Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2011, 18:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja dus. Ook niet veel aan.
Advertentie
Oud 05-02-2011, 18:03
Verwijderd
Deze is wel echt kut :')
Verwijderd
ja als we het op het beeld gaan betrekken zijn we morgen nog bezig.
Verwijderd
Warhol vind ik een geval apart. Dat vind ik juist wel vet.
Verwijderd
Citaat:
nou nou
school trauma.
Batave
Batave is offline
Citaat:
ja als we het op het beeld gaan betrekken zijn we morgen nog bezig.
Kunst is kunst.
Oud 05-02-2011, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Kunst is kunst.

mijn linkerelleboog is mijn linkerelleboog!
Oud 05-02-2011, 18:05
Noedelhap
Noedelhap is offline
Nja, ik heb mijn zegje wel gedaan. Ik kap met discussieren en ga nu een cd van justin bieber opzetten.

Spoiler
Oud 05-02-2011, 18:05
Batave
Batave is offline
Muziek en beeld zijn allebei onderdeel van kunst bedoelde ik te zeggen.
Oud 05-02-2011, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Nja, ik heb mijn zegje wel gedaan. Ik kap met discussieren en ga nu een cd van justin bieber opzetten.

Spoiler
Je doet net alsof we een paginalange discussie achter de rug hebben!
Oud 05-02-2011, 18:06
Verwijderd
En meer van dat soort dooddoeners.
Oud 05-02-2011, 18:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Je doet net alsof we een paginalange discussie achter de rug hebben!
Zo voelt het wel eigenlijk Nouja, om erger te voorkomen dan!
Oud 05-02-2011, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Of "Ik wil graag "I'll always love you" van Whitney Houston gaan zingen"

Nee, van Dolly Parton, gvd!
Maar om toch nog even een dingetje te zeggen, vind jij die van Dolly Parton beter dan? Het is dat jij het noemde, dat ik ineens wist dat zij hem ook gezongen heeft, maar die van Whitney zit in dit geval toch wel meer in het collectieve geheugen dan het origineel, denk ik zo.
Oud 05-02-2011, 18:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Maar om toch nog even een dingetje te zeggen, vind jij die van Dolly Parton beter dan? Het is dat jij het noemde, dat ik ineens wist dat zij hem ook gezongen heeft, maar die van Whitney zit in dit geval toch wel meer in het collectieve geheugen dan het origineel, denk ik zo.
Whitney kon hem prima zingen hoor, daar niet van. Wel een beetje overdreven geriedel, terwijl de Dolly Parton-versie gewoon wat meer toned down was, ook prettig. Maar credit where credit is due, Dolly Parton behoort gewoon meer lof te krijgen voor het schrijven en zingen van dit nummer dan Whitney.
Oud 05-02-2011, 18:13
Verwijderd
noodles is hem aan het spacen op bieber
edit: ohnee daar is hij al.
Oud 05-02-2011, 18:14
Batave
Batave is offline
Citaat:
noodles is hem aan het spacen op bieber
edit: ohnee daar is hij al.
Oud 05-02-2011, 18:14
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik weet niet wie hem hier gepost had, maar ik post hem nog maar eens

Oud 05-02-2011, 18:15
Verwijderd
Citaat:

[filmpje]
*steekt vinger op*
tof ding ja!
Oud 05-02-2011, 18:15
Verwijderd
Ik heb nog NOOIt iets gehoord van Justin Bieber, en niet omdat ik hem bewust ontwijk ofzo.
Oud 05-02-2011, 18:16
Verwijderd
Citaat:
ik vind het wel iets hebben, liedjes coveren. Zo'n liedje als house of the rising sun is supertof en ik kan niet zeggen of ik de versie van the animals, jimi hendrix of uh, leadbelly of zo beter of slechter vind. Dat liedje is iets geworden met eigen benen en ik vind het wel tof om die verschillende koppen te zien.
Oh, absoluut hoor. Maar ik ben het ook met Noodles eens dat je als muzikant wel het één en ander aan bagage dient te hebben, in muzikaliteit of bijvoorbeeld leeftijd, vooralleer het niet langer plaatsvervangende schaamte oplevert. Natuurlijk ben je vollledig afgeschreven, in mijn ogen, wanneer je een prul als Umbrella van Rihanna gaat coveren. Iedereen mag dat ook doen want: het is tóch al bagger.

Alleen ben ik van mening dat een cover pas béter (in de zin van: béter) is dan het origineel wanneer de schrijver/bedenker van het origineel zegt "Kak, jij hebt het idee dat ik in mijn hoofd had beter vormgegeven dan ikzelf toentertijd."
Oud 05-02-2011, 18:17
Batave
Batave is offline
Citaat:

[filmpje]
O wut .
Oud 05-02-2011, 18:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb nog NOOIt iets gehoord van Justin Bieber, en niet omdat ik hem bewust ontwijk ofzo.
Misschien is ie al eens voorbij gekomen in Glee

U-glee, huhuhuhu.
Oud 05-02-2011, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk is die van Dolly béter; neemt niet weg dat je die van Whitney mooier kunt vinden, eah. Maar zonder Dolly had die van Whitney niet eens bestaan dus kan het nooit béter zijn. Tenzij Dolly zegt "Whitney heeft mijn intenties beter tot uiting gebracht, lol."
Oud 05-02-2011, 18:18
Batave
Batave is offline
Citaat:
Oh, absoluut hoor. Maar ik ben het ook met Noodles eens dat je als muzikant wel het één en ander aan bagage dient te hebben, in muzikaliteit of bijvoorbeeld leeftijd, vooralleer het niet langer plaatsvervangende schaamte oplevert. Natuurlijk ben je vollledig afgeschreven, in mijn ogen, wanneer je een prul als Umbrella van Rihanna gaat coveren. Iedereen mag dat ook doen want: het is tóch al bagger.

Alleen ben ik van mening dat een cover pas béter (in de zin van: béter) is dan het origineel wanneer de schrijver/bedenker van het origineel zegt "Kak, jij hebt het idee dat ik in mijn hoofd had beter vormgegeven dan ikzelf toentertijd."
Ja, maar dat komt weinig voor omdat een eigengeschreven liedje veel relevanter voor de schrijver is dan een cover ook al vind de rest van de wereld de cover beter.
Oud 05-02-2011, 18:19
Verwijderd
Citaat:

Mja, misschien wel mee eens.
ik vond crazy in love van, weet ik veel wie, altijd zo'n gedrocht van een lied! Zo van, dat is hopeloos, geen goud meer van te maken. En whoppa, toen was daar dit!

'huh joh, dat liedje had potentie blijkbaar? Bizar'
Oud 05-02-2011, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk ben je vollledig afgeschreven, in mijn ogen, wanneer je een prul als Umbrella van Rihanna gaat coveren. Iedereen mag dat ook doen want: het is tóch al bagger.
Wait wut, als je een irritant kutnummer van een kutzangeres als Rihanna tot een veel leuker en andersklinkend nummer weet te maken, verdien je toch juist kudo's?
Oud 05-02-2011, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk is die van Dolly béter
Ik weet niet wat daar zo natuurlijk aan is.
Oud 05-02-2011, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat komt weinig voor omdat een eigengeschreven liedje veel relevanter voor de schrijver is dan een cover ook al vind de rest van de wereld de cover beter.
Nee, dat ligt toch iets anders als je het mij vraagt; veel mensen lijken er vanuit te gaan dat een (origineel) nummer niet af, klaar en is zoals het hoort te zijn volgens de artiest. Dat vind ik aanmatigend en onterecht ten opzichte van de muzikant en/of tekstschrijver.

Citaat:
Wait wut, als je een irritant kutnummer van een kutzangeres als Rihanna tot een veel leuker en andersklinkend nummer weet te maken, verdien je toch juist kudo's?
Nou, zo kun je het bekijken, maar ik ben dan meer van de andere benadering: wanneer je van een hoop stront iets lekkerders probeert te maken ben je verkeerd bezig. Begin dan met fatsoenlijk basismateriaal en ga dáár mee koken. Als je dat niet doet vind ik je maar onnozel

Citaat:
Ik weet niet wat daar zo natuurlijk aan is.
Omdat zonder het één het ander per definitie nooit had kunnen zijn.
Oud 05-02-2011, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Nou, zo kun je het bekijken, maar ik ben dan meer van de andere benadering: wanneer je van een hoop stront iets lekkerders probeert te maken ben je verkeerd bezig. Begin dan met fatsoenlijk basismateriaal en ga dáár mee koken. Als je dat niet doet vind ik je maar onnozel .
Mwa, vind ik niet. Als je van een, op het oog (oor) irritant popnummer, iets heel anders weet te maken wat veel leuker is, vind ik dat artistiek gezien gewoon grappig en knap, júist omdat ze zich gewaagd hebben aan zo'n nummer.

Citaat:
Dat is zo, maar dat zegt niks over de uitvoering zelf.
Oud 05-02-2011, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Dat is zo, maar dat zegt niks over de uitvoering zelf.
Jawel, want: veel mensen lijken er vanuit te gaan dat een (origineel) nummer niet af, klaar en is zoals het hoort te zijn volgens de artiest. Dat vind ik aanmatigend en onterecht ten opzichte van de muzikant en/of tekstschrijver.

Sorry voor de copypasta
Oud 05-02-2011, 18:33
Verwijderd
nou, volgens mij is dat in de blues een beetje anders.
Oud 05-02-2011, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Jawel, want: veel mensen lijken er vanuit te gaan dat een (origineel) nummer niet af, klaar en is zoals het hoort te zijn volgens de artiest. Dat vind ik aanmatigend en onterecht ten opzichte van de muzikant en/of tekstschrijver.

Sorry voor de copypasta
Zo kan je het zien. Jij bekijkt het misschien conceptueler dan ik. Het origineel is inderdaad precies zoals de artiest het wilde, wat hij ermee bedoelde en mee wilde zeggen.
Maar dat wil niet zeggen dat de uitvoering van de cover dan vervolgens niet beter/leuker kan klinken.

Mij gaat het er vooral om dat mensen meteen als ze een cover horen facepalms tekort komen, terwijl als het andersom was geweest (dus de cover was het origineel) het waarschijnlijk precies hetzelfde was gegaan.
Oud 05-02-2011, 18:36
Verwijderd
Citaat:
nou, volgens mij is dat in de blues een beetje anders.
Hoe bedoel je?
Oud 05-02-2011, 18:36
Batave
Batave is offline
Citaat:
Nee, dat ligt toch iets anders als je het mij vraagt; veel mensen lijken er vanuit te gaan dat een (origineel) nummer niet af, klaar en is zoals het hoort te zijn volgens de artiest. Dat vind ik aanmatigend en onterecht ten opzichte van de muzikant en/of tekstschrijver.
Ik zeg net dat je als coveraar niet de originele artiest kan overtreffen in de ogen van de originele artiest zelf; omdat die artiest vindt dat het liedje voor hem/haarzelf af is, meestal dan. Er zijn aan de originele versie meer gevoelens en ervaringen gebonden dan aan een cover en daarom zal een artiest niet zeggen dat hij een cover beter vindt, tenzij hij paupermuziek maakt die hij niet zelf schrijft.
Citaat:
Nou, zo kun je het bekijken, maar ik ben dan meer van de andere benadering: wanneer je van een hoop stront iets lekkerders probeert te maken ben je verkeerd bezig. Begin dan met fatsoenlijk basismateriaal en ga dáár mee koken. Als je dat niet doet vind ik je maar onnozel
Als je van een hoop stront een lekkere crème brulee kan maken ben je wel een goede kok imho .
Citaat:
Zonder het wiel kan er ook geen auto zijn, dat zegt niet dat het wiel technologisch gezien beter is dan een auto.
Oud 05-02-2011, 18:38
Verwijderd
Helemaal eens met Batave!
Oud 05-02-2011, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Zo kan je het zien. Jij bekijkt het misschien conceptueler dan ik. Het origineel is inderdaad precies zoals de artiest het wilde, wat hij ermee bedoelde en mee wilde zeggen.
Maar dat wil niet zeggen dat de uitvoering van de cover dan vervolgens niet beter/leuker kan klinken.

Mij gaat het er vooral om dat mensen meteen als ze een cover horen facepalms tekort komen, terwijl als het andersom was geweest (dus de cover was het origineel) het waarschijnlijk precies hetzelfde was gegaan.
Nou nee, dat zeg ik dus helemaal niet. Ik zeg niet dat het precies is zoals de artiest het wilde. Je weet immers nooit in hoeverre iemand vorm kan geven aan een idee in zijn/haar hoofd. En ik heb ook al eerder aangegeven dat je een cover rustig mooier of passender kunt vinden dan het origineel, maar het kan nooit béter zijn tenzij de oorspronkelijke artiest/muzikant aangeeft "Kak, zo bedoelde ik het eigenlijk!"

De meeste covers voegen dan ook, ten opzichte van het origineel, niets toe. Immers; het is een interpretatie van ~. In creatieve zin is het een zwaktebod waarbij het al snel strandt in een beschamende act waarvan de oorspronkelijke artiest vrijwel altijd heel awkward te kennen geeft "vereerd" te zijn (want wat moet je immers anders..)
Oud 05-02-2011, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg net dat je als coveraar niet de originele artiest kan overtreffen in de ogen van de originele artiest zelf; omdat die artiest vindt dat het liedje voor hem/haarzelf af is, meestal dan. Er zijn aan de originele versie meer gevoelens en ervaringen gebonden dan aan een cover en daarom zal een artiest niet zeggen dat hij een cover beter vindt, tenzij hij paupermuziek maakt die hij niet zelf schrijft.
Niet alleen in de ogen van de artiest zélf; het kan volgens mij per definitie niet. Omdat het niet origineel is.

Citaat:
Als je van een hoop stront een lekkere crème brulee kan maken ben je wel een goede kok imho
Nee, dan ben je een prutser. Want je had de tijd beter kunnen benutten door van een lekkere crème brulee een NOG beter gerecht kunnen maken

Citaat:
Zonder het wiel kan er ook geen auto zijn, dat zegt niet dat het wiel technologisch gezien beter is dan een auto.
Je analogie rammelt aan alle kanten. Het gaat hier om (het componeren van) muziek. Niet om techniek die elkaar aanvult en waar je niet omheen kunt.
Oud 05-02-2011, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Hoe bedoel je?
omdat auteurschap misschien wel belangerijk is, maar niet op nummer 1 staat. Het is niet raar om versie 10202001 van 'the sky is crying' op te nemen. En jij hecht zoveel waarde aan auteurschap dat de auteur automatisch het beste is. Nou, dat kan, ik weet alleen niet of ik het daarmee eens ben.
Oud 05-02-2011, 18:51
Verwijderd
Citaat:
omdat auteurschap misschien wel belangerijk is, maar niet op nummer 1 staat. Het is niet raar om versie 10202001 van 'the sky is crying' op te nemen. En jij hecht zoveel waarde aan auteurschap dat de auteur automatisch het beste is. Nou, dat kan, ik weet alleen niet of ik het daarmee eens ben.
Nee, nee. Niet per definitie "de beste", maar ik vind wel dat je als coveraar een voorschot neemt op dichterlijke vrijheid die misschien heel ongepast is.
Oud 05-02-2011, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Nee, nee. Niet per definitie "de beste", maar ik vind wel dat je als coveraar een voorschot neemt op dichterlijke vrijheid die misschien heel ongepast is.
nou ja, misschien niet per definitie de beste maar het kan nooit beter zijn! Haha ik ga net naar uitzending gemist en dat staat er:

'Ruth Jacott eert Billie Holiday
Ruth Jacott brengt samen met het Metropole Orkest een eerbetoon aan de befaamde jazz-zangeres Billie Holiday.'

toevallig
Oud 05-02-2011, 18:55
Elmp
Elmp is offline
Een filmpje van 20 dagen
Oud 05-02-2011, 18:55
Verwijderd
Nou ik heb toch ook al gezegd dat het beter kán zijn dan het origineel maar dat dát pas zo is wanneer de oorspronkelijke schrijver/kunstenaar/artiest/muzikant dat te kennen geeft
Oud 05-02-2011, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Nou ik heb toch ook al gezegd dat het beter kán zijn dan het origineel maar dat dát pas zo is wanneer de oorspronkelijke schrijver/kunstenaar/artiest/muzikant dat te kennen geeft
ja dat is me een beetje te mal! Sowieso zijn dit soort vraagstukken een beetje als voetballen met je vingers in de lucht. Met een natte pink een lijn trekken en dan vragen of het buitenspel was. Ik word er altijd een beetje kriebelig van!
Oud 05-02-2011, 18:57
Elmp
Elmp is offline
Graaawr waarom doet die youtube tag 't nooit
Oud 05-02-2011, 18:59
Verwijderd
Citaat:
ja dat is me een beetje te mal! Sowieso zijn dit soort vraagstukken een beetje als voetballen met je vingers in de lucht. Met een natte pink een lijn trekken en dan vragen of het buitenspel was. Ik word er altijd een beetje kriebelig van!
Maar buitenspelval is heel simpel hoor
Oud 05-02-2011, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Maar buitenspelval is heel simpel hoor
ja, die ken ik natuurlijk ook wel! ik moet er altijd heel erg hard om lachen
Oud 05-02-2011, 19:02
Verwijderd
'ohhh, a very cunning offside trap'
Oud 05-02-2011, 19:06
Martiño
Martiño is offline
nomnom pastasalade met kip <3
Oud 05-02-2011, 19:17
Verwijderd
Oei, net als ik aan het genieten ben van slechts het geluid van mijn toetsenbord en verder intense stilte besluit mijn 4-jarige buurmeisje, die in de kamer pal naast me ligt, het op een krijsen te zetten. Wat een narigheid toch weer
Oud 05-02-2011, 19:23
Verwijderd
anne is de mol
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten