Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2007, 14:43
Dodge
Dodge is offline
Hallo,

Vandaag heb ik een probleem gecontrateerd. Ik geloof, teminste de symptomen komen overeen, dat ik een ontwijkende persoonlijksheidsstoornis heb. Sinds de middelbare school, of eigenlijk dóór de middelbare school heb ik een persoonlijkheid ontwikkeld wat heel herkenbaar is in onderstaande artikel:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontwijk...kheidsstoornis

Ik las het vandaag, en het verbaasde me hoeveel overeenkwam. Ik wist altijd al dat er iets mis wat met mij, want hoe kan het anders dan iedereen om mij heen wél sociaal is? Ik heb vaak mijzelf moeten dwingen bepaalde situaties aan te gaan, maar vaak lukt me dit gewoon niet. Met het zoeken naar een studie bijvoorbeeld moest ik naar een open dag, ik was gegaan, maar ik zorgde er zelf voor dat ik telaat voor de trein was, en dus weer terug naar huis ging onder het mon van: "Tja, te laat, kan gebeuren." Maar in werkelijkheid had ik last van angst. Tevens heb ik inderdaad ook last van een enorme gevoel van minderwaardigheid, en vind mijzelf weinig waard. Hierdoor schiet ik uiteraard ook tekort op het gebied van relaties met meisjes. (Die heb ik nooit gehad...)

Ik weet dat ik waarschijnlijk hulp moet zoeken, maar mij zie je dat gewoon nooit doen. Ik kan het niet. Ik kan het écht niet. Ik probeer mijzelf te pushen, en soms lukt het me ook wel om gewoon te praten. Maar dingen zoals praten met vreemden op een feest of op het terras gaat niet. Ik ben gedoemd om alleen te luisteren.

Ik heb altijd het gevoel dat ik alleen zal sterven. En ik ben uitermate ongelukkig...

Ik ben blij dat ik vrienden heb, die ik ken via een hele goeie vriend. Die ken ik nu een tijd, en ik ben daar blij mee. Maar daarvoor had ik niet meer dan twee vrienden. En ik vrees dat ik na verloop van tijd er alleen voor ga staan want ik maak nooit nieuwe vrienden op deze manier.

Kon ik mijzelf maar helpen. Ik wilde eerst een apart topic maken, maar ik weet eigenlijk niet echt wat ik wil met deze post. Misschien herkenning? En ik wil het eigenlijk ook wel kwijt. Want ik heb hier nooit over durven praten met vrienden of familie, ironisch genoeg, en dat kán ik ook niet. Niemand weet het.

Laatst gewijzigd op 20-07-2007 om 14:51.
Advertentie
Oud 20-07-2007, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Dodge schreef op 20-07-2007 @ 15:43 :
Hallo,

Vandaag heb ik een probleem gecontrateerd. Ik geloof, teminste de symptomen komen overeen, dat ik een ontwijkende persoonlijksheidsstoornis heb. Sinds de middelbare school, of eigenlijk dóór de middelbare school heb ik een persoonlijkheid ontwikkeld wat heel herkenbaar is in onderstaande artikel:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontwijk...kheidsstoornis

Ik las het vandaag, en het verbaasde me hoeveel overeenkwam. Ik wist altijd al dat er iets mis wat met mij, want hoe kan het anders dan iedereen om mij heen wél sociaal is? Ik heb vaak mijzelf moeten dwingen bepaalde situaties aan te gaan, maar vaak lukt me dit gewoon niet. Met het zoeken naar een studie bijvoorbeeld moest ik naar een open dag, ik was gegaan, maar ik zorgde er zelf voor dat ik telaat voor de trein was, en dus weer terug naar huis ging onder het mon van: "Tja, te laat, kan gebeuren." Maar in werkelijkheid had ik last van angst. Tevens heb ik inderdaad ook last van een enorme gevoel van minderwaardigheid, en vind mijzelf weinig waard. Hierdoor schiet ik uiteraard ook tekort op het gebied van relaties met meisjes. (Die heb ik nooit gehad...)

Ik weet dat ik waarschijnlijk hulp moet zoeken, maar mij zie je dat gewoon nooit doen. Ik kan het niet. Ik kan het écht niet. Ik probeer mijzelf te pushen, en soms lukt het me ook wel om gewoon te praten. Maar dingen zoals praten met vreemden op een feest of op het terras gaat niet. Ik ben gedoemd om alleen te luisteren.

Ik heb altijd het gevoel dat ik alleen zal sterven. En ik ben uitermate ongelukkig...

Ik ben blij dat ik vrienden heb, die ik ken via een hele goeie vriend. Die ken ik nu een tijd, en ik ben daar blij mee. Maar daarvoor had ik niet meer dan twee vrienden. En ik vrees dat ik na verloop van tijd er alleen voor ga staan want ik maak nooit nieuwe vrienden op deze manier.
Als je geen hulp zoekt, dan zal er compleet niets veranderen. Hulp zoeken is niet makkelijk, maar wel noodzakelijk wil je er iets aan doen. Hiervoor kan je best eens naar het spreekuur van de huisarts gaan, of je maakt een afspraak. Als je dat alleen niet durft, dan kan je die goede vriend misschien om hulp vragen.

Hulp zoeken is een hele moeilijke stap, maar 't is het absoluut wel waard.

(Even mijn verhaal in het kort; ik ben altijd al heel erg verlegen geweest, op een gegeven moment is die verlegenheid omgeslagen in angst. Voor allerlei sociale dingen en dingen in het openbaar. Al ongeveer een jaar is het niet te harden; ik werd telkens fysiek ziek in de trein omdat ik zó angstig was. Uiteindelijk durfde ik nauwelijks meer in de trein te stappen, en ging ik hem dus ook met opzet missen. Lastig, want ik moet zo'n 4 keer per week toch echt die trein in om te kunnen studeren. Dat ging afgelopen jaar dus níet. Rond oud en nieuw stortte ik in; ik kón niet meer. Maar gek genoeg verzamelde ik weer al m'n energie om toch door te gaan. Maar niet voor lang; ik ben maar een paar keer in de trein gestapt en twee weken geleden stortte ik weer in. Deze keer wist ik dat het niet langer zo kon en ben ik hulp gaan zoeken, bij de huisarts. Ik heb een angststoornis en ben doorverwezen naar een psychiatrisch ziekenhuis, waar ik binnenkort een intakegesprek heb om een diagnose te kunnen stellen en vervolgens met de behandeling te beginnen. Die gang naar de huisarts was echt niet makkelijk voor me, daarom heb ik het niet alleen gedaan.)

Laatst gewijzigd op 20-07-2007 om 14:56.
Oud 20-07-2007, 14:51
Dodge
Dodge is offline
Uhm, edit.
Oud 20-07-2007, 14:54
Dodge
Dodge is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-07-2007 @ 15:51 :
Als je geen hulp zoekt, dan zal er compleet niets veranderen. Hulp zoeken is niet makkelijk, maar wel noodzakelijk wil je er iets aan doen. Hiervoor kan je best eens naar het spreekuur van de huisarts gaan, of je maakt een afspraak. Als je dat alleen niet durft, dan kan je die goede vriend misschien om hulp vragen.

Hulp zoeken is een hele moeilijke stap, maar 't is het absoluut wel waard.
Het lijkt vast heel makkelijk op te lossen voor mensen die dit niet hebben. Maar als ik zeg dat ik het niet kan, dan kán ik het ook echt niet. (Ook al weet ik dat ik het wel kan.) Het klinkt zo krom die zin, maar dit is de enige manier waarop ik het kan uitleggen. Eerlijk gezegd zie ik ook niet in hoe ik 'beter' kan worden. Ik heb heel lang geen hoop gehad, en de enige manier waarop ik gelukkig kan zijn, merk ik, is door niet te denken wat ik mis vergeleken met andere mensen, maar dat ik geniet wat ik wel heb qua sociale structuur.
Oud 20-07-2007, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Dodge schreef op 20-07-2007 @ 15:54 :
Het lijkt vast heel makkelijk op te lossen voor mensen die dit niet hebben. Maar als ik zeg dat ik het niet kan, dan kán ik het ook echt niet. (Ook al weet ik dat ik het wel kan.) Het klinkt zo krom die zin, maar dit is de enige manier waarop ik het kan uitleggen. Eerlijk gezegd zie ik ook niet in hoe ik 'beter' kan worden. Ik heb heel lang geen hoop gehad, en de enige manier waarop ik gelukkig kan zijn, merk ik, is door niet te denken wat ik mis vergeleken met andere mensen, maar dat ik geniet wat ik wel heb qua sociale structuur.
Edit

Ik herken mezelf écht in wat je zegt. Er zijn heel veel dingen die ik echt niet kán, maar soms móeten ze gewoon gebeuren, omdat het anders alleen nog maar erger wordt.

(Ik heb er overigens echt een paar jaar over gedaan om bij de huisarts te komen. Vanaf m'n 15de ben ik er al mee bezig, ik ben nu 22 en heb m'n verhaal daar eindelijk gedaan. Zeven jaar later dus. Echt zó zonde van die tijd...)
Oud 20-07-2007, 14:58
Verwijderd
Er is een franse krant die vandaag een samenvatting van het plot heeft gepubliceerd. *Van HP7 dus*

And meeeen I'm pathetic...
Oud 20-07-2007, 15:08
Dodge
Dodge is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 20-07-2007 @ 15:58 :
Edit

Ik herken mezelf écht in wat je zegt. Er zijn heel veel dingen die ik echt niet kán, maar soms móeten ze gewoon gebeuren, omdat het anders alleen nog maar erger wordt.

(Ik heb er overigens echt een paar jaar over gedaan om bij de huisarts te komen. Vanaf m'n 15de ben ik er al mee bezig, ik ben nu 22 en heb m'n verhaal daar eindelijk gedaan. Zeven jaar later dus. Echt zó zonde van die tijd...)
Goh. Nog iemand zoals ik? Het voelt ook alsof ik mijn tijd verspil. Maar ik heb niet voor niets een negatief beeld van mijzelf ook. Laatst ben ik er nog op gewezen dat ik 'een rare bouw heb' om het maar zwak uit te drukken. Omdat ik al zo zelfbewust ben, is dat voor mij pijnlijk.

Ik heb meer de neiging om op fitness te gaan bijvoorbeeld om mijn beeld te veranderen, en om mijzelf te pushen qua sociale gelegenheden.
Oud 20-07-2007, 15:22
Dodge
Dodge is offline
Trouwens, hoe geloofwaardig ben je als je met je eigen diagnose aan komt zetten?
Oud 20-07-2007, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Dodge schreef op 20-07-2007 @ 16:08 :
Ik heb meer de neiging om op fitness te gaan bijvoorbeeld om mijn beeld te veranderen, en om mijzelf te pushen qua sociale gelegenheden.
Heeft dat tot nu toe gewerkt? Ik krijg uit jouw post juist het idee dat je in het je eentje niet op kunt lossen.

Overigens denk ik dat je niet zo een-twee-drie een persoonlijkheidsstoornis bij jezelf kunt vaststellen, maar dat je jezelf er zo sterk in herkent en sowieso dat je er zo mee zit, geeft wel aan dat je een probleem hebt, of dat nu een angststoornis is, een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis, of nog heel iets anders. Als je aan een arts of psycholoog jouw probleem uitlegt, kunnen zij wel vaststellen in wat voor 'hokje' het past.
Oud 20-07-2007, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Dodge schreef op 20-07-2007 @ 16:22 :
Trouwens, hoe geloofwaardig ben je als je met je eigen diagnose aan komt zetten?
Dat maakt niet uit, natuurlijk, jij hebt zaken waar je last van hebt. Misschien blijkt jouw diagnose niet correct te zijn, maar dan nog is er waarschijnlijk wel iets aan de hand.
Oud 20-07-2007, 15:39
Verwijderd
Morgen op kamp, nu een cd met gave, leuke, mooie en foute muziek samenstellen.

Ik heb er zo'n zin in! God o god. Ik heb zoo'n zin! Ik moet nog even mijn vleugeltjes afmaken.
Oud 20-07-2007, 16:37
ilse
ilse is offline
Godverdomme.
Oud 20-07-2007, 17:47
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Vandaag een leuk dagje gehad, werken ging prima, het was lachen met het weer, en na de tijd nog een hapje gegeten met ze. Vanavond nog de stad in met een vriendinnetje .
Oud 20-07-2007, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 20-07-2007 @ 15:11 :
Ik heb bijna hetzelfde als jij, aleen ben ik eerder begonnen in 6. Vanaf morgen ga ik niet meer op internetsites kijken, behalve hier
Maar ik heb helemaal geen tijd om te lezen, ik heb pas volgende zaterdag vrij (en deze week had ik dinsdag vrij - ik werk tien (halve) dagen achter elkaar)
Ik ben inmiddels op pagina 120.
Bol.com heeft een mail met instructies gestuurd (dat het pakketje te groot is voor de brievenbus en dat je daarom het beste kan zorgen dat je thuis bent, maar dat de pakketdienst later kan zijn dan de postbode etc etc etc).

Maar ik ga straks dus nog maar even verder lezen...

En ik voel me een beetje ongelukkig en ik weet niet waarom eigenlijk .
Oud 20-07-2007, 19:14
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Citaat:
Dodge schreef op 20-07-2007 @ 16:22 :
Als je binnenkomt met: Hallo, ik ben bladiebla en ik heb OPS dan schiet het niet op nee

Maar al voordat ik uberhaupt bij de GGZ terechtkwam dacht ik al dat ik borderline had (net als zo'n beetje iedereen tegenwoordig, maar goed) En na een psychologische test kwam dat er idd uit.

Dus zo gek is het niet zelf een vermoeden te hebben. Als je van jezelf een beetje weet hoe je in elkaar zit, en weet wat de symptomen zijn zou je het al kunnen weten.
Oud 20-07-2007, 19:20
Verwijderd
Hier nog een die in spanning zit voor morgen; HP7-dag.
Alleen snap ik het mailtje van bol.com niet .. er staat in dat ik kan kijken waar het pakket zich bevindt, maar ik kan dat nergens vinden op de site. Grr.

Verder ben ik verschrikkelijk moe. De opluchting van het halen van mijn gewicht is alweer weggezakt .. Kan me nu alweer druk maken over volgende week vrijdag. Ik snap er niks van dat ik zoveel eet en niet sport en toch niet aankom .. En die stress elke week word ik ook niet bepaald blij van.
Oud 20-07-2007, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 20-07-2007 @ 20:20 :
Hier nog een die in spanning zit voor morgen; HP7-dag.
Alleen snap ik het mailtje van bol.com niet .. er staat in dat ik kan kijken waar het pakket zich bevindt, maar ik kan dat nergens vinden op de site. Grr.
Bij je 'bestelstatus' staat bij de bestelling van HP7 een nummer waar je op kan klikken. Dat staat er volgens mij alleen als hij verzonden is, dus als er nog 'in bestelling' oid staat, dan is het nummer er nog niet. (En zoveel zegt het ook niet; ik heb regelmatig gehad dat het pakketje volgens dat volgsysteem al afgeleverd was, maar ik het nog niet had. Of dat ik het juist allang had ontvangen, maar het volgens dat systeem nog in het distributiegedoe zat.)

Ik heb de brief van het angstcentrum gekregen En ingevuld. Gewoon een simpel inlichtingenformulier. Dat gaat zo snel mogelijk terug, en dan kom ik op de wachtlijst en krijg ik een brief wanneer ik aan de beurt ben. Ik hoop dat die wachtlijst niet te lang is
Oud 20-07-2007, 19:31
moon
moon is offline
Als je nou zin hebt om je te laten beledigen of om nou eens echt te horen hoe er over je gedacht wordt...ga dan bij mijn oma langs, zo lekker eerlijk en ontactisch. Waarschuwing: niet geschikt voor onzeker mensen.

Mijn vader sprak na afgelopen dinsdag zelfs al over het verzorgingshuis. Ik zie het er van komen dat de overstap naar thuiszorg overgeslagen wordt en mijn oma meteen doorgaat naar het verzorgingshuis. Ik vraag me echt af hoe het kan dat ze de afgelopen maanden in korte tijd zo enorm achteruit gaat, het gaat zo snel ineens. Betekend dat dat ze een ziekte heeft? ik bedoel geen alzheimer ofzo, maar dat het een lichamelijke oorzaak heeft? ik ben bang dat dat het is.
Oud 20-07-2007, 19:33
Verwijderd
Zoveel chaos in me hoofd dat ik er wel eens gek van wordt.
Zoveel gedachtes in me hoofd die niet willen rusten en me geestelijk moe maken.
Pfffff, die gasten die zich beter voelen dan alles en nog wat. Ik vind ze verre van perfect. Maar hun met hun oordeel over andere en over zichzelf. Wat zielig en hypocriet eigenlijk. Ander minderwaardig vinden om dat soort redenen.

Het is zo zonde dat er altijd mensen zijn die doodongelukkig zijn. Zoveel verdriet in deze wereld en wat te denken over de gruwelijkheden die andere zijn overkomen. Ik heb dan het idee dat ik mijn eigen klachten niet meer mag komen.

Oud worden, man daar zie ik tegen op. Ik moet nu de beste tijd hebben die je maar kan hebben. Dus het word daarna alleen maar minder. Bovendien heb je weinig vrije tijd. Pffffffffffffff.

Zal huilen echt opluchten? Ik weet het niet, ik heb het al zolang niet gedaan.

Ik voel me niet slecht, maar ook niet supergoed, Ik blijf wel positief en mag me ook wel eens wat minder voelen.

Wat moet er allemaal nog gebeuren?

Hoe zit dit en dat.
Oud 20-07-2007, 19:44
Little_lady
Little_lady is offline
Citaat:
Little_lady schreef op 20-07-2007 @ 13:38 :
OT. Plannen bijgesteld, ik ga toch heen vandaag. Morgen kan ik ook al niet en 2 dagen niet naar d'r toe trek ik echt niet En ik hoop zó dat d'r dip een beetje over is en dat ze eindelijk weer eens goed geslapen heeft.. Maar ik ga het zien
Lekker geslapen had ze niet, ze was dus weer/nog steeds ontzettend moe verdorie.. D'r dip was wel weg en ze had een mooi dagje gehad vandaag, wat het wel weer heel gezellig maakte En ik ging op tijd weg want dan had ze nog ff voordat hij zou komen. Tenminste, dat was de bedoeling.. Want toen ik naar buiten liep, kwam 'ie er al aan. Beetje slechte timing dus. Maar ze had d'r dip duidelijk doorgegeven, wat keek er 1 me kwaad aan zeg toen ik d'r op ging halen.. Ze was zelfs zo chagrijnig dat ze me niet eens even vrolijk gedag zei terwijl ze dat normaal wel altijd doet.. Nouja, als zij het niet kan hebben dat ik vrienden heb waar ik regelmatig bij langs ga dan zoekt ze het maar uit hoor.

En ik baal echt, ik merk nu al een paar weken dat m'n ogen weer flink achteruit gaan.. Zwarte vlekken in m'n gezichtsveld, het gevoel dat m'n gezichtsveld steeds kleiner wordt en weer heel vaak zere ogen. Bingo dus.. En er was al zoveel mis mee En ik vind iemand echt brutaal, denkt dat ik wel even vanalles cadeau ga geven. Ik snap het nut er wel van hoor, daar niet van, maar die mogelijkheid kreeg ik toendertijd ook niet en alles wat ik heb wil ik houden eigenlijk.

Edit: ik ben echt terug bij af.. En dinsdag moet ik naar de kliniek. Brr.

Laatst gewijzigd op 20-07-2007 om 20:55.
Oud 20-07-2007, 21:08
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 20-07-2007 @ 11:57 :
To do:
- Ontbijten
- Mailtje beantwoorden
- Afspraak voor vanavond maken
- Alles inpakken
- Ipod uploaden / opladen
- Kamer opruimen
- Kamer schoonmaken / bed verschonen
- Laatste was doen
- Geld terugdeclareren
- Slapen (want oh my god ik ben zooo moe )
Best redelijk veel gedaan en ga nu heerlijk slapen. Om 2 uur staat de wekker en om 7.15 ga ik naar Sicilië vliegen! Tot over twee weken allemaal! Knuffels voor iedereen en kwast: gefeliciteerd als je het gered hebt in Nijmegen!!
Oud 20-07-2007, 22:07
Little_lady
Little_lady is offline
Nijn*, geniet van Sicilië!!
Oud 20-07-2007, 22:17
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 20-07-2007 @ 14:12 :
Kwast, ben je de eindstreep al gepasseerd??
Ik heb niks meer van d'r gehoord. Maar ze is een doorzetter dus ze heeft het ongetwijfeld gehaald.

En ontopic:
Moe, net terug van zusje, was een zwijnenstal daar dus eerst maar opgeruimd, gezogen en toen ook nog een stapel pannenkoeken gebakken en om half 9 gingen we pas eten. Nou ja eten gaat toch al kut. Ouders nu op vakantie en dus drie weken alleen, drie weken voor mezelf zorgen, drie weken koken? Deze week gelukkig maar twee keer alleen en ik zie er toch nog onwijs tegenop. Ennum, ik voelde me dik vandaag en ook wel een beetje rot en blabla.
Oud 20-07-2007, 22:23
Until My End
Until My End is offline
Heb me in tijden niet zó kut gevoeld....
Oud 20-07-2007, 23:17
Verwijderd
morgen een lange dag, wel een leuk team om mee te werken
nu alvast alle prikmuggen vermoord. ik word wakker van dat geluid, klamboe of niet. terwijl ik letterlijk (en ook echt gebeurd) door een aardbeving heenslaap

veel jeuk. bah. vies.
Oud 20-07-2007, 23:26
Alwien
Alwien is offline
Morgen nog een hele dag werken. Het gaat een lange stomme dag worden, ons afdelingshoofd is er niet en zo. Maar daarna: 3 weekjes vakantie.

En dan ga ik zondag ook al op vakantie, dus ben al druk aan het pakken. Eigenlijk wil ik natuurlijk alleen maar Harry Potter lezen, maar ik weet ook dat je dan niets aan mij hebt tot ik het boek uit heb, dus ik denk dat ik er maar mee wacht tot ik weer thuis ben...als ik die zelfbeheersing heb.

Het gaat best goed met mij, ik moet alleen proberen om rustig te blijven.
Oud 21-07-2007, 00:25
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 20-07-2007 @ 13:07 :
ohooohohohooh ik heb mn laatste vak van het jaar gewoon gehaald met een 7,5 gemiddeld, dus alles gehaald van het 1e jaar en dus mn PROPEDEUSE!

*dansje doet*
Die is al jaren afgeschaft
Oud 21-07-2007, 01:29
Nijn*
Nijn* is offline
God. Mijn vlucht is vertraagd. Ipv 7.15 vliegen we om 9.25,, pff het zal eens niet zo zijn. Maar ja wie vliegt er dan ook in een van de drukste weekenden? Ach, het is in ieder geval geen 7 of 8 uur vertraging zoals eerder. Hmpf, nog niet geslapen dus dat ga ik nu nog maar een keer proberen..
Oud 21-07-2007, 08:19
Verwijderd
'k Werd om 7.30 wakkergebeld (deurbel), maar via de intercom gaf er niemand antwoord. Ik hoop maar niet dat het de pakketdienst met Harry Potter was, maar het leek me wel heel vroeg. Zo maar eens in de brievenbus kijken...

Gisteravond ben ik weer te lang wakker gebleven. Ik ben moe en dan slaat m'n hoofd op hol, zodat ik niet meer durf te gaan slapen, maar daar word ik alleen maar moeier door en het wordt zo alleen maar erger .

[edit]:Er ligt geen briefje in de brievenbus, dus het was vanochtend gelukkig niet de pakketdienst!

Laatst gewijzigd op 21-07-2007 om 08:58.
Oud 21-07-2007, 09:51
Verwijderd
Ik zit in spanning te wachten en ben eigenlijk heel bang dat er iets mislukt in de zending en dat het dan ineens maandag wordt, en dat wil ik absoluuuut niet, want hoe moet ik dan mijn weekend doorkomen
(Ik voel me net 12 oid )
Oud 21-07-2007, 10:20
darkfairy
darkfairy is offline
en we zien dadelijk wel hoe het verloopt
Oud 21-07-2007, 11:10
Stefanie
Stefanie is offline
Wat een geweldige avond, vooral aan het eind<3 Heerlijk gedanst en zo gelachen Ik weet niet hoe ik het doe, maar ik krijg het altijd weer voor elkaar... Rare mannen ook!

Ik heb nu al zin in de volgende cursus en het vrijdansen.

*geniet nog even na*
Oud 21-07-2007, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 21-07-2007 @ 01:25 :
Ik krijg er ook niks voor ofzo, qua certificaat of whatever (vriendin uit Leiden trouwens wel..) maar het is toch een fijn idee

HP7HP7HP7!

*lees*
Oud 21-07-2007, 11:19
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik heb Harry Potter 7
Alleen ben ik ergens bij bladzijde 200 van deel 6, die wil ik eerst lezen. En ik heb geen tijd om te lezen, want ik moet werken. Ik wil het ook niet even snel lezen, ik wil gewoon rustig lezen. Dus durf ik niet meer op internet straks
Al heb ik de laatste zin gelezen en was die hetzelfde als ergens anders dus volgens mij weet ik het einde al. Maarja, 600 bladzijdes met dingen die ik nog niet weet.
Oud 21-07-2007, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 21-07-2007 @ 10:51 :
Ik zit in spanning te wachten en ben eigenlijk heel bang dat er iets mislukt in de zending en dat het dan ineens maandag wordt, en dat wil ik absoluuuut niet, want hoe moet ik dan mijn weekend doorkomen
(Ik voel me net 12 oid )
Haha, same here . Het is al bijna half één, mag nu echt wel eens komen.

Aan de andere kant, ik ben nog lang niet klaar met herlezen van deel 6 (pagina 170 inmiddels) .
Oud 21-07-2007, 11:31
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 21-07-2007 @ 01:25 :
Hoe bedoel je? Geldt dat alleen voor de universiteit? Op het hbo heb gewoon propedeuse uitreikingen

OT Vanmorgen actief alles gestofzuigd en de serre gedweild, de boel afgestoft e.d. Tamelijk burgerlijk, braaf en suf. Straks even dit bureau opruimen/ schoonmaken, brief posten, penning voor mijn poes en die van mijn ouders afhalen, heeeel duur caviavoer halen (ik kocht altijd al speciaal (duur) caviavoer... Maar sinds ik haar 3 maand geleden een keer met heeeel exclusief voer verwend heb, weigert ze haar andere eten Negeren hebt niet, ze is zo eigenwijs dat ze niet meer eet... Ze heeft sowieso rare nukken (iedere dag vers voer, ook al is het niet aangeroerd, iedere dag verse wortels en komkommer of sla...). Misschien is-ie overvoerd, dat kan ook

Verder moet ik mijn diploma zoeken... Ik heb het ergens neergelegd maar ik kan me niet herinneren waar In dat mapje zit ook een brief die naar de hogeschool geretourneerd moet worden voor 1 augustus... Het is dus zaak dat ik 'm snel vind

enne kwast, laat 'ns even weten hoe het je is vergaan! Ik ben benieuwd (evenals Sonho)!
Oud 21-07-2007, 12:24
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 21-07-2007 @ 12:31 :
Hoe bedoel je? Geldt dat alleen voor de universiteit? Op het hbo heb gewoon propedeuse uitreikingen
Op een deel van de universiteiten ook. En sommigen doen het niet meer.
Oud 21-07-2007, 12:29
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik haat het uwv nu echt.
Hoe willen ze mensen nou beter zien worden op deze manier?
Oud 21-07-2007, 12:48
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 21-07-2007 @ 12:28 :
Haha, same here . Het is al bijna half één, mag nu echt wel eens komen.
Ja, het duurt lang. Op de site staat dat de chauffeur onderweg is. Heeft zeker veel HP's af te leveren in Groningen.
Oud 21-07-2007, 12:49
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-07-2007 @ 12:31 :
Voor de opleiding die Sidhe doet iig wel. Die heb ik namelijk ook gedaan
Oud 21-07-2007, 13:26
Verwijderd
Achjaa, ik ben al lang blij dat ik volgend jaar niks hoef te herkansen, daar ging mn blijdschap eigenlijk vooral om (a)

En omg halverwege deel 7. Ik lees te snellll.
Oud 21-07-2007, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Rhea schreef op 21-07-2007 @ 13:48 :
Ja, het duurt lang. Op de site staat dat de chauffeur onderweg is. Heeft zeker veel HP's af te leveren in Groningen.
Waar kun je dat zien?
Op de site van bol.com staat bij mij alleen 'verzonden' ...

Laatst gewijzigd op 21-07-2007 om 13:39.
Oud 21-07-2007, 13:53
Verwijderd
Hihi, ik heb 'm .
Maar eerst 6 nog herlezen .
Oud 21-07-2007, 13:54
rare kwast
rare kwast is offline
thanks voor de duimers
ik ben de eindstreep overgekomen daarna gelijk door naar een bruiloft.

nu net mn bed uit (doe er een kwartier over om op te staan e.d)

owja *doet iedereen even een knuffel geven*
Oud 21-07-2007, 13:58
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 21-07-2007 @ 14:36 :
Waar kun je dat zien?
Op de site van bol.com staat bij mij alleen 'verzonden' ...
Je kon het zien als je op 'verzonden' klikt. Maar, je hebt 'm al.
IK OOK!!!
Oud 21-07-2007, 14:05
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 21-07-2007 @ 14:53 :
Hihi, ik heb 'm .
Maar eerst 6 nog herlezen .

me2, hij was er hier best vroeg. zit intussen (al?) bij hoofdstuk 11
Oud 21-07-2007, 14:11
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Net lekker rode bessen op de markt gekocht, in de winkel krijg je zo weinig voor zoveel geld en ze zijn zo lekker
En ik ben expres langs drukke terrasjes gelopen omdat ik dat niet fijn vind. En net een vriend van m'n vriend gebeld dat m'n vriend opeens migraine heeft gekregen en dus niet meer langskomt. Gewoon 3 dingen gedaan die ik redelijk eng vind. *Trots is*

Ik moet eigenlijk alleen het uitzendbureau nog terugbellen dat ik a.s. maandag niet kan werken, maar kun je die mensen ook in het weekend bellen?

Verder heb ik het warm en wil ik dat vriendje weer beter is.
Oud 21-07-2007, 14:23
GeleBloem
GeleBloem is offline
Vannacht echt heel vreemd gedroomd. Ik dacht ik blaasontsteking had, kwam niet uit de uitslag. Wel was er iets mis met m'n ogen, die waren zwart van binnen door teveel stress en spanning..

Net met m'n moeder broodje bij de hema gegeten, dat is 1x in het jaar of nog minder. Voelde vreemd, maar ergens ook fijn, even kind zijn. Zag R. nog, ze doet zo kortaf..uit het oog, uit het hart..

EDIT: Ik zie nu pas dat je het hebt gehaald, rare kwast. Top!

Laatst gewijzigd op 21-07-2007 om 15:25.
Oud 21-07-2007, 14:40
Verwijderd
Vandaag de drukke stad in geweest, even bij de V&D bij alle schoolspullen gekeken (dat vind ik leuk, pennen, vulpotloden, geodriehoeken en allerlei schrijfblokken ), toen naar de uni gelopen en daar zit ik nu, lekker op m'n eigen kamertje.
Qua stress/spanning viel het heel erg mee

En ik heb HP7 Vanmorgen rond 10 uur belde de postbode me wakker en zoefde mijn man naar beneden om hem te halen, omdat ik in ondergoed rondwandelde Maar ik ben nog bezig in deel 4, dus hij blijft nog rustig even staan!
Oud 21-07-2007, 15:04
Little_lady
Little_lady is offline
Kwast, super!

OT. Broertje heeft een kater en reageert dat op mij af, en ik mis J. maar heen gaan heeft geen zin.

Regels voor berichten