Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2010, 16:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Uhl.
Oud 21-09-2010, 17:00
Verwijderd
Dat Onno Hoes getrouwd is met Albert Verlinde.
Oud 21-09-2010, 17:15
Carn
Carn is offline
broer van een vriend van me was prive-chauffeur van Onno.
Oud 22-09-2010, 18:04
Verwijderd
hoe kon ik nou zo maf zijn om te denken dat de tweelingbroer van een vriendin van mij n jaar jonger was dan zij
Oud 23-09-2010, 15:22
Verwijderd
Waarom het nummer van 112 112 is!

In het grootste deel van Europa is 112 het alarmnummer. Het draaien van het nummer 100 of 900 duurt op een telefoon met kiesschijf lang en men wenste dan ook een sneller nummer. 111 is het snelst draaibare driecijferige telefoonnummer, maar het wordt ook gekozen als men per ongeluk een paar keer op het haakcontact drukt (bijvoorbeeld tijdens het schoonmaken van het toestel). Het volgende snelst draaibare nummer is 112.
Oud 23-09-2010, 15:52
Verwijderd
Het verschil tussen een getal en een cijfer.
Oud 23-09-2010, 16:13
Allure
Allure is offline
Citaat:
dat er een offtopic tag bestaat ik dacht net als pluis dat iedereen dat altijd zelf gewoon klein en blauw maakte.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1812969
Dat dacht ik ook!
Oud 26-09-2010, 22:25
Verwijderd
Ik las in de privé of een soortgelijk poepblaadje dat Barbara Barend een vriendin heeft (die geloof ik zwanger is?) en daarmee ging ze trouwen. Of is al getrouwd, ik weet niet hoe oud dat blaadje was.

Ik wist niet dat ze op vrouwen viel.
Oud 26-09-2010, 23:19
Verwijderd
Ik kwam daar dus ook pas afgelopen donderdag, bij de tandarts, dankzij de Privé in de wachtkamer, achter!
Oud 26-09-2010, 23:28
Signy
Signy is offline
Citaat:
Soms zie je ook wel iemand die het ook niet weet en die een stukje tekst handmatig klein en blauw maakt en dan moet ik altijd even gniffelen
guilty.
Oud 01-10-2010, 22:18
Verwijderd
Dat Vincent D'Onofrio in Full Metal Jacket speelde

Oud 02-10-2010, 11:26
freezer
freezer is offline
[QUOTE=Pippeloen;30894460]Ik las in de privé of een soortgelijk poepblaadje dat Barbara Barend een vriendin heeft (die geloof ik zwanger is?) en daarmee ging ze trouwen. Of is al getrouwd, ik weet niet hoe oud dat blaadje was.

Ik wist niet dat ze op vrouwen viel.[/QUOTE]

WTF dat wist ik al lang en ik ben 11!!
Oud 02-10-2010, 11:55
Verwijderd
Gefeliciteerd ermee.
Oud 03-10-2010, 19:07
Verwijderd
Citaat:

In het grootste deel van Europa is 112 het alarmnummer. Het draaien van het nummer 100 of 900 duurt op een telefoon met kiesschijf lang en men wenste dan ook een sneller nummer. 111 is het snelst draaibare driecijferige telefoonnummer, maar het wordt ook gekozen als men per ongeluk een paar keer op het haakcontact drukt (bijvoorbeeld tijdens het schoonmaken van het toestel). Het volgende snelst draaibare nummer is 112.
dit!
Oud 04-10-2010, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Uhu, en hij presenteert AVRO Avastars.

Maar dat wist ik eigenlijk al.
Waar ik laatst achter kwam is dat ze bij de GWK transactiekosten verrekenen, maar dat had ik eigenlijk wel moeten weten.
Haal *nooit* geld bij het GWK. De tarieven en wisselkoersen zijn echt belachelijk.
Oud 07-10-2010, 13:09
Verwijderd
Dat een inwoner van Almere een Almeerder heet.
Oud 07-10-2010, 16:23
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Dat een inwoner van Almere een Almeerder heet.
Zo heb je ook Hamburgers en Maltesers
(al ben ik niet zeker van de Hamburgers...)
Oud 07-10-2010, 18:42
Geel
Geel is offline
Citaat:
Haal *nooit* geld bij het GWK. De tarieven en wisselkoersen zijn echt belachelijk.
Ik deed het ook alleen maar omdat ik geen pinpas had om naar Engeland mee te nemen.

Voor het ontopic gedeelte:

Citaat:

Oud 07-10-2010, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Ik deed het ook alleen maar omdat ik geen pinpas had om naar Engeland mee te nemen.
Is niet erg en je hoeft je niet tegen mij te verantwoorden maar dan neem je dus euro's mee die je daar omwisselt.
Oud 08-10-2010, 11:20
Verwijderd
Dat een motor verzuipt als je een paar meter met de auto rijdt en hem dan weer afzet ;x
Oud 08-10-2010, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Dat een motor verzuipt als je een paar meter met de auto rijdt en hem dan weer afzet ;x
Dat is niet echt normaal
Oud 08-10-2010, 11:42
Rationeel
Rationeel is offline
inderdaad
Oud 08-10-2010, 12:29
Verwijderd
Oh nou de man die het met een truukje kwam oplossen zei dat het daardoor kwam
Oud 08-10-2010, 16:48
Verwijderd
Wat een archont is
Oud 08-10-2010, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Oh nou de man die het met een truukje kwam oplossen zei dat het daardoor kwam
Ja, het kan er wel door komen, maar normaal is het niet
Oud 09-10-2010, 18:29
Allure
Allure is offline
Bi-cycle. Bi van twee dus.
Oud 09-10-2010, 23:43
Verwijderd
Dat Chriet Titulaer sterrenkundige is.
Oud 10-10-2010, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Dat Chriet Titulaer sterrenkundige is.
Je wist wel dat hij held in het algemeen is? En dat Boris van Idols zijn zoon is?
Oud 10-10-2010, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Je wist wel dat hij held in het algemeen is? En dat Boris van Idols zijn zoon is?
Kleinzoon toch? Ik wist wel dat hij een heldenhoofd heeft ja, en dat hij presentator was, maar tot gister had ik hem nog nooit in motion gezien.
Oud 10-10-2010, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Dat ik binnen één handdruk Boris ken.
Oud 10-10-2010, 14:22
Verwijderd
Dat reCaptcha niet hetzelfde is als Captcha. Captcha is dat gedoe met letters of woorden die je moet overtypen om te bewijzen dat je een mens bent en geen spambot. Like so:

En reCaptcha ziet er praktisch hetzelfde uit:

En het functioneert ook precies hetzelfde, maarrrrr, het is tegelijkertijd een maatschappelijke dienst van Google. Ze zijn nu heel veel ingescande publieke teksten aan het archiveren, krantenartikelen enzo, maar die teksten zijn in PDF-formaat en daarom herkennen computers soms een woord niet. Door een typefout, bijvoorbeeld. Dat woord gaat dan in een database, om vervolgens gebruikt te worden in reCaptcha's. In elke reCaptcha van twee woorden is één woord een woord dat niet herkend is door de computer. Als genoeg mensen het woord hebben overgetypt gaat die informatie weer terug naar de oorspronkelijke database, waar de meest vaak voorkomende spelling/typewijze wordt opgenomen in de te archiveren tekst.

En het was me allang opgevallen dat je bij reCaptcha geen hoofdletters of leestekens hoefde in te typen, ook als dat volgens het plaatje wel moest, maar nu weet ik dus dat dat komt doordat de woorden met hoofdletters of leestekens uit die database komen. En dat je er dus in principe alles kunt schrijven wat je wil, want het wordt toch wel goedgekeurd, omdat de computer helemaal niet weet wat 't goede woord is. Maar sinds ik dit allemaal weet type ik dus wel heel braaf alle hoofdletters en leestekens in het vakje, en ik vind het ook niet irritant meer om 't te moeten doen, want nu weet ik dat het een hoger doel dient.

Oud 12-10-2010, 19:26
Naimin
Naimin is offline
Waar ik zojuist achter ben gekomen is:

Als je bij google afbeeldingen :' Naimin' zoekt. Wat denk je dat je dan vind?

Inderdaad mijn profielfoto of schermafbeelding hoe het ook heet..

En ik sta al gelijk helemaal bovenaan

Echt geweldig.

Kijk maar hier
Oud 12-10-2010, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Dat reCaptcha niet hetzelfde is als Captcha. Captcha is dat gedoe met letters of woorden die je moet overtypen om te bewijzen dat je een mens bent en geen spambot. Like so:

[afbeelding]

[afbeelding]

En het functioneert ook precies hetzelfde, maarrrrr, het is tegelijkertijd een maatschappelijke dienst van Google. Ze zijn nu heel veel ingescande publieke teksten aan het archiveren, krantenartikelen enzo, maar die teksten zijn in PDF-formaat en daarom herkennen computers soms een woord niet. Door een typefout, bijvoorbeeld. Dat woord gaat dan in een database, om vervolgens gebruikt te worden in reCaptcha's. In elke reCaptcha van twee woorden is één woord een woord dat niet herkend is door de computer. Als genoeg mensen het woord hebben overgetypt gaat die informatie weer terug naar de oorspronkelijke database, waar de meest vaak voorkomende spelling/typewijze wordt opgenomen in de te archiveren tekst.

En het was me allang opgevallen dat je bij reCaptcha geen hoofdletters of leestekens hoefde in te typen, ook als dat volgens het plaatje wel moest, maar nu weet ik dus dat dat komt doordat de woorden met hoofdletters of leestekens uit die database komen. En dat je er dus in principe alles kunt schrijven wat je wil, want het wordt toch wel goedgekeurd, omdat de computer helemaal niet weet wat 't goede woord is. Maar sinds ik dit allemaal weet type ik dus wel heel braaf alle hoofdletters en leestekens in het vakje, en ik vind het ook niet irritant meer om 't te moeten doen, want nu weet ik dat het een hoger doel dient.

Wat slim!
Oud 12-10-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Dat ik binnen één handdruk Boris ken.
Ik kom er nu achter dat ik binnen twee handdrukken Chriet Titulaer ken!
Oud 12-10-2010, 23:09
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

wat the fuck..
Oud 13-10-2010, 08:28
Verwijderd
Citaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je daar echt goed over nagedacht? Ik zit er namelijk niet op te wachten dat Google die technologie publiekelijk beschikbaar maakt (of dat het simpelweg uitlekt) waardoor een van de belangrijkste wapens tegens spammers volledig nutteloos wordt.
Oud 13-10-2010, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Heb je daar echt goed over nagedacht? Ik zit er namelijk niet op te wachten dat Google die technologie publiekelijk beschikbaar maakt (of dat het simpelweg uitlekt) waardoor een van de belangrijkste wapens tegens spammers volledig nutteloos wordt.
Maar de ene helft moet dus wél goed worden ingetypt, het zijn altijd 2 woorden, waarvan ze 1 dus wél weten en 1 niet. Dus je kan proberen 1 van de 2 woorden door onzin te vervangen, maar dan moet je dus nog steeds 1 van de 2 correct overtypen. Dus volledig nutteloos wordt het echt niet.
Oud 13-10-2010, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Maar de ene helft moet dus wél goed worden ingetypt, het zijn altijd 2 woorden, waarvan ze 1 dus wél weten en 1 niet. Dus je kan proberen 1 van de 2 woorden door onzin te vervangen, maar dan moet je dus nog steeds 1 van de 2 correct overtypen. Dus volledig nutteloos wordt het echt niet.
Je snapt het niet. Het doel van de recaptcha's is om de computer te leren hoe hij voor hem onherkenbare woorden kan herkennen. Spammers zouden hier goud geld voor betalen omdat het ze in staat stelt om uiteindelijk om de captcha's heen te komen.
Oud 13-10-2010, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Je snapt het niet. Het doel van de recaptcha's is om de computer te leren hoe hij voor hem onherkenbare woorden kan herkennen. Spammers zouden hier goud geld voor betalen omdat het ze in staat stelt om uiteindelijk om de captcha's heen te komen.
Maar dat geldt hoe dan ook voor captcha's, heeft weinig te maken met dat Google het systeem slim gebruikt.
Oud 13-10-2010, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Nee, het doel is om de woorden die de computer niet herkent, op een goedkope en handige manier handmatig in te laten voeren door mensen. Het is een kwestie van dingen corrigeren door menselijk inzicht, geen kwestie van nieuwe software ontwikkelen. En dat captcha's door mensen gelezen kunnen worden weten de spammers al.
Oud 13-10-2010, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Maar dat geldt hoe dan ook voor captcha's, heeft weinig te maken met dat Google het systeem slim gebruikt.
Hčh?
Oud 13-10-2010, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Nee, het doel is om de woorden die de computer niet herkent, op een goedkope en handige manier handmatig in te laten voeren door mensen. Het is een kwestie van dingen corrigeren door menselijk inzicht, geen kwestie van nieuwe software ontwikkelen. En dat captcha's door mensen gelezen kunnen worden weten de spammers al.
Wth, snap je het nou echt niet? Je *leert* de computer voor hem onherkenbare woorden te herkennen. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Dat zégt Google zelf ook gewoon. Wat ingevoerd is door mensen wordt op de achtergrond met elkaar vergeleken zodat het op miljoenen keren niet zoveel uitmaakt of iemand poep in plaats van kaas schrijft. Uiteindelijk leer je de computer dus beter om foutloos aan OCR te doen met deze methode.
Oud 13-10-2010, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Wth, snap je het nou echt niet? Je *leert* de computer voor hem onherkenbare woorden te herkennen. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Dat zégt Google zelf ook gewoon. Wat ingevoerd is door mensen wordt op de achtergrond met elkaar vergeleken zodat het op miljoenen keren niet zoveel uitmaakt of iemand poep in plaats van kaas schrijft. Uiteindelijk leer je de computer dus beter om foutloos aan OCR te doen met deze methode.
Zijn de (re)Captcha's dan altijd gelijk aan de bron? Ik dacht dat er nog extra kronkelige lijntjes etc aan toe werden gevoegd om ze onduidelijker voor OCR te maken (maar niet voor mensen). Dus dan heeft Google de bron 'ontcijferd', maar kunnen spammers die nieuwe OCR niet toepassen op (re)Captcha's (want die worden door de OCR niet herkend, alleen de bron).

edit; yup, ze voegen altijd distortion toe, en de OCR wordt zonder distortion 'getraind'.
Oud 13-10-2010, 10:32
Verwijderd
Ja prima, wat jij wil.
Oud 13-10-2010, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik wist niet dat de techniek (ook) gebruikt werd voor het verbeteren van OCR, maar dan nog, captcha's werken omdat de tekst hevig verbogen/gemanipuleerd wordt. Als het gewone tekst was, zoals in de meeste PDF'jes, konden de spammers er zelf ook omheen, want OCR is inmiddels ver genoeg ontwikkeld om het merendeel van de teksten te kunnen ontcijferen. Dus wat Andijvie zegt klopt gewoon, brontekst =/= wat je in captcha's ziet, dus spammers hebben niks aan de verbeterde technologie. Je kunt je beter zorgen maken om het niet uitlekken van de code die in de eerste plaats voor de vervorming zorgt. Al zou het me niets verbazen als dat volledig willekeurig gebeurt, met waarden die uit kosmische straling worden gehaald ofzo. Zoals bij random.org.
Oud 13-10-2010, 11:07
Verwijderd
Ik zei toch al ja prima je hebt gelijk :')
Oud 13-10-2010, 11:23
Verwijderd
Nee, dat zei je tegen Andijvie, en bovendien is het duidelijk dat je dat niet vindt. Maar als je niet wil uitleggen waarom niet dan is dat goed, hoor.

Ontopic: dat er een album van de Einstürzende Neubauten is dat ik nog niet kende Het is een soundtrackalbum voor een Duitse documentaire. Er staan een paar zeer gave dingen op.
Oud 13-10-2010, 19:37
Verwijderd
Dat de hoogste bekende berg op mars staat. En dat een grote berg anders is gedefinieerd dan een hoge berg.
Oud 14-10-2010, 13:19
Verwijderd
Dat ik nooit in mijn leven meer een tentamen zal hebben Ik volg nog maar eén vak, en daarvoor is geen tentamen omdat er te weinig studenten zijn. Dus mijn laatste tentamen is al maanden geleden Dat was overigens een mondeling waarvoor ik een 8 had Mijn laatste schriftelijke tentamen weet ik niet eens meer zeker. Ik geloof iets waarvoor ik geheel onverdiend en krappe voldoende heb gehaald.
Oud 14-10-2010, 14:41
Verwijderd
Ik kende het werkwoord bunkeren mijn hele leven alleen als synoniem voor vreten. Ik kom er nu achter dat dat slechts de bijbetekenis is

bunˇkeˇren bunkerde, h gebunkerd 1 brandstof aan boord nemen 2 (inform) flink en veel eten
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten