebt nergens vis tussenstaan, als je dat lust zou je nog ergens tonijn of witvis tussen kunnen stoppen. Niet zo heel veel kcal, maar wel weinig vet en veel eiwitten.
Oud 23-09-2006, 21:23
ikkuh15
ikkuh15 is offline
bedankt nog voor jullie reacties op mijn vragen!
vandaag het eten maar weer eens beetje uitgebreid...Het voelt echt als veelsteveel, maar het zal wel ongeveer normaal zijn...
Nu iig bij het stuk fruit een tussendoortje, meestal heb ik s'ochtends ook nog wel veel honger, maja dan mag ik gewoon alleen een stukje fruit.
Nu dus uitgebreid:
O: glas melk en 2 boterhammen (vruchtenhagel, vegetarische ham)
T: roggeboterham (vegetarische ham en beetje ketchup)
M: glas melk en 3 boterhammen (bebogeen, groentespread, kaas)
T: prince cake&choc en nectarine
A: 200 gr aardappel, 4 L groente en toscaanse carre met ketchup. Toetje was krentjebrij
T: peer en 2 tarwebiscuitjes

Zo wil ik het nu ongeveer doen...s'ochtends een gezond tussendoortje, s'middags iets van ongeveer 150 kcal en s'avonds 2 kleine koekjes
Oud 24-09-2006, 07:59
Alizée!
Alizée! is offline
hoeveel cal eten mensen met een dieet?
1000?
Oud 24-09-2006, 08:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alizée! schreef op 24-09-2006 @ 08:59 :
1000?
Nee, dat is een crash dieet met garantie op het jojo effect.

Je kan ongeveer 500 cal minder eten dan je zou moeten binnen krijgen. Dus als je niet sport, kun je op 1500 ongeveer gaan zitten (als minimum, ga je veel lager, gaat je lichaam op spaarstand en kom je dus alleen maar aan uiteindelijk). Sport je wel, moet je wat meer van 1500 cal eten...
Oud 24-09-2006, 09:26
zus
zus is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 23-09-2006 @ 22:23 :
bedankt nog voor jullie reacties op mijn vragen!
vandaag het eten maar weer eens beetje uitgebreid...Het voelt echt als veelsteveel, maar het zal wel ongeveer normaal zijn...
Nu iig bij het stuk fruit een tussendoortje, meestal heb ik s'ochtends ook nog wel veel honger, maja dan mag ik gewoon alleen een stukje fruit.
Nu dus uitgebreid:
O: glas melk en 2 boterhammen (vruchtenhagel, vegetarische ham)
T: roggeboterham (vegetarische ham en beetje ketchup)
M: glas melk en 3 boterhammen (bebogeen, groentespread, kaas)
T: prince cake&choc en nectarine
A: 200 gr aardappel, 4 L groente en toscaanse carre met ketchup. Toetje was krentjebrij
T: peer en 2 tarwebiscuitjes

Zo wil ik het nu ongeveer doen...s'ochtends een gezond tussendoortje, s'middags iets van ongeveer 150 kcal en s'avonds 2 kleine koekjes
Goed zo ikkuh ! Je zult er echt meer mee winnen dan verliezen. Ga alsjeblieft zo door, ook al voelt het moeilijk!
Oud 24-09-2006, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Alizée! schreef op 24-09-2006 @ 08:59 :
1000?
sommige mensen doen dat wel maar dat is niet de bedoeling. Met 1000 kcal per dag is er geen enkele mogelijkheid dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Om maar nét binnen te krijgen wat je nodig hebt aan vitamines, vezels, mineralen, eiwitten enzovoort zit een vrouw op zo'n 1200 kcal en een man op 1500, maar dan is het dus echt heel minimaal. 1500 per dag, wat Gothic zegt, is een mooie richtlijn om mee af te vallen - dan gaat er zo'n 2 kilo per maand af en het is niet super moelijk om vol te houden.
Oud 24-09-2006, 11:13
Alizée!
Alizée! is offline
1200 cal en en als je dan bv 600cal verbrand met sporten hoeveel zou je dan moeten afvallen per week/maand?
Oud 24-09-2006, 11:15
Bloem
Bloem is offline
Dan eet je veel te weinig en teer je ws. in op je spieren in plaats van dat je vet verliest. Dan word je dus dunner, maar ook slapper en gaat alles flubberen.
Oud 24-09-2006, 11:48
Yana
Yana is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 23-09-2006 @ 20:12 :
Dit is gewoon een bulk schema, om gewicht te gainen.
Natuurlijk houd ik mn vetpercentage wel in de gaten want vetgewicht kan ik missen als kiespijn. Ik zit nu op 11% dus het valt nog wel mee.
Misschien eerder dat ik niet erg gewend bent aan mensen die vrijwillig zo ontzettend veel willen eten, en dat ik in mijn dagelijks leven geen mensen ken die aan bodybuilding doen. Maar abnormaal/normaal is relatief, dus als dit voor jou goed voelt..doe het vooral . Het was geen aanval, alleen oprechte verbazing.

Citaat:
Gothic schreef op 23-09-2006 @ 21:46 :
Ze heeft een eetstoornis, dus echt een objectief beeld heeft zij zelf ook niet. Dit is een goede manier om spierweefsel aan te maken, dus ik zou zeker zo doorgaan. Dingen als kwark zijn natuurlijk altijd goed...
Ik vind dat je het hier een beetje zwart-wit stelt. Niet alle problemen met eten zijn meteen eetstoornissen, en daarbij werk ik er aan.
Oud 24-09-2006, 12:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Yana schreef op 24-09-2006 @ 12:48 :
Ik vind dat je het hier een beetje zwart-wit stelt. Niet alle problemen met eten zijn meteen eetstoornissen, en daarbij werk ik er aan.
Offtopic: Dat het misschien niet vastgesteld is door een arts (omdat je er niet heen durft/wilt), betekent niet meteen dat je niet een groot probleem hebt met eten, wat toch vaak een eetstoornis genoemd wordt. Je eet patroon is gestoord. Verschillende manieren om hetzelfde te zeggen... Goed dat je eraan werkt, maar aangezien dit meestal een uiting is van andere problemen, kun je beter hulp zoeken om eerst daaraan te werken. Zodra je zelfbeeld ed beter zijn, zal het eten gemakkelijker goed komen erna...
Oud 24-09-2006, 16:01
ikkuh15
ikkuh15 is offline
we eten vanavond rijst...nu staat er op de lijst 75 gram ongekookte rijs. Alleen kookt mijn moeder gewoon voor de hele familie...Weet iemand hoeveel gram gekookte rijst gelijk is aan 75 gram ongekookte rijst?
En hoe zit dat met pasta?
Oud 24-09-2006, 16:23
Alizée!
Alizée! is offline
Maar dan eet je toch nog teveel als dat is? noujah laat maar haha klopt toch allemaal niet. En die BMI klopt ook niet bij iedereen sommige hebben met 18 ook nog super veel vet.
Topic gesloten

Regels voor berichten