Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2010, 15:49
Verwijderd
Citaat:
ja uh, fijn dat je me even facepalmt want je wil niet weten hoe vaak ik dat hier doe als jij weer een plaatje post van FANTASTISCHE HAKKEN
Advertentie
Verwijderd
Mjah mijn school had officieel iets van 3000 leerlingen schat ik maar die zaten verspreid over de hele stad, mijn afdeling was de grootste met 1200.
http://www.hetstedelijk.nl/ !
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
2000 is toch ook vrij klein voor een middelbare school?
Met 700 ken je al helemaal iedereen volgens mij.
Met al onze locaties hebben wij ruim 4000 leerlingen op onze school. Wat resulteert in een lerarentekort en veel te grote klassen.
Oud 07-03-2010, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Je kunt wel gaan facepalmen, maar ik zou de productielijnen van allerhande merken nou niet direct tot common knowledge rekenen, hoor. Er zijn interessantere dingen om te weten.
Oud 07-03-2010, 15:51
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Je kunt wel gaan facepalmen, maar ik zou de productielijnen van allerhande merken nou niet direct tot common knowledge rekenen, hoor. Er zijn interessantere dingen om te weten.
Hier moet ik toch wel even dikke fok kuddo00wsz voor geven.
Oud 07-03-2010, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Met al onze locaties hebben wij ruim 4000 leerlingen op onze school. Wat resulteert in een lerarentekort en veel te grote klassen.
geldtekort en lerarentekort hebben wij ook! en grote klassen, 32 leerlingen in een klas? ochja, boeiuuuh. O er zijn niet genoeg tafels in lokalen voor al die kinderen! boeiuuuh!
Oud 07-03-2010, 15:53
Verwijderd
Toen ik in de 6e zat, was het zo dat als alle klassen tegelijk les hadden inclusief gym, er 1 lokaal te weinig was! Wat werd opgelost met tussenuren en door kleine klasjes (latijn, economie1-voor-natuurprofielen) in de mediatheek te geven.
Van vrienden die les hebben gegeven op mijn oude school heb ik begrepen dat het tegenwoordig heel normaal is om twee klassen bij elkaar in te stoppen zodat er 60 mensen zitten
Verwijderd
Ik vind mensen met Gucci spullen vaak het type 'ik-wil-graag-met-een-merk-lopen-en-gucci-kent-iedereen-dus-vandaar-deze-tas'. Als je dan toch veel geld uit wil geven, niks op tegen maar ga dan voor een mooi en stijlvol merk.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
geldtekort en lerarentekort hebben wij ook! en grote klassen, 32 leerlingen in een klas? ochja, boeiuuuh. O er zijn niet genoeg tafels in lokalen voor al die kinderen! boeiuuuh!
Ja! En het geeft niet als er voor twee of drie leerlingen geen extra begeleiding beschikbaar is daardoor! Boeiuuuh! En wat geeft het dat ze dan blijven zitten daardoor? Boeiuhh!
Oud 07-03-2010, 15:55
Philosophy
Philosophy is offline
In de 4e ben ik bijna niet op school geweest omdat ziek, maar het schijnt echt een rampzalig jaar geweest te zijn. Als er geen lokalen waren dan was je opeens maar vrij. In de 5e ging het ook vaak zo. Toch was het slagingspercentage hoger dan ooit. 94% !
Oud 07-03-2010, 15:56
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Toen ik in de 6e zat, was het zo dat als alle klassen tegelijk les hadden inclusief gym, er 1 lokaal te weinig was! Wat werd opgelost met tussenuren en door kleine klasjes (latijn, economie1-voor-natuurprofielen) in de mediatheek te geven.
Van vrienden die les hebben gegeven op mijn oude school heb ik begrepen dat het tegenwoordig heel normaal is om twee klassen bij elkaar in te stoppen zodat er 60 mensen zitten
Wij hebben wel genoeg lokalen, (volgens de gemeente Gouda zelfs 6% (!) leegstand) maar dan wel in de verkeerde gebouwen. En het bestuur miept dan dat er te weinig lokalen zijn voor die en die afdeling, maar de gebouwen zijn gewoon verkeerd ingedeeld :")
Oud 07-03-2010, 15:59
Verwijderd
Hier is 1/5 van alle lokalen een noodcontainer.
Oud 07-03-2010, 16:03
Miekje*
Miekje* is offline
Wij hebben tusen twee gebouwen een soort bungelow waar heel vroeger een leraar woonde, en niet gebruikt kon worden als lokaal of lesgebouw. Nu zit daar de rebound-groep van onze school.
Oud 07-03-2010, 16:05
Verwijderd
Wat is de rebound-groep Miekje?
Oud 07-03-2010, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Ik vind mensen met Gucci spullen vaak het type 'ik-wil-graag-met-een-merk-lopen-en-gucci-kent-iedereen-dus-vandaar-deze-tas'. Als je dan toch veel geld uit wil geven, niks op tegen maar ga dan voor een mooi en stijlvol merk.
Gucci kun je ook op de markt kopen, of op de hoek
Oud 07-03-2010, 16:06
Verwijderd
Rebound is toch dat als je van school gekickt dreigt te worden, je jezelf nog kan bewijzen dat je of naar je school teruggaat of naar een andere school of naar een soort van andere school gaat
Oud 07-03-2010, 16:06
Verwijderd
dat je nog opties hebt?
Oud 07-03-2010, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Gucci kun je ook op de markt kopen, of op de hoek
Daarom als je het dan ook wilt doen doe het dan goed
Oud 07-03-2010, 16:07
Verwijderd
oh het is trouwens sowieso al zo dat één vleugel ooit als noodvleugel is aangebouwd met de bedoeling hem ooit te vervangen door een definitief gebouw. Die vleugel is zo'n kant-en-klaar bouwpakket van muren en daken zoals ze in extreme home makeover wel eens gebruiken. Dat soort gebouwen heeft een gemiddelde levensduur van 10 jaar, maar deze vleugel is eind jaren '80 uit de grond gestampt en nog steeds in gebruik.
Oud 07-03-2010, 16:09
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wat is de rebound-groep Miekje?
Een groep kids die veel te vaak veel te ver zijn gegaan krijgen daar een aantal weken intensieve begeleiding zodat ze met een beetje geluk daarna weer gewoon kunnen meedraaien met de reguliere lessen en klassen. Ze krijgen daar geen lessen, alleen begeleiding, gesprekken en opdrachten voor zelfstandig werken. Die leerlingen lopen dus enorm achter als ze weer terug worden geplaatst en dar motiveert natuurlijk ook énorm!
Oud 07-03-2010, 16:10
Verwijderd
De Piratenpartij wil meedoen aan de Nederlandse parlementsverkiezingen op 9 juni. Zaterdag hield de partij haar eerste open bestuursvergadering. Er moet nog circa 12.000 euro worden opgehaald voordat de partij wordt toegelaten.

PiratenpartijIn enkele andere landen, waaronder Duitsland, Zweden en Australië, nam de Piratenpartij al eerder deel aan verkiezingen, en in het Europees Parlement heeft de partij twee zetels.

Dit in tegenstelling tot de Nederlandse Piratenpartij, die nog niet heeft meegedaan aan verkiezingen. Daar moet echter verandering in komen: de partij zamelt momenteel geld in om mee te kunnen doen. Dat bevestigt penningmeester Robbie Hontelé.

Het verkiezingsprogramma van de Piratenpartij is nog niet gepubliceerd, maar de partij zegt in ieder geval het auteursrecht te willen beperken tot een termijn van vijf jaar. Ook moet kopiëren door particulieren worden gelegaliseerd en wil de partij het patentenrecht op de schop gooien. Daarnaast belooft de partij zich in te zetten voor burgerrechten en privacy. Het is nog niet bekend wie de lijsttrekker wordt.

Om deel te mogen nemen aan de verkiezingen, moet er nog circa 12.000 euro worden ingezameld, waarvan het grootste deel een borg is om onzinpartijen te weren. Er zou op dit moment enkele honderden euro's binnen zijn. Ook moeten er eind april in elk van de negentien kiesdistricten dertig ondersteuningsverklaringen worden ingeleverd; 570 in totaal.
Oud 07-03-2010, 16:11
Verwijderd
maar het is wel een goed initiatief hoor Miekje, liever dat dan thuis zitten natuurlijk
Oud 07-03-2010, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Een groep kids die veel te vaak veel te ver zijn gegaan krijgen daar een aantal weken intensieve begeleiding zodat ze met een beetje geluk daarna weer gewoon kunnen meedraaien met de reguliere lessen en klassen. Ze krijgen daar geen lessen, alleen begeleiding, gesprekken en opdrachten voor zelfstandig werken. Die leerlingen lopen dus enorm achter als ze weer terug worden geplaatst en dar motiveert natuurlijk ook énorm!
Lol Daar had ik waarschijnlijk ook gezeten maar toen bestond dat nog niet geloof ik.
Oud 07-03-2010, 16:12
Verwijderd
Citaat:
De Piratenpartij wil meedoen aan de Nederlandse parlementsverkiezingen op 9 juni. Zaterdag hield de partij haar eerste open bestuursvergadering. Er moet nog circa 12.000 euro worden opgehaald voordat de partij wordt toegelaten.

PiratenpartijIn enkele andere landen, waaronder Duitsland, Zweden en Australië, nam de Piratenpartij al eerder deel aan verkiezingen, en in het Europees Parlement heeft de partij twee zetels.

Dit in tegenstelling tot de Nederlandse Piratenpartij, die nog niet heeft meegedaan aan verkiezingen. Daar moet echter verandering in komen: de partij zamelt momenteel geld in om mee te kunnen doen. Dat bevestigt penningmeester Robbie Hontelé.

Het verkiezingsprogramma van de Piratenpartij is nog niet gepubliceerd, maar de partij zegt in ieder geval het auteursrecht te willen beperken tot een termijn van vijf jaar. Ook moet kopiëren door particulieren worden gelegaliseerd en wil de partij het patentenrecht op de schop gooien. Daarnaast belooft de partij zich in te zetten voor burgerrechten en privacy. Het is nog niet bekend wie de lijsttrekker wordt.

Om deel te mogen nemen aan de verkiezingen, moet er nog circa 12.000 euro worden ingezameld, waarvan het grootste deel een borg is om onzinpartijen te weren. Er zou op dit moment enkele honderden euro's binnen zijn. Ook moeten er eind april in elk van de negentien kiesdistricten dertig ondersteuningsverklaringen worden ingeleverd; 570 in totaal.

Mmm, ik weet niet, auteursrecht naar vijf jaar, mmm
Oud 07-03-2010, 16:15
Miekje*
Miekje* is offline
Daar heb je gelijk in Mean!

Citaat:
Lol Daar had ik waarschijnlijk ook gezeten maar toen bestond dat nog niet geloof ik.
Ja, alleen een beetje jammer dat een van mijn beste vrienden in zijn examenjaar van school getrapt is, omdat de rebound vol zat . Hij hóefde ook nog niet eens, want zover was hij nog lang niet. Maar alle leraren vonden van wel, omdat hij nogal alto is en dat past natuurlijk niet in onze school . Daardoor werd hij er al snel door bepaalde leraren uitgestuurd voordat hij überhaupt ook maar op een stoel had gezeten. Serieus alleen maar om zijn uiterlijk en de 'wilde en gevaarlijke' blik in zijn ogen .
Oud 07-03-2010, 16:18
Verwijderd
ahh dat is echt kut Miek, zo jammer hoe dat tegenwoordig gaat!
Verwijderd
maar hij heeft wel zijn diploma uiteindelijk gehaald?
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik ook een beetje een raar punt inderdaad.
Verwijderd
Citaat:
Daar heb je gelijk in Mean!

Ja, alleen een beetje jammer dat een van mijn beste vrienden in zijn examenjaar van school getrapt is, omdat de rebound vol zat . Hij hóefde ook nog niet eens, want zover was hij nog lang niet. Maar alle leraren vonden van wel, omdat hij nogal alto is en dat past natuurlijk niet in onze school . Daardoor werd hij er al snel door bepaalde leraren uitgestuurd voordat hij überhaupt ook maar op een stoel had gezeten.
Wat idioot inderdaad. Ik ben gewoon zes keer geschorst geweest maar nooit omdat ik geweldadig of iets dergelijks was. Ik had altijd een grote mond en was een beetje Lauren Cooper-achtig. Maar ik beschouwde dat altijd als een dagje vrij dus het deed me weinig. Ik vind het overigens wel bizar dat je er uit kunt gestuurd worden als je niet binnen de schoolcultuur past. Is er ooit iemand geweest die tijdens zijn/haar schoolcarrière overtuigd atheist is geworden en zoja, in hoeverre kan zoiets dan 'bestrafd' worden?
Oud 07-03-2010, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is gelijk best een kutplan zeg Zo jaag je de hele creatieve sector naar het buitenland. Strijd tegen het huidige auteursrechtstelsel is prima, maar doe dan gewoon auteursrecht tot de dood van de auteur ofzo. Als de eigenaar er niet meer is om te bepalen wat er met zijn/haar werk moet gebeuren is het vrij spel, daarvoor mag 'ie zelf weten wat 'ie ermee doet. Maar ik ben wel benieuwd naar de rest van hun programma, als het me een beetje aanstaat is de kans er wel dat ik op ze stem. Ze krijgen toch hooguit één a twee zetels, dat gun ik ze van harte, want dan mogen ze lekker over piraterij gaan roepen in de Tweede Kamer. Nu is er nog geen dergelijke tegenstem.
Oud 07-03-2010, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Soija wat heb jij de laatste tijd toch met het woordje 'ene'
Heb ik al jaren. Dan tik ik snel en draai ik tekens om, per ongeluk.
Maar soms doen ik het wel bewust gebruiken, maar 9 van de 10 keer niet dus.

Citaat:
Dus jij stemt op mij?
Oud 07-03-2010, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik ook een beetje een raar punt inderdaad.
dus dan zou ik zeg maar mijn auteursrecht kwijt zijn over werk dat ik in 2005 heb gemaakt, allemachtig
Oud 07-03-2010, 16:21
Verwijderd
soms wil ik eigenlijk later zelf wel het onderwijs in om het dan beter te maken!
Omdat het soms is echt belabberd is vind ik
Oud 07-03-2010, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Wat idioot inderdaad. Ik ben gewoon zes keer geschorst geweest maar nooit omdat ik geweldadig of iets dergelijks was. Ik had altijd een grote mond en was een beetje Lauren Cooper-achtig. Maar ik beschouwde dat altijd als een dagje vrij dus het deed me weinig. Ik vind het overigens wel bizar dat je er uit kunt gestuurd worden als je niet binnen de schoolcultuur past. Is er ooit iemand geweest die tijdens zijn/haar schoolcarrière overtuigd atheist is geworden en zoja, in hoeverre kan zoiets dan 'bestrafd' worden?
Ik ben bijna van school gestuurd omdat ik niet binnen de beoogde schoolcultuur zou passen.
Oud 07-03-2010, 16:22
Verwijderd
@ jou school Para
Oud 07-03-2010, 16:22
Verwijderd
Citaat:
dus dan zou ik zeg maar mijn auteursrecht kwijt zijn over werk dat ik in 2005 heb gemaakt, allemachtig
Janee, dat slaat nergens op.

Alsof je een huis gebouwd hebt en na vijf jaar komt er een knulletje dat zegt van 'zo, nu mag je hier niet meer wonen, hoppakee, naar buiten jij'.
Oud 07-03-2010, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Ik ben bijna van school gestuurd omdat ik niet binnen de beoogde schoolcultuur zou passen.
Ja maar op basis van je altogehalte of echt jouw gedrag?
Verwijderd
Citaat:
@ jou school Para
Gelukkig maakt mijn universiteit maakt het ruimschoots goed!
Verwijderd
HA! Op mtv, zo'n meisje en jongen en die zijn samen vanaf de brugklas en nu zijn hun ouders getrouwd en nu krijgt dat jonge stelletje ook nog een kindje samen lolroorlgorolgf
Oud 07-03-2010, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is gelijk best een kutplan zeg Zo jaag je de hele creatieve sector naar het buitenland. Strijd tegen het huidige auteursrechtstelsel is prima, maar doe dan gewoon auteursrecht tot de dood van de auteur ofzo. Als de eigenaar er niet meer is om te bepalen wat er met zijn/haar werk moet gebeuren is het vrij spel, daarvoor mag 'ie zelf weten wat 'ie ermee doet. Maar ik ben wel benieuwd naar de rest van hun programma, als het me een beetje aanstaat is de kans er wel dat ik op ze stem. Ze krijgen toch hooguit één a twee zetels, dat gun ik ze van harte, want dan mogen ze lekker over piraterij gaan roepen in de Tweede Kamer. Nu is er nog geen dergelijke tegenstem.
mja, D66 en GL roepen er af en toe wat over. Maar inderdaad, GL riep ook over zielige diertjes, maar de PVDD doet dat veel meer.
Oud 07-03-2010, 16:25
Verwijderd
ik ben zo benieuwd naar dat Teen Mom gedoe
Oud 07-03-2010, 16:26
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mja, idd. En het is gewoon een doodgoeie gozer die geen vlieg kwaad doet maar alleen af en toe teveel drinkt. Overigens niet op school. Alleen om zijn uiterlijk werd hij eruit gestuurd, en als de opvangkamer dan vroeg waarom, wist hij ook werkelijk niet waarom omdat de leraren het nog nooit aan hem duidelijk hebben gemaakt. Dus dat resulteerde elke keer dat hij naar de teamleider moest. Die wilde hem koste wat het kost op school houden omdat hij gewoon inzag dat de jongen niks verkeerd deed. Hij heeft zelfs zijn haar kort geknipt omdat de teamleider dacht dat het zou helpen. Maar tevergeefs werd hij van school gestuurd met de mededeling: we zijn klaar met je. Zonder dat hij ook maar één keer iets fout heeft gedaan.

Overigens heb ik 1) precies de goede leraren of 2) leraren die zo bang zijn voor het bestuur dat ze niks tegen me durven te ondernemen. Aangezien ik een goede band heb met mijn teamleider en met een aantal bestuursleden incluus de algemeen directeur, doordat ik in de medezeggeschapsraad van onze school zit . Tsja.
Oud 07-03-2010, 16:26
Verwijderd
Citaat:
HA! Op mtv, zo'n meisje en jongen en die zijn samen vanaf de brugklas en nu zijn hun ouders getrouwd en nu krijgt dat jonge stelletje ook nog een kindje samen lolroorlgorolgf
en ze willen het kindje ter adoptie afstaan want ze weten dat ze niet uit in een kansrijk milieu zitten en de vader zegt: mijn knul van 16 krijgt een kind en hij gaat het weggeven aan een goede familie die voor het kindje zorgt.. Oke! maar dan is hij geen echte man geweest! Dan is hij niet de cowboy waarvan ik dacht dat hij het zou zijn! Hou het kind!'
Oud 07-03-2010, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Mja, idd. En het is gewoon een doodgoeie gozer die geen vlieg kwaad doet maar alleen af en toe teveel drinkt. Overigens niet op school. Alleen om zijn uiterlijk werd hij eruit gestuurd, en als de opvangkamer dan vroeg waarom, wist hij ook werkelijk niet waarom omdat de leraren het nog nooit aan hem duidelijk hebben gemaakt. Dus dat resulteerde elke keer dat hij naar de teamleider moest. Die wilde hem koste wat het kost op school houden omdat hij gewoon inzag dat de jongen niks verkeerd deed. Hij heeft zelfs zijn haar kort geknipt omdat de teamleider dacht dat het zou helpen. Maar tevergeefs werd hij van school gestuurd met de mededeling: we zijn klaar met je. Zonder dat hij ook maar één keer iets fout heeft gedaan.

Overigens heb ik 1) precies de goede leraren of 2) leraren die zo bang zijn voor het bestuur dat ze niks tegen me durven te ondernemen. Aangezien ik een goede band heb met mijn teamleider en met een aantal bestuursleden incluus de algemeen directeur, doordat ik in de medezeggeschapsraad van onze school zit . Tsja.
daar kun je tegen in beroep gaan
Oud 07-03-2010, 16:29
Verwijderd
Citaat:
en ze willen het kindje ter adoptie afstaan want ze weten dat ze niet uit in een kansrijk milieu zitten en de vader zegt: mijn knul van 16 krijgt een kind en hij gaat het weggeven aan een goede familie die voor het kindje zorgt.. Oke! maar dan is hij geen echte man geweest! Dan is hij niet de cowboy waarvan ik dacht dat hij het zou zijn! Hou het kind!'
die heb ik geloof ik gezien bij die meet met al die ouders op MTV, wel dapper dat ze het afstaan
Oud 07-03-2010, 16:30
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
maar hij heeft wel zijn diploma uiteindelijk gehaald?
Hij zit in hetzelfde examenjaar als ik. Maar hij mist dus de laatste weken de lessen plus de examentrainingen. Hij mag wel gewoon examen doen, maar het is nog maar de vraag of hij dat haalt. Aangezien de laatste weken les en de examentrainingen echt wel nodig zijn om je examens goed te maken.
Oud 07-03-2010, 16:30
Verwijderd
Citaat:

Ik was ook al eeuwen van school getrapt als ik niet zo goed bevriend zou zijn met een paar leraren, en als mijn ouders niet zo awesome waren.
Oud 07-03-2010, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Hij zit in hetzelfde examenjaar als ik. Maar hij mist dus de laatste weken de lessen plus de examentrainingen. Hij mag wel gewoon examen doen, maar het is nog maar de vraag of hij dat haalt. Aangezien de laatste weken les en de examentrainingen echt wel nodig zijn om je examens goed te maken.
daar ga je dan toch verdomme keihard tegen in beroep!
Verwijderd
Citaat:
Ja maar op basis van je altogehalte of echt jouw gedrag?
Beide, denk ik. Ik haalde wel goede cijfers en werd er nooit uitgestuurd enzo, maar ik miste wel veel lessen. Docenten vonden dat over 't algemeen niet erg, want daar kon ik het goed mee vinden en bovendien vonden ze alles prima zolang ik hun vakken maar haalde, maar de teamleider vond het niet zo chill. Hij benadrukte ook dat 't niet ging om cijfers of gedrag maar om mijn 'instelling'.

Maar wat er bij Miekje aan de hand is is wel een gradatie of twee schandaliger

Citaat:

Die jongen moet gewoon even langs de onderwijsinspectie. Geen inspecteur of rechter die 'm ongelijk zal geven. Wat belachelijk, zeg
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik was ook al eeuwen van school getrapt als ik niet zo goed bevriend zou zijn met een paar leraren, en als mijn ouders niet zo awesome waren.
Mijn ouders weten niks van hoe het er aan toegaat bij mij op school, ik vertel het hen gewoonweg niet. Omdat het mijn moeder alleen maar meer zenuwen zou bezorgen wat ze dus echt niet kan gebruiken.

Regels voor berichten