![]() |
||
Citaat:
@ Firdaus: ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Als je verbanden van de hand wilt wijzen zul je daarvoor eerst eens een reden moeten aanbrengen.
||
Citaat:
![]() Ik stel dat religie slechts het excuus was voor de kruistochten, en economisch gewin het doel.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er wordt genoeg gediscussieerd over tal van onderwerpen binnen de moslimgemeenschap. Ik ben volop op de hoogte van wat je wel en niet Islamitisch kunt noemen. Daar hoeft een niet-moslim echt niet over mee te discussieren hoor. Tenzij hij/zij zichzelf graag belachelijk maakt door beweringen te doen waar moslims zelf niet achter staan maar dan nog stellig het tegengestelde probeert neer te zetten. |
![]() |
||
Citaat:
Christendom is niet aangepast aan islam. Reformatie was een scheuring, contrareformatie was katholieken die bang waren te verliezen van protestanten. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over op het burqa gedeelte want de vergelijking van kruistochten met de huidige Islam raakt kant noch wal. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ga je nog vragen waarom er geen speciale regel voor bivakmutsen is? ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben tegen het burka dragen (niet tegen de dragers dus). ik kan met een boerka een overval plegen zonder dat herkend word, ik kan met een boerka het rijexamen voor mn islamitische buurvrouw doen, ik kan voor mn islamitische buurvrouw solliciteren enz. enz. Dat vind ik de bezwaren van boerka's.
|||
Citaat:
Andersom redenerend is geziend de bezwaren tegen een burqa, zeker de praktische, een verbod wel degelijk haalbaar. Citaat:
Ik denk dat wanneer het in de media "algemeen verbod op het dragen van maskers" er geen haan naar gekraaid had en het al lang ingevoerd was. Geeft al aan wat voor achterhoedegevecht de voorstanders van radicale islam feitelijk voeren.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
als er een discussie over gaande is dan kan je toch niet stellen dat jij de uitkomst ervan al kent? vind het overigens komisch om te zien dat je london en madrid afdoet als 'alweer heel lang geleden' en vervolgens een statement maakt over de kruistochten. die overigens alles te maken hadden met het christendom. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
- Uitleg en eventuele nuancering - Afgang ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Wilders-mensen zeiken de laatste tijd zoveel over 'de Nederlandse cultuur gaat verloren boehoe' als er ergens een geit halal geslacht wordt, een vrouwke in een tweepersoonstent over straat gaat of als er een suikerfeest gevierd wordt. Die Nederlandse cultuur is ontstaan door eeuwenlang contact met, vermenging met en beïnvloeding door invloeden van buitenaf, van andere culturen dus. En laten we ook ophouden met het waanidee dat cultuur een vaststaand, statisch gegeven is, want dat is het niet. Op het moment dat ik dit typ, wordt er nog steeds aan die cultuur vormgegeven. Dat gebeurt ieder moment van iedere dag, want cultuur is alleen maar iets wat bepaalt wordt door al onze uitingen en gedragingen. Zo genuanceerd genoeg? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo werkt het natuurlijk niet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar nu zijn we het weer eens. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ok, stel dat ik het niet afdeed als "alweer lang geleden" maar als recent, vallen die aanslagen dan de Islam te wijten? Ik begrijp nu even niet waar je heen wilt. He, ik kwam niet met kruistochten aankakken hoor. Dat was iemand die even niet wist wat hij antwoorden moest. Dat is altijd zo zielig. Appels met peren vergelijken. :/ Laatst gewijzigd op 05-12-2006 om 08:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
tenzij argumenteren een andere status heeft uiterraard ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je kan niet stellen dat het alleen maar rooftochten waren gericht op het winnen van land, het (her)roven van Jeruzalem en het vergaren van persoonlijke rijkdom. Het is inderdaad hoogst waarschijnlijk dat dit de achterliggende gedachte was van de organisatoren en leiders van de kruistochten, maar hierbij vergeet je Jan soldaat die niet ging vechten in een ver land, met een grote kans om te sterven en geen enkele kans op economisch gewin. De 'gewone' soldaten in het kruisvaardersleger waren daar omdat ze overtuigd waren van het feit dat ze op een religieuze missie waren die god van hun verlangde. Iets hoeft misschien niet altijd het hoofddoel te zijn om er heel veel mee te maken te hebben... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En waar geef ik eigenlijk aan dat het mijn eigen foto is? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik geef overigens niet aan dat jij het bent, hoewel na jouw post met foto wèl bij mij het vermoeden rees, temeer omdat BFR het de post ervóór nog over jou had. Niet aannemelijk? Misschien had je er wat bij moeten zetten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Boerka verbod, what the hell! nachtmens | 312 | 09-08-2012 17:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoofddoek op school Sofia. | 500 | 23-09-2009 16:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloof jij niet? Magican2 | 500 | 24-07-2009 12:39 |