Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2009, 10:40
Verwijderd
Citaat:
hallo,

ik zit met een vraag.

is het mogelijk dat je gewoon ongesteld bent tijdens zwangerschap?
pm me a.u.b.

groete
Nee je kunt niet ongesteld zijn, wel doorbloedingen hebben. Dat komt heel vee lvoor.
Oud 25-06-2009, 17:37
ikonzeker
ikonzeker is offline
Citaat:
Nee je kunt niet ongesteld zijn, wel doorbloedingen hebben. Dat komt heel vee lvoor.
is er een duidelijk verschil tussen doorbloedingen en gewoon ongesteldheid?

groete
Oud 25-06-2009, 23:14
PV
PV is offline
Citaat:
is er een duidelijk verschil tussen doorbloedingen en gewoon ongesteldheid?

groete
als je er niet zeker van bent, zwangerschapstest.
Oud 27-06-2009, 12:46
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
hallo,

ik zit met een vraag.

is het mogelijk dat je gewoon ongesteld bent tijdens zwangerschap?
pm me a.u.b.

groete
Ja dat kan. Ik ken verhalen van mensen die er pas achter kwamen dat ze zwanger waren toen ze al bijna moesten bevallen. Ze werden ook nog gewoon 'ongesteld'.

Als je de pil slikt en per ongeluk zwanger raakt bloed je ook nog gewoon in je stopweek.
Oud 27-06-2009, 21:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Als je de pil slikt en per ongeluk zwanger raakt bloed je ook nog gewoon in je stopweek.
Dat kan maar hoeft niet. Vaak zijn je hormonen door je zwangerschap dan al zo ontregeld dat je dan ook geen stopweekbloeding meer krijgt.
Oud 29-06-2009, 06:06
Hulk
Hulk is offline
Een vriendin van mij is niet ongesteld geworden in haar stopweek... Komt dat vaker voor zonder dat je gelijk aan zwangerschap moet denken?

Moet ze nu gewoon weer een nieuwe strip beginnen of even afwachten. En als ze een week wacht, vanaf wanneer is de pil weer betrouwbaar dan?
Oud 29-06-2009, 08:57
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Een vriendin van mij is niet ongesteld geworden in haar stopweek... Komt dat vaker voor zonder dat je gelijk aan zwangerschap moet denken?

Moet ze nu gewoon weer een nieuwe strip beginnen of even afwachten. En als ze een week wacht, vanaf wanneer is de pil weer betrouwbaar dan?
Je cyclus is van meer dingen afhankelijk dan alleen de pil. Zo heeft stress bijvoorbeeld invloed op wanneer je ongesteld wordt (hoe drukker je je maakt, hoe langer het duurt) en het komt idd wel eens voor dat iemand niet ongesteld wordt in haar stopweek
ze moet hoe dan ook NIET wachten met het beginnen aan een nieuwe strip (als ze langer dan 7 dagen wacht is ze niet meer beschermd tegen een zwangerschap die misschien in de maand erna nog kan onstaan) en vooral even een zwangerschapstest kopen want je weet het maar nooit.
Oud 29-06-2009, 10:40
Halflight
Halflight is offline
Hoi, ik weet niet of het hier hoort maar vraag het toch maar even.
Ik slik al een half jaar de pil af en aan, zonder ritme en alles. Nu heb ik gisteravond onbeschermd sex gehad en vanochtend (circa 10 uur erna) een morning after pil geslikt. Kan iemand me vertellen hoe groot de kans nou is dat ik alsnog zwanger raak?
Dankuu
Oud 29-06-2009, 10:54
Verwijderd
Citaat:
hee allemaal..
Ik ben net nieuw hier, omdat ik een probleem heb waar jullie misschien antwoord op hebben..

Ik slik al.. 3 tot 4 maanden de pil: yasmin.
Ik had geen 1 doorbraakbloeding gehad tot vandaag,
tenminste ik denk dat het er 1 was, vanwege de bruinkleurige afscheiding, die ik ook krijg aan het einde van een menstruatie.

Nou heb ik het probleem dat ik volgende week vrijdag met mijn vriend op vakantie ga (3 juli).
En deze doorbraakbloeding heb ik midden in mijn strip gekregen (moet nog 9 dagen slikken). Precies tot de dag dat ik op vakantie ga.

Wat is nou het slimste om te doen?
Om te stoppen met de pil, of de pil door te slikken.. want ik moet nog 9 dagen, en dat is wel nog lang..
Alleen heb ik dan de kans dat ik meer doorbaakbloedingen krijg?

groetjes,

Eef

alvast bedankt voor jullie hulp
je kan niet stoppen als je niet een hele strip hebt afgemaakt en bij mij is t soms na 2 dagen weer weg en soms duurt t tot t eind van de strip
Oud 29-06-2009, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Hoi, ik weet niet of het hier hoort maar vraag het toch maar even.
Ik slik al een half jaar de pil af en aan, zonder ritme en alles. Nu heb ik gisteravond onbeschermd sex gehad en vanochtend (circa 10 uur erna) een morning after pil geslikt. Kan iemand me vertellen hoe groot de kans nou is dat ik alsnog zwanger raak?
Dankuu
af en aan? dus gewoon een week wel week niet dingen vergeten enzo? dan ben je sowieso niet veilig met je pil en nogal achterlijk bezig maar volgens mij is een map best doeltreffend
Oud 29-06-2009, 11:10
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Je cyclus is van meer dingen afhankelijk dan alleen de pil. Zo heeft stress bijvoorbeeld invloed op wanneer je ongesteld wordt (hoe drukker je je maakt, hoe langer het duurt) en het komt idd wel eens voor dat iemand niet ongesteld wordt in haar stopweek
ze moet hoe dan ook NIET wachten met het beginnen aan een nieuwe strip (als ze langer dan 7 dagen wacht is ze niet meer beschermd tegen een zwangerschap die misschien in de maand erna nog kan onstaan) en vooral even een zwangerschapstest kopen want je weet het maar nooit.

Ik heb zelf een lichte pil, waardoor ongesteld worden in mijn stopweek bijna een uitzondering is. Toen ik hiervoor naar de dokter ging, zei ze dat het bij mijn pil (Microgynon 20) vaker voorkomt en dat het geen probleem is om na een ongesteldheidsloze stopweek gewoon met een nieuwe strip te beginnen.
Pas als ik na twee stopweken nog niet ongesteld ben en ik twijfel, is het verstandig om even een test te doen. Ik heb al meerdere (negatieve) testen gedaan en dus redelijk expert op dit gebied.

Ik denk dat het beste is als ze zelf even langs de dokter gaat. En als ze twijfelt, gewoon even testen, in de meeste gevallen blijkt er niets aan de hand te zijn.
Oud 29-06-2009, 11:22
Halflight
Halflight is offline
Citaat:
af en aan? dus gewoon een week wel week niet dingen vergeten enzo? dan ben je sowieso niet veilig met je pil en nogal achterlijk bezig maar volgens mij is een map best doeltreffend
Ik wilde stoppen met de pil na mijn relatie, alleen mijn menstruatie is verschrikkelijk heftig dus ben ik weer begonnen, maar ik ben een chaoot en vergat het steeds. Slikte niet met het doel van anticonceptie.. Maar bedankt
Oud 29-06-2009, 11:46
Verwijderd
maar toch voor de zekerheid een test doen denk ik dan toch
Oud 29-06-2009, 13:03
Halflight
Halflight is offline
Ik weet dus nu niet meer wanneer mijn ongesteldheid komt, dus vanaf wanneer is het zinvol dat te doen? Binnenkort maar weer goed met de pil omgaan, nu maak ik er een beetje een zootje van
Oud 29-06-2009, 15:45
Lasagna
Lasagna is offline
hallo allemaal,

ik ben vrijdag mijn pil vergeten en heb die toen zaterdag een paar uur voor mijn volgende pil ingenomen.
het probleem is dat ik vervolgens dié pil weer ben vergeten. zondag heb ik er toen 2 in moeten nemen op het normale tijdstip. ik heb die dagen wel gewoon seks gehad. wat is het risico?
Oud 29-06-2009, 16:49
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
maar toch voor de zekerheid een test doen denk ik dan toch
Is zo'n test wel gewoon betrouwbaar als ze die nu neemt als ze aan de nieuwe strip begint?
Oud 30-06-2009, 01:20
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Is zo'n test wel gewoon betrouwbaar als ze die nu neemt als ze aan de nieuwe strip begint?
zo'n test meet geen oestrogeen (wat in de pil zit), maar hcg (een hormoon dat alleen maar door bevruchte eitjes gemaakt wordt)

dus ja zo'n test is betrouwbaar
Oud 30-06-2009, 01:22
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
hallo allemaal,

ik ben vrijdag mijn pil vergeten en heb die toen zaterdag een paar uur voor mijn volgende pil ingenomen.
het probleem is dat ik vervolgens dié pil weer ben vergeten. zondag heb ik er toen 2 in moeten nemen op het normale tijdstip. ik heb die dagen wel gewoon seks gehad. wat is het risico?
ligt er maar net aan in welke week je ze bent vergeten. als je voordat je die eerste pil vergeten bent 7 dagen aaneengesloten een pil hebt geslikt, valt het risico op zwangerschap nog wel mee (als in: heel kleine kans). Ben je ze in de eerste week vergeten, dan is er een iets groter risico op zwangerschap en zou ik het toch even in de gaten houden. Oh en de rest van deze pilstrip wel even aanvullende maatregelen gebruiken.
Oud 01-07-2009, 14:50
indigo
indigo is offline
Okee, ik zou dit eigenlijk moeten weten natuurlijk maar ik wil even jullie mening . Ik heb blaasontsteking en daarvoor nitrofurantoine (antibioticum) gekregen. Ik heb zelf wel eens gehoord dat (alle?) antibiotica interactie kunnen geven met de pil. Maar ik vroeg het aan de doktersassistente en die zei dat dat niet zo was, de apotheek heeft ook niet gewaarschuwd, maar in het Farmacotherapeutisch Kompas staat dat het wel elkaar kan beïnvloeden:
Gelijktijdig gebruik van antibiotica kan de enterohepatische kringloop verstoren, waardoor de bloedspiegels van oestrogenen worden verlaagd en de betrouwbaarheid afneemt. Bij kortdurend gelijktijdig gebruik van leverenzyminducerende stoffen of antibiotica tevens een aanvullend barrièremiddel gebruiken gedurende de behandelingsperiode en nog 7 dagen daarna,(...)

Dus wat moet ik nou geloven? En ik ben nu op de 20e dag van mijn strip (en ook vandaag begonnen met AB) dus ik weet niet of dat nog uitmaakt?
Oud 01-07-2009, 15:17
Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
Ik heb even gezocht maar kan niet zo snel antwoord op mijn vraag vinden, weet ook niet zo goed of het in deze topic thuis hoort eigenlijk.
Al een aantal jaar ben ik onder behandeling voor migraine. Ik had hier altijd veel last van (6 zware aanvallen per maand waarbij ik 1 of 2 dagen uitgeschakeld was) maar sinds een half jaar ongeveer zijn de aanvallen goed onder controle met clonidine. Nu heb ik nog eens of twee keer per maand een lichte aanval, meer migraine sans migraine dus dat de echte hoofdpijn wegblijft.
Maaar, drie weken geleden ben ik met de pil begonnen (stediril 30). De eerste week dat ik de pil slikte merkte ik echt 0,0 maar de tweede (vorige) week heb ik 8 dagen achter elkaar ongeveer constant weer échte migraine gehad; uitvalsverschijnselen, spraakstoornissen en dodelijke hoofdpijn. Toen het kwartje viel dat het heel goed aan de pil zou kunnen liggen heb ik de huisarts gebeld, die toevallig op vakantie bleek te zijn. De vervangende arts/assistente dacht dat het waarschijnlijk toeval was en vond dat ik maar in bed moest gaan liggen wachten tot het over ging en/of mijn eigen arts weer terug is. Omdat dit nog een week zou duren ben ik (afgelopen vrijdag) met de pil gestopt. Maandag had ik mijn laatste aanval, vandaag en gister heb ik behalve de restverschijnselen (moeheid, sufheid en concentratie van 0) nergens last van gehad.
Nu mijn vraag: herkent iemand dit? Hoe groot is de kans dat dit toeval was? Zijn er pillen waarbij minder migraine voorkomt, of wordt het dan een andere manier van anticonceptie?
Oud 01-07-2009, 23:38
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Okee, ik zou dit eigenlijk moeten weten natuurlijk maar ik wil even jullie mening . Ik heb blaasontsteking en daarvoor nitrofurantoine (antibioticum) gekregen. Ik heb zelf wel eens gehoord dat (alle?) antibiotica interactie kunnen geven met de pil. Maar ik vroeg het aan de doktersassistente en die zei dat dat niet zo was, de apotheek heeft ook niet gewaarschuwd, maar in het Farmacotherapeutisch Kompas staat dat het wel elkaar kan beïnvloeden:
Gelijktijdig gebruik van antibiotica kan de enterohepatische kringloop verstoren, waardoor de bloedspiegels van oestrogenen worden verlaagd en de betrouwbaarheid afneemt. Bij kortdurend gelijktijdig gebruik van leverenzyminducerende stoffen of antibiotica tevens een aanvullend barrièremiddel gebruiken gedurende de behandelingsperiode en nog 7 dagen daarna,(...)

Dus wat moet ik nou geloven? En ik ben nu op de 20e dag van mijn strip (en ook vandaag begonnen met AB) dus ik weet niet of dat nog uitmaakt?
als je dan toch in het farmacotherapeutisch kompas kijkt, kijk dan ook gelijk even bij je eigen antibioticum
Daar staan geen interacties vermeld met anticonceptiva, dus je bent gewoon beschermd. (bij andere antibiotica staat het namelijk wel vermeld bij de interacties)

no worries dus
Oud 01-07-2009, 23:41
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb even gezocht maar kan niet zo snel antwoord op mijn vraag vinden, weet ook niet zo goed of het in deze topic thuis hoort eigenlijk.
Al een aantal jaar ben ik onder behandeling voor migraine. Ik had hier altijd veel last van (6 zware aanvallen per maand waarbij ik 1 of 2 dagen uitgeschakeld was) maar sinds een half jaar ongeveer zijn de aanvallen goed onder controle met clonidine. Nu heb ik nog eens of twee keer per maand een lichte aanval, meer migraine sans migraine dus dat de echte hoofdpijn wegblijft.
Maaar, drie weken geleden ben ik met de pil begonnen (stediril 30). De eerste week dat ik de pil slikte merkte ik echt 0,0 maar de tweede (vorige) week heb ik 8 dagen achter elkaar ongeveer constant weer échte migraine gehad; uitvalsverschijnselen, spraakstoornissen en dodelijke hoofdpijn. Toen het kwartje viel dat het heel goed aan de pil zou kunnen liggen heb ik de huisarts gebeld, die toevallig op vakantie bleek te zijn. De vervangende arts/assistente dacht dat het waarschijnlijk toeval was en vond dat ik maar in bed moest gaan liggen wachten tot het over ging en/of mijn eigen arts weer terug is. Omdat dit nog een week zou duren ben ik (afgelopen vrijdag) met de pil gestopt. Maandag had ik mijn laatste aanval, vandaag en gister heb ik behalve de restverschijnselen (moeheid, sufheid en concentratie van 0) nergens last van gehad.
Nu mijn vraag: herkent iemand dit? Hoe groot is de kans dat dit toeval was? Zijn er pillen waarbij minder migraine voorkomt, of wordt het dan een andere manier van anticonceptie?
Er is wel degelijk een relatie tussen de pil en migraine, migraine kan als bijwerking van de pil optreden en daarmee bestaande migraine verergeren. Ik zou dus zodra je huisarts terug is een afspraak maken en samen even een plan van aanpak verzinnen. Je hebt namelijk de kans dat je lichaam er aan went en de migraine dan weer teruggaat zoals het was, maar je kan eventueel ook een andere pil krijgen.
Oud 03-07-2009, 13:37
Ketter
Ketter is offline
Gewoon vaker je broek aanhouden.
Oud 04-07-2009, 08:55
indigo
indigo is offline
Dankje Pluis, dat was niet zo scherp van mij . Toch stom dat het dan niet ergens anders duidelijker staat.
Oud 06-07-2009, 09:16
Verwijderd
Ik heb een soort van vraagje. Ik ben gisteren mijn pil vergeten. Ik heb hem toen precies op de 12 uur grens ingenomen. Nou staat op pilvergeten.nl van als je eronder zit er niets aan de hand is en als je er overheen zit je een map moet overwegen en 7 dagen beschermde seks. Die map lijkt me een beetje raar omdat ik donderdag voor het laatst seks heb gehad? Ik begon op maandag met de pil en vergat hem dus zondag .Maar mijn stopweek is al 3 maanden lang maar 4 dagen ipv 7, ik weet niet of dit invloed heeft?
Oud 06-07-2009, 17:30
Verwijderd
Dit is de eerste keer dat ik de pil ga gebruiken, en ik wilde even weten of je die gewoon mag beginnen wanneer je dat wilt. Het is nu namelijk niet als anticonceptie bedoeld, maar als menstruatie regelaar. En als je doorslikt, bijvoorbeeld een halve strip langer, kun je dan na de stopweek met diezelfde strip verder gaan of moet je dan een nieuwe aanbreken?

Sorry, nieuw met dit alles en ik was dit vergeten te vragen bij de huisarts, aangezien ik weg wilde toen ze met haar soa praatje begon en over de bloemetjes en de bijtjes. Voelde alsof ik weer biologieles uit de brugklas kreeg
Oud 07-07-2009, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Dit is de eerste keer dat ik de pil ga gebruiken, en ik wilde even weten of je die gewoon mag beginnen wanneer je dat wilt. Het is nu namelijk niet als anticonceptie bedoeld, maar als menstruatie regelaar. En als je doorslikt, bijvoorbeeld een halve strip langer, kun je dan na de stopweek met diezelfde strip verder gaan of moet je dan een nieuwe aanbreken?

Sorry, nieuw met dit alles en ik was dit vergeten te vragen bij de huisarts, aangezien ik weg wilde toen ze met haar soa praatje begon en over de bloemetjes en de bijtjes. Voelde alsof ik weer biologieles uit de brugklas kreeg
Als het niet als anticonceptie is bedoeld mag je inderdaad zelf weten wanneer je ermee begint.
Bij de meeste pillen zijn alle tabletten in de strip hetzelfde, dus als je een week hebt doorgeslikt kun je na de stopweek gerust met de volgende strip verder . Tenzij je een twee- of driefasenpil hebt (te herkennen aan 2 of 3 verschillende kleurtjes tabletten per strip), maar als je de pil wil voor menstruatieregeling schrijft de huisarts echt geen meerfasenpil voor.
Oud 07-07-2009, 10:22
Alyssia
Alyssia is offline
Oké ik heb ook een vraag
Ik ben nu ongeveer een jaar aan de pil, ethinylestradiol/levonorgestrel (getalletjes weet ik even niet), volgens de dokter een van de lichtste pillen. Het dient als anticonceptie.
Nu heb ik echter al een dik half jaar steeds minder zin in seks en ik las dat een teveel aan oestrogeen (wat dus in de pil zit) daarvoor kan zorgen. Nu heb ik al een superlichte pil, dus wat kan ik doen om meer zin te krijgen? Want ik vind het zelf niet zo prettig.

Misschien hoort deze vraag hier trouwens niet hoor, maar oke.
Oud 07-07-2009, 10:31
Hulk
Hulk is offline
Misschien dat je daar gevoelig voor bent?

als het echt heel erg is zou ik gewoon een ander anticonceptiemiddel overwegen...
Oud 07-07-2009, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Als het niet als anticonceptie is bedoeld mag je inderdaad zelf weten wanneer je ermee begint.
Bij de meeste pillen zijn alle tabletten in de strip hetzelfde, dus als je een week hebt doorgeslikt kun je na de stopweek gerust met de volgende strip verder . Tenzij je een twee- of driefasenpil hebt (te herkennen aan 2 of 3 verschillende kleurtjes tabletten per strip), maar als je de pil wil voor menstruatieregeling schrijft de huisarts echt geen meerfasenpil voor.
Het is inderdaad een eenfasepil. Bedankt voor je antwoord
Oud 07-07-2009, 18:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Oké ik heb ook een vraag
Ik ben nu ongeveer een jaar aan de pil, ethinylestradiol/levonorgestrel (getalletjes weet ik even niet), volgens de dokter een van de lichtste pillen. Het dient als anticonceptie.
Nu heb ik echter al een dik half jaar steeds minder zin in seks en ik las dat een teveel aan oestrogeen (wat dus in de pil zit) daarvoor kan zorgen. Nu heb ik al een superlichte pil, dus wat kan ik doen om meer zin te krijgen? Want ik vind het zelf niet zo prettig.

Een andere samenstelling van hormonen kan soms ook verschil maken dus een andere pil proberen kan helpen of idd een ander anticonceptiemiddel wat eventueel minder hormonen bevat.
Oud 07-07-2009, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Oké ik heb ook een vraag

Plaatselijke anticonceptie, met of zonder hormonen.
Oud 09-07-2009, 17:38
xxAnouk
xxAnouk is offline
Ik heb een vraag die waarschijnlijk al 20x is gesteld, maar ik heb niet echt de tijd om alles door te spitten hier, dus sorry daarvoor!
Maar mijn laatste menstruatie begon 7,5 weken geleden.. dat heb ik wel vaker, daarom heb ik nu ook de pil gehaald. Maar ik ga al over een week op vakantie, en het zou wel weer precies zo uitkomen dat ik dan net ongesteld wordt. Dat wil ik echt heel graag voorkomen, dus eigenlijk wil ik nu met de pil beginnen, maar kan dat?
En is het wel slim om te doen? Is de kans op tussenbloedingen dan niet groter, omdat ik dan veel te lang niet ongesteld ben?

Ik doe het alleen om mijn menstruatie regelmatig te krijgen, dus als het niet betrouwbaar is maakt het niet uit.
Alvast bedankt!

x

Laatst gewijzigd op 09-07-2009 om 17:44.
Oud 09-07-2009, 20:14
Pluis
Pluis is offline
Je kán het proberen en vandaag nog beginnen met slikken, maar er is een vrij grote kans dat het niet werkt. Veel mensen die de pil gebruiken om hun menstruatie een keer over te slaan dan wel uit te stellen krijgen alsnog een doorbraakbloeding (een paar dagen later dan ze normaal gesproken ongesteld zouden moeten worden)
Als je een doorbraakbloeding krijgt moet je overigens wel je strip afmaken.
Oud 09-07-2009, 20:42
Hulk
Hulk is offline
Doet me denken aan het zusje van mn ex. Die wilde op vakantie niet ongesteld worden, dus voor het eerst aan de pil. En met als resultaat dat het 3x zo erg was en wel een maand lang duurde
Oud 09-07-2009, 22:11
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Vorige week donderdag ben ik gestart met de pil, dit was de eerste dag van mijn menstruatie. Dinsdag was het redelijk over, maar woensdag had ik weer wat bloedverlies en nu nog steeds. Is dit nu een doorbraakbloeding of kan het gewoon zijn dat mijn menstruatie langer duurt?
Oud 10-07-2009, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Oké ik heb ook een vraag

Meestal komt minder zin in seks niet door de pil of door een andere hormonale oorzaak, maar door een psychische of relationele oorzaak. Neemt niet weg dat je kunt proberen of het beter wordt met bv. de nuvaring (ring om de baarmoedermond die plaatselijk hormonen afgeeft), maar vestig er niet al je hoop op en kijk ook eens of er niet iets anders is waar het aan zou kunnen liggen, bv. veel spanning.
Oud 10-07-2009, 06:47
Verwijderd
Citaat:
Vorige week donderdag ben ik gestart met de pil, dit was de eerste dag van mijn menstruatie. Dinsdag was het redelijk over, maar woensdag had ik weer wat bloedverlies en nu nog steeds. Is dit nu een doorbraakbloeding of kan het gewoon zijn dat mijn menstruatie langer duurt?
Tijdens de eerste pilstrip heeft >10% van de gebruiksters 'spotting', dagelijks verlies van een klein beetje menstruatiebloed, zo weinig dat je het met een inlegkruisje prima kan opvangen. Na de eerste stopweek zou dat over moeten zijn.
Oud 10-07-2009, 21:35
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Meestal komt minder zin in seks niet door de pil of door een andere hormonale oorzaak, maar door een psychische of relationele oorzaak. Neemt niet weg dat je kunt proberen of het beter wordt met bv. de nuvaring (ring om de baarmoedermond die plaatselijk hormonen afgeeft), maar vestig er niet al je hoop op en kijk ook eens of er niet iets anders is waar het aan zou kunnen liggen, bv. veel spanning.
Sarah, die nuvaring werkt niet lokaal, maar systemisch. De werkzame stoffen worden opgenomen door de vaginawand en werkt net zoals de normale pil, met als verschil dat de dosering lager is.
Oud 11-07-2009, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Sarah, die nuvaring werkt niet lokaal, maar systemisch. De werkzame stoffen worden opgenomen door de vaginawand en werkt net zoals de normale pil, met als verschil dat de dosering lager is.
je hebt gelijk
Oud 11-07-2009, 12:38
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik ben een hele tijd geleden, 3 jaar ofzo, gestopt met het slikken van de pil. Sinds toen werd ik nog maar 1 a 2 keer per jaar ongesteld en verder geen eisprong. Nu raadde de huisarts mij aan eerst eens weer met de pil te beginnen om te kijken of de menstruatie dan weer op gang komt. Is de kans groot dat mocht ik ooit weer stoppen om wat voor reden dan ook dat dit gewoon weer terugkomt?
Oud 11-07-2009, 15:40
dreamday
dreamday is offline
[probleem] ik ben maandag gestopt met de pil, heb woensdag seks gehad en donderdag (veel minder dan anders) ongesteld geworden. Nu zou ik zondag weer starten maar... ik ben op vakantie en de pil vergeten nu stuurt mn broer een strip op maar die is hier pas dinsdag als ik mazzel heb.. heb ik nu een groot probleem? kans om zwanger te worden of weet ik het allemaal? [/probleem]
Oud 11-07-2009, 19:12
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
[probleem] ik ben maandag gestopt met de pil, heb woensdag seks gehad en donderdag (veel minder dan anders) ongesteld geworden. Nu zou ik zondag weer starten maar... ik ben op vakantie en de pil vergeten nu stuurt mn broer een strip op maar die is hier pas dinsdag als ik mazzel heb.. heb ik nu een groot probleem? kans om zwanger te worden of weet ik het allemaal? [/probleem]
even kijken. Heb je nou zondag de laatste ingenomen?
Dat je minder ongesteld bent geeft niks, je lijf weet nu nog niet dat je zondag een nieuwe strip moet dus dat is gewoon natuurlijke variatie.
Je bent tot zondag nog beschermd, dus over die seks van woensdag hoef je je geen zorgen te maken, maar je moet nu wel tot je je nieuwe strip leeg hebt extra bescherming gebruiken (condooms dus), omdat je te laat begint. (als je te laat begint kan er namelijk een eicel beginnen met rijpen en je dus vruchtbaar maken)
Oud 18-07-2009, 23:58
Sortjuh
Sortjuh is offline
Als je je pil in de 3e week vergeet dan kan je kiezen of je nu een stopweek inlast of dat je nog een strip slikt. Stel dat je nog een strip slikt en na 4 dagen weer een pil vergeet, telt dat dan als week 1 of als 3?

Ik had dus al een hele strip op, wilde er nog eentje achteraan slikken en vergat er ergens in de eerste week (dus de 4e week in totaal, die week telt gewoon als een week 3 toch?) eentje, toen heb ik die alsnog ingenomen en doorgegaan met slikken. Gister, 4 dagen na het vergeten van die ene pil ben ik er nog een vergeten, die heb ik net ingenomen samen met de pil van vandaag. Maar telt dat nu als in week 1 een pil vergeten of als in week 3 een pil vergeten? Of heb ik het nu allemaal helemaal mis?
Oud 19-07-2009, 12:27
Verwijderd
Die telt als week 3, MAAR omdat je nog in de inhaalweek zat, telt het ook als 'twee pillen vergeten in 1 strip'. En dat is altijd een risico.
Waarschijnlijk is er niets aan de hand hoor, ook omdat je al op 21+ dagen zat toen je er een vergat. Maar voor de zekerheid kun je toch beter de komende week condooms gebruiken en als je in de afgelopen week seks hebt gehad, over een week of drie een zwangerschapstestje doen. het zal wel meevallen, maar je weet nooit.
Oud 19-07-2009, 18:07
Sortjuh
Sortjuh is offline
Haha ik ben echt superdom. Ik keek gister na 12en op de klok en toen dacht ik kut! Het is zondag, vergeten! Maar het was dus eigenlijk nog zaterdag dus ik ben die pil helemaal niet vergeten.

Heb hem wel 2x ingenomen gister maar dat is voor zo ver ik weer geen probleem toch?
Oud 20-07-2009, 09:57
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Haha ik ben echt superdom. Ik keek gister na 12en op de klok en toen dacht ik kut! Het is zondag, vergeten! Maar het was dus eigenlijk nog zaterdag dus ik ben die pil helemaal niet vergeten.

Heb hem wel 2x ingenomen gister maar dat is voor zo ver ik weer geen probleem toch?
een pilletje extra is geen drama, je komt nu dus alleen 1 pil tekort in je strip.
Oud 20-07-2009, 20:07
Sortjuh
Sortjuh is offline
Citaat:
een pilletje extra is geen drama, je komt nu dus alleen 1 pil tekort in je strip.
Mja dat komt wel goed.
Oud 23-07-2009, 17:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mensen ervaring met overstappen van Microgynon 30 naar Yasmin?

Toen ik 16 was ben ik begonnen met Microgynon, maar ik kreeg er best veel puistjes van. Ik heb tot m'n 18e een soort diane pil geslikt, waar m'n puistjes duidelijk veel minder van werden. Van de huisarts moest ik weer terug naar Microgynon 30. Ik kreeg wel weer wat puistjes, maar ze zaten op m'n kin en het viel niet zo op. Sinds een paar maand (3 à 4) nemen de puistjes echter toe. Wat meer op m'n kin en sinds kort zitten er af en toe ook een paar op m'n wangen. Zo erg is dat nog niet als ze klein waren, maar het zijn soms kleine ontstekingen. Acné-achtig dus.

Ik vind dit echt niet mooi, ik had zo'n mooi gaaf huidje. M'n huid oogt verder wel gezond, maar die rode vlekjes zijn niet fijn. Ik weet niet of ik van m'n huisarts Yasmin mag (ze was er 1,5 jaar geleden, toen ik over moest op Microgynon ook niet voor), maar ik hoor toch verhalen dat dit een gunstige pil is.

Buiten puistjes ben ik namelijk ook emotioneel instabiel. Ik zit nu sterk te denk dat dat door de pil komt, aangezien ik dat gevoel al ruim een jaar heb.
Oud 23-07-2009, 17:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben een jaar of vijf geleden (toen Yasmin net op de markt was) overgestapt van microgynon 30 naar Yasmin. Wel om een andere reden dan jij. Van de microgynon werd ik gewoon echt ziek. De eerste paar pillen van een strip kon ik echt niet binnen houden, die kotste ik 's nachts uit en dan was ik ook heel misselijk, had ik last van opvliegers enzo. Na een paar pillen was dat over maar tijdens m'n stopweek had ik dan vreselijk hoofdpijn, buikpijn en rugpijn. Met Yasmin heb ik hier geen last meer van. Ik vind het een fijne pil, nadeel is wel dat je per twee doosjes (zes strips) 25 euro eigen bijdrage moet betalen. Het kost je dus 50 euro per jaar wat niet vergoed wordt.

Hoe het effect op je huid is durf ik niet te zeggen. In de bijsluiter staat geloof ik wel dat het een gunstig effect op je huid kan hebben maar ik heb hier geen ervaring mee, ik heb zelf een droge huid dus sowieso nauwelijks puistjes. Het is wel een hele lichte pil, daar moet je lichaam tegen kunnen. Ik zou Diane ook wel in overweging nemen.

Regels voor berichten