Advertentie | |
|
![]() |
|
De PVV zal blijven weigeren openheid te geven over donaties die de partij ontvangt, ook als dat straks wettelijk verplicht is. Desnoods incasseert de partij van Geert Wilders de maximale boete van 25 duizend euro. Dat heeft PVV-Kamerlid Hero Brinkman woensdagavond gezegd.
"Er zitten gelukkig veel mazen in deze wet. Daar gaan we zeker gebruik van maken", zei Brinkman tijdens het debat over de wet die regelt dat politieke partijen de identiteit moeten onthullen van donateurs die 4500 euro of meer schenken. De PVV wil dat niet, volgens Brinkman uit vrees dat geldschieters zullen worden bedreigd. Brinkman zei dat de PVV bijvoorbeeld kan doen alsof geldbedragen op straat zijn gevonden. "Als je dat netjes aangeeft en de eigenaar zich na een jaar niet heeft gemeld, is het geld van jou." Ook kan de PVV besluiten geen financieel jaarverslag te publiceren, ook al is dat straks verplicht. "Dan krijgen we een boete van 25 duizend euro. Die betalen we, en daarna is er nog altijd geen jaarverslag." Wat een KINDEREN zijn het toch ![]()
|
Ik vind het trouwens ook best wel schandalig dat die informatie vrijgegeven moet worden, hoor. Als ik nou zou zou besluiten om D66 100.000 euro te schenken, dan moet ik dat toch zelf weten en dat gaat niemand iets aan. Dus wat dat betreft ben ik het eens met Wilders.
Het kinderachtige gedoe dat ik hierboven lees vind ik trouwens wel ontzettend zielig. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat het "openbaar" wordt gemaakt aan een onderzoekscommissie (of iets dergelijks) om te zien of alles legaal is, dat is een ander verhaal. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk ook dat het mensen gaat tegenhouden om giften te doen. Persoonlijk zou ik het niet meer doen als het openbaar wordt gemaakt. Niet omdat ik een dubbele agenda heb of er iets voor terug verwacht, maar gewoon omdat ik enige discretie wel zou waarderen. Nogmaals: mij raakt het niet, want ik heb het geld toch niet, maar je snapt mijn punt. |
![]() |
|
Dat is dan jammer dat je niet wil doneren, maar het maakt de politiek wel opener. Het kan namelijk voorkomen dat de schijn ontstaat (of dat het echt gebeurt) dat mensen belangrijke functies binnen een partij of politieke beweging (PVV is natuurlijk geen partij) afkopen, of een schenking doen om de besluitvorming te beïnvloeden. Dat wil je gewoon niet hebben. Het is ook niet zo dat die schenkingen worden gepubliceerd op de voorpagina van alle kranten, maar ze zijn wel gewoon terug te vinden. Overigens blijven "kleine" giften tot 4500 gewoon anoniem, dus het zal het gros van de mensen niet tegenhouden om te schenken.
Zeker als je overweegt om aan D66 te doneren kan ik me niet voorstellen dat je de openheid van het systeem minder belangrijk vindt dan anoniem doneren.
|
Verwijderd
|
Nieuwe poll: Welk Hero-liedje heeft u zojuist op een even actuele als hilarische wijze op uw Facebookwall gepost?
a) Hero - Mariah Carey. Omdat ze net dood is, of was dat die andere? b) Toen ik je zag - Hero. Omdat hij ook ergens uit gestapt is. c) Hero - Enrique Iglesias. Omdat hij net als Hero uit de kast durft te komen. d) Hero - Nickelback. Omdat een ironische Nickelback verwijzing me zeker 12 likes gaat opleveren |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |