Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2011, 14:01
Rationeel
Rationeel is offline
misschien heeft hij gemiddeld. als je in een van die jaren voor het eerst bent gaan werken o.i.d. is dat handig en krijg je nóg meer terug
Advertentie
Oud 24-01-2011, 14:02
Verwijderd
Oh kijk, ik ga geen huurtoeslag meer krijgen maar we houden nog wel de helft van onze zorgtoeslag over dat is dan Theodoors helft.
Citaat:
misschien heeft hij gemiddeld. als je in een van die jaren voor het eerst bent gaan werken o.i.d. is dat handig en krijg je nóg meer terug
Ja ik moet in 2011 ook gaan middelen ik weet niet hoe, maar mijn zus kan het me vast uitleggen
Oud 24-01-2011, 14:04
Verwijderd
ik weet niet wat middelen is ik werkte iig al veel eerder. wel ben ik vanaf 2008 getrouwd, maar daar heb ik wel rekening mee gehouden. geloof ik
helaas niet bij de zorgtoeslag, die moet ik weer allemaal inleveren boehoe
Oud 24-01-2011, 14:06
Verwijderd
Citaat:
ik weet niet wat middelen is ik werkte iig al veel eerder. wel ben ik vanaf 2008 getrouwd, maar daar heb ik wel rekening mee gehouden. geloof ik
helaas niet bij de zorgtoeslag, die moet ik weer allemaal inleveren boehoe
ik weet ook niet wat het is, maar ik weet wel dat het ervoor zorgt dat bij een stijgend inkomen, je minder belasting hoeft te betalen dan wanneer je het niet doet
Oud 24-01-2011, 14:08
Verwijderd
mkay. Wat erg trouwens, ik heb Belastingrecht 1 en Belastingrecht 2 en god weet hoeveel fiscale vakken nog meer succesvol afgesloten en wat weet ik nu helemaal van belastingen :') dat krijg je er van als de /care ver te zoeken is
Oud 24-01-2011, 14:13
Rationeel
Rationeel is offline
ik dacht dat ik nu al kon middelen over 2008-2009-2010, maar je moet wachten op de definitieve toeslag en die krijg je altijd pas in oktober ofzo, dus ik moet nog even wachten.
Oud 24-01-2011, 14:29
Lorelei
Lorelei is offline
Voor Sarah, Etmakas, Andijvie of wie het ook was die sprak over boeken in het Duits lezen: Die Welle is ook heel goed te doen in het Duits.

En haaai mensen. Ik moet leren. En het is dodelijk saai!
Oud 24-01-2011, 14:32
Verwijderd
ik lees een ruzie op facebook, erg vermakelijk
Oud 24-01-2011, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Voor Sarah, Etmakas, Andijvie of wie het ook was die sprak over boeken in het Duits lezen: Die Welle is ook heel goed te doen in het Duits.

Die Welle, danke! Die zoek ik op
Oud 24-01-2011, 14:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Die Welle, danke! Die zoek ik op
En qua kinderboeken is "Die Weisse Giraffe" best wel aardig. Wel een kinderboek maar niet heel suf en ook fijn voor beginnersduits zeg maar
Oud 24-01-2011, 14:37
Lorelei
Lorelei is offline
Ik moet eigenlijk ook weer eens wat boeken in het duits gaan lezen
Oud 24-01-2011, 14:40
Verwijderd
Citaat:

Ooh dankje! Die wil ik best graag lezen
Oud 24-01-2011, 14:43
Rationeel
Rationeel is offline
die welle is verfilmd. onnodig dus om het boek te lezen
Oud 24-01-2011, 14:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Klapjes kun je krijgen
Oud 24-01-2011, 14:46
Rationeel
Rationeel is offline
kom maar hier *ligt klaar*
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

ik denk dat ik er menig uiltje op zal knappen ja, en weet ik al niet wat
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Klapjes kun je krijgen
Citaat:
kom maar hier *ligt klaar*
Toch een enigszins dubieuze aaneenschakeling van posts
Oud 24-01-2011, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb maar de helft van de film gezien!
Oud 24-01-2011, 14:47
Batave
Batave is offline
Get a couch!
Oud 24-01-2011, 14:48
Verwijderd
Ik heb een boterham met knetterpasta en het knettert echt
Oud 24-01-2011, 14:50
Batave
Batave is offline
Is dat knetterchocopasta?
Oud 24-01-2011, 14:51
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb geen boterham, maar knetter wel
Oud 24-01-2011, 14:51
Verwijderd
Niet echt choco, het smaakt naar de witte delen van duo penotti.
Oud 24-01-2011, 14:53
Verwijderd
Is het net zoiets als van die knettersnoepjes?
Batave
Batave is offline
Maar het knettert? Win
Verwijderd
ik heb iets tegen pasta op brood. de textuur dus. brrr. hageltjes daarentegen ik dig de speculooshagel wel, jammer dat die zo duur is. en nee, dat is niet hetzelfde als gewoon een speculaasje op je brood
Oud 24-01-2011, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Is het net zoiets als van die knettersnoepjes?
ja op die manier knettert het
Citaat:
Maar het knettert? Win
ja
Citaat:
ik heb iets tegen pasta op brood. de textuur dus. brrr. hageltjes daarentegen ik dig de speculooshagel wel, jammer dat die zo duur is. en nee, dat is niet hetzelfde als gewoon een speculaasje op je brood
Ik vind de textuur van pasta juist lekker, vaak eet ik liever een boterham met pasta dan een reep chocola
En speculoos is ook geen speculaas, want het is Belgische speculaas zoals bastogne
Oud 24-01-2011, 15:05
Verwijderd
ohja? ik dacht dat het gewoon de franse benaming was voor hetzelfde item. maar bastogne is toch weer heel wat anders, dat is een soort kandijkoek
Oud 24-01-2011, 15:06
Verwijderd
Ik heb wel eens geprobeerd om in de DD te komen, maar niet gelukt
Oud 24-01-2011, 15:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Haha ik heb inderdaad een keer een brief gestuurd met die strekking (hoe kan het dat bolderbast altijd een ander hoofd heeft?) toen kreeg ik een brief terug met een sullige uitleg van 1 regel en toen nog een heel verhaal over dat donald iemand schoenen had gepoetst, maar die persoon had geen schoenen aan.

maar ANYWAY, in de DD komen is zo makkelijk niet
Ik heb het geloof ik eens geprobeerd met de anekdote dat mijn oma bessensap had geknoeid. Anekdotes werden van Brief van de Week.
Oud 24-01-2011, 15:07
Verwijderd
Citaat:
ohja? ik dacht dat het gewoon de franse benaming was voor hetzelfde item. maar bastogne is toch weer heel wat anders, dat is een soort kandijkoek
er zit een andere verhouding specerijen in, meer kaneel en minder kruidnagel enzo.
Oud 24-01-2011, 15:08
Verwijderd
Nu gaat het papier van de afgelopen drie maanden aan straat!
Oud 24-01-2011, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het geloof ik eens geprobeerd met de anekdote dat mijn oma bessensap had geknoeid. Anekdotes werden van Brief van de Week.
Ja, maar het zijn bijna altijd stomme anekdotes! Een beetje van het type 'ik ging zeilen en mijn boot had een Donald Duck-vlag maar ik had toch gewonnen van Femke, die een Guus Geluk-zeil had! Zo ziet u maar, u heeft niet altijd pech!'.

Ik had een anekdote gestuurd waarin mijn vader tegen mijn broertje zei: "Ga de tafel dekken!" (stilte) "Hee, ben je doof!" Broertje kijkt op: "Huh, wat voor geloof?"
Maar zulke goede anekdotes willen ze niet daar bij de DD.
Verwijderd
Citaat:
Dat is zo. Nooit zal ik vergeten dat een brief met een anekdote over een worm in een stuk appeltaart in ZOWEL de DD als de Tina stond
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb drie keer een brief gestuurd en kreeg drie keer geen antwoord op mijn vraag, maar iets als 'bedankt voor je leuke brief!' gevolgd door een heel suf verhaal over wat Donald die week allemaal wel niet had gedaan
"Beste Donald, ik vraag je nu al voor de derde keer..."
Oud 24-01-2011, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Dat is zo. Nooit zal ik vergeten dat een brief met een anekdote over een worm in een stuk appeltaart in ZOWEL de DD als de Tina stond
Complot
Verwijderd
Werd het papier hier maar opgehaald. Ik moet het zelf wegbrengen naar een container bij de kringloopwinkel. Inmiddels staat er een gigántische doos vol oud papier in de keuken, helemaal vol en al heel vaak aangestampt (dat doe ik door er vol in te springen met mijn dikke ass ;(). Nu is hij zo zwaar dat ik hem van mn leven niet meer verplaatst krijg.
Uice
Uice is offline
Citaat:

Ik vraag me af hoe ze reageren op zielige brieven. Dat je vader is overleden tijdens het lezen van de Donald Duck, ofzo.
Verwijderd
Er stond eerst een brief in de Brievenbus: "Beste Donald, er staan altijd zulke domme brieven in ue blad!" Zijn reactieL "Haha, jullie brief staat erin! "
Oud 24-01-2011, 15:12
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ja, maar het zijn bijna altijd stomme anekdotes! Een beetje van het type 'ik ging zeilen en mijn boot had een Donald Duck-vlag maar ik had toch gewonnen van Femke, die een Guus Geluk-zeil had! Zo ziet u maar, u heeft niet altijd pech!'.

Ik had een anekdote gestuurd waarin mijn vader tegen mijn broertje zei: "Ga de tafel dekken!" (stilte) "Hee, ben je doof!" Broertje kijkt op: "Huh, wat voor geloof?"
Maar zulke goede anekdotes willen ze niet daar bij de DD.
Je kan sturen dat je een communistische rekruteringssite hebt .
Oud 24-01-2011, 15:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Oh ja, er stond echt teringvaak die laatste zin in. Dat iemand iets had gedaan met DD-merchandise en dat dat dan zou bewijzen dat Donald niet altijd pech had.

Ik stoorde me ook altijd aan mensen die hun brief ludiek openden met 'Donzige Duck!' of 'lief verenkussen'.
Oud 24-01-2011, 15:14
Verwijderd
Citaat:

Ik vraag me af hoe ze reageren op zielige brieven. Dat je vader is overleden tijdens het lezen van de Donald Duck, ofzo.
Ik denk dat ze voor het reactiedeel van de brief een paar verschillende opties in een aantal categorieën hebben.

- Aanhef
- Reactie op de brief, keuze tussen:
* Haha, wat grappig *naam*
* Jeetje, wat verdrietig *naam*
* Tjonge, wat een avontuur, *naam*
* -vrije tekst in het geval van lastige vragen-
- Irrelevante anekdote van Donald
- "Hopelijk stuur je nog eens een brief!"
Oud 24-01-2011, 15:14
Batave
Batave is offline
Citaat:
Oh ja, er stond echt teringvaak die laatste zin in. Dat iemand iets had gedaan met DD-merchandise en dat dat dan zou bewijzen dat Donald niet altijd pech had.

Ik stoorde me ook altijd aan mensen die hun brief ludiek openden met 'Donzige Duck!' of 'lief verenkussen'.
Of, uw blad is vet S.T.O.M.(super tof ontzettend magistraal).
Oud 24-01-2011, 15:15
Verwijderd
oh god ja, op een gegeven moment kwam de trend erin je brief zo origineel mogelijk te laten beginnen donzig duckie was wel favoriet
Oud 24-01-2011, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Je kan sturen dat je een communistische rekruteringssite hebt .
Goed, goed, goed idee! Namens jou en Geel en mij!

Citaat:

Er was eerst ook een brief van iemand die die aanheffen spaarde

Citaat:
Ik denk dat ze voor het reactiedeel van de brief een paar verschillende opties in een aantal categorieën hebben.

- Aanhef
Citaat:
Of, uw blad is vet S.T.O.M.(super tof ontzettend magistraal).
Oud 24-01-2011, 15:19
Verwijderd
In de DD heb ik dus nooit gestaan, maar wel in de VPRO-gids (zowel achterop als erin ) en in het Psychologie Magazine. Jaja, toe maar
Oud 24-01-2011, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Werd het papier hier maar opgehaald. Ik moet het zelf wegbrengen naar een container bij de kringloopwinkel. Inmiddels staat er een gigántische doos vol oud papier in de keuken, helemaal vol en al heel vaak aangestampt (dat doe ik door er vol in te springen met mijn dikke ass ;(). Nu is hij zo zwaar dat ik hem van mn leven niet meer verplaatst krijg.
wij hebben nu twee stapels aan elkaar getapete pizzadozen, twee wehkamp-zakken, een 'hele zak halve prijs' zak, een grote doos, de wii fit doos, de doos van mijn kerstpakket en twee kleine dozen aan straat staan
Oud 24-01-2011, 15:20
Uice
Uice is offline
Citaat:

- Aanhef
Vaak werd er ook gereageerd met een plaatje uit een strip, waar ze de tekst in de ballon hadden aangepast.

En de naam van de briefschrijver werd altijd genoemd in het antwoord.
Oud 24-01-2011, 15:22
Uice
Uice is offline
Oh, ik heb ook twee keer achterop de VPRO-gids gestaan. De laatste keer deed ik me voor als achttienjarig meisje. Een jongen had geschreven dat hij moeite heeft de gel uit zijn haar te krijgen, en ik had geschreven dat hij geen gel in zijn haar moest doen omdat leuke meisjes daar niet van houden.
Oud 24-01-2011, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Vaak werd er ook gereageerd met een plaatje uit een strip, waar ze de tekst in de ballon hadden aangepast.

En de naam van de briefschrijver werd altijd genoemd in het antwoord.
En er wordt ALTIJD een uitroepteken gebruikt. Zowel in de reacties op de brieven in de brievenbus als in de tekstballonnetjes in de strips. Daar is overigens ook wel eens een brief over geweest
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten