Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2010, 16:16
Rationeel
Rationeel is offline
noem het dan je ploertendoder ofzo
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Was het zo klein dan?
Nee. EN VERDER TREED IK NIET IN DETAILS!
Verwijderd
Citaat:
:')
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik was eens bij een opera waar alle rollen dubbel bezet waren. Een acteur en een zanger. En de acteur acteerde de rol en de zanger zong hem alleen. Het was echt superverwarrend.
Over toneel gesproken dus.
Er waren echt twintig mensen op het podium bezig, allemaal figuranten die er niet hoefden te zijn enzo, echt WOW
Rationeel
Rationeel is offline
ajaaaaaxxxx!!!!
Verwijderd
Ik vond Martin leuk praten. Ik ben niet zo'n fan van Limburgs omdat het vaak zo 'iedere zin is tevens een vraag' gebeuren is maar jij hebt dat niet en daarom is het leuk. Ok dit kan ik niet goed verwoorden
Oud 07-02-2010, 16:17
Verwijderd
Nieuwe pagina, nieuwe onderwerpen!
Oud 07-02-2010, 16:18
Verwijderd
great
Verwijderd
Ik moet de badkamer zo maar eens gaan schoonmaken
Verwijderd
Citaat:
We hadden het over snacks
Verwijderd
Ik heb wel dat ik in verschillende talen een andere toonhoogte heb. Mijn ouders hebben dat niet zo. Mijn Nederlands is vrij hoog vergeleken bij mijn Engels en in het Frans is het nog lager. ;x
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik vond Martin leuk praten. Ik ben niet zo'n fan van Limburgs omdat het vaak zo 'iedere zin is tevens een vraag' gebeuren is maar jij hebt dat niet en daarom is het leuk. Ok dit kan ik niet goed verwoorden
Leon van der zanden
Oud 07-02-2010, 16:19
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik heb een vertaalmachine gevonden voor in mijn sidebar <333
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ow, ik heb nog altijd die stomme sneeuw-ava *gaat op zoek naar de andere ava*
Verwijderd
Citaat:
Ik was eens bij een opera waar alle rollen dubbel bezet waren. Een acteur en een zanger. En de acteur acteerde de rol en de zanger zong hem alleen. Het was echt superverwarrend.
Over toneel gesproken dus.
Er waren echt twintig mensen op het podium bezig, allemaal figuranten die er niet hoefden te zijn enzo, echt WOW
maar dat lijkt me nog duidelijker dan het stuk waar ik ooit was!
Het was een compilatie van alle stukken van Shakespeare en er waren drie acteurs. En die deden dan dingen als: ik ren een rondje om dit decorstuk en daarna heb ik een andere rol en dat moet het publiek maar gewoon weten. Het was vast heel artistiek verantwoord maar ik begreep er geen hol van
Oud 07-02-2010, 16:20
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Jamaar je begon er zelf over!

Citaat:

Ik vat het op als een compliment. De meeste mensen zeggen dat ik een fijn accent heb om na te luisteren, dus ik geloof ze maar.

Overigens verstaan de meeste mensen onder Limburgs dat Zuid-limburgse, wat ze in Heerlen spreken (of daar spreekahn ze ), en dat heb je in Roermond veel minder.
Oud 07-02-2010, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Het was een compilatie van alle stukken van Shakespeare en er waren drie acteurs. En die deden dan dingen als: ik ren een rondje om dit decorstuk en daarna heb ik een andere rol en dat moet het publiek maar gewoon weten. Het was vast heel artistiek verantwoord maar ik begreep er geen hol van
Volgens mij was dat van een bepaald niet artistiek verantwoord comedygroepje. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Was het in het Engels?
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
oh dat is helemaal naar ja
mja, dat is tenminste niet in het Italiaans met Duitse boventiteling, dat scheelt ook wel
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:

Ik vat het op als een compliment. De meeste mensen zeggen dat ik een fijn accent heb om na te luisteren, dus ik geloof ze maar.

Overigens verstaan de meeste mensen onder Limburgs dat Zuid-limburgse, wat ze in Heerlen spreken (of daar spreekahn ze ), en dat heb je in Roermond veel minder.
Wat ze in Heerlen en Kerkrade spreken, klinkt echt afschuwelijk (denk aan Mona reclame).
Verwijderd
Citaat:
Leon van der zanden
die is toch nie limburgs?
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ok.
Oud 07-02-2010, 16:22
Verwijderd
Ik heb niet per se in verschillende talen een ander toonhoogte maar ik pas mijn toonhoogte (onbewust) wel heel erg aan op degene met wie ik praat als ik met een man praat en zeker wil overkomen is mijn stem zo een octaaf lager dan wanneer ik met een vrouw praat en grappig wil overkomen.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
We hadden het over snacks
Je frikandel speciaal.

Je gehaktstaaf.

Je kaassouffle.

Je hamburger hawaii.
Verwijderd
In Kerkrade is het echt haast niet te verstaan.

Mijn moeder komt uit Maastricht, en dat is ook erg, maar ik hoor het gewoon graag omdat ik er herinneringen bij heb.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Volgens mij was dat van een bepaald niet artistiek verantwoord comedygroepje. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Was het in het Engels?
is dat niet artistiek verantwoord nee, met zijn drieën alle rollen spelen?
Oud 07-02-2010, 16:23
Verwijderd
Citaat:
nee volgens mij was het in het Nederlands! En het was in Groningen maar volgens mij waren ze op tournee. Ergens in de kelder heb ik nog wel het foldertje ervan. Er lachte niemand dus als het comedy was, dan was het ook niks
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
die is toch nie limburgs?
Daar ken ik die grap van
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
In Kerkrade is het echt haast niet te verstaan.

Mijn moeder komt uit Maastricht, en dat is ook erg, maar ik hoor het gewoon graag omdat ik er herinneringen bij heb.
Oude vrouwtjes in de bus in Maastricht zijn altijd rampzalig. Die praten heel overdreven.
Oud 07-02-2010, 16:24
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Meestal werkt het wel als je een ander attribuut of kostuum aandoet. En sommige acteurs zijn gewoon goed, die kunnen heel snel switchen in een compleet andere rol.
Oud 07-02-2010, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Meestal werkt het wel als je een ander attribuut of kostuum aandoet. En sommige acteurs zijn gewoon goed, die kunnen heel snel switchen in een compleet andere rol.
mjah dan nog denk ik dat je het bij maximaal drie rollen per acteur moet houden
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
JA inderdaad je moet er wel een goede acteur voor zijn.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
eh ja sowieso, wow
Oud 07-02-2010, 16:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, dat denk ik wel.

Of dat je niet zo stom moet zijn om een stuk te willen spelen waar je niet genoeg acteurs voor hebt.
Oud 07-02-2010, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Daar ken ik die grap van
oh ik zit te suffen
Oud 07-02-2010, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Moest ik ook van jou
Oud 07-02-2010, 16:27
Verwijderd
ja

Ik ben wel vaak naar stukken van het NNT geweest en daar zit ook wel eens een dubbelrol in, vaak van twee kleine rollen. Maar dan trekt de acteur wel een totaal ander jasje aan en zet een pruik op ofzo en gebruikt zijn stem anders.
Oud 07-02-2010, 16:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ja

Ik ben wel vaak naar stukken van het NNT geweest en daar zit ook wel eens een dubbelrol in, vaak van twee kleine rollen. Maar dan trekt de acteur wel een totaal ander jasje aan en zet een pruik op ofzo en gebruikt zijn stem anders.
Idd, dan kan het wel. Maar het moet niet te geforceerd zijn. Liever gebruik je voor iedere rol een andere acteur.
Oud 07-02-2010, 16:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ja

deden ze niet eens andere dingen aan nee?
Oud 07-02-2010, 16:30
Verwijderd
ja een jasje ofzo, iets dat over de basis van de kleren kan
Oud 07-02-2010, 16:31
Verwijderd
of net als in blackface, gewoon voor de helft jezelf zwart schilderen en dan alleen je profiel laten zien en telkens draaien als je je andere rol speelt! <333
Oud 07-02-2010, 16:32
Verwijderd
Citaat:
of net als in blackface, gewoon voor de helft jezelf zwart schilderen en dan alleen je profiel laten zien en telkens draaien als je je andere rol speelt! <333
Spoiler

kerel links
Oud 07-02-2010, 16:33
Verwijderd
Ik noem de mijne Behemoth.
Oud 07-02-2010, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Leon van der zanden
Die kwam ik een keer tegen in de Altstadt. Ik zei dat ik hem kende van zijn conference "Hoerenzoon" en toen zei hij: "zeg dat maar niet te hard".
Oud 07-02-2010, 16:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, dan geef je er wel een mooie uitwerking aan, maar het moet wel passen in het stuk natuurlijk.
Oud 07-02-2010, 16:35
Verwijderd
is leon van der zanden ook die kerel uit olifantendoders?
Oud 07-02-2010, 16:35
Verwijderd
ik moet vaker naar toneel gaan. Maar dat is zo lastig (lees: duur) in Enschede.
Oud 07-02-2010, 16:36
Verwijderd
Citaat:
is leon van der zanden ook die kerel uit olifantendoders?
Dat is een brabander toch?
Oud 07-02-2010, 16:38
Verwijderd
Citaat:
is dat niet artistiek verantwoord nee, met zijn drieën alle rollen spelen?
Dat zeg ik niet.
Ik bedoel dat ik een groepje uit Engeland ken die dat deden, en die bepaald niet artistiek verantwoord waren.

Maar echt een heel bijzonder truukje is het ook niet hoor. Het gebeurt zo vaak. Wat dacht je van al die verhalenvertellers, als bijvoorbeeld Frank Groothof?
Oud 07-02-2010, 16:39
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Die kwam ik een keer tegen in de Altstadt. Ik zei dat ik hem kende van zijn conference "Hoerenzoon" en toen zei hij: "zeg dat maar niet te hard".
Oud 07-02-2010, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Moest ik ook van jou
Ach gossie, wil je zo graag weten hoe de piemel van mijn tegenspeler eruit zag?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten