Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() edit; na vijf minuutjes kijken hield de stream er mee op, en nu krijg ik 'm helemaal niet meer aan de praat ![]() edit; nu gelukkig weer wel ![]() Wat een types allemaal zeg, echt heel verschillend. Wel beschamend toen het ene stel een standje ging voordoen ![]() Laatst gewijzigd op 19-10-2007 om 13:19. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het gevoel wordt alleen maar sterker, m'n zus praat áltijd over ons toekomstige kindje en dat is niet handig voor dat gevoel
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Leuk programma. En idd dat moment dat die vrouw haar moeder belt. Awww.
Voor de rest, ik heb zelf die wens stiekem wel al af en toe, maar dat hou ik voorlopig nog maar voor me. (Ik denk ook we dat ik het zeker zou kunnen al) Maar volgens mij wil ik eerst een ring aan mijn vinger voor ik serieus over baby's na ga denken. ![]() |
![]() |
|
Ik heb van dat programma een klein fragmentje gezien bij een ander programma,
maar ze zaten serieus met een potje pies voor hun neus en dan dat stripje erin, ik vond het heel 'onromantisch'. Daarnaast heb k zondag 21 oktober nog een programma gezien over adoptie, waarin je zag dat baby's onderhand een beetje als producten werden benaderd door mensen tegenwoordig, men wil een "vers" kind en gaat duidelijk erg ver daarvoor ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik bedoelde inderdaad meer de intimiteit, stel dat je in je eigen badkamer negatief test dan staat er niet een ander stel naast je in blijdschap, verbazing o.i.d. Het lijkt mij in ieder geval zwaar irritant als iemand naast je wel positief test. Mijn gevoel is ook dat het allemaal te smaakloos wordt neergezet, maar dat baseer ik puur op één fragment ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb het idee dat de volgende afleveringen wat meer portretten worden van mensen die zwanger zijn of proberen te worden, dus blije mensen die misschien de eerste kleertjes kopen, mensen die al de kinderkamer af hebben, en ook mensen die al jaren proberen zwanger te worden en nu beginnen met IVF... Dat lijkt me allemaal wel wat minder sentationeel gebracht dan die zwangerschapstest met 100 vrouwen tegelijk. Dat hoop ik tenminste
![]() Gisteren had ik mijn nichtje van 4 maanden aan de telefoon, ze brabbelt wat af ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
(Disclaimer: Onderstaand stuk zijn mijn interpretaties op mijn waarnemingen. Ze zijn niet bedoeld als persoonlijke aanvallen o.i.d.)
Ik heb net nog eens het topic door zitten lezen en het valt me zo op dat er nogal egocentrisch over kinderen hebben wordt gedacht door de dames. En daar bedoel ik mee dat het lijkt alsof vader nauwelijks in het verhaal voorkomt, zowel tijdens als na de zwangerschap. Daarnaast vind ik het zo opvallend dat er door de heren zo veel meer afstandelijk over wordt gepraat dan de dames. En ik vind het heel raar om dat te zien, want in mijn hoofd ben je toch echt een team als je een kind moet gaan opvoeden. Nou kan een man het zwanger zijn, baren en borstvoeding geven niet overnemen, maar ze kunnen naar mijn mening toch wel meer zijn dan een figuur op de achtergrond. Eigenlijk wel interessant hoeveel ik er dit weekend over na moest denken, want mijn 'schoonzusje' (7 maanden zwanger) is er erg mee bezig (ook omdat ze ervaring er mee heeft als arts). Daarnaast besloot mijn moeder me uit te horen hoe ik er eigenlijk over nadacht, etc @aapje: Ik heb ooit eens een half-uurtje op een buurmeisje moeten passen dat last had van d'r darmen (ze was iets van 2 maanden). Dat was echt zo zielig! En ze viel met geen mogelijkheid te troosten/stil te krijgen, dus heeft ze echt een half-uur alleen maar gehuild. Ik wens je daar echt veel geluk mee.
|
Verwijderd
|
Misschien komt dat doordat hier vooral vrouwen zitten en dit gaat over wat zij willen, niet over wat ze doen. De vader komt in vrijwel alle verhalen zeer zeker voor: er zijn hier weinig zwangere vrouwen, terwijl ze dat zelf wel willen.
Mijn man komt hier niet, anders zou je ook een ander verhaal hebben gezien van de 'mannelijke kant'. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus ja, mijn man zou zeker voorkomen in het verhaal voor, tijdens en na de zwangerschap. Ik wil ook echt zijn kinderen, en ik wil ze ook absoluut samen opvoeden. Wanneer ik nu niet in deze relatie zou zitten, zou ik er ook heel anders over denken, vermoed ik, nu is het zo dat wij alles op een rijtje hebben; we hebben een goede relatie, we hebben (binnenkort) een woning met genoeg ruimte, we hebben geen financiele problemen, we willen het ook allebei. Dat versterkt dat lichamelijke gevoel heel erg |
![]() |
||
Citaat:
Misschien is het wel een domme vraag, maar ik kan me er zelf gewoon op dit moment nog niets bij voorstellen. Ik kan me best voorstellen dat ik in de toekomst eventueel kind(eren) heb, maar op dit moment ben ik er nog helemaal niet mee bezig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet ook echt wel dat het er de komende vijf jaar (zeker vijf) gewoon niet inzit. Ik ben atm heel druk bezig met mijn opleiding, wil daarna nog een hbo-opleiding doen. Bovendien wil ik eerst gesettled zijn voordat ik een kindje krijg. Ik wil de hele wereld nog zien, en dat kan niet meer zo makkelijk als je een kindje hebt. Ik wil ze wel heel graag dus, maar nu nog niet. |
![]() |
||
Citaat:
Dan het andere dat vrouwen wat eenzijdig praten hier heeft er natuurlijk mee te maken dat dit een forum is, waarbij iedereen altijd zeer zelfgeconcentreerd is, ongeacht het onderwerp. (op L&R post je geen foto's van je partner alleen; en op eten&drinken ga je ook niet posten wat je partner gegeten heeft o.i.d.) Dat hoeft echter niet betekenen dat deze mensen irl niet rekening houden met hun partner e.d.
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Damn, ik wil het écht graag... Citaat:
M'n man vroeg me vanmorgen of ik nu misschien al zwanger was, omdat ik de laatste tijd telken over baby's begin. Hij straalde toen hij het vroeg ![]() Laatst gewijzigd op 23-10-2007 om 21:34. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens speelt ook mijn vriend natuurlijk een enorme rol. Ik snap echt niet wat je bedoelt met egoisme van de dames in dit topic. Het lijkt maar niemand duidelijk te worden dat het juist gaat om lekker fantaseren en praten over "what if", maar dat er niemand is die op dit moment gehoor geeft aan haar gevoelens.. Dat maakt m.i. nogal een verschil? |
![]() |
|
Ja, dit ken ik. Ik heb zelf ook geen baan, maar wel een HBO diploma. Ik ben ook 24 en ik wil ook kinderen voor mijn 30e, eigenlijk wil ik kinderen voor mijn 27e. Ik denk niet dat het er zo snel in zit. We hebben het er wel over gehad maar hij wil idd eerst carriere maken. Ik heb al gezegd dat 30 voor mij echt de max is. ik denk erover om zodra hij zijn diploma heeft te zeggen dat ik NU zwanger wil worden en dat we het voor de rest wel voor elkaar krijgen, maar dan in wat aardiger termen natuurlijk.
Je wilt niet weten hoe snel mijn zusje geïnstalleerd was met huisje boompje beestje baantje toen ze eenmaal per ongeluk zwanger werd. Ik ga niet per ongeluk zwanger worden en ik raad het jou ook niet aan. Maar kinderen krijgen voor je 30e is gezonder, daarna worden de kansen op complicaties steeds groter. Praat erover en stel een beetje een termijn af, en voor de rest is het een kwestie van geven en nemen. en wachten. Maar als je het eenmaal in ieder geval op de planning hebt gezet zul je je een stuk beter voelen, neem dat maar van me aan. Good luck! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Voor veel mensen is het niet perse een logische oplossing om aan kinderen te beginnen. Sterker nog: voor sommige mensen is het najagen van een carriere niet perse nodig, terwijl de vrouw precies in de juiste leeftijd is om kinderen te krijgen.
|
Verwijderd
|
Mijn man heeft ook de sterke wens om vader te worden. Soms praten we samen met z'n twee, te fantaseren hoe een kindje van ons eruit zou zien. Wiens oogjes, neusje, oortjes dat soort dingen. Op wie zou hij of zij lijken, hoe klein of groot zou het zijn? Allemaal dat soort dingen. En dat voelt ontzettend fijn. Ook de wetenschap dat we ook wat betreft kinderen dezelfde ideeën hebben. Het zou toch een stuk moeilijker worden als hij daar negatief tegenover zou staan.
Ik waarschuw mensen met kleine kinderen ook altijd: 'Let wel goed op dat je kindje er straks nog is, want hij gaat er zo mee aan de wandel!' ![]() ![]() Maar goed. Zolang er nog geen opleidingen afgemaakt zijn, we de financieën op orde hebben en we nog steeds ons 'nog te doen voor er kinderen zijn-lijstje' is, wachten we nog lekker en genieten we optimaal van het leven voordat we kindjes mogen ontvangen. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook regelmatig de kriebels..! Heel regelmatig. Het kan nu ook..
![]() Alleen, ik zie mezelf wel met een baby'tje..maar met een kind van 8/9.. Dat vind ik echt een verschrikkelijk idee op 1 of andere manier. Ik kan er echt nix aan doen. Herkenbaar? Of juist totaal niet?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn man zei gisteren ineens dat hij 3 kinderen wil ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ik denk dat je er idd ook naar toe groeit. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb natuurlijk ook nog nooit die onverwaardelijke liefde gevoeld die je (hopelijk) voor je kindje gaat voelen. Dan maakt het denk ik ook niet uit of je kind 0 is of 30. Maar toch knaagt het ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hebben andere mensen met broertjes/zusjes dat nou ook? Zo'n een gevoel van.. bij mn eigen kindje voelt het vast zo maar dan nog VEEL sterker..? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Vraagje: kan ik zo zwanger worden? Verwijderd | 16 | 12-03-2011 19:39 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #5 Verwijderd | 498 | 14-01-2009 09:36 | |
Seksualiteit |
zwanger worden van samen in bad gaan? tja... | 21 | 30-05-2007 14:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
zwanger worden iLaySha_007 | 18 | 02-10-2005 18:51 | |
Seksualiteit |
Vraagje over de pil! kan je zwanger worden kindermens | 10 | 28-04-2003 20:32 | |
Seksualiteit |
hoe zwanger worden BoB | 14 | 17-03-2003 13:09 |