Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2011, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Potverdorie, ik was bezig met ultieme huisvrouw Point taken.
Ja, zo lang de enige uitdaging van het spel >30 minuten huishouden is, is dat natuurlijk ook wel inwisselbaar
Advertentie
Oud 27-12-2011, 10:22
Verwijderd
Ik ben bijzonder goed bezig vandaag, maar ik heb ZO VEEL VOORWERPEN. Wat doen ze allemaal in mijn huis en waar moeten ze heen Ik heb wel twee kasten maar die zou ik al voor driekwart kunnen vullen met ondergoed, sokken en panty's alleen. En dan heb ik 't nog niet eens over alle onbestemde curieuze rommel. Ik moet (meer) dingen gaan weggooien, dit is niet te doen.
Oud 27-12-2011, 10:25
Verwijderd
Maar ik heb nu met wat creatief schuiven met meubilair de zaken zo geregeld dat er in theorie een wasmachine in mijn huis past. Dan moet de koelkast wel in de woonkamer, maar ja. Het is niet alsof die zo ver lopen is vanuit de keuken.

Nu nog een bed kopen en dan ben ik zowaar een normaal mens.
Oud 27-12-2011, 10:37
Verwijderd
Een fatsoenlijke waslijn past overigens níet in mijn huis ;d;;: Of hij moet boven m'n bed? Maar dat zijn zorgen voor als ik eenmaal een wasmachine heb. Voor het zo ver is moet ik eerst nog een andere plaats vinden voor ongeveer honderdvijftig diskettes, een achttal hd-bays, allerhande verkleedkledij, een stapel gefalsificeerde spijtbetuigingen van een niet nader te noemen bedrijf, vijf meter touw en een anker.

Niet te doen. Ik denk dat ik een opslagunit moet maken van m'n fietsbox.
Oud 27-12-2011, 10:38
Verwijderd
Kan je niet van die plafondkasten timmeren?
Oud 27-12-2011, 10:41
Verwijderd
Plafondkasten. Dat klinkt als pure horror, zoiets als plafondkinderen of plafondvlees. Wat zijn het?
Oud 27-12-2011, 10:43
Verwijderd
Neenee. Heel veel huizen hebben het. Even kijken of ik er een foto van kan maken.
Oud 27-12-2011, 10:49
Verwijderd

Het is een beetje een onduidelijke foto, maar zoiets als bovenin de foto. Met schufideurtjes. Je kan er heel veel troep in kwijt. Het is wel een beetje een gedoe om die troep er weer uit te halen, maar ach.

En mijn ouders hebben in de schuur een soort planken aan het plafond gehangen om dingen op te zetten, dat werkt ook best wel goed. Of nouja, ze hebben een tafel ontpoot en toen het blad opgehangen aan een soort kettingen. Daar staan nu aardappels enzo.
Oud 28-12-2011, 18:20
Roosje
Roosje is offline
Ik ben fan van dit topic jongens. <3

Maar ik kan alleen meedoen als het ook telt om het huis van jou & nog driehonderdachttien mensen, a.k.a. de sociëteit van een zekere studentenvereniging, schoon te maken. Mijn eigen huis is twintig vierkante meter en best wel netjes dus daar raak ik nooit een halfuur per dag aan kwijt, en bovendien spendeer ik er gemiddeld tien uur per dag waarvan acht slapend.
Oud 29-01-2012, 18:26
Uice
Uice is offline
Ik ben vanaf woensdag iedere dag om zeven uur opgestaan, terwijl dat nergens voor nodig is.

Ik heb nieuw servies gekocht.

Ik heb vrijdag één sigaret gerookt, en gisteren en vandaag nul.
Oud 29-01-2012, 23:31
Verwijderd
Ik zit even vol verbazing naar dit topic te kijken. Ik weet niet hoe ik een half uur per dag moet huishouden, 45 m2 is daar niet genoeg voor..? Of ik moet nutteloze klusjes verzinnen zoals de tegels van mijn douche kalkvrij gaan maken enzo
Oud 30-01-2012, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Ik zit even vol verbazing naar dit topic te kijken. Ik weet niet hoe ik een half uur per dag moet huishouden, 45 m2 is daar niet genoeg voor..? Of ik moet nutteloze klusjes verzinnen zoals de tegels van mijn douche kalkvrij gaan maken enzo
115 m2 is daar niet eens genoeg voor! Tenzij je koken mee telt.
Oud 30-01-2012, 09:54
Uice
Uice is offline
De afwas die er nu in de keuken staat + keuken dweilen + kamer stofzuigen + computer stofvrij maken van binnen + badkamer schoonmaken + was in de machine doen + bed opmaken zou mij wel minstens een half uur kosten, denk ik zo.
Oud 30-01-2012, 09:57
Verwijderd
Citaat:
De afwas die er nu in de keuken staat + keuken dweilen + kamer stofzuigen + computer stofvrij maken van binnen + badkamer schoonmaken + was in de machine doen + bed opmaken zou mij wel minstens een half uur kosten, denk ik zo.
Maar dat doe je niet elke dag.
Oud 30-01-2012, 10:00
Verwijderd
Kleren herstellen kost vrij veel tijd, en elke dag de keuken schoonmaken.
Oud 30-01-2012, 10:01
Verwijderd
Ik maak ook elke dag de keuken schoon maar dat is een kwestie van vijf minuutjes fornuis, aanrecht en gootsteen afvegen met een nat doekje. Ik ga niet elke dag de keukenkastjes uitsoppen ofzo
Als ik geen vaatwasser zou hebben, zou ik een halfuur per dag wel kunnen halen. En als ik alles zelf zou doen ook wel denk ik.
Oud 30-01-2012, 10:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar dat doe je niet elke dag.
Oh ja, elke dag. Ja, nee, dan kan het niet.
Oud 30-01-2012, 10:22
Verwijderd
Het kan wel. Waar ik eerst woonde hadden we geen vaatwasser of wasmachine, en alles moest supernetjes zijn. Dan lukt het echt heel makkelijk.
Oud 30-01-2012, 11:08
Miekje*
Miekje* is offline
Oei, ik merk toch wel dat ik vrij weinig huishoudelijks heb gedaan toen dit topic een beetje gezakt was . Ik moet ook nog nodig wat kleren ver-/herstellen en ook heel nodig mijn kamer stofzuigen! Maar nu zit ik op school, dus dat is pindakaasch.
Oud 30-01-2012, 14:22
Verwijderd
Citaat:
de tegels van mijn douche kalkvrij gaan maken
Kan iemand mij vertellen hoe je dit (goed) doet? En waarmee? Nog merktips? Dasty ofzo?
Oud 30-01-2012, 14:33
Verwijderd
^Gewone ontkalker met een spons ofzo, flink schrobben. Gekookt water en schoonmaakazijn gaat ook heel erg goed, in een plantenspuit. Laten inwerken en dan schrobben. Ik heb op een gegeven moment met een afwasborstel staan schrobben, omdat dat gewoon het makkelijkste is.
Oud 31-01-2012, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Het kan wel. Waar ik eerst woonde hadden we geen vaatwasser of wasmachine, en alles moest supernetjes zijn. Dan lukt het echt heel makkelijk.
Ik heb wel wat beters te doen geloof ik Ik ga echt niet elke dag de keukenvloer dweilen. Sterker nog, ik dweil de keukenvloer nooit Gelukkig vindt mijn vriendje dat af en toe wel nodig
Oud 31-01-2012, 17:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
^Gewone ontkalker met een spons ofzo, flink schrobben. Gekookt water en schoonmaakazijn gaat ook heel erg goed, in een plantenspuit. Laten inwerken en dan schrobben. Ik heb op een gegeven moment met een afwasborstel staan schrobben, omdat dat gewoon het makkelijkste is.
En antikal (of iets dergelijks) gebruiken na het douchen. En de muren even droog maken met een trekkertje.

Of niet caren.
Oud 31-01-2012, 21:40
Verwijderd
Of tegels met een beetje vies kleurtje/printje hebben
Oud 05-02-2012, 09:07
Verwijderd
Ik heb mijn nacht besteed aan burgerzaken. Nu heb ik een koelkast in mijn woonkamer en een groot gat in de keuken. Er past een wasmachine in maar een wasmachine heb ik nog niet. Ik ben al bijna een serieuze vrouw.
Oud 05-02-2012, 11:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb vanochtend EN gisterochtend gestofzuigd voor het ontbijt, en vanochtend ook nog een was gedraaid.
Oud 05-02-2012, 11:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zie trouwens net in de OP staan dat dinsdag strijkdag is en woensdag wasdag. Laat je dan je te strijken was een week liggen? Of ga je je pasgestreken dingen in de was doen?
Oud 05-02-2012, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn nacht besteed aan burgerzaken. Nu heb ik een koelkast in mijn woonkamer en een groot gat in de keuken. Er past een wasmachine in maar een wasmachine heb ik nog niet. Ik ben al bijna een serieuze vrouw.
Verkeerde tijdstip, telt niet, strafpunten voor Paranoide.
Oud 07-02-2012, 17:14
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik zie trouwens net in de OP staan dat dinsdag strijkdag is en woensdag wasdag. Laat je dan je te strijken was een week liggen? Of ga je je pasgestreken dingen in de was doen?
Vroeger was dinsdag strijkdag omdat dan Desperate Housewives op was. En mijn vriend was dan altijd sporten, dus het was mijn huisvrouw-ontspan-avondje.
Oud 07-02-2012, 17:53
Verwijderd
Vorige week heb ik iedere doos, mandje, kistje etc dat ik in mijn huis kon vinden leeggemaakt, uitgezocht en vooral weggegooid. Ongeveer 90% van de inhoud is weg nu!!

Oud 07-02-2012, 23:09
Martiño
Martiño is offline
Beetje AH-mandjes stelen

OT: ik ben een slechte huisvrouw. Er staat heel veel afwas en ik heb al heel lang niet meer gestofzuigd (was ook weinig thuis, in my defence). En de wasserette is dicht vanwege de vorst dus ik heb een bergje was liggen.
Oud 09-02-2012, 00:54
Verwijderd
66 wijnflessen weggebracht!
Oud 09-02-2012, 13:58
Martiño
Martiño is offline
Ik heb gisteren 10 wijnflessen weggebracht (de buren zullen wel denken dat ik alcoholist ben), de afwas gedaan, gestofveegd (?), gestofzuigd, gedweild, en boodschappen gedaan en allemaal gezonde dingen gekocht.
Oud 10-02-2012, 09:56
Verwijderd
IK HEB EEN WASMACHINE EN HIJ STAAT IN MIJN HUIS EN HIJ WERKT EN ER LOOPT WATER IN EN UIT EN DAT KAN ALLEMAAL GEWOON OMG OMG OMG
Oud 10-02-2012, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Verkeerde tijdstip, telt niet, strafpunten voor Paranoide.
Noes
Oud 10-02-2012, 10:33
Verwijderd
OMFFFFFFFFFFFGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG WAT WAT HIJ MAAKT EEN LIEDJE ALS HIJ KLAAR IS Ik heb per ongeluk de beste wasmachine ter wereld gekocht, denk ik. Ik zou me haast schuldig gaan voelen omdat hij niet waterpas staat, dat verdient 'ie niet.
Oud 10-02-2012, 11:02
Verwijderd
Citaat:
OMFFFFFFFFFFFGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG WAT WAT HIJ MAAKT EEN LIEDJE ALS HIJ KLAAR IS Ik heb per ongeluk de beste wasmachine ter wereld gekocht, denk ik. Ik zou me haast schuldig gaan voelen omdat hij niet waterpas staat, dat verdient 'ie niet.
Nee wat voor liedje? Net zoals ryan air vliegtuigen een overwinningstune hebben als ze op tijd zijn geland?
Oud 10-02-2012, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Ik ken iemand en die heeft dat ook ja . Hij speelt daar jingle bells af. Nog steeds.

Citaat:
Nee wat voor liedje? Net zoals ryan air vliegtuigen een overwinningstune hebben als ze op tijd zijn geland?
De eerste keer dat ik dat hoorde was ik echt behoorlijk verbijsterd
Oud 10-02-2012, 12:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Dat zou vet zijn /47%nerd
Oud 15-02-2012, 07:26
Verwijderd
6 wasjes weggewerkt gister! maar dat is natuurlijk heel slecht omdat een goede huisvrouw het natuurlijk niet tot 6 wasjes op laat lopen

oh en ik heb de keuken opgeruimd, 2 keer de afwasmachine gevuld en geleegd, kastjes heringericht en spullen weggegooid. Less is more in de keuken!
Oud 15-02-2012, 07:53
Verwijderd
Ik ga weer lekker aan de afwas zo omdat de #%^@%#$%@#$vaatwasser WEER KAPOT IS
En verder zou ik dit topic heel hard winnen met mijn ontembare nesteldrang, ware het niet dat ik niet mag van mezelf want er moet gestudeerd worden want dat heeft voorrang ;(
Oud 15-02-2012, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Oud 15-02-2012, 11:40
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben heel burgerlijke dingen aan het doen! Ik ben wasjes aan het draaien, ik heb zojuist mijn bed af gehaald en nu ben ik aan het opruimen. Vervolgens ga ik straks mijn cavia's schoonmaken, de spullen van de cavia's opruimen en mijn kamer van boven tot onder soppen. En dan slaap ik vanavond in een brandschoon bed in een brandschone kamer .
Oud 15-02-2012, 12:45
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Gisteren 5 wasbeurten gedraaid. Vandaag kamer en keuken opgeruimd gedweild, gestofzuigd en afgestoft. WC helemaal schoongemaakt, douche schoongemaakt, schoonmaakrooster voor wc/douche gemaakt hier, zodat de rest van het huis ook eens iets doet.
Oud 05-03-2012, 22:25
Uice
Uice is offline
Vandaag: om acht uur opgestaan, de keuken, badkamer en wc schoongemaakt, flessen weggebracht en maar elf sigaretten gerookt (en een gebietst).
Oud 05-03-2012, 22:55
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Wat?
Oud 26-03-2012, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Zoiets! Ik ben nog steeds telkens verbaasd als hij 'm doet. Als je hem aanzet doet hij ook een soort liedje en hij knippert met al z'n lampjes. Als jullie de spanning nog even kunnen handlenenelen zal ik het wel opnemen, de volgende keer dat ik de was doe.

Maar dat is niet vandaag, want ik ben al heel productief geweest. Ik heb namelijk de ramen gelapt.

Spoiler
Oud 26-03-2012, 22:44
Verwijderd
Jezus Para

GEEF ME JE WASMACHINE NU
Oud 26-03-2012, 22:59
Verwijderd
En dan heb ik nog niet eens verteld dat als hij stuk gaat, je een nummer kunt bellen en op een knopje kunt drukken en de hoorn bij de wasmachine kunt houden en dat hij dan zelf aan de monteurs gaat vertellen wat er stuk aan hem is. Like so.

Deze is het.
Oud 18-04-2012, 14:44
drukknoopje
drukknoopje is offline
Wat een goed topic! Waar staan alle regels?

Regels voor berichten