Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2007, 22:00
Flowtje
Flowtje is offline
Het gaat wel goed zo!
Oud 13-11-2007, 22:19
Verwijderd
Yihyih
Oud 13-11-2007, 22:31
TopDrop
TopDrop is offline
Ruby een wolf?!

Oud 13-11-2007, 22:41
Verwijderd
yay wolf eruit
Oud 13-11-2007, 23:16
Verwijderd
:woei:
hmmmm... ik weet verder nog niet wat ik van alles moet denken... *gaat nalezen*
Oud 14-11-2007, 07:13
Neko*
Neko* is offline
Ok, die had ik niet zien aankomen. Wel goed though.

Laatst gewijzigd op 14-11-2007 om 07:14. Reden: typo
Oud 14-11-2007, 09:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Yay, een wolf er uit al vond ik hem alleen maar erg actief, niet erg verdacht, maar dat is dus blijkbaar ook een tactiek. En ik juist maar op stille mensen stemmen
Oud 14-11-2007, 09:36
Verwijderd
Mooi. Volgende ronde hou ik het toch op Kazet.
Citaat:
Dit ging over Kazet. En aangezien Ruby nog niet zo'n ervaren speler is, kan ik me best voorstellen dat dit een poging is om Kazet niet verdacht te laten zijn. Bovendien is ie idd vrij wispelturig (hoewel ik niet persé verdacht vind eigenlijk..).
Dat Kazet eerst op Ruby stemt, maar daarna zn stem wijzigt om gelijkspel te voorkomen, vind ik ook uiterst verdacht.
Oud 14-11-2007, 15:11
Verwijderd
Yeah
Ik dacht eigenlijk niet heel erg dat Ruby een wolf was, maar hij was de enige speler waarbij ik dan nog énkele theorieën/argumenten kon bedenken, al waren ze misschien niet veel waard. Maar in mijn ogen was hij vooral een irritante speler die zich per ongeluk een beetje verdacht gedroeg.
Maar mooi dus dat we op 'm gestemd hebben
Oud 14-11-2007, 16:22
waves
waves is offline
Citaat:
die zag ik dus echt niet aankomen.
One down, three to go

Ik ga de volgende ronde op Waves stemmen. Ik vind het uitermate verdacht dat ze zo op het allerlaatste moment gelijkspel probeerde uit te lokken.

Maar eerst maar eens afwachten wat de wolven gaan doen.
zo kun je het ook bekijken ja. Als ik nou de eerste was geweest die op kazet gestemd had was ik weer niet verdacht geweest .

De tovenaar is goed bezig .

volgens mij is de tovenaar in iedergeval geen geliefde met een dorpeling (of iemand aan de kant van de dorpelingen). Want dan zou het me logisch lijken dat hij heel de tijd die dorpeling zou beschermen en zou er vast al iemand opgegeten zijn (of de weerwolven proberen telkens dezelfde op te eten, zou ook nog kunnen).
Als de tovenaar geliefde zou zijn met een wolf, dan zou de tovenaar weten wie de wolven op zouden eten (de geliefden delen alles) en zou hij dus iemand anders beschermen en zouden er ook al mensen opgegeten zijn. Volgens mij is de tovenaar geen geliefde.

19 spelers: nog 3 wolven, 1 tovenaar, 1 ziener, 1 verrader, 1 wolfsbane, 2 geliefden, 1 cupido en 9 dorpelingen (correct me if i'm wrong ).

ik ga nog even nadenken over mijn stem .
Oud 14-11-2007, 16:35
Femic
Femic is offline
Citaat:
Want dan zou het me logisch lijken dat hij heel de tijd die dorpeling zou beschermen en zou er vast al iemand opgegeten zijn (of de weerwolven proberen telkens dezelfde op te eten, zou ook nog kunnen).
Dit maakt op geen enkele manier sense..

Citaat:
Yay, een wolf er uit al vond ik hem alleen maar erg actief, niet erg verdacht, maar dat is dus blijkbaar ook een tactiek. En ik juist maar op stille mensen stemmen
Dit is echt zo'n 'gauw zeggen waarom ik niet op die wolf stemde' post..

Maarrehm, vooralsnog vind ik met name Kazet verdacht, om de reden die ik hiervoor al noemde (zie ook Soija's laatste post).
Oud 14-11-2007, 16:46
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
19 spelers: nog 3 wolven, 1 tovenaar, 1 ziener, 1 verrader, 1 wolfsbane, 2 geliefden, 1 cupido en 9 dorpelingen (correct me if i'm wrong
De leerling? of doet die niet mee?

Ik vind Kazet wel verdacht om precies wat Soija zegt. Die krijgt mijn stem morgen.
Oud 14-11-2007, 17:19
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dit is echt zo'n 'gauw zeggen waarom ik niet op die wolf stemde' post..
Eh, ik had van te voren toch al aangegeven op wie ik heb gestemd? Ik was alleen verbaasd dat hij een wolf was.
Oud 14-11-2007, 17:51
Femic
Femic is offline
Ik zei ook waarom ik niet op een wolf stemde post. Maar goed, lekker boeiend, het was zomaar een opmerking tussendoor. Beetje de discussie levend houden!
Oud 14-11-2007, 19:48
Spelleider
Spelleider is offline
Lieve spelers,

Als iemand iets niet snapt, mag hij/zij een pm sturen naar de spelleider.

01. sterrenmeisje
02. Dark Phoenix
03. Flowtje
04. x-spekkie-x
05. Eye of Sauron
06. Mr Soija
07. Sperzieboon
08. Lisaaah
09. Racing Dutch (dorpeling)
10. Lucky Luciano
11. waves
12. Martino87 (dorpeling)
13. Kazet Nagorra
14. Death-tears
15. Minke
16. Darkiekurd (ziener)
17. Rubykuby (wolf)
18. Daboman
19. Femic
20. drukknoopje
21. TopDrop
22. Pippeloen

Blauw = opgehangen!
Rood = opgegeten!

Het is de wolven eindelijk gelukt om iemand op te eten en ze hebben nu ook meteen de ziener te pakken. De dorpelingen hebben tot morgenavond 20.30 uur de tijd om wraak te nemen. Succes!
Oud 14-11-2007, 19:48
Verwijderd
Kut, de ziener!
Oud 14-11-2007, 19:56
Verwijderd
Jammer van de ziener, maar goed, de tovenaar zit er nog in.

Ik stem nogmaals op Kazet.
Oud 14-11-2007, 20:01
Verwijderd
Ik denk dat de ziener wel een fijnere functie is dan de tovenaar, of niet?
Ik heb in elk geval nooit heel veel meegekregen van de tovenaar in het spel. Ja, nu, in dit spel misschien, aangezien er twee keer niemand is opgegeten. Maar de ziener kan echt iedere eetronde een identiteit te weten komen, dat is ideaal...

Ik vind het argument van Soija tegen Kazet erg aannemelijk en ga daarom ook eens meer op hem letten. Daarnaast vind ik Kazet nogal meegaand, maar volgens mij is ie dat wel vaker (in dit spel dan ).
Maarrr... Soija stond ook nog wel op mijn lijstje een paar dagen geleden (voordat ik Ruby ging verdenken) dus ik ga even uitzoeken waarom hij dat ook alweer stond en dan ga ik er nog eens een nachtje over slapen.
Oud 14-11-2007, 20:03
TopDrop
TopDrop is offline
Kut. Was er nou wel of geen leerling?
Oud 14-11-2007, 20:03
Spelleider
Spelleider is offline
Er is geen leerling.
Oud 14-11-2007, 20:04
Verwijderd
Ja, maar de tovenaar weet nu wie hij/zij moet beschermen tot het eind van het spel.

Meer op mij of meer op Kazet letten?
Oud 14-11-2007, 20:04
Verwijderd
En ook geen heks. Toch?
Oud 14-11-2007, 20:05
Spelleider
Spelleider is offline
Er is geen leerling, heks en jager.
Oud 14-11-2007, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar de tovenaar weet nu wie hij/zij moet beschermen tot het eind van het spel.

Meer op mij of meer op Kazet letten?
Op beiden.

Ja, maar de wolven zullen toch niet iedere dag dezelfde persoon willen opeten?
Oud 14-11-2007, 20:08
Verwijderd
Het lijkt mij dat ze het 2 keer geprobeerd hebben, en anders heeft iig één keer de bescherming geholpen. Dus dan weten de wolven dat de tovenaar (wrs) dezelfde persoon beschermde en zal beschermen.
Oud 14-11-2007, 20:14
Flowtje
Flowtje is offline
Waarom zit de leerling er niet meer in?

Was er trouwens niet een makkelijke manier om alle posts van 1 persoon te bekijken zonder het hele topic te hoeven doorspitten?
Oud 14-11-2007, 20:55
Daboman
Daboman is offline
Ik stem waarschijnlijk ook weer op kazet, om dezelfde redenen als de vorige keer.

Wel jammer dat er dit keer niemand is om Darkiekurd op te volgen
Oud 14-11-2007, 20:57
drukknoopje
drukknoopje is offline
Kut, de ziener.

Citaat:
Waarom?

@Flowtje: volgens mij moet je dan op het aantal reacties op een topic klikken, en kun je dan op de persoon klikken.
Oud 14-11-2007, 21:03
Swlabr
Swlabr is offline
Jammer. Ik heb geen hints kunnen geven, helaas.
Oud 14-11-2007, 21:05
Verwijderd
Zeg, ik ben helemaal niet verdacht. Ik veranderde mijn stem gewoon omdat ik anders gelijkspel zou uitlokken, dat is logisch. Ik ga op waves stemmen, omdat zij duidelijk bij de vorige ronde gelijkspel probeerde uit te lokken.
Oud 14-11-2007, 21:46
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik denk dat de ziener wel een fijnere functie is dan de tovenaar, of niet?
Ik heb in elk geval nooit heel veel meegekregen van de tovenaar in het spel. Ja, nu, in dit spel misschien, aangezien er twee keer niemand is opgegeten. Maar de ziener kan echt iedere eetronde een identiteit te weten komen, dat is ideaal...
Ik ken anders maar verdomd weinig spellen waarbij de ziener echt nut heeft gehad. Een enkele keer een enkele functie, maar daar blijft het toch wel bij.

Kennis is leuk, maar niet als je er niks mee kunt.

En de ziener, zonde.
Oud 14-11-2007, 23:11
Femic
Femic is offline
Nja bij gebrek aan een betere verdachte ga ik waarsch ook wel Kazet stemmen.
Oud 14-11-2007, 23:13
Verwijderd
ik ook!
Oud 14-11-2007, 23:13
Verwijderd
Nou ja zeg.
Oud 14-11-2007, 23:35
Verwijderd
de ziener

Ik ben nu al een hele tijd dit topic aan het herlezen en ik zie dit soort strategische verbanden niet, of ze zijn er ook gewoon niet. Ik vind dit echt zo'n moeilijk spel ;x
Ik blijf daarom maar bij mijn vorige keus, Lucky Luciano.
Oud 15-11-2007, 05:44
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik verbaas me iedere keer weer over alle mogelijke tactieken die er zijn. Zeker met de geliefden in het spel wordt alles toch een stuk lastiger. Ik speel normaal altijd het basisspel, met ziener, tovenaar en wolfsbane. Maar hier wordt het toch wel erg lastig. Zeker ook omdat na de vorige stemronde niet zo extreem veel gepost is aan theoriën en dergelijke. Dus ik blijf bij mijn laatste stem, en die was voor Lisaaah.

Kazet Nagorra
drukknoopje
Mr Soija
MadameMinke?
Daboman
Femic
ecnelis

Lucky Luciano
Pippeloen

Lisaaah
x-spekkie-x
Oud 15-11-2007, 07:46
Verwijderd

Kazet Nagorra
drukknoopje
Mr Soija
MadameMinke?
Daboman
Femic
ecnelis

waves
Kazet Nagorra
Eye of Sauron

Lucky Luciano
Pippeloen

Lisaaah
x-spekkie-x[/QUOTE]
Oud 15-11-2007, 07:49
Neko*
Neko* is offline
Ik blijf nu nog bij waves. Er is iets verdachts aan haar. al 2 keer proberen gelijksspel uit te lokken, hmm, lijkt me genoeg reden. Maar ik wacht nog even op andere (misschien betere) theorieën..
Oud 15-11-2007, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Waarom?

@Flowtje: volgens mij moet je dan op het aantal reacties op een topic klikken, en kun je dan op de persoon klikken.
Oh, ik wist niet dat dat kon, maar inderdaad, als je daarna op het aantal posts van die persoon klikt.

Omdat minimaal 1 keer de bescherming gewerkt heeft.

Ecnelis doet niet mee.
Kazet Nagorra
Drukknoopje
Mr Soija
MadameMinke?
Daboman
Femic

waves
Kazet Nagorra
Eye of Sauron
Death-tears

Lucky Luciano
Pippeloen

Lisaaah
x-spekkie-x

Daboman
Dark Phoenix

Laatst gewijzigd op 15-11-2007 om 13:13.
Oud 15-11-2007, 10:16
Femic
Femic is offline
Maar ehm.. de mensen die in de vorige ronden ook op respectievelijk death-tears en Kazet gingen stemmen, lokten toch net zo goed gelijkspel uit? Volgens mij leidt Kazet de aandacht gewoon van hemzelf af, maar goed.

Citaat:
Femic schreef:
Verder vind ik drukknoopje raar spelen, door ineens op waves te gaan stemmen, terwijl die echt geen rol speelde in de discussie ofzo. Alsof ze de aandacht wilde afleiden. Maar ben ook van haar verdacht-zijn nog niet geheel overtuigd.
Bovendien stemde zij ook op death-tears toen de rest op Racing Dutch ging stemmen, ik vind waves niet verdachter dan drukknoopje eigenlijk..

Anyway, laten we hopen dat er geen gelijkspel uit komt, vooralsnog heeft Kazet de meeste stemmen, maar het trekt gestaag gelijk..
Oud 15-11-2007, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Maar ehm.. de mensen die in de vorige ronden ook op respectievelijk death-tears en Kazet gingen stemmen, lokten toch net zo goed gelijkspel uit? Volgens mij leidt Kazet de aandacht gewoon van hemzelf af, maar goed.

Bovendien stemde zij ook op death-tears toen de rest op Racing Dutch ging stemmen, ik vind waves niet verdachter dan drukknoopje eigenlijk..

Anyway, laten we hopen dat er geen gelijkspel uit komt, vooralsnog heeft Kazet de meeste stemmen, maar het trekt gestaag gelijk..
ik vind eigenlijk niet dat je iemand echt verdacht kan vinden, omdat diegene iets anders stemt dan de rest... het is alleen maar goed als er dat soort mensen tussen zitten.

maar jeetje darkie
Oud 15-11-2007, 11:01
Femic
Femic is offline
Ja, was ook meer om aan te geven waarom ik de 'waves-is-verdacht-theorie' niet zo geloofwaardig vind, want als zíj gelijkspel uitlokte, dan geldt dat toch net zo goed voor de andere stemmers op die betreffende personen?
Oud 15-11-2007, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Ja, was ook meer om aan te geven waarom ik de 'waves-is-verdacht-theorie' niet zo geloofwaardig vind, want als zíj gelijkspel uitlokte, dan geldt dat toch net zo goed voor de andere stemmers op die betreffende personen?
Maar zij deed het heel laat, terwijl het allang duidelijk was dat Rubykuby waarschijnlijk opgehangen zou worden.
Oud 15-11-2007, 12:22
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Maar zij deed het heel laat, terwijl het allang duidelijk was dat Rubykuby waarschijnlijk opgehangen zou worden.
Het kan ook betekenen dat ze geen zin om als een schaap op dezelfde als iedereen te stemmen.

Verder denk ik dat de verrader, zeker als het vrij laat pas gepost is, er jůist beter aan doet om te doen of hij / zij met de groep meegaat en vervolgens iemand anders te stemmen. Daar komt eerder gelijkspel van.

Ik ga eens kijken op wie ik ga stemmen.

Edit; ik ga voor Daboman. Hij is extreem stil dit spel, terwijl hij normaal gesproken altijd een van de actiefste spelers is.
Oud 15-11-2007, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik wist niet dat dat kon, maar inderdaad, als je daarna op het aantal posts van die persoon klikt.

Omdat minimaal 1 keer de bescherming gewerkt heeft.

Ecnelis doet niet mee.
Kazet Nagorra
Drukknoopje
Mr Soija
MadameMinke?
Daboman
Femic

waves
Kazet Nagorra
Eye of Sauron
Death-tears

Lucky Luciano
Pippeloen

Lisaaah
x-spekkie-x
moest je dat nou verklappen?
iedereen nam het gewoon over hoor :')
Oud 15-11-2007, 13:09
Verwijderd
Ja, want anders wordt er vals gespeeld.
Oud 15-11-2007, 13:10
Verwijderd
ban
Oud 15-11-2007, 13:17
Verwijderd
wolf
Oud 15-11-2007, 13:33
Verwijderd
Citaat:
wolf
Dat zeg ik.
Oud 15-11-2007, 15:57
Verwijderd
Ik stem dan ook maar Kazet ja.
Ik heb geen tijd meer om theorieen te zoeken want ik zit op school en moet een groepsgesprek houden, dus...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten