![]() |
|
![]() |
Hallo,
Vandaag heb ik een probleem gecontrateerd. Ik geloof, teminste de symptomen komen overeen, dat ik een ontwijkende persoonlijksheidsstoornis heb. Sinds de middelbare school, of eigenlijk dóór de middelbare school heb ik een persoonlijkheid ontwikkeld wat heel herkenbaar is in onderstaande artikel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontwijk...kheidsstoornis Ik las het vandaag, en het verbaasde me hoeveel overeenkwam. Ik wist altijd al dat er iets mis wat met mij, want hoe kan het anders dan iedereen om mij heen wél sociaal is? Ik heb vaak mijzelf moeten dwingen bepaalde situaties aan te gaan, maar vaak lukt me dit gewoon niet. Met het zoeken naar een studie bijvoorbeeld moest ik naar een open dag, ik was gegaan, maar ik zorgde er zelf voor dat ik telaat voor de trein was, en dus weer terug naar huis ging onder het mon van: "Tja, te laat, kan gebeuren." Maar in werkelijkheid had ik last van angst. Tevens heb ik inderdaad ook last van een enorme gevoel van minderwaardigheid, en vind mijzelf weinig waard. Hierdoor schiet ik uiteraard ook tekort op het gebied van relaties met meisjes. (Die heb ik nooit gehad...) Ik weet dat ik waarschijnlijk hulp moet zoeken, maar mij zie je dat gewoon nooit doen. Ik kan het niet. Ik kan het écht niet. Ik probeer mijzelf te pushen, en soms lukt het me ook wel om gewoon te praten. Maar dingen zoals praten met vreemden op een feest of op het terras gaat niet. Ik ben gedoemd om alleen te luisteren. Ik heb altijd het gevoel dat ik alleen zal sterven. En ik ben uitermate ongelukkig... Ik ben blij dat ik vrienden heb, die ik ken via een hele goeie vriend. Die ken ik nu een tijd, en ik ben daar blij mee. Maar daarvoor had ik niet meer dan twee vrienden. En ik vrees dat ik na verloop van tijd er alleen voor ga staan want ik maak nooit nieuwe vrienden op deze manier. Kon ik mijzelf maar helpen. Ik wilde eerst een apart topic maken, maar ik weet eigenlijk niet echt wat ik wil met deze post. Misschien herkenning? En ik wil het eigenlijk ook wel kwijt. Want ik heb hier nooit over durven praten met vrienden of familie, ironisch genoeg, en dat kán ik ook niet. Niemand weet het. Laatst gewijzigd op 20-07-2007 om 14:51. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hulp zoeken is een hele moeilijke stap, maar 't is het absoluut wel waard. (Even mijn verhaal in het kort; ik ben altijd al heel erg verlegen geweest, op een gegeven moment is die verlegenheid omgeslagen in angst. Voor allerlei sociale dingen en dingen in het openbaar. Al ongeveer een jaar is het niet te harden; ik werd telkens fysiek ziek in de trein omdat ik zó angstig was. Uiteindelijk durfde ik nauwelijks meer in de trein te stappen, en ging ik hem dus ook met opzet missen. Lastig, want ik moet zo'n 4 keer per week toch echt die trein in om te kunnen studeren. Dat ging afgelopen jaar dus níet. Rond oud en nieuw stortte ik in; ik kón niet meer. Maar gek genoeg verzamelde ik weer al m'n energie om toch door te gaan. Maar niet voor lang; ik ben maar een paar keer in de trein gestapt en twee weken geleden stortte ik weer in. Deze keer wist ik dat het niet langer zo kon en ben ik hulp gaan zoeken, bij de huisarts. Ik heb een angststoornis en ben doorverwezen naar een psychiatrisch ziekenhuis, waar ik binnenkort een intakegesprek heb om een diagnose te kunnen stellen en vervolgens met de behandeling te beginnen. Die gang naar de huisarts was echt niet makkelijk voor me, daarom heb ik het niet alleen gedaan.) Laatst gewijzigd op 20-07-2007 om 14:56. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik herken mezelf écht in wat je zegt. Er zijn heel veel dingen die ik echt niet kán, maar soms móeten ze gewoon gebeuren, omdat het anders alleen nog maar erger wordt. (Ik heb er overigens echt een paar jaar over gedaan om bij de huisarts te komen. Vanaf m'n 15de ben ik er al mee bezig, ik ben nu 22 en heb m'n verhaal daar eindelijk gedaan. Zeven jaar later dus. Echt zó zonde van die tijd...) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb meer de neiging om op fitness te gaan bijvoorbeeld om mijn beeld te veranderen, en om mijzelf te pushen qua sociale gelegenheden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens denk ik dat je niet zo een-twee-drie een persoonlijkheidsstoornis bij jezelf kunt vaststellen, maar dat je jezelf er zo sterk in herkent en sowieso dat je er zo mee zit, geeft wel aan dat je een probleem hebt, of dat nu een angststoornis is, een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis, of nog heel iets anders. Als je aan een arts of psycholoog jouw probleem uitlegt, kunnen zij wel vaststellen in wat voor 'hokje' het past. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bol.com heeft een mail met instructies gestuurd (dat het pakketje te groot is voor de brievenbus en dat je daarom het beste kan zorgen dat je thuis bent, maar dat de pakketdienst later kan zijn dan de postbode etc etc etc). ![]() Maar ik ga straks dus nog maar even verder lezen... En ik voel me een beetje ongelukkig en ik weet niet waarom eigenlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar al voordat ik uberhaupt bij de GGZ terechtkwam dacht ik al dat ik borderline had (net als zo'n beetje iedereen tegenwoordig, maar goed) En na een psychologische test kwam dat er idd uit. Dus zo gek is het niet zelf een vermoeden te hebben. Als je van jezelf een beetje weet hoe je in elkaar zit, en weet wat de symptomen zijn zou je het al kunnen weten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb de brief van het angstcentrum gekregen ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En ik baal echt, ik merk nu al een paar weken dat m'n ogen weer flink achteruit gaan.. Zwarte vlekken in m'n gezichtsveld, het gevoel dat m'n gezichtsveld steeds kleiner wordt en weer heel vaak zere ogen. Bingo dus.. En er was al zoveel mis mee ![]() ![]() Edit: ik ben echt terug bij af.. ![]()
Laatst gewijzigd op 20-07-2007 om 20:55. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En ontopic: Moe, net terug van zusje, was een zwijnenstal daar dus eerst maar opgeruimd, gezogen en toen ook nog een stapel pannenkoeken gebakken en om half 9 gingen we pas eten. Nou ja eten gaat toch al kut. Ouders nu op vakantie en dus drie weken alleen, drie weken voor mezelf zorgen, drie weken koken? Deze week gelukkig maar twee keer alleen en ik zie er toch nog onwijs tegenop. Ennum, ik voelde me dik vandaag en ook wel een beetje rot en blabla. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() HP7HP7HP7! ![]() *lees* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Aan de andere kant, ik ben nog lang niet klaar met herlezen van deel 6 (pagina 170 inmiddels) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() OT Vanmorgen actief alles gestofzuigd en de serre gedweild, de boel afgestoft e.d. Tamelijk burgerlijk, braaf en suf. Straks even dit bureau opruimen/ schoonmaken, brief posten, penning voor mijn poes en die van mijn ouders afhalen, heeeel duur caviavoer halen (ik kocht altijd al speciaal (duur) caviavoer... Maar sinds ik haar 3 maand geleden een keer met heeeel exclusief voer verwend heb, weigert ze haar andere eten ![]() ![]() Verder moet ik mijn diploma zoeken... Ik heb het ergens neergelegd maar ik kan me niet herinneren waar ![]() ![]() enne kwast, laat 'ns even weten hoe het je is vergaan! Ik ben benieuwd (evenals Sonho ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op de site van bol.com staat bij mij alleen 'verzonden' ![]() Laatst gewijzigd op 21-07-2007 om 13:39. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() IK OOK!!! |
![]() |
||
Citaat:
me2, hij was er hier best vroeg. zit intussen (al?) bij hoofdstuk 11 ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |