Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2008, 12:16
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
@ Dysmorphofobist. Ik ga er ook niet meer verder over in discussie, er valt gewoon niet met jou zinvol over te discussiëren. Ik laat je in de waan dat je veilig rijdt, en controle hebt over het hele verkeer. Je overschat jezelf en onderschat de rest van het verkeer. Ik hoop alleen dat als je daar in de praktijk ook eens achterkomt, daar geen onschuldige slachtoffers bij vallen.
Hopen maar dat je ooit van die Koos Spee indoctrinatie afkomt. Dan blijf ik wel in mijn 'zogenaamde' waan.
Advertentie
Oud 12-09-2008, 12:40
KIET
KIET is offline
Koos Spee zit aan het andere einde van het spectrum. Je valt ook nu amper nog serieus te nemen op deze manier.

Gisteren een lange tocht gemaakt van Emmen naar Maastricht (via Nijmegen) en op die manier weer terug om met een kennis naar een auto te kijken. Ik had niet zo'n fraaie actie in Nijmegen, waar ik het niet zo goed ken. Ik was een beetje verdwaalt en kwam toen plots op een punt uit wat ik wel herkende - en toen moest ik opeens twee banen naar rechts. Drie auto's eerst voorbij laten gaan, ik gaf duidelijk aan wat ik wilde doen, en ik meende dat ik wel nog ertussen kon tov een auto die een heel stuk verderop was. Die reed wat harder dan de bedoeling is, en was het er kennelijk niet mee eens. Het was niet echt een onveilige situatie - ik sneed niemand af - maar fraai was anders Dat is het nadeel van het rijden in een relatief onbekende stad.

Voor de rest niet zoveel bijzonders, want ik stond toch voornamelijk stil - files op de A50 en de A73 (die laatste heen en terug). Wat ik overigens niet snap is dat er mensen zijn die enkel met de claxon op situaties reageren maar al hun andere ledematen stug op hun plek houden.
Oud 12-09-2008, 13:38
Dysmorphofobist
Citaat:
Koos Spee zit aan het andere einde van het spectrum. Je valt ook nu amper nog serieus te nemen op deze manier.
Mooie inschatting, die reactie was ook niet serieus...

Oh, ik ben overigens ook niet helemaal lief geweest. Gesport tegen een Ferrari F430, helaasch was-ie iets sneller, maar kon hem aardig bijhouden. Snelheden liepen op tot en met 150km/h (N210), daarna moesten we beide afremmen voor het verkeer dat in zicht kwam.
Oud 13-09-2008, 13:30
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bovendien kun je aannemen dat als er een snelheidslimiet in werking is, die er ook niet voor niets is (net als in Nederland overigens).
Ja, bij wegwerkzaamheden bijvoorbeeld, waar je nooit iemand ziet werken
Oud 13-09-2008, 13:31
MTpower
MTpower is offline
Ik zou niet geslaagd zijn overigens
Bumperkleven, te hard rijden, geluidsoverlast, paar keer piepende bandjes (die moeten toch op want er komen andere velgen onder ).
Verder niet veel bijzonders, maar een examinator had het niet op prijs gesteld vrees ik
Oud 13-09-2008, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Dan gaat het niet zo zeer om de werkzaamheden zelf, maar ook om de omstandigheden die veranderd zijn. Denk bijv. aan veranderde of ontbrekende belijning, smallere rijstroken, minder rijstroken etc.
Oud 13-09-2008, 13:38
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dan gaat het niet zo zeer om de werkzaamheden zelf, maar ook om de omstandigheden die veranderd zijn. Denk bijv. aan veranderde of ontbrekende belijning, smallere rijstroken, minder rijstroken etc.
Ook als dat niet het geval is staan die borden er vaak terwijl er niemand te bekennen is.
Als ze ergens gras hebben gemaaid bijvoorbeeld, 2 dagen later staan die borden van wegwerkzaamheden er nog terwijl ze allang weg zijn.
Gebeurt hier in ieder geval erg vaak en ik erger me er kapot aan.
Haal die borden gewoon weg als je klaar bent met wat je moest doen daar
Oud 13-09-2008, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Ook als dat niet het geval is staan die borden er vaak terwijl er niemand te bekennen is.
Als ze ergens gras hebben gemaaid bijvoorbeeld, 2 dagen later staan die borden van wegwerkzaamheden er nog terwijl ze allang weg zijn.
Gebeurt hier in ieder geval erg vaak en ik erger me er kapot aan.
Haal die borden gewoon weg als je klaar bent met wat je moest doen daar
Dat is inderdaad irritant. Ik dacht meer aan de werkzaamheden op de A2/A67 bijv., waar je ook lang niet altijd iemand ziet werken, maar de omstandigheden wel degelijk behoorlijk zijn veranderd.
Oud 13-09-2008, 13:48
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dat is inderdaad irritant. Ik dacht meer aan de werkzaamheden op de A2/A67 bijv., waar je ook lang niet altijd iemand ziet werken, maar de omstandigheden wel degelijk behoorlijk zijn veranderd.
Bij dergelijke omstandigheden snap ik wel dat die borden er staan. Hier zie je het erg vaak op 60/80 wegen, mag je ineens maar 30 omdat ze 'aan het werk zijn'. Als ze echt bezig zijn wil ik best langzamer gaan rijden, maar ik vind het echt grote onzin dat zo'n bord er een week later nog staat terwijl er die hele week niemand bezig is geweest.

Bij wie moet je daar eigenlijk over klagen, gewoon bij de gemeente?
Oud 13-09-2008, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Bij dergelijke omstandigheden snap ik wel dat die borden er staan. Hier zie je het erg vaak op 60/80 wegen, mag je ineens maar 30 omdat ze 'aan het werk zijn'. Als ze echt bezig zijn wil ik best langzamer gaan rijden, maar ik vind het echt grote onzin dat zo'n bord er een week later nog staat terwijl er die hele week niemand bezig is geweest.

Bij wie moet je daar eigenlijk over klagen, gewoon bij de gemeente?
Binnen de bebouwde kom/gemeentegrenzen: de Gemeente.
Buiten de bebouwde kom/gemeentegrenzen: de Provincie.
Rijkswegen: de Rijksoverheid.

Dat soort dingen komt hier trouwens bijna nooit voor gelukkig en als zo'n bord er al staat, rijdt niemand er ook echt 30. Sowieso rijdt ook binnen 30 zones, vrijwel niemand (incluis de Hermandad) hier daadwerkelijk 30.
Oud 13-09-2008, 13:54
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Binnen de bebouwde kom/gemeentegrenzen: de Gemeente.
Buiten de bebouwde kom/gemeentegrenzen: de Provincie.
Rijkswegen: de Rijksoverheid.

Dat soort dingen komt hier trouwens bijna nooit voor gelukkig en als zo'n bord er al staat, rijdt niemand er ook echt 30. Sowieso rijdt ook binnen 30 zones, vrijwel niemand (incluis de Hermandad) hier daadwerkelijk 30.
Dan ga ik eens een mooie brief schrijven voor de Provincie
Hier zie ik ook bijna niemand ook daadwerkelijk 30 rijden bij werkzaamheden of in 30 zones. Doe het zelf ook eigenlijk nooit, tenzij ze echt aan het werk zijn ergens of ik rij langs een school of speelplaats.
Oud 13-09-2008, 14:12
PV
PV is offline
Hier is bijna het hele dorp een 30 km zone, met alle bochtjes/rotondes/drempels/obstakels/onoverzichtelijke kruispunten wordt het je ook flink lastig gemaakt om harder te rijden dan dat.
Oud 13-09-2008, 17:07
Qimm
Qimm is offline
Ik heb bijna een fietser aangereden toen ik de oprit afreed oeps. Ik had braaf gekeken, maar waarschijnlijk zattie in de dode hoek. Het gevaar van dagelijkse-automatische-piloot-acties. Hmmm nou ja, ging goed
Oud 13-09-2008, 18:14
Verwijderd
Ik wilde vanmiddag iemand inhalen die al een tijdje 80 reed op een 100-weg. Toen ik naar links ging om er voorbij te gaan, ging ie opeens versnellen naar 120 terwijl er verkeer van de andere kant aankwam. Klojo.
Oud 13-09-2008, 18:56
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik wilde vanmiddag iemand inhalen die al een tijdje 80 reed op een 100-weg. Toen ik naar links ging om er voorbij te gaan, ging ie opeens versnellen naar 120 terwijl er verkeer van de andere kant aankwam. Klojo.
Zo iemand zou ik graag even aan de kant drukken om er een goed gesprek mee te hebben
Oud 13-09-2008, 19:32
Dysmorphofobist
Citaat:
Zo iemand zou ik graag even aan de kant drukken om er een goed gesprek mee te hebben
Inderdaad, erg ziekelijk. Daarom haal ik altijd maar vol accelererend in, dan heb je tenminste geen last van die idioten.
Oud 14-09-2008, 01:16
KIET
KIET is offline
Citaat:
Hier is bijna het hele dorp een 30 km zone, met alle bochtjes/rotondes/drempels/obstakels/onoverzichtelijke kruispunten wordt het je ook flink lastig gemaakt om harder te rijden dan dat.
Bij ons in het dorp is het vorig jaar ook 30 geworden, waardoor rechts nu voorrang heeft. Nu is er in ieder geval 1 zijstraat die echt enorm onoverzichtelijk is, en je moet echt bijna stoppen om te kunnen kijken of er niets aankomt.
Maar er zijn mensen die dat niet snappen, en je juist op dat punt dan maar inhalen
Oud 14-09-2008, 09:47
Qimm
Qimm is offline
pfff mensen zonder inzicht

ow vandaag geen enkele fout gemaakt Uhm, maar dat komt omdat ik nog niet achter het stuur heb gezeten... [/flauwnetwakkerenvraagmeafofdealcoholaluitmijbloedis]
Oud 14-09-2008, 17:02
MTpower
MTpower is offline
Ik was vandaag niet geslaagd
Oud 15-09-2008, 18:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dat is wel heel irritant ja. Er zijn hier in de buurt wegen waar ze al meer dan een jaar staan, terwijl de werkzaamheden al dik een half jaar afgerond zijn.

En op de snelweg mag je bij ons nu 's nachts nog maar 50, dat is echt waardeloos
Gelukkig is er nog een route binnendoor.
Oud 15-09-2008, 20:15
Qimm
Qimm is offline
Uhm nee, op achterafweggetjes (geen verkeer, geen kruisingen en tot een kilometer vooruit duidelijk zicht, ik heb dus niemand in gevaar gebracht ) eens de wegligging van de focus getest Ik weet nog steeds niet hoe ver ik die veilig kan pushen, hij lijkt wel aan de weg te plákken. Bij die lantra weet ik exact waar het punt zit dat de achterkant eruit breekt (véél eerder ). Ik vind het wel prettig om te weten tot hoe ver ik mijn auto kan pushen (en het dan dus niet weer zo ver te doen!). Ik hou van bochten en word door mijn vrienden al liefkozend rallycoureur genoemd
Oud 15-09-2008, 20:17
Verwijderd
Nee, ik reed bijna 2x de toegestane snelheid.
Oud 15-09-2008, 23:14
PV
PV is offline
hoorde gister nog iets over iemand die 185 reed waar je 80 mocht, en als gevolg daarvan zijn rijbewijs kwijt was. deed me aan dit topic denken zou bij sommigen geen kwaad kunnen lijkt me zo.
Oud 15-09-2008, 23:16
Verwijderd
Mja, ik ga geen 185 rijden waar 80 is toegestaan, zéker niet wanneer een auto achter me dezelfde snelheid gaat rijden

En wat vanmiddag betreft:
Kan makkelijk, het is binnen de bebouwde kom maar het zijn 2 volledig van elkaar gescheiden weghelften met een lap gras er tussen en een lap gras tussen de weg en het fietspad, dus geen kans op gekke dingen die je niet aan ziet komen van een lichtjaar afstand
Oud 16-09-2008, 10:23
Dysmorphofobist
Citaat:
Mja, ik ga geen 185 rijden waar 80 is toegestaan, zéker niet wanneer m'n Stinger DSI op hol slaat.
Oud 16-09-2008, 15:28
KIET
KIET is offline
Ik ben niet geslaagd - voor m'n BE.
Was een eendaagse cursus, en toen (eindelijk) het examen begon lukt het aankoppelen van de aanhanger niet en ontstond er stress.

Nja, toen ben ik maar weggelopen en naar huis gegaan
Oud 16-09-2008, 15:34
Verwijderd
Waarom doe je een 1-daagse cursus dan?
Oud 16-09-2008, 16:08
KIET
KIET is offline
Omdat de losse lessen ook niet zo lekker gingen, maar dat had meer met het contact met de instructeur te maken Maar ik ga het nu gewoon bij weer een andere rijschool proberen. Er blijkt er eentje hier te zitten die de aanhanger op loopafstand van m'n huis heeft staan, dus daar eens een lesje bij uitproberen.
Oud 16-09-2008, 16:10
Verwijderd
Aha. Nou ja, wie niet waagt, die niet wint he. Wel jammer van de instructeur, maar goed, dat hou je altijd.
Oud 21-09-2008, 11:03
Qimm
Qimm is offline
Nee, ik werd aan de kant gezet door de politie
Tja ik ging om kwart voor 4 vannacht iets té enthousiast over de rotonde, dat moesten ze net zien natuurlijk. Even netjes geblazen en ik moest zelf maar vertellen waarom ze me aan de kant hadden gezet. Tja...
Oud 21-09-2008, 15:45
Verwijderd
Als ze het vragen zeg ik altijd gewoon dat ik geen flauw idee heb en ik geef ook nooit een verklaring op. Mocht je dan nog in beroep willen gaan ofzo, dan sta je wat dat betreft sterker
Oud 21-09-2008, 21:43
Qimm
Qimm is offline
Er zat verder geen boete aan vast, het was gewoon een punt wat ze wouden maken.
Oud 22-09-2008, 09:15
Dysmorphofobist
Citaat:
Er zat verder geen boete aan vast, ze hadden waarschijnlijk niets te doen en gingen dus maar burgers pesten...
Oud 22-09-2008, 10:32
Qimm
Qimm is offline
Ik zou mezelf ook aangesproken hebben, heeft niks met pesten te maken, want het was ook asociaal weggedrag 's Nachts ben ik nooit zo braaf want dan is er toch geen kip op de weg, tja alleen politie
Oud 22-09-2008, 14:38
Dysmorphofobist
Citaat:
Ik zou mezelf ook aangesproken hebben, heeft niks met pesten te maken, want het was ook asociaal weggedrag 's Nachts ben ik nooit zo braaf want dan is er toch geen kip op de weg, tja alleen politie
Dat is mijn punt, dán is er nl. niets aan de hand. Er is niemand die je in gevaar brengt, behalve jezelf - en die keuze moet je zelf kunnen maken.
Oud 22-09-2008, 16:12
Qimm
Qimm is offline
maaaar ik had ook een dronken tor kunnen zijn Kunnen zij ja niet ruiken als ik de bocht om kom stuiven. Logisch dat ze me dus even aan de kant zetten.
Oud 22-09-2008, 16:19
Verwijderd
Citaat:
maaaar ik had ook een dronken tor kunnen zijn Kunnen zij ja niet ruiken als ik de bocht om kom stuiven. Logisch dat ze me dus even aan de kant zetten.
Als je daarna normaal verder rijdt (dwz, niet over de weg slingert) lijkt het me verder ook wel duidelijk. Iemand aan de kant zetten puur en alleen omdat je je ff verkijkt op een rotonde vind ik persoonlijk gewoon flauw gezeik.
Oud 22-09-2008, 16:43
Dysmorphofobist
Citaat:
Logisch? Je ziet heel goed het verschil tussen iemand die 'agressief' een rotonde neemt of iemand die 'dronken' een rotonde neemt.
Oud 22-09-2008, 18:10
MTpower
MTpower is offline
Nu het toch over aanhouden gaat, de teller staat nog steeds op 0x sinds ik excel rij
In de Golf was het de 2de dag al raak en verder bijna wekelijks 'verkeerscontrole'
Oud 22-09-2008, 18:22
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Logisch? Je ziet heel goed het verschil tussen iemand die 'agressief' een rotonde neemt of iemand die 'dronken' een rotonde neemt.
neemt niet weg dat het niet erg netjes was van mij. Ik snap het wel (kennelijk als enige)
Als ik iemand dat zag doen zou ik meewarig mijn hoofd schudden
Oud 22-09-2008, 18:27
MTpower
MTpower is offline
Ik zie mensen wel gekkere dingen doen 's nachts
Oud 22-09-2008, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Ik zie mensen wel gekkere dingen doen 's nachts
Echt he. Rechts inhalen over busbanen, rotondes verkeerd om rijden en zo kan ik nog wel ff doorgaan
Oud 22-09-2008, 18:46
Qimm
Qimm is offline
allemaal dingen die niet mogen, ongeacht het tijdstip
Oud 22-09-2008, 18:47
Verwijderd
Heb je helemaal gelijk in, maar 's nachts zie je dat soort dingen toch veel vaker dan overdag.
Oud 22-09-2008, 21:07
Dysmorphofobist
Ach, ik heb het ook gedaan (iemand inhalen via de andere kant van de rotonde, inhalen via rechts, inhalen via de vluchtstrook, et cetera). Ik lig er niet echt wakker van - ook al mag het niet, al herhaal ik het níet. Hoe duurder en dikker (en hoe meer 'status') de auto (heeft) hoe meer je vindt dat jij het wel 'mag' en het dus ook gewoon doet.
Oud 22-09-2008, 21:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
neemt niet weg dat het niet erg netjes was van mij. Ik snap het wel (kennelijk als enige)
Ik snap het ook dat ze je aanhouden. Vind het erg oke juist

Voor hetzelfde geld komt er een grote drankwalm hen tegemoed bij het bevragen. Ik zou het toch bijzonder kwalijk vinden als ik hoor van een ongeluk met dronken veroorzaker en de politie blijkt vlak daarvoor diegene al asociaal rijdend gezien te hebben maar niks te hebben gedaan.

En ja, ik zou wel geslaagd zijn. Heb goed gereden, geen rare dingen gedaan.
Oud 22-09-2008, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Ik snap het ook dat ze je aanhouden. Vind het erg oke juist

Voor hetzelfde geld komt er een grote drankwalm hen tegemoed bij het bevragen. Ik zou het toch bijzonder kwalijk vinden als ik hoor van een ongeluk met dronken veroorzaker en de politie blijkt vlak daarvoor diegene al asociaal rijdend gezien te hebben maar niks te hebben gedaan.

En ja, ik zou wel geslaagd zijn. Heb goed gereden, geen rare dingen gedaan.
Ja, maar dat soort dingen kun je ook wel constateren door gewoon een tijd te volgen en te kijken of degene een rechte lijn aan kan houden, niet slingert en/of achterlijke dingen doet. Voor zoiets hoef je niet iemand direct langs de kant te zetten imo.
Oud 22-09-2008, 22:36
Qimm
Qimm is offline
Moet zeggen dat het wel zin heeft gehad, ben vandaag veel braver geweest op de weg Als je zo lang als ik ongestraft de wegen afragt word je er steeds makkelijker mee. En dat is natuurlijk wel... tja verkeerd, want je wordt steeds onvoorzichtiger. Je hoeft maar 1 fietser niet te zien en je kan een dood op je geweten hebben hoor.
Dus, ik ben voorlopig weer braaf
Oud 23-09-2008, 00:52
KIET
KIET is offline
Citaat:
Nee hoor, ik snap het ook wel Er even op geattendeerd worden dat het niet zo fraai is kan ik best wel inkomen. Het is wel lullig als je voor zoiets een bekeuring zou krijgen als er verder geen echte gevaarzetting was, maar dat deden ze dan ook niet. Politie neemt zelf ook liever het zekere voor het onzekere
Oud 23-09-2008, 09:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ja, maar dat soort dingen kun je ook wel constateren door gewoon een tijd te volgen en te kijken of degene een rechte lijn aan kan houden, niet slingert en/of achterlijke dingen doet. Voor zoiets hoef je niet iemand direct langs de kant te zetten imo.
Achter iemand aan blijven rijden lijkt me persoonlijk juist meer moeite.

Maar sowieso snap ik het dus nog niet, zo erg is het toch niet om even terecht te worden gewezen op het feit dat je achterlijk rijdt? Had je maar normaal moeten rijden. En het is juist coulant dat je er dan vanaf komt zonder bon.

Regels voor berichten