Piano - wel talent voor; al mijn leraren roepen dat ik een mooie aanslag heb. Heb wel al tien jaar les, tussendoor ook zelf gespeeld zonder les.
Cello - Kon goed aanstrijken maar ik kon de stok slecht vasthouden en de snaren indrukken vond ik maar zwaar.
Gitaar - daar kan ik niks mee, behalve stemmen.
Viool - wel talent voor: ik hou hem redelijk goed vast en kon er de eerste keer al wat liedjes op spelen. (op gehoor en met de kennis van de fretafstanden van een gitaar). Ik hou wel de strijkstok vast als een cellostok 0_o
Orgel - moeilijk; je gaat steeds langzamer spelen als je naar jezelf luistert. Ik tenminste.
Orgel met pomppedalen (dat je zelf de lucht door de pijpen pompt): geen talent voor, ik kon mijn voeten en handen niet afzonderlijk bewegen.
Klavecimbel - ik durfde de toetsen niet goed in te drukken dus de helft van de tijd kwam er geen geluid uit. Oei.
Blokfluit - ik heb het jarenlang gespeeld en er nooit wat van gekund. De kat van mijn moeder valt me zelfs aan als ik blokfluit speel - dat zegt genoeg toch?
carillion - ondanks de roddels op onzin, heb ik géén talent voor met mijn vuisten spelen. Snelle toonladders zijn al moeilijk genoeg als je tien vingers mag gebruiken!
Wat is het laatste dat jij hebt gekregen? Van wie en voor welke gelegenheid?