Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-01-2008 om 21:56. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Atonement
Joah, wel degelijk. Alhoewel ik Keira meestal irritant vind, was het best oké om naar te kijken. Verhaal was wel leuk, iig boeiend genoeg. Camerawerk en montage was wel goed, met name de overlappende gebeurtenissen vanuit andere invalshoeken. Toch vond ik het niet echt bijzonder. Gewoon een goed kijkbaar tussendoortje. 7/10 |
![]() |
|
![]() |
The Golden Compass
Ondanks de zeer verschillende meningen ben ik hem gisteren toch gaan kijken. Volgens mijn schoonmoeder viel hij enorm tegen (maargoed bij haar moet alles gelijk zijn aan LOTR), en ze vond het een sprookjesfilm...misschien zat ze in de verkeerde zaal?? Vond het helemaal geen sprookjesfilm! Enchanted, dat is een sprookjesfilm. De film viel bij mij erg goed in de smaak, alleen dat *piep* open einde...... Ik zei nog in de film tegen een vriendin: deze film heeft een groot open einde, dit zou het wel eens kunnen zijn. En opeens begon de aftiteling.... pffff dat maakte hem wel een stuk minder mooi. 7/10 vanwege het open einde...
||
Citaat:
Nou, Ratatouille, Toy Story 2 en The Incredibles. En Finding Nemo. Monster's Inc is ook goed, maar die is imo meer van Toy Story 1-niveau. Maar ik vind ze allemaal wel leuk, behalve Cars.
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat Monster inc betreft heb je gelijk, maar vond hem toch net wat leuker dan toy story... Cars vind ik de minste ![]()
|
The Holiday en The Devil Wears Prada
Leuk, leuk, leuk ![]()
||
Citaat:
- Lord of the Rings: The Return of the King: veel van de elementen zijn o zo tacky en cheesy, maar dat deert allemaal niets. Nog steeds een van de beste films die ik ken. La Jetée: een hele interessante korte film waarin een voice over aan de hand van een reeks aan prachtige foto's een ingenieus verhaal ontvouwt. Je ziet duidelijk waar Gilliam zijn inspiratie vandaan heeft gehaald voor 12 Monkeys. Double Indemnity: noir op zijn best.
||
Citaat:
||
Citaat:
Eyes Wide Shut Eergisteren. Ik blijf 'm fantastisch vinden. Blijft voor mij een Kubrick favoriet. Papillon Tjah, een klasieker. Ik kon er niet zo veel mee. Het schiet allemaal wel op, en het is dus niet vervelend om te kijken (op het laatste halfuur na dan) maar daarna ben je het ook direct weer vergeten. Ik leek ook op geen enkele manier 'verbonden' te zijn met de karakters ofzo. Het stoffigheids-gehalte van Hoffman is hier ook wel erg hoog. Fargo Deze had m'n broertje nog niet gezien, en daar moest toch eens verandering in komen. Aangezien dit toch een van de hoogtepunten van de jaren 90 en de Coens is. Ik vond 'm nog steeds fantastisch. En hij kon 'm ook waarderen. Decoy Nog een kort filmpje voor het slapen gaan. Een beetje een vreemde, ietwat ambitieuze B-film van de poverty row studio Monogram. Margot Shelby (Jean Gillie) is het vriendinnetje van overvaller Frankie Olins. Hij zit in de gevangenis, en heeft niet meer zo lang te gaan voordat hij de gaskamer ingaat. Hij heeft echter nog een hele hoop geld, 4 ton om precies te zijn, maar hij wil niet vertellen waar dat ligt. Om dit uit de beste man te krijgen besluit Margot contact op te nemen met een dokter die middels het middeltje methylene blue haar man weer tot leven kan laten komen, om zo achter de bergplaats van het geld te komen. Waar het in deze film allemaal om gaat is Jean Gillie, die met deze film haar Amerikaanse debuut heeft (ze zou drie jaar later sterven, helaas). Ze speelt een van de meest vreselijke karakters die ik ooit gezien heb, en ze gaat daar voor de volle 100% voor. Ze wil geld hebben, en is bereid daar alles voor te doen. Natuurlijk komt dit wel vaker voor in de gemiddelde noir, maar vaak hebben de leading ladies nog wel iets sympathieks in zich, nou, deze dus niet. Een van de hoogtepunten uit de film is de scène waar ze eerst haar 'vriendje' (een object dat ze gebruikt om bij haar doel te komen) de band laat wisselen (die ze zelf heeft leeg laten lopen!), om hem vervolgens over te rijden zodat ze al het geld voor zichzelf heeft! ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 03-01-2008 om 10:11. |
![]() |
|
Sky Captain and The World of Tomorrow
![]() Wel een nogal slechte fout: er wordt telkens gesproken over 'before World War One' wat betekent dat er ook al een tweede wereldoorlog is geweest. Maar er wordt op een gegeven moment een dagboek gevonden met als laatste aantekening oktober 1918. Ze zeggen dan dat dat dus bijna 20 jaar geleden was. Dom dom dom... ![]()
|
Incorrectly regarded as goofs: The movie is plainly set in an "alternative" reality, so apparent errors of history and geography can be discounted. We don't know how many World Wars there have been in their reality, nor when films, etc, were released.
|
Het is inderdaad nogal makkelijk. En het klinkt ook een beetje fanboyerig.
Maar ja, met al die grote, gevaarlijke machines is het natuurlijk niet zo moeilijk voor te stellen dat er voortdurend oorlogen zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Manufactured Landscapes
Prachtig openingsshot wordt gevolgd door prachtige foto's, indrukwekkende beelden van China voeren de boventoon. Sommige shots waarin fabrieksarbeiders met ongelofelijke snelheid onderdelen in elkaar zetten werken ronduit hypnotiserend. Interpretatie wordt letterlijk aan de kijker overgelaten. Zo zie ik het graag. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij zal hem vast wel weer een 3 geven ofzo ![]()
|
Verwijderd
|
Arlington Road
Iemand had me al gewaarschuwd voor de middelmatigheid van deze film, dus dat kwam niet echt als een verrassing. Ik wilde toch per se kijken omdat ik nieuwsgierig was geworden; ik moest bij een tentamen een keer de openingsscène beschrijven (...). Nogal doorsnee allemaal, geen zin om te beschrijven. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En ik vond de rest van de film ook uitstekend. Acteerwerk, muziek, spanningsopbouw (Pellinton is duidelijk een talent), cinematografie etc. Eigenlijk het enige minpunt dat ik kan verzinnen is dat het verhaal soms lichtelijk ongeloofwaardig is. Maar dat wordt eigelijk best professioneel weggewerkt. En dat van die protagonist, tja, hij is gewoon langzaam gek aan het worden. Terecht, want hij wordt heel slim bespeeld. En Bridges laat dat duidelijk merken in een goede prestatie. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik het één van de beste thrillers ooit vind.
|
Mijn broer wou gisteren Mystery, Alaska zien op tv.
Wat een saaie baggerfilm. Voorspelbaar en zó typisch. Oh nee we verliezen de wedstrijd, mijn wereld valt uit elkaar! ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Knocked Up Wel vermakelijk voor een no-brainer tussendoortje, met zelfs enkele grappige scènes. Maar de grapdichtheid is veel te laag, zeker voor een film die 2(!) uur duurt met zo'n mager verhaaltje. En er zitten flauwe subplotjes in en dito personages. Wél een stuk beter dan The 40-year Old Virgin, trouwens. 5/10 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Planet Earth: From Pole to Pole
Eerste episode. Oef, ik ben verkocht. Dit is adembenemend, ontroerend, schattig, prachtig, grappig en wat al niet meer. De luchtopnames zijn vanwege de gebuikte HD-camera superscherp en behoorlijk indrukwekkend. Moeite van het vermelden waard zijn de ijsbeertjes, de vogellokdans van de vogel-met-een-smiley-op-zijn-veren en het olifantje dat, verblind door een zandstorm, tegen een boom aankwakt. Oh, de vogeltjeslokdans! |
![]() |
|
N00dles verraste vanavond door Planet Earth goed te vinden. Ik verras door 2 films achter elkaar te kijken, op het grote scherm. Met goede Hollywood films, klasiekers etc. heb ik daar nooit zo'n problemen mee, alleen heb ik iets tegen de moderne 'arthouse' film. Mijn nekharen gaan daar stijf van overeind staan. Vanavond dus niet. Het was genieten zelfs, want naast dat het beide gewoon goede films waren was het ook nog eens een groot tietenfestijn. We begonnen met Obsluhoval jsem anglického krále (ofwel I Served the King of England waarom ik heel de avond I SERVED THE LAST KING OF SCOTLAND heb lopen zeggen weet ik ook niet?). Ik vond deze verrassend goed, dit kon bijna niet van iemand zijn die net om de hoek komt kijken, want het is allemaal kut tegenwoordig. In de pauze bleek dat ik het bij het juiste eind had, de regie was van niemand minder dan Jiri Menzel. Nou ja, goede film met veel tieten dus. Het was een variatie van Duitse en Tjechische tieten. En met tieten uit die landen ben ik nog niet zo bekend. Ze zagen er goed uit, dat kan ik jullie wel vertellen. Lekker pre-code jaren 20/30 sfeertje in alles. Lead actor (de jongere versie dan), humor, vormgeving, score. Zelfs nog een korte silent om de film te 'introduceren'. Jawel. Kom daar nog maar eens om tegenwoordig. Godverdomme. Daarna was het tijd voor Les Témoins. Jawel. Uit Frankrijk. Ik had hier op voorhand niet zo veel zin in. Maar het moest maar. En ook deze was best goed, wel iets minder dan de vorige maarja. Ook hier lekker veel tieten, hoewel er iets minder variatie in de tieten zat dan in de vorige film. Vooral de 44 jaar oude tieten van Emmanuelle Béart kwamen goed voor de dag. Daar zou ik mijn tanden zo in zetten. Ook de tieten van Julie Depardieu (jawel, een dochter van) zagen er goed uit, in dat maanlicht. Voorderest weinig tieten in deze film. Wel had 'ie een half uur korter mogen zijn, en was vooral het eerste deel erg sterk. Heerlijk 'vrij' gebruik gemaakt van de camera en een goede 'pacing'. Het was net alsof we terug de tijd in gingen naar het begin van de jaren 60. Maar dan met homos. Homos met aids zefs. Wat ziet dat er smerig uit zeg. Ik hoop niet dat een van ons dat ooit krijgt. Brr. Wel fijn dat ondanks al die homos er geen één penis in beeld kwam.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Mien mien mien...flikker toch op. Filmtopic. Dinalfos | 500 | 26-11-2007 20:01 |