Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2010, 23:41
Verwijderd
Citaat:
En er lijken alleen maar vrouwen van middelbare leeftijd in de zaal te zitten. Grijze dames met knotten. Goeie doelgroep.
Ik dacht heel de tijd dat ik Ella Vogelaar in het publiek zag zitten.
Advertentie
Oud 03-10-2010, 23:42
Verwijderd
carn, als ik drummer was zou ik ook in een metalband zitten. lijkt me echt vet om helemaal los te gaan. 80 basedrums per minuut
Oud 03-10-2010, 23:43
Verwijderd
Citaat:
en ik bekijk oude foto's
eigenlijk had ik gewoon netenmooie dreads
Oud 03-10-2010, 23:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
carn, als ik drummer was zou ik ook in een metalband zitten. lijkt me echt vet om helemaal los te gaan. 80 basedrums per minuut
80bpm is vrij traag

Maar stiekem ben ik helemaal niet zo`n metaldrummert Ik vind het vet hoor, maar ik speel het thuis zelden eigenlijk, daarvoor vind ik te veel dingen leuk
Oud 03-10-2010, 23:44
Verwijderd
Spoiler

:"(
Oud 03-10-2010, 23:45
Verwijderd
haha. maar een drummer doet meestal maar 2 basedrums per maat hé

oh. wat speel je dan wel thuis voor muziek?
Oud 03-10-2010, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Spoiler

:"(
neee! dat korte is 3000x leuker!
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
ik hou niet zo van dreads, maar bij sommige mensen past het gewoon heel goed!
bij anderen dan weer niet
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Vieze altoow.

@ Carn: Kan je mij niet een drumlesje geven? Ik hou er wel van om op dingen te slaan.
Verwijderd
Citaat:
Hoef je ook niet erbij te sporten
Oud 03-10-2010, 23:47
Verwijderd
ik wil ook wel eens drumlessen. maar ik ben niet heel strak, dus dat zit altijd tegen. maar ik ben wel ritmisch aangelegd. ooit misschien toch eens lessen nemen
Oud 03-10-2010, 23:48
Verwijderd
In de brugklas kregen wij met muziek drumles. Of nou ja, drumles, gewoon een basisritme, maar het was wel vet!
Oud 03-10-2010, 23:48
Verwijderd
Citaat:
neee! dat korte is 3000x leuker!
Nja misschien, het is alweer lang aan het worden.
De volgende keer ga ik voor zoiets:
http://abhfya.com/fuckingyoung/wp-co...0/facewad1.jpg
Oud 03-10-2010, 23:49
Carn
Carn is offline
Citaat:
haha. maar een drummer doet meestal maar 2 basedrums per maat hé

oh. wat speel je dan wel thuis voor muziek?
nou ja, eerder 16den rond de 180/200 bpm!

Uhm van alles. Momenteel bezig met stukjes uit een boek van Stanton Moore; en ik ben al n paar jaar 'bezig' met een nummer van Vinnie Colaiuta helemaal na te spelen.

en de Colaiuta. Let vooral op het vreselijk irritante ritmische verschuif-truukje, je hoort meteen wat ik bedoel. Net of de plaat blijft hangen Gave solo ook.

Oud 03-10-2010, 23:49
Verwijderd
Citaat:
oh ja! superleuk! moet je doen!
Oud 03-10-2010, 23:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hoef je ook niet erbij te sporten
Dan moet je toch wel goed je best doen hoor..of erg lomp slaan, wat natuurlijk funest is voor je lichaam na een bepaalde tijd.
Oud 03-10-2010, 23:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kort staat je beter, zo denk ik te kunnen concluderen aan de hand van foto's.
Oud 03-10-2010, 23:53
Verwijderd
Citaat:

Uhm van alles. Momenteel bezig met stukjes uit een boek van Stanton Moore; en ik ben al n paar jaar 'bezig' met een nummer van Vinnie Colaiuta helemaal na te spelen.

[filmpje]

en de Colaiuta. Let vooral op het vreselijk irritante ritmische verschuif-truukje, je hoort meteen wat ik bedoel. Net of de plaat blijft hangen Gave solo ook.

[filmpje]
echt supervet. veel interessanter dan die metalmuziek. waarom heeft stanton zijn drumstel in zo'n rare opstelling staan? speelt dat fijner ofzo?
Oud 03-10-2010, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Maar dan minus de aardbeiensaus op je mond!

En dreads zijn toch lelijk in het algemeen, kort staat je beter, dwz wat je nu denk ik hebt.
Verwijderd
haha en dat tweede ding is echt erg! wie bedenkt zoiets nou!
Verwijderd
dreadhaterzzzz!
Oud 03-10-2010, 23:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
echt supervet. veel interessanter dan die metalmuziek. waarom heeft stanton zijn drumstel in zo'n rare opstelling staan? speelt dat fijner ofzo?
het zal voor hem waarschijnlijk fijner zijn ja Maar als je bedoeld waarom ie nog een rare bassdrum helemaal rechts heeft; dat is simpelweg voor de typerende sound van dat New Orleans funk werk.
Oud 03-10-2010, 23:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
haha en dat tweede ding is echt erg! wie bedenkt zoiets nou!
ja, het slaat eigenlijk ook nergens op, maar er zit wel heel veel in qua bouwsteentjes waar je soms echt weken over kan prutsen voordat het ergens op lijkt, dus in zn geheel komt er echt vanalles voorbij qua patronen etc. misschien dat ik m over 4 jaar kan ofzo
Verwijderd
Citaat:
Maar dan minus de aardbeiensaus op je mond!

En dreads zijn toch lelijk in het algemeen, kort staat je beter, dwz wat je nu denk ik hebt.
ja die aardbeiensaus laat ik weg hoor!
Verwijderd
oh ok. rare gast met z'n tom links.
Oud 03-10-2010, 23:58
Verwijderd
Citaat:

[filmpje]

[filmpje]
Hoe zit dat eigenlijk met de basisdrumtechniek. Wanneer kun je nou het beste "kruislings" drummen en wanneer gewoon met je handen elk aan hun eigen kant? Is dat een kwestie van gewoonte of zit er een logica achter?
Oud 03-10-2010, 23:59
Macrador
Macrador is offline
speciaal voor dit topic:
Oud 03-10-2010, 23:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
oh ok. rare gast met z'n tom links.
nou ja, het kan wel raarder. Gezien de muziek en de patroontjes die hij gebruikt is het simpelweg praktischer om er dus links nog 1 te hebben, ipv met je armen in de knoop moeten spelen
Oud 04-10-2010, 00:01
Verwijderd
Citaat:
speciaal voor dit topic:
[afbeelding]
Oud 04-10-2010, 00:02
Verwijderd
oke morgen er om zeven uur uit, welterusten volkje!
Macrador
Macrador is offline
jeroom uit de humo
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hoe zit dat eigenlijk met de basisdrumtechniek. Wanneer kun je nou het beste "kruislings" drummen en wanneer gewoon met je handen elk aan hun eigen kant? Is dat een kwestie van gewoonte of zit er een logica achter?
Het is allemaal om het even. Meeste mensen 'leiden' met hun sterkste/meest ritmevaste ledemaat (dus vaak rechts op de ride of met de rechterhand op de highhats), en vullen dan met links de accenten in (snare). Maar je hebt genoeg drummers die 'open handed' spelen, dus met links op de highhats en rechts op de snare; het is een kwestie van gewoonte en waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Het open-handed spelen schept wel wat meer ruimte omdat je dus niet kruislings drumt, dus je bent wat flexibeler qua bewegen.
Verwijderd
Citaat:
nou ja, het kan wel raarder. Gezien de muziek en de patroontjes die hij gebruikt is het simpelweg praktischer om er dus links nog 1 te hebben, ipv met je armen in de knoop moeten spelen
ja. ik ben geen drummer dus ik zie die logica niet.
Oud 04-10-2010, 00:04
Carn
Carn is offline
ook nog zo`n grootheid -kwijl-

Oud 04-10-2010, 00:06
Carn
Carn is offline
soms vergeet ik even hoe geniaal de pumpkins waren

1993 alweer
Oud 04-10-2010, 00:06
Verwijderd
maar wil je dan echt zo goed worden als hun en dagen studeren? of wil je gewoon graag veel optreden en muziek maken die je leuk vind? ik wil gewoon zoveel mogelijk optreden en leren wat mensen mooi vinden, niet echt focussen op techniek en moeilijkheid.
Oud 04-10-2010, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Het is allemaal om het even. Meeste mensen 'leiden' met hun sterkste/meest ritmevaste ledemaat (dus vaak rechts op de ride of met de rechterhand op de highhats), en vullen dan met links de accenten in (snare). Maar je hebt genoeg drummers die 'open handed' spelen, dus met links op de highhats en rechts op de snare; het is een kwestie van gewoonte en waar je zelf het beste gevoel bij hebt. Het open-handed spelen schept wel wat meer ruimte omdat je dus niet kruislings drumt, dus je bent wat flexibeler qua bewegen.
Oh ok. Wel gaaf, toen ik een jaar of 8 was hadden we een tijdje een drumstelletje te leen waar we op aanklooiden.
Ik vraag me af hoe ik nu zou presteren op drums, maar ik blijf het gaaf vinden.
Al zei ik dat ook van mn gitaar, en daar kan ik nog geen fuck van
Oud 04-10-2010, 00:10
Verwijderd
Carn, ik zag ooit eens een filmpje van een destijds 11-jarig(?) zwart jochie die enorm snelle drumsolo's deed, was echt gaaf Doet dat een belletje rinkelen toevallig? Want ik weet niet meer hoe ie heet.
Oud 04-10-2010, 00:11
Carn
Carn is offline
Citaat:
maar wil je dan echt zo goed worden als hun en dagen studeren? of wil je gewoon graag veel optreden en muziek maken die je leuk vind? ik wil gewoon zoveel mogelijk optreden en leren wat mensen mooi vinden, niet echt focussen op techniek en moeilijkheid.
oh, nee, ik heb nooit realistische conservatorium-ambities gehad ofzo. Toen ik begon met drummen studeerde ik best veel, soms wel n uur of 3 per dag omdat ik voor mn gevoel veel moest inhalen (ben vrij laat begonnen, rond mn 18de), dat is nu een stuk minder. Maar ik pluis graag dingen uit, simpelweg iets spelen "om het spelen" is nooit mn ding geweest, daarvoor vind ik het een te een interessant instrument
Oud 04-10-2010, 00:14
Verwijderd
Citaat:
oh, nee, ik heb nooit realistische conservatorium-ambities gehad ofzo. Toen ik begon met drummen studeerde ik best veel, soms wel n uur of 3 per dag omdat ik voor mn gevoel veel moest inhalen (ben vrij laat begonnen, rond mn 18de), dat is nu een stuk minder. Maar ik pluis graag dingen uit, simpelweg iets spelen "om het spelen" is nooit mn ding geweest, daarvoor vind ik het een te een interessant instrument
haha. nouja, ik ben songwriter, heb nooit interesse gehad voor techisch goed zingen of goed gitaar spelen. Ik ben eerder een uur per dag bezig met schrijven en dan vervolgens met ik nog minstens 2 uur bezig om het nummer te kunnen spelen op gitaar en te kunnen zingen. meer uit noodzaak, omdat anders mijn liedje gewoon nergens naar klinkt.
Oud 04-10-2010, 00:15
Verwijderd
maar ik leer soms ook wel eens op zeer obsessieve wijze een liedje, maar het klinkt nooit precies als het origineel. dat wil ik wel, maar het lukt zelden.
Oud 04-10-2010, 00:15
Carn
Carn is offline
Citaat:
Carn, ik zag ooit eens een filmpje van een destijds 11-jarig(?) zwart jochie die enorm snelle drumsolo's deed, was echt gaaf Doet dat een belletje rinkelen toevallig? Want ik weet niet meer hoe ie heet.
Tony Royster JR. Die is nu ook 20+, volgens mij is ie nu de vaste drummer bij Jay-Z

toen:

nu:
Oud 04-10-2010, 00:16
Carn
Carn is offline
Citaat:
maar ik leer soms ook wel eens op zeer obsessieve wijze een liedje, maar het klinkt nooit precies als het origineel.
oh, ik ben heeeeeeeeel slecht in covers leren. Dat ik zo`n moeilijk nummer wil uitpluizen is omdat er heel veel in zit die gewoon al je 'algemene skills' zeg maar naar een hoger nivo tillen, het is niet het nummer en sich wat ik erg sterk vind.

Het enige andere nummer wat ik van begin tot eind redelijk heb uitgewerkt is Tool's Schism

Oud 04-10-2010, 00:18
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Wow, die Tony is wel tof. Er was ook nog zo'n jongetje van 3 ofzo die ook al drumt als een malle. Die gaat later echt héél goed worden, volgens mij.
Oud 04-10-2010, 00:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wow, die Tony is wel tof. Er was ook nog zo'n jongetje van 3 ofzo die ook al drumt als een malle. Die gaat later echt héél goed worden, volgens mij.
yeah, het probleem met dat soort 'virtuozen' (niet alleen qua drums maar sowieso in de muziek of sport of whatever) dat ze op een wat latere leeftijd de interesse verliezen en iets anders gaan doen ;o
Oud 04-10-2010, 00:19
Verwijderd
o god! vet!
Oud 04-10-2010, 00:20
Verwijderd
ik zag laatst een cover van iemand op youtube van dat nummer (op drums) en dat klonkt echt super! (maar ik kan hem niet meer vinden
Oud 04-10-2010, 00:22
Carn
Carn is offline
en ik ken natuurlijk een berg metallica nummers omdat een metallica-coverband mn eerste band was, huhu.
Oud 04-10-2010, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Tony Royster JR. Die is nu ook 20+, volgens mij is ie nu de vaste drummer bij Jay-Z

toen:
[filmpje]

nu:
[filmpje]
Carn, held Bedankt, dat is hem idd.
Oud 04-10-2010, 00:24
Verwijderd
huhu. leuk! zal ik een nummertje instuderen? dan kunnen we samen metallica spelen op de meet
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten