Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Als ze echt diep in de financiële problemen komen is het natuurlijk wel netjes om te verhuizen, ondanks hun (bewonderenswaardige) gastvrijheid. Hun gevoelens krenken weegt niet op tegen een faillissement.
Laatst gewijzigd op 17-11-2011 om 12:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben dol op dat filmpje. De vieze blik van Caro als ze zijn overhemd van achter ziet, met die gore zweetvlekken erin. Het gezicht van Hans tussen haar tieten terwijl hij debiele geluiden maakt. Hans die grapt over dat de keuringsdienst van waren dit niet moest zien. De manier waarop Caro 'de vlah' zegt. I love it.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Aldan, je bent gewoon niet gewend hoe je Russen zo'n soort grote dingen moet geven, denk ik. Dat heeft rare beleefdheidsvormen.
Het is een kwestie van geen 'nee' accepteren, resoluut zeggen dat je het gewoon doet, en heel hard door ze heen praten als ze protesteren. Veel met je hoofd schudden, het 'afgelopen'-gebaar maken met je handen, ze onderbreken en vastberaden tegenargumenten roepen. De situatie zo omdraaien dat het jóu onhandig uitkomt als ze het geld niet accepteren. "Ja, maar luister, als jullie het niet accepteren dan verhuis ik. En dat wil ik niet, want dan ga ik jullie missen, en bovendien wil ik helemaal niet verhuizen. Dus, nu is het klaar. Als er te weinig ruimte is verhuis ik want ik wil jullie niet tot last zijn, maar geld is geen probleem. Het is mijn geld, ik besluit daar zelf over." Afsluiten met dat het gewoon klaar is, dat je al besloten hebt en dat het simpelweg zo gaat gebeuren. Dat doe je dan één keer en daarna zullen ze soms nog zwakjes protesteren als je ze geld geeft maar dan ga je uitbundig lachen en er licht over doen en grappend dreigen met dat ze moeten uitkijken omdat je ze anders nog meer gaat geven enzo. Als het te lang duurt roep je weer "Nee, klaar! Het is al gedaan!" en dan verander je van onderwerp. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kan als 'en nu is het afgelopen'-gebaar ook gewoon, huppakee, vlug geld in hun tas/broekzak stoppen, er een klopje op geven en ze daarna niet toestaan om het er weer uit te halen. Met streng geroep van "HELA!" en "KLAAR!", het onderwerp veranderen en ze andere dingen in de handen duwen zodat ze er niet bij kunnen zodat dat weer neer te zetten. Kopjes thee werken goed.
Russen en grote dingen accepteren ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() nu lig ik verdomme te bibberen 's nachts onder mijn dubbele dekbed ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() En wat ik aan je wilde vragen - wat voor naamval is 'боку' in 'с боку на бок'? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Eigenlijk zijn het niet alleen grote dingen maar gewoon alles wat met hulp bieden te maken heeft. Russen houden niet zo van hulp krijgen, en wel heel erg van hulp bieden. Mijn moeder en ik doen deze dans ongeveer elke week:
> "Wil je appels?" < "Nee, nee, geen appels." > "Kom, lekkere appels." < "Ok, één appel." > "Ik geef je er vijf." < "Mam, ik hoef echt geen vijf appels. Ik heb hier al een tas met eten en ik heb gisteren nog boodschappen gedaan. Het komt niet op." > "Ok, ok. Twee appels. KLAAR. Je moet goed eten. Anders maak ik me zorgen." < "Ok. Twee appels. Goed." > "Wil je peren?" < "Ik heb al appels." > "Je kunt peren niet met appels vergelijken. Je krijgt vier peren." < "MAM. Ik wil geen vier peren. Niet in de tas leggen, ik wil überhaupt geen peren." > "Eén peer. Kom." *legt alsnog twee peren in de tas* "Wil je tomaten?" En dat met elk product dat ze heeft. En dan gaan we later naar de auto en dan gaat ze de honderd boodschappentassen die ze me heeft meegegeven proberen af te pakken, dan doen we de dans andersom. > "Moeder. Ik kan best de tassen dragen. Kom, het is nog geen twintig meter naar de auto." < "Het zijn er zo veel. Geef er maar één." *pakt de zwaarste* "Kom, vlug. Straks vat je kou." > "Ik vat geen kou." *pakt tas weer af* "Niet zo raar doen. Waarom zou ik kou vatten van een tas meer of minder?" < *probeert tas af te pakken terwijl ik hem bij haar weg houd* > "MOEDER. Je krijgt de tas niet. Klaar. Kom." Het is een beetje een Russisch automatisme om buitenproportioneel te protesteren als mensen je helpen, ofzo. En tegelijkertijd een automatisme om extreem behulpzaam te zijn naar iedereen die je graag mag. (Ik heb 24 uur niet geslapen, nu ben ik aan het ratelen. ![]() ![]() |
![]() |
|
|