Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2007, 14:08
GhettoChick
GhettoChick is offline
Ik heb nogal veel last van mijn maag, steken enzo
De laatste tijd als ik iets eet krijg ik een misselijk gevoel? wat kan dat zyn
ben helemŕŕal niet dik, ik wil zelfs wat bijkomen
en hoe kan je gezond bijkomen? Ik had ook gehoort dat je van bananen bijkomt?
Oud 09-10-2007, 14:11
flyaway
flyaway is offline
Waarschijnlijk heeft het een reden? Misschien heb je stress en probeer je door de hele dag te eten daarin afleiding te zoeken? Mogelijk...
Je zou jezelf ook kunnen proberen te trainen. Denk bewust na bij het eerste (en enige) koekje dat je pakt: 'Dit is mijn enige koekje. Hier ga ik van genieten.' En dan jezelf er bewust van weerhouden er nog een te pakken. Ga naar buiten, ga joggen, ga muziek maken, los een kruiswoordpuzzel op, enz.
Oud 09-10-2007, 15:45
Yana
Yana is offline
Jezelf afvragen waarom je "doorslaat"? Uit verveling, onrust, emoties die je wegstopt..?
Oud 09-10-2007, 15:51
Black Soul
Black Soul is offline
Mmmmber,
ik heb hetzelfde probleem. Ofwel snoep ik niet, ofwel sla ik compleet door, een tussenweg ken ik niet. Ik kies er dan ook liever voor om volledig niet te snoepen, dan heb ik dat probleem ook niet (btw, waarom zou je snoepen?)
Oud 09-10-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nogal veel last van mijn maag, steken enzo
De laatste tijd als ik iets eet krijg ik een misselijk gevoel? wat kan dat zyn
ben helemŕŕal niet dik, ik wil zelfs wat bijkomen
en hoe kan je gezond bijkomen? Ik had ook gehoort dat je van bananen bijkomt?
De misselijkheid krijg je als je iets eet, zeg je. Wanneer krijg je de steken in je maag? Waar voel je die steken en kun je omschrijven hoe ze voelen?

Gezond bijkomen doe je door wat vaker te eten (6 keer per dag) en simpelweg je porties te vergroten. Dus gewoon een dubbel zo groot ontbijt, grotere lunch (zo veel als je op krijgt in de pauze), extra keer opscheppen bij het avondeten, niet te zuinig met tussendoortjes, etc. Maar ik kan me voorstellen dat als je misselijk wordt van eten, dit juist moeilijk is.

Citaat:
eetbui verhaal
Hoe het komt weet je zelf beter dan wij. Het komt denk ik niet doordat je jezelf overdag uithongert, want dat doe je niet. Misschien is het inderdaad stress die je wil weg-eten? Probeer er eens over na te denken op welke momenten je de neiging hebt om veel te gaan snoepen.
Wat je er tegen kunt doen: zoals Leonoor zei niet aan beginnen, maar dat is ook niet leuk . Je kunt ook proberen om na een paar koekjes of een andere normale portie, je tanden te poetsen. Daarna heb je vast minder zin in zoet.
Oud 09-10-2007, 18:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het verbaast me altijd dat zes keer per dag eten als vaak wordt gezien, ik vind vijf echt het minimum, maar ik eet meestal wel zo'n zeven, acht keer per dag
Oud 09-10-2007, 18:33
Mara
Mara is offline
Dat heb ik ook. Sowieso de drie maaltijden, dan nog iets tussen ontbijt en lunch, iets tussen lunch en avondeten. Dan zit je al aan 5. Dan 's avonds nog iets, zit je aan 6.
Oud 09-10-2007, 18:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, precies.. En als je dan 's middags ook nog fruit eet, heb je al zeven. En 's avonds nog chips, heb je al acht. Of telt fruit niet mee?
Oud 09-10-2007, 18:43
Mara
Mara is offline
Denk het wel, het is immers een eetmoment?
Oud 09-10-2007, 19:00
GhettoChick
GhettoChick is offline
die steken zyn net onder (en tussen) me ribben zo , aan me maag dus? en net na et eten
Oud 09-10-2007, 20:04
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Citaat:
Hai,

Ik heb een probleem/vraagje.

Ik heb de laatste tijd nogal last van vreetbuien, als ik eenmaal iets zoets eet dan moet ik meer meer meer. 1 koekje word een pak, is dat pak op dan pak ik de chocolade, ben ik dat dan weer zat - hm, liga's.
Enzovoort.
Ik word hier helemaal gek van want het komt niet door gebrek van "goed eten"
Ik ontbijt met 2 boterham, tussendoor eet ik fruit + meestal iets van liga.
Dan lunch ik met 4 boterhammen (thuis vaak nog crackers/roggebrood/ontbijtkoek) erbij.

Tussendoor fruit of wat lekkers, en bij dat lekkers gaat het dus fout.
Dan wil ik meer eten. Tegen de tijd dat het avondeten is eet ik rustig 2 borden (zoiezo, vreetbui ofniet) en daarna een activia.
En hierna vreet ik me dus rustig weer verder met alles wat los en vast zit.
Zo ben ik gister meerdere keren uit m'n bed gestapt om m'ms, kitkats, bolletjes met hagelsag & liga's te halen.

Ik weet niet wat het is. Ik kan prima zonder snoep - maar als ik eenmaal begin dan moet ik gewoon meer meer meer. Ik begin het aan m'n lijf te zien en behalve dat weet ik ook gewoon dat het niet gezond is wat ik doe.
Tips?
Oh ik herken me helemaal in je verhaal. Ik heb echt precies hetzelfde.. maar het is inderdaad vaak 'emotie-eten'. Eten kan een soort troost bieden, een houvast, je kunt je gevoel wegeten, je kunt even ontspannen..er zijn zoveel redenen denkbaar.
Als je van je vreetbuien af wilt, zul je dus de achterliggende problemen moeten oplossen, mogelijk met professionele hulp (maar dat hoeft natuurlijk niet per se, kan wel een enorme steun zijn). Wat je in elk geval NIET moet doen, is proberen te lijnen en strakke schema's opstellen, want geloof me, daar wordt het alleen maar erger van. De drang naar 'lekkers' stapelt zich dan op en op een gegeven moment barst de bom. En dan zit je in een cirkeltje..waar je echt niet in wilt komen, geloof me.

Een aanrader: de boeken 'eerste hulp bij eetbuien' en 'uit de ban van eetbuien' van Joanna Kortink! Daarnaast helpt het voor mijzelf wel eens, om wat yoga-oefeningen te doen. Die zorgen ervoor dat ik rustig word en dat de stress uit mijn lichaam gaat.
Succes meisje <3.
Oud 09-10-2007, 20:41
goeltje
goeltje is offline
@ Popgamer: Ik heb echt volleeeeeeeedig hetzelfde voor!!
Voel me er ook zo ontzettend slecht bij en probeer wat te letten op mn eten, en ik probeer wat meer te gaan sporten, maar toch blijf ik precies aankomen. En het doet mn zelfvertrouwen echt niets ten goede!!
Oud 10-10-2007, 13:57
Verwijderd
Citaat:
@ Popgamer: Ik heb echt volleeeeeeeedig hetzelfde voor!!
Voel me er ook zo ontzettend slecht bij en probeer wat te letten op mn eten, en ik probeer wat meer te gaan sporten, maar toch blijf ik precies aankomen. En het doet mn zelfvertrouwen echt niets ten goede!!
Als je op een gezond gewicht zit, gezond eet (wat dus ook voldoende inhoudt) en als je niet meer bent gaan eten of minder bent gaan bewegen oid, dan zou je eens met de huisarts kunnen overleggen. Soms is er een fysieke oorzaak voor te vinden.
Oud 11-10-2007, 12:48
Mmmber
Mmmber is offline
Bedankt voor de reacties,
Ben inmiddels al 3 dagen vreetvrui - maar dat komt meer door de kaakchirurg dan door wilskracht .

Ik denk dat ik ook wel een beetje weet hoe het komt, ik ben chronisch ziek en met dit weer (nat/vochtig) heb ik meer pijn en ga ik eten ofzo.
Rara, de pijn word er niets minder van .
Ik ga die boeken eens uitproberen, thanks voor de tip!
Ben jij er zelf nu helemaal van af? Of heb je nog wel eens een terugval?

Bedankt iig .

Heb mezelf beloofd dat als ik de hele maand geen vreetbui meer heb, ik een nieuwe jeans mag kopen - soort van beloning ofzo .
Oud 11-10-2007, 17:21
goeltje
goeltje is offline
Het is 3 dagen relatief goed gegaan (heb dinsdag een beginnende eetbui gehad, maar was onderweg en moest echt ergens dringend naartoe, waardoor ik die niet kon verder zetten!! Oef!!), maar vandaag is het alweer misgelopen. Ben echt boos op mezelf en ik probeer echt mn best te doen, maar het lijkt me echt ni te lukken.
Oud 11-10-2007, 19:07
justhanna
justhanna is offline
Ik vind het jammer dat dit topic steeds vaker over ongezond eten gaat.
Oud 11-10-2007, 20:39
Mara
Mara is offline
Hoe bedoel je dat?
Oud 11-10-2007, 21:42
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Citaat:
Bedankt voor de reacties,
Ben inmiddels al 3 dagen vreetvrui - maar dat komt meer door de kaakchirurg dan door wilskracht .

Ik denk dat ik ook wel een beetje weet hoe het komt, ik ben chronisch ziek en met dit weer (nat/vochtig) heb ik meer pijn en ga ik eten ofzo.
Rara, de pijn word er niets minder van .
Ik ga die boeken eens uitproberen, thanks voor de tip!
Ben jij er zelf nu helemaal van af? Of heb je nog wel eens een terugval?

Bedankt iig .

Heb mezelf beloofd dat als ik de hele maand geen vreetbui meer heb, ik een nieuwe jeans mag kopen - soort van beloning ofzo .
Nee ik ben er nog niet vanaf.. stiekem zak ik nog steeds verder weg - stondvandaagweerindekruidvat voor nieuwe pillen, als je snapt wat ik bedoel. Maar ik weet dat het fout is en elke dag probeer ik het opnieuw.. word soms wel echt zo moe van t gevecht, maargoed. Het komt goed

Dat van die jeans is een goed idee..hee, zullen we dat met elkaar afspreken? Als een soort van steuntje in de rug.. als ik dan bijna wilt gaan vreten ('wat maakt het ook nog uit..'), dan denk ik aan de afspraak met jou en de jeans die ik ga kopen
Oud 12-10-2007, 14:24
Mmmber
Mmmber is offline
Aan het eind van de maand hebben wij een geweldige jeans aan onze kont hangen
Oud 12-10-2007, 17:10
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Yeah ik hou 12 november aan! Dus vanaf nu over een maand mag ik lekker gaan shoppen Ik heb overal briefjes op geplakt om mezelf te rememberen waar ik het voor doe.
Maargoed, laten we dit topic niet gaan domineren met ons goede voornemen ik PM je nog wel! xx
Oud 12-10-2007, 18:14
Gothic
Gothic is offline
Meiden, misschien verstandig om met een proff te praten over de oorzaak van jullie problemen met eten, ipv proberen te symptomen te controleren, met eigenlijk een hele grote kans tot falen om zo weer in die cirkel terecht te komen?
Oud 12-10-2007, 18:45
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Ik sta al op een wachtlijst.. in januari kan ik als het goed is terecht. Tot die tijd moet ik het zelf maar uitzoeken.. dus ik maak er het beste van enzo.
Oud 12-10-2007, 19:59
Maija
Maija is offline
Citaat:
Ik vind het jammer dat dit topic steeds vaker over ongezond eten gaat.
Daar heb je gelijk in, maar als alles helemaal gezond zou zijn zou dit topic natuurlijk ook niet zo'n succes zijn
Oud 12-10-2007, 20:15
liek88
liek88 is offline
Citaat:
Ik sta al op een wachtlijst.. in januari kan ik als het goed is terecht. Tot die tijd moet ik het zelf maar uitzoeken.. dus ik maak er het beste van enzo.
Wachtlijsten... Sterkte iig
Oud 13-10-2007, 00:45
waves
waves is offline
Ik ben echt een gezelligheidseter. In mijn eentje kan ik prima zonder koekjes/zoutjes/snoepjes. Maar zodra er meerdere mensen zijn en iedereen zit te eten, dan moet ik ook. Ga nu weer proberen om gewoon nee te blijven zeggen. Iemand anders nog goede tips?

Wat op zich verder wel gek is dat het niemand opvalt hoe zwaar en fors ik daadwerkelijk ben. Ben 1,74 weeg zo'n 83kg en mijn bmi is ongeveer 27. Als iemand mijn kledingmaat en gewicht inschat, zitten ze er altijd echt behoorlijk naast (niet een beleefde hoeveelheid zeg maar).

volgens www.valtaf.nl zou met mijn bouw mijn 65 kilo mijn ideale gewicht zijn. Ik denk dat dat te mager is, dan steken overal mijn botten uit . En dan heb ik het niet eens over de moeilijkheid. Mijn eigen streefgewicht is wat ik woog toen ik 17 was namelijk zo'n 73kg. Zat toen prettig in mijn vel daarmee, dus denk dat dat nu ook wel weer het geval zou zijn.

En hoe weten jullie allemaal hoeveel caloriën jullie binnenkrijgen? Ik heb namelijk geen idee. Ik verdeel alles in ongezond, mag af en toe en gezond. En heeft iemand nog tips met hoe bij te houden wat je eet/drinkt?

En dan nog iets:
Mijn moeder wil geen pietsje geraspte kaas bij de macaroni omdat ze daar dik van wordt maar neemt wel veel koekjes bij de thee . Dat werkt dus niet he mam .
Oud 13-10-2007, 09:50
Verwijderd
73 kg is ook prima bij jouw lengte, dus dan kun je beter gewoon een streefgewicht hebben waar je je goed bij voelt dan een die je te moeilijk vindt en niet bij je vindt passen
Oud 13-10-2007, 10:16
flyaway
flyaway is offline
BMI is ook niet alles, je hebt ook nog dingen als 'aanleg' en 'zwaar / licht gebouwd' enzovoort. Zolang je geen last hebt van diabetes door obesitas of andere dingen is er volgens mij niet echt een probleem met een BMI hoger dan die site aangeeft.

Tips? Gewoon zeggen 'nee', ook als ze blijven aandringen. Verder zou ik het niet weten Ja je kan een appel nemen ofzo als vervanging.
Oud 13-10-2007, 10:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
BMI is ook niet alles, je hebt ook nog dingen als 'aanleg' en 'zwaar / licht gebouwd' enzovoort. Zolang je geen last hebt van diabetes door obesitas of andere dingen is er volgens mij niet echt een probleem met een BMI hoger dan die site aangeeft.
Diabetes ontstaat natuurlijk niet over 1 dag ijs.
Oud 13-10-2007, 11:38
xxChange
xxChange is offline
Citaat:
En dan nog iets:
Mijn moeder wil geen pietsje geraspte kaas bij de macaroni omdat ze daar dik van wordt maar neemt wel veel koekjes bij de thee . Dat werkt dus niet he mam .
Dat doet m'n vader nou ook! Zoals gister; we aten oven frites en kibbeling. Vervolgens neemt ie een paar frietjes en een hele BERG vette kibbeling. Zegt ie dat ie dat doet omdat hij op zijn lijn en cholesterol moet letten en niet te veel vette friet binnen moet krijgen en dat vis gezond juist wel goed is dan....anders heb je ff geen verstand van eten
Oud 13-10-2007, 11:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dat doet m'n vader nou ook! Zoals gister; we aten oven frites en kibbeling. Vervolgens neemt ie een paar frietjes en een hele BERG vette kibbeling. Zegt ie dat ie dat doet omdat hij op zijn lijn en cholesterol moet letten en niet te veel vette friet binnen moet krijgen en dat vis gezond juist wel goed is dan....anders heb je ff geen verstand van eten
Duidelijk meer dan jij. Ooit gehoord van gezonde vetten en ongezonde vetten?
Oud 13-10-2007, 12:26
Breg
Breg is offline
Citaat:
Ik ben echt een gezelligheidseter. In mijn eentje kan ik prima zonder koekjes/zoutjes/snoepjes. Maar zodra er meerdere mensen zijn en iedereen zit te eten, dan moet ik ook. Ga nu weer proberen om gewoon nee te blijven zeggen. Iemand anders nog goede tips?

En hoe weten jullie allemaal hoeveel caloriën jullie binnenkrijgen? Ik heb namelijk geen idee. Ik verdeel alles in ongezond, mag af en toe en gezond. En heeft iemand nog tips met hoe bij te houden wat je eet/drinkt?

En dan nog iets:
Ik ben uit interesse het boek 'Mindless eating' gaan lezen, is wel interessant, ook voor mensen die niet proberen af te vallen (zoals ik). Gaat veel over de psychologie achter eten en waarom we meer eten dan we willen/denken. Wat simpele dingetjes die er in staan voor mensen die vooral tijdens feestjes eten:
- zorg dat je verder dan 'an arms length' bij het eten vandaan blijft; de meer moeite je voor eten moet doen, des te minder je zal eten.
- als er een buffet oid is, zorg dat je niet meer dan 2 items op je bord hebt. Weer: als je er vaker voor moet lopen zal je minder eten, en je eet meer als er een grote variatie eten op je bord ligt.
- als je eet en denkt dat je afgeleid wordt door een gesprek; eet niet terwijl je een conversatie hebt, waardoor je niet ongemerkt allerlei voedsel naar binnen propt zonder het door te hebben.
- als er verschillende soorten koekjes/snoep/chocola zijn, zeg niet tegen jezelf dat je helemaal niks mag, grote kans dat je het niet vol houdt. Sta jezelf 1 soort koek/chocola/snoep toe. Nadat je 5 dezelfde koekjes op hebt, heb je waarschijnlijk niet zo veel trek in nóg een koekje. Terwijl als je 2 koekjes, gevolgd door wat chocola en wat snoep ophebt, je waarschijnlijk weer trek krijgt in koek.

Het aantal calorieen dat je binnenkrijgt is ook op www.valtaf.nl te bepalen; je meldt je aan (gratis) en voert vervolgens in wat je allemaal eet/drinkt en in welke hoeveelheden. Hoe bij te houden; als je echt strikt wilt zijn; altijd een notitieboekje bij je dragen en zodra je iets eet/drinkt het opschrijven.

En dat wat je over je moeder zegt; alle kleine beetjes helpen. Tuurlijk val je niet af als je geen kaas, maar wel koekjes eet. Maar bekijk het eens zo: je drinkt een kop thee met 2 suikerklontjes. Maar je kan ook een kop thee met zoetstof nemen en een koekje.
Mensen vinden het altijd gek dat mijn moeder zoetjes in haar thee gebruikt, maar wel een koekje neemt. Maar ik kies liever voor het koekje + zoetjes dan 2 suikerklontjes en geen koekje.
Oud 14-10-2007, 19:18
Maija
Maija is offline
Citaat:
dat wou ik nét zeggen
Oud 14-10-2007, 21:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
True, maar ik betwijfel of er in kibbeling gezond vet zit. Het bestaat uit kabeljauw (veel eiwit, weinig vet) gepaneerd en vervolgens gefrituurd. Veel beter dan patat zal 't in dit geval dus niet zijn.

Góede vette vis is natuurlijk altijd goed.
Oud 15-10-2007, 08:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
True, maar ik betwijfel of er in kibbeling gezond vet zit. Het bestaat uit kabeljauw (veel eiwit, weinig vet) gepaneerd en vervolgens gefrituurd. Veel beter dan patat zal 't in dit geval dus niet zijn.

Góede vette vis is natuurlijk altijd goed.
Het ging om het idee..
Oud 15-10-2007, 14:49
Verwijderd
Ik denk dat het sowieso een stuk gezonder is om een hoop kibbeling en een klein beetje friet te eten, dan een hoop kibbeling én een hoop friet.
Oud 16-10-2007, 09:06
D-sire
D-sire is offline
Volgens mij is het hier al (herhaaldelijk) aan bod gekomen, maar wat zijn nu de goede verhoudingen tussen ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes? Ik kan me herinneren dat ik dat ergens in procenten had gelezen maar ik kan het nergens meer terugvinden
Oud 16-10-2007, 10:18
Verwijderd
Ik denk dat je wat dat betreft gewoon moet doen wat je zelf het makkelijkst vindt en waarmee je geen honger hebt.
Oud 16-10-2007, 13:08
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Ik denk dat je wat dat betreft gewoon moet doen wat je zelf het makkelijkst vindt en waarmee je geen honger hebt.
Ik probeer altijd wat uitgebreider te ontbijten en te lunchen en me bij het avondeten een beetje in te houden. Tussendoortjes eet ik eigenlijk alleen als ik echt honger heb tussen de maaltijden door en 's avonds rond een uur of acht/half negen. Dat laatste tussendoortje is meestal een stuk fruit of een rijstwafel oid. Meestal red ik het daar goed mee
Oud 16-10-2007, 15:00
reverse
reverse is offline
misschien een domme vraag, maar toch..

hoe slecht is het voor je lichaam, dat het niet goed is moge duidelijk zijn, om als je gewoonlijk nog geen 1000 kcal. op een dag binnenkrijgt in een keer een stuk of 5000 kcal binnen te krijgen? en kom je der kilo's van aan of valt dat op zich wel mee?
Oud 16-10-2007, 15:38
liek88
liek88 is offline
Citaat:

hoe slecht is het voor je lichaam, dat het niet goed is moge duidelijk zijn, om als je gewoonlijk nog geen 1000 kcal. op een dag binnenkrijgt in een keer een stuk of 5000 kcal binnen te krijgen? en kom je der kilo's van aan of valt dat op zich wel mee?
Een eetbui bedoel je denk ik met die 5000kcal? Je lichaam zal er wel van 'schrikken' en veel vocht van vasthouden maar dat gewicht is er na een paar dagen wel weer af. Echt megaveel zal je dr niet van aankomen. Verschilt ook wel per lichaam denk ik.
Oud 16-10-2007, 16:24
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Citaat:

Als je normaal nog geen 1000 kcal binnenkrijgt, is je stofwisseling sowieso nogal verstoord lijkt me. Dat is verre van gezond, en je zult dan juist veel sneller aankomen wanneer je wat meer eet (omdat je lichaam als het ware op de 'spaarstand' staat en zo weinig mogelijk energie verbruikt), dan wanneer je gewoon een normaal eetpatroon hebt.
Oud 17-10-2007, 10:02
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Ik denk dat het sowieso een stuk gezonder is om een hoop kibbeling en een klein beetje friet te eten, dan een hoop kibbeling én een hoop friet.
Ovenfriet is toch minder vet dan gefrituurd friet?
Oud 17-10-2007, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Weet ik eigenlijk niet, maar het lijkt me wel.
Oud 17-10-2007, 19:52
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
volgens de nederlandse voedingsmiddelentabel:
ovenfriet: 286 kcal met 9 gram vet waarvan 4 verzadigd
gewone friet (bereid): 300 kcal met 14 gram vet waarvan 5 verzadigd

aan ovenfriet voegen ze natuurlijk vet toe, anders is het geen friet.
Oud 17-10-2007, 20:21
Verwijderd
Citaat:
aan ovenfriet voegen ze natuurlijk vet toe, anders is het geen friet.
(vrijwel) alle 'kant en klare' friet is voorgefrituurd?
Oud 18-10-2007, 15:58
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
(vrijwel) alle 'kant en klare' friet is voorgefrituurd?
dat heeft toch niets te maken met het feit dat in ovenfriet vet zit?
Oud 18-10-2007, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Ik kan 's avonds niet meer lezen...natuurlijk heeft het daar wel mee te maken.
Het wordt voorgefrituurd, dat maakt toch dat er vet in zit?

Laatst gewijzigd op 19-10-2007 om 08:58.
Oud 18-10-2007, 18:24
Water
Water is offline
Citaat:
Jawel, want door het voorfrituren zit er dus ook vet in ovenfriet.
Of begrijp ik de hele discussie nu dus verkeerd?
Oud 18-10-2007, 18:29
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Jawel, want door het voorfrituren zit er dus ook vet in ovenfriet.
Of begrijp ik de hele discussie nu dus verkeerd?
ik begrijp het ook niet helemaal meer
volgens mij zijn we het gewoon met elkaar eens
Oud 18-10-2007, 18:34
Breg
Breg is offline
Ovenfriet wordt dus 1x gefrituurd, gooi je het in de frituurpan dan wordt het dus 2x gefrituurd, waardoor ovenfriet iets gezonder is.

Regels voor berichten