Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2011, 08:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Als je z'n nummer weet, heb je hem zo gevonden. Of staat ie op stil?
Stond hij maar op stil, hij maakt een teringherrie 's nachts
Advertentie
Oud 09-11-2011, 10:59
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb zo een open-book tentamen. Ik mag een aantal werken meenemen: twee volumes Norton Anthology of English Literature, Jane Eyre, Adventures of Huckleberry Finn, Othello en mijn Advanced dictionary.

Bij elkaar zijn dat zo'n negenduizend pagina's. De stapel op mijn bureau is 27 meter hoog. Ik heb geen weegschaal, maar het is zwaar. Oh en er gaan vanaf mijn huis geen bussen naar de universiteit op dit tijdstip, dus ik mag het meenemen op de fiets. Hoogstwaarschijnlijk mag ik ze daarna meeslepen naar zangles, omdat ik tussendoor geen tijd heb om ze thuis te droppen.
Oud 09-11-2011, 13:07
Martiño
Martiño is offline
Tijd voor een e-reader dus!
Oud 09-11-2011, 17:55
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Die mochten niet eens mee. Maar goed, ik heb het overleefd.
Oud 19-11-2011, 11:41
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ChristenUnie wil burgerlijk huwelijk aan de balie

Laatste update: 19 november 2011 10:40 info

AMSTERDAM - Het burgerlijk huwelijk moet worden ingeperkt tot een administratieve handeling aan de gemeentebalie.

Zo wordt het ceremoniële karakter losgekoppeld van het wettelijke gedeelte en levert het voor trouwambtenaren met gewetensbezwaren tegen het homohuwelijk geen problemen meer op.
Dat stelt ChristenUnie-fractievoorzitter Arie Slob zaterdag in het Nederlands Dagblad.
Na het regelen van de formaliteiten moeten mensen volgens hem zelf weten hoe ze hun huwelijksdag verder invullen.
Dat kan worden aangevuld met een kerkdienst, een ceremoniële gebeurtenis op het gemeentehuis of niets. Of bij een ceremonie op het gemeentehuis nog een ambtenaar kan worden ingezet en wat dan te doen met weigerambtenaren, zegt hij er niet bij.

Smet

Doordat een Kamermeerderheid deze week opriep weigerambtenaren te verbieden is volgens Slob een smet gaan kleven aan het burgerlijk huwelijk.
Hij zegt zicht goed in te kunnen denken dat stellen een sterker accent willen leggen op de kerkelijke inzegening. Hij wil binnenkort met politieke partijen en kerken een rondetafelgesprek houden over zijn plannen om het burgerlijk huwelijk te versoberen.

Vervelende week

Slob zegt ''een vervelende week'' te hebben gehad, verwijzend naar het besluit rond de weigerambtenaren in de Tweede Kamer. Zijn idee is ook ingeven naar aanleiding daarvan. Het liefst zou de ChristenUnie de huidige situatie in stand houden, waarbij er ''ruimte voor verschil is'' wat betreft de ambtenaren.

Ja, want je bent natuurlijk niet écht getrouwd voordat je in een kerk bent geweest!

Feitelijk zegt hij dat hij vindt dat bij een homohuwelijk (want die mogen toch niet in de kerk worden gesloten) even langs de balie gaan voldoende is en niet zoveel waarde heeft als een ""echt"" huwelijk.
Oud 19-11-2011, 11:44
Verwijderd
In heel veel kerken worden wel homohuwelijken gesloten, hoor.
Oud 19-11-2011, 11:50
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
In heel veel kerken worden wel homohuwelijken gesloten, hoor.
Ja, in sommige kerken (vaak kleine genootschappen) worden ceremonies gehouden (die mogen dan ook geen huwelijken heten), maar er mag geen huwelijk worden gesloten. Dat is hetzelfde dat er wel eens vrouwelijke voorgangers zijn in katholieke kerken, maar dat ze geen priester mogen heten.
Oud 19-11-2011, 12:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Arie Slob
CU
Weigerambtenaren
Orthodoxe gristenen
Oud 19-11-2011, 13:37
Martiño
Martiño is offline
Ik vind overigens wel dat ambtenaren die voor de invoering van het homohuwelijk zijn aangenomen nog op principiële gronden mogen weigeren. Maar als je daarna bent aangenomen wist je gewoon dat het homohuwelijk er was, en als ambtenaar is het gewoon je werk om de wet uit te voeren, daarvoor ben je ambtenaar. Als je principes niet overeenkomen met je werk dan is dat prima, maar dan moet je je afvragen of dat nu wel het werk is wat je moet gaan uitvoeren. Iemand die tegen kernenergie is gaat niet bij NRG werken en een atheïst wordt geen geestelijk verzorger.

En anders sluit je maar geen huwelijken, dat kan prima. Mijn moeder is ook ambtenaar van de burgerlijke stand, en zij trouwt ook geen mensen maar heeft nog genoeg andere taken.

Laatst gewijzigd op 19-11-2011 om 13:44.
Oud 19-11-2011, 13:41
Verwijderd
In Nederland zijn we te ver door geslagen en verwend met tolerant zijn tegen intolerantie. Ik vind het ook nog eens je reinste werkweigering.
Oud 19-11-2011, 13:44
Verwijderd
Als mijn baas van mij eist dat ik op mijn hoofd moet staan dan heb ik twee keuzes, uitvoeren en salaris ontvangen of weigeren en een andere baan zoeken. Ik vind het belachelijk dat we men in Nederland denkt overal maar recht op te hebben, feitelijk zijn al die zogenaamde rechten en bescherming pure armoede.
Oud 19-11-2011, 13:51
Martiño
Martiño is offline
Bescherming van werknemers vind ik wel belangrijk, ik ben blij dat we in Nederland niet zulke toestanden hebben zoals je in de VS ziet en werknemers hier mogen opkomen voor hun rechten.

Maar bij de weigerambtenaren gaat het gewoon om een kerntaak die inherent is aan het beroep. Als een dokter geen injecties wil geven wordt hij ook niet aangenomen.
Oud 19-11-2011, 13:58
Schrödinger
Schrödinger is offline
Prima plan van Slob, wat mij betreft. Waarom zou de overheid zich moeten bemoeien met een huwelijksceremonie? Dat het plan om de verkeerde redenen wordt voorgesteld maakt natuurlijk niet uit.
Oud 19-11-2011, 14:03
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Prima plan van Slob, wat mij betreft. Waarom zou de overheid zich moeten bemoeien met een huwelijksceremonie? Dat het plan om de verkeerde redenen wordt voorgesteld maakt natuurlijk niet uit.
Het stoort me dat hij de huwelijksceremonie degradeert tot het invullen van een formuliertje aan een balie. Als twee mensen een zakelijke overeenkomst sluiten, dan gaan ze naar de notaris, niet naar de gemeente.
Als je in de echt gebonden wil worden is dat meer dan een zakelijke overeenkomst, je legt officieel vast dat je leven wil delen met je partner, en dat mag best wat gewicht hebben. Ik vind het denigrerend tegenover mensen die geen geloofsovertuiging hebben (of niet in de kerk terecht kunnen).
Oud 19-11-2011, 14:11
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het stoort me dat hij de huwelijksceremonie degradeert tot het invullen van een formuliertje aan een balie. Als twee mensen een zakelijke overeenkomst sluiten, dan gaan ze naar de notaris, niet naar de gemeente.
Als je in de echt gebonden wil worden is dat meer dan een zakelijke overeenkomst, je legt officieel vast dat je leven wil delen met je partner, en dat mag best wat gewicht hebben. Ik vind het denigrerend tegenover mensen die geen geloofsovertuiging hebben (of niet in de kerk terecht kunnen).
Je kan het toch net zo veel gewicht geven als je zelf wil? Waarom moet de overheid zich daarmee bezig houden?
Oud 19-11-2011, 14:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben het grotendeels met je eens hoor, Martino, maar je kan natuurlijk - wat je geloof of geaardheid ook is - altijd een ceremonie houden, die enkel los staat van het officiële tekenen van de overeenkomst?
Oud 19-11-2011, 14:17
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je kan het toch net zo veel gewicht geven als je zelf wil? Waarom moet de overheid zich daarmee bezig houden?
Waarom moet de ceremonie worden afgeschaft? In feite is de ceremonie ook niet ontzettend uitgebreid, maar het houdt in dat een ambtenaar het huwelijk sluit, de partners (mondeling) akkoord gaan en hun handtekening zetten en de akte tekenen, en er twee getuigen aanwezig zijn (dat mogen gewoon willekeurige mensen zijn, mijn moeder is vaak zat invalgetuige geweest). Dat duurt een kwartier, maar het is niet zo onpersoonlijk en zakelijk als een formulier invullen aan een balie.
Daarnaast zorgt het ceremoniële gedeelte, hoe kort dan ook, dat de daad het sluiten van een huwelijk ook daadwerkelijk betekenis heeft, het is niet zomaar een gebeurtenis en zeker iets anders is dan het aanvragen van een rijbewijs.
Oud 19-11-2011, 14:21
Vowel
Vowel is offline
Wat mij tegenstaat is niet het plan op zich, maar het feit dat het is verzonnen om die religieuze mongolen tevreden te stellen. Ik vind dat het een hele slechte boodschap uitzendt, namelijk: als je maar standvastig bent in je discriminatie wordt er vanzelf een plan verzonnen om ervoor te zorgen dat het legaal wordt. Ik kan het daar niet mee eens zijn.

Ze zouden mijn steun krijgen als ze éérst alle weigerambtenaren zouden ontslaan en dán het plan zouden invoeren.
Oud 19-11-2011, 16:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Waarom moet de ceremonie worden afgeschaft? In feite is de ceremonie ook niet ontzettend uitgebreid, maar het houdt in dat een ambtenaar het huwelijk sluit, de partners (mondeling) akkoord gaan en hun handtekening zetten en de akte tekenen, en er twee getuigen aanwezig zijn (dat mogen gewoon willekeurige mensen zijn, mijn moeder is vaak zat invalgetuige geweest). Dat duurt een kwartier, maar het is niet zo onpersoonlijk en zakelijk als een formulier invullen aan een balie.
Daarnaast zorgt het ceremoniële gedeelte, hoe kort dan ook, dat de daad het sluiten van een huwelijk ook daadwerkelijk betekenis heeft, het is niet zomaar een gebeurtenis en zeker iets anders is dan het aanvragen van een rijbewijs.
Nouja, Slob zegt wel dat je zelf nog kunt beslissen of je nog een ceremoniële toestand er omheen wilt, dus er wordt niks AFGESCHAFT.

Verder vind ik neit dat de huwelijksvoltrekking zoals die nu is, moet worden omgegooid. Nu stelt die lul Slob het alleen maar voor om weigerambtenaren te steunen, in plaats van om belangrijke, praktische redenen. En dan kost het dus alleen maar geld, zo'n nieuw systeem in werking zetten.
Oud 21-11-2011, 02:24
Severus
Severus is offline
Dat "Fringe" in de USA pas weer verder gaat in januari 2012, en "The Walking Dead" zelfs pas in februari 2012. Dat zijn 8 weken zonder "Fringe" en 12 weken zonder "The Walking Dead!" Nog nooit meegemaakt midden in een TV-seizoen! In voorgaande jaren zonden ze ook rustig nog in december uit, waarom is dat dit jaar opeens anders (en niet een béétje anders, maar drastisch anders)?!

Way to kill the ratings btw, want de seizoenen van beide series zijn tot nu toe al niet denderend geweest (met kelderende kijkcijfers tot gevolg) en als de kijkers er dan zo lang uit moeten met zo'n megapauze, komen ze er niet meer in als het weer van start gaat - en dat kan dan het doodvonnis betekenen voor een show. "The Walking Dead" zit gelukkig niet in de gevarenzone, aangezien men seizoen 3 al besteld heeft. Maar "Fringe"... dat zit al een tijdje te sukkelen met de kijkcijfers en ik vrees het ergste.
Oud 21-11-2011, 08:32
Missy
Missy is offline
De mist is nu wel weer leuk geweest. En ik wil niet ziek worden.
Oud 21-11-2011, 13:47
Verwijderd
Ik: "Ik ga vanmiddag naar tante O."
Pleegmoeder: "Waarom?"
"Gewoon, om ze weer eens te zien, theedrinken en zo."
"Belden ze je?"
"Ja, gisteravond."
"Tsss. Hadden ze je al eerder gebeld?"
"Ja, om te vragen hoe ik me voel, en ik heb met L over Vkontakte gesproken."
"Tss. Hoezo kan het ze nou ineens schelen hoe jij je voelt!"
"Ze hebben toch altijd goed voor me gezorgd, ik heb daar gewoond, het is niet haar schuld dat ik daar weg ben gegaan."
"Wij zorgen niet goed voor je hè."
"Jawel, jullie zorgen ook goed voor me."
(hoofdschuddend) "Tss. En ze willen nu ineens je zien? Wat zijn dat voor mensen."
"Ik houd van ze."
"Je vindt dat wij niet goed voor je zijn toch?"
"Dat vind ik niet."
"Nouja, je gaat maar, als je zo nodig wilt."

Wat is dat voor instelling.
Oud 21-11-2011, 14:13
Verwijderd
Dit is het ergste wat ik ooit gezien heb.

Oud 21-11-2011, 14:22
Verwijderd
Ik vind het geen gek plan hoor, om mensen zelf te laten beslissen of en hoe groot ze de ceremonie willen. Dat het voortkomt uit dat weigerambtenaren gedoe.. tja, maar ik vind het echt geen slecht idee. De ceremonie op het stadhuis kan nog steeds, alleen mag je er nu voor kiezen, is het niet meer verplicht als je gaat trouwen.
Oud 21-11-2011, 14:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
In voorgaande jaren zonden ze ook rustig nog in december uit, waarom is dat dit jaar opeens anders (en niet een béétje anders, maar drastisch anders)?!
onzin, op zn hoogst nog een of twee afleveringen begin december.

Walking Dead S1: October 31, 2010 t/m December 5, 2010 (waren uberhaupt maar 6 afleveringen)

Fringe S3: September 23, 2010 t/m December 9, 2010, daarna weer van January 21, 2011 t/m May 6, 2011
Oud 21-11-2011, 14:35
Verwijderd
Citaat:

[filmpje]
tergend.
Oud 21-11-2011, 14:44
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
tergend.
Dit ja. Omg.
Oud 21-11-2011, 15:00
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

[filmpje]
In het belang van de integriteit van mijn laptopscherm heb ik hem na één minuut uitgezet.
Oud 21-11-2011, 15:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Die vrouw met die gitaar kan niet anders dan een parodie zijn.
Oud 21-11-2011, 15:15
Verwijderd
Citaat:

[filmpje]

De Founding Fathers draaien zich om in het graf.
Oud 21-11-2011, 15:17
Verwijderd
Citaat:
dit is het ergste wat ik ooit gezien heb.

[filmpje]
Oud 22-11-2011, 10:56
Chevy
Chevy is offline
Citaat:

[filmpje]
Dit KAN niet echt zijn. Mijn god.
Oud 22-11-2011, 12:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Die vrouw met die gitaar kan niet anders dan een parodie zijn.
Helaas. Het is echt, dat is Victoria Jackson en ze is daar heel erg zichzelf.
Oud 22-11-2011, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Helaas. Het is echt, dat is Victoria Jackson en ze is daar heel erg zichzelf.
Oud 22-11-2011, 12:10
Martiño
Martiño is offline
Ja jongens, dit is normaal in Amerika. Je hebt daar gewoon hele domme mensen, hele racistische en rechts-extremistische mensen (de meeste amerikanen stammen ook af van religieuze fundamentalisten) en je hebt enorm politiek gekleurde media, zoals Fox. En dan krijg je dit soort filmpjes.
Oud 22-11-2011, 15:03
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ja jongens, dit is normaal in Amerika. Je hebt daar gewoon hele domme mensen, hele racistische en rechts-extremistische mensen (de meeste amerikanen stammen ook af van religieuze fundamentalisten) en je hebt enorm politiek gekleurde media, zoals Fox. En dan krijg je dit soort filmpjes.
Dat weet ik, maar ik kan er gewoon nog steeds niet bij hoe mensen zo dom kunnen zijn.

"Not all muslims are terrorists, but all terrorists are muslims. It's a fact."

Like, wtf?

Of dit dan: "They have dead eyes." Err?
Oud 22-11-2011, 15:41
Verwijderd
Citaat:

[filmpje]

Dit zijn de dialogen die ik wil illustreren, tering wat een materiaal
Oud 22-11-2011, 15:43
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dit zijn de dialogen die ik wil illustreren, tering wat een materiaal
Dan moet je gewoon een emmer met schijt tekenen. Dan ben je klaar.
Oud 22-11-2011, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je gewoon een emmer met schijt tekenen. Dan ben je klaar.
Of juist helemaal niets. Getiteld "The Void".
Oud 22-11-2011, 15:45
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Of juist helemaal niets. Getiteld "The Void".
Oeh! Very artistic.
Oud 22-11-2011, 15:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
De gemeente Amersfoort heeft verzoeken van de SSHU afgewezen, om bewoners van mijn studentencomplex, gratis voor de deur te laten parkeren, omdat het onderdeel zou uitmaken van een 'commercieel gebied'.

:') Dus dat wordt voor auto-bezitters dokken voor een parkeervergunning van 500,- p/j. Achterlijk.
Oud 22-11-2011, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Oeh! Very artistic.
Yeah, er schuilt heus wel een artsyfartsyfuck in mij
Oud 22-11-2011, 23:40
Verwijderd
Dat ik nog geen tentamenrooster heb. En dat er van 1 vak nog niet bekend is wat de tentamenstof precies is.
Oud 23-11-2011, 16:57
Verwijderd
Fiets die kapot is en de onderdelen worden blijkbaar nog amper gemaakt.
Oud 24-11-2011, 18:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Rekeningen
Oud 24-11-2011, 18:42
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Rekeningen
Nou, dit wilde ik net zeggen.
Salaris is net binnen en morgen moet ik voor 1700 (!) euro aan rekening overmaken
Oud 24-11-2011, 18:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nou, dit wilde ik net zeggen.
Salaris is net binnen en morgen moet ik voor 1700 (!) euro aan rekening overmaken
Ik ook ongeveer zo'n bedrag, en dat met de feestdagen op de stoep
Oud 24-11-2011, 18:47
Carn
Carn is offline
Ik moet 1600 euro overmaken!
Oud 24-11-2011, 18:49
snoopy
snoopy is offline
Waarom maakt niemand 1600 euro aan mij over?
Oud 24-11-2011, 18:53
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik houd na vaste lasten zo'n 1500 euro over.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten