Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nouja, ik heb een behoorlijke studieschuld en dat is inderdaad niet fijn, maar ik had het nog kutter gevonden het van mijn ouders te krijgen omdat ze dan zelf karton hadden moeten eten. (terwijl het heel anders ligt nu mijn broertjes studeren resp. nog op de middelbare zitten, de jongste krijgt vast alles. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar uiteraard ben ik niet zo iemand die alle colleges skipt en dan een 1 haalt op tentamens. Ik ga wel gewoon naar college en alles ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Hmm, misschien neem ik een vogel! Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben voor een wettelijk maximum op (verplichte) alimentatie, laten we zeggen 100 euro per maand. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bijstand lijkt me daar niet meteen het probate middel voor, dat is belastinggeld. Ik heb liever dat de verdienende partner nog wat langer voor het levensonderhoud van zijn ex opdraait. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn mening: kinderen hebben recht op alimentatie, tot hun 21e. Tot die leeftijd zijn je ouders ook wettelijk verplicht je (geldelijk) bij te staan. Kinderen moeten niet de dupe worden van de scheiding van hun ouders, maar dezelfde dingen kunnen blijven doen als daarvoor. Wat betreft de vrouw: dat hangt er nu natuurlijk al vanaf wat haar inkomen is. Maar is zij huismoeder geweest zodat de man fulltime kon werken dan vind ik het niet meer dan redelijk dat er iig voor een bepaalde tijd (momenteel max. 12 jaar, of tot ze hertrouwt, of tot het inkomen dusdanig veranderd dat het niet meer redelijk is) financiele hulp krijgt van haar ex om zich te laten omscholen zodat ze op een redelijke standaard (en bijstand vind ik dat niet) kan blijven leven. 12 jaar vind ik wat ruim, maar kan afhankelijk van de omstandigheden redelijk zijn, maar gedurende enkele jaren vind ik niet gek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En met vogels zou ik trouwens een beetje uitkijken als ik jou was, bepaalde soorten kunnen namelijk nogal luidruchtig zijn. Rustig in de kamer zitten is er dan niet altijd meer bij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Onderhoudsplicht is tot 21 --> kosten levensonderhoud en studie. Daarom alimentatie doorgaans ook tot 21. Dat kun je aanvechten, bijv. als je kind z'n studie verprutst ofzo. Langer alimentatie mag ook, maar dat is op keuze van de ouders, dat is alleen wettelijk verplicht bij een behoeftig kind. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Complexe materie ![]() Edit: en het inkomen van je ouders natuurlijk en wat redelijk is om dan van jou te verwachten etc. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, doe je goed hoor, privaattrutje. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder vind ik je oproep tot klassenjustitie twijfelachtig. Zat bijstandsmoeders die nooit steun hebben gehad van een rijke man, en die moeten het ook redden zonder dat er iemand hun pedicure betaalt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|