Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alleen ben ik van mening dat een cover pas béter (in de zin van: béter) is dan het origineel wanneer de schrijver/bedenker van het origineel zegt "Kak, jij hebt het idee dat ik in mijn hoofd had beter vormgegeven dan ikzelf toentertijd." |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 'huh joh, dat liedje had potentie blijkbaar? Bizar' |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sorry voor de copypasta ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat de uitvoering van de cover dan vervolgens niet beter/leuker kan klinken. Mij gaat het er vooral om dat mensen meteen als ze een cover horen facepalms tekort komen, terwijl als het andersom was geweest (dus de cover was het origineel) het waarschijnlijk precies hetzelfde was gegaan. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De meeste covers voegen dan ook, ten opzichte van het origineel, niets toe. Immers; het is een interpretatie van ~. In creatieve zin is het een zwaktebod waarbij het al snel strandt in een beschamende act waarvan de oorspronkelijke artiest vrijwel altijd heel awkward te kennen geeft "vereerd" te zijn (want wat moet je immers anders..) ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Ruth Jacott eert Billie Holiday Ruth Jacott brengt samen met het Metropole Orkest een eerbetoon aan de befaamde jazz-zangeres Billie Holiday.' toevallig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |