Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2007, 21:10
Verwijderd
Nu moeten we voor Nederlands een soort boekverslag maken en dat moeten we met z'n tweeën doen. Dus hebben we een probleem, want we zijn met z'n drieën. M. en W. vragen me heel de tijd met wie ik wil maar hoe kan ik dat nu zeggen? Je krijgt toch scheve gezichten. Maar ja, we zien wel. Ik voelde daarnet echt k*t, ik vond m'n kleren niet mooi, ik was te dik, enz. Nu gaat het wel iets beter, ik heb wel behoorlijke buikpijn. We gingen vandaag winkelen en ik ging bijna tegen de vlakte. Handig als je je altijd zo voelt als je ongesteld bent. Maar goed, ik heb wel heel leuke laarzen. Ik heb zin om naar school te gaan. Eigenlijk weet ik wel hoe dat komt, want dan zie ik hem weer. Ik heb weer eens een behoorlijke crush. *zucht*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2007, 21:30
moon
moon is offline
Ik wil dit niet. Hoe kan ik het stoppen, hoe kan ik hier weer bovenop komen. Ik heb de linehantraining en nog weet ik niet hoe ik met de moeilijke momenten om moet gaan. Op dit moment voelt het echt alsof ik in drijfzand sta, ik zak steeds (maar wel heeel langzaam) iets dieper. Wat moet ik daar nou toch aan doen? ik wil niet weer zo'n echte depressie krijgen! Ik wil er ook best voor vechten om niet daar terrecht te komen, maar ik weet gewoon even niet hoe.
Oud 29-09-2007, 21:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik wil dit niet. Hoe kan ik het stoppen, hoe kan ik hier weer bovenop komen. Ik heb de linehantraining en nog weet ik niet hoe ik met de moeilijke momenten om moet gaan. Op dit moment voelt het echt alsof ik in drijfzand sta, ik zak steeds (maar wel heeel langzaam) iets dieper. Wat moet ik daar nou toch aan doen? ik wil niet weer zo'n echte depressie krijgen! Ik wil er ook best voor vechten om niet daar terrecht te komen, maar ik weet gewoon even niet hoe.
Betekent het dat wanneer je een bepaalde training volgt, je alles direct feilloos moeten kunnen toepassen? Is er geen ruimte dat soort moeilijke momenten door te spreken? Is linehantraining hetzelfde als DGT? I.i.g. succes.
Oud 30-09-2007, 01:08
Verwijderd
Kamelot was über, en ik heb een plectrum gevangen <3 En zometeen ga ik toch maar slapen. ;x
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 12:35
Stefanie
Stefanie is offline
Ik weet heel goed dat ik het zelf kan en heb daarbij (op dit moment) niemand bij nodig. Tijden lang heb ik mezelf kunnen motiveren, dus hopelijk lukt dat nu weer. Er zijn alleen een paar dingen die het in de weg zitten... Hopelijk is dat snel gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 12:37
rare kwast
rare kwast is offline
zo ik kom ook maar eens uit mn bed.. maar ga zo maar weer terug denk
Oud 30-09-2007, 12:41
Verwijderd
Studiedruk olé olé olé
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 13:51
Verwijderd
Gister bij de kapper geweest en ik weet natuurlijk niet of ik het wel leuk vind. Vandaag ben ik erg somber en ik weet niet goed waar het vandaan komt en daar baal ik van. Gatver ik wil alleen maar m'n bed in, maar ik moet zo taart eten met twee groepsgenootjes. En eigenlijk heb ik helemaal geen zin, maar misschien kunnen ze me wat opvrolijken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 13:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
Hm, ik hoop dat ik het gisteravond goed genoeg heb gedaan. Ik val toch altijd uit de toon, voor mijn gevoel. Andere vriendinnen-van zijn altijd veel leuker/beter/volwassener/enz. Maar goed, op zich was het eten in ieder geval wel best leuk.
Nu nog aan mijn logboek werken en eigenlijk moet ik ook nog de badkamer schoonmaken en de bult was strijken, maar ik weet niet of ik dat nog ga doen vandaag. Ik ben een beetje lui vandaag
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 14:22
Verwijderd
Huhuhu hij is echt leuk
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 14:39
rare kwast
rare kwast is offline
nee het gaat niet echt goed
Oud 30-09-2007, 14:40
Verwijderd
Godver rot gewoon op.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 14:52
Yana
Yana is offline
Het is echt hopeloos. Eergisteren véél teveel (inclusief uit eten), gisteren véél te weinig (en nog teveel), vandaag véél teveel. Wel een vol uur gefietst, maar nog voel ik me log en vies. Ik durf nog steeds niet op de weegschaal.

Maar vanaf morgen gaat het anders. Het ging beter toen ik rond de 1000-1200 kcal per dag at en iedere dag ging wandelen/fietsen dan nu met al die eetbuien. Misschien moet ik mijn *normale* lijstje een béétje ophogen, zodat ik niet steeds zoveel behoefte heb aan nog meer vet en calorierijk voedsel. Of proberen om áls ik eetbuien krijg, ik alleen maar gezonde dingen eet.

Hmf.

I need you to know
I'm not through the night
Somedays i'm still fighting to walk towards the light
Oud 30-09-2007, 15:26
Verwijderd
goeiemorgen
repel is ook s n keer wakkergeworden hoor
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 15:37
kroot
kroot is offline
Het concert ging best goed. Behalve dat het slagwerk echt kneuzen zijn: komt er 1 van te voren naar me toe, ik ben al mijn partijen kwijt, de volgende ik ben dat stuk kwijt. Hoezo een dirigent even zenuwachtig maken...maar ik kan tevreden zijn
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 16:08
Verwijderd
En wat is het hier weer gezellig ..
'cause it won't matter anymore
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 16:12
Verwijderd
Aarghhhhhhhhh. Weet iemand een goede communicatiecursus waar ik mijn vriend heen kan sturen?
Dat ie niet thuis komt eten, oké, maar ZEG HET DAN TEGEN MIJ! EN NIET PAS OM VIJF UUR!!!!!

Nou heb ik weer het gevoel alsof ik het vervelende claimerige vriendinnetje ben, terwijl het zijn schuld is.
Pfft.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 16:16
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Het is echt hopeloos. Eergisteren véél teveel (inclusief uit eten), gisteren véél te weinig (en nog teveel), vandaag véél teveel. Wel een vol uur gefietst, maar nog voel ik me log en vies. Ik durf nog steeds niet op de weegschaal.

Maar vanaf morgen gaat het anders. Het ging beter toen ik rond de 1000-1200 kcal per dag at en iedere dag ging wandelen/fietsen dan nu met al die eetbuien. Misschien moet ik mijn *normale* lijstje een béétje ophogen, zodat ik niet steeds zoveel behoefte heb aan nog meer vet en calorierijk voedsel. Of proberen om áls ik eetbuien krijg, ik alleen maar gezonde dingen eet.

Hmf.

I need you to know
I'm not through the night
Somedays i'm still fighting to walk towards the light
pfff.. dit had ik ook kunnen schrijven..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 17:41
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Het concert ging best goed. Behalve dat het slagwerk echt kneuzen zijn: komt er 1 van te voren naar me toe, ik ben al mijn partijen kwijt, de volgende ik ben dat stuk kwijt. Hoezo een dirigent even zenuwachtig maken...maar ik kan tevreden zijn
Hahaha, typisch slagwerkers
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 18:05
indigo
indigo is offline
Prut, ik denk echt te veel na. Ik was bij vriendje maar hij kwam vanochtend er ineens mee dat-ie het afgelopen week een beetje raar vond gaan en dat hij in het algemeen wel vond dat zulke dingen beter konden. En dat hij vond dat ik niet zelfstandig genoeg leek, ofzo, dat ik geen eigen mening had () en toen probeerde ik dat te bestrijden maar pas op de terugweg verzon ik de dingen die ik echt had moeten zeggen. Nu denk ik er de hele middag al over en ik vind het stom . Ik probeerde het eerst nog gewoon op te lossen, maar hij bleef een beetje afstandelijk doen en daarna leek hij het helemaal vergeten maar ik zit er nog maar mooi mee. Hmm, zal ik hem dit mailen of msn'en of bellen? Bah.

Edit: grr, hij heeft ook eigenlijk best wel ongelijk. Hoe goed kent hij me nou? Ik zal 'm eens laten zien dat ik een eigen mening heb. (Zucht. Maar ik wil liever dat hij me gewoon lief vindt en dat we niet moeilijk doen.)
Oud 30-09-2007, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Kk ben ook slagwerker Nja melodisch slagwerk. Maar raak gelukkig nooit mn partijen kwijt
sowieso muzikanten die hun partijnen kwijt raken, of te stom zijn om het verschil tussen een koebel en een triangel te weten *frustraties*

Vandaag naar de taptoe in Ahoy geweest. Tering wat een orkesten wat een muziek. Echt vet
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 19:05
Linda
Linda is offline
Een leuk weekend gehad.
Zaterdag voor schoenen wezen kijken en eindelijk een leuk paar gevonden. Mag ook wel na zeker een maand zoeken.
Vandaag naar het omniversum geweest en 2 films gezien. Was echt heel leuk.

Morgen begint schoolweek weer.
Maar deze week een lekker relaxt weekje. Woensdag vrij ivm Leids ontzet, en donderdag valt de halve middag uit .
Heb ik mooi tijd om het behang er in de gang af te halen en een keertje naar de stad te gaan.

Laat de week maar beginnen, ik heb er zin in .
Oud 30-09-2007, 20:42
rare kwast
rare kwast is offline
jeej ik mag weer naar bed
Oud 30-09-2007, 22:27
Waltz
Waltz is offline
Al die mensen.

Ik voel me zo afschuwelijk eenzaam.

BAH en nog eens bah.

Laatst gewijzigd op 30-09-2007 om 23:05.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:48
Verwijderd
blink182
o en ik keek samen met t. een clip van tokio hotel
en en
nouja
op forum aangemeld
who fucking cares, ik geniet
lekker doen wat ik wil
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 23:32
kroot
kroot is offline
Citaat:
Hehe! Ik ben ook slagwerker hoor. Ik moest alleen invallen als dirigent. En ik ben ook bijna nooit mijn partijen kwijt, en zeker niet op een concert!
En inderdaad frustraties over domme slagwerkers en leerlingen die 2 jaar les hebben en niet weten hoe je een achtste rust en 2 16den speelt, want dat hebben ze nog niet gehad. Jahallow denk even na!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 23:49
Little_lady
Little_lady is offline
Ik ben er weer, terug van m'n reis naar haar. Wat was ze blij dat ik er was, ze heeft tegen iedereen verteld dat ik zou komen en ze vloog me dan ook direct om m'n nek. En ik was ook zoo blij dat ik haar eindelijk weer zag, ik ben er nog maar net 5 weken weg maar het voelde voor ons allebei al als jaren... M'n liefste oud-collegaatje zat ook nog bij d'r en belde me toen ze hoorde dat ik kwam meteen of ze me, ondanks al het werk wat ze nog te doen had, misschien van het station moest halen of zo. Het hoefde niet want ik stond al in de hal ondertussen, maar toch was het wat dat soort kleine dingen betreft zo fijn 'thuiskomen' gister Ik was daar echt op m'n plekje, ik hoorde daar. Iets wat ook altijd wel zal blijven, merkte ik gister al. Toen ik het dorp binnen fietste kwam ik meteen een vroegere buurvrouw tegen, even een praatje mee gemaakt. En zo ging het eigenlijk de hele weg ernaartoe al, een heel eind met allemaal leuke, bekende dingen. Oh, en ik ben uitgenodigd want ze gaan trouwen

Verder was het zwaar kl*te, ook wel heel mooie herinneringen op zitten halen samen en later met z'n vieren, maar we hebben het vooral veel over de afgelopen weken gehad. Het ging zo hard allemaal. Dat het definitief was wisten we maar het had nog lang niet het einde mogen zijn, niet nu al... Toch is het ook echt wel goed zo, hij heeft zó een rotperiode gehad die laatste dagen... Maar hij bleef wel tot het einde toe naar me vragen, echt zó lief. Zelf tot je nek toe in de problemen zitten omdat je niet weet hoe het verder zal gaan, en dan toch naar dat ene meisje blijven vragen M'n naam heeft 'ie nooit kunnen onthouden, maar dat hoefde ook niet want wij hadden aan 1 blik genoeg om elkaar te begrijpen. Het was alleen wel eens lastig naar haar toe, maar daarom heeft 'ie toen een koosnaampje voor me bedacht. Ja, ik ben echt van 'm gaan houden in die korte tijd en dat 'ie er niet meer is kan ik ook nog steeds niet beseffen...

Ik heb me wel in kunnen houden om niet te gaan huilen bij d'r, ik was er om voor haar te zijn en dan schiet ze er niks mee op als ik daar een potje zit te janken. En als het even niet leek te lukken, dan keek ik maar gauw de andere kant op... Alleen toen ik haar vanmiddag weer alleen moest laten, toen hield ik het echt bijna niet meer. Het liefst wilde ik janken als een klein kind, maar ik kon het niet over m'n hart verkrijgen. Als ik wel was gaan huilen had ik haar waarschijnlijk nog veel meer pijn gedaan, het opnieuw afscheid nemen was al erg genoeg voor ons allebei... Ik heb d'r nog een kus gegeven, d'r beloofd dat ik haar bel en ze zei me nog vlug 'Pas goed op jezelf he!', daarna ben ik gegaan. Daarbij ging het ook nog eens niet okee met grote broer-lief, waar ik ook wel om kon schreeuwen. Maar hij is nu wel op een goede plek en ik ben blij en trots dat 'ie het heeft kunnen redden tot zover hij het wilde En als klap op de vuurpijl is er nóg iemand overleden die heel dicht bij ons stond, die ik dan ook het liefst meteen uit z'n kist wilde trekken met de mededeling dat 'ie wel eens als de sodemieter terug moest komen omdat 'ie dit niet kon maken. Maar het heeft geen zin, we zijn ze kwijt. En dat doet pijn, verrekte pijn...

En ik blijf morgen thuis, wat m'n ouders ook zeggen. Ik moet op adem komen, even voor mezelf kiezen en alles op een rijtje zetten. Ik ren mezelf nu hard voorbij om maar nergens bij stil te hoeven staan, maar dat kan niet langer. Ik voelde het van de week al opkomen en het is me het afgelopen weekend helemaal duidelijk geworden dat ik dit niet meer ga trekken. Ik kan niet wéér koste wat het kost doorgaan tegen beter weten in, zoals ik dat 2 jaar terug deed. Het heeft toen zo ontzettend lang geduurd voordat ik daar weer een beetje van bijgekomen was, voordat ik mezelf weer was. Ik kan dat niet voor mezelf, maar ook niet voor hun. Ik wil niet weer zo labiel worden als ik toen was, nooit weer.

Pff, ik ben nu echt op... Rust wil ik, rust!
En die l*l heeft nog in m'n spullen lopen neuzen ook, kan ik nou echt geen 2 dagen weg?! Het is van mij, van mij zeg ik je. Blijf er dus vanaf, leer dat nou eens!

Ik hou steeds meer van jou...

Laatst gewijzigd op 30-09-2007 om 23:56.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 00:24
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Hehe! Ik ben ook slagwerker hoor. Ik moest alleen invallen als dirigent. En ik ben ook bijna nooit mijn partijen kwijt, en zeker niet op een concert!
En inderdaad frustraties over domme slagwerkers en leerlingen die 2 jaar les hebben en niet weten hoe je een achtste rust en 2 16den speelt, want dat hebben ze nog niet gehad. Jahallow denk even na!
Oh die van ons zijn wel altijd de partijen kwijt, en OOK op concerten....
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 06:15
Verwijderd
pfff, ik heb weer eens heel slecht geslapen, terwijl ik wel mijn medicijnen heb gehad. Verder lig ik nog steeds ver achter met schoolwerk. Ik was dit weekend zo moe dat ik heel veel geslapen heb en maar weinig huiswerk heb gemaakt . Hopelijk komt het nog goed allemaal...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 07:59
Nijn*
Nijn* is offline
Nog bedankt voor jullie reacties van een paar dagen geleden, ik weet dat ik niet moet panieken en alles stapje voor stapje moet doen maar ik kan het niet.

Het gaat heel erg slecht. Leuke dingen maken me verdrietig, stomme dingen maken me weer depressief. Ik wil niets, op mijn bed liggen en slapen. Mijn verjaardagsfeestje zaterdag was leuk, maar ook dat is weer voorbij. Gisteren de hele dag lopen huilen, ik voel me vreselijk. Wat moet ik doen? Net nu ik me zo voel heb ik twee weken geen therapie en de verleiding tot mezelf beschadigen komt met de minuut heviger op me af. Ik wil niet meer mijn best doen, ik geef geen zier meer om mijn school, ik wil niet meer mijn best doen om goed te eten. Ik eindig toch wel ergens met de dekens over m'n kop in een bed, ver weg van iedereen, want alles wat ik doe, alles wat ik maak is gedoemd te mislukken. Alles gaat stuk en het kan nooit eens helemaal goed gaan met me. Ik hoef niet meer, ik wil niet meer, dit leven, ik spuug erop.
Niemand geeft erom, niemand kan het iets schelen, waarom zou ik er mee doorgaan? Ik kan met niemand praten, M. is te ver weg, mijn psych is weg, mijn docenten zijn kil en het kan ze niets schelen en mijn vriendinnen begrijpen er niets van. Ik zie er niet uit, lelijk, dik, wie wil nou met zo'n meisje omgaan? Ik haat mezelf.
Oud 01-10-2007, 08:26
indigo
indigo is offline
@Nijn*: denk niet zo negatief over jezelf, dat is nergens voor nodig! Ik weet dat het echt ontzettend lastig is, maar kijk eens naar wat er de laatste dagen wel leuk was, of desnoods naar wat er 'niet heel erg stom' was. Probeer in te zien dat je wél iets waard bent; het ging toch juist beter de laatste tijd?! Daarvoor moet je je even over een drempel heen zetten, maar komop, dat kun je! Sterkte

OT: ik voel me iets minder klote, even gepraat over wat B. allemaal zei. Nu moet ik nog kijken wat ik daarover tegen hem ga zeggen. Ik ben zo bang dat hij het uit wil maken ofzo en dat vind ik echt stom want nouja ik kan gewoon geen hoogte van hem krijgen zo . Verder heb ik vandaag een soort van vrij dagje dus ga ik die eens even goed indelen.
Oud 01-10-2007, 09:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Toch weer maagpijn blabla ik ga nooit mijn streefgewicht bereiken. Het spel van zo min mogelijk eten is aanmerkelijk gemakkelijker dan het spel van zoveel mogelijk eten.
En nu heb ik college en dan krijg ik weer superveel huiswerk maar laten we het positief bekijken, dan heb ik in elk geval iets te doen. Ja
Oud 01-10-2007, 09:46
Verwijderd
niet naar college gegaan, voelde me beroerd en slecht geslapen. vanochtend onder de douche enorme buikkramp en misselijk (overgeven met een lege maag = au!) en paar keer bijna flauwgevallen. maar goed, ik had net shampoo in mn haren gedaan...uiteindelijk maar op de grond gaan zitten en zo mn haren uitgespoeld.
voel me nu wat beter. straks werken, geen zin in, maar goed: gewoon doen. vanavond uit eten met mn oma opa en mn neefje en nichtje. ben benieuwd hoe mijn buik dat oppakt, maar wordt iig wel leuk denk ik.

gister dierentuin met 2 vriendinnetjes en een kennis die steeds meer vriend wordt op deze manier. erg gezellig en gelachen, ondanks mijn hoofdpijnbuikpijnwazigheid.

En het mooiste is nog wel dat ik dit weekend heb gegeten waar ik zin in had, wel wat heb opgelet uiteraard, en lekker tóch ben afgevallen!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 10:32
kroot
kroot is offline
Ik heb een nieuw eetschema en het is veel
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 10:45
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben de laatste paar dagen zo vrolijk, ik weet niet waar het vandaan komt.
Tegelijkertijd besef ik me ook heel goed dat ik zo vrolijk ben en ben ik doodsbenauwd voor het moment dat ik dat niet meer ben. Vorig jaar kwam dat moment halverwege november, maar echt, als ik dat dit jaar weer krijg, ga ik echt naar de dokter, ik wil me echt niet meer zo voelen.

En het is maandag en het regent weer...dat wordt zo ongeveer vaste prik op maandag. En ik ben te laat opgestaan en heb nog niks aan de studie gedaan, maar ik was ook zo moe dit weekend. Beetje drukke week gehad vorige week. Zo maar eens beginnen.

En een meisje heeft me toegevoegd op Hyves dat ooit m'n beste vriendinnetje geweest is. Die vriendschap heeft maar 3 jaar geduurd omdat ik toen naar de andere kant van het land ging verhuizen en het is ook gewoon al 17 jaar geleden. En ze studeert toevallig ook nog op de VU, ik dus ook...en ze is heel benieuwd naar hoe het met mij en m'n familie gaat. Aan de ene kant zou ik haar best graag weer eens willen ontmoeten, maar aan de andere kant lijkt me dat ook heel eng... ja, kom maar hoor, minderwaardigheidsgevoel Nouja, ik zal eerst wel gewoon terugmailen, dan zien we wel.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 10:53
Nonaj
Nonaj is offline
Ik moet een boekrecensie schrijven maar ik ben verkouden en ik voel me zo belabberd dat ik het liefste weer in bed zou kruipen. Nou wilde een klasgenoot vanmiddag ook nog afspreken maar ik heb de boot af gehouden en gezegd dat ik me niet goed voelde en dat ik die recensie nog niet eens af had en dat ik dr wel een smsje zou sturen als ik vanavond op msn was zodat we recensies uit konden wisselen. Nu voel ik me schuldig aangezien zij uit het buitenland (China) komt en geen idee heeft hoe het allemaal werkt hier...ja ik heb ook nog nooit eerder een recensie geschreven dus ik weet het allemaal ook niet

Verder is mijn scriptieonderwerp afgewezen door mijn scriptievoorstelbegeleider omdat het veel te breed was, dus daar moet ik deze week ook nog mee bezig...en volgende week moet ik een discussie leiden en een essay inleveren

En van de studentenpsycholoog moet ik bedenken waar mijn prioriteit ligt, bij mijn studie of bij mijn gezondheid. Ze verwacht natuurlijk dat ik ga zeggen dat ik mijn gezondheid het belangrijkst vind, maar dan loop ik NOG meer studievertraging op en ik krijg al geen stufi meer
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 11:07
Verwijderd
@ Nonaj: op zich is het toch niet zooo dramatisch als je nu je studie prioriteit geeft? Tenzij je sowieso gaat instorten ofzo als je nog langer doorgaat.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 11:15
Verwijderd
Argh, net een voicemail berichtje van mijn therapeute dat ze de afspraak moet verplaatste vanwege een vergadering. Of ik even wil bellen om een nieuwe afspraak te maken.
Ja joh, heel handig

Maar dat ga ik dus z even delegeren.

Verder was het weer een enorm fijn weekend
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 11:17
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
@ Nonaj: op zich is het toch niet zooo dramatisch als je nu je studie prioriteit geeft? Tenzij je sowieso gaat instorten ofzo als je nog langer doorgaat.
Nou ik hoop het niet maar dat zou wel kunnen. Ik ben al jaren 'ziek' en de studentenpsycholoog vindt het nu wel eens tijd worden dat ik aan mezelf ga werken geloof ik. Mijn vorige psycholoog vond het 2,5 jaar geleden al tijd, maar dat advies heb ik genegeerd. Ik weet ook niet of ik anders mijn bachelordiploma wel had gehaald.

Ik denk ook niet dat mijn ouders het zouden accepteren als ik fulltime thuis zou gaan zitten en geen studie of werk zou doen en in plaats daarvan de hele week zou besteden aan therapieen, de dietist, de psycholoog en de huisarts. Ze ontkennen nog steeds dat er iets aan de hand is geloof ik.

En verder is mijn studie het enige waardoor ik nog een beetje trots op mezelf ben, als ik daar ook nog mee ga stoppen ga ik me helemaal waardeloos voelen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 11:25
Little_lady
Little_lady is offline
Echt blij dat ik niet gegaan ben, ik was al meteen het eerste uur radicaal ingestort volgens mij. *Jankt nog even verder, de hele dag al in een gigantische jankbui...*

Kijk omhoog naar de zon
Zoek niet naar een antwoord
Laat het los hou je vast aan mij
Deze weg wijst zichzelf
Hij leidt je naar de toekomst
Deze wolk drijft snel voorbij

...

Probeert zichzelf moed in te praten om door te gaan met haar leven, terwijl ze naar de foto's van hun samen als gelukkig gezin kijkt...

Laatst gewijzigd op 01-10-2007 om 11:34.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 11:46
Neko*
Neko* is offline
Ik dacht dat een weekendje weg me goed zou doen, nou niet dus.. Jeumig, wat rot. Vrijdags richting die kennissen, verjaardag 'gevierd'. Was wel leuk opzich. Door moeheid niet al te laat naar bed. Zaterdags al vroeg hem gepeerd, alsof ik 't aanvoelde. Was fijn om die goede vriend weer te zien. Veel te kort, helaas..

Kom ik terug op station Barendrecht, waar mn moeder me kwam ophalen, krijg ik te horen "t is niet zo gezellig daar. misschien gaan we vanavond weer naar huis" Ik was ergens wel blij, eerder naar vriendlief. Maar ging niet door want we kwamen weer bij die kennissen en zaten meteen in een halve scheidingscrisis. 't Scheelde echt een haartje of ze waren uit elkaar gegaan! gaan ze elkaar beschuldigignen naar 't hoofd slingeren waar hun dochter van 14 (die de vorige dag jarig was!) bij is. Dus haar maar naar boven gesleept en haar uit laten huilen.

Pfff, het arme meisje. Het deed zo pijn om haar zo te zien. Vooral om te horen dat ze "alleen haar paard alles verteld, want die zegt toch niks door" Wat een vertrouwen heb je dan in de wereld... Ik had haar ouders wel wat aan kunnen doen, mits ik het voor hen ook niet zo rot vond.. Pff. Helemaal op nu. nergens zin in. Gadver.

Gister dan nog wel even met vriendlief erover gepraat. Hij was heel lief, maar ik kon toch niet helemaal onder woorden brengen hoe 't was.. Vandaag maar niet naar school gegaan, hele nacht nauwelijks geslapen. Ik wil hier weg!
Oud 01-10-2007, 13:03
moon
moon is offline
ik wil morgen niet, vorige week ging niet goed. Ben bang dat ik morgen weer dat onrustige gevoel krijg.
Oud 01-10-2007, 13:25
Linda
Linda is offline
Vanochtend niet veel gedaan tijdens les, maar daar tegen thuis al flink bezig geweest. De gang begint behang vrij te worden. Straks nog schoonmaken en boodschapjes doen. Dan komt morgen de rest van de gang wel.
Ben nu onderhand wel een beetje moe, maar goed moet nog wel even door. Er ligt nog heel wat werk op me te wachten...
Oud 01-10-2007, 13:37
Verwijderd
Het is nooit fout gegaan in onze relatie ofzo, maar nu gaat het ineens zo goed dat het haast niet kan dat het voorheen ook goed ging
Hij is hele weekenden thuis, en dan doen we allemaal leuke dingen (monopoly vooral ), hij is doordeweeks ook op tijd thuis (en dan kijken we samen het journaal, eten we samen en gaan we vervolgens samen iets voor ons zelf doen (lezen meestal)) en vandaag voelde hij zich wat misselijk, dus is hij nu ook al weer thuis (Zo misselijk is hij inmiddels niet meer, hij wilde stiekem gewoon naar huis )

En gisteren vroeg ik wat hij voor z'n verjaardag zou willen, en toen zei hij met een heel serieus gezicht:'Een baby!' Niet dat hij die gaat krijgen, maar ik vond het lief Het is nu in ieder geval goed duidelijk dat hij ook graag kinderen wil, en niet meer 'ooit' maar al binnen een termijn dat bijna aan te raken valt (over drie jaar willen we gaan proberen).
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Ze ontkennen nog steeds dat er iets aan de hand is geloof ik.
Misschien omdat jij het ook niet voor 100% aangeeft en maar door blijft gaan? Dan is het makkelijk om je ogen te sluiten en net te doen of er niets is.

Als je ziek bent en daardoor studievertraging oploopt kun je extra studiefinanciering krijgen?

@Nijn*: Dat jij jezelf haat betekent niet dat de rest van de mensen je ook haat.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 14:31
Verwijderd
Ik hoorde vandaag dat een vriendin van mij vrijdag overleden is. Doodgereden door een vrachtwagen. Ik weet niet wat ik moet denken. Ik kon haar niet geweldig goed, maar ze betekende toch iets voor me. Ik vind het zo rot voor haar broer, familie en vrienden.
Het is zo raar. Ze is er niet meer, je komt haar niet meer tegen in de supermarkt. Ze was verdomme pas 17
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 14:46
Verwijderd
Knuffel @ Nijn*
en sterkte! @ regendruppel

ik wil ook zo'n leuke verjaardagskaart als ik net heb verstuurd! nog iets meer dan een maandje wachten dan maar
*schopt zichzelf voor forummen en gaat leren*
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 15:17
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben echt niet geconcentreerd. Ben nu (voorlopig) klaar met vertalen, maar moet nog een heel lastig artikel lezen en dan ben ik t/m vorige week bij. Dan heb ik morgen en woensdag nog voor de rest, oké, dat zou op zich wel moeten lukken, mits het artikel op Blackboard staat en ik dat niet eerst nog ergens vandaan moet halen. En wat extra vertalingen zou ook geen kwaad kunnen.

Vanmorgen typte ik nog hoe vrolijk ik de laatste tijd ben, maar nu heb ik teveel slechte gedachten. Waarom voel ik me op studiegebied (en omdat ik die studie nou eenmaal doe en omdat die een deel van mijn persoon is, dus altijd) minder dan anderen? Terwijl mijn studie echt niet makkelijker is dan een 'maatschappelijk relevante, c.q. nuttige studie.'

Morgen gesprek met een docent over m'n scriptie. Ik hoop dat ik er wat verder mee kom, want ik moet écht een onderwerp. M'n planning van voor kerst klaar, haal ik toch al niet meer, want heb nog een tentamen + essay in januari.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 15:43
Verwijderd
ja hoor. fucked up. gisteren. voor mijn neus. Hoeren. En dan toch weer laten slippen, die touwtjes.
En straks 1,5 uur naar Caicay. kut hee.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 16:22
Verwijderd
WAAAAAAAAAAAAAAAH ik heb net college gegeven voor meer dan 130 studenten en het was doodeng en ik was heel zenuwachtig en ik kende iemand wat ik niet wist van te voren en dat was nog enger, maar het ging best goed en de zaal reageerde heel leuk maar WAAAAAAAAAAAAAAAH.
En nu ben ik moe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten