![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
kun je er 100% zeker van zijn dat het klopt? Er zit een andere kant aan elk verhaal ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
vertel mij de andere kant dan maar. trouwens: Guest Viewing Thread Het High School Musical-topic 02:34 Martin is hier geloof ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar afgezien daarvan beginnen mijn benen al te slapen ondertussen, dus ik ga hun voorbeeld maar eens volgen. Het was me een waar genoeg Lisaaah, wellicht tot een volgende keer. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kan t ff niet uitleggen, het is 2:40 ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dankje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hou ik dan nog maar graag te goed, want volgens mij doe je er genoeg aan om het op te delen als 'zoals het nu is' en 'zoals het niet is / zoals het anders zou zijn geweest'. Zover ik weet bevat dat alles, (zelfs onbevattelijke dingen, oeeeh) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Alleen vraag ik me nu nog af of ik de eerste was die aan sekslijn dacht, of dat het besloten lag in het lijstje..... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik bekijk alles vanuit een vreder perspectief, die is nl niet wiskundig, of scheikundig, of natuurkundig of whatever ![]() dit ligt geestelijk, sociaal, geografisch, chronologisch, spiritueel, emotioneel etc. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik bedoelde het niet gemeen. |
![]() |
||
Citaat:
gelukkig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Slaap lekker, overgebleven forumfreaks. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar even terzijde, hope weet je of iets onbevattelijk is? als je het nog niet hebt kunnen bevatten, misschien is de verkeerde methode of denkwijze gebruikt, waardoor het niet niet bevat is maar is het wel degelijk te bevatten maar weten we gewoon nog niet hoe ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het persoonlijk, momenteel, onbevattelijke Niet het onbevattelijke, dat klinkt alsof het voor iedereen op elke tijd in het verleden en de toekomst, onbevattelijk is
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat alles subjectief is, is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik er niet bij stil stond dat onbevattelijk voor iedereen op elke tijd in het verleden en toekomst hetzelfde klinkt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Misschien begrepen mensen als Jezus en Mohammed iets wat taal niet kon bevatten en hebben het geprobeerd in woorden te omschrijven waardoor het verkeerd werd geinterpreteerd en iedereen die het niet helemaal snapte noemande het onbevattelijk Kijk als een mens weet dat er iets is wat hij/zij niet in woorden kan uitdrukken heeft diegene het al bevat en is het dus niet onbevattelijk, ofwel, alles wat eventueel onbevattelijk is is nog nooit bedacht. Hoe weet je dat het dan bestaat? dat weet je niet, daar gaan we alleen vanuit omdat er voortdurend nieuwe dingen worden ontdekt en uitgevonden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2. ? 3. Profit
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat voor mij al mis bij 'hoe weet je dat het bestaat?'Want, wat je dan probeert is het in woorden te vatten. Je gebruikt allerlei trucjes en dingetjes van 'bestaaat het?' en 'kan je kennen / weten?' Maar het punt is juist, is dat er op dat gebied helemaal niet over gepraat kan worden, want iets wat je niet kan bevatten, komt niet in je taal voor. Bijvoorbeeld. Het woord niets. kan jij je daar een voorstelling van maken? Kan jij jezelf voorstellen, zwevend in het niets ofzo? Dat kan je niet, want je bent kwa taalbeleving gebonden aan je mensheid, en je mensheid zegt je dat je íets bent. Niets is gewoon een loos woord. Flikker het weg, want het beschrijft iets wat buiten de taal valt. En alleen al door het een naam te geven, doe je het teniet. |
![]() |
||
Citaat:
1. Collect underpants 2. ? 3. Profit
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niets krijg wel degelijk betekenis als je het koppelt aan plaatsen, tijd of acties. bv. "wat heb je gegeten vandaag?" (tijd & actie) je kunt vandaag niets hebben gegeten. In theorie.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nieuwe woorden maken. Juh, als ik woorden zoals man en vleugels combineer kan ik best op engel uit komen. Maar met welke woorden wil je 'niets' beschrijven? 'Het niets is een heel erg lege ruimte ?' maar niets kan niet zijn, dus het woord is moet je eigenlijk al laten vallen. En lege ruimte is eigenlijk ook maf, want bij ruimte denk ik aan begrenzing. Krijg je weer dat gemiep van, heeft het grenzen of niet. Je kan wel nieuwe woorden gaan verzinnen maar je blijft dat doen vanuit je menselijk perspectief. En je menselijk perspectief blijft dat je iets bent. Kan je heel leuk woorden gaan verzinnen over niets, maar dat veranderd je menselijk perspectief niet. Juh, op die manier krijgt niets betekenis maar niet een echt juiste. Als je praat over een kamer waarin niets staat, praat je eigenlijk over wat er in zou moeten. Want je beeld van een kamer is een kamer waarin dingen staan. En als je praat over een koekjestrommel waarin 'niets' zit, vind je het niets omdat je het vergelijkt met je beeld van een koekjestrommel. Maar, dat kan misschien relatief niets zijn, niets is het eigenlijk niet. |
![]() |
||
Citaat:
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Religie (DUHH!!!) Mairdread | 48 | 08-12-2008 19:42 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[LB] Levensvragen? Missy | 6 | 17-12-2005 16:14 | |
Wat is waarheid Dís | 122 | 13-12-2004 14:30 | |
Hekserij Moonlight fairy | 65 | 08-12-2004 15:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Levensdroom & levensvraag ( tweelingsgedicht) Green Day | 2 | 02-11-2003 14:01 | |
levensvragen Ghash | 3 | 20-09-2003 14:57 |