![]() |
||
Citaat:
Als je van je vreetbuien af wilt, zul je dus de achterliggende problemen moeten oplossen, mogelijk met professionele hulp (maar dat hoeft natuurlijk niet per se, kan wel een enorme steun zijn). Wat je in elk geval NIET moet doen, is proberen te lijnen en strakke schema's opstellen, want geloof me, daar wordt het alleen maar erger van. De drang naar 'lekkers' stapelt zich dan op en op een gegeven moment barst de bom. En dan zit je in een cirkeltje..waar je echt niet in wilt komen, geloof me. Een aanrader: de boeken 'eerste hulp bij eetbuien' en 'uit de ban van eetbuien' van Joanna Kortink! Daarnaast helpt het voor mijzelf wel eens, om wat yoga-oefeningen te doen. Die zorgen ervoor dat ik rustig word en dat de stress uit mijn lichaam gaat. Succes meisje <3. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor de reacties,
Ben inmiddels al 3 dagen vreetvrui - maar dat komt meer door de kaakchirurg dan door wilskracht ![]() Ik denk dat ik ook wel een beetje weet hoe het komt, ik ben chronisch ziek en met dit weer (nat/vochtig) heb ik meer pijn en ga ik eten ofzo. Rara, de pijn word er niets minder van ![]() Ik ga die boeken eens uitproberen, thanks voor de tip! Ben jij er zelf nu helemaal van af? Of heb je nog wel eens een terugval? Bedankt iig ![]() Heb mezelf beloofd dat als ik de hele maand geen vreetbui meer heb, ik een nieuwe jeans mag kopen - soort van beloning ofzo ![]() |
![]() |
|
Het is 3 dagen relatief goed gegaan (heb dinsdag een beginnende eetbui gehad, maar was onderweg en moest echt ergens dringend naartoe, waardoor ik die niet kon verder zetten!! Oef!!), maar vandaag is het alweer misgelopen. Ben echt boos op mezelf en ik probeer echt mn best te doen, maar het lijkt me echt ni te lukken.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat van die jeans is een goed idee..hee, zullen we dat met elkaar afspreken? Als een soort van steuntje in de rug.. als ik dan bijna wilt gaan vreten ('wat maakt het ook nog uit..'), dan denk ik aan de afspraak met jou en de jeans die ik ga kopen ![]() |
![]() |
|
Meiden, misschien verstandig om met een proff te praten over de oorzaak van jullie problemen met eten, ipv proberen te symptomen te controleren, met eigenlijk een hele grote kans tot falen om zo weer in die cirkel terecht te komen?
|
Ik ben echt een gezelligheidseter. In mijn eentje kan ik prima zonder koekjes/zoutjes/snoepjes. Maar zodra er meerdere mensen zijn en iedereen zit te eten, dan moet ik ook. Ga nu weer proberen om gewoon nee te blijven zeggen. Iemand anders nog goede tips?
Wat op zich verder wel gek is dat het niemand opvalt hoe zwaar en fors ik daadwerkelijk ben. Ben 1,74 weeg zo'n 83kg en mijn bmi is ongeveer 27. Als iemand mijn kledingmaat en gewicht inschat, zitten ze er altijd echt behoorlijk naast (niet een beleefde hoeveelheid zeg maar). volgens www.valtaf.nl zou met mijn bouw mijn 65 kilo mijn ideale gewicht zijn. Ik denk dat dat te mager is, dan steken overal mijn botten uit ![]() En hoe weten jullie allemaal hoeveel caloriën jullie binnenkrijgen? Ik heb namelijk geen idee. Ik verdeel alles in ongezond, mag af en toe en gezond. En heeft iemand nog tips met hoe bij te houden wat je eet/drinkt? En dan nog iets: Mijn moeder wil geen pietsje geraspte kaas bij de macaroni omdat ze daar dik van wordt maar neemt wel veel koekjes bij de thee ![]() ![]()
|
BMI is ook niet alles, je hebt ook nog dingen als 'aanleg' en 'zwaar / licht gebouwd' enzovoort. Zolang je geen last hebt van diabetes door obesitas of andere dingen is er volgens mij niet echt een probleem met een BMI hoger dan die site aangeeft.
Tips? Gewoon zeggen 'nee', ook als ze blijven aandringen. Verder zou ik het niet weten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
- zorg dat je verder dan 'an arms length' bij het eten vandaan blijft; de meer moeite je voor eten moet doen, des te minder je zal eten. - als er een buffet oid is, zorg dat je niet meer dan 2 items op je bord hebt. Weer: als je er vaker voor moet lopen zal je minder eten, en je eet meer als er een grote variatie eten op je bord ligt. - als je eet en denkt dat je afgeleid wordt door een gesprek; eet niet terwijl je een conversatie hebt, waardoor je niet ongemerkt allerlei voedsel naar binnen propt zonder het door te hebben. - als er verschillende soorten koekjes/snoep/chocola zijn, zeg niet tegen jezelf dat je helemaal niks mag, grote kans dat je het niet vol houdt. Sta jezelf 1 soort koek/chocola/snoep toe. Nadat je 5 dezelfde koekjes op hebt, heb je waarschijnlijk niet zo veel trek in nóg een koekje. Terwijl als je 2 koekjes, gevolgd door wat chocola en wat snoep ophebt, je waarschijnlijk weer trek krijgt in koek. Het aantal calorieen dat je binnenkrijgt is ook op www.valtaf.nl te bepalen; je meldt je aan (gratis) en voert vervolgens in wat je allemaal eet/drinkt en in welke hoeveelheden. Hoe bij te houden; als je echt strikt wilt zijn; altijd een notitieboekje bij je dragen en zodra je iets eet/drinkt het opschrijven. En dat wat je over je moeder zegt; alle kleine beetjes helpen. Tuurlijk val je niet af als je geen kaas, maar wel koekjes eet. Maar bekijk het eens zo: je drinkt een kop thee met 2 suikerklontjes. Maar je kan ook een kop thee met zoetstof nemen en een koekje. Mensen vinden het altijd gek dat mijn moeder zoetjes in haar thee gebruikt, maar wel een koekje neemt. Maar ik kies liever voor het koekje + zoetjes dan 2 suikerklontjes en geen koekje.
||
![]() |
Citaat:
Góede vette vis is natuurlijk altijd goed. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
misschien een domme vraag, maar toch..
hoe slecht is het voor je lichaam, dat het niet goed is moge duidelijk zijn, om als je gewoonlijk nog geen 1000 kcal. op een dag binnenkrijgt in een keer een stuk of 5000 kcal binnen te krijgen? en kom je der kilo's van aan of valt dat op zich wel mee? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ovenfriet: 286 kcal met 9 gram vet waarvan 4 verzadigd gewone friet (bereid): 300 kcal met 14 gram vet waarvan 5 verzadigd aan ovenfriet voegen ze natuurlijk vet toe, anders is het geen friet.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #21 flyaway | 500 | 10-03-2008 19:17 |