Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2010, 19:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb op zondag ook heel vaak niks in huis En de supemarkten gaan pas om 4 uur open in Utrecht. Wat dat betreft is het nog echt een dorp hoor Maar verder is Utrecht <3

En als je dan op zondag boodschappen doet, tering, lijkt net alsof er oorlog is ofzo. Echt ontzettend druk
Zeg Eric, ping eens terug!

Citaat:
hmm andijviestamp <3
Ik hou meer van wortelstampot. nomnom

Citaat:
Au
*andijvie achtervolgt met pureestamper*
Oud 14-11-2010, 19:09
Verwijderd
Ik raad iedereen de Aviko diepvriesmaaltijd roerbakpannetje runderreepjes af.

GATVERDAMME WAT GOOR.
Oud 14-11-2010, 19:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik raad iedereen de Aviko diepvriesmaaltijd roerbakpannetje runderreepjes af.

GATVERDAMME WAT GOOR.
Ik zou het twitteren!
Oud 14-11-2010, 19:13
Verwijderd
Als ik achter mn eigen pc zat zou ik het doen!
Oud 14-11-2010, 19:14
Verwijderd
Ik raad de meeste diepvriesmaaltijden sowieso af
Oud 14-11-2010, 19:16
Verwijderd
en godver, Ideal liep te kutten dus nu is er 2x 17 euro afgeschreven voor mijn JustEat-bestelling
Oud 14-11-2010, 19:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als ik achter mn eigen pc zat zou ik het doen!
Kun je niet twitteren met je telefoon?
Oud 14-11-2010, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Kun je niet twitteren met je telefoon?
Ja maar geen zin, want gedoe + ik vind het nou ook weer geen mededeling van wereldbelang
Oud 14-11-2010, 19:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja maar geen zin, want gedoe + ik vind het nou ook weer geen mededeling van wereldbelang
Nou, ik heb ooit eens over KPN en TNT klachten getwitterd, en toen werd ik benaderd door een of ander onderzoeksbureau of ik meer uitleg over mijn klachten wilde geven.

Dus wie weet! Misschien krijg je dan wel een excuustweet uit Keppel en Omstreken!
Oud 14-11-2010, 19:53
Verwijderd
Ik geloof niet dat ik daardoor anders ga denken over die gore meuk!
Oud 14-11-2010, 21:13
Verwijderd
ik heb best wel hangende schouders, als in, ik sta altijd niet helemaal compleet recht. Tijdens de expositie wilde iemand werk kopen en hij zei in midden in het gesprek op een toon die ik heel naar vond: 'ga eens even recht staan joh'. Niet helemaal rechtstaan is misschien niet heel erg beleefd maar iemand op zo'n toon corrigeren vind ik eigenlijk nog veel onbeleefder, bedenk ik me net
Oud 14-11-2010, 21:18
Geel
Geel is offline
Was hij/zij ouder dan jij? Dan heeft hij/zij waarschijnlijk gedacht dat hij/zij dat best tegen je mocht zeggen.
Oud 14-11-2010, 21:20
Geel
Geel is offline
Iemand enig idee trouwens hoe je 'stokpaardje' zegt in het engels? Dan bedoel ik dus de figuurlijke vertaling van het woord (voor all Kazet Nagorra's en Uice's van het forum!)

Moet binnen nu en voordat ik slapen ga 2 A4'tjes schrijven over een kut onderwerp.

Edit:

Wikipedia zegt:

Citaat:
From "hobby horse" came the expression "to ride one's hobby-horse", meaning "to follow a favourite pastime", and in turn, the modern sense of the term hobby.[1]
Maar dat is niet precies wat ik bedoel. hmm..
Oud 14-11-2010, 21:25
Verwijderd
Stickhorsey

Spoiler
Oud 14-11-2010, 21:29
Geel
Geel is offline
De figuurlijke betekenis van het woord 'stokpaardje'.

Citaat:
Stokpaardje wordt ook spreekwoordelijk gebruikt: als iemand op zijn stokpaardje zit, wordt bedoeld dat de persoon in kwestie over haar of zijn favoriete onderwerp spreekt, en wel op zo een manier, dat dit gespreksonderwerp altijd weer terugkomt.
Oud 14-11-2010, 21:40
Verwijderd
Dat snap ik, maar afhankelijk van de context zou je er een ander woord neer moeten zetten want volgens mij kent het Engels geen gangbaar woord dat een exacte vertaling is van "stokpaardje".
Oud 14-11-2010, 21:43
Geel
Geel is offline
Ik heb er dit van gemaakt:

Citaat:
A very interesting thing to say. As I have said many times before, I say it again: a coin has two sides.
Maar nu wil ik er een uitdrukking erin verwerken die soortgelijk is aan 'stokpaardje'. Alleen weet ik niet hoe. Mijn stokpaardje is dus dat ik heel vaak zeg dat iets twee kanten heeft.
Oud 14-11-2010, 21:44
Geel
Geel is offline
O, en fyi, de opdracht is:

Citaat:
“The paradox of “cool hunting” is that it kills what it finds” – D. Rushkoff
Discuss
Oud 14-11-2010, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er dit van gemaakt:

Maar nu wil ik er een uitdrukking erin verwerken die soortgelijk is aan 'stokpaardje'. Alleen weet ik niet hoe. Mijn stokpaardje is dus dat ik heel vaak zeg dat iets twee kanten heeft.
"I often like to say"
Oud 14-11-2010, 21:51
Verwijderd
ik heb 2 x geprobeerd een bloemetje te haken maar ze lijken op mislukte rondjes
Oud 14-11-2010, 21:53
Geel
Geel is offline
make money over something of make money on something of make money with something?
Oud 14-11-2010, 21:54
Verwijderd
Citaat:
ik heb best wel hangende schouders, als in, ik sta altijd niet helemaal compleet recht. Tijdens de expositie wilde iemand werk kopen en hij zei in midden in het gesprek op een toon die ik heel naar vond: 'ga eens even recht staan joh'. Niet helemaal rechtstaan is misschien niet heel erg beleefd maar iemand op zo'n toon corrigeren vind ik eigenlijk nog veel onbeleefder, bedenk ik me net
W.T.F. Zoiets zég je toch niet als klant? Ik zit hier echt vol ongeloof achter mn computertje Ik zou niet eens een origineel werk aan zo'n sukkel willen verkopen!
Oud 14-11-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
make money over something of make money on something of make money with something?
Ligt aan de context, je kan bijvoorbeeld zeggen "he is making money trading stock".
Oud 14-11-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
"You can make money with this kind of thing."

"You can make money on the internet".

Dus het hangt er van af hoe je "something" bedoelt. "Over something" kan niet.
Oud 14-11-2010, 21:59
Verwijderd
one pill makes you larger and one pill makes you small
and the ones that mother gives you don't do anything at all (8)
Oud 14-11-2010, 21:59
Verwijderd
Hallo.
Oud 14-11-2010, 22:00
Verwijderd
Citaat:
W.T.F. Zoiets zég je toch niet als klant? Ik zit hier echt vol ongeloof achter mn computertje Ik zou niet eens een origineel werk aan zo'n sukkel willen verkopen!
ik dacht ook even dat ik in een sketch van de lullo's terecht was gekomen, ook door de toon!
Oud 14-11-2010, 22:05
Verwijderd
ik hou echt niet van het snelle en 'even laten zien wie er de baas is' gedrag geloof ik.
Oud 14-11-2010, 22:06
Verwijderd
Citaat:
De figuurlijke betekenis van het woord 'stokpaardje'.
Dan was hobby horse goed
Oud 14-11-2010, 22:07
Verwijderd
Citaat:
ik dacht ook even dat ik in een sketch van de lullo's terecht was gekomen, ook door de toon!
Hoe reageerde je en heb je 'm toch nog iets verkocht?
Oud 14-11-2010, 22:10
Verwijderd
heb zijn nummer
Verwijderd
heb wel een plankje verkocht n00dles en een t-shirt en al mijn printjes zijn weg
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
heb zijn nummer
dan kan je 'm nog even bellen met dat je die opmerking niet echt relaxed vond
Oud 14-11-2010, 22:14
Geel
Geel is offline
Citaat:
Dan was hobby horse goed
Maar hobby horse betekent toch iets van 'iets wat iemand vaak doet'? Niet iets wat iemand vaak zegt.

Heb al één A4 vol!
Oud 14-11-2010, 22:34
Verwijderd
Citaat:
heb zijn nummer
je hebt hem nog lopen versieren ook?

Wel tof dat je zoveel verkocht hebt Stuur mij ook ff een shirtje op, trouwens, hoeveel kost ie?
Oud 14-11-2010, 22:38
Geel
Geel is offline
hmm, ik heb alles wat ik wilde zeggen al eigenlijk gezegd. Maar ik moet nog 2/3 van een pagina. Lekker lopen uitsmeren dan. Lang leve de kwaliteit!
Oud 14-11-2010, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Maar hobby horse betekent toch iets van 'iets wat iemand vaak doet'? Niet iets wat iemand vaak zegt.

Heb al één A4 vol!
Stokpaardje slaat meer op een favoriet onderwerp waar iemand graag over praat of opschept.

"Stokpaardje wordt ook spreekwoordelijk gebruikt: als iemand op zijn stokpaardje zit, wordt bedoeld dat de persoon in kwestie over haar of zijn favoriete onderwerp spreekt, en wel op zo een manier, dat dit gespreksonderwerp altijd weer terugkomt.

Het berijden van een stokpaardje wil zeggen dat iemand spreekt over zijn geliefkoosd onderwerp of denkbeeld;"

In het Engels:

From "hobby horse" came the expression "to ride one's hobby-horse", meaning "to follow a favourite pastime", and in turn, the modern sense of the term hobby.[1]
Oud 14-11-2010, 22:49
Geel
Geel is offline
die twee dingen had ik ook zelf ook al gequote

Maar in het engels betekent hobby horse dus dat iemand iets doet wat hij graag doet, niet dat iemand praat over datgene.
Oud 14-11-2010, 23:12
Verwijderd
Godschristus, dat werk bij de schouwburg is best zwaar. Vijf uur op hoge hakken, meters maken en geen minuutje pauze of wat drinken tussendoor. Vond het best pittig.
Oud 14-11-2010, 23:39
Geel
Geel is offline
Godskolere, wat een kutopdracht. Ik heb genoeg woorden, vind ik. Ik ga slapen.

Laatst gewijzigd op 14-11-2010 om 23:47.
Oud 14-11-2010, 23:57
Verwijderd
wat is haken een heerlijke bezigheid ik heb een hele lap gemaakt, gewoon om m'n steekjes te oefenen.
Oud 14-11-2010, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Godschristus, dat werk bij de schouwburg is best zwaar. Vijf uur op hoge hakken, meters maken en geen minuutje pauze of wat drinken tussendoor. Vond het best pittig.
Wat moest je doen, de avond leiden ofzo?
Oud 15-11-2010, 00:14
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Had je moeten zeggen dat die houding hoort bij jouw rol van chaotische kunstenaar, als hij dat niet begrijpt jouw kunst duidelijk niet voor hem bestemd is en dat hij beter een poster bij de Expo kan kopen.

Maar wel awesome dat je dingessen hebt verkocht! Go you!
Oud 15-11-2010, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Wat moest je doen, de avond leiden ofzo?
Nee joh, het was mijn eerste dienst
Ik moest van alles doen; garderobe draaien, bardienst, tafels dekken, opruimen, servies klaarzetten voor morgen... etc... etc... Vooral heel veel heel hard heen en weer lopen
Oud 15-11-2010, 01:17
Verwijderd
Dumdum nachtploeg.
Oud 15-11-2010, 01:25
Verwijderd
oei, de tijd
Oud 15-11-2010, 01:42
Verwijderd
Hm, er zal vast niemand meer zijn, maar ik wou toch even kwijt dat de slaap me overvalt en dat ik maar eens mijn bed ga opzoeken Nuttige info ftw.
Oud 15-11-2010, 01:46
TopDrop
TopDrop is offline
le bed du taim
Oud 15-11-2010, 01:46
Verwijderd
slaap lekker boys.
Oud 15-11-2010, 01:47
Verwijderd
Ik ben bezig met een rijtje dubbel stokje, jaja. Ik vind het niet zo'n mooie steek.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten