Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2008, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Als je niet leert weet je ten minste dat het aan je inzet ligt, dat is fijner dan beseffen dat je elke dag keihard hebt geleerd en nog bent gezakt.
Hmm...
Maar als je niet leert kun je jezelf achteraf ook wel voor je kop slaan als je zakt, want dan had je er wél iets aan kunnen doen. Dus ik ben het niet helemaal met je eens.
Advertentie
Oud 08-05-2008, 10:17
Uice
Uice is offline
Ja, als je zakt na keihard leren weet je ten minste dat je het gewoon niet kan.
Oud 08-05-2008, 10:19
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Als je havo doet is dat niet écht een fijn besef, hoor.
Oud 08-05-2008, 10:19
Missy
Missy is offline
Citaat:
Niks 'iedereen gaat zwemmen', keihard studeren moeten we. Net als jij.

Toen ik examens had vond ik dat 'geen zin'-gevoel echt overweldigend, trouwens. Want dan zit je dus wekenlang niks uit te voeren op school omdat alles al wel klaar is en alleen maar herhaald moet worden, waarna je wekenlang thuis moet zitten. Ondertussen moet je eigenlijk heel hard leren, wat niet kan, want het is standaard fijn weer buiten en sowieso ben je te gestresst doordat iedereen maar roept dat je examens zo belangrijk zijn. En als je dan zegt dat je gestresst bent komen ze met 'je haalt het toch wel', maar dat kunnen ze helemaal niet weten want straks haal je het níet. En al die rotzooi wordt dan echt overkoepeld door een schrijnend GEEN ZIN GEEN ZIN GEENZINGEENZINGEENZIN want je zit al veel te lang op de middelbare school en dat examengezeik duurt gewoon veel te lang dus je wil er gewoon van áf.

Haha, ik herbeleef m'n examentrauma haast. Maar wat ik dus wil zeggen is 'je haalt het toch wel' en succes met leren vandaag.
Jij bent echt geweldig! Nu ga ik écht mijn engels examen afmaken door jouw geweldig verhaaltje.
Citaat:
Nu ja, je haalt het inderdaad toch wel, Missy, want moeilijk is het niet. Ik had geloof ik voor mijn eindexamens de hoogste cijfers van dat jaar. Het is meestal gemakkelijker dan de gewone toetsen.
Ik weet ook wel dat ik het red. Maar als ik leer voelt het veel beter, omdat ik weet dat ik geleerd heb.
Oud 08-05-2008, 10:20
Verwijderd
Dat is dan ook weer waar.
(@DP)
Oud 08-05-2008, 10:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
Als je havo doet is dat niet écht een fijn besef, hoor.
Ja, maar het is toch een besef dat je ooit zult moeten hebben.

Aan de andere kant, iedereen kan HAVO, en VWO eigenlijk ook wel.
Oud 08-05-2008, 10:23
Verwijderd
Zelfs ik kon VWO.
En ik wist niet eens wat het oneindigheidsteken was! Kun je je voorstellen!
Oud 08-05-2008, 10:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik maak me vooral zorgen om mijn eindwerkstuk (op andere scholen profielwerkstuk)! AAAH
Ik wil het niet ik wil het niet ik wil het niet ik wil het niet
Oud 08-05-2008, 10:30
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Uit eigen ervaring: dat is onzin
Oud 08-05-2008, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Als je niet leert weet je ten minste dat het aan je inzet ligt, dat is fijner dan beseffen dat je elke dag keihard hebt geleerd en nog bent gezakt.
Nou, als je elke dag hebt geleerd en bent gezakt dan weet je dat je gewoon dat je het niveau niet haalt. Boeie, dan ga je gewoon een niveau lager doen en wellicht krijg je dan een sarcastische opmerking van ene Kazet op een bepaald forum, maar ach, er zijn ergere dingen in het leven. Maar als het aan je inzet ligt dan ben je gewoon een jaar kwijt alleen omdat je te lamlendig was om een paar dagen te leren. Dat is echt wel een naar besef achteraf hoor.

(Beetje flauw voorbeeld: ik ben ooit blijven zitten op Frans. Dan had ik allemaal voldoendes maar voor Frans een 3. Dat vonden ze lullig, dus ik mocht na de zomervakantie een vluchtig in elkaar geflanst tentamen maken en als ik 'm zou halen dan mocht ik over. Duuus toen heb ik heel braaf níet geleerd en wél de hele zomervakantie in de stress gezeten. Ja, het tentamen ook niet gehaald uiteraard, want Frans is gewoon een kuttaal. Maar dan voel je je achteraf echt keihard gepwnd door je zelfdiscipline.)

Citaat:
Ze moeten die boxen ook niet meer uitbrengen in examentijd!
Ja, nu zou ik wel willen roepen van 'JA GODVERDOMME ' maar ik had het toen zelf allemaal gedownload, dus dat kan niet.

Citaat:
Jij bent echt geweldig! Nu ga ik écht mijn engels examen afmaken door jouw geweldig verhaaltje.

Ik weet ook wel dat ik het red. Maar als ik leer voelt het veel beter, omdat ik weet dat ik geleerd heb.
Ooo. Nou, graag gedaan, hoor.

En ja, leren is echt relaxt. Maar het is net als sporten, het gevoel achteraf is het leukst en als je moet beginnen dan heb je de hele tijd geen zin.
Oud 08-05-2008, 10:35
Verwijderd
Aaargh, ik krijg toch spontaan de neiging om te gaan verhuizen. Kom ik beneden, is het weer één grote teringzooi, afwas wordt niet gedaan, de tuin is vreselijk smerig, overal nog borden met saus van een barbecue die ze hier gisteren gehad hebben, en ze hebben doodleuk mijn marshmellows -die ik voor vanavond gekocht had- opgegeten.
Oud 08-05-2008, 10:35
Verwijderd
Citaat:
En ja, leren is echt relaxt. Maar het is net als sporten, het gevoel achteraf is het leukst en als je moet beginnen dan heb je de hele tijd geen zin.
Oud 08-05-2008, 10:36
Daboman
Daboman is offline
Ik zat in m'n examenperiode trouwens 3 weken lang examens te oefenen. Je leert het beste door het gewoon te doen. Ik vond het nog leuk ook Screw dat lezen van samengevat, heb het misschien 1 keer gedaan. Doen is 10 keer efficienter en bij lezen van de stof val ik in slaap ofzo
Oud 08-05-2008, 10:37
Verwijderd
Ik vind samenvattingen maken errug leuk, maar het leren niet.
Oud 08-05-2008, 10:40
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik vind samenvattingen maken errug leuk, maar het leren niet.
Als je samenvat doe je ook iets met de stof. Ik kan me voorstellen dat je dat veel leuker vindt. Dan blijft het ook beter hangen.
Oud 08-05-2008, 10:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, nu zou ik wel willen roepen van 'JA GODVERDOMME ' maar ik had het toen zelf allemaal gedownload, dus dat kan niet.
Dingen downloaden die al op DVD zijn is voor homootjes.
Oud 08-05-2008, 10:51
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik ben nog altijd moe
Oud 08-05-2008, 10:52
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Nou, als je elke dag hebt geleerd en bent gezakt dan weet je dat je gewoon dat je het niveau niet haalt.
Nogmaals, dat is onzin. Ik heb heel veel discipline, leer heel hard en haal toch te vaak (imo) nog een 5,4. Er is ook nog een andere factor in het spel. Je kunt nog zo hard leren, maar als je niet efficiënt leert heb je daar niets aan.
Oud 08-05-2008, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Dingen downloaden die al op DVD zijn is voor homootjes.
Ja hallo, dan moet ik maandelijks honderden euro's uitgeven aan DVD's. En dan kan ik mijn studie/huur/eten niet meer betalen dus dan word ik een hongerige zwerver zonder geld en wat voor baat heeft de filmindustrie dáár bij? Nee, dan kan ik beter af en toe DVD's kopen en geniaal filmregisseur worden zodat ik over tien jaar met een winkelwagentje naar de Fame kan.
Oud 08-05-2008, 10:59
Verwijderd
samenvattingen zijn voor alfa's
Oud 08-05-2008, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Nogmaals, dat is onzin. Ik heb heel veel discipline, leer heel hard en haal toch te vaak (imo) nog een 5,4. Er is ook nog een andere factor in het spel. Je kunt nog zo hard leren, maar als je niet efficiënt leert heb je daar niets aan.
Oud 08-05-2008, 11:10
***ailá***
***ailá*** is offline
precies. Ik had me doodgeblokt voor een tentamen en ik haal een 5. Echt om gek van te worden. Dus was mn motivatie gekelderd naar nul en deed ik nix. Volgende tentamen haalde ik dus een 3. Vreemd dat er maar 2 punten verschil zitten bij mij tussen als ik NIETS leer en als ik mezelf over the top leer.

Anywayz, ik heb zo nu en dan ook last van een overkoepelend gevoel van GEEN ZIN. Dat heeft ertoe geleid dat ik DRIE weken niet naar de uni ben gegaan en dus gewoon vakantie heb gehouden. Uitstapjes maken, lekker chillen etc. En tijdens mn eindexamens was het ook erg. Maar die examens waren makkelijk, dus ik had toch niet hoeven leren
Oud 08-05-2008, 11:14
Verwijderd
Nee, als je een slecht punt haalt is het de bedoeling dat je meer leert, niet minder.
Oud 08-05-2008, 11:17
Hanneke
Hanneke is offline
Ik ben ook altijd zenuwachtiger voor toetsen waar ik wel voor geleerd heb, dan toetsen waar ik niet voor geleerd heb.

Maar examens stellen sowieso vrij weinig voor. Omdat iedereen zegt dat het zo belangrijk is en bla en omdat iedereen stresst lijkt het iets groots. Maar het is niet moeilijker dan een gewone toets, zeker niet als je fatsoenlijk voorbereidt. Het telt alleen iets zwaarder mee en duurt wat langer. Maar je krijgt er dan ook een heleboel vrije tijd omheen
Oud 08-05-2008, 11:18
Verwijderd
M'n eerste tentamenpoging is eigenlijk nooit serieus, ik ga gewoon een beetje kijken wat ze vragen enzo. Gek genoeg heb ik dit jaar alles in 1x gehaald
Oud 08-05-2008, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je punt eigenlijk niet echt, want voor mijn gevoel herhaal je gewoon wat ik zeg? Efficiënt leren valt gewoon onder leren, als je 't mij vraagt. En als je niet efficiënt kan leren en ondanks ontzettend veel moeite lage cijfers haalt dan trek je het niveau dus niet. Of nouja, als je al studeert dan kan het ook zijn dat je een studie doet die niet bij je past of wel een studie die je tof vindt en aankan maar waar relatief veel vakken bij zitten die niet aansluiten bij je interessegebied. Maar in beide gevallen heb je kennelijk (veel) meer tijd nodig om de stof te begrijpen, dus dan zit er toch echt ergens iets 'mis'.

Als je dan heel erg vastberaden bent om het te halen dan kan het natuurlijk alsnog, desnoods met 50 uur per week bezig zijn aan de studie in plaats van de gemiddelde 25 (ik zeg maar wat). En daar heb ik bewondering voor, want dat is knap. Ik zou dat überhaupt niet kunnen, dus respect. Maar het is zeg maar 'niet de bedoeling', ofzo, die studie op dat niveau richt zich dan meer op mensen die het in 25 uur per week kunnen.

Om ook nog maar een voorbeeldje te geven: op de middelbare school zat ik in de klas bij een meisje dat buiten schooluren om (!) nog zo'n zeven/acht uur per dag (!!) aan haar huiswerk zat. Ze is in de zesde klas uiteindelijk maar naar de HAVO gegaan, maar toch, ze heeft de eerste vijf jaar van het VWO dus wél gehaald. Maar je snapt dat ze daar bizar veel moeite voor moest doen en ondanks dat ze 't allemaal (met de hakken over de sloot) haalde was ze simpelweg beter af op de HAVO.
Oud 08-05-2008, 11:19
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Nee, als je een slecht punt haalt is het de bedoeling dat je meer leert, niet minder.

ja dat weet ik ook wel maar ik had geen zin. Juist omdat ik hard had geleerd en het niet had gewerkt
Oud 08-05-2008, 11:19
Verwijderd
Ik vind het zo krom dat ik mijn eindexamen wel in het Nederlands krijg
Oud 08-05-2008, 11:20
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Aaargh, ik krijg toch spontaan de neiging om te gaan verhuizen. Kom ik beneden, is het weer één grote teringzooi, afwas wordt niet gedaan, de tuin is vreselijk smerig, overal nog borden met saus van een barbecue die ze hier gisteren gehad hebben, en ze hebben doodleuk mijn marshmellows -die ik voor vanavond gekocht had- opgegeten.
Pippeloen naamzoek. Doe er eens wat aan!

Oud 08-05-2008, 11:20
Verwijderd
Wie gaat er nou thuis werken, je betaalt toch geen schoolgeld om thuis te werken
Oud 08-05-2008, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Wie gaat er nou thuis werken, je betaalt toch geen schoolgeld om thuis te werken
Die is al oud
Verwijderd
Ik heb wel eens gehad dat ik wat oude tentamens had gemaakt en toen deed ik het tentamen en toen had ik een 4,8 en bij de herkansing had ik maar 1 oud tentamen geoefend en toen had ik opeens een 8,8.
Verwijderd
Citaat:
Die is al oud
Ik ben ook oud, dreumes
Oud 08-05-2008, 11:27
Hanneke
Hanneke is offline
Actieve gebruikers op dit moment
‎Hanneke*+, ‎Andijvie, ‎Cherry Springs

Verwijderd
Verwijderd
Ik wilde net gaan spammen
Oud 08-05-2008, 11:28
Verwijderd
hahahaha
Verwijderd
Haha, kijk maar uit
Verwijderd
ik ga zo douchen en even opruimen denk ik. dan kom ik zondag thuis in een schoon huis
Verwijderd
Citaat:
Haha, kijk maar uit
spam
Oud 08-05-2008, 11:29
Verwijderd
Ik had een keer een tentamen waar ik echt keihard voor had geleerd; haalde ik een 5je Voor het hertentamen nam ik alleen nog eens mijn eerder gemaakte samenvatting door en ineens had ik een 7, terwijl ik het voor mijn gevoel juist nóg slechter gemaakt had. Echt raar. (Maar dat vak was raar )
Oud 08-05-2008, 11:33
Verwijderd
ik heb een keer een vak gehad waar niemand ook maar een tiet van begreep, maar toen kwam ik er achter dat die leraar graag zag dat je commentaar op je eigen antwoorden leverde. dat heb ik uitgebreid gedaan en toen had ik opeens een 9.5!
Oud 08-05-2008, 11:34
Verwijderd
Aantal posts: 2949
Dit is dus mijn 2950e post
Oud 08-05-2008, 11:43
Verwijderd
Citaat:
ja dat weet ik ook wel maar ik had geen zin. Juist omdat ik hard had geleerd en het niet had gewerkt
Welkom in de grote mensen-wereld waar je niet beoordeeld wordt op je inzet, maar op je prestaties.
Oud 08-05-2008, 11:56
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik dacht, misschien kan ik op het dak gaan zitten en een tekening maken van de bomen ofzo. Maar die zijn alleen maar een massa van groene bladeren waarvoor ik te lui ben om ze in beeld te brengen.
Oud 08-05-2008, 11:57
PixelDansje
PixelDansje is offline
woow gefeliciteerd dunhout
Oud 08-05-2008, 11:57
PixelDansje
PixelDansje is offline
13.284 (48.38 berichten per dag)
Oud 08-05-2008, 11:59
Verwijderd
Oud 08-05-2008, 11:59
Verwijderd