Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2011, 11:48
Verwijderd
Jongens, ik heb een redelijk groot probleem. Want, de mensen bij wie ik woon zijn heel lief en alles, maar hebben echt maar héél weinig geld. Vanochtend bleek dat ze dachten dat ik maar tot Oud en Nieuw zou denken omdat het schoolhoofd dat gezegd had, maar ik zou in principe het hele schooljaar blijven. Wil je dat? vroeg mijn pleegmoeder vanochtend. Ja, zei ik, maar als ik jullie tot een te grote last ben/er te weinig geld is, dan niet. Goed, zei ze, dan blijf je en beschouw ik je nu als volledig lid van onze familie, maar dan zullen we wel af en toe een beetje honger moeten lijden. En op zich, ik eet op school altijd, zodat ik thuis met een stuk brood en soep toekan, maar het is natuurlijk niet echt een ideale situatie, want ik wil hun echt niet tot last zijn. Kleren en zo betaal ik allemaal zelf en wat ik op school koop ook. Maar het is natuurlijk niet echt een ideale situatie. Wat moet ik nou doen? Na Nieuwjaar maar weer verhuizen?
Advertentie
Oud 17-11-2011, 11:53
Verwijderd
Kun je niet financieel wat bijdragen?
Oud 17-11-2011, 11:54
Verwijderd
Awh, Kat, wat naar

Maar weer verhuizen is ook echt verre van ideaal toch? Waar zou je dan naartoe moeten?
Oud 17-11-2011, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Kun je niet financieel wat bijdragen?
Dat willen zij niet. Ik probeer zo veel mogelijk dingen te kopen, spulletjes mee te nemen uit school, stop onopvallend briefjes in portemonnees, maar dat schiet niet op.

Citaat:
Awh, Kat, wat naar

Maar weer verhuizen is ook echt verre van ideaal toch? Waar zou je dan naartoe moeten?
Een andere vriendin heeft aangeboden dat ik na Nieuwjaar daar kan wonen, nu zijn ze nog aan het verbouwen. En weer iemand anders ook. De hele stad wil me adopteren, geloof ik, dus dat is niet echt het probleem.
Oud 17-11-2011, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Goeiemorgen!

sann: jij mag dan supervruchtbaar zijn, ik heb een heul mooie baarmoeder en prima eierstokken volgens de gynaecoloog
Oud 17-11-2011, 12:00
Verwijderd
als het echt niet zo breed hebben en het een probleem gaat worden zou ik naar een andere vriendin verhuizen, maar toch ook weer niet, ik weet niet, best lastig ja.
Oud 17-11-2011, 12:03
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
laatste update martino: we hebben nu éindelijk officiële goedkeuring voor het uitvoeren van de brug. als het meezit (maar he, dit zei ik precies een jaar geleden ook ) ligt dat ding er ergens in maart

ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering maar even uitgebreid
spannend! Ik heb de fles champagne die ik had gekocht voor je brug ondertussen al opgedronken, maar ik koop tzt wel een nieuwe.
Oud 17-11-2011, 12:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat willen zij niet. Ik probeer zo veel mogelijk dingen te kopen, spulletjes mee te nemen uit school, stop onopvallend briefjes in portemonnees, maar dat schiet niet op.
Hm, dat is al heel lief van je Je kunt het nog een keer aanbieden, en uitleggen dat je dat bij anderen ook zou doen en dat het ook eerlijk is omdat je nu eenmaal ook gebruik maakt van hun huis etc. Als ze weigeren na dat aandringen, laten rusten (wel door blijven gaan met boodschappen doen enzo en af en toe een bijdrage aan de huishoudpot).

Als ze echt diep in de financiële problemen komen is het natuurlijk wel netjes om te verhuizen, ondanks hun (bewonderenswaardige) gastvrijheid. Hun gevoelens krenken weegt niet op tegen een faillissement.

Laatst gewijzigd op 17-11-2011 om 12:17.
Oud 17-11-2011, 12:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben met Martino
Oud 17-11-2011, 12:17
Verwijderd
Citaat:

Een andere vriendin heeft aangeboden dat ik na Nieuwjaar daar kan wonen, nu zijn ze nog aan het verbouwen. En weer iemand anders ook. De hele stad wil me adopteren, geloof ik, dus dat is niet echt het probleem.
<3 Het klinkt wel alsof je het fijn hebt, maar het is wel lastig. Maar als je na nieuwjaar ergens anders kan wonen waar het wel allemaal goed kan enzo dan is dat prima toch? Dan kun je denk ik wel het beste verhuizen. En natuurlijk gewoon doorgaan met boodschappen enzo.
Oud 17-11-2011, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Beterschap Absinthe!
Oud 17-11-2011, 12:19
Verwijderd
Zo. Ik vind het tijd om te gaan studeren, ondanks dat er bezoek is. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen
Oud 17-11-2011, 12:19
Verwijderd
Ja, dat zal ik doen dan. Dank jullie. <3
Oud 17-11-2011, 12:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, dat zal ik doen dan. Dank jullie. <3
Sterkte ermee!
Oud 17-11-2011, 12:41
Verwijderd
ik eet bruine bonensoep. MMMMMMMMMMMMMM.
Oud 17-11-2011, 12:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Zo, even ontbijt scoren wat ik jullie brom.
Oud 17-11-2011, 12:51
Verwijderd
mijn zit zichzelf weer achter de verwarming optewarmen door met haar dikke kont dat prescies tussen verwarming en bank past te gaan zitten. en hoe ze die ogen trekt

schijnbaar ga ik zondag die nieuwe film van twilight met nog 11 andere in de bioscoop kijken.
Oud 17-11-2011, 12:52
Verwijderd
Citaat:
mijn zit zichzelf weer achter de verwarming optewarmen door met haar dikke kont dat prescies tussen verwarming en bank past te gaan zitten. en hoe ze die ogen trekt
Wát.
Oud 17-11-2011, 12:52
Verwijderd
Citaat:
ik eet bruine bonensoep. MMMMMMMMMMMMMM.
[afbeelding]
Dat is toch niet wat ik denk dat het is?
Oud 17-11-2011, 12:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Jazeker, dat is een angstig kijkende man.
Oud 17-11-2011, 12:55
Verwijderd
SvdB <3
Oud 17-11-2011, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Wát.
de poes. in gedachte had ik sommige woorden al getypt maar achteraf niet.
Oud 17-11-2011, 13:03
Verwijderd
Citaat:
ik weet niet wat jij denkt.
Oud 17-11-2011, 13:05
Verwijderd
Ik ben dol op dat filmpje. De vieze blik van Caro als ze zijn overhemd van achter ziet, met die gore zweetvlekken erin. Het gezicht van Hans tussen haar tieten terwijl hij debiele geluiden maakt. Hans die grapt over dat de keuringsdienst van waren dit niet moest zien. De manier waarop Caro 'de vlah' zegt. I love it.
Oud 17-11-2011, 13:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ultimate gross
Oud 17-11-2011, 13:12
Verwijderd
chat is leeg
Oud 17-11-2011, 13:21
Verwijderd
Ik ben eindelijk een keertje goed bezig
Verwijderd
ik weer eens niet.
Carn
Carn is offline
Citaat:
SvdB <3
ik heb daar een gekopieerde DVD van ergens Die indianen zijn ook geniaal. En die gast met zn pamper
Oud 17-11-2011, 13:34
Verwijderd
mijn poes lust speculaas
Oud 17-11-2011, 13:36
Verwijderd
Bert heeft wel eens een poes van speculaas gehad!
Oud 17-11-2011, 13:37
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
SvdB <3
.sann zal dit beamen
Oud 17-11-2011, 13:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
.sann zal dit beamen
Ik wou ook al zeggen
Oud 17-11-2011, 13:38
Verwijderd
wat is het?
Oud 17-11-2011, 13:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Seks voor de Buch
Oud 17-11-2011, 13:41
Verwijderd
Ah ja!
Oud 17-11-2011, 13:50
Carn
Carn is offline
Of lekker batsen in een tuincentrum!
Oud 17-11-2011, 13:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vond die indianen ook freakshows. Maar de bruine bonen man spant natuurlijk de kroon. Nasty!
Oud 17-11-2011, 13:55
Verwijderd
Ik ken het wel, maar eigenlijk alleen van naam. Volgens mij heb ik het nooit gezien.
Oud 17-11-2011, 14:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb een zak strooigoed gekocht. Nu draag ik bij aan het plan van fabrikanten om in oktober al kruidnoten in de supermarkt te brengen.
Oud 17-11-2011, 14:06
Verwijderd
Aldan, je bent gewoon niet gewend hoe je Russen zo'n soort grote dingen moet geven, denk ik. Dat heeft rare beleefdheidsvormen.

Het is een kwestie van geen 'nee' accepteren, resoluut zeggen dat je het gewoon doet, en heel hard door ze heen praten als ze protesteren. Veel met je hoofd schudden, het 'afgelopen'-gebaar maken met je handen, ze onderbreken en vastberaden tegenargumenten roepen. De situatie zo omdraaien dat het jóu onhandig uitkomt als ze het geld niet accepteren. "Ja, maar luister, als jullie het niet accepteren dan verhuis ik. En dat wil ik niet, want dan ga ik jullie missen, en bovendien wil ik helemaal niet verhuizen. Dus, nu is het klaar. Als er te weinig ruimte is verhuis ik want ik wil jullie niet tot last zijn, maar geld is geen probleem. Het is mijn geld, ik besluit daar zelf over." Afsluiten met dat het gewoon klaar is, dat je al besloten hebt en dat het simpelweg zo gaat gebeuren.

Dat doe je dan één keer en daarna zullen ze soms nog zwakjes protesteren als je ze geld geeft maar dan ga je uitbundig lachen en er licht over doen en grappend dreigen met dat ze moeten uitkijken omdat je ze anders nog meer gaat geven enzo. Als het te lang duurt roep je weer "Nee, klaar! Het is al gedaan!" en dan verander je van onderwerp.
Oud 17-11-2011, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Bert heeft wel eens een poes van speculaas gehad!
En een duif van fijne chocola!
Oud 17-11-2011, 14:10
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Aldan, je bent gewoon niet gewend hoe je Russen zo'n soort grote dingen moet geven, denk ik. Dat heeft rare beleefdheidsvormen.

Het is een kwestie van geen 'nee' accepteren, resoluut zeggen dat je het gewoon doet, en heel hard door ze heen praten als ze protesteren. Veel met je hoofd schudden, het 'afgelopen'-gebaar maken met je handen, ze onderbreken en vastberaden tegenargumenten roepen. De situatie zo omdraaien dat het jóu onhandig uitkomt als ze het geld niet accepteren. "Ja, maar luister, als jullie het niet accepteren dan verhuis ik. En dat wil ik niet, want dan ga ik jullie missen, en bovendien wil ik helemaal niet verhuizen. Dus, nu is het klaar. Als er te weinig ruimte is verhuis ik want ik wil jullie niet tot last zijn, maar geld is geen probleem. Het is mijn geld, ik besluit daar zelf over." Afsluiten met dat het gewoon klaar is, dat je al besloten hebt en dat het simpelweg zo gaat gebeuren.

Dat doe je dan één keer en daarna zullen ze soms nog zwakjes protesteren als je ze geld geeft maar dan ga je uitbundig lachen en er licht over doen en grappend dreigen met dat ze moeten uitkijken omdat je ze anders nog meer gaat geven enzo. Als het te lang duurt roep je weer "Nee, klaar! Het is al gedaan!" en dan verander je van onderwerp.
Oud 17-11-2011, 14:10
Verwijderd
Citaat:

Aha! Dat ga ik uitproberen.
Oud 17-11-2011, 14:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hm, ik zou een zo'n zak strooigoed in een keer leeg kunnen vreten, en dan krijg ik 450 kcal * 5=2250 kcal binnen How's that for een vetreserve aanleggen voor de winter?
Oud 17-11-2011, 14:12
Verwijderd
Je kan als 'en nu is het afgelopen'-gebaar ook gewoon, huppakee, vlug geld in hun tas/broekzak stoppen, er een klopje op geven en ze daarna niet toestaan om het er weer uit te halen. Met streng geroep van "HELA!" en "KLAAR!", het onderwerp veranderen en ze andere dingen in de handen duwen zodat ze er niet bij kunnen zodat dat weer neer te zetten. Kopjes thee werken goed.

Russen en grote dingen accepteren Het is een beetje een gevecht. Hoe lang het gevecht duurt hangt een beetje af van hoe ongemakkelijk ze zich voelen bij zo'n gift, en van hoe hard je aandringt. Maar er bestaat dus niet zoiets als te hard aandringen, de aanhouder wint. Het aandringen dient ertoe om te bewijzen dat het voor jou écht, ECHT niet onhandig is, en dat zij zich écht, ECHT niet schuldig hoeven te voelen omdat jij al besloten hebt en zij niks met die keuze te maken hebben.
Oud 17-11-2011, 14:17
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Hm, ik zou een zo'n zak strooigoed in een keer leeg kunnen vreten, en dan krijg ik 450 kcal * 5=2250 kcal binnen How's that for een vetreserve aanleggen voor de winter?
op een goede avond 3000 kcal wegwerken, alleen al aan bier. dát is vetreserve aanleggen. ik had het nooit koud

nu lig ik verdomme te bibberen 's nachts onder mijn dubbele dekbed
Oud 17-11-2011, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Gadverdamme.

Citaat:
Je kan als 'en nu is het afgelopen'-gebaar ook gewoon, huppakee, vlug geld in hun tas/broekzak stoppen, er een klopje op geven en ze daarna niet toestaan om het er weer uit te halen. Met streng geroep van "HELA!" en "KLAAR!", het onderwerp veranderen en ze andere dingen in de handen duwen zodat ze er niet bij kunnen zodat dat weer neer te zetten. Kopjes thee werken goed.

Russen en grote dingen accepteren Het is een beetje een gevecht. Hoe lang het gevecht duurt hangt een beetje af van hoe ongemakkelijk ze zich voelen bij zo'n gift, en van hoe hard je aandringt. Maar er bestaat dus niet zoiets als te hard aandringen, de aanhouder wint.
Ik zie mezelf al een klopje op een tas geven en 'klaar' roepen. Volgens mij mis ik heel veel Goede Russische Eigenschappen van dat type.

En wat ik aan je wilde vragen - wat voor naamval is 'боку' in 'с боку на бок'? En waarom?
Oud 17-11-2011, 14:33
Verwijderd
Eigenlijk zijn het niet alleen grote dingen maar gewoon alles wat met hulp bieden te maken heeft. Russen houden niet zo van hulp krijgen, en wel heel erg van hulp bieden. Mijn moeder en ik doen deze dans ongeveer elke week:

> "Wil je appels?"
< "Nee, nee, geen appels."
> "Kom, lekkere appels."
< "Ok, één appel."
> "Ik geef je er vijf."
< "Mam, ik hoef echt geen vijf appels. Ik heb hier al een tas met eten en ik heb gisteren nog boodschappen gedaan. Het komt niet op."
> "Ok, ok. Twee appels. KLAAR. Je moet goed eten. Anders maak ik me zorgen."
< "Ok. Twee appels. Goed."
> "Wil je peren?"
< "Ik heb al appels."
> "Je kunt peren niet met appels vergelijken. Je krijgt vier peren."
< "MAM. Ik wil geen vier peren. Niet in de tas leggen, ik wil überhaupt geen peren."
> "Eén peer. Kom." *legt alsnog twee peren in de tas* "Wil je tomaten?"

En dat met elk product dat ze heeft. En dan gaan we later naar de auto en dan gaat ze de honderd boodschappentassen die ze me heeft meegegeven proberen af te pakken, dan doen we de dans andersom.

> "Moeder. Ik kan best de tassen dragen. Kom, het is nog geen twintig meter naar de auto."
< "Het zijn er zo veel. Geef er maar één." *pakt de zwaarste* "Kom, vlug. Straks vat je kou."
> "Ik vat geen kou." *pakt tas weer af* "Niet zo raar doen. Waarom zou ik kou vatten van een tas meer of minder?"
< *probeert tas af te pakken terwijl ik hem bij haar weg houd*
> "MOEDER. Je krijgt de tas niet. Klaar. Kom."

Het is een beetje een Russisch automatisme om buitenproportioneel te protesteren als mensen je helpen, ofzo. En tegelijkertijd een automatisme om extreem behulpzaam te zijn naar iedereen die je graag mag.

(Ik heb 24 uur niet geslapen, nu ben ik aan het ratelen. Zometeen maar slaaptijd.)
Oud 17-11-2011, 14:37
Verwijderd
<3 Die post ga ik opslaan.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten