|
|
Bekijk resultaten poll: Op wie stem je nu? | |||
CDA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 8.78% |
CU |
12 | 5.85% |
D66 |
12 | 5.85% |
GL |
41 | 20.00% |
Gr Wilders / PvdV |
15 | 7.32% |
LPF |
0 | 0% |
PvdA |
27 | 13.17% |
SGP |
5 | 2.44% |
SP |
36 | 17.56% |
VVD |
31 | 15.12% |
anders, nl.: |
8 | 3.90% |
Aantal stemmers: 205. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik snap natuurlijk wel naar je naartoe wilt... Het tweede kabinet-Balkenende had bijv. als je kijkt naar de zetelverdeling een CDA-PvdA kabinet moeten worden, maar het werd CDA-VVD-D66. Daar heb ik ook nog over geklaagd, da's waar. (Haal ik nu net m'n eigen punt onderuit? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nou hoop ik eigenlijk dat er niet al te vele nieuwe linkse partijen bij komen.. laat dat maar aan rechts over.. "verdeel en heers" zeg maar.. laat die maar lekker versplinterd blijven.. ik wou dat de SP en GL zich samen konden voegen.. GL een tikkie minder groen, SP en beetje groener, gulden middenweg en dat soort zaken.. en sapperdeflap je hebt een top partijtje.. ![]()
||
Citaat:
Kleine partijtjes heb je toch vaak nodig in Nederland. Niet altijd met goede afloop, zoals de laatste twee keer met LPF en D66, maar toch... SP staat in de peilingen op 15 zetels. Dat kan een serieus verschil maken bij het smeden van een coalitie. De media gooien zich op Rouvoet. Die zou met z'n 6 zetels (gebaseerd op de peilingen) nog een CDA-VVD coalitie mogelijk kunnen maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het prachtig om te zien hoe de grote ego's op rechts elkaar in de weg zitten en zodoende geen of niet voldoende zetels zullen krijgen. Hadden Wilders, Nawijn, Pastors en Eerdmans samengewerkt, dan hadden ze misschien nog een kans gehad. Maar wie zit te wachten op drie partijtjes met exact dezelfde punten en exact dezelfde 'oplossingen'? Ze zitten allemaal in dezelfde vijver te vissen en ze verwachten ook allemaal 15 zetels te halen. Ook niet erg realistisch. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Hmm, nou ben ik eens ff het programma van de Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid aan het doorlezen, maar er staat zoveel onhaalbare zaken en loze kreten in, dat het eigenlijk triest is dat ze daar nog niet totaal op afgerekend zijn.. kijk en huiver: Programma Partij van de Vrijheid
...16 miljard aan belastingverlaging? Te bezuinigen o.a. op de EU, ontwikkelingshulp en subsidies? Volgens afspraken gemaakt in 1995 horen we 0,7% van het BNP aan ontwikkelingshulp uit te geven.. we hebben altijd rond de 0,3% gezeten meen ik. In 2005 is de norm bijgesteld tot 0,5% en daar komen we geloof ik net aan. Besparen op de EU? Weljahjoh.. en welke subsidies gaan eraan? Zeker voor "onnodige zaken" zoals kunst in openbare gebouwen enzo.. (maar we beschermen wel de nationale cultuur hoor!) Pff, de lijst onzin is te lang om nu over te schrijven.. dat doe ik morgen misschien nog wel...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
(de VVD lijst wordt overigens op dit moment samengesteld, op maandag de 18e sluit de stemronde)
||
Citaat:
![]() Ik zal me zelf nog eens de politiek in moeten om de boel weer een beetje recht te draaien ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zonder enige twijfel is de aanpak van Wilders raar. Alleen al het afschaffen van artikel 1 van de grondwet is een te principieel punt om aan te morrelen, maar dat is geen reden om de volledige achtergrond van zo'n partij dan maar uit het raam te smijten.
||
Citaat:
Overigens kunnen kernmateriaal en -centrales aantrekkelijke middelen of doelen zijn voor terroristen. Inzetten op kernenergie is alleen al om die reden zeer onverstandig. GroenLinks wil daarentegen investeren in écht schone energie: duurzame en oneindige energiebronnen zoals zonne- en windenergie. Hmm... kun je me zeggen wat hier achterlijk aan is? Mij lijkt het dat ze een paar heel goede punten hebben over veiligheid, eindigheid, vervuiling en kosten. Het kabinet lijkt zich weinig aan te trekken van de (toekomstige) gevaren van kernenergie en –centrales. Zo wil het de kerncentrale in Borssele niet sluiten, zoals gepland in 2004, maar openhouden tot 2013. Dit terwijl meeste Europese landen hun kernenergieproductie afbouwen. Ondertussen weet het kabinet nu al geen raad met de huidige hoeveelheid kernafval van Borssele. Momenteel wordt een gedeelte van dat afval verwerkt in een fabriek in Frankrijk, waarvan bekend is dat hij radioactief afvalwater in de Noordzee loost. Nederland is daar mede verantwoordelijk voor. Het kabinet is kennelijk onverschillig voor de gevolgen voor het milieu en voor de veiligheid en gezondheid van burgers. En wéér zo'n mooi voorbeeld van 'normen en waarden' van Balkenende. ![]() Citaten afkomstig van: http://www.groenlinks.nl/standpunten/kernenergie |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De tekst van GL die je overigens eerder citeerde staat vol onzin, de eerdere discussie over kernenergie op N&A was dit al wel beslecht meen ik.
||
![]() |
Citaat:
als je wel vor het idee bent kan je net zo goed proberen zon prikkel te geven het word vanzxelf duidelijk of er animo voor is |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Link.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit gaat dus niet echt ergens naar toe. Wat Groenlinks beweerd over kernafval is achterhaalde nonsens. Ook splijtstof is er nog voor ééuwen, zwaar overdreven om het eindig te noemen als zijnde een argument. De bewering dat terroristen aanslagen kunnen plegen op kerncentrales... tja, ze kunnen ook een aanslag plegen op de bakker op de hoek. Is die bakker daarom onveilig? Dat is iets waar ik in het gelinkte topic (met anderen) al aardig op in ging. lees dat nu maar.
Laatst gewijzigd op 10-09-2006 om 18:50. |
![]() |
|||
Citaat:
Trouwens, wie probeert er hier eigenlijk onder een weerlegging uit te komen? Jij zegt dingen als: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1 - Up het topic over kernenergie. 2 - Weerleg de oplossing van het afvalprobleem die erin staat. 3 - Weerleg de oplossing van het brandstofprobleem die erin staat. 4 - Weerleg de veiligheid die erin staat. 5 - Weerleg het feit dat veel EU landen helemaal niet kernenergie gaan afbouwen, maar juist uitbreiden. 6 - Weerleg de het feit dat zonne- en windenergie helemaal niet haalbaar zijn als energievoorziening. 7 - Mocht dit alles lukken, beroep je hier dan nog een keer op het GL standpunt, dat vooralsnog quatsch is. Als we nu wat minder kinderachtig kunnen doen en weer ontopic kunnen gaan? Dank je.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
TIJD voor een WEDSTRIJD-poll Porcelain | 123 | 25-10-2007 22:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Balkenende - Bos WärteR | 500 | 06-11-2006 15:38 | |
Verhalen & Gedichten |
Finale Wedstrijd Poll: De Uitdaging! Halogeen | 48 | 05-10-2006 07:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Jubileum Wedstrijd-Poll: thema Alfred's Mare Halogeen | 180 | 15-10-2005 18:31 | |
Verhalen & Gedichten |
Jubileum Wedstrijd-Poll Thema: Alfred's Mare Halogeen | 59 | 03-10-2005 16:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
POLL: vragen over Pim Fortuyn en de politiek!!! Nieuwe Nationale Partij | 42 | 19-02-2002 18:24 |